Przy okazji - rozrusznik w 330/360 ma 3 kW a nie 1 KM. Jak silnik jest sprawny i dobrze odpala, to wystarczy aku i te 60Ah. A jak trzeba chechłać, to duże aku i zwykły oryginalny rozrusznik (tzw Bosch), bo te wszystkie podróby z przekładniami nie wytrzymują długiego kręcenia. Ludzie dziesiątki lat jeździli z prądnicami i nikt nie latał z prostownikami...
Mój skuter ma alternator i rozrusznik w jednym urządzeniu. Nie magazynuje energii w kondensatorze. Wykorzystuje to do systemu start-stop. Nie pamiętam czy nawet uzwojenia nie są te same? Honda PCX. Ze schematu wynika że to prawdopodobnie te same uzwojenia.
Nie wiem jak to wytłumaczyć ale po wymianiwe prądnicy na alternator i usunięciu regulatora napięcia ciagnik kręci jak szalony chciałem jeszcze go podłądować bo myuślałem ze nie da rady odpalić a tu miłe zaskoczenie ciągnik kręci jak nowy od razu odpalił ładowanie na poziomie 14.5V nie mam pojęcia czym było to spowodowane czyżby prądnica miała jakieś...
Witajcie Posiadam kombajn zbożowy Claas w którym zamontowany jest silnik Perkins 4 cylindry typ 4.236. Silnik odpala od "kopa" gdy jest zimny. Gdy maszyna sobie popracuje np 1 godzinę wszytsko się nagrzeje niemożliwe jest odpalenie tego motora z powodu tak jakby rozładowania się akumulatora.Rozrusznik nie może obrócić wałem kontrolki przygasają i staje...
Jeżeli jest alternator nie prądnica to wystarczy jeden 12V. Najlepiej to rozrusznik z przekładnią i 100 Ah w zupełności poradzi z rozruchem.
W tej chwili to wszystko działa... 35w przedni reflektor, 21W stop, 20W migacze , 5W przedni postój... 5 W tył , 5W podswietlanie tablicy...do tego jeszcze rozrusznik.. razem ok 85W ... tyle ze na 2 sekcjach prądnicy... Sporo Wattów odzyskałem bo wsadziłem żarówki na ledach wiec troche mocy w zapasie prądnica ma... Jak przerobic/ przewinąc tą nieszczęsną...
Nawet jeżeli zapodam tutaj schemat: https://obrazki.elektroda.pl/3162205800_... I opis do niego: Schemat pochodzi z książki pt. "Jeżdżę samochodem polski Fiat 126p" 1 - lampka kontrolna rezerwy paliwa 2 - wskaźnik poziomu paliwa 3 - lampka kontrolna kierunkowskazów 4 - lampka oświetlenia zestawu wskaźników 5 - lampka kontrolna świateł...
Prądnica prądu stałego działa jako silnik (alternator nigdy) ale na rozrusznik się nie nadaje.Rozrusznik jest silnikiem szeregowym i ma b. duży moment obrotowy.Silnik równoległy jaki można zrobić z prądnicy nie ma takiego momentu.Ciekawe jest odpalenie silnika szeregowego(alternatora) bez obciążenia.Rozbiega się on i jego obroty dążą do nieskończoności...
Ale co mi da dyplom że zdałem taką szkołę o tym kierunku jak i tak elektromechanikiem nie zostanę bo nic nie rozumie...jak ja nawet nie wiem czy w maluchu jest prądnica :D:DTzn mniej więcej rozkręcić alternator i rozrusznik umie, prądnice niby też ... No ale jak nas bardziej nie poduczą to na pewno nie zdam i chciałbym wiedzieć czy po nie zdaniu tego...
Witam. Kupiłem agregat prądotwórczy PAD-20-3/400/R z wojska, jednak agregat nie posiada żadnego pulpitu sterowniczego ponieważ pracował w komplecie z innymi. Agregat zasilany jest silnikiem spalinowym. Silnikowi zrobiłem remont i pracuje bez zarzutu. Posiada alternator i rozrusznik elektryczny na 24V. Problem pojawia się przy prądnicy. Prądnica posiada...
Ale głupie podejście no zmienić mechanika w pi...u!!! Ja tico producent dał 35Ah po ciężkim rozruchu na mrozie dałem akumulator że złomu! Nie wiadomo jak długo pracował ani ile lat miał ale u mnie jaki mróz nie byłby to zawsze było pyk zapalony. Dałem 72Ah i działało mi to przez 7lat.!!! Żadnej awarii przy tym nie miałem. Żarówki też nie zmieniałem....
