Czy ktorys z kolegow moglby wyjasnic ogolnie zasade dzialania i zmiany obrotow w silniku do tzw. direct drive (naped bezposredni). Wygląda mi na silnik trójfazowy synchroniczny. Silnik zasilany jest z falownika z regulowaną częstotliwością od zera. Obroty są zależne tylko od częstotliwości dla danej konstrukcji silnika. Ze względu,że jest to silnik...
A przypadkiem silniki BLDC nie mają czasem minimalnej prędkości obrotowej, ograniczonej między innymi momentem zaczepowym? Minimalna prędkość obrotowa przy parametrach zasilania niezbędnych do pokonania oporów silnika, też jest elementem charakterystyki. Dla silnika 1400KV, te 3000 rpm to jest niecałe 3 V na zasilaniu. Może to być za niskie napięcie...
Oczywiście , że nie musi być z "najwyższej półki" , można cewkę stycznika dla układu "trójkąt" zasilić poprzez styk pomocniczy ( NC = normalnie zamknięty) stycznika "gwiazdy" a wtedy uniknie się załączenia obu gdyby stycznik się skleił lub układ czasowy źle zadziałał. Czas można ustalić na kilka sekund a potem zmniejszać go "na słuch" , ponieważ słychać...
byłyby problemy z regulacją trzebaby jednocześnie sterować mocą i częstotliwością a silniki asynchroniczne nie chcą pracować na małej częstotliwości ani na dużym poślizgu.
Witam Całkowicie zgadzam sie z Aleksandrem. Ja też kiedyś już odpowiadałem na podobny temat i też był problem z łożyskami. Otóż najzwyklejsze łożyska spokojnie wytrzymują 10000 obr. Gdyby było tak jak piszą poprzednicy to skąd brały by sie odkurzacze po 150zł skoro powinny w nich być łożyska wysoko obrotowe które kosztują ponad 1000zł sztuka? ( czyżby...
Różnica 4A między pracą jałową a z obciążeniem to nie jest "praktycznie to samo". Silnik obciążony pobiera więcej prądu a prędkość obrotowa zależy od liczby par biegunów w stojanie. Wzór na prędkość obrotową to n = 60*f/p gdzie f - częstotliwość, p - liczba par biegunów. W rzeczywistości silnik indukcyjny nie osiąga nigdy prędkości n - prędkość ta jest...
Czy jeśli byłaby uszkodzona klatka to chodził by normalnie na 380V? I jeśli faktycznie jest uszkodzona klatka to czy da się to naprawić? Jeżeli klatka jest uszkodzona to charakterystyka momentu obrotowego się zmniejsza. To znaczy pogarsza się moment na całym zakresie poślizgu. I silnik nie pracuje normalnie. Naprawa klatki zależy od stopnia jej uszkodzenia....
Typowy wentylator w momencie odłączenia zasilania zaczyna pracować bez poślizgu. Uruchom silnik, podaj masę i po pewnym czasie powinien zacząć zwalniać. I sprawdź to co napisał kolega post wyżej bo klima też może wymuszać pracę wentylatora.
I tutaj jest całkowita zgoda. W chwili załączenia silnik jest w stanie zwarcia nieustalonego. Jeżeli silnik nie rusza to stan nieustalony przechodzi w stan zwarcia ustalonego. Wtedy przez uzwojenia nieruchomego silnika zasilanego napięciem znamionowym przepływa prąd nazywany prądem zwarcia. Jeżeli silnik nabrał obrotów to tutaj sprawę poboru prądu przejmuje...
Zobacz w tym dokumencie: Rys. 2.30 - są pokazane uzwojenia dla sinika z trzema uzwojeniami i z sześcioma - pierwszy ma prędkość synchroniczną 3000rpm a drugi 1500rpm - rzeczywiste ok 2800, 1400 rpm bo silnik asynchroniczny ma poślizg. Są silniki o większej ilości biegunów i jeszcze mniejszej prędkości. Tak przy okazji podawanie napięcia stałego na uzwojenie...
cos fi ma znaczenie niezauważalne, znamionowe obroty wprowadza się po to, aby falownik mógł wyświetlić tę wartość jako obroty przy generacji częstotliwości 50Hz. Będzie to np. 2850 obr/min lub 1430 obr/min - czyli synchroniczne minus poślizg.
Wróżyłem z poplątanych sznurowadeł i... wskazało mi że może mieć 4,5 kW ale to tylko wróżba . Natomiast masz koło na dwa paski załóż dwa , jeden to za mało , i wytrzymałość i poślizg.
Manipulowanie poślizgiem silnika indukcyjnego jest jednym ze sposobów regulacji jego prędkości obrotowej. Zatem: poprzez zmianę częstotliwości, Poprzez zmianę częstotliwości regulujemy prędkość obrotową silnika, ale to nie poślizg odpowiada za tą zmianę a właśnie zmiana częstotliwości. zmianę napięcia zasilania, dodanie rezystancji dodatkowej wirnika...
