Wymień ten alternator na używany oryginalny, lub załóż oryginalny regulator i na pewno będzie działać. Tak jak napisali koledzy wyżej, ja również przerabiałem ten temat na innych samochodach i jeżeli jet nadzór ECU to żadne zamienniki nie wchodzą w grę.
Odpływ rynienki to nie jedyne źródło zalewania alternatora wodą, drugim jest koło, zwłaszcza przy braku osłon pod silnikiem...
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Zmierz napięcie na zacisku alternatora i porównawczo na słupku akumulatora. Wartość 70mA na wyłączonym zapłonie jest akceptowalna, pewnie masz niefabryczne radio albo alarm.
Przewód masowy biegnący od podłużnicy do minusa akumulatora ok? Weź go mocniej pociągnij.
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Czyli na razie nie ma potrzeby grzebać przy alternatorze?? a przy jakich wartościach powinienem go "zregenerować"
Przepraszam taki debilne pytanie a dlaczego nie zmieniłeś całego alternatora i czy wszyscy pasażerowie przeżyli "lądowania" ;-)
Raczej to nie wina żarówki tylko obrotów alternatora w aucie na pewno są wyższe niskie obroty spróbuj pokombinować z przełożeniem np mniejsze kolo na alternatorze.
Kurcze !!! Poczytałem te wszystkie posty i...płacze ze smiechu Kochani !!! Tylko jeden post jest sensowny . Reszta do smietnika sie nadaje . BEzpośrednią przyczyna usterek wspomagania elektrycznego w Punciakach jest ...napiecie ładowania ponizej 14 V . Jesli rano ( zwlaszca zima ) po uruchomieniu silnika i ruszenie kierownica zapal sie kontrolka wspomagania...
prawdopodobnie jest zwarcie w uzwojeniu alternatora . jesli golym okiem nie widac trzeba rozlutowac konce uzwojenia i sprawdzic omomierzem
proszę o pomoc gdyż mam taki problem.Posiadam punto 1 z 98r i mam problem z elektryka a dokładniej z akumulatorem ponieważ jest nowy założony z 3m temu a dniem dzisiejszym sie wyładował,a konkretnie jak nim jechałem to po prostu zgasł.Co może być tego przyczyną?dodam jeszcze że gdy przekręcam kluczyk na rozruch to nie świeci w ogóle(nawet na chwile)...
Czytając Twój temat czuję się tak samo jakbym widział moje Mondeo MK3. Ta sama sytuacja ładowanie prawie identyczne, czyli na granicy poprawnego ładowania akumulatora. Ja w moim alternatorze wymieniłem tylko szczotki, bo aby wymienić pierścienie w alternatorze to nie jest taka prosta sprawa. Wymiana szczotek nie wiele pomogła, napięcie ładowania podskoczyło...
Witam. Wszystko wskazuje na uszkodzenie alternatora - brak ładowania, dlatego brak wspomagania. Sprawdź napięcie ładowania.
Witajcie. Mam problem z punto. Wymieniłem alternator na inny i dalej brak ładowania. Kontrolka ładowania po podpięciu do alternatora świeci i nie gaśnie nawet po odpaleniu. Jak odpiąłem kabel wzbudzenia od alternatora to kontrolka zgasła ale gdy podpinam do tego kabla żarówkę 12V, żarówka nie świeci! Co jest? Czy punto ma jakoś inaczej sterowane wzbudzenie...
ja stawiam na pęknięta obudowę alternatora , 4 przypadki takie miałem ( 1.4 8v )
dj_mati: no wałśnie dostęp do alternatora jest bardzo trudny, faktycznie po pomiarze napięcia sprawdze kabelki, właśnie najbardziej dziwi mnie to że jak zimny to jest ok ale jak się zagrzeje to są problemy (może to te sławne zimne luty).
Obudowa cała koła pasowe też w porządku. Jedynie pasek jest juz chyba wytarty bo widać metalowe zbrojenie przy lekkim odgięciu ale jeszcze się nie ślizga. Napięcie na klemach i bezpośrednio na śrubie alternatora waha się ±0,1V Według mnie padnięty regulator dawałby wyższe napięcie (ponad 15V ) lub ładowania by wcale nie było.
