Pamiętaj, że nie tylko na zimowy bo jak jest ciepło to niby sprawność akumulatora będzie wyższa, ale samorozładowanie w wyższych temperaturach również przebiega szybciej (w garażu pół biedy bo będzie stałe 20 czy 25 stopni, ale jak auto na słońcu to pod maską temperatura może spokojnie przekraczać 40 stopni. Osobiście uważam, że jak wsio ok z baterią,...
Człwieku, jestem z zawodu doradca ubezpieczeniowym. Nie muszę się na wszystkim znam. Od tego sa ludzie. Nie potrzebnie nabijasz post i się wysyliłeś nie wnosząc nic do tematu. W skróce? Leje na twój post mojym moczem... Zająłeś mi cenne 5 minut mojego życia nie wnosząc nic do tematu znaczącego dla mnie . Widżę że kultura osobista na najwyższym , godnym...
Samo ładowanie alternatora, to nie koniec pomiaru. Przy uszkodzonym prostowniku w alternatorze, ten może rozładować akumulator.
Tyle napisałeś i nic z tego nie wynika. Po pierwsze co to za alternator Bosch czy Delco , po drugie ile wynosi napięcie na samym alternatorze, po trzecie ewidentnie niedoładowywany akumulator, po czwarte albo strata na instalacji albo słabe diody główne i wszystko.P
Sprawdź czy działa ci normalnie oświetlenie. To w bagażniku też. Dodano po 1 I stan przelotek w drzwiach.
Ten program to stara Autodata, nie wiem jak go wysłać w lepszej jakości. F32 to zasilanie wtrysków, też z przekaźnika pompy Dodano po 2 Znalazłem schemat z którego wynika , że bezpiecznik 32 też powinien iść przez ten sam przekaźnik. Przecież wynika to z kawałka schematu który ci wysłałem Jaki masz pobór prądu na zamkniętym aucie i odczekaniu kilkunastu...
Odłącz zbędne odbiorniki prądu, np. radio, alarm itp. może trafisz na prądożercę.
Alternator prądu nie pierze, masz zwartą jedną z diod plusowych, poprzez wzbudzenia prąd zamyka się na wirnik.
pobór pradu na postoju (wyłączony kluczyk/swiatła/radio ...... ewentualnie uzbrojony alarm) to \są miliampery czyli jeden kabelek do COM a drugi do mA, a pokrętło w sekcji A na 200mA a gdyby było za dużo na 20mA tylko nic nie właczaj w samochodzie w trakcie pomiaru bo uwalisz "miernik" no i podłaczenie szeregowe - czyli odłączyć kleme z aku i miernik...
W osobowym po zazbrojeniu alarmu i gdy on uśnie to pobór wynosi około 20 mA do 50 mA czyli 0,02 A do 0,05 A.
Witam Moduł komfortu znajduje się z przodu w konsoli za schowkiem pasażera . Masz auto na can-ie najlepszy był by vcds . http://furmanka.blogspot.com/2009/01/mk5... Pzdr
Mierzyłem w Toyota Celica 2.2, 96r. Normalnie na postoju ma 170mA, jednak po wyjęciu panelu z radia już tylko 80mA a po odłączeniu bezpiecznika od radia 60mA. Więc może masz ten sam problem? Radio w tym samochodzie to Pioneer z wyższej półki.
Witam ja bym zrobił tak: podłączył bym amperomierz i sprawdził ile pobiera to auto prądu jak jest wyłączone oczywiście, powiedzmy, że pobiera 4A ( w moim golfie pobiera 0,1A) i patrząc na miernik odłączaj bezpieczniki i w chwili jak przy odłączeniu któregoś z bezpieczników pobór spadnie znaczy to ze to to urządzenie działa nie tak jak trzeba oczywiście...