No coz, wedlug mistrza Romana Kurdziela w silniku klatkowym "... wirnik ma ksztalt walca utworzonego z pakietu blach o wykroju kolowym, osadzonych na osi. Na obwodzie wirnika znajduja się otwory lub zlobki, w ktorych umieszczone jest uzwojenie. W zaleznosci od sposobu wykonania uzwojenia rozroznia się wirniki pierscieniowe i wirniki klatkowe." Tenze...
A ja kiedyś coś takiego popełniłem, tak z ciekawości Ale to było dawno temu. I ciekawe ile mocy potrafiła wyprodukować, jak tam jest silnik indukcyjny pracujący przy bardzo dużym poślizgu...
Robiłem kiedyś coś takiego w Turbo Pascalu. W Delphi to będzie jakoś tak (założenie silnik unipolarny, czterofazowy): unit Motor; interface procedure MotorFwdStep; //Krok w przód procedure MotorBckStep; //Krok w tył procedure GoNSteps(n : SmallInt); //Ruch w przód i wstecz procedure Start_Stop_Motor(v0,v1,n : SmallInt); //Zmiana...
Silniki ulegają uszkodzeniu na wskutek zbyt dużej temperatury w uzwojeniach. Temperatura dopuszczalna wiąże się natomiast z prądem znamionowym silnika. Jeśli nie przekroczy się prądu znamionowego silnik nie będzie się nagrzewał i wszystko będzie w porządku. Natomiast zmniejszając napięcie znamionowe zmienia się poślizg silnika (obroty) i zmniejsza się...
Jest możliwość zastosowania silnika z hamulcem,dwóch czujników i jakiegoś prostego sterownika,np.LOGO!Piszesz program ustawiasz czujniki na tyle wcześniej żeby wyeliminować bezwładność i powinno działać.Ten układ może nie jest najdokładniejszy ale lepszy od czasówek.Taki układ nie jest wrażliwy na obciążenie i poślizg silnika.Zgadzam sie z kolegą mrrudzinem...
Może zastanów się nad zastosowaniem impulsatora, takiego najprostszego, dającego np. 24 impulsy na jeden obrót plus do tego licznik. Możesz uzyskać dokładność różnicy obrotów w dziesiątych częściach obrotu na minutę. Oprócz tego możesz np. na bieżąco wyliczać poślizg silnika.
Zdaje się, że do kolegi trueman93 nie dociera, że niczego więcej się nie dowie. Podsumuję: masz spalony silnik i potwierdzić ostatecznie można to jedynie omomierzem. Dlaczego pracuje po zakręceniu ręką? Dlatego, że jedno z uzwojeń jest dobre. Niestety, jedno uzwojenie nie wystarczy do wymuszenia kierunku obrotu i w dodatku do pokonania poślizgu silnika....
Nie jestem specjalistą od falowników, jednak wypowiem się ze względu na brak innych odpowiedzi. W najnowszych fabrycznych falownikach uzbrojonych w mikroprocesory optymalne napięcie ustawiane jest na podstawie poślizgu silnika (i zadanych obrotów). Poślizg jest znany gdy znane są rzeczywiste obroty silnika np. z przetwornika obrotów na wale silnika...
Otórz w prostych układach prędkość obrotową czasem reguluje się właśnie opóźnieniem załączenia triaka. -> submariner dobre hasło wgoogle to "poślizg silnika klatkowego". Osobiście miałem do czynienia z regulatorami obrotów wentylatorów i pomp zbudowanych w oparciu o regulację fazową. Nawet przyzwoicie działąło, jednak do napędu maszyny, w której stałość...
cześć, jeśli nie jest to zbrodnią, to chciałbym podłączyć się do tematu. Widziałem na forach różne sposoby sterowania silników w systemach wentylacji. Konkretnie chodzi o silniki EBM Papst, takie jak w tym budżetowym rekuperatorze: Są tam silniki jednofazowe AC, nie jest to DC(EC). Mam takie pytania, nie jestem elektrykiem ani elektronikiem, chodzi...
witam, mam mały problem, właśnie robie zadania z maszyn elektrycznych i chciałbym, żeby ktoś mi napisał, czym wykonujemy pomiar poślizgu silnika indukcyjnego pierścieniowego:?:
Zmiana prędkości przez zmianę częstotliwości : n=[(60*f1)/p]*(1-s) p- liczba par biegunów magnetycznych f1- częstotliwość nap. zasilającego s- poślizg s=(ns-n)/ns n= prędkość obrotowa wirnika ns= prędkość synchroniczna ( prędkość wirowania pola magnetycznego ) Prędkość synchroniczna : ωs=(2πf)/Pb Pb= ilość par biegunów s= poślizg
Poślizg w silnikach asynchronicznych wynosi zaledwie kilka procent przy pełnym obciążeniu, poza tym jeśli falownik ma sterowanie wektorowe to możesz włączyć kompensację poślizgu. Przy pomocy prądniczek tachometrycznych i tak nie uzyskasz "zegarmistrzowskiej" dokładności. Jeśli wałki mają obracać się z dużą precyzją to pozostaje drogi falownik i enkodery...
