Masa to obudowa. Klema ta guba to +. Ten rozrusznik to silnik szeregowy. Jak nie chcesz mieć tych problemow wymień go na rozrusznik z przekładnią planetarną. Zapalisz capka na aku od samochodu. Masz alternator czy prądnicę
Moim zdaniem powinna ona pokazywać ładowanie już przy rozruchu silnika, żeby wspomóc start silnika, ponieważ słabo kręci (rozrusznik jest nowy) Jeżeli by tak miało być (ładowanie przy rozruchu) to jeszcze bardziej byś obciążył rozrusznik. Prądnica (alternator) aby wytworzyła energie elektryczną potrzebuje dostarczenia energii mechanicznej, którą "czerpie"...
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Są małe alternatory na magnesach trwałych. Takie cuda miały silniki Kuboty. Ale najlepiej pod względem masy wyjdzie prądnico-rozrusznik. Pogogluj z hasłem DYNASTARTER.
Zapewne koledze chodziło o rozrusznik sterowany stacyjką, ale to nie jest konieczne, do wymiany tylko mocowanie alternatora, tak jak pisali koledzy powyżej.
Sprawdź przewód miedzy (alternatorem,prądnicą) a rozrusznikiem.
Do Kolegi z Rudy Śląska jeżeli masz doświadczenie z silnikami BLCD to podpowiedz jak się zapatrujesz na wykorzystanie takiego silnika jako prądnica . Odrzucając cały system sterowania i wykorzystując sam silnik . Z wiadomości które są dostępne w postaci szczątkowej wynika że firma Komel wykorzystuje zasadę budowy silników BLCD do produkcji prądnic do...
Moim zdaniem to tylko odwrócić biegunowość akumulatorów tak aby masą był "-" , a nie "+".Wstawić alternator, a rozrusznik po zmianie biegunowości nie zmieni kierunku swych obrotów.
Przy sprawnej instalacji elektrycznej i poprawnym stanie silnika oczywiście wystarczy. Ale sprawna instalacja to m. in. właśnie też prądnica a najlepiej alternator oraz rozrusznik. Wielkie akumulatory zastosowano właśnie z powodu małowydajnej prądnicy i rodzaju pracy ciągnika rolniczego w ubiegłym wieku. Silnik pracuje po kilka godzin bez przerwy więc...
Wymienić prądnicę na alternator- może być szrot od Poloneza. Akumulator jeden i dać go z boku po prawej stronie. Zmniejszy długość kabli do rozrusznika i lepsza konserwacja niż pod siedzeniem.
Multimetr był w sumie tylko dla dokładniejszego pomiaru. Wskaźnik ładowania stosuje się tylko do monitorowania tego czy akumulator jest ładowany czy rozładowywany w danym momencie, przepuszcza się przez niego praktycznie cały prąd między akumulatorem a pozostałym osprzętem elektrycznym (oczywiście wyłączając z tego rozrusznik). https://obrazki.elektroda.pl/6433044900_...
Alternator sruba M6 do pradowej rozrusznika. Przewod kontrolki z przylacza regulatora do wtyku d+ alternatora.
Obawiam się, że będzie miał kolega tylko kłopot z zainstalowaniem takiego kabla. W zupełności wystarczy taki, jak stosowany jest w samochodach z podobnym alternatorem. Niedorzeczne jest łączenie alternatora z rozrusznikiem kabelkiem takim, jak prowadzony jest do przednich lamp. Takie coś zrobił mechanik usuwając grubszy przewód. Na prąd C/10 czyli 16,5A...
Ponieważ nie mam miejsca na akmulatora czy może jednak zastosować pradnice a światła dać ledowe. Prądnica przy obciążeniu tylko ledowym nie będzie pracować prawidłowo z względu na zbyt małe obciążenie a co za tym idzie mogą (choć nie muszą) występować skoki napięcia które ci te ledy szybko uszkodzą. Prądnica podobniej jak i alternator potrzebują obciążenia...
Gdyby komutatory się nie zużywały, to pomijając inne zalety alternatorów(bo może ktoś widzi wady) do tej pory nadal stosowano by prądnice w samochodach. Ale alternatory też mają szczotki, mają też "komutator z jednym polem" :) Rozrusznik ma komutator... Z prądnicą mogłoby być ciężko, bo trzeba by puścić prąd roboczy przez wirnik a więc i komutator....