Nie podałeś modelu alternatora, ale z objawów wychodzi, że to regulator napięcia.
amperomierz podłącz szeregowo oczywiscie a jak nie masz to żarówkę pozdrawiam i co ci da ta zarówka? podłacz amperomierz w szereg, wyłacz wszystkie odbiorniki. powinno byc nie wiecej 0,05A
0,09A na wlaczonym alarmie to niejest za duzy pobor.zreszta 140mA dla akumlatora to nie tragedia.poprostu konczy sie akumlator.na wylaczonym alarmie ciagnie wiecej bo zasilany jest przekaznik.
Już pisałem jak podpiąć, nie pod stały plus ale pojawiający się po przekręceniu kluczyka i będzie po temacie.
Oznacza to że regulator nie odłączy napięcia na uzwojenie wirnika,po wyłączeniu kluczyka.
Bo podejrzewam, że nie ma innego sposobu sprawdzenia kabla, niż naoczny. Jest trzeba mieć multimetr i sprawdzić rezystancję przy odłączonym zasilaniu lub sprawdzić napięcie pod obciążeniem na odbiorniku.
A nie nosisz kluczyka w kieszeni? Nie wiem jak w tym pojeździe jest to rozwiązane ale różnie to może bywać. Radio oryginalne? Jakiś subwoofer nie jest podłączony?
miałem cos takiego w Altei winny był moduł komfortu w drzwiach kierowcy trzeba było naprawić wade fabrycznał wylutować z modułu jakiś chyba rezystor,odłacz drzwi kierowcy i zobacz .
A co z podświetleniem bagażnika ?
Łatwo sie naprawic nie da , jest troche zabawy z miernikiem:)
Ja miałem to samo, zepsuł się przekaźnik kontroli świec, robił zwarcie.
Miałem ale w BMW , raz to był "Jeż" , w drugim zmieniarka CD w bagażniku.
w pierwszej fazie po zamknieciu samochodu moze tyle pobierac,to normalne. W zasadzie pobor pradu powinno sie mierzyc w tym samochodzie po ok 30 min od zamkniecia(tzw usypiajaca elektronika). Najpierw skorzystaj z rad Norberta.
Co jeszcze zasila ten czarny sprawdź. Wzmacnacz anteny dokładany może być np. lub moduł domykania szyb. Trza ryć. Ma być max. 0,05A
Odłącz wtyczkę z regulatora napięcia na próbę, sprawdź przelotki klapy bagażnika, światła osłon przeciwsłonecznych.
Zrób dokładny pomiar poboru prądu na postoju przy zamkniętym samochodzie i uzbrojonym alarmie.
Poczekaj pół godziny i dodam że octavia jest wersja 1 i 2 a nawet 3,a mi szklana kula spadła i za ch...a nie wiem też jakie masz radio i jak te głośniki odłączasz...
Witam, mam w tej chwili identyczny problem - alternator pobiera na postoju około 3A i prąd ten wzrasta w miarę rozładowania akumulatora, co sugeruje, że regulator puszcza w cewkę wzbudzenia większy prąd... również podejrzewam diodę z mostka. Z tego co pamiętam, mostek jest monolityczny - diody raczej niewymienialne. Schemat w pdf. Szukam mostka - bezskutecznie....
Hej, mam problem polegający na rozładowywaniu akumulatora na postoju w Skoda Octavia II 2004. zmierzony pobór prądu na klemie + akumulatora to ok 0,70A skaczące co chwilę na 0.90A. Co do diagnostyki komputerowej w silniku są tylko dwa błędy - klapy gaszącej i jeszcze jakiegoś czujnika. Reszta modułów wygląda, że brak błędów: bordnetz, gateway, radio,...
zostaw w spokoju tę żarówkę rurkową, wepnij amperomierz szeregowo między słupek akumulatora a odpiętą klemę i sprawdź jaki jest pobór po np. 15 minutach od podpięcia. Podaj wynik. Oczywiście bez kluczyka w stacyjce i z zamkniętymi wszystkimi drzwiami. A 5-cioletnich akumulatorów już kilka wymieniłem w tym sezonie, więc znowu aż tak nie wierz w jego...
odepnij alternator, masz pewnie uwaloną diode
Jaki jest pobór prądu na postoju, po zamknięciu wszystkich drzwi i uśpieniu instalacji elektrycznej ?
Spawdź czy cewka spręzarki klimatyzacji nie jest załączona.
Zlokalizuj bezpiecznik na którym jest urządzenie pobierające prąd na postoju. Podepnij szeregowo amperomierz w obwód akumulatora (zdjęta klema). Pobór prądu powinien być do 6mA. Jeśli jest dużo większy wyjmuj kolejno bezpieczniki aż namierzysz winowajcę. Może jest to żarówka w bagażniku lub kabinie , która nie gaśnie, alarm albo regulator alternatora....
Położenie bezpiecznika w gnieździe - dla prądu - nie ma istotnego znaczenia. Natomiast pozostałe symptomy wskazują na uszkodzone lub źle podłączone radio. Jeżeli samochód posiada instalację LPG, to również sterownik pobiera prąd, jeżeli zasilanie nie jest rozłączane przez stacyjkę. Proponuję obejrzeć filmik, który co nieco wyjaśni, w temacie podłączenia...
Nie będę się modrzył- masz immo? Może aku padł bo jest zwarcie na wiązkach? Może kuny pogryzły kable? Jaki pobór prądu na postoju?
jedyne co w passacie mam nie oryginalne to centralny zamek Odłącz go i zrób pomiar. Radio nic nie pobiera (podpięte pod stacyjkę) Podpięty + (zasilanie), a kabel zasilający podtrzymanie pamięci, masz podłączony chyba na stałe.
Miałem podobny problem. Okazało się, ze jest strzelona dioda na alternatorze i co najdziwniejsze raz pobierało wiecej prądu z aku na postoju, raz mniej..... Odłącz przewód "30" od alternatora, zabezpiecz przed zwarciem, podłącz w szereg amperomoerz (moze być i ten z taniego multimetru), wyciagnij kluczyk ze stacyjki pozamykaj wszystko- drzwi, maskę-...
Po podłączeniu amperomierza musisz mierzyć minimum 10 minut. Nieważne, ile był wyłączony. Zapinasz amperomierz, zamykasz obwód, wszystkie sterowniki wtedy wstają i po kolei po jakimś czasie idą spać. Choć pomiar może być prawidłowy. 0,35A *24 daje ok 8,5 amperogodziny na dobę, po trzech dniach raczej nie zapali.
2,7A to na pewno zbyt duży prąd na postoju bez włączonych świateł itd...
Podstawa sprawdzić ładowanie i pobór prądu na postoju
Sorry za odgrzanie tematu - wyjaśniło się co było przyczyną? Mam te same objawy
Pobór prądu na postoju wynosi 0.06A. Taki pobòr jest ok,zròb test akumulatora.
Jakim miernikiem to mierzysz? Prawdopodobnie to on robi Cię w... Cudów nie ma, żeby w cztery dni rozładować nowy akumulator musiałby pobierać ciągle 0,5 A.
Też tak może być.
Coś źle mierzysz 0,05mA to jest bardzo mało za mało i nie można mówić o nadmierny prądzie na postoju, pokaż ten miernik i kable gdzie wpięte.
Witam, Warto sprawdzić pobór prądu na postoju. Czy przypadkiem jakiś z odbiorników nie pobiera zbyt dużego prądu. Jeśli tak jest to należy po kolei wyłączać bezpieczniki i w ten sposób sprawdzić który to odbiornik.
Bo tak ma być. Skoro napięcie na klemach w trakcie pracy silnika ma 14,5V to szukaj przyczyny gdzie indziej - duże samorozładowanie baterii - > trzeba rozglądać się za nową, - coś w aucie pobiera prąd na postoju -> trzeba zmierzyć prąd pobierany z akumulatora przy wyłączonym silniku.
Hej Pacjent BMW f36 z 15r Problem polega na tym, że coś kradnie prąd w samochodzie i rozładowuje akumulator do zera, pobór prądu na postoju, po odczekaniu 20-30 min, wynosi 1.22. Po wyciągnięciu bezpiecznika od Zestaw wskaźników spada do 0.2, tak samo jest jak się odłoży licznik. Zauważyłem, że licznik jakby nie przechodzi w stan uśpienia, przycisk...