Zmierz sobie pobór prądu przez rozrusznik elektryczny. Natężenie prądu może sięgnąć prawie 1000A. Z tego powodu były montowane fabrycznie akumulatory o bardzo dużej pojemności. Teraz jest moda na rozruszniki szybkoobrotowe, ale nie jest prawdą że dzięki temu można montować akumulatory o dwa razy mniejszej pojemności. Rozrusznik dysponuje zbliżoną mocą...
Nie zawracaj sobie głowy z prądnicą, skombinuj najtańszy alternator z wbudowanym mostkiem, na szrocie samochodowym 20pln . Akumulatory na tym skorzystają i ty przy okazji. Prądnica od C-360 daje minus na masę. Nie wiem jaki masz rozrusznik. Jeśli dajesz z drugiej strony to masz plus na masę czyli tak jak w c-330. Rozrusznik jest wtedy z drugiej strony...
Faktycznie pokutuje takie przekonanie. Mało tego, "fachowcy" wręcz zapewniają, że akumulator uszkodzi się bardzo szybko. Prawda jest taka, że niedoładowany akumulator szybko ulega zasiarczeniu i traci swoją pojemność. Jest wiele przyczyn niedoładowania, np.- jazda na krótkich odcinkach (krótki czas ładowania aku), -nadmierne korzystanie z odbiorników...
Ja wykorzystałbym tu stary alternator samochodowy jako silnik. Łatwo użyć go w ten sposób nawet niekiedy nie trzeba nic w nim przerabiać. W alternatorze? Wystarczy "tylko" usunąć prostownik i podłączyć zasilanie do uzwojeń przez falownik trójfazowy. Alternator jest prądnicą prądu przemiennego!!! Jeżeli natomiast chodzi Ci o prądnicę prądu stałego,...
No i na to wygląda ży ty tak samo nie widzisz różnicy pomiędzy alternatorem a prądnicą. Według ciebie to tak samo alternator będą miały wsk 125 jaki 175, komary i inne bzyki, ba jeszcze rower ma alternator hahaha. A tak apropos co ma rozrusznik do alternatora?, w pierwszych wsk 175 (silnik wiatra) też była prądnica 12V i to ta sama co w gazeli zresztą...
Naprawiałem instalacje elektryczne w kombajnach różnej marki,więc te 80 A to coś nie tego tam!Instalacja to coś pośredniego między ciągnikiem a samochodem(marnym!)Każdy alternator zda egzamin,tylko trzeba z kablami zrobić porządek lub dołożyć gruby kabel(6 mm²)miedzy alternatorem i akumulatorem(często rozrusznik jest punktem łączeniowym).W niektórych...
witam prądnica w maluszku wytwarza mniejszy prąd niż alternator do uruchomienia jednak potrzebny jest akumulator ,kiedyś w sprzedaży było takie kółko z linką ale to zastępowało rozrusznik narazie
Jak dostałem ciągnik miałem dedykowany alternator pod 30 stke ale padł. Akurat miałem okazje za 50 zł kupić alternator od ZUKa zmieniłem go i prawie elegancko mi podpasował. Co do ładowania podawał mi 14V tak jak prądnica ( może jest już troszeczkę klapnięty ). Z braku czasu obwód wzbudzenia podałem mu przez kontrolkę od ładowania i nie bawiłem sie...
To może kolega doradzić co można tam zastosować, jakaś prądnica od samochodu lub alternator o podobnych wymiarach? Jest to motor URAL i jest tam prądnica "nędzna" a do tego na 6V/70W. Pan chciał coś tam zastosować aby było tam 12V. Moc tego może być około 70-100W. http://img.otomoto.pl/photos/original/M4... Jest to taki sprzęt...
jeśli chodzi o alternator z malucha to raczej przerost formy nad treścią, potrzebowałbyś trójfazowego falownika o mocy koło 500 w żeby sie toto zakręciło a nie wiem czy mocy wystarczy. Ja zawalczyłbym o rozrusznik z motocykla wraz ze sprzęgłem jednokierunkowym... Dodano po 57 choć dobrze wyregulowany janiak pali na dotyk a kopniak ma swój urok
rak posiada podzielnik w tym zabytku rozruch ma 24v a instalacja 12v prądnica dv świece płomieniową miały odpalaną kluczykiem w lewo jednak przed tym należało pokręcić zeby paliwa nalało dalej w lewo i w prawo na rozrusznik mozna założyć dodatkowy włącznik możesz spokojnie zapodać altek 12v ale zobacz polaryzacje
teraz plusem rozwiązania z większa baterią jest większy zapas prądu do rozruchu w ciężkich warunkach, oczywiście póżniej doładowanie po takim rozruchu potrwa dłużej ewentualnie trzeba bedzie pomóc prostownikiem... minusy to: większy prąd samorozładowania dużych baterii i drugi kręcąc długo rozrusznikiem, mając zapas mocy łatwo można tenze rozrusznik...