Witam. Zależy ile chcesz zmniejszyć obroty w stosunku do znamionowych oraz co napędza ten silnik.Można zmieniac obroty przez zmianę poślizgu silnika (regulacja napięciem) ale dotycz to tylko napędu pomp i wentylatorów do innych zastosowań regulacja napięciem może być za mała.
witam, po to są silniki synchroniczne by utżymywać w miarę stałą prędkość [poślizg].pozdrawiam
Czy zmieniając połączenie silnika z gwiazdy na trójkąt zwiększą się jego obroty? pomijając sprawę prądów, mocy, zabezpieczeń itp. Witam. Wzór na prędkość obrotową;n=f*60/p n>prędkość obrotowa f>częstotliwość prądu 60>stała dla przeliczenia obrotów na minutę p>liczba par biegunów Czyli prędkośc zależy tylko od częstotliwości i liczby par biegunów. Pomijam...
Albo inaczej - przemiennik częstotliwości. ;-) Widziałem jeszcze sterownie fazowe, ale z pomiarem prędkości obrotowej i regulowało się "poślizg" silnika do zadanej prędkości. Inna sprawa, że to jakby zabytkowe rozwiązanie. ;-)
wydaje mi się że dla prędkości 35obr/min na wyjściu i takiej przekładni twój silnik nie ruszy! bo musiałby być zasilany częstotliwością ok. 7Hz co przy tak małym silniku i dużym momencie hamującym może okazać się że nie ruszy. poślizg znamionowy silnika 1,5kW i 6biegunowego wynosi ok 8%, czyli minimum przy f=8Hz silnik może Ci ruszyć, a może nawet przy...
Witam! Poniżej parametry do ustawienia, jeśli brak tabliczki znamionowej silnika to należy wykonać pomiary i obliczenia. H30 – moc znamionowa silnika H31 - ilość biegunów H32 - znamionowy poślizg silnika H33 – prąd znamionowy silnika H34 - Prąd biegu luzem F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa)
Moc spada proporcjonalnie do spadku napiącia. Prawo Ohma Podstawy fizyki. No tak. Rozwiąż zadanie proszę, to wtedy zrozumiesz. Jeżeli silnik ma obniżone napięcie o √3 to przecież zgodnie z prawem Ohma prąd zmaleje również o √3 zakładając stałą wartość impedancji faz tak? Jeżeli tak jest to: P= 3U/√3 × I/√3×cosφ Z tego mamy:...
Gdy ustawiłem parametr H41 na 1 (Automatyczny pomiar rezystancji i indukcji silnika) - falownik pokazuje błąd. A ustawiłeś wcześniej: H30 – moc znamionowa silnika H31 - ilość biegunów H32 - znamionowy poślizg silnika H33 – prąd znamionowy silnika H34 - Prąd biegu luzem F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa) Jeśli nie to nie dziwne, że...
Silnik indukcyjny odpowiednim falownikiem można wysterować równie dobrze co BLDC. Hmmm, a co ze stratami w wirniku które przekładaja się na ,,poślizg"
Witam, mam kilka pytań odnośnie silnika indukcyjnego, bo nie bardzo rozumiem jak działa. Po co właściwie jest poślizg w silniku? Jak to jest, że silnik działa? Dlaczego w stojanie jest wirujące pole magnetyczne? Budowa wirnika. Dlaczego wirnik się obraca? Na czym polega rozruch, jakie są z nim problemy i ewentualnie jak można je zniwelować? Gdzie podłącza...
Panowie , połączenie gwiazda trójkąt , silnik ten można tylko podłączyć w gwieździe , silnik jest zaprojektowany do pracy w trójkącie na napięciu 230 V . Zwróćcie uwagę na amperaż przy 230 a 400 woltach na tym silniku . NAPIĘCIA SIECI TRÓJFAZOWEJ SA WARTOŚCIĄ MIĘDZYFAZOWĄ , CZYLI NASZ 230 *PIERWIASTEK Z 3 =400 V Dodano po 10 Jaki to jest silnik , INDUKCYJNY...
Witam. Potrzebuję by ktoś wyliczył z tabliczki znamionowej wartości następujących danych: 1. Liczba par biegunów. 2. Znamionowy poślizg silnika w Hz. 3. Znamionowy prąd silnika w A. 4. Prąd silnika bez obciążenia w A. 5. Sprawność silnika w %. 6. Częstotliwość maksymalna. 7. Częstotliwość bazowa. Potrzebuję tych danych do zaprogramowania falownika IG5A....
Nie czuję się dostatecznie kompetentny w temacie silników, ale po pierwsze skoro producent zastrzega, że silnik nie nadaje się do pracy ciągłej to nie ma co dorabiać teorii. Ciekawe, czy obciążenie mechaniczne na wale odpowiadało mocy zmniejszonej w skutek obniżenia napięcia zasilania. Jak rozwiązano chłodzenie tego silnika? Czy po zmniejszeniu napięcia...