Tak. Nie ma prawa być na nim masy,nawet najmniejszej. O ile wtyczki wypięte. Jak jest to szukanie gdzie zwiera,lub z czego bierze. Jak nie ma to wina komputera podającego tą masę,nie odcina jej całkiem.
Stanowczo za duży prąd. Wychodzi że 3 waty idzie w kosmos non stop. Sprawdź radio.
Witam. Zna ktoś prawidłową wartość poboru prądu na postoju/ po uśpieniu systemów, w Audi A4 B6 2001r. (1.8T - AVJ). Coś rozładowywuje mi akumulator, ale pobór prądu jest chyba w granicach normy. U mnie jest (bez centralnego) 0.03A = 35.5mA po zamknięciu centralnym wacha się od 0.03 - 0.04A = 34.5 - 48mA wachanie wynika z migającej diody w drzwiach kierowcy,...
Wynik jaki uzyskałem był taki,że najpierw wyświetla 0,40 (400 mA?) i spada do 0,04 (40mA?). Czy taki wynik jest normalny i dopuszczalny czy za wysoki? Auto ma instalację gazową i radio podpięte w taki sposób, że działa bez kluczyka w stacyjce. Może być, ale podłącz radio tak by grało po włożeniu kluczyka to pobór jeszcze się zmniejszy.
W grupie aut Vag, najczęstrzą przyczyną poboru prądu na postoju jest uszkodzenie mikrowłaczników w zamkach drzwiowych (moduł komfortu nie "usypia" systemu jeżeli nie widzi położenia zamków drzwi. Sprawdź czy oświetlenie wnętrza reaguje na wszystkie drzwi.
(at)drunek z bezpiecznikiem 29 pobór 2A A bezpiecznik 30 około 3A oczywiście mierzone po 40 minutach od zamknięcia auta, dodam że strasznie grzeje się czarny przekaźnik, który znajduje się w bagażniku. https://obrazki.elektroda.pl/1420091800_...
Witam! Napisz na priv to podeśle.
Może najpierw podłącz amperomierz do akumulatora poczekaj 5 -10 min min aż wszystko się wyłączy. Zwróć uwagę żeby czujnik otwarcia klapy zablokować jak występuje. Dopiero taki pomiar da ci faktyczny pobór prądu. Nawet radio potrzebuje wejść w tryb uśpienia do 5min. (Spotkałem się z autami co po 20min wszystko dopiero się wyłączała w aucie.) Może któryś...
Pierwsze dwa pomiary nieprawidłowe. Trzeci poprawny, tylko niewiarygodny ze względu na słabą baterię.
Prawdopodobnie płytka uległa uszkodzeniu, najlepiej zrobić zdjęcie lampy w środku co to za układ i sprawdzić przede wszystkim czy dochodzi prąd z postoju . W dużej kostce środkowy to masa resztę szukać po kolei to wyjaśni czy wina po stronie wiązki czy lampa. No i gdzie podał Pan masę do lampy uszkodzonej ze zaczęła działać
Branie prądu przez akumulator na poziomie 0,14A jest w granicach normy uwzględniając granicę błędu miernika. Może to być podtrzymanie zegarka, alarmu lub immo jeśli jest. Kolega chyba żartuje. Taki pobór prądu na postoju jest co najmniej 3x za wysoki.A jeśli miernik ma taka granice błędu to lepiej go oddać do utylizacji a w najlepszym wypadku bateria...
Rozebrałem drzwi i co udało mi się ustalić to to że ginie gdzieś na samym końcu wiązki przy mechanizmie centralnego zamka. Natomiast uszkodzeń izolacji na tej wiązce nie znalazłem. Zdiołem starą izolacje z kawałka wiązki około 10 cm Do ostatniej kostki(centralnego zamka)i zaizolowałem każdy kabelek oddzielnie izolacją plastikową i jeszcze raz wszystkie...