a czy ty widziałeś kiedyś akumulator w ogóle jakikolwiek ?? tam jest tylko + oraz - zarówno do wyjścia jak i do ładowania jak prądnica daje więcej niż 12V to całość zanim zostanie zmagazynowana w aku idzie na instalacje więc nie mówcie od razu że aku do wywalenia bo to trochę śmieszne, w samochodzie tez tak jest że mierzy się na akumulatorze nawet 14V...
Rozrusznik całkowicie odpada, jest to silnik szeregowy o małej ilości zwojów i żeby on mógł wygenerować napięcie w granicy 20 V jego obroty musiały by iść w tysiące. Jeśli chodzi o alternator to 800 obr/min to jest minimum przy jakich wzbudza się na napięcie znamionowe. Po obciążeniu go, napięcie spada i trzeba podnieść obroty żeby skompensować spadek....
Witam, problem dotyczy ciągnika mojego ojca i trwa już od jakiegoś czasu, jednak w końcu pasowałoby coś z tym zrobić. Przedstawia się on następująco: - przy założonych nowych akumulatorach Ursus c-360-3p prawidłowo odpala tylko przez jakiś rok, - z biegiem czasu można zauważyć, że praca w polu sprawia, że całkiem sprawne jeszcze przed wyjazdem akumulatory...
Moim zdaniem powinna ona pokazywać ładowanie już przy rozruchu silnika, żeby wspomóc start silnika, ponieważ słabo kręci (rozrusznik jest nowy) Jeżeli by tak miało być (ładowanie przy rozruchu) to jeszcze bardziej byś obciążył rozrusznik. Prądnica (alternator) aby wytworzyła energie elektryczną potrzebuje dostarczenia energii mechanicznej, którą "czerpie"...
Masa to obudowa. Klema ta guba to +. Ten rozrusznik to silnik szeregowy. Jak nie chcesz mieć tych problemow wymień go na rozrusznik z przekładnią planetarną. Zapalisz capka na aku od samochodu. Masz alternator czy prądnicę
Zapewne koledze chodziło o rozrusznik sterowany stacyjką, ale to nie jest konieczne, do wymiany tylko mocowanie alternatora, tak jak pisali koledzy powyżej.
Do Kolegi z Rudy Śląska jeżeli masz doświadczenie z silnikami BLCD to podpowiedz jak się zapatrujesz na wykorzystanie takiego silnika jako prądnica . Odrzucając cały system sterowania i wykorzystując sam silnik . Z wiadomości które są dostępne w postaci szczątkowej wynika że firma Komel wykorzystuje zasadę budowy silników BLCD do produkcji prądnic do...
Są małe alternatory na magnesach trwałych. Takie cuda miały silniki Kuboty. Ale najlepiej pod względem masy wyjdzie prądnico-rozrusznik. Pogogluj z hasłem DYNASTARTER.
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Najlepiej będzie zdemontować regulator napięcia [stary] , wiązkę od regulatora do prądnicy usunąć , pozostałe końcówki po izolować . Pomiędzy [ nowy ] alternator a rozrusznik dołożyć nowy grubszy przewód i powinno być ok , oczywiście jeżeli to będzie alternator z regulatorem napięcia . Może wystąpić problem z kontrolką ładowania [ sposób podłączenia]...
Wydaje się oczywiste, że przewód z zacisku 19 regulatora prądnicy należy podłączyć do zacisku 30 alternatora. Czyli alternator - wskaźnik - zacisk rozrusznika lub akumulatora. Oj poprawiam. A to z powodu że dawno nie dłubałem w takim wehikule. Aby wskaźnik pokazywał także ujemny bilans to połączenie wskaźnika musi nastąpić przez pokład czyli 19 do 30....
Ponieważ nie mam miejsca na akmulatora czy może jednak zastosować pradnice a światła dać ledowe. Prądnica przy obciążeniu tylko ledowym nie będzie pracować prawidłowo z względu na zbyt małe obciążenie a co za tym idzie mogą (choć nie muszą) występować skoki napięcia które ci te ledy szybko uszkodzą. Prądnica podobniej jak i alternator potrzebują obciążenia...
