bo prądy rozruchu diesli spokojnie sięgają 1 kA w samochodzie osobowym Czy spotkał sie Kolega z takimi pomiarami? W moim dieslu 2,2 nie zmierzyłem takich wartości nawet oscyloskopem. Pytam zupełnie serio, gdyż chętnie zobaczę takie pomiary - nawet wykonane dla dużych silników benzynowych, czy samochodów ciężarowych. Głównie chodzi o dwie rzeczy, pomiar...
Z możliwością rozruchu, a w zasadzie wspomagania rozruchu, prostownik musi oddawać prąd od kilkudziesięciu do kilkuset amper. Spójrz w link poniżej jaki prąd oddaje prostownik z rozruchem i powiem Ci, że z dieslami nie ma lekko, za to benzyniakami kręci jak oszalały, wiem, bo taki prostownik mamy w pracy. http://sklep-elektronarzedzia.pl/product...
Tak na marginesie, do do głębokiego rozładowywania przydałoby się kupić zumutatory trakcyjne o odpowiedniej pojemności. Nie nadają się do rozruchu. Podłączam zwykły prostownik - w ciągu kilku minut podładuje akumulator na tyle, aby silnik odpalił. Czyli ładujesz go kilka minut ogromnym prądem, ale twierdzisz, że podłączenie na chwilę innego źródła...
Drodzy koledzy jakby prąd rozruchu dla Diesla 2.2 był by od 140 do 200A -> po co producenci samochodów wsadzali by akumulatory o prądzie rozruchowym ponad 800A. Przy waszych miernikach i sposobach pomiaru wynik jest od 140 do 200A. Porównując pomiary metodami i podobnymi sprzętami możemy na ich podstawie wysnuć co jest nie tak z akumulatorem lub rozrusznikiem....
Jaki jest maksymalny prąd rozruchu? Testowałeś na jakimś silniku diesla?
Do rozruchu diesla potrzebujesz dość dużego prądu więc sprawdź jaki jest maksymalny prąd rozruchowy tego prostownika. Diesle potrzebują ok 800Ah
Koło 10 kW. Diesel. Silnik musi ruszyć w myjce (prąd rozruchu) a nikt nie kupuje takiej mocy żeby odpalić raz dziennie.
Może dla ciebie. Bo dla mnie absurdem jest zastosowanie akumulatora 100Ah do rozruchu sześciolitrowego diesla o mocy 250KM.
To, o czym piszesz, to zalecany prąd ładowania. Jeżeli podłączysz do akumulatora silnik wymagający 5A prądu, to on tyle sobie weźmie (w normalnych warunkach). Jest jeszcze parametr opisujący zdolność dużego wydatku prądowego akumulatora w momencie rozruchu (czyli napędzania silnika rozrusznika), to są duże prądu, szczególnie w autach z silnikiem diesla.
Virgo to użytkownik na Allegro o nazwie użytkownika:ElectroVirgo, logo na zdjęciu agregatu wygląda tak samo jak logo na aukcjach wspomnianego uzytkownika.Obawiam sie że agregat o mocy 4 kw nie obsłuży silnika o mocy 2,2kw,przeszkodą może być prąd rozruchu który jest kilka razy większy od prądu mocy nominalnej.A sprzedawcy zawsze zachwalają,od tego są....
Podobnie jak z tym : co jest cięższe kilo pierza czy kilo cegły. Słyszałem i takie odpowiedzi, wiadomo że cięższe kilo cegły. Formalnie masz rację, ale gdyby cię zapytać, czy wolałbyś aby na głowę upadła ci 1-kg cegłówka czy worek z pierzem o takiej samej wadze, to co byś wybrał :?: :D A co do meritum, to lepszy większy aku niż mniejszy, choćby dlatego,...
wtrące swoje trzy grosze , aku 60Ah do diesla to trochę za mało(teraz takie daje się do benz.), wspominasz jeszcze że ma ładnych parę lat ....zwróć uwagę jeszcze jaki jest jego prąd jednominutowy(rozruchu) bo jeśli ma mniej niż 450A (to bardzo ważne w dieslu, najlepiej żeby miał ok.600A) to wszystkie te okoliczności sugerują jego wymianę na nowy ........
Diesel potrzebuje więcej prądu do rozruchu niż benzyna. Szukaj co pobiera prąd.
Do tego dochodzi jeszcze grzanie świec żarowych. A co do prądu samego rozruchu to bardziej chodzi pojemność pojedynczego cylindra i ich liczbę .
Jakby silnik tym bardziej diesel na rozruchu nie wymagał nieporównywalnie więcej prądu niż "lampki" to akumulator byłby wielkości pudełka od telefonu...
