Witam ! Proponuję wyprowadzić cztery przewody z zacisków gdzie są zworki, zworki usunąć i łączyć po dwa odpowiednie kable. Jaki będzie efekt ? Oczywiście odłączyć kable od wyłącznika. Czy dodanie kilkunastu centymetrów kabla powoduje wzrost prądu jałowego silnika ? Pozdrawiam. Stefan
Witam I dobrze wychodzi, dlatego że : 1,1 kW to moc na wale, teraz trzeba uwzględnić sprawność (dla tego typu silników małą, około 0,6 do 0,7), oraz uwzględnić cosφ. Pozdrawiam
Jeśli silnik został prawidłowo przewinięty, nie ma problemu, aby połączyć go w trójkąt. Czy prąd silnika 380V trójkąt spietego w trójkąt będzie taki sam jak silnika 220/380V spiete go oczywiscie w gwiazdę. Nie. Prąd silnika połączonego w gwiazdę jest zawsze mniejszy, niż w połączeniu w trójkąt. Dlatego w pewnych sytuacjach stosuje się przełączniki...
Dokładnie ile wynosi stosunek prądu biegu jałowego do znamionowego to nie wiem (ale wiem że napewno nie 50%) myśle że prąd biegu jałowego to max 15%znamionowego I myślę że nie tędy droga do sprawdzenia mocy. Lepsze by były dane nawojowe uzwojeń, Φ drutu albo nawet pomiar oporności uzwojeń i porównanie go z innymi silnikami o wiadomej mocy albo...
To są straty jałowe (straty mocy czynnej biegu jałowego). Mi chodzi o prąd biegu jałowego w amperach [A].
Prąd biegu jałowego - 1,2% prądu znamionowego a więc i moc biegu jałowego to 1,2% mocy pozornej - czyli ok. 15 kVA - będzie to suma mocy biernej magnesującej i mocy strat w uzwojeniach i rdzeniu a praktycznie moc bierna.
Próbowałeś jak ta przetwornica pracuje? Może jakieś pomiary: prąd biegu jałowego, prąd pod obciążeniem (jakim?). Układzik jest prosty, może się przydać innym a widzę, że z nudów możesz go nieźle dopracować.
Przyjmuje się, że prąd biegu jałowego wynosi około połowy prądu znamionowego silnika. Nie znaczy to, że silnik 18kW bierze na jałowo 9kW - po prostu na biegu jałowym cosinus fi jest znacznie niższy, przy obciążeniu rośnie.
Czy zamiast prądu można sprawdzić rezystancje multimetrem uzwojenia transformatora wtórnego i pierwotnego? Też wynik da pogląd? Aby ocenić stan obwodu magnetycznego najprościej zmierzyć prąd biegu jałowego i porównać z prądem nominalnym. Dla małych transformatorów Io ≈ 5÷10 % * In Jeśli Io jest wyższy, to transformator ma źle wykonany rdzeń.
Zużywają energię: tzw prąd biegu jałowego (pobór prądu przez uzwojenie pierwotne transformatora przy nieobciążonym uzwojeniu wtórnym), + oczywiście to co pobierają urządzenia w tzw stby (na czuwaniu-gdy sprzęt wyłączony)
Sądząc po prądzie pobieranym około 7,3A to można przypuszczać iż silnik ma moc 3 lub nieco powyżej 3kW Pomyliłeś prąd znamionowy od prądu biegu jałowego.
Sprawdź induktorem rezystancję izolacji uzwojeń do obudowy (możesz wszystkich razem). Jeśli powyżej 1 MOma (przez minimum 60 sekund!!!), to po załączeniu na normalne napięcie sprawdź, czy prądy biegu jałowego na poszczególnych fazach są równe. Jeśli tak - wymieniaj łożyska. I tyle.
Witam można podłączyć silnik z pominięciem regulatora - tylko amperomierz oraz silnik i akumulator. ciekawe jaki będzie prąd na biegu jałowym ?