Musiałbyś wykorzystać trzy przewody wchodzące w skład standardowej instalacji pod prądnicę, tj. czarny, niebieski i zielony, do połączenia alternatora z regulatorem napięcia (zamontowanym pod deską rozdzielczą w miejscu oryginalnego regulatora prądnicy). To są połączenia: D+ (zielony, tak jak do kontrolki), DF i masa. Masa pomiędzy alternatorem a deską...
Moim zdaniem to tylko odwrócić biegunowość akumulatorów tak aby masą był "-" , a nie "+".Wstawić alternator, a rozrusznik po zmianie biegunowości nie zmieni kierunku swych obrotów.
Multimetr był w sumie tylko dla dokładniejszego pomiaru. Wskaźnik ładowania stosuje się tylko do monitorowania tego czy akumulator jest ładowany czy rozładowywany w danym momencie, przepuszcza się przez niego praktycznie cały prąd między akumulatorem a pozostałym osprzętem elektrycznym (oczywiście wyłączając z tego rozrusznik). https://obrazki.elektroda.pl/6433044900_...
Obawiam się, że będzie miał kolega tylko kłopot z zainstalowaniem takiego kabla. W zupełności wystarczy taki, jak stosowany jest w samochodach z podobnym alternatorem. Niedorzeczne jest łączenie alternatora z rozrusznikiem kabelkiem takim, jak prowadzony jest do przednich lamp. Takie coś zrobił mechanik usuwając grubszy przewód. Na prąd C/10 czyli 16,5A...
Aby sprawdzić czy alternator jest fabryczny, musisz porównać mocowanie alternatora i same piasty wiatraka. Ale co tam jest do porównywania, alternator swoją stopą mocowany był w dokładnie te same otwory śrub co mocowany był wspornik prądnicy (pod pompką paliwa) , wentylator był taki sam, ale inne piasty na alternatorze; nikt nie pozna. No chyba, że...
Tak jak piszę. Jeden kabel od prądnicy zostawiasz i podpinasz pod D÷ do kontrolki. Gruby dajesz od B÷ na rozrusznik- śruba M10
Przy sprawnej instalacji elektrycznej i poprawnym stanie silnika oczywiście wystarczy. Ale sprawna instalacja to m. in. właśnie też prądnica a najlepiej alternator oraz rozrusznik. Wielkie akumulatory zastosowano właśnie z powodu małowydajnej prądnicy i rodzaju pracy ciągnika rolniczego w ubiegłym wieku. Silnik pracuje po kilka godzin bez przerwy więc...
Sprawdź przewód miedzy (alternatorem,prądnicą) a rozrusznikiem.
Kolega zajrzy do prawego akumulatora - jak jego plus jest połączony grubym kablem z rozrusznikiem, to znaczy się, że na masie jest minus. W odwrotnej sytuacji jest odwrotnie, czyli masa jest połączona z plusem, bo rozrusznik jest połączony z minusem. Są jeszcze dwie możliwości, ale one odpadają, bo są bezużyteczne - nie da się rozrusznikiem uruchomić...
Witam. Te podziękowania mógł Sobie Kolega darować. Alternator jest trójfazową maszyną prądu przemiennego, więc zastosowanie go jako rozrusznika jest co najmniej kłopotliwe. O wiele prościej można zrobić to co Kolega kombinuje na prądnicy prądu stałego, takiej jak w starych maluchach, trabantach itp. Pamiętam, że w starych autach, były rozruszniko-prądnice....
Zależy w co jest wyposażony ciągnik. Jeżeli prądnica to plus na masę ( coś metalowego np jakaś śruba ) a minus do śruby z nakrętką przy bendiks przy rozruszniku jeżeli jest założony alternator to bieguny na odwrót. Jeżeli jest założony stary akumulator to polecam tam się podpiąć, będzie pewność że wszystko jest w porządku. Jeżeli jednak się przy rozruszniku...
Alternator sruba M6 do pradowej rozrusznika. Przewod kontrolki z przylacza regulatora do wtyku d+ alternatora.
Przewód zasilania nowy 8mm2 . Bezposrednio aku lub rozrusznik. Ten z prądnicy się upali.
1. Amerykanie nie potrafią łączyć akumulatorów szeregowo. 2. Nie są produkowane sprzęty car-audio, CB i inne bajery na 24V 3. Przy instalacjach 24V jest mniejszy problem z prądami prądnicy(alternatora) i rozrusznika.
Witam, mam jedno szybkie pytanie na temat odpalania trzydziestki przy pomocy prostownika. Jak podłączyć kable do rozrusznika? Pytam ponieważ wymieniłem prądnicę na alternator i przełożyłem akumulatory. Wcześniej podłączałem plus na rozrusznik, a minus na masę, jak to zrobić teraz?
