Pierścienie ślizgowe i szczotki. Tak, jak np. podawany jest prąd wzbudzenia dla alternatora. W dużych wiatrakach nie spotyka się takiego rozwiązania. Po prostu nie ma możliwości, aby wiatrak obrócił się więcej, niż dajmy na to, 270 stopni. Do obrotu są stosowane specjalne serwomechanizmy.
Od czego w takim razie będzie zależał prąd przepływający przez uzwojenie wirnika po włączeniu stacyjki dla układu 6-diodowego? Tylko od rezystancji wirnika i ewentualnej rezystancji w regulatorze. Tam po włączeniu stacyjki płynie już pełny prąd wzbudzenia wirnika.Ponieważ regulator wykrywa różnicę między nastawioną wartością napięcia w instalacji (...
Alternator podaje prąd do małego akumulatora, ten z kolei do prądnicy. Czy jesteś pewny tego co napisałeś? Jeśli tak to gdzie tu sens? Powinno być: Alternator podaje prąd do małego akumulatora, ten z kolei do przetwornicy (wypuszczającej 230V).
Więc sprawdź czy na postoju coś Ci nie pobiera prądu z akumulatora. Bo i skąd prąd miał by płynąć, jak nie z akumulatora? Jak masz multimetr w domu, to bierz go w dłoń i sprawdź czy nie masz w aucie "złodzieja prądu" Zmierz też multimetrem kostkę od alternatora, czy na wyłączonym zapłonie coś nie podaje na nią prądu przypadkiem. Jak nie masz multimetru,...
Wyjaśniła się jakoś sprawa ? Bo Też mam problem z ładowanie Scania r420 2005 bez wylacznika adr. Sprawdzony alternator, pasek , napinacz , wzbudzenie podaje , prądu na wyjściu z alternatora nie ma. Podczas jazdy czasami jakieś lądowanie się pojawia, ale strasznie skacze , od 24 do 27. A czasami wyskoczy błąd usterka silnika, zaświeci się błąd akumulatora...
Alchemik2600 To źle zmierzyłeś natężenie. Między klemą a akumulatorem to zmierzyłeś natężenie jakim jest ładowany akumulator, a nie natężenie prądu jakie podaje alternator. Pomyśl, że np światła wtedy pobierają prąd bezpośrednio z alternatora a nie z akumulatora.
Sprawdz czy B- masz blaszką do obudowy zmasowany,może być tak że był przewód minus osobno. DF pobiera prad jak podajesz?
witam jeżeli przygasa światło we wzmacniaczu to albo za mała średnica kabla do wzmacniacza albo prąd podawany przez alternator jest nie taki jak trzeba . ja miałem kiedyś to samo z radiem zmiana na większa średnice dało pozytywny wynik.
Niestety, ale kontrolka cały czas się pali. I w takim układzie będzie się palić. W rzeczywistym układzie po wzbudzeniu alternatora na zacisku D+ masz napięcie z diod pomocniczych mostka służących tylko do zasilania regulatora. Po włączeniu zapłonu prąd wzbudzenia jest podawany na zacisk D+ z plusa akumulatora i kontrolka świeci, jak uruchomisz silnik...
Acha :). Zatem rozumiem to tak - prąd podawany przez alternator, czyli płynący w jego uzwojeniach, wirujących w polu magnetycznym wytwarza siłę elektrodynamiczną przeciwdziałającą ruchowi, proporcjonalną do płynącego prądu? Jeżeli tak, to to jest dla mnie jasne i zrozumiałe wyjaśnienie, to czego brakuje w prostym bilansie moc wyjściowa = moc wejściowa.
Jedzie sobie TIR do Hiszpanii. 2 kierowców. Alternator utrzymuje w instalacji elektrycznej napięcie 28,4V. Typowo. Czy zasilacz o napięciu 28,4V zasilający tą sama instalację podaje inny prąd niż alternator ?
Do alternatora czy może z alternatora prąd podawany jest do przekaźnika. Bezpośrednio czy przez moduł / regulator ładowania aku? Czy pociągnięcie prądu spod stacyjki do przekaźnika pompy jest bezpiecznym rozwiązaniem?
Jak podkładałeś inna baterię sprawdź jeszcze cęgami amperowymi ile altek podaje na instalacje prądu. Jak kiepsko a sie grzeje to jest uszkodzony.
Co jest odpowiedzielne za brak podawania prądu wzbudzenia na alternator,i brak świecenia kontrolki ładowania ?.Silnik 1,8 benzyna.