No ok tylko te 240-400A trzeba czymś przenieść na klemy, a tu mamy kabelki od zwykłego prostownika. W sumie to się wszystko zgadza - zanim kabelki spłyną to w power-packu nie ma już prądu.
chyba ktoś dodał za dużo z jedno zero ma to ze 30 a nie 300 :) mam podobny w firmie tylko bez tzw "rozruchu" - nic specjalnego potrafi gotować akumulatory 2000zł to przesada ale z -700- 1000zł trzeba dać za czegoś wart prostownik normalnym prądem rozruchowym.
Witam! Spalanie jest podane w danych technicznych. Dla silników spalinowych maksymalna sprawność (minimalne zużycie paliwa na 1kWh) wypada około 1/2 obrotów maksymalnych i 2/3 momentu maksymalnego, co odpowiada ok. 1/3 mocy znamionowej (silnika, nie agregatu!). Dla różnych silników ta wartość oscyluje ok. 200g/kWh. Producenci agregatów podają wartości...
Z rdzeniem dla tej mocy i takiego czasu pracy problemu nie ma. Gorzej będzie z nawinięciem uzwojenia zdolnego przenieść żądany prąd...
1. Planuję kupić prostownik z rozruchem, samochód 2.8 diesel, na co zwracać uwagę? Na allegro są z oznaczeniami 75A, 100A jak i nawet 400A. Jaki byłby odpowiedni do domowego użytku? 2. Obiło mi się że taki rozruch szkodzi więc czy taki rozruch jest szkodliwy i dlaczego ? 3. Dlaczego poza wygodą obsługi dodaje się pilot który jest przy niektórych modelach?...
Może masz slaby akumulator i to przez to diesel przy rozruchu szczególnie w zimę ma duży pobór prądu przez to spadek napięcia i radio głupieje.
Rozwazmy taki przypadek. Silnik diesel, pobor pradu przez rozrusznik, w zimie, po calonocnym postoju - powiedzmy 250A, rozruch niech trwa 15 sekund, do tego 5 sekund grzania swiec przed rozruchem i w trakcie rozruchu ~50A (zimne maja duzy pobor, ponad 80A, ktory podczas ogrzewania sie zmniejsza do 36-40A) czyli: 250A * 15s = 3750As 50A * (5s + 15s)...
Witam panowie odpowiedzcie mi na to putanie Witam panowie, jak to jest z tym nawijaniem trafo po moich wyliczeniach i potrzeb trafa ,to wyszło że muszę mieć trafo jakieś 83cm2 , wszystko rozumie ale jak ja mam trafo 170cm2 , to co mam zrobić trafo zmniejszyć do potrzeb z wyliczeń czyli do 83cm2 czy mogę nawinąć na rdzeń 170cm2 ,i tu mam dylemat ja...
rozrusznik przy odpalaniu pobiera najwięcej prądu i to normalka że radio sie wyłącza ponieważ nie dostaje odpowiedniej ilosci prądu ,a to w dodatku diesel .pozdro .
Dziękuję za podpowiedź. Ale przy zakupie takiego 12V np. 120 Ah to wystarczy jeden, byle miał duży prąd rozruchu. A dla sprawdzenia wstawię właśnie z samochodu - mam taki od diesla 87 Ah.
Witam, przy rozruchu silnika (diesel) moje radio przygasa, stąd chciałbym się dowiedzieć czy mogę zastosować kondensator przed radiem bo chyba ma za mało prądu w czasie rozruchu. O jakich parametrach mogę zastowować kondensator? Dodam że przy podłączeniu zasilania oddzielnym kablem z aku przy rozruchu radio też przygasa. Pozdrawiam.
Rozruchu należy używać max przez 5 sek. po czym należy zrobić przerwę 30 sek. Ze względu na duży prąd rozruchu stosować max 5 cykli. Śmiać mi się chce 5 sekund można używać. I dalej . Znakomicie sprawdza się przy "odpalaniu" busów, ciągników rolniczych, ciągników siodłowych, dużych silników DIESLA. Bez problemu poradzi sobie w sytuacji krytycznej, nawet...
Jeśli chodzi o dobór agregatu to: 1. Sumaryczna moc wszystkich odbiorników nie może przekroczyć 80% (zalecane 60-70%) mocy znamionowej agregatu. 2. Przy zasilaniu trójfazowych silników, jeżeli nie znamy prądu rozruchowego, przyjmuje się: a) 2-3 razy mocy znamionowej zasilanego urządzenia przy tzw. rozruchu lekkim (przełączanie gwiazda-trójkąt) b) przy...
Przy rozruchu pomoże, ale rewelacji nie spodziewaj się. Tam jest mały transformator i te 400A prądu rozruchowego to wzięło się zapewne z kondensatora, który jest tam umieszczony. Podczas rozruchu kondensator rozładuje się bardzo szybko i dalsza część rozruchu będzie wspierana tylko przez transformator. Napis 400A ładnie wygląda na opakowaniu a w rzeczywistości...