Gdyby komutatory się nie zużywały, to pomijając inne zalety alternatorów(bo może ktoś widzi wady) do tej pory nadal stosowano by prądnice w samochodach. Ale alternatory też mają szczotki, mają też "komutator z jednym polem" :) Rozrusznik ma komutator... Z prądnicą mogłoby być ciężko, bo trzeba by puścić prąd roboczy przez wirnik a więc i komutator....
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Witam! Zamiast prądnicy założyć alternator najlepiej z wewnętrznym regulatorem napięcia. Co się tyczy rozrusznika to moim zdaniem elektryk nie ma racji, bo to jest silnik prądu stałego, w którym chcąc zmienić kierunek obrotów zamieniamy bieguny zasilania. W twoim wypadku trzeba by może dobrać z jakiegoś innego ( z "-" na masie) samochodu. Chodzi oto...
Najprościej to sprawa wygląda tak: Na jeden gwint, ten bliżej rozrusznika przykręcasz przewód wystający z rozrusznika. Na drugi gwint przykręcasz kabel plusowy z akumulatora taki gruby oraz troszkę cieńszy który idzie z prądnicy lub alternatora - nie wiem co masz, ale to nie ma znaczenia. Te dwa muszą być na jednym zacisku bo nie będziesz miał ładowania....
Prosto do prądnicy nie idzie na pewno, musi wpierw iść do regulatora napięcia. O ile autor ma prądnicę, możliwe, że ma alternator, w takim razie jeden z tych cienkich jest do niego. Drugi natomiast do przełącznika świec żarowych, o ile jest. Plus od aku, razem z tym od alternatora tu gdzie masz nie dokręcone śruby. Ostatni do rozruchu (przełącznika...
To prosta prądnica, w budowie jak dynamo Pewny jesteś? Bo mi jakoś po wyszukaniu graficznym wychodziło coś w podobie prądnicy od C330, tylko gabarytowo mniejszej (prądnica prądu stałego),. Ale Koledze chyba nie muszę wyjaśniać. Druga rzecz, sprzęt z 1971r. A tu mogą być różne rzeczy. Fota tej prądnicy/alternatora/generatora wiele by wyjaśniła. + zdjęcie...
Przed zamknięciem tematu chciałem podzielić się rozwiązanym problemem. Przyczyną braku działania rozrusznika,był rozrusznik. Wymiany nie pomogły fachowcy też. Dopiera pomogła wymiana rozrusznika u elektryka w okolicach Wiatracznej w Warszawie. Do którego kiedyś zawoziłem rozruszniki prądnice i alternatory od malucha,fiata,poloneza. Za naprawę zaplaciłem...
nie wiem z którego roku masz trabanta, chyba stary jeżeli masz prądnicę a nie alternator, którą też jest prądnicą ale trójfazową prądu przemiennego plus prostownik trójfazowy, ja bym proponował tą maszynę a nie prądnicę prądu stałego do tego potrzeba wymienić regulator napięcia na 12v, i pasowałoby wymienić silnik od wycieraczek ponieważ spowoduje to...
MInus na masie, 50A prądu zamiast 15A z prądnicy. A i tak rolnicy mają z tym problemy, bo... jak się kontrolka żarzy to ładowanie pewnie jest,a ciągnik ledwo zapala, to pewnie akumulatory stare... Po wymianie alternatora ciągnik zapala bez cyrków z odprężnikiem. Wymiana szczotek rozrusznika też pomaga. W instalacji kolega interesuje mnie przewód łączący...
Witam miałem podobny problem ale w polo po wymianie radia oczywiście po jakiś czasie okazało się że żle było połączone i kradło prąd. A u cb wnioskuję następująco jechałeś i na wzniesieniu auto podskoczyło jak tłumaczysz i zdech czyli gdzieś zwarcie zrobiło proponuję zatem , Sprawdzić połączenie kabli przy rozruszniku i alternatorze czy prądnicy jak...
Witam. Zgadza się alternator nie pobiera prądu. Alternator jest to generator prądu (tak samo jak prądnica) czyli przy napędzie od silnika wytwarza się prąd elektryczny. Z twoich pomiarów przerażają mnie małe wartości, napięcie ładowania (na akumulatorze) przy włączonym silniku na biegu jałowym powinno wynosić 14-14,5 V, natomiast przy zgaszonym silniku...
Czy to samochodowe czy motocyklowy to jego budowa jest taka sama tą w dalszym ciągu silnik prądu stałego, szeregowy. Sposób zazębiania taki czy siaki bez znaczenia dość podobny sposób od 20 paru lat podobny w samochodach co niektórych marek masz rozrusznik zaziębiony na stałe. A po drodze tak czy siak masz sprzęgło jednokieunkowe. Bez znaczenia czy...