Wg. mnie, gdyby uszkodził się regulator, to kontrolka przy wyższych obrotach świeciła by jaśniej. A jest odwrotnie. Niekoniecznie, czasem przy uszkodzonym regulatorze zagotuje się akumulator. Najlepiej wszystko dokładnie sprawdzić. Sprawdź napięcie oraz prąd jakie podaje alternator, czasem napięcie jest w porządku, a akumulator niedoładowany lub przeładowany.
Witam. Pewnie że trzeba. Na uzwojenie wirnika podaje się napięcie, płynący prąd wytwarza pole magnetyczne, pole magnetyczne "przecina" uzwojenie stojana, w uzwojeniach stojana indukuje się prąd. Prąd ten jest prostowany w sześciodiodowym mostku. Pozdrawiam
W jaki sposób mierzysz prąd alternatora i czym? W rzeczywistości powinno się wpinać amperomierz aby mierzyć prąd na baterii nie amperomierzu. Od akumulatora idzie gruby kabel do rozrusznika, od tego samego zacisku sporo cieńszy na instalację - to właśnie tu się powinno prąd mierzyć. Sprawny alternator powinien podawać duży prąd zaraz po rozruchu i zmniejszać...
Widzę że mnie nie rozumiesz albo ja coś źle tłumacze. Nie chodzi mi o to żeby odcinało zasilanie przy zaniku jednej fazy, tylko przy całkowitym zaniku napięcia i dopiero wtedy ma się załączyć agregat. Jeśli nie będzie jednej fazy po prostu nie załączy się agregat. Czy teraz już jest to jasne? Wymyśliłem jeszcze coś takiego żeby rozrusznik nie wyłączał...
W sumie temat sprawdzania regulatorów już był, potrzeba płynnej regulacji napięcia np. do 16V Co do wydajności prądowej to... a żeby nie było że tak na tacy podaję ---> rezystancja wirnika koło 3Ω napięcie akumulatora to daje nam prąd wartości...
Plus z prostownika podajesz na plus"+" alternatora bądź rozrusznika,a mase"-" łapiesz na przykład na bloku silnika.
Nie na te prądy się patrzysz. chodzi o prąd który może wytworzyć alternator podawany jest on na tabliczce znamionowej alternatora czyli Twoje 80A. Jeśli natomiast chodzi o te prądy podawane na akumulatorze są to prądy rozruchowe czyli ile A akumulator może oddać do rozrusznika w trakcie rozruchu. Czyli łopatologicznie mówiąc będziesz mógł dłużej kręcić...
S40 - podaje masę na żółty kabel jak rozłącza się plus tak? To służy zatrzymaniu produkcji prądu przez alternator. Twoja Scania to nie R.
Alternator jest prądnicą obcowzbudną , więc lampka ładowania podaje prąd na cewkę wzbudzenia w początkowej fazie, gdy alternator jeszcze się nie kręci (stąd ten problem przy LEDach). Potem prąd idzie ze środka gwiazdy diod pomocniczych. W moim układzie ten prąd podaje obwód cewki przekaźnika, dlatego żarówka jest nieistotna. Piszę o układach bez przekaźnika...
zadziwiające, pracując w zakładzie energetycznym zawsze mówili o przesyle energii, a nie prądu, Dobrze mówili bo ZE przesyła i sprzedaje energię mierzoną w kWh lub MWh a nie prąd mierzony w A lub kA. W technice samochodowej tradycyjnie mówimy o prądzie płynącym z alternatora lub z/do akumulatora i podajemy pojemność akumulatorów rozruchowych w Ah ale...
Dzięki za schemat (wiele wyjaśnia, ale powstają kolejne pytania). To nie mogę zrozumieć, skąd się bierze iskra (albo dlaczego jej nie ma - w moim przypadku). Alternator wytwarza prąd i podaje na cewki? Więc jeżeli tylko wprawię w ruch silnik, to sam wygeneruje prąd do jego zapalenia? Jak nie zrozumiem tego, to mi nie da spokoju. Ktoś mi powiedział,...
Jeden idzie na masę alternatora 2 ma iść na zasilanie i 3 w to samo miejsce(zasilanie) To się zgadza ale gdzie by go mogli podpiąć ? (szczerze ja się nie spotkałem z takimi pomyłkami) Przewód który ma iść na zasilanie mały cienki podpinają pod masę . I takie cuda się dzieją alternator na desce pokazuję w granicach 28 volt a nie ładuję :) Już miałem...