Witam, mam jedno szybkie pytanie na temat odpalania trzydziestki przy pomocy prostownika. Jak podłączyć kable do rozrusznika? Pytam ponieważ wymieniłem prądnicę na alternator i przełożyłem akumulatory. Wcześniej podłączałem plus na rozrusznik, a minus na masę, jak to zrobić teraz?
Przed zamknięciem tematu chciałem podzielić się rozwiązanym problemem. Przyczyną braku działania rozrusznika,był rozrusznik. Wymiany nie pomogły fachowcy też. Dopiera pomogła wymiana rozrusznika u elektryka w okolicach Wiatracznej w Warszawie. Do którego kiedyś zawoziłem rozruszniki prądnice i alternatory od malucha,fiata,poloneza. Za naprawę zaplaciłem...
Czy to samochodowe czy motocyklowy to jego budowa jest taka sama tą w dalszym ciągu silnik prądu stałego, szeregowy. Sposób zazębiania taki czy siaki bez znaczenia dość podobny sposób od 20 paru lat podobny w samochodach co niektórych marek masz rozrusznik zaziębiony na stałe. A po drodze tak czy siak masz sprzęgło jednokieunkowe. Bez znaczenia czy...
Zależy w co jest wyposażony ciągnik. Jeżeli prądnica to plus na masę ( coś metalowego np jakaś śruba ) a minus do śruby z nakrętką przy bendiks przy rozruszniku jeżeli jest założony alternator to bieguny na odwrót. Jeżeli jest założony stary akumulator to polecam tam się podpiąć, będzie pewność że wszystko jest w porządku. Jeżeli jednak się przy rozruszniku...
W latach 80-tych często były stosowane rozruszniki oporowe.Pracując przy naprawie rozruszników,prądnic i alternatorów,mieliśmy gotowe urządzenie do sprawdzania napędzane tzw silnik schlagiego.Silnik ten charakteryzował się właśnie płynną regulacją obrotów
Ale co mi da dyplom że zdałem taką szkołę o tym kierunku jak i tak elektromechanikiem nie zostanę bo nic nie rozumie...jak ja nawet nie wiem czy w maluchu jest prądnica :D:DTzn mniej więcej rozkręcić alternator i rozrusznik umie, prądnice niby też ... No ale jak nas bardziej nie poduczą to na pewno nie zdam i chciałbym wiedzieć czy po nie zdaniu tego...
Miałem w ręku jakiś dynamostarter przez 30 min i na próbę połączyłem go z wałem silnika, po podaniu 12V silnik zapalił bez problemu, potem produkował napięcie w okolicach 10,5V .Nie powiem ciekawe rozwiązanie, ale chyba dość ciężko to zdobyć i w porównaniu do alternatorów takie prądnico-rozruszniki są drogie.Nie wiem jak ze sprawnością.
Jeszcze jedno małe pytanko: Na alteranatorze jeśli zapale auto i wypnę Akumulator to silnik pracuje dalej, a na alternatorze gaśnie. Tak? Po pierwsze masło maślane. Po drugie nie rób tak. Po trzecie jeżeli już tak zrobiłeś to sprawdź czy masz jeszcze ładowanie (jeżeli masz alternator a nie prądnicę)
Jeżeli jest alternator nie prądnica to wystarczy jeden 12V. Najlepiej to rozrusznik z przekładnią i 100 Ah w zupełności poradzi z rozruchem.
Mozesz smialo zamienic biegunowosc i rozrusznik bedzie i tak krecil tak samo,nie wierzysz to sprawdz.Pozdro...
Mój skuter ma alternator i rozrusznik w jednym urządzeniu. Nie magazynuje energii w kondensatorze. Wykorzystuje to do systemu start-stop. Nie pamiętam czy nawet uzwojenia nie są te same? Honda PCX. Ze schematu wynika że to prawdopodobnie te same uzwojenia.
Z której klemy akumulatora idzie gruby przewód na rozrusznik? Bądź druga opcja masz alternator czy prądnice?
Witam. Te podziękowania mógł Sobie Kolega darować. Alternator jest trójfazową maszyną prądu przemiennego, więc zastosowanie go jako rozrusznika jest co najmniej kłopotliwe. O wiele prościej można zrobić to co Kolega kombinuje na prądnicy prądu stałego, takiej jak w starych maluchach, trabantach itp. Pamiętam, że w starych autach, były rozruszniko-prądnice....