Prąd biegu jałowego silnika SFe90L4 Wiefamel to 7,8A - (pomiar Metexem) Typy SOFe i SFe różnią się: budową osi wirnika i obudową od strony wyprowadzenia osi wirnika. Pozdrawiam. Stefan GG6293398
Witam, transformatory małych częstotliwości, pracujące w układach elektrycznych wnoszą zniekształcenia. Zniekształcenia te zależą od warunków jego pracy jak i konstrukcji samego transformatora. Zniekształcenia transformatora dzielimy na: 1. Zniekształcenia fazowe 2 Zniekształcenia nieliniowe 3 Zniekształcenia wzmocnienia (częstotliwościowe) 4 Zniekształcenia...
Nie wiem do czego to potrzebujesz i jak bardzo dokładnie chcesz znać ten prąd, ale ja wyszedłbym od mocy strat jałowych. Prąd biegu jałowego musi być taki żeby przy danym napięciu pokrył straty jałowe. Teraz w zależności na którym uzwojeniu i na którym zaczepie chcesz go zasilać można obliczyć prąd.
Witam, Czyli dla dobra transformatora nie łączyć równolegle? można i nie można, to zależy. Należy zbadać czy takie połączenie równoległe uzwojeń wtórnych jest dopuszczalne. Badanie polega na zmierzeniu wartości prądu biegu jałowego przy znamionowym napięciu strony pierwotnej, dla niepodłączonych wszystkich uzwojeń strony wtórnej. Następnie należy połączyć...
Pobiera mały prąd ponieważ na uzwojeniu pierwotnym wytwarza strumień elektomagnetyczny natomiast nie przekazuje siły elektromagnetycznej na uzwojenie wtórne! Transformator o mocy 60W to transformator, z którego jesteś w stanie pobrać 60W mocy! Zależy jakie napięcie!
Ja bym na początku cęgami zmierzył prąd na biegu jałowym. Chyba raczej prąd rozruchowy ? Z szacunkiem. Pozdrawiam.
Witam, nie mam w tej chwili czasu na dłuższą dyskusję, ale co widzę, to pole powierzchni przekroju rdzenia - S = 3,6cm* 5,4 cm=(1,944 *10^-3)m^2= 19,44 cm^2 - policzyłeś najprawdopodobniej niepoprawnie. IMHO, jest mniej i stąd zbyt optymistycznie policzyłeś ilość zwoi uzwojenia pierwotnego - za mało - a to skutkuje wzrostem wartości prądu biegu jałowego...
230V - zacisk 13 i 16 przy zwartych 14 i 15 (przystosowany do pracy z napięciem 110V wówczas zwarte 13 i 14 oraz 15 i 16 a zasilanie nadal 13 i 16) maksymalny prąd biegu jałowego 90mA uzwojenia wtórne: zaciski napięcie prąd max. 9, 4 17V 3A 4, 10 17V 3A 6, 7 21,6V 0,4A 7, 8 28V 0,4A
Witam ! Brzęczyk ma każdy z długą historią warsztat. Jeśli podejrzewasz skrót zwojowy to możesz zmierzyć rezystancję miernikiem- mostkiem do małych rezystancji. Pomiary prądu na biegu jałowym czy pod obciążeniem są oczywiste. W poradniku Zembrzuskiego cała diagnostyka silnika indukcyjnego jest ładnie opisana. Powodzenia
Skoro na biegu jałowym nie płynie prąd Nie rozumiesz definicji biegu jałowego. Na biegu jałowym silnik jest zasilany, lecz nie ma odbioru mocy mechanicznej. Inaczej silnik nic nie napędza.
Na pewno musi sterować prędkością, Tak więc sterownik będzie ustalał prąd silnika i nie ma potrzeby bawić się napięciem go zasilającym. Jak już ktoś zauważył, silniczek z linku jest podejrzany. Sprzedawca nie podaje mocy znamionowej na wale ani prądu znamionowego. Jakieś poezje tam wypisuje: Prąd na biegu jałowym 70 mA. (...) A pobór prądu w pracy...