Silnik pracuje głośniej bo musi pokonać dodatkowe opory alternatora przy generowaniu energii elektrycznej. Cewki w alternatorza buczą podczas pracy i jest to normalne w każdym samochodzie. Tym bardziej buczą im większy prąd wzbudzenia. Akumulator po rozruchu a zwłaszcza diesla jest nieco nadszarpnięty energetycznie.
Jeśli znajomy nie chce ci podać danych/parametrów to sobie odpuść: potem będzie doradziłeś mi i nie działa. Co prawda inna kategoria wagowa: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... ale: Klimatyzator pobiera 7,5kVA, ale przy rozruchu potrzebuje 45kVA.
I nie szukaj "starszych" i prostszych diesli, bo będą zajeżdżone. Bzdura. Starszy silnik, równie dobrze odnosi się do jego generacji, technologii. Można też taki silnik prosto wyremontować. A ta tutaj ma znaczenie, bo najprostszy diesel nie potrzebuje do pracy prądu (prócz rozruchu). I odpada cała elektronika, która musi być zasilana i monitorowana....
Witam! Prąd 90A jest za mały dla rozruchu diesla, ale jeśli będziesz dysponował 1 sprawnym stale naładowanym akumulatorem o pojemności 100Ah, to ruszysz wszystko. Taki akumulator ma prad rozruchowy kilkaset amper (widziałem nawet w charakterystyce 900A)! A jak będziesz łączył prąd z alternatora z silnikiem "uwiązanym" do sieci? Długi kabel sieciowy...
Połączenie równoległe 2 akumulatorów stosowane jest w niektórych samochodach ciężarowych, przyczym dla rozruchu auta przełącza się je w szereg. Rozrusznik jest na 24v, a reszta instalacji na 12v. Akumulatory powinny być jednak identyczne lub bardzo podobne (pojemność i prąd rozruchu).
Jakieś 20 lat temu robiłem pomiar prądu rozruchu silnika 4-ro cylindrowego DIESEL zamontowanego w wózku widłowym prod.bułgarskiej.Był w nim rozrusznik 12V i mocy ok. 3kW.Rozrusznik nie posiadał przekładni planetarnej. Akumulator 12V w pełni naładowany o poj.160Ah.Do pomiaru użyłem amperomierza cęgowego a więc jego podłączenie nie miało wpływu na spadek...
Za to nię odpowiada przekaznik. Odbiorniki zasilane prądem po włączeniu zapłonu np radio,światła,dmuchawa itp są rozlaczane przez stacyjke (kostkę stacyjke) tylko w momencie kręcenia rozrusznika w celu zmniejszenia obciążenia akumulatora w chwili rozruchu. A tobie nię wyłącza tych odbiorników? Dodano po 6 A to benzol czy diesel napisz jakies konkrety...
Dzięki autoel za odpowiedz ale jeszcze byłbym zainteresowany prądem rozruchu. Jeśli chodzi o obroty mój kolega ma diesla i bez problemu ten samochód daje sobie radę przy 1500 obrotach.Natomiast ja muszę utrzymywać prędkość minimalną 90km/h na 5 biegu. Pozdrawiam.
Napięcie 10.5 V wskazuje że siadło napięcie na jednej z cel akumulatora. Widocznie Twoja Centra kończy żywot, skoro na akumulatorze mechanika działał dużo dłużej. Zmierz miernikiem cęgowym prąd jaki pobiera rozrusznik podczas rozruchu. Nie napisałeś jaki silnik masz, przy Dieslu nie powinno to być więcej niż 350 A.
Cześć Fajna sprawa z tymi pomiarami prądu rozruchu. Bardzo ciężko znaleźć takie informacje w Internecie. Może na jakichś stronach firmowych producentów rozruszników? Ja znalazłem tylko jedną taką informację, ale dotyczyła badania prądu rozruchu autobusu. Jeśli ci się jeszcze chce, to może pomierz prądy w innych samochodach (inne pojemności - mniejsze/większe...
Przy rozruchu silnika z akumulatora pobierany jest bardzo duży prąd (np. w silniku diesla do rozgrzania świec żarowych potrzebne jest kilkadziesiąt amperów nawet do kilkuset) takiego prądu nie "wyciśniesz" (wydajność prądowa) z takiego malutkiego akumulatorka.
No widzisz.Jeżdzisz dieslem to taki rozruch zawsze się przyda.Ale akumulator nie lubi ładowania dużym prądem np.całą noc.Można aku ugotować,sam tak zrobiłem (zapomniałem przełączyć na mały prąd) Mam taki rozruch fabryczny i podczas rozruchu Patrola 3l diesel (na 24V) napięcie przy bardzo słabym i zasiarczonym akumulatorze osiągnęło 36V! Poszły wszystkie...