Faktem jest że zastosowanie przełącznika ma wiele minusów .Przeważnie akumulator który ma połączenie na masę przez przełącznik jest ogólnie niedoładowany.Zachodziła konieczność podmiany ich miejscami ,lub podładowanie tego jednego.Problem z tym przełącznikiem byl w Starze -28,gdyż miał on prądnicę zamiast alternatora,a z prądnicą jak wiadomo były kłopoty.Star...
Witam. Na jednym forum motocyklowym przeczytałem, iż istnieje możliwość takiej przeróbki prądnicy np. od malucha , aby służyła jednocześnie jako rozrusznik. Moje pytanko: = czy rzeczywiście jest to możliwe? = oraz czy do takiej przeróbki musi być użyta prądnica czy może być to również alternator? Jeśli taka opcja jest możliwa prosiłbym chociaż o krótki...
Z elektryki sa tylko swiatła, niema nic innego nawet rozrusznika, dlatego potrebuje mala proadnice\alternator.
Co tam z tym Twoim rozrusznikiem?.Ja osobiście jestem za zamontowaniem alternatora,prądnica to już do lamusa,alternator prędzej ładuje,jak zrobisz dobre przełożenie (koło pasowe)to będzie ładować prawie lub na wolnych obrotach .Alternator może być każdy tylko kwestia małych przeróbek przy montowaniu.
To prosta prądnica, w budowie jak dynamo Pewny jesteś? Bo mi jakoś po wyszukaniu graficznym wychodziło coś w podobie prądnicy od C330, tylko gabarytowo mniejszej (prądnica prądu stałego),. Ale Koledze chyba nie muszę wyjaśniać. Druga rzecz, sprzęt z 1971r. A tu mogą być różne rzeczy. Fota tej prądnicy/alternatora/generatora wiele by wyjaśniła. + zdjęcie...
Napięcie akumulatorów w staniue spoczynku 12.5 V gdy ciągnik pracuje to 12.7 V przy obrotach silnika grubo ponad 1500 i więcej dobija ledwo do 13.3 V więc ewidentnie bardzo słabe napięcie prądnica do wywalenia mam już alternator zakupionu i będe zakładał choć dziwi mnie to ze kontrolka sie nie zapalała nigdy gdy ciagnik pracował więc myślałem cały czas...
Tutaj chodzi o wymianę diód bez wymiany uzwojenia. Wiązka w samochodzie na pewno jest w porządku. Alternator/prądnica jest podłaczona do rozrusznika. Gruby kabel spokojnie przeżył, bo jest zaprojektowany do obciążeń rozruchowych. Należy zbadać kabel od rozrusznika do alternatora. Ale dla pewności bym go wymienił - to nie jest duży wydatek. Trzeba sprawdzić...
Prądnica prądu stałego działa jako silnik (alternator nigdy) ale na rozrusznik się nie nadaje.Rozrusznik jest silnikiem szeregowym i ma b. duży moment obrotowy.Silnik równoległy jaki można zrobić z prądnicy nie ma takiego momentu.Ciekawe jest odpalenie silnika szeregowego(alternatora) bez obciążenia.Rozbiega się on i jego obroty dążą do nieskończoności...
Prosto do prądnicy nie idzie na pewno, musi wpierw iść do regulatora napięcia. O ile autor ma prądnicę, możliwe, że ma alternator, w takim razie jeden z tych cienkich jest do niego. Drugi natomiast do przełącznika świec żarowych, o ile jest. Plus od aku, razem z tym od alternatora tu gdzie masz nie dokręcone śruby. Ostatni do rozruchu (przełącznika...
Zdaję sobie z tego sprawę, nie ma to jak klima na sprężarce, ale zamontuj ją sobie w warsztacie...sądzę, że 1000 zł nie wystarczy, a poza tym agregat połączony jest paskiem klinowym bezpośrednio z wałem silnika, pompą wody alternator / prądnica, rozrusznik...itd. wiec po włączeniu auto nie ma już takiego kopa i żre więcej paliwa. co prawda włączone...