Na przykładzie tej grafiki : Mi się wydaje że tak naprawdę chodzi dokładnie właśnie o ten moment w pierwszej chwili czasowej, gdzie n=0 a s=1, bo moje koło jest zablokowane mechanicznie, silnik nie rozwija żadnej prędkości przy tej próbie. Według mojego rozumowania, jesteśmy więc w punkcie oznaczanym jako moment rozruchowy Mr i nie poruszamy się dalej...
H30 – moc znamionowa silnika--0,37 kW H31 - ilość biegunów-4 H32 - znamionowy poślizg silnika 5,33 H33 – prąd znamionowy silnika--1,84 A H34 - Prąd biegu luzem - 0,9 A F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa) 50 Hz
A mnie brakuje tu podstawowych informacji: Czy falownik jest ustawiony na tryb wektorowy, czy U/f? Czy była przeprowadzona procedura autostrojenia? Czy są wprowadzone poprawne dane silnika? H03 Moc silnika H04 Ilość biegunów silnika H05 Prąd znamionowy silnika H06 Prąd biegu jałowego silnika Io H07 Poślizg silnika
Rozumiem, że wypróbowałeś dwa różne sterowniki - na ile różne, na ile ta różnica wpływała na działanie? To by dało podstawę do jakiejś oceny, jak typ sterownika wpływa na działanie. U mnie też jakoś się kręci. Nie wykluczam, że i to, że się kręci znacznie szybciej, niż się spodziewałem (uzyskuję ponad 30% szybkości, jaką miałem bez obciążenia, choć...
Pod 230V można śmiało łączyć: Dobieraj pojemność kondensatora od 5 do 20 µF - bez ryzyka dl gwiazdy czy trójkąta - mniejsze napięcie nie uszkodzi silnika. Nawet niewłaściwe dobranie pojemności kondensatora nie zmieni obrotów nieobciążonego silnika - częstotliwość (np 50 Hz) zasilania będzie taka sama, ilość biegunów nie ulegną zmianie - to obroty...
Dane techniczne silnika SZJe 32a Znalazłem w necie tabele i skany dla SZJd z 1958r. Nie zgadza się to wcale z danymi na tabliczce znamionowej mojego silnika z serii e No nie zgadza się bo twój silnik jest nowszej generacji. Mam go podłączonego po3f w gwiazdę. A jakie napięcia są na tabliczce? Potrzebuję prąd pod obciążeniem Masz na tabliczce znamionowej....
Ten silnik Miele mając 730W możliwe to będzie bo trudniej mi było zatrzymać utrzymać wirnik pod napięciem do 120V dc... A prąd dochodził do 8,5A. To mnie uspokaja bo nie ma więcej prądu jak rozruszniki... Z doświadczenia wiem że na złomie akumulator przy 20szt majace jeszcze 8V w stanie spoczynku i ze spadkiem pojadę popracuję. Zaparte o ścianę koła...
>Strumien swiadomosc... 839291 839292 Sprężyna powrotna (dość silna) została usunięta i teraz do przestawienia w dowolne położenie potrzebny jest jedynie niewielki nacisk. Z drugiej strony (pod deklem) jest parę trybików i coś co może nawet być silniczkiem krokowym ale służy chyba jedynie do tzw. automatycznego ssania ew. może do informowania modułu...
Proszę wyjaśnić dlaczego ? To jaki będzie pasować? Musisz zastosować falownik, bo to silniki asynchroniczne i potrzebują pełnego sinusa do działania. A sterownik PWM BTA41600B odcina połówki i na wyjściu zamiast sinusa masz przebieg połówkowy. Znalazłem taki regulator Będzie ok? Byłby ok, bo to nie sterownik silnika a sterownik sprzęgła poślizgowego....
Witam. Kolego Piotrekk.Powszechnie stosowanym układem regulacji prędkości obrotowej silników indukcyjnych klatkowych jest rozwiązanie,które przedstawiłem wyżej regulator RM130 do pralek automatycznych.Jest to rozwiązanie stosowane do regulacji prędkości obrotowej na wirowaniu. Polega to na tym,że silnik startuje od obrotów prania tj.55obr/min bębna...
Witam jestem w trakcie budowy kompresora z silnikiem 7,5kW 2860 U/min . Sprężarka IBL 3090 DH posiada koło pasowe 2HB o średnicy zewnętrznej 310mm . 1-Czy koło na silniku średnica zewnętrzna 90mm biorąc pod uwagę poślizg i średnicę podziałową pozwoli uzyskać na sprężarce te 810 U/min ? Wychodzi po średnicy zewnętrznej 830 U/min. 2-Czy lepsze będzie...
A macie jakieś metody na nie zwijający się pas kierowcy? Na chwilowe "niezwijanie" pomaga trochę spryskanie jakimś środkiem, (najlepiej do tkanin, jakimś konserwującym, polepszającym właściwości tkaniny) nadającym pasowi "poślizg", bardziej gładką i śliską powierzchnię, oczywiście nie może to być coś co jest "tłuste". Mechanizm dobrze jest trochę spryskać...