Witam, Panowie, odgrzewam temat, z pytaniem które nurtuje mnie odkąd pojawił się pomysł alternatora zamiast prądnicy do Ursusa C330 (rok produkcji: 1981). Instalacja z prądnicą i "plusem na masie". Wiem, że należy zmienić biegunowość akumulatorów i podłączyć wyjście prądowe alternatora do zacisku + akumulatora (można z wykorzystaniem rozrusznika) oraz...
Mozesz smialo zamienic biegunowosc i rozrusznik bedzie i tak krecil tak samo,nie wierzysz to sprawdz.Pozdro...
W latach 80-tych często były stosowane rozruszniki oporowe.Pracując przy naprawie rozruszników,prądnic i alternatorów,mieliśmy gotowe urządzenie do sprawdzania napędzane tzw silnik schlagiego.Silnik ten charakteryzował się właśnie płynną regulacją obrotów
powerm: Od kiedy alternator jest w stanie pociągnąć samochód i czy podłączałes kiedyś alternator pod napięcie? Bo alternator to prądnica trójfazowa z prostownikiem w jednej obudowie. I jeśli nie przerobisz alternatora dość poważnie: wymontowanie diód i zastosowanie trójfazowego falownika, to za cholere nie ruszy to jako silnik. Myslałeś chyba o rozruszniku....
W starych samochodach z prądnicami małej mocy też był deficyt energii i w czasie jazdy ze światłami mijania, grzaną szybą tylną oraz wycieraczkami, układem zapłonowym, dochodziło do rozładowania rozruchowej baterii akumulatorów. Tamte prądnice miały np. 12A, 25 A. Łatwo je było przeciążyć. Obecnie alternator powinien zapewnić energię dla wszystkich...
Załóż sobie alternator zamiast prądnicy. Ja mam Chiński rozrusznik, nie trzeba go tak chechłać jak na oryginalnym.
Z której klemy akumulatora idzie gruby przewód na rozrusznik? Bądź druga opcja masz alternator czy prądnice?
Co tam z tym Twoim rozrusznikiem?.Ja osobiście jestem za zamontowaniem alternatora,prądnica to już do lamusa,alternator prędzej ładuje,jak zrobisz dobre przełożenie (koło pasowe)to będzie ładować prawie lub na wolnych obrotach .Alternator może być każdy tylko kwestia małych przeróbek przy montowaniu.
Pierwszy akumulator minusem do masy a plusem do 30 drugi minusem do 30a a plusem do rozrusznika. 50 do 50 51 do prądnicy czy alternatora, ten sam styk do stacyjki. sterowanie rozrusznika do 50a.
Miałem w ręku jakiś dynamostarter przez 30 min i na próbę połączyłem go z wałem silnika, po podaniu 12V silnik zapalił bez problemu, potem produkował napięcie w okolicach 10,5V .Nie powiem ciekawe rozwiązanie, ale chyba dość ciężko to zdobyć i w porównaniu do alternatorów takie prądnico-rozruszniki są drogie.Nie wiem jak ze sprawnością.
Zastanawiam się, czy to nie alternator Po pierwsze jest to prądnica, na cewce zasilającej moduł podczas kręcenia rozrusznikiem powinno się pojawiać napięcie rzędu 80V (<100V). Jeśli mierzysz multimetrem to ustaw zakres pomiarowy na 750VAC i wtedy zobacz czy... Mam jeszcze pytanie w jaki sposób następuje zgaszenie pracującego silnika w tym modelu....
rozrusznik mieści się po prawej stronie kabiny,przy silniku/patrząc od tyłu pojazdu w kierunku przodu.dochodza do niego przewody elektryczne/dwa/ natomiast to co ma kółko i pasek klinowy/mały silnik/to nic innego tylko prądnica a w zasadzie alternator. Nadal nie wiem na czym polegaja te przeróbki instalacji.Jaki konkretnie jest to model ciągnika: bo...
Jeszcze jedno małe pytanko: Na alteranatorze jeśli zapale auto i wypnę Akumulator to silnik pracuje dalej, a na alternatorze gaśnie. Tak? Po pierwsze masło maślane. Po drugie nie rób tak. Po trzecie jeżeli już tak zrobiłeś to sprawdź czy masz jeszcze ładowanie (jeżeli masz alternator a nie prądnicę)
Układ podobny do tego z malucha, gdzie też był przewód oporowy zasilający cewkę zapłonową. Cewka podczas pracy rozrusznika dostaje zasilanie wraz z rozrusznikiem, po odpaleniu przez drut oporowy ze stacyjki ograniczający prąd cewce, celem oszczędzania cewki. Cewka dostaje pełne zasilanie tylko podczas odpalenia, później do dalszej pracy starcza już...