Cześć, mam problem z elektryką w Jaguarze X-Type Otóż kradnie mi prąd "ECU klimatyzacji" - gdy wyjąłem bezpiecznik to spadło natężenie o 0.05A i przestało coś brzęczeć zza kierownicy. Spotkał się ktoś z podobnym problemem? Opis bezpiecznika to - ECU Klimatyzacji, oświetlenie wnętrza kabiny, konsola dachowa, czujnik samochodowy. Nie sądzę aby oświetlenie...
Akumulator umarł, napięcie to nie wszystko, liczy się jeszcze natężenie czego nie sprawdzisz. Gdy już włożysz nowy to sprawdź wtedy ładowanie 14,4 w tych okolicach być powinno, oraz pobór prądu na postoju, nie pytaj jak to zrobić, szukaj było opisywane.
Ja bym zdecydowanie szukał "ucieczki" prądu, albo spróbuj z odłączaniem różnych odbiorników - czy jest różnica.
Coś rozładowuję akumulator w samochodzie. Duży pobór prądu na postoju, https://obrazki.elektroda.pl/9727561000_...
Do autora. Zmierz na postoju prąd jaki płynie od + akumulatora do punktu Df.
Coś mi się kojarzy taka usterka kiedyś mieliśmy ją,( :d u mnie BMW to marka rodzinna). Trzeba zmierzyć prąd rozładowania ,prąd na postoju auta jak nic nie pracuje, jego wielkość wskaże przyczynę ,czasem to pora na akumulator:D.
Jaki jest pobór prądu na postoju?
To za dużo około 5 wat . sprawdź żarówke w bagażniku, pod maską w schowku itp. Powinno być nie więcej jak 0,02-0,05 A
Przez pierwsze ok. 5 min pobór 5 A, potem 0,00 albo 0,01-0,02, tak skakało co jakiś czas. https://obrazki.elektroda.pl/5970696800_... https://obrazki.elektroda.pl/3485604200_... https://obrazki.elektroda.pl/5714434600_... https://obrazki.elektroda.pl/7940513100_...
Dokładnie tak jak pisze Grzegorz naładuj akumulator tylko porządnie. On jest cały czas niedoładowany :)
Pobór prądu na postoju z reguły mieści się w 20mA (0,020A). Jeżeli u ciebie jest faktycznie 180mA to jest to stanowczo za dużo. Mój poprzednik ma rację i tam należy szukać przyczyny usterki.
Temat rozwiązany, bezpiecznik spalił się w mierniku.
Witam serdecznie. Podłącz w szereg amperomierz i zmierz pobór prądu. Jak jest powyżej 0,1 A to wyciągaj bezpieczniki po kolei aż spadnie. Zauważ po wyjęciu, którego bezpiecznika spadł pobór prądu i zainteresuj się odbiornikami z niego zasilanymi. Mogę podpowiedzieć , że syrenka od autoalarmu jak ma własne zasilanie( po zdjęciu klemy wyje) może nieźle...
Pobór prądu na postoju jes 0.07A. Tyle ze aku po zgaszeniu ma tylko 12.5v. W drugim aucie starszej daty jest 13.5.v. Aku sprawny 100% zmieniałem z innym autem.
Przekaźnik od sterowania sprzęgłem klimatyzacji był załączony cały czas. Zmyliło mnie to że był uszkodzony i samo sprzęgło nie było załączone, dodatkowo jak to mówią ,,Amerykanie" tam byli bo było dużo przeróbek.
naładowany do 12.60V To wcale nienaładowany akumulator. Albo aku padlina, albo dupiany prostownik, bądź coś żre prąd na postoju; bo musicie ładować, albo co standardem w tym modelu wyżarte tulejki w rozruszniku.
Musisz wykluczyć słabe ładowanie - luźny pasek, skorodowane złącza elektryczne, do tego "kradzież prądu" na postoju - lampki, diodki, zegarki, stereo. Dopiero potem można doszukiwać się wady samej baterii. Rozrusznikiem tez można by się zainteresować, swoje lata ma.