Etanol do celów przemysłowych jest często produkowany poprzez bezpośrednią syntezę z gazu syntezowego (mieszaniny CO, H2 i H2O)cytat z Wikipedii Gazogenerator dostarcza wodoru (około 20% objętości), tlenku węgla (około 20%) i niewielkich ilości metanu oraz niepalnego azotu (około 50-60%) a także dwutlenku węgla i pary wodnej Można dodatkowo podgrzewać...
Witam Nie jest to bezpośrednia regulacja ale może się przyda, można zastosować wariator-przekładnia regulowana, choć na 3kW nie będzie mała i tania. Poprzez 2 stożki skierowane wierzchołkami do siebie i pas przenoszący napęd między nimi -uwaga na poślizg, koło rozsuwane w którym wciśnięty jest pas-ściskamy koło pas wysuwa się na większą średnicę lub...
Nie zrealizujesz kontroli trakcji nie posiadając sprzężenia z prędkości rzeczywistej. Skoro pędzisz 4 koła, to musisz albo zastosować dodatkowe koła które będą mierzyć przemieszczenie rzeczywiste, albo myszka i tego typu rozwiązania, albo kombinowanie z pomiarem momentu i prędkości obrotowej koła w celu wykrycia poślizgu etc. (rozwiązanie zdecydowanie...
Jakoś po 5 latach studiów (w tym 2 na specjalności napędy elektryczne) nie słyszałem o tym aby silnik szczotkowy był sterowany napięciem przemiennym (silnik szczotkowy - silnik prądu stałego) .... Z tego co mi wiadomo to silnik asynchroniczny (klatkowy lub pierścieniowy) zasilany jest napięciem przemiennym i takim można zastosować sterowanie fazowe...
I to tylko tyle?! ja myślałem że będę się z tym bawił kilka dnia a tu okazuje się że wystarczy prosty wzór... i tak dzięki :F Ok. czyli wydzieli się 694,(4) ≈700J przyjmując że będę hamował przez 5 sek to moc będzie równa 140w? I jak to się ma do mocy którą są w stanie oddać tranzystory? Zaprojektowałem taki układ i aby oddać moc wytraconą z 22a...
Dotyczy ostatniego postu-jak już wcześniej pisałem na tym portalu są osoby o dużym zakresie wiedzy i na nich liczę , na nich wsparcie wiedzą. A żartownisiom , grzecznie pisząc dziękuje. Twój układ będzie jak najbardziej działał. Musisz mieć silnik DC 12 V o mocy około 400 W oraz alternator 12 V. Teraz podłączasz silnik pod akumulator i silnik zaczyna...
Zmienilem motor (oryginalny 1/5 konia 110V , 8.2A 1075 obrotow tzw "shadded pole") pszepraszam ale nie znam polskiego odpowiednika, na nowy (3/4 konia 110v, 6.7A , 1650 obrotow, PSC co znaczy"permanent split capacitor") Zaraz,zaraz... 1/5 "konia"(czy kW) to 8.2 A, a 3/4 konia to 6,7 A :?: A potem piszesz, że ten 3/4 (6,7 A) przy obniżeniu napięcia...
Ale skokowo poprzez wyprowadzenie końcówek cewek stojana i zmianę ich połączeń, uzyskując zmianę ilości par biegunów. Za wzorem obroty=(60*f)/p minus sprawy wynikające z poślizgu.
Mam pomysł - niestety, jeszcze nie sprawdzony. Myślę, czy nie dało by sie zastosować transduktora, jako regulowanego "Z". Być może, że nawet tylko dla odpowiednio dobranych dławików właczonych w gwiazdę do uzwojeń wirnika można by uzyskać "miękki" rozruch bez dalszej interwencji, gdyż ze wzrostem obrotów spada częstotliwość prądu indukowanego w wirniku,...
ja testowałem kiedyś silnik 800W podłączony do falownika Siemens (w ramach budowy pewnego urządzenia ) - bez problemu chodził przy 200Hz i dość sporym obciążeniu :) W odwrotną stronę było gorzej - bez obciążenia pracował równo dopiero od 12Hz a obciążony powyżej 20HZ nie wykazywał zbyt dużego poślizgu. Przy 5HZ dopiero zaczynał się "obracać". Aha, przy...
Z pierwszego linku (widok pierścieni magnetycznych) raczej bym powiedział że to wygląda na sprzęgło magnetyczne a nie na przekładnie. To jest takie dwa w jednym. Sprzęgło było by, gdyby oba pierścienie miały identyczną ilość biegunów. W takim układzie siły przekazujące moment z jednego pierścienia na drugi poruszają się względem pierścieni, coś jak...