Witam kilka dni temu pękła mi obudowa od alternatora w samochodzie Fiat Punto 1.2 dlatego jestem zmuszony wymienić uszkodzony alternator na nowy lub używany,dzisiaj na szrocie znalazłem używany alternator z tym że w moim uszkodzonym na tabliczce znamionowej był podany prąd 65A a w tym który znalazłem na szrocie jest podany prąd 45A,czy mogę zastosować...
Sprawdziłem tylko miernikiem, bez obciążenia. Kontrolka ładowania świeci. Dodano po 2 Jednak walnięty alternator, wymieniłem na inny, niestety zamiennik(Unipoint 4215), ale działa, dziękuję za pomoc.
Dlatego najlepiej by było zamiast akumulatora 45Ah założyć 200Ah wówczas taki akumulator w małym samochodzie benzynowym byłby ładowany prądem 30A co by nie powodowało negatywnych skutków. :D Problem z filmiku to ładowanie zbyt dużym prądem co narobiło więcej zamieszania niż pożytku. A tak na serio to mam znajomego co w puncie 1,2 75KM ma 2 akumulatory...
Już wszystko jasne - napięcie mierzone na akumulatorze bez włączonych jakichkolwiek odbiorników wynosiło 13,8V po włączeniu świateł, ogrzewania szyby i wentylatora spadało do 13,25V, gdy zmierzyłem napięcie na alternatorze ku mojemu ździwieniu pokazało mi 14,02 V (miłe zaskoczenie bo zazwyczaj żeby slokalizować usterkę przy moim szczęściu okazuje się,...
To sprawdź napięcie ładowania jeżeli będzie w granicach 13.5V masz zwarcie międzyzwojowe stojanu powodujące gwizd.P
Dobra, jeszcze raz sprawdziłem wszystko w tym aucie i wychodzi na to że przewód od altka D+ idzie do pinu 19 wtyczki A w elektronice silnika, tam wychodzi na to że jest przejście jak dioda do masy lub tranzystor jest uszkodzony i przewodzi z mała opornością. Jak na altku jest zasilanie z B+ (baterii) to po przez ten przewód jest aku rozładowywane do...
Przy sprawnym a wyładowanym akumulatorze obniżone napięcie to zjawisko normalne -alternator też ma swoją wydajnosć, z obciążeniem napięcie spada. W zdrowym układzie napięcie rośnie w miarę ładowania akumulatora. A co do problemów z połączeniami - radzę sprawdzić zacisk alternatora i przedewszystkim same klemy akumulatora.
Witam.Jutro mam zamiar się zabrać za przeczyszczenie wszystkich styków w przewodzie od alternatora do akumulatora gdyż gubi ok 0,10V Myślałem również o założeniu dodatkowego kabla łączącego bezpośrednio alternator i akumulator.Kupiłem dziś kabel trochę cieńszy niż oryginalny bo o średnicy 6mm.Oryginał ma chyba 10mm.Proszę mi powiedzieć czy jeśli chcę...
Witam Mam problem z autkiem (jak w tytule). Dwa dni temu zapalila mi sie kontrolka ładowania i padło wspomaganie (brak ładowania). Przeprowadziłem testy z żarówką i wypadły na nie kożyść alternatora. Napięcie na kabelku wzbudzenia 1 V, po jego odpięciu od alternatora 12,5V. Ziwera alternator..... Po podłączeniu wzbudzenia alternatora przez żarówkę do...
Prawdopodobnie to dogrzewanie świec. Kontrolka ładowania swieci po włączeniu zaplonu i gasnie po rozruchu? Na próbę podłącz kontrolkę pod świece i sprawdź czy jest dogrzewanie i czy sie wyłaczy po tych 45sek. Jak tak to jest ok.
Alternatory nigdy nie były mocną stroną fiatów. Jeśli auto ma przebujane 220tys to ma prawo nie działać prawidłowo z samego zużycia dodatkowo gorący został potraktowany wodą. Bo skoro poszła po pasku to do alternatora też doszła. Alternatora ma więcej dziur niż szwajcarski ser. Temperatura + zimna woda + prąd. Utlenianie, pekanie przebicie itd. itp....
Trochę się na wkurzałem. Włożyłem BCM który "na stole" działał bez zarzutu. W aucie było mniej ciekawie. Na początku nie chciał się połączyć ELM327 z komputerem po BT - w ogóle go nie widział mimo że dioda POWER się świeciła. Jak w końcu zagadał to też było dziwnie. Mimo że wszystkie 3 moduły widział (licznik, ecu i bcm) to nie udało się przeprowadzić...
witam Mam wątpliwości co do ładowania akumulatora w moim samochodzie. jest to Punto 75sx, napięcie na akumulatorze przy gęstości 1,26 wynosi 13,9 - bez włączonych odbiorników, a po włączeniu świateł i wentylatora spada do 13,6V W książce auta wyczytałem parametry alternatora z regulatorem i powinno napięcie wynosić 14,3-14,6V niezależnie czy z obciążeniem,...
Wita, podczas jazdy moim Puntem nagle zaczęła mi się świecić kontrolka ładowania na niskich obrotach. Uznałem, że może coś zamokło i to dlatego. Na następny dzień odpaliłem samochód normalnie, kontrolka się nie zapalała, niby wszystko ok. Pojechałem na stację zatankować, jak wróciłem do samochodu nagle bum, samochód nie odpali, nie włączy się radio...
Podpiąłem się pod inny, podobny temat ale nikt nie odp. więc próbuję w nowym temacie bo zależy mi na czasie. Problem jest tak: kontrolka ładowania nie gaśnie po odpaleniu, choć ładowanie jest 14,2V Pod obciążeniem spada do 11,5V. Altek strasznie wyje i mocno się nagrzewa. Obudowa była pęknięta, zauważyłem to przy wymianie regulatora jakieś pół roku...
Już wiadomo że z alternatora wychodzi 14 V prądu przemiennego to gdzie sa diody prostownicze? W stacyjce nie ma zwarcia. Przy wyłączonej stacyjce pali się kontrolka akumulatora i oleju po przekreceniu raz stacyjki gaśnie kontrolka od akumulatora i tak samo na włączonym silniku ale nie ma ładowania akumulatora. Wyciągałem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki...
Podłączyłem dzisiaj się kompem do tego auta i jest kilka błędów. Niestety program nie zapisał mi logów i nie pamiętam co to były za błędy, jutro spróbuję jeszcze raz. Natomiast okazuje się że na styku D+ alternatora jest cały czas 11,5V nawet po wyłączeniu stacyjki. Odłączenie na chwilę przewodu z D+ powoduje zanik napięcia i nawet po powtórnym podłączeniu...
Witam. Od pewnego czasu mam problem z Fiacikiem. Mianowicie nie zapala się kontrolka od ciśnienia oleju po przekręceniu stacyjki dodatkowo dochodzi palenie się na środku deski żółtego trój konta ostrzegawczego z wykrzyknikiem. FES pokazuje błąd P0520 - styk ciśnienia oleju. Czujnik oczywiście sprawny. Kolejnym problemem jest nie gaśniecie kontrolki...
(at)posraldescu No toś wymyślił. A wiesz, do czego w aucie służy alternator? Nie, nie do ładowania akumulatora.
O ile aku jest w miarę nowy, to sprawdziłbym pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Powinien być mniejszy niż 0,6xpojemność aku wyrażona w Ah [mA], czyli dla aku 40 Ah: 0,6x40=24 mA. Jeżeli pobór jest większy o kilka mA, to może pomóc wymiana aku na większy. Jeżeli pobór jest znacznie za wysoki, to trzeba znaleźć odbiornik pobierający...
Jeżeli Valeo pewnie we Fiacie. Jeżeli Fiat to może Grande Punto. Jeżeli tak to znaczy, że odpływ wody z przedniej szyby jest tak głupio zrobiony, że zalewa alternator i wykańcz go.
alternator prawie na wieszchu, wytrzec szmatka kabelek od altka i juz wiadamo (bodaj niebieski).
