(at)posraldescu No toś wymyślił. A wiesz, do czego w aucie służy alternator? Nie, nie do ładowania akumulatora.
O ile aku jest w miarę nowy, to sprawdziłbym pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Powinien być mniejszy niż 0,6xpojemność aku wyrażona w Ah [mA], czyli dla aku 40 Ah: 0,6x40=24 mA. Jeżeli pobór jest większy o kilka mA, to może pomóc wymiana aku na większy. Jeżeli pobór jest znacznie za wysoki, to trzeba znaleźć odbiornik pobierający...
Jeżeli słychać takie wycie ,jakby był obciążony, to może być uszkodzony stojan, lub diody (raczej to pierwsze).Stojany puchły w obudowie aluminiowej, pękały żeberka obudowy, cała obudowa. Wirnik ocierał o stojan, przypadłość tych alternatorów.
Zmierz napięcie na zacisku alternatora i porównawczo na słupku akumulatora. Wartość 70mA na wyłączonym zapłonie jest akceptowalna, pewnie masz niefabryczne radio albo alarm.
Wspomaganie dobrze rozumujesz - nie ładuje to nie wspomaga Co do alternatora to jak już go wyjmiesz to i tak obudowa będzie połamana więc wymiana
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Sprawdzałeś jakie jest napięcie ładowania?? Ogólnie na zaciskach akumulatora? Przejrzyj wszystkie kabelki jak i styki pomiędzy alternatorem i akumulatorem. Nie będziesz miał lekko.... Też mam dokładnie takie autko i wiem jaki jest tam dostęp. Prawdopodobnie autko po nagrzaniu traci styk na którymś złączu.
PostWysłany: 10 Paź 2013 16:07 Temat postu: Re: Fiat Grande Punto - 1,4 8V awaria alternatora Sprawa załatwiona wymontowałem regulator z oryginalnego alternatora regulator magnetti marelli i alternator działa lampka wyłącza się prawidłowo więc dziękuje wszystkim za pomoc!!! Problemem był regulator napięcia z PRCh . A powodem częstych uszkodzeń alternatorów...
Wspomaganie jest elektryczne i gdy nie ma ładowania się wyłącza. A w alternatorze może padł regulator napięcia. Może warto by sprawdzić prąd ładowania. Miałem taką usterkę w C15.
Prawdopodobnie masz źle dobraną przekładnie dlatego ten ciągnik nie chce lądować tak jak byś chciał, żarówki 4W to największa jaką można tam wsadzić, inaczej będzie nie tylko wypalała gniazda ale i oślepiała ludzi na ziemi podczas twojego lądowania.
Mam problem z alternatorem w punto 55 -brak ładowania świeci kontrolka wymontowałem sprzęt, jak go sprawdzić może ktoś ma jakiś schemacik -ew wskazówki do tematu proszę o pomoc
Sprawdź napięcie ładowania bezpośrednio na alternatorze.
Witam.Jakie powinno być prawidłowe ładowanie alternatora w punto 1.U mnie jest chyba trochę na pograniczu minimum gdyż bez włączonych świateł mam 13,90 a na włączonych światłach wynosi 13,76 a jak uruchomił się wiatrak silnika to spadło do 13,72.Wszytko mierzone na ciepłym silniku oraz na klemach akumulatora jeśli to ma znaczenie...
Niestety, to nie podziałało,czy ktoś ma inny pomysł gdzie szukać.Ktoś sugerował reklamować alternator,ale jakoś nie jestem przekonana,że tu może tkwić problem.
To zobacz do alternatora masz mieć podłączony jeden gruby i jeden cienki.P
Jeżeli Valeo pewnie we Fiacie. Jeżeli Fiat to może Grande Punto. Jeżeli tak to znaczy, że odpływ wody z przedniej szyby jest tak głupio zrobiony, że zalewa alternator i wykańcz go.
alternator prawie na wieszchu, wytrzec szmatka kabelek od altka i juz wiadamo (bodaj niebieski).
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Jak miałem takie Punto to sobie pociągnąłem nowy kabel bezpośrednio z alternatora do akumulatora (oryginalnie idzie przez rozrusznik) i problemy z ładowaniem zniknęły, cały czas miałem 14,3-14,5V... ale wartości podane przez autora nie są najgorsze.
Witam. Dzisiaj w moim Grande Punto 1.4 8v podczas jazdy zaświeciła się kontrolka ładowania. Zgasiłem i po ponownym uruchomieniu silnika było ok ale gdy dodałem gazu zaświeciła od nowa. Problem z alternatorem?
Ale i auto nie szwankowało. Pora to sprawdzić jeszcze raz i wypisać błędy tutaj. A sprawdzałeś co kolwiek w tym aucie? Ładowanie, masy, Przewody od alternatora?
Masy... Z aku do budy, z budy do silnika. Sprawdzić. Wyczyścić obie klemy oraz połaczenie prądowego przewodu alternatora. Zmierzyć napięcie ładowania. reszta później
Demontuj alternator.
Skoro wyskoczyła kontrolka ładowania to i tak czeka cię wymiana alternatora.
Po naprawie alternatora wymień odpływ z podszybia na długi .
13,6-13,7V, między alternatorem i akumulatorem było nawet do 0,5V różnicy.
sprawdż najpierw dokładnie obudowę tego alternatora. W tycz modelach często jest pęknięta i teoretycznie alternator do wyrzucenia.
elektrit ma rację ,w puntach pękają alternatory!
Witam. Wszystko wskazuje na uszkodzenie alternatora - brak ładowania, dlatego brak wspomagania. Sprawdź napięcie ładowania.
Kurcze !!! Poczytałem te wszystkie posty i...płacze ze smiechu Kochani !!! Tylko jeden post jest sensowny . Reszta do smietnika sie nadaje . BEzpośrednią przyczyna usterek wspomagania elektrycznego w Punciakach jest ...napiecie ładowania ponizej 14 V . Jesli rano ( zwlaszca zima ) po uruchomieniu silnika i ruszenie kierownica zapal sie kontrolka wspomagania...
Witam, Pierwszy alternator padł po systematycznym zalewaniu odprowadzeniem wody spod szyby. Poprawiłem producenta, woda odprowadzana jest rurką w inne miejsce. Ten nowy założony był trzy lata temu (ok 30 000 km przejechane). Problem polega na tym, że czasami (bardzo, bardzo rzadko ) podczas rozruchu słychać świst (podobny do hałasu wirującej na dużych...
ja stawiam na pęknięta obudowę alternatora , 4 przypadki takie miałem ( 1.4 8v )
Co za escort?Jeżeli 1,8 diesel po roku 95 to pewnie peknięty alternator (włoska robota,problem znzny z punto) Jezeli benzyniak to pewnie uwalony stojan.
Wiem jaki jest dostęp do alternatora:) jutro jak będę się lepiej czuł to zmierzę napięcie ładowania. A prostownik może coś mieć do wspomagania na postoju? Alternator wtedy i tak nie działa.
Zabieg okoliczności z tymi kluczykami. Na początku sprawdź napięcia ładowania akumulatora. Z twojego opisu wynika że alternator kończy żywot. Częsty przypadek w fiacie benzyna.
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Witajcie. Mam problem z punto. Wymieniłem alternator na inny i dalej brak ładowania. Kontrolka ładowania po podpięciu do alternatora świeci i nie gaśnie nawet po odpaleniu. Jak odpiąłem kabel wzbudzenia od alternatora to kontrolka zgasła ale gdy podpinam do tego kabla żarówkę 12V, żarówka nie świeci! Co jest? Czy punto ma jakoś inaczej sterowane wzbudzenie...
Obudowa cała koła pasowe też w porządku. Jedynie pasek jest juz chyba wytarty bo widać metalowe zbrojenie przy lekkim odgięciu ale jeszcze się nie ślizga. Napięcie na klemach i bezpośrednio na śrubie alternatora waha się ±0,1V Według mnie padnięty regulator dawałby wyższe napięcie (ponad 15V ) lub ładowania by wcale nie było.
Wszystko będzie ok. Nic nie kombinuj. Pozdrawiam.
Alternator też wymieniłeś, żeby akumulator był prawidłowo ładowany?
metodą wyłączania wszystkich odbiorników do niczego nie dojdziesz. Faktycznie taki pobór prądu nie powinien mieć najmniejszego wpływu na stan aku, ale jak pisałeś wcześniej, że po odłączeniu poszczególnych odbiorników pobór spadał to mósisz mieć gdzieś małe przebicie, które nie powoduje zwarcia ale powoduje znikomy przepyw prądu przez niektóre odbiorniki....
Może to nieco rozjaśni sprawę (rysunek raczej poglądowy bo dotyczy FIATa Punto mk.1): http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Czy napięcie się zmienia pod obciążeniem? Jeśli nie to 13,8V na wolnych obrotach jest jak najbardziej w porządku.
Uszkodzony regulator w momencie ustabilizowania napięciai następuje wyłanczanie ładowania powodujące skoki napięcia.P
Przy sprawnym a wyładowanym akumulatorze obniżone napięcie to zjawisko normalne -alternator też ma swoją wydajnosć, z obciążeniem napięcie spada. W zdrowym układzie napięcie rośnie w miarę ładowania akumulatora. A co do problemów z połączeniami - radzę sprawdzić zacisk alternatora i przedewszystkim same klemy akumulatora.
W Punto 2 nie ma diod wzbudzenia i zasadniczo rzadko są straty na instalacji a głównie w nich siadają mostki i regulatory. Napięcie 13.8V jest napięciem niskim. Dla mnie napięciem właściwym jest 14.2 V a po włączeniu świateł spadek 0.1V. I oczywiście wiemy że alternator nie jest pęknięty.P
3,7V na aku 13,7V czy nie za mało na wspomaganiu 3,7 V na silniku wspomagania sugeruje dużą rezystancję po drodze (uszkodzony przekaźnik, zimny lut). 13,7 V na akumulatorze sugeruje problem z układem ładowania - czy to alternator, regulator, czy same przewody - nie odpowiem.
W tym fiacie jest wspomaganie elektryczne, Sprawdź w jakim stanie jest akumulator, czy jest ładowany przez alternator, następnie sprawdź przekaźnik oraz czy do silniczka wspomagania dochodzi napięcie.
To sprawdź napięcie ładowania jeżeli będzie w granicach 13.5V masz zwarcie międzyzwojowe stojanu powodujące gwizd.P
Prad jalowy powyzej 5, 6 mA to usterka. Niewazne czy punto czy w220. Wraz z wyladowaniem akumulatora rośnie jego Rw, i po odpaleniu jest ladowany pradem 40 50 A. To niedobra jest dla portfela......... Napiecia powyszej 15V mają Tylko aktywne uklady kontroli ładowania. Stale ładowanie 15V wysuszy ci w 2 tyg akumulator. To niedobra jest dla portfela.......
Rdza rozsadza stojany i to nawet tak, że nie widać bo obudowa nie pęka. Układ prosty. winny na 99% alternator.
Nie jest prawdą co pisze kolega kanalia.1986,ponieważ występuje dużo alternatorów bez układu wzbudzenia( w postaci dodatkowych diod),kontrolka jest sterowana z regulatora napięcia(przykład alternatorów stosowanych w fiatach Punto ,.i.t.p).
Jak nie wiesz gdzie podłączyć, to kup takie z automatem. Podłączasz do akumulatora i zaświecają się jak alternator zacznie ładować, czyli po uruchomieniu silnika.
Jakie masz ładowanie akumulatora przez alternator . W jakim stanie jest akumulator, sprawdź testerem pod obciążeniem.
Na przykład pękł alternator i nie masz ładowania, ale nie ma co gdybać bez podpięcia samochodu pod tester
Raczej inna jest przyczyna tego rozladowania akumulatora. Wygląda na to że alternator uszkodzony. Trzeba sprawdzić na przyrządach czy ładuje.
Alternator jest cały( sprawdzałem) a pasek naciągnięty. Co do ładowania, to wszystko jest ok. Dziękuję za zainteresowanie, pozdrawiam.
Witam.Mam Fiata GP 1.4 8v z 2006 roku.Zauważyłem,że jak włączę kilka odbiorników na raz(halogeny,ogrzewanie szyby,nadmuch),to nie ma alternator ładowania.Na samych światłach mijania ma 13,86 v.To za mało.Co trzeba sprawdzić w alternatorze najpierw przy tych objawach?
wzbudzany jest za zacisku 30 (sruba) poprzez regulator,lampka ładowania która się zaświeci z chwilą włączenia kluczyka,a przed uruchomieniem silnika to sygnał dla regulatora aby właczył prąd na wirnik. Po prostu lampka to zezwolenie na właczenie prądu wzbudzenia. Póżniej,gdy regulator wykryje wzrost napięcia powyżej pewnej granicy,lub też wykryje pojawienie...
Sprawdziłem tylko miernikiem, bez obciążenia. Kontrolka ładowania świeci. Dodano po 2 Jednak walnięty alternator, wymieniłem na inny, niestety zamiennik(Unipoint 4215), ale działa, dziękuję za pomoc.
Witam.Jutro mam zamiar się zabrać za przeczyszczenie wszystkich styków w przewodzie od alternatora do akumulatora gdyż gubi ok 0,10V Myślałem również o założeniu dodatkowego kabla łączącego bezpośrednio alternator i akumulator.Kupiłem dziś kabel trochę cieńszy niż oryginalny bo o średnicy 6mm.Oryginał ma chyba 10mm.Proszę mi powiedzieć czy jeśli chcę...
Alternator pracuje poprawnie w Twoim Punto. Prawidłowe napięcie ładowania, prawidłowe napięcie akumulatora podczas uruchamiania silnika. Problem może tkwić w nienajlepszej kondycji akumulatora. Jego krótkie rozładowanie niewielkim prądem (radio) powoduje spadek nagromadzonej energii do poziomu, kiedy nie da się już uruchomić auta. Akumulator ma małą...
Bez sensu była wymiana czujnika. Po takiej trasie akumulator będzie naładowany, oczywiście o ile ładuje alternator. Sprawdź napięcia akumulatora podczas pracy silnika i na postoju . Ładowanie powinno być około 14,4 V.
Witam. Sprawdz szczotki w alternatorze mogą być wytarte. I dlatego na małych obrotach ci nie ładuje.
Chcialbym dodac ze piszczacy pasek przewaznie piszczy jak jest silnik zimny .To znaczy ,jak silnik zimny to znaczy ze stal dlugi okres czasu i spadlo napiecie akumulatora.Po odpaleniu zimnego silnika nastepuje doladowanie akumulatora i stad duze obciazenie dla alternatora.Wiec dlatego piszczą paski.Jesli silnik cieply to akumulator naładowany i alternator...
Dwa dni temu (20.01) napięcie akumulatora wynosiło 12,4V. Dzisiaj wynosi już 12,1V. Pobór prądu na postoju: 0,05-0,09A. Alternator ładuje prawidło. Jaka może być przyczyna spadającego napięcia? Auto Punto 2 1.2 Akumulator 40ah 340A
Witam, dzisiaj mi się zdażył taki sam przypadek przez to że przebiegunował mi się akumulator. Po podpięciu go do samochodu, poleciał jakiś dymek od strony alternatora i teraz świeci się ikonka oleju na desce, mimo tego że mam wyciągnięte kluczyki. Pytanie do Was, co teraz powinienem zrobić?? Podpiełem inny akumulator i samochód zapalił, ale chyba nie...
Przed odpięciem akumulatora komputer musi przejść w stan głębokiego uśpienia, czyli musi "puścić" główny przekaźnik zasilania, a ma to miejsce w 90 sek. po wyłączeniu zapłonu (w przypadku tego konkretnego komputera). Na dłuższą metę nie wytrzymają tego odłączania i podłączania ołowiane klemy. Na prawdę zamiast się tyle szarpać i wykańczać akumulatory...
No ok, to w takim razie co to może być? Kiedy kluczyk jest przekręcony (w gniazdku jest napięcie, ale silnik jest wyłączony ) zakłócenia dalej występują. Czy to więc wyklucza winę alternatora? Co to w takim razie może być? I właśnie, czy jest w ogóle sens zastanawiać się nad przyczyną, czy filtr przeciwzakłóceniowy wpięty przed gniazdem rozwiąże problem?
Nie wiem jak Peugeot ale w wielu przypadkach sterownik silnika bierze informację o obciążeniu silnika z alternatora. Tylko nie wymieniaj alternatora na pał..... Najlepiej by bylo zrobić test drogowy i patrzec w parametry na kompie: obroty, dawka paliwa, kwz, otwarcie przepustnicy, obciążenie silnika. Możesz też w sumie zdjąć pasek pk i przegazować...
50mA to sporo ale jeszcze w normie (zwróć uwagę, że fabryczne kostki ISO od radia nie mają 12V po stacyjce, oba "plusy" są stale zasilane). Zwiększony pobór prądu przez 90 sek. od wyłączenia zapłonu jest rzeczą normalną, po takim czasie ECU wchodzi w stan uśpienia. Co do problemów z rozruchem - masz uszkodzony /zasiarczony/ akumulator. Mimo odpowiedniego...
Witam. Na początku autor podaje że ma problemy z akumulatorem. Dodatkowe pytanie nie masz problemu że wspomaganiem elektrycznym? Tam ewidetnie coś kradnie prąd a dodatkowo jest słabe ładowanie niestety jak to we Fiatach. Wiele razy stosowane i po taniości. Wymiana paska wielorowkowego na nowy. I szukać co bierze prąd po uśpieniu. Stawiał bym na sam...
Ok dziś odebrałem punciaka mechanik wymienił mi sondę (150zł) i kostkę stacyjki (415zł :(.. ) ale znowu jest problem... jakoś 1-2 miesiące temu kupiłem nowy akumulator wszystko chodziło cacy dziś wpadam do mechanika a on mówi że mam akumulator do wymiany, mówię ze kupiłem go niedawno i jest nowy. Koleś go odpalił przez podłączenie 1 akumulatora + kable...
Jest tam 6 diodowy w regulatorem który wykrywa obroty wirnika za pomocą pomiaru na jednym z uzwojeń i zasila wirnik z głównego plusa. Mam pytanie w jaki sposób jest sterowana kontrolka i jak regulator rozpoznaje właczenie zapłonu? I w jaki sposób jest wykrywane ładowanie w body komputer który to steruje ta lampka.?
Rzeczywiście jak są rowki na pierścieniach to wirnik do wymiany. Bo to się nie da wymienić samych pierścieni, te same co np. do fiata punto. 12 zł pierścienie. Jak do wirnika musi być dopasowany regulator? Wyjaśnisz tą zawiłość? Trzecie- widzisz pudełko? Więc z pewnością regulator dostał właściwy, i co najważniejsze-oryginał. W focusach właśnie jest...
Alternatory nigdy nie były mocną stroną fiatów. Jeśli auto ma przebujane 220tys to ma prawo nie działać prawidłowo z samego zużycia dodatkowo gorący został potraktowany wodą. Bo skoro poszła po pasku to do alternatora też doszła. Alternatora ma więcej dziur niż szwajcarski ser. Temperatura + zimna woda + prąd. Utlenianie, pekanie przebicie itd. itp....
Alternator był rok temu regenerowany. Wymiana szczotek była. Ładowanie jest też ok. Diodka na akumulatorze pokazuje stan naładowania.
Witam Jeżeli działa,to nic mu nie będzie.Natomiast jeżeli nie ładuje , to przy odlutowanym stojanie od układu prostowniczego ,sprawdź czy nie ma uzwojenie przebicia na masę.
Witam Problem rozwiązany alternator regenerowny w firmie z tradycjami ale niestety włożyli płytkę od fiata Punto upierali się że to jest to samo wizualnie może tak ale elektrycznie niestety nie i musi być tylko i wyłącznie od smarta kupiłem orginalną płytkę i samochód natychmiast wrócił do normy.Wielu ludzi ma ten problem bo są pewni zregenerowanego...
Witam Mam problem z autkiem (jak w tytule). Dwa dni temu zapalila mi sie kontrolka ładowania i padło wspomaganie (brak ładowania). Przeprowadziłem testy z żarówką i wypadły na nie kożyść alternatora. Napięcie na kabelku wzbudzenia 1 V, po jego odpięciu od alternatora 12,5V. Ziwera alternator..... Po podłączeniu wzbudzenia alternatora przez żarówkę do...
na pewno alternator sprawdź ładowanie pewnie pierścienie się kończą albo szczotki ,pasek luźny , złe polutowane uzwojenie
Witam, Mam taki problem w moim puncie 95r. świeci mi się kontrolka oleju po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki? co może być tego przyczyną, przecież teoretycznie nie powinno być napięcia na niej po wyciągnięciu kluczyka. Dodam jeszcze, że coś mi hmm "buczy" czy piszczy pod maską w czasie gdy się świeci ta kontrolka. Proszę o jakieś wskazówki, co zrobić...