Witam, posiadam motor i mam problem - mam akumulator, ale chciałbym z niego pociągnąć swiatła (fabrycznie tylko rozrusznik). Prądnica (nie alternator) zbudowana jest z 8-śmiu cewek, które mają następujące zadania: 2-zajmują się zapłonem 4-oświetlenie (około 42W) 2-ładowanie akumulatora. Akumulator ładowany jest poprzez regulator napięcia. I tu mój problem,...
nie wiem z którego roku masz trabanta, chyba stary jeżeli masz prądnicę a nie alternator, którą też jest prądnicą ale trójfazową prądu przemiennego plus prostownik trójfazowy, ja bym proponował tą maszynę a nie prądnicę prądu stałego do tego potrzeba wymienić regulator napięcia na 12v, i pasowałoby wymienić silnik od wycieraczek ponieważ spowoduje to...
Witam. Zgadza się alternator nie pobiera prądu. Alternator jest to generator prądu (tak samo jak prądnica) czyli przy napędzie od silnika wytwarza się prąd elektryczny. Z twoich pomiarów przerażają mnie małe wartości, napięcie ładowania (na akumulatorze) przy włączonym silniku na biegu jałowym powinno wynosić 14-14,5 V, natomiast przy zgaszonym silniku...
Witam, Panowie, odgrzewam temat, z pytaniem które nurtuje mnie odkąd pojawił się pomysł alternatora zamiast prądnicy do Ursusa C330 (rok produkcji: 1981). Instalacja z prądnicą i "plusem na masie". Wiem, że należy zmienić biegunowość akumulatorów i podłączyć wyjście prądowe alternatora do zacisku + akumulatora (można z wykorzystaniem rozrusznika) oraz...
Zastanawiam się, czy to nie alternator Po pierwsze jest to prądnica, na cewce zasilającej moduł podczas kręcenia rozrusznikiem powinno się pojawiać napięcie rzędu 80V (<100V). Jeśli mierzysz multimetrem to ustaw zakres pomiarowy na 750VAC i wtedy zobacz czy... Mam jeszcze pytanie w jaki sposób następuje zgaszenie pracującego silnika w tym modelu....
Podejrzewam że sprężonym powietrzem uruchamia się raczej silniki turbinowe. Akurat rozruch powietrzem to w przypadku silników tłokowych o znacznych pojemnościach rzecz całkowicie normalna. Nie jest to główna metoda rozruchu, a można powiedzieć "awaryjna" w razie, jakby rozrusznik elektryczny zawiódł. Powietrze jest podawane poprostu w kolektor ssący...
Witam. Mam taki problem, że, buduje rower z silnikiem spalinowym od kosiarki, i chciałbym zamontować oświetlenie do tego roweru. I tu pojawia się problem, ponieważ będzie to zasilane z akumulatora żelowego 5 Ah i chciałbym zrobić jakąś małą prądnicę albo alternator, żeby ładował ten akumulator. I tu bym prosił o pomoc, czy da się zrobić prądnicę z rozrusznika...
Może trochę dokładniej,rozrusznik na linkę czy z elektromagnesem,prądnica czy alternator,jaka cewka,aparat zapłonowy z palcem czy bez,dysza wolnych obrotów elektroniczna czy zwykła i na koniec czujnik położenia wału.
No i korekta - 99% kabli w C360 ma pole pprzekroju 1mm kwadratowy. Znosi to prądy do zasilania lamp drogowych, czyli 45W, czyli 3 A przy 15 V napięcia zasilającego. Z prądnicy 12A czy 18 A jest wyprowadzone kablem 4mm kwadrat. Wiejscy mechanicy łączą alternatory 50 A z rozrusznikiem kablami 1 mm kwadrat. :D Nawet przez myśl nie przejdzie, że skoro słabsza...
powerm: Od kiedy alternator jest w stanie pociągnąć samochód i czy podłączałes kiedyś alternator pod napięcie? Bo alternator to prądnica trójfazowa z prostownikiem w jednej obudowie. I jeśli nie przerobisz alternatora dość poważnie: wymontowanie diód i zastosowanie trójfazowego falownika, to za cholere nie ruszy to jako silnik. Myslałeś chyba o rozruszniku....
Konkretnie biega o taką rzecz. pojazd posiada na masie + biegun akumulatora a - idzie np. do rozrusznika. Chciałem zamienić prądnicę 180w na alternator lecz jak wiadomo alternator (fiat, lub inny) posiada na masie -. Jeden znajomy elektryk powiedział że trzeba tylko zamienić przewody na masie i na rozruszniku i wszystko będzie ok. Generalnie chodzi...