Z elektryki sa tylko swiatła, niema nic innego nawet rozrusznika, dlatego potrebuje mala proadnice\alternator.
Faktem jest że zastosowanie przełącznika ma wiele minusów .Przeważnie akumulator który ma połączenie na masę przez przełącznik jest ogólnie niedoładowany.Zachodziła konieczność podmiany ich miejscami ,lub podładowanie tego jednego.Problem z tym przełącznikiem byl w Starze -28,gdyż miał on prądnicę zamiast alternatora,a z prądnicą jak wiadomo były kłopoty.Star...
Nie trzeba się męczyć ze sprzęgłem a silnik spalinowy może pracować na względnie stałych obrotach.Prądnica/alternator może robić za rozrusznik. Jeżeli dodać bufor w postaci dajmy na to superkondensatorów to przyspieszenie na takim tandemie byłoby znaczne. Do tego silnik elektryczny ma pełen moment obrotowy od razu a regulacja prędkości jest dokonywana...
Model alternatora znasz?
1.Ktoś kto ma podstawowe pojęcie z zakresu elektryki/elektroniki i dysponuje odrobiną wiedzy i średniej klasy miernikami(oscyloskop,miernik cęgowy,woltomierz,watomierz itd)odrazu wam powie że to co jest napisane na alternatorach i akumulatorach to totalna reklamowa bzdura. 2.Większy niż zalecany fabrycznie akumulator: tak ale z rozsądkiem,powiedzmy...
Witam!! Mam C330M przerobioną na alternator od VW. 1. Odwrócić akumulatory tak aby był minus na masę (u mnie musiałem kupić nowe klemy bo org. były nierozbieralne). 2. Zamontować alternator zamiast prądnicy, podłączyć wyjście alternatora grubym przewodem (pow. 6mm²) do przewodu z akumulatora na rozruszniku. 3. Podłączyć zacisk kontrolki alternatora...
No to chyba oczywiste, że coś masz nie tak - być może prądnica podłączona do nie tego co trzeba zacisku przy rozruszniku (o ile w tym ciągniku tam właśnie jest podłączona) lub jakiś problem z wyłącznikiem elektromagnetycznym (tzw. automatem lub bendiksem) Musisz napisać coś więcej na ten temat lub wstaw zdjęcia połączeń rozrusznika i prądnicy. Co to...
Tutaj chodzi o wymianę diód bez wymiany uzwojenia. Wiązka w samochodzie na pewno jest w porządku. Alternator/prądnica jest podłaczona do rozrusznika. Gruby kabel spokojnie przeżył, bo jest zaprojektowany do obciążeń rozruchowych. Należy zbadać kabel od rozrusznika do alternatora. Ale dla pewności bym go wymienił - to nie jest duży wydatek. Trzeba sprawdzić...
No i korekta - 99% kabli w C360 ma pole pprzekroju 1mm kwadratowy. Znosi to prądy do zasilania lamp drogowych, czyli 45W, czyli 3 A przy 15 V napięcia zasilającego. Z prądnicy 12A czy 18 A jest wyprowadzone kablem 4mm kwadrat. Wiejscy mechanicy łączą alternatory 50 A z rozrusznikiem kablami 1 mm kwadrat. :D Nawet przez myśl nie przejdzie, że skoro słabsza...
Przy alternatorach na ogół jest minus na masę, a plus na rozruszniku. Tylko w ruskich jest odwrotnie. Też kwestia, że jak była wcześniej prądnica to trzeba odłączyć od niej regulator. Do jednego styku regulatora, podajże z oznaczeniem 16 są podłączone dwa kable, które należy połączyć i np. zaizolować, reszta jest niepotrzebna. Standardowo na alternatorze...
Alternator Jubana, minus na masie. Pasek A1225 (oryginalny A1220) - musi być o jeden rozmiar większy, bo ten od prądnicy z trudem da się założyć. Wyjście alternatora grubym kablem do rozrusznika, cienki kabel do kontrolki. Oryginalny regulator elektromechaniczny najlepiej odłączyć. Po wymianie - witamy w prawdziwym świecie. Baterie pod napięciem 14,4V...