Są takie moduły jak automatyczne włączniki świateł. Po wzroście napięcia przez alternator podaje prąd. Można to prosto zrobić zwykłym przekaźnikiem ale trzeba ogarniać elektryczne sprawy w stopniu średnio zaawansowanym.
Pudzianowski pewnie ma rację, zatarty alternator nie podaje prądu-silnik gaśnie, smród-pasek trący o rolkę. Alternator masz po prawej stronie silnika, na dole za obudową rozrządu.
powinna być żarówka 12V 4W Nie powinna. Alternator wzbudzi się nawet na 0,5W żarówce. Przez co na 2W alternator dawał max prąd 12,9V Moc żarówki kontrolnej nie jest wyznacznikiem napięcia alternatora. Po wzbudzeniu może nawet jej tam nie być, a alternator będzie miał prawidłowe napięcie wyjściowe. prąd 12,9V Poza tym prąd podajemy w amperach...
Kolego opis jest bardzo chaotyczny, niewiele z niego wynika. Tu masz dwa podstawowe układy alternatorów. 994498 994499 Jeśli alternator jest rzeczywiście obcowzbudny to chwilowe podanie napięcia nie spowoduje ciągłego ładowania - napięcie musi być podawane cały czas, regulator w tym alternatorze reguluje napięcie na podstawie napięcia wyjściowego
No, to Ci nie wyjdzie nic dobrego: regulator napiecia współpracujący z alternatorem (lub prądnicą) działa w ten sposób, że jeżeli napiecie podawane na regulator jest niższe od napiecia progowego, to regulator powoduje przepływ prądu przez uzwojenie wzbudzenia prądnicy (lub alternatora). Gdybyś chciał to wykorzystac do regulacji napięcia zasilacza sieciowego,...
Prąd włączający rozrusznik jest konkretny. Nie mierzyłem ale około 10A. Wykorzystanie alternetora do włączania świateł wydaje się nie możliwe bez tranzystorka. Żarówka podaje prąd wzbudzenia alternatora, potem plus w tym miejscu jest z regulatora napięcie z dodatkowych trzech diód. Czyli mamy tak : silnik wyłączony nap 0V, stacyjka włączona około 2V,...
7812 też jest potrzebny przy uruchomionym silniku alternator podaje prąd na akumulator w granicach 14,8V. Pozdrawiam.
Tak zero mi się zgubiło (zaraz poprawię) - znający temat i tak będą wiedzieli o co chodzi. Druga uwaga: jeśli piszę obroty wałka to obroty wałka, jeśli obroty altka to obroty altka a nie obroty silnika razy przekładnia. Od początku konstrukcja. Przekładnia pasowa 2:1 tzn 2 obr alternatora do 1 obrotu wałka zdawczego, albo koło napędzające 2 razy większe...
Prąd podaje już bezpośrednio na kable do alternatora i rozrusznika i dalej pojedyncze cykniecie Z popycha wystarczy delikatnie pchnąć na 2 i chodzi
I = U / R. Teoretycznie nie. Chyba, że nowe regulatory jakoś dodatkowo ograniczają prąd, ale taka wiedza jest mi obca. Jednak dalej nie masz ładowania. Sprawdziłeś, czy alternator w ogóle podaje prąd? Najprostszy miernik to 20zł, a się przyda na pewno kiedyś.
Witam. Potrzebuję porady! Kupiłam nowy akumulator do Audi A3 8P, facet w sklepie zaoferował wymianę na miejscu, tak też zrobił. Pomylił bieguny, samochód zaczął wyć, jakoś dojechałam do domu. Cała drogę świeciła kontrolka ładowania, zawiozlam alternator do regeneracji bo nie podawał prądu, alternator nie był spalony. Po podłączeniu komputera okazało...
A i zaczyna iść prąd po tej lince tylko w momencie kręcenia rozrusznikiem(który nie daje rady obrócić bo aku rozładowany) daj nową mase do karoserii!!!!!!!!!!!!!!! nie rozładowany tylko linka podaje mase-obcizenie -wielki prąd!!! podaj nową mase nie szukaj nic innego!!!!!! nie ruszaj alternatora -bo to nie to!!!!!!!!!! wyrzyć taśmę daj nowa lub dobry...
nie wymieniaj żadnej pompy. to nie jej wina obstawiam że to na 99 procent wina alternatora miałem kilka takich przypadków. alternator podaje prąd do pompy wspomagania (ale nie we wszystkich astrach!!) musiał bym mieć nr VIN to bym pomógł. zdejmij ew pasek od alternatora i zobacz czy wspomaganie chodzi. jeśli nie to plus przychodzi własnie z alternatora.