W takim razie czy opór 17,9 oma na zaczepach wysokiego napięcia, opisanych jako 267V (przewody 1 i 4) nie jest zbyt mały, Nie bo to jest rezystancja uzwojenia. W transformatorze o prądzie biegu jałowego decyduje bardziej reaktancja uzwojenia. Dużo większa od rezystancji. Dodano po 7 ierwszym - "0V", drugim - "198V", trzecim - "230V" Włącz 0 i 230 do...
Takie transformatory pracują często z tzw. przesyconym rdzeniem co w przypadku pełnego obciążenia nie ma większego znaczenia ale może powodować duży prąd jałowy i nagrzewanie się rdzenia na biegu jałowym.
Witam, jak nie chcesz odwijać wtórnego to dowiń pierwotne to żart oczywiście ale nie potrafię zrozumieć dlaczego nie chcesz odwinąć tych paru zwoi jak kolega ci radzil ależ to wcale nie jest żart... Dowinięcie ok. 8% zwoi uzwojenia pierwotnego (by zwiększyć wartość przekładni zwojowej) może być o wiele łatwiejsze od odwijania zwoi uzwojenia wtórnego....
Witam Oczywiście wentylator jest na wale i nie jest luźny, w obu kierunkach wirowania masz te same objawy, ta nadmierna temperatura to na czucie czy z pomiaru, te pytania to tylko tak na wszelki wypadek. Może wyjaśni Twój problem ten cytat z książeczki "Maszyny elektryczne małej mocy" R. Sochocki, Z. Życki - "Do istotnych wad silników z kondensatorami...
Przede wszystkim pomiar prądu biegu jałowego. Jakiekolwiek zwarcie, chociażby jednego zwoju na wtórnym, czy pierwotnym uzwojeniu natychmiast skutkuje bardzo dużym wzrostem prądu biegu jałowego. Tu przykład testera transformatorów co prawda WN i pracujących przy wysokiej częstotliwości (15625 Hz), ale zasada pomiaru jest taka sama przy każdym transformatorze....
Witam Każdy transformator na biegu jałowym pobiera jakiś prąd. Jam mam transformator 160VA i na biegu jałowym pobiera 15W. Polecam na zasilaniu założyć wyłącznik
Witam! Ogólnikowo (z dużym uproszczeniem) przy silnikach 3-fazowych, prąd przy obciążeniu dopuszczalnym - znamionowym jest 2-krotnym prądem biegu jałowego. Zaryzykowałbym w Twoim przypadku, na podstawie prądu 4 A na biegu jałowym, że jest to silnik 1,5 kW. Powodzenia.
Straty - to zależy przede wszystkim od budowy i jakości wykonania transformatora. Transformatory toroidalne są to trafa o wysokiej sprawności i pobór prądu na biegu jałowym będzie mały (nigdy nie mierzyłem ale myślę że kilka mA). Pozdrawiam.
"Pracował w w temperaturze 126 °C" rozumiem, że to była temp. obudowy, czyli uzwojenie miało dużo wyższą. Możliwe uszkodzenie izolacji i zwarcie między zwojowe. Można zmierzyć rezystancję poszególnych uzwojeń miliomomierzem, lub lepiej zmierzyć impedancję metodą techniczną. Żródło napięcia zmiennego np. 12V i podpinane do kolejnej fazy i pomiar prądu....
Transformatory do mikrofalówek nawijane są bardzo oszczędnie. Chłodzi je wentylator. Mają bardzo mało zwojów na volt i pracują prawie w nasyceniu rdzenia co powoduje (gdyby nie przewijać pierwotnego) : 1 - prąd biegu jałowego jest rzędu 1 A a więc w samym transformatorze wydziela się ok 200W mocy strat, 2 - pole rozproszenia jest bardzo silne (przy...
Prostownik BCA-5k miał regulowane napięcie wyjściowe do 60V w dwóch zakresach - 0-30V i 30-60V. Maksymalny prąd obciążenia 12A. Był produkowany w wersjach na napięcia zasilające 127V i 220V. Na określone napięcie był ustawiany fabrycznie i znajdowała się ta informacja na tabliczce znamionowej. Transformator posiada identyczne uzwojenia na obu kolumnach....