Jak miałem takie Punto to sobie pociągnąłem nowy kabel bezpośrednio z alternatora do akumulatora (oryginalnie idzie przez rozrusznik) i problemy z ładowaniem zniknęły, cały czas miałem 14,3-14,5V... ale wartości podane przez autora nie są najgorsze.
Mam problem z alternatorem w punto 55 -brak ładowania świeci kontrolka wymontowałem sprzęt, jak go sprawdzić może ktoś ma jakiś schemacik -ew wskazówki do tematu proszę o pomoc
Sprawdź napięcie ładowania bezpośrednio na alternatorze.
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Skoro wyskoczyła kontrolka ładowania to i tak czeka cię wymiana alternatora.
Masy... Z aku do budy, z budy do silnika. Sprawdzić. Wyczyścić obie klemy oraz połaczenie prądowego przewodu alternatora. Zmierzyć napięcie ładowania. reszta później
Po naprawie alternatora wymień odpływ z podszybia na długi .
To wejdź pod spód samochodu (z kanału)i zobacz czy alternator nie pękł.Typowe w kompaktowych alternatorach marelli
Może to nieco rozjaśni sprawę (rysunek raczej poglądowy bo dotyczy FIATa Punto mk.1): http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Czy napięcie się zmienia pod obciążeniem? Jeśli nie to 13,8V na wolnych obrotach jest jak najbardziej w porządku.
Co za escort?Jeżeli 1,8 diesel po roku 95 to pewnie peknięty alternator (włoska robota,problem znzny z punto) Jezeli benzyniak to pewnie uwalony stojan.
wymiana akumlatora i to ze przez tydzien bylo ok, sugeruje, ze w aucie jest slabe ladowanie owego akumulatora, tylko dziwne by bylo gdyby elektronik tego nie sprawdzil. Uszkodzony rozrusznik tez potrafi rozne figle platac w fiacie, tydzien temu mialem auto ktore zgaslo podczas jazdy, przy probie odpalania krecil troche slabo ale krecil na tyle ze powinien...
wzbudzany jest za zacisku 30 (sruba) poprzez regulator,lampka ładowania która się zaświeci z chwilą włączenia kluczyka,a przed uruchomieniem silnika to sygnał dla regulatora aby właczył prąd na wirnik. Po prostu lampka to zezwolenie na właczenie prądu wzbudzenia. Póżniej,gdy regulator wykryje wzrost napięcia powyżej pewnej granicy,lub też wykryje pojawienie...
Prad jalowy powyzej 5, 6 mA to usterka. Niewazne czy punto czy w220. Wraz z wyladowaniem akumulatora rośnie jego Rw, i po odpaleniu jest ladowany pradem 40 50 A. To niedobra jest dla portfela......... Napiecia powyszej 15V mają Tylko aktywne uklady kontroli ładowania. Stale ładowanie 15V wysuszy ci w 2 tyg akumulator. To niedobra jest dla portfela.......
Zabieg okoliczności z tymi kluczykami. Na początku sprawdź napięcia ładowania akumulatora. Z twojego opisu wynika że alternator kończy żywot. Częsty przypadek w fiacie benzyna.
Wiem jaki jest dostęp do alternatora:) jutro jak będę się lepiej czuł to zmierzę napięcie ładowania. A prostownik może coś mieć do wspomagania na postoju? Alternator wtedy i tak nie działa.
Ale i auto nie szwankowało. Pora to sprawdzić jeszcze raz i wypisać błędy tutaj. A sprawdzałeś co kolwiek w tym aucie? Ładowanie, masy, Przewody od alternatora?
koniecznie zmierz napięcie ładowania!regulator,ew.szczotki.bez pomiarów ani rusz.
Witam, Pierwszy alternator padł po systematycznym zalewaniu odprowadzeniem wody spod szyby. Poprawiłem producenta, woda odprowadzana jest rurką w inne miejsce. Ten nowy założony był trzy lata temu (ok 30 000 km przejechane). Problem polega na tym, że czasami (bardzo, bardzo rzadko ) podczas rozruchu słychać świst (podobny do hałasu wirującej na dużych...
No ok, to w takim razie co to może być? Kiedy kluczyk jest przekręcony (w gniazdku jest napięcie, ale silnik jest wyłączony ) zakłócenia dalej występują. Czy to więc wyklucza winę alternatora? Co to w takim razie może być? I właśnie, czy jest w ogóle sens zastanawiać się nad przyczyną, czy filtr przeciwzakłóceniowy wpięty przed gniazdem rozwiąże problem?
3,7V na aku 13,7V czy nie za mało na wspomaganiu 3,7 V na silniku wspomagania sugeruje dużą rezystancję po drodze (uszkodzony przekaźnik, zimny lut). 13,7 V na akumulatorze sugeruje problem z układem ładowania - czy to alternator, regulator, czy same przewody - nie odpowiem.
Na przykład pękł alternator i nie masz ładowania, ale nie ma co gdybać bez podpięcia samochodu pod tester
Witam.Mam Fiata GP 1.4 8v z 2006 roku.Zauważyłem,że jak włączę kilka odbiorników na raz(halogeny,ogrzewanie szyby,nadmuch),to nie ma alternator ładowania.Na samych światłach mijania ma 13,86 v.To za mało.Co trzeba sprawdzić w alternatorze najpierw przy tych objawach?
Rzeczywiście jak są rowki na pierścieniach to wirnik do wymiany. Bo to się nie da wymienić samych pierścieni, te same co np. do fiata punto. 12 zł pierścienie. Jak do wirnika musi być dopasowany regulator? Wyjaśnisz tą zawiłość? Trzecie- widzisz pudełko? Więc z pewnością regulator dostał właściwy, i co najważniejsze-oryginał. W focusach właśnie jest...
Alternator jest cały( sprawdzałem) a pasek naciągnięty. Co do ładowania, to wszystko jest ok. Dziękuję za zainteresowanie, pozdrawiam.
Szkoda, że nie napisałeś o tym wcześniej... to teraz masz zadanie bojowe - odłączyć (i zabezpieczyć) kable od alternatora. Jeśli po odłączeniu alternatora problem zniknie to winny jest alternator (ale raczej nie regulator tylko mostek lub zwarcie na uzwojeniach - nie masz czasem pękniętej obudowy alternatora). Jak odłączenie alternatora nic nie zmieni...
Alternator pracuje poprawnie w Twoim Punto. Prawidłowe napięcie ładowania, prawidłowe napięcie akumulatora podczas uruchamiania silnika. Problem może tkwić w nienajlepszej kondycji akumulatora. Jego krótkie rozładowanie niewielkim prądem (radio) powoduje spadek nagromadzonej energii do poziomu, kiedy nie da się już uruchomić auta. Akumulator ma małą...
Nie jest prawdą co pisze kolega kanalia.1986,ponieważ występuje dużo alternatorów bez układu wzbudzenia( w postaci dodatkowych diod),kontrolka jest sterowana z regulatora napięcia(przykład alternatorów stosowanych w fiatach Punto ,.i.t.p).
Przed odpięciem akumulatora komputer musi przejść w stan głębokiego uśpienia, czyli musi "puścić" główny przekaźnik zasilania, a ma to miejsce w 90 sek. po wyłączeniu zapłonu (w przypadku tego konkretnego komputera). Na dłuższą metę nie wytrzymają tego odłączania i podłączania ołowiane klemy. Na prawdę zamiast się tyle szarpać i wykańczać akumulatory...
Witam, dzisiaj mi się zdażył taki sam przypadek przez to że przebiegunował mi się akumulator. Po podpięciu go do samochodu, poleciał jakiś dymek od strony alternatora i teraz świeci się ikonka oleju na desce, mimo tego że mam wyciągnięte kluczyki. Pytanie do Was, co teraz powinienem zrobić?? Podpiełem inny akumulator i samochód zapalił, ale chyba nie...