Witam. Mam problem z ładowaniem w sprężarce spalinowej, alternator nie ładuje, przewód prądowy B+ jest podłączony prawidłowo. przewód sterujący regulatora D+ nie miał zasilania po włączeniu zapłonu ani po uruchomieniu silnika. Alternator jest na 24v i powinien według tabliczki podawać 28v. Przeglądajac układ sterowania znalazłem rezystor 100 ohm zastępujący...
a bardziej zaawansowana metoda którą stosuje to miernik cęgowy i pomiar prądu(AMPER) jaki alt. podaje do aku
No właśnie dążę do tego, że skoro alternator może podawać prąd to i tak nie poda go więcej niż odbierają odbiorniki nie zależnie czy jest to 5A czy 80. Chyba, że akumulator świeżo po rozruchu może pobrać właśnie tyle.
Regulator wygąda na nierozbieralny tzn. tak jakby był całości z blokiem diodowym, jak się za to zabrać. Czy tym cienkim przewodem dochodzi jakieś napięci do tego regulatora ( w innych typach zasilanie regulatora bądź wzbudzenie od osobnego regulatora) czy pełni on jakąś inną rolę, nie mam schematu do seicento i dlatego zadaje takie lamerskie pytania....
Witam Niech mi ktoś powie dlaczego mi nie działa ładowanie jak podłączyłem inst. według tego schematu i lipa dalej swieci kontrolka ładowania, szczotki wymienione, regulator nowy, kable poprowadziłem jak na schemacie i nic prosze o pomoc (jak mozna sprawdzic alternator czy podaje tyle prądu co ma podawać i ile powinien podawać)
Rozwiązań jest wiele.Najprościej na kości 555,ale co znaczy "z zachowaniem amperażu"?Poza tym jaka częstotliwość,jaki prąd wyjściowy,musisz podawać więcej danych.
Odłącz B+ z alternatora i wtedy zmierz pobór prądu Niesławny regulator F00M podaje cały czas napięcie na wirnik
Postaraj się o to by utrzymać . Prędkość obrotową wzbudzenia ( biegu jałowego ) 750-1400 obr/min Maksymalna prędkość obrotowa chwilowa ( nie dłużej jak 15 min) to jest 2000-3000 obr/min. Oraz prędkość obrotowa stała ( ciągła ) nie podaję wartości ale zazwyczaj jest ona dwukrotnie większa od prędkości przy której alternator może oddać do sieci pojazdu...
piszczy pasek to nie jest przyczyną rozładowań chyba ze jest zbyt luźny. sprawdziłeś kolego ładowanie alternatora?? może alternator nie wystarczająco ładować akumulatora i to może być przyczyną rozładowań. Sprawdź kolego czy masz dobre ładowanie-po zapaleniu auta alternator powinien podawać prąd ok 14V. pozdrawiam
To ciekawe. Ani prądu stałego ani przemiennego nie ma na tym przewodzie? Może impulsy o np. prędkości obrotowej silnika (choć to byłoby głupie)? Może wystarczy podanie masy na wejście CDI aby działał zapłon? Jeszcze jedno. Według instrukcji alternator ma moc zaledwie 42W. Zgadzałby się prąd na przewodach fazowych alternatora, natomiast prąd ładowania...
...Kolejny powód sygnału "W" podawanego na regulator napięcia to ograniczenie prądu wzbudzenia alternatora w przypadku gdy stoi by wirnik nie zjarał się w wyniku przepływu sporego prądu. Wirnik stoi - brak impulsów W do reg. nap. - regulator podaje mały prąd na wirnik do momentu wykrycia jego obrotów. ... Czegos tu nie rozumiem. Obwod mocy wzbudzenia...
Urala nigdy nie naprawiałem. ale ze schematu wynika, że jestw nim tradycyjny aleternator sześcoszczotkowy. Jedynym zasrzeżeniem jest, że + alternatora winien być podłaczony bezpośrednio ze słupkiem akumulatora. Być może stosunkowo duzy prąd płynący przez styki stacyjki powoduje zaniki połączeń. Skoro alternator wzbudzony sztucznie podaje prąd to wskazuje...
W samochodach jak najbardziej prąd był podawany do prądnic przez regulator napięcia. W alternatorach komutatora nie ma, wirnik jest zasilany z regulatora napięcia. Biorą w tym udział dwie szczotki i dwa pierścienie.