Witam trójfazowe silniki i prądnice to same problemy bo zanikający prąd przy przeciążeniu prądnicy i nie dopuszczalne jest asymetria faz pod obciążeniem oraz napięcie 400V. Moc dzielimy na trzy części. Dla bezpieczeństwa obniżyć moc o 10% to jest cała moc do odbioru z chwilowym przeciążeniem z zachowaniem równego obciążenia. Chyba że przeróbka na jedną...
Na alternatorze mam 13,95V z tym ładowaniem jest tak jak pisze vodiczka. Skąd przy rozruchu taki ubytek prądu o którym piszecie wcześniej?? Ja w drugim samochodzie robię odcinki po kilka km wiec z waszej teorii wynikało by że po kliku odpaleniach silnika powinienem mieć akumulator rozładowany a już 4 rok tak działa.Tym bardziej że to diesel i do rozruchu...
Po pierwsze akumulator o prądzie rozruchu 540A, to absolutne minimum do diesli. Wiec jak przyjdzie Ci do wymiany to zainwestuj w coś od 70ah. A po drugie, mimo wszystki dwulatek powinien dobrze kręcić, wieć być moze masz zatarte tuleje w rozruszniku + zbyt gęsty olej (zapewne mineralny) co daje razem duzy opór i w konsekwencji znaczne zużycie prądu....
Jest to test rozruchu według odpowiednich norm, np. SAE ,DIN, EN. Test określa, że akumulator w temperaturze -18°C będzie dostarczać przez 30 sekund prąd równy prądowi rozruchowemu przy zimnym silniku, przy napięciu powyżej 7,2 V W niemieckim standardzie DIN "prąd rozruchu" będzie 400A, a dla EN to będzie blisko 800A dla tego samego akumulatora. A diesel...
mojim zdaniem to nie jest smoistna naprawa ten problem wruci przy następnym dużym mrozie a akumulator 50Ah jest wystarczający ale czy prąd rozruchowy jest wystarczający do diesla ten silnik musi mieć kopa przy rozruchu awięc suma sumarum mróz-spadek pojemności, świece żarowe-spadek pojemności i co zostało? tylko bu bu i cisza
Opel Combo 1,4 Jtd z trzy letnim akumulatorem kręci jak nawiedzony i też nie zapala wymiana akumulatora na nowy i nie ma problemu,więc może akumulator? Wymiana zdań z zaprzyjaźnionym elektrykiem z serwisu Opla: problem ten upatrujemy w zbyt niskim napięciu zasilania wtrysków,po prostu brakuje prądu do otwarcia ww.
Lol :D To ja powiem, że przy 2,2 litrowym dieslu który ma kompresję tylko ~1:16, to prąd rozruchowy z "power bank" mierzyłem na 260A :P
Uwaga przy rozruchu Diesla akumulator daje setki amper więc obniżenie elektroniczne na akumulatorze raczej odpada ze względu na prądy. Podczas rozruchu alternator nie ładuje akumulatora (zbyt niskie obroty), więc tutaj troszkę "pobłądziłeś". Jak najprościej i najtaniej być pewnym że napięcie ładowania mierzone na zaciskach akumulatora nie przekroczy...
Jeśli masz obrotomierz w zegarach, to daje on sygnał o prędkości obrotowej silnika. Bo w dieslu bez kompa raczej trudno znaleźć potrzebne impulsy bez dorabiania jakiegoś czujnika. Swoją drogą myślałem, że napięcie ci spada do 13V po jakimś czasie, a nie rośnie powoli z niskiego stanu. Taka sytuacja wskazuje na to, że akumulator, mimo że jest nowy, gubi...
Witam serdecznie. Jaki akumulator polecacie do diesla 1.9 TDi 110 KM. Obecnie mam energa 74 AH prąd rozruchu 680 A. Nie wiem czy ta zimę uda mi sie juz na nim przejeżdzić ma 2 lata ale już dwa razy odsyłali z reklamacji, naładowali i napisali, że sprawny. Odnośnie prądu rozruchu juz podczas drugiej reklamacji mial 641A. Staram sie w okresie zimowym...
Czy kolega JTA widział pajaców odpalających auto z elektr. 12V DC, z 24V DC? Coś takiego może spowodować poważne uszkodzenia pojazdu odpalanego! W ciężarówkach stosuje się instalację 24V ze względu na mniejszy prąd rozruchu, w stosunku do do 12V. Rozrusznik do silnika Diesla o pojemności skokowej 6-u litrów na 12V musiał by być wielkości małego wiadra....
Może i odpali od strzała ale nie w polskich warunkach. Kiedy najczęściej potrzeba nam takiego powerbanku? Zimą lub jesienią przy ujemnej temperaurze, gdy silnik zimny a olej gęsty jak miód. I wtedy okazuje się że ta szpilka prądowa będzie trwała nie 0,3s a 3s. Napięcie nie ma prawa przysiąść bo każdy jego spadek powoduje ograniczenie momentu obrotowego...
Dodam jeszcze że podczas uruchamiania silnika napięcie spada do 8,4 V. W literaturze wyczytałem że nie powinno spaść poniżej 9,5 V. Co to może oznaczać ? Czy z tego da się coś wywnioskować ? Im słabszy akumlator, spadki będą większe. Przy rozruchu rozrusznik pobiera ogromny prąd 200A - w zależności jaka poj. silnika i czy to diesel czy benzyna. Na...
Na początek sprawdź wg #19 (na przegięciach i w miejscach gdzie mogą przetrzeć się przewody paliwowe) a później (jeśli nie zapowietrza się) - wykonaj #3 Diesel do prawidłowego rozruchu ma mieć zapewnione odpowiednie ciśnienie paliwa na listwie oraz duży prąd rozruchu z akumulatora - dalej to już elektronika.
Masa to poprostu [-] , sprawdż jej połączenie z silnikiem i nadwoziem [odkręć przewody , oczyść styki , przez np. "masę" silnika podczas rozruchu przepływa prąd rzędu kilkuset amper i z czasem powodując coraz szybsze utlenianie styków [ temperatura styku] .
Panowie dziękuję za wszelkie informacje. Kolego Krzysztofie akurat nie mam fotek przy sobie ale jak będę w domu to zgram z aparatu na komputer i wstawię. Myślę, że jest to ciekawa konstrukcja gdyż na pewno ma więcej niz 40 lat. Mógłbym kupić jak mówisz prądnicę wojskową tylko jakoś ciągle nie mogę trafić takiego sprzętu a poza tym trzeba w danej chwili...
A prąd nie jest czasem ograniczany normalną wydajnością? W bateryjce 'paluszku' też nie ma elementu mierzącego prąd... a przy zwarciu 1.000.000A nie odda. Prąd zwarcia ogranicza rezystancja wewnętrzna źródła. Rozrusznik z dużego fiata wsadzony do malucha zasadniczo nie spowoduje poboru większego prądu niż oryginalny rozrusznik w maluchu. Zatem prawdą...
Jak wiemy Ford S max to to samo co Mondeo Mk4 / Galaxy mk3 ale do rzeczy . Samochód mam od 7 lat ,po 3 latach wymieniłem 6letni akumulator (oryginalny 72 Ah ) na nowy Bosch SILWER PLUS 85Ah i 800A prąd rozruchu (do diesla) dla nie wtajemniczonych alternator mam 150A . Problem jest tego rodzaju że wchodząc w tryb serwisowy od zawsze były niezgodności...
Witam Przy wspomaganym rozruchu bardzo ważny jest odpowiedni przekrój i długość kabli do akumulatora.Przy długich kablach występuje duży spadek napięcie co przy prądach powyżej 100A ma ogromne, decydujące znaczenie.Lepiej jest zamienić akumulatory i ewentualnie trochę wspomóć akumulatorem rozładowanym bo prąd i spadek napięcia będzie mniejszy. Często...
Ludzie , co Wy piszecie , 40 A do rozruchu diesla? Narasta , poczytaj co nieco o urządzeniach rozruchowych do samochodów , to dowiesz się ile takie coś daje prądu.
Jeśli chodzi o świecę z silnika modelarskiego, to musiałbyś wstawić taką o najwyższej ciepłocie, ponieważ zapłon benzyny w takim silniku nie dałby rady utrzymywać odpowiedniej temperatury świecy. Ale na 100% nie wiem. Natomiast świeca żarowa od Diesla, teoretycznie powinna dobrze się sprawować, jednak pobiera ona bardzo duży prąd i więcej energii byś...
Za taką cenę, to ja wolę kupić drugi akumulator, niż to urządzonko. Prąd rozruchowy diesla przekracza 100A. Wątpię czy takie coś przebije akumulator. Zresztą te kabelki spłoną przy pierwszej lepszej próbie uruchamiania.
dzisiaj właśnie sprawdzałem to o czym piszesz. Zwarcia ani nic podobnego nie ma , a oporność sprawdzę. Mam jeszcze jedno pytanie : auto stoi (silnik nie uruchomiony) RO jest włączony. W momencie jak uruchamiam silnik RO się wyłancza na ok.2sek by po tym czasie jak już silnik pracuje ponownie grało jakby nigdy nic. Czy tak powinno być?. Mierzyłem napięcie...
Nie wiem jakiego masz diesla, ale 500Ah to chyba pomyłka ;-) W autach siedzą maks 120-140Ah, a ~500 to może masz na myśli prąd rozruchu. Pozdrawiam.
To sprawdź kto opracował ten artykuł , a jak chcesz poczytać na temat regeneracji lub odsiarczania akumulatorów kwasowych , to wejdź na strony Polit.Lubelskiej lub AGH w Krakowie , a zobaczysz ,że odsiarczanie lub "regeneracja" ich nie jest takie oczywiste!!! Dlatego moje pytanie jest dalej aktualne czy w praktyce warto w to inwestować. Innymi słowy...