Witam No i dopadł mnie problem elektryki w Fordzie Galaxy. Po zdjęciu klemy i odczekaniu ok.30min po wygaszeniu auta mam dziwny pobór prądu, prąd rośnie i maleje tzn. od 0,12A do 1.2A i tak cały czas. Co to za wariacja? Ponadto po uśpieniu auta lekko mrugają, pulsują co 2 sek wszystkie żarówki postojowe, kierunków i podśw. tablicy. Czy ktoś spotkał...
Nie polecam zakładania wyłączników. To nieprofesjonalne rozwiązanie.
Może światełko w bagażniku? To częsta usterka w tym modelu, że świeci się cały czas.
Sprawdzałeś pobór prądu podczas postoju? Może np lampka bagażnika nie zawsze gaśnie.
Kabina kierowcy czyli BSI.
No właśnie, nie prościej znaleźć przyczynę usterki. Mierzyłeś ile na postoju pobiera prądu?
Rozrusznik jest podłączony przez przekaźnik ( stycznik ). Zwora PARC wyjaśnienie : http://www.206club.net/archive/index.php...
Dziś spotkałem znajomego, który ma szrot. Za 50 zł sprzedał mi taki alternator, założyłem i działa jak należy. Z czystej ciekawości siądę w weekend, sprawdzę stary i dam wam znać do czego doszedłem. Także proszę przez jakiś tydzień, może dwa nie zamykać tematu. Dziękuję bardzo za pomoc. Nie zawiedliście.
Elektryk mierzył pobór prądu na postoju?
Coś pobiera prąd-ponad 1A chwili gdy samochód jest zgaszony, zamknięty, po prostu zaparkowany. Pobór ustaje z chwilą wyjecia wskazanego bezpiecznika. Co on zabezpiecza?
Spróbuj bo to czesta przyczyna w róznych autach
Czy te 1,37A to pobór prądu na postoju? Nie sugeruj się. Zobacz powyżej metodologię pomiaru, to się za głowę złapiesz. Miernikiem przełączam na amperomierz. Mierzyłem na wyjściu z alternatora, minus na obudowę i plus na wyjście, a na akumulatorze tak samo: minus do minusa, plus do plusa. Może źle odczytuję i jest 0,127, nie znam się na tym dokładnie....
Kris to mam rozumieć że u mnie jest za duży pobór? Bo nie bardzo się w tym orientuje :oops:
Jeśli Twoje urządzenie będzie zamontowane na stałe, to nie widzę potrzeby dublowania akumulatorów. Na znanym portalu aukcyjnym można niedrogo zakupić regulowane przetwornice obniżające napięcie. Nie zapomnij o odpowiednio dobranym bezpieczniku w zasilaniu całości. Pobór prądu na postoju nie powinien przekraczać 20mA.
Z osobistych doświadczeń - podobny przypadek. Powód - przekaźnik załączający pompę paliwową "skleił się" i pompa cały czas działała. Niech kolega dokona pomiaru prądu na postoju "z" i "bez" owego przekaźnika. Tak na wszelki wypadek.
samochód podaje 14.8V - 15.2V sprawność akumulatora 85%, brak poboru prądu na postoju. W jakich warunkach było mierzone to napięcie, zaraz po odpaleniu zimnego silnika, czy po jeździe np. po tych 30 km? Brak poboru prądu na postoju - odpinasz klemę?
Odpinałeś alternator? Może dioda w stojanie spalona.
Starty pył ze szczotek i komutatora robi upływ prądu na masę A skąd niby robi te upławy do masy?
Odkopuję.U mnie w 308 hdi 2008r. też pobiera prąd na postoju 0,2A. Żadnych odbiorników energii pozafabrycznych. W serwisie powiedzieli że to norma, ale to chyba mnie zbyli. Czy jest jakaś norma na maksymalny upływ prądu w czasie postoju?
prąd akumulator postoju pobór prąd postoju pobierany prąd postoju
wymiana parownik renault państwowa inspekcja ustawienia fabryczne xiaomi
rozszczelnienie transformatora rozszczelnienie transformatora
Converting Bush TR82DAB to DAB+ Compatibility Kondensatory Nichicon MUSE ES w Yamaha MT120