W starych samochodach z prądnicami małej mocy też był deficyt energii i w czasie jazdy ze światłami mijania, grzaną szybą tylną oraz wycieraczkami, układem zapłonowym, dochodziło do rozładowania rozruchowej baterii akumulatorów. Tamte prądnice miały np. 12A, 25 A. Łatwo je było przeciążyć. Obecnie alternator powinien zapewnić energię dla wszystkich...
moc bedzie bardzo nie wielka w porownaniu z "normlanym 3 fazowym alternatorem" trzeba pamietaz ze rozrusznik ma tylko 1 uzwojenie na ktorym bedzie sie generowac prad
zacytuję "Z nastaniem okresu jesienno-zimowego zaczynają się pierwsze kłopoty z rozruchem silnika samochodu, szczególnie w pojazdach eksploatowanych w warunkach miejskich. Częste używanie rozrusznika, włączone światła, dmuchawa, wycieraczki, ogrzewanie szyby itp., powodują że prądnica (alternator) nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości energii...
Nie zawracaj sobie głowy z prądnicą, skombinuj najtańszy alternator z wbudowanym mostkiem, na szrocie samochodowym 20pln . Akumulatory na tym skorzystają i ty przy okazji. Prądnica od C-360 daje minus na masę. Nie wiem jaki masz rozrusznik. Jeśli dajesz z drugiej strony to masz plus na masę czyli tak jak w c-330. Rozrusznik jest wtedy z drugiej strony...
Nic nie napisałeś o wieku akumulatorów, a to jest dość ważne. Posprawdzaj poziom elektrolitu. Wyczyść wszystkie klemy i połączenia przy rozruszniku, przeczyść połączenie akumulatora z masą. Jeśli masz prądnicę to zamień na alternator, tak jak ja to zrobiłem:[url=http://www.elektroda.pl/rt... Całkiem inne światła, ładowanie...
Witam. Polskie wózki widłowe typu RAK posiadały silniki dwucilindrowe od ciągnika URSUS C-330 a nowszej konstrukcji trzycylindrowe od C-360-3p. Nie sugeruję, że instalacja jest taka sama bo to mija się z prawdą ale i ciągnik i widlak mają rozrusznik, alternator bądź prądnicę, światła itp. Rzut okiem na schemat kilkanaście przewodów, konektorów i rura...
rozrusznik mieści się po prawej stronie kabiny,przy silniku/patrząc od tyłu pojazdu w kierunku przodu.dochodza do niego przewody elektryczne/dwa/ natomiast to co ma kółko i pasek klinowy/mały silnik/to nic innego tylko prądnica a w zasadzie alternator. Nadal nie wiem na czym polegaja te przeróbki instalacji.Jaki konkretnie jest to model ciągnika: bo...
Generalnie rozruszniki są przystosowane do pracy rzec by można „bardzo chwilowej”. Niektóre układy start-stop potrafią go wykończyć dosyć szybko. Rozruszniki mają raczej łożyska ślizgowe. O ile pamietam to Adam Słodowy zalecał zwykłą samochodową prądnicę (NIE alternator, bo się nie da tak łatwo) jako napęd samochodu - zabawki. Proponowałbym...
1. Amerykanie nie potrafią łączyć akumulatorów szeregowo. 2. Nie są produkowane sprzęty car-audio, CB i inne bajery na 24V 3. Przy instalacjach 24V jest mniejszy problem z prądami prądnicy(alternatora) i rozrusznika.
No i na to wygląda ży ty tak samo nie widzisz różnicy pomiędzy alternatorem a prądnicą. Według ciebie to tak samo alternator będą miały wsk 125 jaki 175, komary i inne bzyki, ba jeszcze rower ma alternator hahaha. A tak apropos co ma rozrusznik do alternatora?, w pierwszych wsk 175 (silnik wiatra) też była prądnica 12V i to ta sama co w gazeli zresztą...
Nie trzeba się męczyć ze sprzęgłem a silnik spalinowy może pracować na względnie stałych obrotach.Prądnica/alternator może robić za rozrusznik. Jeżeli dodać bufor w postaci dajmy na to superkondensatorów to przyspieszenie na takim tandemie byłoby znaczne. Do tego silnik elektryczny ma pełen moment obrotowy od razu a regulacja prędkości jest dokonywana...
1.Ktoś kto ma podstawowe pojęcie z zakresu elektryki/elektroniki i dysponuje odrobiną wiedzy i średniej klasy miernikami(oscyloskop,miernik cęgowy,woltomierz,watomierz itd)odrazu wam powie że to co jest napisane na alternatorach i akumulatorach to totalna reklamowa bzdura. 2.Większy niż zalecany fabrycznie akumulator: tak ale z rozsądkiem,powiedzmy...