Oczywiście że zwykły kwasiak do pełnego naładowania wymaga fazy wysycania i ono zachodzi przy napięciach 15,8-16,8 V Nie zwykły Pb-Sb tylko Pb-Ca Producenci piszą o tym w instrukcjach obsługi. Aha, tak tak. Jesteś jednym z nielicznym szczęśliwców którzy przechowali przez dekadę instrukcję którą producent jeszcze w tamtych czasach dawał przy zakupie....
Piękny transformator, moc wystarczająca do rozruchu nawet dla 24V. Ilość zwojów na Volt ? - przecież widać, że tam wtórnego jest 130zw, co po uwzględnieniu że w sieci mamy 230V daje 1,13zw/V. Po odwinięciu tego wtórnego miejsca na nowe wtórne będzie w bród. Jeśli to ma być do ładowania 12/24V i rozruch 12/24V to sprawa się komplikuje z powodu dużych...
Dla 2.5 TDI 140 KM produkcji WAG jest przewidziany akumulator z gwarantowanym prądem rozruchowym 900 A. Ale na pewno taki prąd jest oczekiwany dla rozruchu na zimno, w niesprzyjających warunkach. Może nowoczesne malutkie diesle mają 200 A, ale poważnie w to wątpię - mają wysokie stopnie sprężania, a coś to ciśnienie do startu musi wygenerować. Było...
3 płaskowniki i do rzeki . Czyli masz odbioru na 1MW . Jak nie ma zabezpieczenia kierunkowo mocowego to można wepchnąć do sieci prąd byle by odbiorcom nie popalić urządzeń , Za wysokim napięciem. Opory elektrowozu na rozruchu wydalają ok 2MW. To jest generator Diesel , para , czy woda?
To ja powiem inaczej - samochód działa na instalacji 12V. Tak? Rozrusznik pobiera 200-600A, w zależności od wielkości silnika oraz rodzaju - diesel będzie brał raczej górny zakres tej energii. Miałeś kiedyś kable rozruchowe w rękach? Te w powerbankach, zwłaszcza tych za 250 zł, nie leżały koło nich - bardziej przypominają kabelki z prostych urządzeń...
Prądnica jest samowzbudną prądnicą prądu zmiennego, bez układu AVR, To się w końcu zdecyduj, jaka to prądnica. Prądnica: obcowzbudna, synchroniczna Bo producent nabrał wody w usta, i żadnej dokumentacji technicznej nie ma. To sobie kup diesla z elektrycznym rozruchem i regulatorem napięcia wbudowanym, a nie jakiś truchło o zgrozo 2 suwowe. Przecież...
Witam.Na ciepłym silniku kreci szybciej rozrusznikiem? jeśli tak to może być wina oleju w siniku i podczas mrozu gdy silnik jest zimny robi się z niego maź. A po drugie sprawdziłbym połączenia masowe silnika z karoseria samochodu i tak samo połaczenie klemy minusowej z budą. To sa duze prady i opory w zimie przy rozruchu bo świece i rozrusznik w dieslu...
Cześć. Ostatnio oglądałem na Youtube faceta, który zamiast normalnego akumulatora kwasowego, zamontował superkondensatory i mały aku chyba Li-Ion 12V. U mnie niestety jest diesel (przy grzaniu świec spada mi napięcie do 11V, więc raczej prądu nie starczyłoby na rozruch), ale zastanawia mnie jedna rzecz. Co gdyby podłączyć do akumulatora albo kondensator...
Az 200A to nie potrzebuję ale przy tej mocy trafa i napieciu prąd może wynieść 133A (nie wliczając możliwego krótkotrwałego przekroczenia mocy trafa). Dodam jeszcze że ma on służyć do rozruchu dosc starego diesla :-)
Z tego co wiem, regeneracja wtrysków nie zawsze przynosi efekty, bo w MK3 2.0 TDCI zwykle przyczyną uszkodzenia wtrysków są opiłki z pompy wtryskowej. Może nie wchodzenie na obroty jest związane z brakiem odpowiedniego ciśnienia na listwie wtryskowej tudzież pompą wtryskową, przez co też może kopcić na biało. Na biało może kopcić też przez wysoką wilgotność...
witam, każdy akumulator ma oporność wewnetrzną i im mniejsza tym lepiej, na tym oporze nastapuje rozładowywanie aku rośnie ona wraz z czasem użytkowania akumulatora, układ ładowania samochodu powinien ustalic napiecie ładowania na poziomie 13,8-14,2V i utrzymac je mimo zmiennego obciązenia instalacji, dobiera producent sam moc altka i pojemność aku...
Dzięki za szybka odpowiedź, ale elektryk ze mnie mizerny, a kabelek "niebieski z białym" odłączony nie daje efektu. Jak go odłączam, to prąd ładowania po rozruchu wynosi ok. 12V /wzrasta po ok. 20 sekundach do 14,4V - koniec dogrzewania/, a do tego nie działa kontrolka ładowania.