W zasadzie powinien wystarczyć separator jeśli dodatkowy akumulator nie będzie zbyt głęboko rozładowany. Tutaj zachodzi taka możliwość, więc wypadałoby założyć ogranicznik prądu ładowania między separator a dodatkowy akumulator. W takim układzie dodatkowy akumulator ulegnie szybkiej degradacji na skutek głębokiego rozładowania. Kiedyś tam kolega dołoży...
gdy alternator jest odłączony od instalacji, nie można odpalić silnika i zmierzyć napiecia na alternatorze zupenie bez obciążenia? Pytam, bo nie wiem, ale chetnie się dowiem. Jak wspomniałem, zupełnie poza tematem. Alternatory 9 diodowe wzbudzane za pomocą napięcia (a właściwie prądu )na zacisku D+, jak uruchomisz bez obciążenia akumulatorem zacisku...
Nie chce zasilać tylko podaje przykład że tyle można wyciągnąć z alternatora max+ obecnie pobierający prąd samochód. Lepiej popatrzeć na moc alternatora i ile pradu pobiera samochód. Ale wykonałem skrót myślowy że pewnie tyle można pobrać z samochodu dodatkowo bez konsekwencji. Ale tak bym nie ładował. Po prostu założyłem że tyle bezpiecznie dodatkowo...
Witam serdecznie Mam Forda Escorta MKVII 1995r 1.8TD i następujący problem otóż wygląda na pulsacyjne podawanie prądu przez alternator objawia się to tym iż podczas jazdy na światłach owe światła mrugają. Akumulator wygląda na ładowany bo jednak mogę bez problemu odpalić auto. Pulsację świateł widać również na oświetleniu kabinowym. Co może być tego...
Mi wydaje się że po prostu poszedł regulator napięcia (to chyba najczęstsza przyczyna braku ładowania akumulatora w samochodzie). Można to sprawdzić w bardzo prosty sposób. Domniemam że jeśli wymieniłeś szczotki masz też jakiś multimetr itd? http://www.youtube.com/watch?v=KnLzL_7g6... Tu jest fajny filmik pokazujący jak sprawdzić regulator. Jeśli pod...
alternator podaje nawet do 150A Alternator daje tyle prądu, ile potrzebuje obciążenie i żaden ogranicznik nie jest potrzebny. Te 150A to maksymalny prąd jakim można obciążyć alternator bez jego uszkodzenia. Dwie diody shottky załatwią przełączanie zasilania bezstykowo. wyszukany regulator MPPT Co to za regulator? Parametry?
witam ! mam może banalne pytanie , ale jestem laikiem w sprawach prądowych . Jakiśczas temu wymieniałem szczotkotrzymacz w alternatorze Valeo VW golf 2 1.3 gaźnik + LPG jak sprawdzić czy prąd który teraz podaje alternator jest wystarczający i jaki powinien być na wyjściu bo wydaje mi sie , że po tej wymianie coś nie tak jest z samochodem obroty , praca...
Przy niskich obrotach i dużym obciążeniu prądowym prąd wzbudzenia przekracza dopuszczalny/bezpieczny dla wirnika lub napięcie podawane przez regulator jest już pełnym napięciem wyjścia i regulator nie ma możliwości go podbić ponad to co jest już w instalacji . W nowych regulatorach PWM = 100%. W regulatorach zaszyte jest też zabezpieczenie iż w wypadku...
Wczoraj podładowałem akumulator w domu i wszystko było ok. Dzisiaj znów to samo, stopniowy zanik prądu i samochód gaśnie. Alternator podaje napięcie. Przy odpalaniu zapalała się kontrolka akumulatora, po przejechaniu kilku kilometrów i mocniejszym przygazowaniu zgasła.
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Prąd z kabelka niebieskiego jest podawany na alternator. Sprawdzałem. Sprawdzałem miernikiem napięcia. W aku jest ponad 12 na zgaszonym i odpalonym silniku. Gdyby było ładowanie pokazywało by ok 14 na odpalonym. Jedyne wyjście to chyba wymiana alternatora
No dobrze ale mi o coś innego chodzi. Podają moc w watach więc moc agregatu powinna być w watach i współczynnik mocy nie powinien mieć znaczenia, tymczasem przy silnikach z 2kW robi się 1.5kW. Na logikę myśląc, moc przy współczynniku 1.0 winna być podana w kVA. W alternatorach podają jako parametr prąd bo przecież to on grzeje uzwojenie.