Domyślam się, że chodzi Ci o maszyny asynchroniczne. Silnik połączony w trójkąt będzie miał 3 razy większy pobór mocy ( napięcie większe o pierwiastek z 3 niż w gwieździe i rezystancja tak samo). Żeby wyznaczyć obroty, potrzebujesz znać poślizg. Jeżli chodzi o samą prędkość pola wirującego, to n=60*f/p (f- częstotliwość, p- liczba par biegunów). Co...
Witam Mam pytanie czy zna ktoś może jakiś program dzięki któremu mógłbym wyznaczyć samemu charakterystykę mechaniczna silnika indukcyjnego? Chodzi mi tutaj o np. momentu obrotowego od poślizgu. Jest mi to potrzebne do pracy dyplomowej i nie chce za bardzo kopiować z książek. Z góry dziękuje za odpowiedz.
Fazy muszą się szybciej zmieniać, zatem zwiększyć częstotliwość, ale silnik może okazać się za słaby i jedynie co wzrośnie to poślizg. No chyba że dodatkowo da się większy prąd.
.... Powiem tak. Będą to 3 moduły do walcowania i każdy musi chodzi z ta samą prędkością. Jak z parametryzacją takiego napędu. Autotuning na wszystkich napędach? ... Nieśmiało spytam, czy widziałeś na oczy tę walcarkę? W znanych mi walcarkach synchronizacja nie polega na tej samej prędkości silników, lecz istotne są prędkości walców. Po drodze są przekładnie...
Witam, w tym przypadku należałoby sprawdzic tachoprądnice miałem już kiedyś taki przypadek, ewentualnie pasek czy nie ma poślizgu.
1. 3000 obr/min podzielone przez ilość par biegunów i pomniejszone o poślizg. Domyślam się iż chodzi Ci o silnik klatkowy. W liczniku indukcyjnym tak samo jak w silniku asynchronicznym liniowym wzór ten jest bezużyteczny 2. W silniku asynchronicznym klatkowym obroty się nie zmienią
W kwestii wyjaśnienia. Moc to 250kW bez wątpienia. Mam świadomość jakiego rzędu są to moce i wielkość Ostatecznie wybór padł na silnik, którego kartę katalogową udostępniam zainteresowanym: i na falownik MFC810M. Jedyna zmiana to zasilanie na 1000V. Prędkość 1500 kolego retrofood owszem jest synchroniczna bez uwzględnienia poślizgu. Otrzymałem różne...
Pomijając to nieszczęsne koło zamachowe i mocowanie wału pędnego to największym błędem jest przekładnia pasowa. Jak znam zasadę pracy generatora spalinowego to chodzi o stałe obroty nie zależnie od obciążenia prądnicy. Znaczy to tyle że jeśli prądnica obciążona 40W to silnik pracuje na obrotach około 1500 przy lekko uchylonej przepustnicy (prawie bez...
Do takiej mocy falownik? Nie robią nawet na taką moc. Są w necie podobne regulatory jak te a triaku do oświetlenia. Przy takiej małej mocy można regulować prędkość przez zmianę poślizgu. Ale nie w takim zakresie
A jaki efekt kolega zamierza uzyskać? Proszę wziąć p[od uwagę, że jakakolwiek regulacja będzie polegała na zmienie poślizgu.
Witam, na wstępie zaznaczę, iż jestem laikiem w dziedzinie mechaniki. Niedawno kupiłem na allegro zestaw z silnikiem do roweru. Po kilkudziesięciu minutach użytkowania w trakcie jazdy nagle zgasł silnik i tylne koło się zablokowało tak, że wpadłem w mały poślizg. Od tamtego czasu, gdy świeca jest przykręcona, tłok jakby się zacina, słabo się kręci....
Jeżeli obroty będą stałe dla róznych obciażeń to jest właśnie to o co chodzi. Własnie dlatego jest podtrzebny sprawny regulator obrotów. Bo to on bedzie robił również za regulator napięcia. Pod większym obciążeniem obroty spadają bo wirnik zaczyna stawiać opór. Wtedy napęd musi zwiększać obroty. Dopytam jeszcze, bo być może coś pominąłem w moim rozumowaniu....
Proszę o potwierdzenie poprawności/korekty błędów moich wniosków dotyczących silnika z załącznika: Wniosek 1. Silnik konstrukcji radzieckiej zaprojektowany na 60 Hz (patrz załącznik), a pracujący w Polsce (czyli przy 50 Hz), ma mniejsze obroty niż to, co widać na tabliczce znamionowej (powinien mieć troszkę poniżej 3000 obr./min przy 50 Hz). Wniosek...
W1,2 -191,5 ohm U1,2 - 190 ohm V1,2 - 191 ohm Rozumiem, że pomiędzy U1, V1, W1 przejścia nie ma. W takim razie z rezystancji wynika, że jest to silnik jednobiegowy. Na tabliczce znamionowej, zarówno dla trójkąta, jak i dla gwiazdy podane jest jedno napięcie, ale różne moce i prądy znamionowe. Do tego prędkość obrotowa tylko o 350 obr/min mniejsza....