Na początek sprawdź wg #19 (szczelność układu zasilania: na przegięciach, połączeniach i w miejscach gdzie mogą przetrzeć się przewody paliwowe) a później (jeśli nie ma zapowietrzenia układu) - wykonaj #3. Dodatkowo sprawdź jaką temp. podaje do sterownika czujnik temperatury płynu (dwupinowy) oraz opisywaną w linku drożność przewodu EGR. Diesel do prawidłowego...
Witam. Do odpalania dużego diesla to coś koło 700A potrzeba, i prostownik jednofazowy raczej nie wchodzi w grę ze względu na dużą pulsację prądu, trzeba bedzie zastosować trójfazowy. A do ulatwienia rozruchu proponuję zastosować świecę płomieniową - nieoceniona pomoc przy mrozach. Pozdrawiam.
Zdajesz sobie sprawę , że przez te kabelki nie może płynąć prąd 300A bo by uległy stopieniu. I ulegają, jak się jakiegoś większego diesla zapnie. Te urządzenia dają z siebie więcej niż teoretycznie są w stanie.
Czy auto po nocy dobrze pali, jaki jest dym zaraz po rozruchu, czy dochodzi prąd na świece zarowe, czy po nocy po odpaleniu auto rowno pracuje? Dodano po 1 Zajmuje sie dieslami na codzien, takze i pompami wrtyskowymi i przyczyn moze byc duzo, musisz opisac dokladne objawy.
Własnie chodzi o to co jest powodem ciągłego padania akumulatora, a silnik do rozruchu ma niemały bo 2,5l diesel już 3 akumulator mi padł. Z tym miernikiem cęgowy to rzeczywiście wydaje się najprostsze rozwiązanie, tylko ile takie ustrojstwo kosztuje? pozdrawiam!
Witam, sorki,że sie wcinam ale nie mylcie świecy żarowej z płomieniową. Płomieniowa bierze prądu niewiele w porównaniu z żarowymi, które w czasie rozruchu grzać muszą - gdy są! To dotyczy tylko diesli. Ja podgrzewałem olej w benzynowych też - znakomicie ułatwia rozruch i zwykle nawet niewielkie wspomaganie akumulatorów prostownikiem nie jest potrzebne.
W dieslu, zwłaszcza starszej generacji, prąd przy rozruchu potrzebny jest przedewszystkim do podgrzania świecami żarowymi i kręcenia rozrusznikiem . Skoro świece są sprawne ( piszesz, że wimieniłeś a komputer nie wykazał błędów w tym obwodzie) , a rozrusznik kręci ( piszesz, że długo kręci) , to moim zdaniem daj spobie spokój z tym akumulatorem i mierzeniem...
Sterownik świec żarowych możesz zastosować dowolny na 12V i o odpowiednim prądzie zagrzewania świec,i w tym układzie już musisz zastosować minimum dwa bezpieczniki aby w razie draki świec lub sterownika nie spaliło czegoś innego w pojeździe. Dodano po 8 Panowie wszystko ok tylko że benzyniak potrzebuje mniejszych prądów rozruchowych niż ropol tam przy...
... będą pobierać prąd z aku jak się rozładują ? Mówimy o prądach na poziomie ułamka mA. "Dyżurny" immobilizer lub komputer "pokładowy" pobiera setki razy więcej prądu. ... docelowo te kondy idą do auta do stabilizacji zasilania ... W jaki sposób? Podczas rozruchu (pobór ok. 50A -benzyna, 100A -diesel) napięcie na akumulatorze 50Ah siada o kilka Voltów,...
Prąd liczysz dobrze. To ma być wspomaganie rozruchu, a nie kręcenie bo ciężko pali. Ale pokazałem że bez akumulatora sporego diesla zapali. XT 90 ma już spora wyższa cenę. Więc sensu nie widzę. Przewód jest w porządku zresztą standartowo do tego złącza podchodzi 6mm². A że trochę pokombinował przy wciskaniu pinów dało się włożyć 10mm². Nie...
Czy się sprawdzi to trudno powiedzieć, jak ma jakies zabezpieczenie nadprądowe to nie, zimna świeca "przy rozruchu" pobiera większy prąd, niż sumaryczna liczba żarówek odpowiadająca mocy tej świecy. . Softstart included, - zimny halogen to też prawie zwarcie.
Tyle że do jazdy 100km/h potrzeba pewnie jakieś 20-30 może 40kW. To już spora kogeneracja. Tu raczej mowa o kilku kW elektrycznych. Ale mały silnik też będzie miał podobną żywotność. Nie wiem czy w tym temacie czy w podobnym był wpis człowieka co zajmuje się pompami do nawodnień gdzieś w USA i są one zasilane silnikami Diesla. Wymiana oleju co tydzień...