Problemem jest to, że oxyduje śruba która wychodzi z aluniniowej płaszczyznu radiatora diod plusowych, nie ma dobrego kontaktu na styku łeb śruby->płaszczyzna radiatora. Nie chwytam tego ,tą śrubą M6 połączony jest alternator ze wszystkimi odbiornikami prądu w samochodzie ,czyli przy jej korozji nadpalało by się miejsce niedostacznego styku ze sobą.(...
Zbyszku, wszystko zależy od napięcia i prądu ładowania. A czy się różni prąd w samochodzie podawany z alternatora??? Niczym. Pilnować tylko trzeba max prądu ładowania (przy ołowiowych to chyba 10-cio godzinny > Ah/10 = I ładowania). Chodzi o prąd, który idzie do aku, a nie z przetwornic. Mam na myśli wyliczenie: prąd z przetwornic odjąć to co na bieżąco...
No to po kolei. Brak koła żebatego? Czyli co? Koło zamachowe jest bez wieńca? Bo rozrusznik ma swoje kółko zazębiające. Jeśli to rozwiązanie typu ze skutera to moc prądnicy jest niewielka i przekroję na instalacje wystarczą. Typowe dla tej klasy silników zaburtowych prądy podawane przez alternator to rzeczywiście 10-15A max. Są 3 przewody? Czyli + i...
czasami nie działa prędkościomierz A co ma prędkościomierz wspólnego z alternatorem? Do alternatora dochodzi 4 przewody, jeden od wzbudzenie, jeden od ładowania oraz plus i minus Wyprowadzenie oznaczone jako "W" to nie wzbudzenie tylko wyjście do obrotomierza. Zasilenie wzbudzenia w pierwszej fazie odbywa się poprzez kontrolkę ładowania, a jak alternator...
Błażej ! Nie przeciążamy magneśnicy! Magneśnica jest najbardziej obciążona dla najniższych obrotów, dla których regulator puszcza na nią maksymalny prąd (który zawsze można ograniczyć szeregowym opornikiem), aby wykrzesać" z alternatora napięcie. Bez regulatora alternator generuje napięcie wprost proporcjonalne do obrotów. Wyższe napięcie uzyskujemy...
Witam, od dłuższego czasu zmagam sie z zanikami wspomagania, mechanicy proponowali wymianę pompy wspomagania. Wspomaganie zanika co jakiś czas, pompa została wymieniona na 100% sprawną jednak nic się nie zmieniło wspomaganie nadal nie działa. Dziś sam zabrałem się za weryfikację i pomierzyłem napięcia. Alternator podaje prąd w normie, jednak pomiar...
Szukam informacji o wielkości prądu ładowania przez alternator mego samochodu. Mam Poloneza Caro Plus GLI 1.6 z wtryskiem jednopunktowym wyprodukowanego w 2000 roku. Nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji. Może ktoś z kolegów dokonywał takiego pomiaru i może podać mi ile amperów przy pracy silnika podaje na akumulator alternator? Pozdrawiam
Jak to do ładowania uzywa sie tylko prostownika. W alternatorze regulator reguluje prad podawany na uzwojenie wirnika , w prądnicach zazwyczaj w moto japonskich jest 3 fazowa, i regulator jest zrobiony na 3 tyrystorach, Ja mam Kawasaki i mam pradnice 3 fazową Panowie przecież do ładowania aku, nie wystarczy tylko prostownik bo napiecie na mojej prądnicy...
Witam - jestem nowy w tym temacie , ale chciałbym się dowiedzieć co o tym myślicie . Znajomy opowiadał mi , że kiedyś zbudował taką małą elektrownię z starego alternatora - do którego dorobił wiatrak , a całość umieścił w kominie , którego ciąg napędzał alternator . Następnie alternator podawał prąd do akumulatora , do którego były podłączone żarówki...
Same pampy w tym modelu mają org soczewki w lampach i org były żarówki H7 ale ktoś przerobił na Xenony z Allegro a poprzedni właściciel to zdemontował, zauważyłem też że wszystkie żarówki z przodu auta mrugają (przeciwmgielne, krótkie, drogowe, mijania), zastanawiam się czy czasem alternator nie podaję za mało prądu bo auto już 3 razy nie zapaliło rano...
1000W alternator?? Chyba tylko przy pełnych obrotach i maksymalnym obciążeniu... Dlaczego przekonujecie mnie że prąd ładowania akumulatora chwilami bywa bardzo duży? Przecież ja o tym dobrze wiem i nie przeczę. A dlaczego wogóle mówicie o prądzie ładowania alternatorem? Przecież temat jest o ładowaniu prostownikiem, dlatego podaję prąd 1/10C. I nie...