No to chyba oczywiste, że coś masz nie tak - być może prądnica podłączona do nie tego co trzeba zacisku przy rozruszniku (o ile w tym ciągniku tam właśnie jest podłączona) lub jakiś problem z wyłącznikiem elektromagnetycznym (tzw. automatem lub bendiksem) Musisz napisać coś więcej na ten temat lub wstaw zdjęcia połączeń rozrusznika i prądnicy. Co to...
O ile pamiętam to prądnicę można przemagnesować aby był - na masie tylko problem jest czasami z niektórymi wskaźnikami /nie pamiętam dokładnie z którym ładowanie ,temperatura lub ciśnienie oleju/ które można rozwiązać przepinając odpowiednio przewody. Wystarczy podłączyć akumulator - na masę uruchomić silnik i prądnica po chwili przemagnesuje się. Może...
https://filmy.elektroda.pl/74_1684061052... Udało się przerobić instalację na alternator :) jeszcze muszę dopasować regulator bo obecny przy wysokich obrotach na wyjściu daje 16V momentami. https://obrazki.elektroda.pl/1615687500_... Światła świecą jednostajnie bez migania. Czyli zamierzony efekt zrealizowany :) Po przekręceniu stacyjki...
Witam, koledzy mam problem z prądnicą p20d i regulatorem rg15d w ursusie 4011. Po podłączeniu prawidłowym ( setki razy sprawdzanym ze schematem i oznaczeniami na korpusie) w instalacji ciągnika pojawia się zwarcie. Znalazłem też przyczynę owego zwarcia: po odłączenia kabla od zacisku nr 16 na prądnicy i odizolowaniu go zwarcie ustaje, kable się nie...
Hindusi robią takie rozruszniki z przekładnią. Stary rozrusznik napędzał koło zamachowe, szybkoobrotowy napędza małą przekładnię, która napędza koło zamachowe. Kolega ma w ciągniku prądnicę czy alternator?
Układ podobny do tego z malucha, gdzie też był przewód oporowy zasilający cewkę zapłonową. Cewka podczas pracy rozrusznika dostaje zasilanie wraz z rozrusznikiem, po odpaleniu przez drut oporowy ze stacyjki ograniczający prąd cewce, celem oszczędzania cewki. Cewka dostaje pełne zasilanie tylko podczas odpalenia, później do dalszej pracy starcza już...
Przy alternatorach na ogół jest minus na masę, a plus na rozruszniku. Tylko w ruskich jest odwrotnie. Też kwestia, że jak była wcześniej prądnica to trzeba odłączyć od niej regulator. Do jednego styku regulatora, podajże z oznaczeniem 16 są podłączone dwa kable, które należy połączyć i np. zaizolować, reszta jest niepotrzebna. Standardowo na alternatorze...
Jak podłączysz akumulator 12V i 6V szeregowo to będziesz miał w instalacji 18V. Rozrusznik będzie miał większą moc. Ale jak zacznie pracować alternator (lub prądnica) to nie wiem co się stanie, bo wytwarza napięcie ok 14V. Na pewno akumulatory nie doładują się z powrotem do 18V.
moim zdniem kol VValdek ma rację. Ja w swoim maluchu mymieniłem ten gruby kabel pomiędzy rozrusznikiem a akumulatorem (gdzieś był zaśniedziały - kupiłem nowy za 14 zł - najwięcej roboty z przekładaniem), wymieniłem kabelek pomiędzy prądnicą (ty masz alternator ;) ) a rozrusznikiem - tylko że maluch miał 20 lat ;) . W nowszym maluchu problem tkwił w...
witam prądnica w maluszku wytwarza mniejszy prąd niż alternator do uruchomienia jednak potrzebny jest akumulator ,kiedyś w sprzedaży było takie kółko z linką ale to zastępowało rozrusznik narazie
Naprawiałem instalacje elektryczne w kombajnach różnej marki,więc te 80 A to coś nie tego tam!Instalacja to coś pośredniego między ciągnikiem a samochodem(marnym!)Każdy alternator zda egzamin,tylko trzeba z kablami zrobić porządek lub dołożyć gruby kabel(6 mm²)miedzy alternatorem i akumulatorem(często rozrusznik jest punktem łączeniowym).W niektórych...