Można dać czasówkę, która odliczy te 4-5 sekund za każdym razem. Bendiksowi to nie przeszkadza, bo i tak jego prędkość obrotowa podczas rozruchu jest niższa niż wolne obroty silnika zaraz po rozruchu. Tak jak napisał kolega kkknc detekcji uruchomienia silnika dokonuje ECU. W projektowanym dopiero układzie detekcji można wykorzystać mierząc wartość prądu...
Witam, Mój focus 1.8 TDCI na zimnym silniku odpalał dopiero po dobrych kilku sekundach (grubo powyżej 5). Diagnoza znajomego mechanika - akumulator. Podmieniłem z drugiego samochodu i faktycznie, teraz odpala na zimnym po ok 1.5, 2 sek. Ciepły zapala niewiele ponad sekundę. Zimny to tutaj pojęcie względne, gdyż jest lato :) Czy to, że nie pali na tzw....
Do owner1 Mam kilka pytań: 1. Jak rozwiązałeś kontrole napięcia i obciążenia prądowego urządzenia-fabrycznie urządzenia maja zabezpieczenie przed wyładowaniem akumulatora jeżeli urządzenie pozostaje włączone bez uruchomionego silnika jako ogrzewanie (inna zasada jako podgrzewacz 2. Jaki masz całkowity czas pracy urządzenia jeżeli pozostało bez nadzoru...
Kolega narzeka na słabe kręcenie rozrusznika z rana w clio diesel. Akumulator sprawdzony testerem, prąd rozruchowy bdb. Rozrusznik po wyciągnięciu nie wzbudził we mnie podejrzeń, kręci niby normalnie. Mierzony miernikiem cęgowym na rozruchu bierze ok 200A czyli niby OK. Jedyne co wydaje mi się podejrzane to pobór prądu przez rozrusznik ale dopiero po...
trzeba sprawdzić ładowane na akumulatorze To prawda, kolego, ale... autor już pisał, że coś koło 13,5 V... Choć to zweryfikować trzeba porządnie, jak będzie autor miał dostęp osobiście do auta. e tyle prądu ciągną że aż się akumulator nagrzewa. Przecież to mogło doprowadzić nawet do wybuchu akumulatora. Czymże jest 80 A prądu dla akumulatora, który...
(at)rachumk czyli miałeś te AGMy normalnie bezpośrednio podłączone? Mierzyłeś kiedyś jaki prąd do nich wchodzi? dla AGM ogólnie zalecany jest max 0,3 pojemności czyli ok. 20 A. Tu jest (od 6 minuty: https://www.youtube.com/watch?v=lBngp78N... diesel z IBS z włożonym AGM (fabrycznie przeznaczony zwykły). Jest rozładowany do 11,3 V, ale uruchamia silnik,...
To ciekawe, bo dieslach są takie podgrzewcze płynu chłodzącego o mocy nawet 900W, a w niektórych autach np. Renault Scenic są grzałki elektryczne do szybkiego podgrzewania kabiny o mocy 1800W. Oczywiście trzeba pamiętać, aby podczas dogrzewania reduktora nie załączać inny dużych pożeraczy prądu jak ogrzewanie szyb itp... Ważna też jest wydajność i pojemność...
no właśnie podobno sie nie da. Bo po odpaleniu i wyłączeniu swiec na zimnym silniku telepie i potrafi gasnąć miałem tak jak mi sie jedna przepaliła to szarpało po rozruchu bo na ten gar nie palił. Jeżeli oczywiście świece uszkadzają alternator Electric pomierzyłem i na zacisku alternatora + na biegu jałowym jest 16,45V ~1500 obr 16,05V po przykręceniu...
Tylko kwasowe nadają się do wspomagania rozruchu metodą równoległego podłączenia do aku w samochodzie. Litowe by wybuchły przy prądzie już w okolicach 100A. To jaki prąd jest potrzebny żeby uruchomić diesla 2000cm³ z rozładowanym akumulatorem (10.5V)? Ja odpaliłem takiego w temp. 5°C z użyciem "litowego". samochodowe powerbanki są po to aby przez...
Kolego Tumiwisizm, jakiej mocy jest rozrusznik we współczesnym dieslu 2.0, ile prądu pobierają świece żarowe i elektronika? Podpowiem, że rozrusznik to silnik szeregowy, najczęściej 4 szczotkowy, z ogromnym momentem... W zimie w czasie rozruchu samochód osobowy potrzebuje 2-4Kw, co przy małej sprawności rozrusznika powoduje przepływ prądu 300 do nawet...
prąd diesel zasilacz prąd rozruchu kompresor prąd rozruchu
samsung 65cali nagłośnienie fitness piaggio cewko moduł
z310i unlock philips 32pfl9604h
Renault Master 2018 2.3dci - Niskie napięcie regulatora ciśnienia paliwa Opel Astra H - Klimatyzacja nie działa po montażu panelu