Po wymianie tranzystorów końcowych i sterujących na obu kanałach oraz jednego uszkodzonego na nowy do regulacji prądu biegu jałowego wzmacniacz pracuje poprawnie. Regulacja biegu jałowego bardzo czuła ale ustawiłem spadek napięcia na 2,4mV. Dzięki za pomoc.
Witam , według mnie to prawdo podobnie ma 0,75KW-1KW ale po zdjęciu ciężko powiedzieć może jakieś wymiary silnika średnica a najlepiej podłączyć i zmierzyć prąd na biegu jałowym, wtedy bardziej dokładniej można oszacować.
Pytanie nie jest takie banalne na jakie, na pierwszy rzut oka wygląda. Mam zastrzeżenia tylko (ew.) do określenia "oporność". Oporność jest zawsze taka sama czy silnik stoi czy się kręci i decyduje ona o maksymalnym prądzie rozruchowym. Po rozruchu o prądzie płynącym przez silnik decyduje jego IMPEDANCJA. Składa się na nią rezystanncja (oporność) uzwojenia...
No mam, tylko że z prądem max ok.2,5A. Prąd biegu jałowego ten sam.
Cos ani sprawności nie widzę na tabliczce Dodano po 5 Krzysiek tak czy inaczej prąd biegu jałowego przyjmuje się 30% znamionowego czyli prąd pobierany przez mój silnik i tak jest zbyt wysoki , więc z powyższej pomocy zostaje mi K4 jako rozruch silnika do sprawdzenia lub problem w stojanie
Przecież na tabliczce jest napisane ile będzie brał w gwieździe przy 400 (380)V. To prąd maksymalny jaki silnik może brać pod obciążeniem . Na "luzie " biegu jałowym prąd ten będzie dużo mniejszy.
A mnie brakuje tu podstawowych informacji: Czy falownik jest ustawiony na tryb wektorowy, czy U/f? Czy była przeprowadzona procedura autostrojenia? Czy są wprowadzone poprawne dane silnika? H03 Moc silnika H04 Ilość biegunów silnika H05 Prąd znamionowy silnika H06 Prąd biegu jałowego silnika Io H07 Poślizg silnika
Witam - prawdopodobnie podczas tego mycia dostała się jednak woda do silników . Proponuję sprawdzić każdy silnik osobno jaki pobiera prąd na biegu jałowym ( bez obciążenia ) oraz jakie jest napięcie na akumulatorze ?
trymer 540pF To nie jest trymer a "pełnoprawny" kondensator strojeniowy o sporej pojemności ok.500pF, powietrzny i o dużych gabarytach (chociaż były produkowane małe gabarytowo z przekładkami z folii - trzeszczały), zwykle dwusekcyjne (obw. wejściowy i heterodyny) - obie sekcje można było łączyć równolegle. 50 zwojów drutu w oplocie bawełnianym o średnicy...
Stawiam na jakieś 7,5kW. No tak wyleciało mi z głowy, że to jałowy bieg, albo i więcej czasami prąd jałowy to 30% prądu znamionowego.
Witam. Podaję dalsze dane: - uzwojenie nr 1 : drut 0,35 mm, 15 ohm, 239 V, 0,26 A, żarówka świeci ; - uzwojenie nr 2 : drut 0,35 mm, 15 ohm, 101 V ; - uzwojenie nr 3 : drut o,5 mm , 1 ohm, 7 V. Chciałbym jeszcze podkreślić, że moja prośba dotyczy określenia jak i które uzwojenia połączyć przy napięciu 230V a jak przy 125V. Pisze to bo nie jestem pewny...
W każdym silniku prąd przepływający przez niego jest wprost proporcjonalny do obciążenia. Gdy sinik nie obciążony (zewnętrznym obciążeniem) płynie przez niego bardzo mały prąd biegu jałowego, potrzebny na pokonanie tylko oporów łożysk i przekładni, zniwelowanie strat z tytułu przemagnesowywania, oporów powietrza dla wirnika, itp. Dla jakiegoś tam silnika...
Zamień biały z pomarańczowym i pomierz prąd biegu jałowego. W szereg warto coś włączyć dla ograniczenia prądu...
Pytania są źle sformułowane lub źle przepisane. Zacznę od drugiego, które zmieniłem by miało sens: 2. Czy prąd może się zmniejszyć, czy silnik może oddawać energię elektryczną do sieci przy "ujemnym" obciążeniu mechanicznym z zewnątrz? Odpowiedź brzmi: "tak". Jest to praca prądnicowa silnika asynchronicznego. 1. Czy możliwe jest, że prąd biegu jałowego...
Sprawdziłem silnik. Wyglada ok. - kol.Winylov dał Ci charakterystykę silnika. Podłącz go do zasilania zewnętrznego ( jeśli nie masz zasilacza warsztatowego to nawet do baterii 1,5V) i sprawdź jaki pobiera prąd na biegu jałowym. Jeśli będzie zbyt duży, słaba moc to poszukaj innego silniczka. Ten mógł po prostu skończyć swój żywot - on ma przewidziane,...
Oprócz powodów mechanicznych oporów, ciężka praca może być spowodowana także uszkodzeniem silnika. Miałem przypadek zwarcia międzyzwojowego w silniku 24 V z przekładnią, ale prąd przy biegu jałowym sięgał kilkudziesięciu amper co skutkowało przepaleniem bezpiecznika. Normalnie prąd biegu jałowego tego silnika wynosił około 0.5 A. Wszystko powinno się...
Podaj te prądy i moc trafa.
Przede wszystkim podaj jaki jest przekrój rdzenia tego transformatora. Od tego zależą prądy i moc .Należy też sprawdzić czy ten transformator jest dobry : miernikiem izolacji i pomiar prądu biegu jałowego . Stan wizualny nie za bardzo jest ... :cry:
Energię bierną indukcyjną generuje falownik fotowoltaiczny - przede wszystkim prąd biegu jałowego transformatora w znajdujących się w nim kondensatorach oraz pojemność okablowania AC. Ja bym prosił o wyjaśnienie tego zdania bo jak dla mnie idealnie nadaje się na "Złote myśli elektryków i nie tylko"
Na trafie głównym masz zasilanie do płytki, trzy małe diody dają około 30V , stąd można podpiąć tego pwm-a , ale on musi być dużej mocy. Podobno - nigdy nie sprawdzałem- oryginalnie RT27 regulowała moc pwm-em, zawsze myślałem, że jest to regulator napięcia ;). Oprócz tego, jak się nie spawało, wykrywała to i zmniejszała moc podawaną na transduktor,...
Fajne silniki są w mechanizmach podnoszenia szyb, mam taki jeden, ale na biegu jałowym pobór prądu 8A.
Pierwotne uzwojenie to w czerwonej izolacji. Nie byłbym tego pewien. Uzwojenie sieciowa przy tej wielkości rdzenia powinno mieć oporność ~ 400 om Oporność przynajmniej 10 razy mniejsza. Ja obstawiałbym że bliżej 4 Ohm niż 40 Ohm (o ile jest prawidłowo nawinięty - bo można mieć co do tego wątpliwości, gdyż widać że pozostało sporo wolnego miejsca w...
Witam Szukam informacji na temat transformatora w zasilaczu ZS20 - jakie są napięcia i prądy na biegu jałowym. Dziękuję.
mogę tylko podpowiedzieć jak zrobiłem to z moją spawarką......... załatwiłem sobie cęgi do pomiaru,metodą różnych kombinacji ustawiłem odczepy w spawarce. pamiętając o tym aby prąd biegu jałowego nie przekroczył. 6A. przy każdym ustawionym zakresie mierzyłem prąd spawania, Po tych wszystkich kombinacjach założyłem łącznik ŁK-15 Trochę kombinacji było,ale...
Dlaczego silnik po 1,5 - 2 min jest bardzo gorący mimo braku oporów mechanicznych? A czy masz problem by pomierzyć pobór prądu amperomierzem prądu przemiennego na biegu jałowym i porównać go z tabliczką znamionową? Jak się nie mylę stoi tam 90W/05A
Koledzy, zastanówcie się chwilę zanim coś napiszecie, gdyż sporo w tym temacie wypowiedzi nic nie wnoszących albo … niemądrych/nieprawdziwych, które wprowadzają zamieszanie, trzeba je prostować... Transformatory prawdopodobnie są uszkodzone (przynajmniej jeden), co można stwierdzić pomiarami każdego transformatora z osobna: a. - prąd biegu jałowego,...
Tylko że ten prąd to wartość na biegu jałowym, a przy wysterowaniu przez driver'y płynie prąd baz tranzystorów mocy - rzędu kilkudziesięciu mA, ich Ube wzrasta do ok. 1V, na 0.22 Ohm pojawia się napięcie co powoduje że napięcie na opornikach 100 Ohm wzrasta do ok. 2V - więc prąd płynący przez nie to ok. 20mA - w sumie prąd kolektora driver'ow może osiągnąć...
Witam Kiedy prąd biegu jałowego może być większy od prądu znamionowego? Na myśl przychodzi mi tylko moment w którym uruchamiamy silnik, ale czy to jest jest już stan jałowy?
Witam, Tranzystory podłączone zgodnie z sugestią komatssu. Sytuacja nie uległa zmianie na biegu jałowym i przy małym obciążeniu. Póki co ciągle nie obciążam większym prądem. Na biegu jałowym transformator szumi pod obciążeniem prawie cichnie. Jednak ciągle nie podoba mi się kształt napięcia z przekładnika.Napięcie nie narasta liniowo a dodatkowo ten...
Jeżeli to współczesne wyłączniki nadprądowe B16 (a nie poczciwy porcelanowy wkręcany topikowy bezpiecznik) to jest standardem, że ci go wybije na starcie urządzenie tej mocy. Te nadprądowe są bardzo wrażliwe (do przesady przewrażliwione, nawet używając te najbardziej zwłoczne) na krótki piki prądowe. Historyczny bezpiecznik porcelanowy pozostaje nieczuły...
Witam. Pytanie mam- czy ktoś z Was dysponuje może starymi katalogami wschodnioniemieckich motoreduktorów produkcji VEM/VEB Elektromotorenwerke Thurm DDR/GDR? Były u nas popularne w latach '70/80 ubiegłego wieku. Takie coś https://obrazki.elektroda.pl/4564553000_... Z tabliczki zostały ino ślady po nitach :P Ten konkretny jest dwubiegowy...
W uzwojeniu roboczym płynie prąd 7A (na biegu jałowym), a jaki prąd powinien płynąć w uzwojeniu pomocniczym ? Po podłączeniu kondensatora 25 uF w uzwojeniu pomocniczym płynie 2A.
tylko dziwi mnie dlaczego licznik nie zlicza czynnej a bierną zasilane jest sterowanie, W tym sterowaniu masz transformatory i cewki ?? Transformator na biegu jałowym będzie pobierał stały prąd bierny (straty biegu jałowego)
Tak w skrócie - prąd biegu jałowego - im mniej tym lepiej.
(at)up, nie. Jednak ich wadą jest mocowanie obudowy silnika to obudowy przełożenia. Raz to rozkręciłem, i potem jest cięzko spasowac - tzn. nominalny prąd silników na biegu jałowym to coś ok. 2-3A, gdy obudowy przesuną się nawet o milimetr, to rośnie on do ok 7A. Nie wiem, czy to tylko moje silniki takie były, czy wszystkie takie są, ale nie polecam...
Witam -proszę zamieścić fotkę tabliczki znamionowej silnika ( stosunkowo duży pobór prądu na biegu jałowym ).
Czyli masz wyprowadzone cztery końce od dwóch uzwojeń. Te co ma 2,5 om dołączyć do 230 V. Te co ma 5 om połączyć szeregowo z kondensatorem i też do 230 V. Silnik powinien zdecydowanie ruszyć i cicho pracować. Jeśli tak się nie dzieje (buczy, wolno się kręci) to wyłączaj, bo źle podłączony. Najlepiej by było zmierzyć prąd biegu jałowego.
Przetwornica pobiera dużo prądu na biegu jałowym. Jak dobrze kojarzę, to ta Manta w większości podzespołów chodzi na 12V, ale też warto przemierzyć, jakie napięcia wychodzą z zasilacza na PCB.
Dobrze byłoby jeszcze zmierzyć prąd silnika na biegu jałowym. Powinien wynosić 1/3 prądu nominalnego, a do tego symetrię prądów – czy na wszystkich trzech fazach są jednakowe.
...to jaki powinien być max. prąd na biegu jałowym dla tego silnika? Równy na wszystkich trzech fazach. Tak w przypadku biegu jałowego silnika jak i silnika obciążonego. A jeśli cęgi obejmą trzy fazy to wskazanie ma byc równe zero.
Problem wydaje się być rozwiązany po przez zastosowanie moska H, prąd biegu jałowego spadł do 300mA przy trafie 200W
Pomierz obroty, i prądy biegu jałowego, na tej podstawie będzie można powiedzieć coś więcej o silniku.
Oczywiście, "idealny" transformator nie obciążony po wtórnej stronie nie powinien w ogóle pobierać prądu. W rzeczywistości nie obciążony transformator pobiera (nie duży) prąd biegu jałowego na przemagnesowywanie rdzenia.
Oprócz pomiarów rezystancji uzwojeń czy rezystancji izolacji, powinno się także robić pomiar prądu biegu jałowego w celu sprawdzenia rdzenia.
Czyli rozumiem że pobór 2.5kw na biegu jałowym Nie ma czegoś takiego jak pobór 2.5kW. Prąd biegu jałowego mierzy się miernikiem cęgowym, najlepiej z TRMS o odpowiednim ustawieniu i wyeliminowaniu błędu pomiarowego miernika który w tym przypadku ma duże znaczenie. Zrób odpowiednie pomiary albo zostaw to komuś, kto się na tym zna.
Silnik powinien mieć podaną wartość dla każdego biegu. Wartość znamionowa I - 4,5 A; II - 5,6 A (wartość po pomiarach I - 5,7A; II - 7A) podczas próby biegu jałowego ma znacznie większą wartość prądów na biegu pierwszym i drugim, niż jest to wypisane na tabliczce znamionowej silnika. To co raz bieg jałowy raz znamionowy. Praca uczniowska więc należy...
Być może masz problem z siecią, ale pobór ponad 17A przy silniku 3 kW nie jest normalny bardzo delikatnie rzecz ujmując. Dlatego prosiłem o fotkę tabliczki znamionowej silnika, i o pomiar prądu biegu jałowego. Dobrze byłoby, jakbyś miał możliwość zmierzenia IPZ jak najbliżej licznika (na każdej fazie), i taki sam pomiar jak najbliżej silnika (też na...
No i pytanie zasadnicze: czym mierzyłeś ten prąd? Bo nawet na biegu jałowym powinien być wyższy.
Taki mały eksperyment :) Wirnik był cięty z blach na laserze Stojan ma 48zębów a na wirniku 20 biegunów. Uzwojenie składa się z 8 zezwojów na fazę i 16 zwojów w cewce drutem 3x0.8mm. Magnesy na wirniku to 23x11x5 N38H 2szt na jeden biegun Przy pomiarach prądnicowych: Na biegu jałowym 210obr - 18.3V,300obr - 26,4V,420obr - 37.2V,600obr - 52.8V na obciążeniu...
Jeżeli się nie grzeją powyżej 40stC to są w pełni sprawne. Podłączenie żarówki szeregowo z uzwojeniem i jej świecenie wynika z przepływu prądu indukcyjnego i prądu biegu jałowego transformatora.
grzejący się silnik był próbowany w pojedynkę ale przy zwartych pierścieniach bez opornicy i elektryk stwierdził, że nie daje rady ruszyć. To do kibla z nim! Weź wymontuj ten silnik, zewrzyj szczotki pierścieni i do sieci go. Do prawdziwych trzech faz. :D Ma się normalnie obracać i pobierać niewielki prąd biegu jałowego.
I problem bo mimo identyczności transformatorów jest w N stosunkowo duży prąd biegu jałowego. A powinno być prawie zero> Właśnie ze pod obciążeniem powinny się wyrównać, prądy jałowe są proporcjonalne do kwadratu różnicy napięć więc jak nie masz idealnie symetrycznej sieci to prądy jałowe będą się różnić. Zwłaszcza od odkształconego przebiegu.