Witam. Posiadam Ursusa c330m z plusem na masie. Dzisiaj poszedłem na niego popatrzeć trochę inaczej niż zawsze, wniosek z tego taki że coś musi być z tym zabezpieczeniem natykorozyjnym. Rok ciągnika 1985 , uszkodzeń lakieru do gołej blachy na nim nie brakuje, a korozji brak. PS. Jak przy takim podłączeniu akumulatorów z plusem na masie, wygląda zmiana...
zacytuję "Z nastaniem okresu jesienno-zimowego zaczynają się pierwsze kłopoty z rozruchem silnika samochodu, szczególnie w pojazdach eksploatowanych w warunkach miejskich. Częste używanie rozrusznika, włączone światła, dmuchawa, wycieraczki, ogrzewanie szyby itp., powodują że prądnica (alternator) nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości energii...
A jeszcze poza alternatorem potrzebujesz blachy osłaniającej wentylator (do prądnicy jest inna), oryginalny regulator wywal i jak kolega wyżej napisał do B+ podłącz ten kabel który ze starego regulatora podłączony był do rozrusznika.
Sprawdz zacisk przy rozruszniku właśnie tam kończy się przewód ładowania alternatora lub prądnicy.
Witam, posiadam motor i mam problem - mam akumulator, ale chciałbym z niego pociągnąć swiatła (fabrycznie tylko rozrusznik). Prądnica (nie alternator) zbudowana jest z 8-śmiu cewek, które mają następujące zadania: 2-zajmują się zapłonem 4-oświetlenie (około 42W) 2-ładowanie akumulatora. Akumulator ładowany jest poprzez regulator napięcia. I tu mój problem,...
Witam. Mam taki problem, że, buduje rower z silnikiem spalinowym od kosiarki, i chciałbym zamontować oświetlenie do tego roweru. I tu pojawia się problem, ponieważ będzie to zasilane z akumulatora żelowego 5 Ah i chciałbym zrobić jakąś małą prądnicę albo alternator, żeby ładował ten akumulator. I tu bym prosił o pomoc, czy da się zrobić prądnicę z rozrusznika...
Mam pytanie bo nie wiem jak podłączyć alternator taki wiem że d+ ma iść pod kontrolkę ładowania a b+ kabel od rozrusznika tylko co z tym pinem na + ?
https://filmy.elektroda.pl/74_1684061052... Udało się przerobić instalację na alternator :) jeszcze muszę dopasować regulator bo obecny przy wysokich obrotach na wyjściu daje 16V momentami. https://obrazki.elektroda.pl/1615687500_... Światła świecą jednostajnie bez migania. Czyli zamierzony efekt zrealizowany :) Po przekręceniu stacyjki...
Oczywiście, nie polecam takich metod w żadnym razie - ale w kwestii dialogu Kolegów, to gdy Oczywiście nie możesz puścić tego napiecia w instalacje bo popalisz żarówki, czy uszkodzisz alternator etc. to myślę, że miał na myśli odpięcie z rozrusznika przewodu do akumulatorów (tudzież alternatora czy prądnicy).
Może trochę dokładniej,rozrusznik na linkę czy z elektromagnesem,prądnica czy alternator,jaka cewka,aparat zapłonowy z palcem czy bez,dysza wolnych obrotów elektroniczna czy zwykła i na koniec czujnik położenia wału.
Generalnie rozruszniki są przystosowane do pracy rzec by można „bardzo chwilowej”. Niektóre układy start-stop potrafią go wykończyć dosyć szybko. Rozruszniki mają raczej łożyska ślizgowe. O ile pamietam to Adam Słodowy zalecał zwykłą samochodową prądnicę (NIE alternator, bo się nie da tak łatwo) jako napęd samochodu - zabawki. Proponowałbym...
Podejrzewam że sprężonym powietrzem uruchamia się raczej silniki turbinowe. Akurat rozruch powietrzem to w przypadku silników tłokowych o znacznych pojemnościach rzecz całkowicie normalna. Nie jest to główna metoda rozruchu, a można powiedzieć "awaryjna" w razie, jakby rozrusznik elektryczny zawiódł. Powietrze jest podawane poprostu w kolektor ssący...
Czy plus na masie czy minus dla rozrusznika i prądnicy nie ma to znaczenia. Tylko w przypadku gdy jest alternator.
rozrusznik prądnica prądnica rozrusznik alternator rozrusznik
ekspres bosch wyczyść zaparzacz sterownik wyświetlacza graficznego monitor wydajności
ekspres instrukcja serwisowa dewalt bateria
Błąd 035 w pompie ciepła Haier Monoblok 7.8 kW - przyczyny i diagnostyka Nowa bateria Milwaukee M18 nie ładuje się - przyczyny i rozwiązania