Klucz (tranzystor mocy, tyrystor raczej nie) + driver + sterownik (dedykowany/PLC) prcujacy w trybie PWM Np. dla klucza zwierającego rezystancje dodatkową w obwodzie wirnika na początku rozruchu dajemy małe wypełnienie D - charakterystyka jest bardzo pochylona - mały prąd. Zwiększamy D -> rezystancja modulowana maleje -> malej poślizg. I tak dalej z...
Tak sobie właśnie przeglądam internet, poszukując informacji na temat tego właśnie samochodu, ponieważ brat kupił dzisiaj takowy z tym, że s6. Miałem więc okazje się przewieźć. No i cóż mogę powiedzieć, wrażenia niesamowite. Mówiąc szczerze, nie mam zbyt dużo wspomnień związanych z szybkimi furami ale to, co się dzisiaj wydarzyło będę pewnie jeszcze...
Magnesy B mają łożyskowanie na obu końcach osi. Co do rozmagnesowania ferrytowych, to musial byś zmienić biegunowość na całej powierzchni, a magnesy B są za małe aby to uzyskać. Poza tym w tym silniku, one nie mają takiego ustawienia, które mogło by przemagnesować magnesy stojana. W ogóle, jeśli jakiekolwiek przemagnesowanie miało by wystąpić to występowało...
Ja ten ogranicznik chyba wkręcałem do końca, nie pamiętam na 100% ale tak mi się wydaje. Na pewno w ogóle się nie przykładałem do regulacji tylko po prostu wkrecilem. On nie służy do regulacji tylko to ogranicznik żeby pompa nie wchodziła poza zakres pracy. W każdym razie był wkręcony o wiele dalej poza zakresem w który sprzęgło zaczyna mieć poślizg....
Krzysztof Kamienski. Pierwsze falowniki to były proste przekształtniki. Później pojawiły się inwerterowe obecnie najbardziej rozpowszechnione. I w końcu falowniki wektorowe umożliwiające lepszą i pełniejszą kontrolę mocy jak i obrotów eliminując ryzyko poślizgu strumienia magnetycznego . micho.no1 projektuje falowniki inwerterowe oraz wektorowe dużej...
Zwykle silnik przy zmianie obrotów wymaga dostosowywania i częstotliwości, i napięcia - i może w różny sposób, zależnie od rodzaju silnika. Silnik asynchroniczny klatkowy: prąd indukowany w wirniku jest proporcjonalny do prądu stojana i do poślizgu; oba te prądy trzeba ograniczać, i przy zmniejszaniu obrotów oba muszą maleć, bo pogarsza się chłodzenie...
Dziękuję wszystkim za pomoc. Pogrzebałem w internecie. Z rozpędu :) Wersja1. Na dodatkowe sterowanie wyciągu obornika pilotem potrzeba byłoby 3szt.radiowych przekaźników-(odbiorników) RS-407M (Pabianice), 1szt.pilot trzy-przyciskowy (nadajnik)-RS-P3. czyli razem,(w sklepie internetowym, z przesyłką kurierską za pobraniem=20zł) 410zł a z dwoma PCR-513...
Silnik klatkowy jest silnikiem synchronicznym ( obroty zależne od częstotliwości) z poślizgiem. W takim wypadku jedynie zmiana częstotliwości sieci zmienia jego prędkość obrotową. Falownik załatwi całkowicie problem. Chyba, że wymyślisz cos nowego.
Zgodnie ze stanem mojej wiedzy układ z rezystorem R1 (schemat w załączniku "igbt_-_wirnik2.gif") to wszystko co można osiągnąć z silnika pierścieniowego. Każdy inny sposób będzie albo droższy niż silnik klatkowy+przetwornica częstotliwości, albo nie osiągnie się odpowiedniej charakterystyki (patrz post Aleksandra_1 i załącznik "moment a obroty.JPG"...
Przesadzasz- zwiększy się tylko poślizg.Chyba ,że ma bicie i jest niewyważony wtedy nada się na wibrator do pustaków:D
Podłączyłem do asynchrona kondensatory. Więcej, po wzbudzeniu zasiliłem nim kolejnego asynchrona. Co do wniosków, to aby utrzymać taki układ w dużej sprawności wymagana jest stała kontrola nad ilością zapiętej pojemności w zależności od prędkości obrotowej. Jestem rozczarowany, gdyż do współpracy z MEW rozwiązanie się raczej nie nadaje, właśnie ze względu...
Witam, nasz cieńkuś zaczął jeździć ale maksymalnie 50km/h. Poprawiliśmy pomiar obrotów (tarcza aluminiowa - 100 szczelinek i transoptor szczelinowy) i zastosowaliśmy sterowanie poślizgiem. Wreszcie dało się fajnie jeździć choć nie obyło się bez niespodzianek. Pewnego pochmurnego dnia jeździłem po okolicy testując warianty oprogramowania, na drugi dzień...