Grzejnik zbudowany na warunki amerykanskie (240V 60Hz), zawiera element grzejny i silnik. Dokładniejszego sprawdzenia wymagają dane znamionowe samego silnika. Niektóre silniki dopuszczają pracę przy 50Hz lub 60Hz, ale warunki pracy mają podane jednoznacznie na tabliczce znamionowej. Jeśli to jest silnik indukcyjny jednofazowy, to przy zmianie warunków...
Tak. Ja będę trochę później. Żarówka będzie słabo świecić bo transformator na biegu jałowym też pobiera prąd.
Zmierz pobór prądu na biegu jałowym w gwieździe.
Jeszcze raz... Mówimy o prądzie znamionowym, a nie jałowym. Te 4-5A to prąd biegu jałowego, jaki duży by nie był. Zmierz jej prąd jaki będzie brała w czasie wkręcania tego wkręta i daj taki zasilacz. W zupełności wystarczy.
Mało precyzyjna ale poglądowa będzie zależność sumująca prąd biegu jałowego plus prąd wynikający z dołączonego obciążenia. Dodatkowo dochodzi zmienny współczynnik mocy silnika i sprawność. Silnik w końcu jest w pewien sposób podobny do transformatora.
Mam rozumieć, że 3-5 krotności In o których mówi technikabasnenowa to prąd biegu jałowego? Nie, to prąd rozruchu, krotność prądu znamionowego.
do Daniela P: Jeżeli nie zależy ci na dokładnej znajomości prądu biegu jałowego lecz na sprawdzeniu czy jest ok, to wystarczy znajomość stosunku wartości prądu biegu jałowego do wartości nominalnej. przy mocach do 10 kW: Ion/In=0,5-0,35 przy mocach 10-100 kW: Ion/In=0,45-0,3 powyżej 100 kW: Ion/In=0,35-0,25 podpinam ci w formie wkresów jak kształtuje...
Witam - prawdopodobnie te transformatory tej firmy są oszczędnie wyliczone - są przewoltowane tak jak transformatory do mikrofali i na biegu jałowym pobierają spory prąd w związku z tym się mocniej grzeją . https://obrazki.elektroda.pl/8857200800_...
Cześć. Mam pytanko -wie ktoś jak można zbadać wirnik rozrusznika do Syreny? Rozrusznik na biegu jałowym pobiera duży prąd szczotki wstawiłem nowe komutator przetoczony wirnik nie blokuje sie obraca sie lekko.Pozostaje zbadać wirnik ale jak? Prosze o pomoc. Pozdrawiam
Podejrzewam że kanał B ma ustawiony za duży prąd spoczynkowy.
ale takie cuda na "sucho" świadczą o prawdopodobnm uszkodzeniu silnika. Nie wiemy czy dokonałeś dokładnego pomiaru bo nie dałeś takich informacji. Oporność uzwojeń i prąd biegu jałowego jeśli są prawidłowe to silnik dobry.
Prąd po stronie pierwotnej nie będzie nigdy równy prądowi po stronie wtórnej gdy przekładnia zwojowa jest rzędu 4:1, 5:1. Pomijam przypadek doboru prądu obciążenia na poziomie prądu biegu jałowego.
To nie jest chiński sterownik Ja przecież tego nie twierdzę, tylko podawanie prądu biegu jałowego nie za bardzo miało sens. Ciekaw jestem "statystyki" z takiego przełajowego biegu. To ma interface USB, czy byłbyś w stanie coś pokombinować?
prąd biegu jałowego silnika prąd biegu jałowego transformatora biegu jałowego renault
poziom oleju astra evohome honeywell kompresor maktek
fendt favorit myjka ćisnieniowa
Fiat Panda 1.1 2004 – radio nieoryginalne nie włącza się bez kluczyka, zasilanie ACC/BATT How to Type č on Windows PC: Alt Codes, Keyboard Layouts, Language Settings, AutoHotkey