Witam podczas mycia silnika zalałem okolice alternatora - po uruchomieniu silnika przez chwilę (ok 2 minut) wszystko było ok po chwili zniknęło ładowanie (zapaliła się kontrolka). Po uruchomieniu silnika nie gaśnie... Auto wyposażone jest w elektryczne wspomaganie kierownicy CITY które równiez przestało działać...Sądzę ,że jeśli wspomaganie nie działa...
Podłączyłam pod prostownik i rzeczywiście, odpala. Kontrolka od ładowania cały czas się świeci, wiec to na pewno alternator, a jeżeli o niego chodzi to wiem gdzie się znajduje jednak poproszę znajomego żeby sprawdził czy wszystko jest na swoim miejscu. Mam jeszcze tylko jedno pytanie, czy mogło dojść do pęknięcia obudowy alternatora? Słyszałam ze dzieje...
Są dwa typy tych pękaczy, różnice w łapach. Ale w zasadzie silniki 1,1 i 1,2 (punto) mają swój, reszta ma swój. No i ja jakoś zawsze 10 koronek na stanie mam. :lol: A co do alternatora ze zomu to bym się naprawdę bał, bo gwarantuję ci, pół roku i masz powtórkę z rozrywki. Jak nie chcesz regenerowac swojego to kup nowy, cena coś około 260 zł. Albo będzie...
Po pierwsze to w Punto II nie było silnika 1.2 75KM... 1.2 8V miał 60KM, a 1.2 16V miał 80KM. Po drugie to jaki masz olej w silniku? Po trzecie zmierz napięcie ładowania przy akumulatorze i bezpośrednio przy alternatorze, bo mimo że te przewody "wyglądają dobrze" to często tracą styk na łączeniu z końcówkami (alternator i rozrusznik są na tym samym...
od jakiegoś czasu chwile po zapaleniu samochodu wystarczy ze wcisne stop lub chociaż wrzuce wsteczny czy tam swiatła wlacze samochód gaśnie tak jakby brakowalo mu prądu. Jak przegazuje kilka razy, nie wiem moze alternator dostanie wieksze obroty jest ok. zdarza sie nawet ze podczas jazdy przez jakis okres na mniejszych obrotach przy wlaczanym ogrzewaniu,...
To jest prawidłowe, ale do sprawdzenia sam włącznik elektromagnetyczny (a włącza się w ogóle włącznik - "cyka"?) i przewody między akumulatorem a rozrusznikiem. Przy okazji warto je wymienić w całości - tj. też odcinek między alternatorem a rozrusznikiem. Końcówki przewodów korodują w obsadkach i jest słabe ładowania jak i słabo kręci rozrusznik. W...
Punto 1 (98) 1.1 przebieg 89tyś. Od pewnego czasu mam kłopot z ładowaniem. Alternator zaczyna "mruczeć" (nie znajduję lepszego określenia) i szybko się robi gorący. Mam w samochodzie wpięty pod zapalniczkę wskaźnik napięcia (urządzenie mało wiarygodne ale odczyty z miernika potem) , i tak - przy sprawnie działającym układzie na wolnych obrotach , włączone...
Witajcie, czy alternator MM z punto II można sprawdzić tradycyjnie za pomocą żarówki czy jest to jakiś super model który tak nie zadziała? Przywiozłem go dziś wymontowanego podobno z dobrego auta. Chciałem go sprawdzić na stola ale kontrolka cały czas świeci i ładowania brak. http://obrazki.elektroda.pl/2757265000_1... http://obrazki.elektroda.pl/1333947000_1...
Jeśli alternator nie będzie mniał odpowiedniej wydajności ładowania to akumulator będzie niedoładowany. Ja np mam aku 74Ah, a alternator pociągnął by nawet większy a mimo to muszę go co kilka tygodni doładowywać prostownikiem ale to już wina CA. Ten aku o którym mowa włożyć można bez problemu ale radził bym monitorować co jakiś czas stan naładowania...
Witam, wczoraj dopadła mnie mała awaria, a więc fiat brava 1.6 16v 97r. wracam sobie do domku z pracy, dojechałem do skrzyżowania i zapaliła sie kontrolka od ładowania(miałem 5km do domu to się nie zatrzymywałem) ruszam ze skrzyżowania i patrze że powyżej 3000rpm kontrolka gaśnie, po dojechaniu do domu wziełem miernik i badam ładowanie, na jałowym biegu...
Jest już okey. Podłączyłem czerwony pod zapalniczkę i żółty do kostki z auta gdzie jest stale +12vGaśnie po kluczyku radio i wzmacniacz też, podłączony pod kabel,,remote"w radiu. Radio JVC KDR avx-22. Zrobiłem może 6km i zaświeciła cała deska wraz z ładowaniem i przestało grać. Dodam że jest dołożony kondensator 1f. Alternator teraz nie wyrabia?przed...
mam problem z ładowaniem swieci kontrolka myslałem ze to alternator wiec kupilem i przelozyłem kontrolka chwile zgasła i znów zaczeła świecic na wyzszych obrotach nieco przygasała a teraz jest taki motyw ze jak włoże i przekrece stacyjke to kontrolka wcale nie swieci dopiero sie zaswieca jak silnik zaczyna krecic czy moze mi ktos pomoc,,,,, Regulamin...
Prędkość przekłamuje ale nie więcej jak 10% zawyża. Faluje tylko na wolnych i zamiast ciągłych 750RPM jest w granicach 650-900. Zanim zacznę "psuć" przepustnicę ktoś może wie czemu po włączniu wentylatora silnik zaczyna inaczej pracować? Właściwie nie sprawdzałem jakie wtedy leci napięcie z alternatora oraz na wolnych jakie jest przy włączonym ogrzewaniu...
to że nikt cię nie poinformował o częściach odnawialnych które sprzedaje fiat alternator taki kosztuje ok350-400 zł. i fiat daje roczną gwarancję.to że obudowy są wzmocnione to fakt ale dopiero seicento 1,1 od 2002 mają wzmocnionealternator które pasują również do palio 1,2 bez wspomagania jak również do punto 1.
Witam, w Fiacie Stilo 1.9 mam Alternator Denso o numerze katalogowym 46782213 mam wrażenie że akumulator jest niedoładowany, przy pomiarze napięcia ładowania z wyłączonymi odbiornikami jest 14.2 ale chwilowo spada do 13.7 a nawet 12.9 światła nie mrugają, czyli: szczotki, koło sprzęgłowe alternatora lub pasek, wypadałoby z "delikwentem" na stół pojechać....
Alternator w samochodzie ford transit: Usterka: Kontrolka ładowania sie rozjasnia lub gasnie podczas dodawania gazu c...Alternator w samochodzie ford transit: Usterka: Kontrolka ładowania sie rozjasnia lub gasnie podczas dodawania gazu czasami sie swieci po wyjeciu kluczyków ze stacyjki. Naprawa: Uszkodzony prostownik 3-fazowy najczesciej padaja diody...
Co znaczy wyrzuciłem " czarną skrzynkę"? Chodzi Ci o wymianę przekaźnika na nowy, lub wykluczenie w znaczeniu "wyeliminowałem" go, jako przyczynę randomowego czyli sporadycznego gaśnięcia swiateł mijania? Przyczyną może było to, że przy większym obciążeniu systemu poprzez włączenie tylnej szyby podgrzewanej, włączeniu wentylatora nawiewu powietrza na...
skoro są tak niskie obroty biegu jałowego to ładowania prawie niema więc przygasają kontrolki z powodu siadającego napięcia. daj zdjęcia chociaż tej przepustnicy, bo szczerze mówiąc nie chce mi się szukać jej w swoich zbiorach ;) a mam gdzieś na pewno razem z całą wiązką poza tym jeśli piszesz że nowszy jednopunkt marelli (pewnie taki jak w 900) działa...
witam ! jeżeli wymienili silnik oczywiscie na NOWY i centralke też na nową(uwaga nie kazda centralka pasuje) musieli na komputerze zrobic reset jak tego nie zrobili to moze nie dzialac.Jeżeli zrobili i dalej to samo to mozesz jeszcze sprawdzic wydolnosc ładowania i akumulatora poniewaz jezeli jest słaby prąd moze to nie dzialac ! sprawdz akumulator...