Kolego miałem takich usterek mnóstwo. Odpal silnik włącz wszystkie odbiorniki w aucie i niech silnik pracuje na wolnych obrotach, miernikiem zmierz napięcie między zaciskiem B+ alternatora a jego obudową, jeśli tam masz napięcie około 13,5V~ 14V, a na akumulatorze jest znacznie mniej, to 99% słaba masa silnika. Mądre głowy w fabrykach wymyśliły, że...
Czytając Twój temat czuję się tak samo jakbym widział moje Mondeo MK3. Ta sama sytuacja ładowanie prawie identyczne, czyli na granicy poprawnego ładowania akumulatora. Ja w moim alternatorze wymieniłem tylko szczotki, bo aby wymienić pierścienie w alternatorze to nie jest taka prosta sprawa. Wymiana szczotek nie wiele pomogła, napięcie ładowania podskoczyło...
Jak zgasisz silnik, to otwórz maskę i odłącz cienki przewód od alternatora. Jak kontrolka zgaśnie, to pewnie jakaś dioda w alternatorze, albo regulator napięcia nawalił (może dobrze ładować i jednocześnie powodować cyrki z kontrolką - takie rzeczy się zdarzają).
Na początek sprawdź, czy masz w aucie sprawne ładowanie akumulatora. Z Twego opisu można wywnioskować, iż siadło Ci ładowanie, w wyniku czego masz problem ze wspomaganiem elektrycznym układu kierowniczego i innymi odbiornikami. Do sprawdzenia alternator, wspomaganie układu kierowniczego oraz akumulator (jeśli rozładowany, to naładować go).
Są dwa typy tych pękaczy, różnice w łapach. Ale w zasadzie silniki 1,1 i 1,2 (punto) mają swój, reszta ma swój. No i ja jakoś zawsze 10 koronek na stanie mam. :lol: A co do alternatora ze zomu to bym się naprawdę bał, bo gwarantuję ci, pół roku i masz powtórkę z rozrywki. Jak nie chcesz regenerowac swojego to kup nowy, cena coś około 260 zł. Albo będzie...
Akumulator nowy, przecież dopiero co kupiony. ;) Rozrusznik nawet nie piernął, nie było "tyknięć", nie opłacało mi się go ładować, dopiero jak wróciłem z roboty to podładowałem. Ale coś musi być nie halo, co jakiś czas pasuje go uruchomić, żeby alternator troszkę go "kopnął". ;)
Trochę się na wkurzałem. Włożyłem BCM który "na stole" działał bez zarzutu. W aucie było mniej ciekawie. Na początku nie chciał się połączyć ELM327 z komputerem po BT - w ogóle go nie widział mimo że dioda POWER się świeciła. Jak w końcu zagadał to też było dziwnie. Mimo że wszystkie 3 moduły widział (licznik, ecu i bcm) to nie udało się przeprowadzić...
Podłączyłam pod prostownik i rzeczywiście, odpala. Kontrolka od ładowania cały czas się świeci, wiec to na pewno alternator, a jeżeli o niego chodzi to wiem gdzie się znajduje jednak poproszę znajomego żeby sprawdził czy wszystko jest na swoim miejscu. Mam jeszcze tylko jedno pytanie, czy mogło dojść do pęknięcia obudowy alternatora? Słyszałam ze dzieje...
Nie, komputera raczej nie uszkodzisz, za to regulator napięcia z dużym prawdopodobieństwem tak. W żadnym współczesnym samochodzie kategorycznie nie wolno odłączać akumulatora przy pracującym silniku. Awaryjny akumulator lepiej podłączyć na porządnych kablach i użyć jako rozruchowy, po uruchomieniu silnika można odłączyć (choć takie ładowanie w aucie...
Witajcie, czy alternator MM z punto II można sprawdzić tradycyjnie za pomocą żarówki czy jest to jakiś super model który tak nie zadziała? Przywiozłem go dziś wymontowanego podobno z dobrego auta. Chciałem go sprawdzić na stola ale kontrolka cały czas świeci i ładowania brak. http://obrazki.elektroda.pl/2757265000_1... http://obrazki.elektroda.pl/1333947000_1...
Po pierwsze to w Punto II nie było silnika 1.2 75KM... 1.2 8V miał 60KM, a 1.2 16V miał 80KM. Po drugie to jaki masz olej w silniku? Po trzecie zmierz napięcie ładowania przy akumulatorze i bezpośrednio przy alternatorze, bo mimo że te przewody "wyglądają dobrze" to często tracą styk na łączeniu z końcówkami (alternator i rozrusznik są na tym samym...
To jest prawidłowe, ale do sprawdzenia sam włącznik elektromagnetyczny (a włącza się w ogóle włącznik - "cyka"?) i przewody między akumulatorem a rozrusznikiem. Przy okazji warto je wymienić w całości - tj. też odcinek między alternatorem a rozrusznikiem. Końcówki przewodów korodują w obsadkach i jest słabe ładowania jak i słabo kręci rozrusznik. W...
Jest tam instalacja LPG? Linka gazu kategorycznie nie służy do regulacji wolnych obrotów! W neutralnej pozycji pedału przyspieszenia musi być na niej niewielki luz. Czy działa układ regulacji wolnych obrotów - obciążenie silnika (np. "przyduszenie" go na "półsprzęgle" na hamulcu ręcznym) i wyłączenie obciążenia powinno zaowocować chwilowym podniesieniem...
witam Mam wątpliwości co do ładowania akumulatora w moim samochodzie. jest to Punto 75sx, napięcie na akumulatorze przy gęstości 1,26 wynosi 13,9 - bez włączonych odbiorników, a po włączeniu świateł i wentylatora spada do 13,6V W książce auta wyczytałem parametry alternatora z regulatorem i powinno napięcie wynosić 14,3-14,6V niezależnie czy z obciążeniem,...
Podpiąłem się pod inny, podobny temat ale nikt nie odp. więc próbuję w nowym temacie bo zależy mi na czasie. Problem jest tak: kontrolka ładowania nie gaśnie po odpaleniu, choć ładowanie jest 14,2V Pod obciążeniem spada do 11,5V. Altek strasznie wyje i mocno się nagrzewa. Obudowa była pęknięta, zauważyłem to przy wymianie regulatora jakieś pół roku...
Punto 1 (98) 1.1 przebieg 89tyś. Od pewnego czasu mam kłopot z ładowaniem. Alternator zaczyna "mruczeć" (nie znajduję lepszego określenia) i szybko się robi gorący. Mam w samochodzie wpięty pod zapalniczkę wskaźnik napięcia (urządzenie mało wiarygodne ale odczyty z miernika potem) , i tak - przy sprawnie działającym układzie na wolnych obrotach , włączone...
Witam. Regulatory i pękanie alternatorów we fiacie punto to normalka.... Niedawno ten sam zabieg miałem... Jakiś miesiąc temu wymieniałem regulator...oczywiście dostać ten regulator to jak odkryć nową wyspę....nigdzie nie ma, a jak był to dopiero za 2 tygodznie, ale przypomniało mi się że sąsiad wymieniał alternator bo mu niedawno pęknął. On ma bobajże...
Już wiadomo że z alternatora wychodzi 14 V prądu przemiennego to gdzie sa diody prostownicze? W stacyjce nie ma zwarcia. Przy wyłączonej stacyjce pali się kontrolka akumulatora i oleju po przekreceniu raz stacyjki gaśnie kontrolka od akumulatora i tak samo na włączonym silniku ale nie ma ładowania akumulatora. Wyciągałem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki...
Witam. Od pewnego czasu mam problem z Fiacikiem. Mianowicie nie zapala się kontrolka od ciśnienia oleju po przekręceniu stacyjki dodatkowo dochodzi palenie się na środku deski żółtego trój konta ostrzegawczego z wykrzyknikiem. FES pokazuje błąd P0520 - styk ciśnienia oleju. Czujnik oczywiście sprawny. Kolejnym problemem jest nie gaśniecie kontrolki...
alternatora punto ładowania punto wymianie alternatora ładowania
przepustnicy fiesta xantia regulator regulator solara
rezystancja czujnik temperatury spalin rezystancja czujnik temperatury spalin
Pilot nie wyłącza telewizora - diagnostyka i rozwiązania Zamiana tranzystorów GT402 na GT404 w Spidola