W akumulatorach nie podaje się mocy, a prąd wyładowania ( Ah) i prąd rozruchowy.
Bez odpowiednich obrotów nie osiągniesz maksymalnej mocy, choćbyś nie wiem jakie dawał wzbudzenia. Nie pamiętam jak było w Maluchu, jakie miał obroty alternator. Zresztą w maluchu było kilka różnych alternatorów (znalazłem). - A 108-14V-35A - AA 108-14V-33A - A 115-34b - A 115-43 - AA 125R-14V-45A Bardzo ładnie, że przedstawił kolega typy alternatorów...
Jesli to przygasanie dzieje sie na niskich obrotach to jest normalne , po prostu alternator ma małe obroty i nie oddaje pełnej mocy bo regulator ogranicza prąd podawany na wirnik zeby sie nie przegrzał, Ja mam fiata uno i czasami kiedy stoje na swiatłach w miescie w lecie i właczy mi sie wentylator to czasem sie zdarza ze silnik wyraznie zwalnia a czasami...
Witaj. Alternator to prądnica . Wirnik alternatora to elektromagnes obracający się , w wyniku tego ruchu w trzech uzwojeniach stojana powstaje prąd zmienny . Jest on prostowany prostownikiem trójfazowym. Prąd płynący przez wirnik nazywany jest prądem wzbudzenia . Od wielkości tego prądu i od obrotów alternatora zależy wartość uzyskiwanego napięcia na...
Dawno temu zmierzyłem natężenie prądu przepływającego do i z akumulatora w samochodzie: https://youtu.be/_FZ9deEzdvk https://youtu.be/AyBDRbhC4Ns Czyli jak wziąłem np z akumulatora 5Ah i odpale auto to po jakim czasie te 5Ah sie uzupelni? Akumulator 5 Ah nie jest przystopowany do ładowania prądem o tak dużym natężeniu, jakie może podać alternator. Ulegnie...
Mam problem z ładowaniem iPada w aucie podczas jazdy. Używam ogólnie dostępnego na rynku zapalniczkowego adaptera 5V z dwoma wyjściami USB 1A/2A. Czy problem może wynikać z tego, że przy uruchomionym silniku alternator podaje prąd o wyższym napięciu, co zmienia napięcie zasilania i iPad przestaje się ładować? Jeśli tak, to czy wina leży po stronie instalacji...
Który przewód jest podłączony pod D+ żółty czy zielony? W kazdym bądź razie ten z pod D+ zasila regulator, natomiast ten drugi podaje regulowane napiecie na szczotki komutatora wirnika. Żaróweczka w układzie oprócz sygnalizacji ładowania zapewnia pewność wzbudzenia alternatora bowiem zanim pojawi się napięcie z uzwojeń alternatora podaje napięcie z...
Z ciekawości zmierzę pobór mocy na jałowym. Pozatym bezwładność wirnika działa w dwie strony. Produkuje prąd na własne potrzeby ale nieobciążony nie podaje prawie nic na wzbudzenie. :)
Witam. Mam taki problem z moim Clio. Otóż ostatnio podczas jazdy, zaczęły mi się po kolei zapalać kontrolki: abs, wspomaganie kierownicy, airbag potem zgasło radio a na samym końcu samochód. Doszedłem do wniosku że rozładowało aku i komputer po kolei wyłączał systemy. I tak też się stało aku był rozładowany do zera. I tu moje pytanie czy to problem...
Witam! Nawet nie próbuj dalej eksperymentować ponieważ uszkodzeniu mogą ulec niektóre elementy elektroniczne!!! Alternator to nic innego jak prądnica prądu przemiennego z którego po wyprostowaniu przez diody prostownicze otrzymuje się prąd stały (no prawie stały:-) Za parametry graniczne odpowiedzialny jest regulator napięcia i w czasie mierzenia na...
Witam i odświeżam kotleta z alternatorem. Prosze wytłumaczcie mi dlaczego nie można wykorzystać czerwonego przewodu z wiązki w 5 wyjściowym alternatorze. Chodzi o to że każdy radzi żeby podawać prąd bezpośrednio z aku bądź rozrusznika. Ja natomiast po analizowaniu juz 2h schematu nie moge dojść dlaczego. Precież gdyby podłączyć czerwony przewód "B"...