Najwyższy czas odświeżyć temat. Wszystkie tematy na forum elektroda.pl zostały zamknięte. Pragnę zaś, odświeżyć ten temat i wznowić dyskusję na temat akumulatorów, gdyż jak ktoś szuka informacji jaki akumulator kupić na tym forum to znajduje najwięcej informacji pochodzących z roku 2007, i o akumulatorach zakupionych w latach 2000-2003. Jednak czasy...
Witam serdecznie grono. Otóż jeżdżę samochodem ciężarowym, spędzam w nim 28 dni w miesiącu, używam więc i laptopa i i radia i parę rzeczy podpiętych do przetwornicy 230V dlatego prądu nieco szybko ubywa na postojach z akumulatorów, a i parę razy niedopilnowanie moje zmuszało mnie do chodzenia z kablami i proszenia się o prąd. O ile ktoś stoi obok i...
Witajcie. Mam problem z instalacją w samochodzie. Fiat punto I z `96 roku bez wspomagania, wersja SX, z automatyki to elektryczne szyby i centralny zamek.Czytałem wątki dotyczące padania akumulatorów, do mnie to nieszczególnie pasuje. Sprawdzałem 3 akumulatory wszystkie sprawne, ładowane na maks prądem z dwóch różnych prostowników po kilka/kilkanaście...
Witam Pacjent to Fiat panda {stara typ 141a} silnik 1200 fire{ punto 60} alternator panda1000 fire{ chyba 65A taki jak w np: uno1.1}. Opisze moze problem, ktory troche uprzykrza eksploatacje auta, mianowicie dzis trzeci raz z rzedu w przeciagu 6 miesiecy uszkodzeniu{ wypaleniu} ulegla kostka stacyjki w mojej pandzie, nie da sie zapalic silnika. Po pierwszej...
mam pytanie Jakie były napiecia przed wymianą diody, a jakie po wymianie? Pytam, bo wydaje mi sie , że w moim punto mam za niskie napiecie 14V bez obciążenia, a po zapaleniu swiateł i włączeniu wentylatora spada do 13,4V. Od czerwca mam nowy akumulator, który w ostatnich dniach padł. Szukając przyczyny znalazłem pobór w stanie spoczynku - 0,4A Okazało...
Te 60A prądu ładowania akumulatorów jest go w stanie zagotować, powodując opad masy czynnej i deformacje płyt. Łatwo można tą niedoskonałość urządzenia naprawić - włącznik sieciowy na kablu zasilającym w formie przycisku, uruchamianego drugą ręką, na czas pracy rozrusznika. Ewentualnie konstrukcja bardziej wyrafinowana - ze sterowaniem transformatora...
podmien alternator moze cos nie tak z ladowaniem ? lub slaba masa
Temat jak na razie uważam za zamknięty.Problem ustąpił po wymianie pękniętej obudowy alternatora.Myślę że przyczyną mogło być zbyt niskie napięcie spowodowane nieprawidlowym ładowaniem.A może po prostu problem wróci kiedy wyjadę w dalszą drogę i postoję trochę w korkach.
Witam, sytuacja wygląda następujaco: Punto2 '02 akumulator od nowości 50Ah; napięcie przy wolnych obrotach bez obciążenia ok. 13,91V, przy wyższych obrotach rośnie o kilka setnych V (13,96) i utrzymuje sie stabilnie niezależnie od obrotów. Przy włączeniu samych świateł spada do ok. 13,77V (na obrotach 13,81V). Napięcia mierzone na klemach (połączenie...
alternatora punto ładowania punto usterka ładowania alternatora
volvo silnika skoda stopu prędkość transmisji rs232
odpowietrzenie kotłów saeco aulika
Knorr-Bremse LP4941 – moment odkręcania głowicy sprężarki, procedura demontażu Piła spalinowa HECHT gaśnie po dodaniu gazu – przyczyny i rozwiązania