Łańcuchy się nie sprawdziły bo działają z najmniej korzystnej pozycji czyli w poziomie i dodatkowo nie umożliwiają poślizgu gdy noże zostaną zablokowane na nierównościach. Pasy tworzące przekładnię kątową nie mogą być luźne gdyż mogłyby spaść, więc się nie ślizgają. Mały nóż znajduje się bliżej osi więc nie jest narażony na zablokowanie, ale dwa duże...
w takim przypadku silnik na brakującej "fazie" generuje dość duży prąd I prąd ten jest tym większy, im większe jest obciążenie(mechaniczne) silnika, i związany z tym obciążeniem, poślizg. Poślizg bowiem, jest warunkiem pracy silnika asynchronicznego. Niestety w tego typu pytaniach, często "kłania się", brak zrozumienia zasady działania tych silników....
czyżby w silnikach jednofazowych prędkość dało się kontrolować w inny sposób? W silnikach powszechnego użytku, o mocy ułamkowej, gdy nie jest potrzebna stabilność obrotów i duży moment, często zmienia się obroty przez zmianę poślizgu. Taką możliwość daje regulator fazowy. Nawet w przemysłowych rozwiązaniach m. in. w wentylacji stosuje się takie regulatory...
Przy dolnym kółku o takiej średnicy jak na obrazku, to silnik 1.1kW/1400obr/min - silniki z jedną parą biegunów mają nikczemny moment obrotowy - jakiekolwiek obciążenie taśmy, powodowało widoczny spadek obrotów ->zwiększony poślizg->prąd zwiększony ponad wartośc nominalną->śmierć izolacji uzwojeń.
Zadaniem odśrodkowego wyłącznika jest jak wiadomo rozłączenie obwodu fazy rozruchowej po osiągnięciu odpowiednio dużej prędkości wirnika (poślizgu). Wartość ta (prędkości) nie może być zbyt mała by silnik nie utknął (pesymistyczny scenariusz) tzn. w momencie odłączenia moment generowany przez silnik musi być większy niż oporowy na wale, Zbyt wczesne...
Magnes prądniczki tachometrycznej trzyma się dobrze nie jest pęknięty Na zimnym silniku to trzyma się może i dobrze. Po kilkudziesięciu minutach jak rozgrzeje się wirnik może następować poślizg.Co szkodzi wlać tam kropelkę kropelki? :D
Diagnostyka Common Rail, silniki Diesla Grupy zmierzonych bloków wartości. Oto dane grup w silniku CBAB: Grupa 1: 1) Prędkość obrotowa silnika, 760-940 obr / min; 2) Ilość wtryskiwanego paliwa, 3-9 mg \ stroke; 3) Wysokie ciśnienie paliwa, wartość rzeczywista, 170-350 barów; 4) Temperatura chłodziwa,> 80 ° С Grupa 2: 1) Prędkość obrotowa silnika,...
Witam. Posiadam Skodę Octavię 2 z silnikiem 1,6 MPI czyli 8 zaworowym. Skoda jeździ na gazie od nowości (Landi Renzo) obecnie ma zrobione 200tys. Świce wymienione niedawno (mają przejechane ok. 10tys). Cewka i kable chyba od nowości. Wtryskiwacze gazu (medy) mają przejechane jakieś 100tys. Usterka jest następująca: za pierwszym razem (3 dni temu) podczas...
Nadal jednak jeden z silników ma większy poślizg, jeżeli dasz mu identyczne parametry zasilania i mechanicznie ograniczysz prędkość obrotową. Nie ma bowiem dwóch identycznych silników. Zawsze występują drobne różnice. Kiedyś stosowano synchronizację dwóch silników np. w obrabiarkach. Ale były to silniki trójfazowe pierścieniowe i łączono je elektrycznie...
Diagnostyka maszyn wirujących i wczesne wykrywanie potencjalnych zagrożeń jest niezbędnym elementem utrzymania ciągłości ruchu wielu obiektów przemysłowych i linii produkcyjnych. Poprawna ocena stanu silnika pozwala na precyzyjne zaplanowanie ewentualnych napraw i uniknięcie nieplanowanych przestojów. W wielu przypadkach pełny obraz kondycji uzwojeń...
Musisz określić 1. maksymalną częstotliwość sterowania wynikającą z wymaganej prędkości końcowej silnika 2. właściwości dynamiczne silnika wynikające z momentów oporowego, bezwładności oraz napędowego (silnika). Z tych parametrów wynika dopuszczalny minimalny czas rozruchu gwarantujący po pierwsze ruszenie silnika i po drugie rozruch bez poślizgu Stąd...
To może zadam innego rodzaju pytanie (bo chyba się nie zrozumieliśmy - w poprzednich postach nie ma odpowiedzi, która by mnie satysfakcjonowała), a nawet kilka: - jakie sa przeciwskazania przeciwko przewoltowywaniu takich silników? Nie ma w zasadzie, trzeba zadbać o dobre chłodzenie. - czy ktoś coś takiego w ogóle próbował? - jakich mocy można sie...