Witajcie Posiadam kombajn zbożowy Claas w którym zamontowany jest silnik Perkins 4 cylindry typ 4.236. Silnik odpala od "kopa" gdy jest zimny. Gdy maszyna sobie popracuje np 1 godzinę wszytsko się nagrzeje niemożliwe jest odpalenie tego motora z powodu tak jakby rozładowania się akumulatora.Rozrusznik nie może obrócić wałem kontrolki przygasają i staje...
Alternator jest trójfazową prądnicą prądu przemiennego. To, co chcesz zrobić zadziała z prądnicą prądu stałego, lecz wydajność jej jako silnika będzie daleko mniejsza niż jako prądnicy. Alternator trzeba zasilić prądem przemiennym trójfazowym żeby zmienić go w silnik. Gdybyś poczytał podstawy elektrotechniki, to być może uniknąłbyś rozbiórki alternatora....
zaczne od początku , w 330 była prądnica ,wymontowałem prądnice i zamontowałem nabyty alternator ,nie ingerując w przewody podpiołem przewód do B+ i poprowadziłem do rozrusznika pod gumowy kapturek przykręciłem go ,i tu mnie poniosła fantazja ,odkręciłem regulator napięcia i wszystkie przewody idące do niego i powstał mętlik ,więc przerwałem i wziołem...
Mam zamiar zmienić prądnice na alternator od poloneza ale dowiedziałem się że na alternatorze na obudowie jest (-) a ja na obudowie w ciągniku mam (+) < tak że minus idzie na rozrusznik . Wiem że obojętne jest czy będzie - czy + na rozruszniku bo on i tak będzie dobrze kręcił . Nie wiem czy wystarczy odwrócenie akumulatorów i będzie dobrze czy będzie...
właśnie wymieniam prądnice na alternator, i z tego co widzę przewód "+" miał 2,5 mm na forum wyczytałem że zmieniając na alternator wszyscy zalecają wymianę przewodu zasilania alternator - rozrusznik na minimum 10mm stąd to pytanie.
szkoda czasu i kasy na naprawę tego ja sam sie w to bawiłem i nic nie dało,w końcu kupiłem do 4011 nowy 70A z wbudowanym regulatorem za 200 zł :) łatwo podłączyć gruba śrubka kabel plus do rozrusznika wzbudzenie na wsuwkę, kółko jest bardzo małe na wolnych obrotach ładowanie 14,4 i pięknie ładuje,prądnica w porównaniu to jest g...... nie ładowanie
Oczywiście że bez związku. Widziałeś Żuka z alternatorem i plusem na masie? Odwrócone bieguny miały tylko te z prądnicą i to też chyba nie wszystkie.
Amperomierz (±30A) powinien być wpięty w przewód nr. 30 pomiędzy stacyjką a rozrusznikiem (akumulatorem), pod warunkiem że przewód ładowania od alternatora będzie podpięty tak jak w układzie z prądnicą - do drugiego zacisku 30 stacyjki. Jednakże oryginalna instalacja C330 posiada wadę w postaci podgrzewaczy o dużej mocy (2×25A = 50A) których prąd...
Pierwszy jest w przetwornicy. Najczęściej zadziała poniżej 10,5V. Co zapobiega głębokiemu rozładowaniu i zniszczeniu akumulatora. Niestety przy tym napięciu nie odpalisz auta z rozrusznika. Trzeba by dać coś wyżej. Przy 2 akumulatorach ten problem odpada. Zawsze masz cały główny na rozruch silnika. Co jest lepszym rozwiązaniem. Bez znaczenia czy alternator...
Najlepiej będzie zdemontować regulator napięcia [stary] , wiązkę od regulatora do prądnicy usunąć , pozostałe końcówki po izolować . Pomiędzy [ nowy ] alternator a rozrusznik dołożyć nowy grubszy przewód i powinno być ok , oczywiście jeżeli to będzie alternator z regulatorem napięcia . Może wystąpić problem z kontrolką ładowania [ sposób podłączenia]...
Witam, Mam pytanie, mianowicie, co jest odpowiedzialne za to, że pomimo zmiany biegunowości rozrusznik kręci w tą samą stronę? Mam problem, bo chciałem wymienić prądnicę na alternator, zamieniłem z + na - na masie i mam wrażenie, że bendix kręci w drugą stronę. