Zmierz napięcie ładowania na alternatorze, na prawej podłużnicy masz łączenie przewodów zasilających, sprawdź stan tego połączenia.
[url=http://www.ilot.edu.pl/KONES/2000/0... tu lektura.
Taka mi myśl jeszcze przyszła: multimetr cęgowy nie da się użyć podczas jazdy. Są za to stosunkowo tanie, chińskie, cęgowe przystawki oscyloskopowe (i/lub do multimetru), jak CEM CP-10, CP-11 czy Voltcraft VC-511. Taką przystawkę można dobrze zamocować (taśma klejąca, opaski zaciskowe...) i przewody do kabiny doprowadzić nawet przez otwarte okno. Wtedy...
Lepiej jedź do warsztatu i zapłać parę złotych, bo widzę tragedię. Pozdrawiam.
Niech się autor określi czy chciał mierzyć akumulator w samochodzie i prąd ładowania alternatora czy może podczas ładowania zwykłym prostownikiem.
Chcę wiedzieć czy akumulator jest ładowany właściwym prądem.
Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
W- obrotomierz 15 - plus po zaplonie 30- plus staly L/D+ - kontrolka DFM - sygnal ECU
Czy poza miernikiem widłowym można Widłowy to raczej wózek. Miernik jeżeli już to cęgowy, Miałem na myśli widłowy bocznik, badający napięcie aku pod obciążeniem ;). Tym cęgowym to zapewne prąd ładowania alternatora,
W przypadku alternatora nie reguluje się prądu. A pomierzyłeś napięcie ładowania ??? Najprawdopodobniej jest za wysokie napięcie ładowania. Rozumiem że aku jest 12V :-)
łączny prąd przekazywany do akumulatorów to 600A Przy idealnej synchronizacji tych alternatorów. A teraz zdradź tajemnicę, jakie to akumulatory chcesz ładować prądem 600A?
Nie opłaca się ingerować w alternator. Znacznie taniej będzie pilnować by układ ładowania był sprawny, a w razie usterki, po głębokim rozładowaniu akumulatorów naładować je chociaż do napięcia 14.4V prądem dziesięciogodzinnym i dopiero uruchamiać ciągnik ze sprawnym alternatorem. To znacznie ograniczy czas ładowania dużym prądem po rozruchu. Kolega...
No to albo lipo, albo LiFePO4. W temacie wyraźnie jest napisane, że chodzi o akumulator lipo. Różnica w zapisie jest znaczna a óżnica między akumulatorami to maksymalne napięcie końcowe. Jeśli ta BATERIA ma końcowe napięcie 14,7V, to nie ma sensu ograniczać prądu ładowania. Alternator powinien sobie z tym poradzić.
I tu ja mam inne spojrzenie na to. Jak akumulator jest nie jest do pełna naładowany, to każda możliwość żeby to zrobić jest wskazana. Alternator, to stałonapięciowe źródło prądu, czyli wartość prądu ładowania zależy od różnicy napięć między źródłem prądu i alternatorem. Panel PV należy traktować jako źródło stałoprądowe i tu prąd ładowania nie zależy...
Nie wiem jak tutaj jest ze schematem ładowania ale zamień z powrotem żarówkę od ładowania na zwyklą , bo przez nią jest zapewne prąd wzbudzenia alternatora.
To najprawdopodobniej alternator. I tak jak powiedział 3piroman666 sprawdź styki. Jeżeli to nie pomoże to mogą to być diody w alternatorze.
Pytanie.A prąd ładowania alternatora sprawdziłeś?
A może by tak sprawdzić podczas pracy prąd ładowania jaki płynie z alternatora do akumulatora.
Koledzy proszę o poradę rozwiązania problemu: Mam separator ładowania, który podczas pracy silnika ładuje mi dwa akumulatory, startowy do silnika i hotelowy. Niestety separator ten ma wspomaganie rozruchu czyli pobiera w trakcie rozruchu silnika częsciowo prąd z akumulatora hotelowego i tego właśnie chciałbym uniknąć. Wiem że diody mogą służyć jako...
szukaj mocniejszego alternatora
Tak czy siak - proponuje zmierzyć prąd ładowania i się wyjaśni, jeśli akumulatory są nie za nowe i będą ładowane dużym prądem to alternator szybko je wykończy :(
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
Zadziała w ten sposób. Jedno wyprowadzenie połączyć z masą, drugie na przewody żółty i biały oryginalnej instalacji. Problem w tym, że ładowanie akumulatora będzie dużo słabsze niż na oryginalnym alternatorze. Prąd ładowania pojawi się dopiero po osiągnięciu napięcia stabilizacji obwodu świateł.
Miałem na myśli widłowy bocznik, badający prąd pod obciążeniem . Tym cęgowym to zapewne prąd ładowania alternatora. Cęgowy a nie widłowy i można mierzyć np. tym z foto i podobnymi prąd akumulatora pod obciążeniem. Nie ma mierników ani boczników widłowych. Jesteśmy na forum technicznym i powinno używać się określeń technicznych. Prąd ładowania akumulatora...
Tak prymitywną i prostą regulację ładowania mają najtańsze prostowniki zawierające transformator, mostek prostowniczy i... tyle. Dokładną regulację prądu umożliwiają prostowniki mikroprocesorowe. Jednakże najprawdopodobniej nie potrzebujesz takiego zaawansowanego prostownika. Akumulatory kwasowo-ołowiowe, oraz żelowe (a jeden z nich masz w motocyklu)...
Jeszcze raz ----amperomierz cęgowy i pomiar prądu ładowania!!!
Myślę, ze trzeba by sprawdzić prąd ładowania alternatora ponieważ ogromny prąd ładowania może spowodować 'wybuch akumulatora' cztli awaria alternatora.
Z tego co piszesz Wlodek to nie masz ładowania wcale. Zrób sobie porządek z ładowaniem i zapalaniem a nie będziesz miał żadnych problemów z akumulatorem. Myślę, Zbysław, że oba alternatory niczym specjalnym się nie różnią i zamiana to strata czasu i pieniędzy. Pozdrawiam.
Przy zamkniętym aucie max. powinno pobierać około 70mA. A skąd, max to 15mA norma 10mA w tym toczydle. Skąd ta norma, pytam ponieważ rzadko kiedy pobór jest w okolicach 0,01A, częściej zbliżony jest do 0,03 - 0,05 A. Nawet serwisówki nie podają tych wartości ponieważ zależy to od wyposażenia danego modelu.
Jaka może być przyczyna braku ładowania, kontrolka lekko świeci w całym zakresie obrotów. Szczotki wymieniono na nowe, a po wymianie regulatora na nowy kontrolka ładowania ciągle świeci. Proszę o pomoc. W jaki sposób sprawdzić regulator napięcia i prąd ładowania alternatora?
Które alternatory od niskiej wartości obrotowej mają pokaźny prąd ładowania ?
Albo ten cienki kabel od alternatora do licznika albo zły regulator napięcia zamontowany.
dzien dobry oprócz napięcia trzeba również sprawidzic natęzenie prądu ładowania
- ładować prądem max 0,1C bo inaczej akumulator ulegnie uszkodzeniu VS prąd ładowania może być wiekszy bo alternator w aucie potrafi ładować prądami rzędu dziesiątek amperów. Akumulator samochodowy utrzymywany jest przez większość czasu w stanie pełnego naładowania i to jest dla niego optymalne, w takim przypadku wysokie prądy płyną przez kilkadziesiąt...
Odłącz przewody od alternatora i wtedy sprawdz na akumulatorze czy tez pobiera taki duży prąd jak nie to jak wyżej fachowiec juz napisał alternator do naprawy:|
Witam, Mam ten sam problem, nie mam ładowania akumulatora. Nie wymieniałem alternatora, Sprawdziłem na początek wzbudzenie na pinie przy alternatorze, brązowy kabel nie ma prądu, Po podaniu prądu alternator ładuje normalnie, Na szarym też nie mam nic ale to jest kontrola. Może być uszkodzony regulator? czy coś ze sterownikiem będzie? Oba kable od sterownika...
a dlaczego jesli alternator ładuje to odrazu na akumulatorze nawet rozładowanym mamy 14,5V j Bo pomiaru dokonałeś na pewno na pracującym silniku, stąd jest napięcie takie jakie daje alternator. Jak wyłączysz silnik i odczekasz kilka minut, to jak akumulator jest rozładowany to napięcie spadnie. alternator łąduje takim prądem non stop i czy to nie jest...
Twierdzę, że jest uszkodzony alternator(regulator). Nie ma prawa pobierać prądu kiedy się nie kręci! Pozdrawiam.
Regulator prądu ładowania albo alternator.
Ładowarka naprawdę dobra. Warto taką mieć chociażby do szybkiego "podniesienia" aku. czy jako zasilacz do urządzeń samochodowych. Co do prądu ładowania; alternator też nie patyczkuje się z aku. i po rozruch pcha kilkadziesiąt amper. Problem w tym że nam chodzi o porządne i spokojne doładowanie aku. czyli prąd ładowania nie więcej niż C/10.
Jeśli ma ADR to wyłącz i włącz główny wyłącznik prądu powinno pomóc
Jak mierzysz prąd alternatora (skąd masz ten wynik 180A)?
znalazłem na forum gdzieś że można założyć altek 1.4 do 1.6 czyli odwrotnie też może być, mają takie same obudowy, różnią się tylko prądem ładowania
andrzej20001 , jeżeli by tak było, jest to możliwe, że zwarcie nie będzie się pojawiało za każdym razem i przy normalnym prądzie ładowania alternatora ?? Kolego to nie jest zwarcie, a wystarczy że alternator dostaje jakieś napięcie na D+ i włącza wzbudzenie, lub regulator uszkodzony i losowo sam włącza wzbudzenie.
https://as-pl.com/pl/p/A6025 S - prąd stały Ig - prąd po zapłonie Któregoś nie masz.
w sumie bardzo ciekawy projekt :] można go zastosowac nie tylko do zasilacza laboratoryjnego, ale tez jako mały komputerek samochodowy :] mierzył by prąd ładowania alternatora, napęcie na zaciskach i temperature za zewnątrz :]
Ja bym sprawdził prąd ładowania z alternatora żeby na 100% wykluczyć elektronikę. Być może akumulator jest już po prostu za słaby.
Czyli jak samochód jest sprawny, regularnie pokonujemy sensowne odległości, to prąd ładowania przez alternator jest bezpieczny dla akumulatora.
Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
O ile to klasyczny układ to sprawdź żarówkę od kontrolki ładowania,musi mieć ok.4W przez nią płynie wstępny prąd magnesujący wirnik,dalej zostają szczotki i regulator.
Moje audi też pobiera 0,2 A, i to jest normalne gdyż niektóre rzeczy takie jak, zegarek, radio, alarm, immo, i komputer czasem potrzebują podtrzymania zasilania. Powinieneś sprawdzić prąd ładowania alternatora czyli pomiędzy alternator a akumulator podłączyć amperomierz, lecz tam są duże prądy (od 30A do 60A zależy od samochodu) więc zwykłym miernikiem...
Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania. Alternator samochodowy nie jest prądnicą samowzbudną, a o takiej tu mowa. Jest zawsze prądnicą obcowzbudną, wzbudzaną napięciem z akumulatora. Prąd płynący przez lampkę ładowania, nie zawsze jest prądem wzbudzenia. Pamiętaj o tym.
Obydwa akumulatory powinny być jednakowe tzn 12V 45Ah ten jeden 45Ah będzie w trakcie ładowania to te dwa pozostałe o znacznie niższej pojemności już powinny się gotować.Napięcie ustali się na 28V i regulator napięcia znacznie zmniejsza prąd ładowania.
Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi. Doładuję go do pełna, założę do ''ciapaja'' i nie będę się więcej przejmował.
Hej, mam parę prostych pytań które nasunęły mi się dzisiaj podczas podłączenia prostownika.. a nie mogę znaleźć odpowiedzi.. 1. Czy przy normalnej jeździe, po zgaszeniu samochodu jeżeli podepnę prostownik aby podładować akumulator i prąd ładowania tego akumulatora będzie dajmy na to 1,5A (akumulator 65A) to po tym mogę stwierdzić, stan zużycia akumulatora/...
A jak jest z tym prądem ładowania akumulatora. Akumulator lubi stały prąd ładowania czy prąd ładowania ma maleć wraz ze wzrostem naładowania akumulatora? Bo czytałem na innym forum że akumulator lubi aby prąd ładowania malał, tak jest podczas ładowania alternatorem.
http://obrazki.elektroda.pl/8059914200_1... Witam serdecznie. Chciałem Wam zaprezentować moją konstrukcję jaką jest agregat prądotwórczy służący do zasilania pomp CO i pompy do solarnego ogrzewania wody w przypadku zaniku napięcia sieciowego, które zdarza się już coraz rzadziej, ale jednak jeszcze występuje, zwłaszcza w terenach wiejskich...
Nie wiem czy dobrze podłaczylem: multimetr do obudowy alternatora i do plusa. Nic sie nie pojawiało raz cos sie wzruszylo ale to raczej jakis błąd. Alternator się sam nie wzbudzi - musi mieć podłączony z zewnątrz akumulator i dopiero podany z zewnątrz na uzwojenie wzbudzenia prąd spowoduje, że alternator zacznie ładować.
Rewelacyjnym rozwiązaniem jest alternator od Matiza ,malutki wysoki prąd ładowania i koło pasowe jak trzeba .
boję się trochę, że będzie problem z wywarzaniem Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? A w przypadku wklejania magnesów problemu z wyważeniem nie będzie? Dobra prasa + dokładność i lepsze rozwiązanie z magnesem stałym na wirniku. Z drugiej strony, przy...
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Bo napięcie ładowania w przypadku akumulatorów kwasowych to pojęcie względne liczy się prąd ładowania.
Jak mierzysz prąd?
1000W alternator?? Chyba tylko przy pełnych obrotach i maksymalnym obciążeniu... Dlaczego przekonujecie mnie że prąd ładowania akumulatora chwilami bywa bardzo duży? Przecież ja o tym dobrze wiem i nie przeczę. A dlaczego wogóle mówicie o prądzie ładowania alternatorem? Przecież temat jest o ładowaniu prostownikiem, dlatego podaję prąd 1/10C. I nie...
Wspomaganie jest elektryczne i gdy nie ma ładowania się wyłącza. A w alternatorze może padł regulator napięcia. Może warto by sprawdzić prąd ładowania. Miałem taką usterkę w C15.
Tam masz dynamiczną kontrolę napięcia. 13V jak nie ma zapotrzebowania na prąd.
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
AVE... Ja spaliłem zero multimetrów, bo najpierw myślę, a potem mierzę. Mój ojciec spalił sondy do mojego pierwszego miernika, bo próbował mierzyć prąd ładowania z alternatora (~50-100A) na zakresie 10A. Sondy się stopiły...
Taki akumulator 100Ah ładujesz prądem 10A. Jeśli połowa (15A) szła na niego to już dostawał w łeb, jeśli nic nie pracowało (nie pobierało prądu) i dostawał 30A czy ponad to po prostu go przekręciłeś bzdury Waśćmość piszesz. Z dużym prądem ładowania nie ma dramatu. Alternator w samochodzie ładuje baterię prądem 50 - 80 A do czasu aż SEM baterii podniesie...
Tam alternator jest sterowany sygnałem LIN, jeśli sterownik uzna, że nie potrzeba obciążać alternatora to zmniejsza napięcie ładowania. W silnikach zasilanych wtryskiem nie ma żadnego ssania, sterownik silnika dobiera parametry pracy odpowiednie to temperatury silnika, zewnętrznej, ciśnienia atm. itd,itd Jeśli sterownik uzna, że potrzeba więcej prądu,...
Sprawdź jeszcze miernikiem, jaki masz prąd ładowania. Może alternator już nie wyrabia.
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
Witam, możesz założyć jeśli wymiary zapasują, ale ważniejsze od tego jest jego prąd ładowania jaki alternator może wytworzyć. W Twoim przypadku jak się nie mylę to 180A. Ps. A co się stało z alternatorem, że chcesz go wymienić, może wystarczy go zregenerować- wymienić szczotki, łożyska czy diody?
Po wymianie aku. warto sprawdzić prąd ładowania!
Wpinasz rezystor szeregowo. W postaci kilku metrów przewodu 2,5 mm² dla prądu ładowania 16 A.
Krzychu nie wiem czy to dobry przykład ,w aucie nie ma opcji gdzie jednocześnie akumulator jest ładowany i czerpany z niego prąd, wszystko jest z alternatora,chyba że sam poza instalacją podepniesz na klemy sobie radio które de facto będzie zasilane prądem ładowania z alternatora.
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
Witam kolegów mam pytanie morze ktoś zna parametry diody na fotce prawdopodobnie to dioda Zenera bocznikująca prąd ładowania. Alternator Lucas nie znam modelu http://obrazki.elektroda.net/51_12316738...
Nie da się tak po prostu zwiększyć prądu ładowania że alternator ma ładować 20A. W tej sprawie trzeba się kierować napięciem ładowania aby alternator podnosił napięcie akumulatora do wartości o 20 % większej niż napięcie znamionowe akumulatora a prąd ładowania zmienia się proporcjonalnie do obciążenia. Jeżeli alternator jest obcowzbudny zalecam przerobić...
Witam Mierząc prąd ładowania alternatora miernikiem ustawionym na skali do 20V wskazuje od 14,60 do 15,59 po przełączeniu miernika na skale do 200V wskazuje 21,2 do 25,5V a zmiana na mierniku na 600V wyświetla ponad 50V. Ten sam miernik podpięty do innych samochodów zachowuje się prawidłowo. W alternatorze został wymieniony regulator i mostek prostowniczy,...
zmierz jeszcze prąd ładowania, używany alternator nie znaczy sprawny, akumulator nie jest przypadkiem złom?
A prąd jaki jest pobierany z alternatora?
Zmierzyłeś napięcie ładowania alternatora, prąd spoczynkowy auta po wyłączeniu.
Każdy alternator ma wbudowany regulator napięcia i tzw ogranicznik prądu. Oprócz tego jest automatyczny odłącznik ładowania. W starych prądnicach odłącznik był elektromagnetyczny, w alternatorach funkcję tę spełnia zespół diod prostowniczych. W sytuacji gdy napięcie na akumulatorze ma wyższą wartość niż podaje alternator, diody te są splaryzowane zaporowo...
Dokładnie tak. Akumulator pracujący w instalacji pojazdu jest zasilany napięciem o stałym poziomie. Jeśli się "gotuje" oznacza to, że to napięcie jest zbyt wysokie, czyli uszkodzenie regulatora.
częsta przyczyna to brak masy między silnikiem a nadwoziem lub słaby prąd ładowania uszkodzony alternator
moje pytanie brzmi jaki powinien być alternator i czy ten alternator będzie w stanie ładować te 4 akumulatory Zacznij od pytania jak wysoki ma być wiatrak i jaka średnica śmigieł aby przy umiarkowanym wietrze napędzać prądnicę o mocy minimum 600W ? Zastanów się też nad doborem przekładni zwiększającej obroty bo śmigła obracają się wolno a wirnik alternatora...
Ten separator wygląda na 2 diody włączone szeregowo pomiędzy alternator a baterie akumulatorów. Rozładowanie jednej baterii spowoduje, że prąd ładowania popłynie do niej tylko z alternatora. Druga bateria nie będzie ładowana do czasu naładowania tej wyczerpanej. Tańsze od ładowania baterii hotelowej i też spełnia zadanie.
Powerbank - zasilacz bateryjny. Bateria akumulatorów z przetwornicą stabilizującą napięcie (stabilizator impulsowy) i ładowarką (to na zewnątrz, to zasilacz do telefonu, ale spece od reklamy mają większą siłę przebicia niż technicy, więc g..mowa się szerzy bez trudu jak Covid-19). Chcesz zrobić sobie ładowarkę do dodatkowej baterii - ok, może tak być,...
Z alternatora prąd wychodzi, po odłączeniu kabli od alternatora kontrolka na tablicy od ładowania się nie zapala... Prosze o pomoc... alternator jest dobry bo wytwarza prąd
Witam! Mam pytanko, czy posiada ktoś schemat instalacji elektrycznej do ciągnika Renault 130.14? Pytam, ponieważ nie ma ładowania, sprawdzałem próbówką i nie ma prądu na wzbudzenie alternatora.
widzisz zabawa polega na tym że jeśli nie ma ładowania, to prąd biegnie przez żarówkę od strony akumulatora i żarówka świeci zamykajać obwód przez alternator czy pradnicę, podczas ładowania żarówka dostaje z 2 strony taki sam potęciał nie świeci.
napięcie na aku potrafi być np. 12,2V a po odpaleniu i zgaszeniu wskakuje do 12,8V czy to normalne? Tak , to normalne. Czy ktoś podpowie jakiś pomysł co jeszcze mogę sprawdzić ? Prąd ładowania akumulatora z alternatora.
brak prądu wzbudzenia w new Holland td 5.56. Brak ładowania na alternatorze z przyczyny braku prądu na wzbudzeniu, przez żarówkę 5W na krótko ładuje normalnie. Wie ktoś czym obciążany jest przewód na wzbudzenie alternatora ? Przekaźnik- czy co -gdzie szukać ?
Witam mam u siebie w maszynie instalacje 24V i kupiłem do niej alternator z regulatorem podłączył i to wszystko kumpel i jest problem kontrolka od ładowania na zapalonym siłniku nie gaśnie dokońca tylko się żaży sprawdzałem miernikiem i jest zamały prąd ładowania. Alternator ma 4 wyjścia dwa są to wystające śruby i są dwa wyjścia na wsówki na jednym...
Zaraz, a tam nie ma bezpiecznika 120A na ładowaniu?
Nie zawsze. Najpierw ładowanie przez żarówkę (mały prąd ) dopiero jak osiągnie 11V to normalne ładowanie. Miałem EXIDE które przeżyło 3 takie operacje jedną nawet przy mrozach (aku wyciągnięte). Sprawny alternator nie potrzebuje akumulatora czy zasalania na wzbudzeniu by zacząć ładować. Widomo ze wzbudzeniem zacznie ładować już przy niskich obrotach....
Akumulator po ok 45 minutach robi się bardzo ciepły. Chciałbym aby prąd ładownia był w okolicach 14,4 V tj. podobnie jak z alternatora. Zmierzę jeszcze prąd ładowania
- bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, Takie wyniki będziesz miał mierząc zwykłym miernikiem, przy całkowicie sprawnym ładowaniu. Sprawdź sobie na oscyloskopie jaki kształt sieczki ma napięcie fazowe...
toyota ładowania alternatora ładowania alternatora punto kostka alternatora ładowania
volvo silnika piecyk zablokowany konica minolta drukuje
adblue renault master adblue renault
Optymalna temperatura pieca gazowego dla ogrzewania podłogowego Lutowanie kabli w słuchawkach Gamezone Hydra Pro RGB