Witam, wsk. temp wody, paliwa, obr, prędkości -NIE DZIAŁAJĄ Od dwóch tyg jestem posiadaczem A6 C4 2.0 ABK. Nagle w.w wskaźniki przestały działać. Wszystkie bezpieczniki OK. Alternator podaje prąd ok 14V. Sprawdziłem kable zegarów - też ok, żadnych przytarć czy naderwań. Brak wskaźników km i km serw. Licznik serwisowy kasował się przy każdym odpaleniu....
W samochodzie alternator to też jest prądnica 3-fazowa. Regulacja napięcia polega na regulacji prądu wzbudzenia. Prostownikiem na 3 diodach jest sumowane napięcie wyjściowe z 3 faz. Regulator podaje napięcie na uzwojenie wzbudzenia.
fakt nie pomyślałem - chodził mi o napięcie do zasilania falownika - ja podawałem na niego 24 v i moim zdaniem nic alternatorowi nie dolegało ale :- warunkiem był dobór prądu wirnika. Przy zbyt MAŁYM sie przegrzewał bardzo szybko.
Plus na kontrolkę jest podawany z instalacji, a nie z alternatora. Bez lampki alternator może mieć problemy ze wzbudzeniem się - wstępna energia na wirnik właśnie tak jest podawana. Multimetr powinien pokazać niski opór pomiędzy tym cienkim przewodem a masą.
Gdyby tak było akumulator w samochodzie nie wytrzymywał by kilku lat. Alternator nic nie podaje sam z siebie, wielkość prądu płynącego w obwodzie uzależniona jest od oporności odbiornika, w tym przypadku stopnia naładowania/rozładowania i kondycji akumulatora. W nowszych samochodach ładowanie jest już bardziej inteligentne i o takich prądach nie ma...
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
Byłem u gościa, test aku wyszedł b.dobry. Mówi że za mały prąd. Czyli wnioski. Nie ma sensu kupować większego alternatora, wystarczy ten zregenerować i bedzie podawał ~ 14,4v. Wszystko sie zgadza?
AKUMULATOR ŻELOWY 65Ah 12V AGM BEZOBSŁUGOWY UPS To jest marketing - jak żelowy to nie AGM. Żelowe są droższe a wyglądają tak samo jak AGM wiec AGM często są "mylone" w reklamach. Tak czy inaczej zachowują się podobnie. Jak myślisz o rozładowaniu 30Ah z akumulatora 65Ah to zbliżasz się do umownej granicy głębokiego rozładowania (50% pojemności) i tu...
kontrolka by sie zapalila, Skąd pewność, czy kontrolka jeszcze działa? A nawet jeśli działa to, czy w ogóle ładowanie jest na właściwym poziomie? Samochód ma swoje lata. Pierwszy krok, to multimetr do ręki i sprawdzamy ładowanie jakie podaje alternator na włączonych odbiornikach prądu, typu: światłach, nawiew, radio itd... Ma być minimum 14V. Wynik...
Zmierz pobór prądu, jak wyjdzie w okolicach 5A, to najprawdopodobniej regulator w alternatorze wzbudza się i cały czas podaje napięcie na wirnik
Są takie układy, jak przetwornice - na wejście można podawać różne napięcia (w jakimś zakresie), a na wyjściu jest cały czas tyle, ile się nastawiło. Z bardziej popularnych rozróżnia się przetwornice step-down i step-up - pierwsze dają na wyjściu mniej, niż mają na wejściu, drugie odwrotnie. Prostszy jest stabilizator liniowy, ale on tylko obniża napięcie...
Sprawdzić napięcie podawane na deskę rozdzielczą i ewentualnie wymienić źaróweczke ładowania.To stary numer bo przez źarówkę dostajesz prąd wzbudzenia alternatora.
Witam czy ktoś z was miał taki problem, kontrolka diagnostyczna pokazuje błąd 17 to znaczy że prąd z akumulatora jest większy niż 18V i podnośnik nie chce reagować, ale sprawdziłem akumulator i alternator podczas pracy silnika nie podaje więcej jak 13,90V kilka dni wcześniej podłączyłem prostownik i uruchomiłem ciągnik prostownikiem z rozruchem który...
Dokładnie tak, bez podłączonej kostki sterowania alternatora podaje identyczne napięcie. Dodano po 1 Co prawda teraz wyjechałem na dwa tygodnie, ale jak wrócę to sprawdzę dokładnie i dam znać
prąd wirnik alternator miernik prąd alternator alternator pobór prąd
windows schowek podłączyć niemiecki telefon kontrolka renault master
bardzo słaby wsteczny philips senseo
Klej do zawiasu drzwiczek pralki - wybór i zastosowanie Jak przełączyć basy w LG bez pilota?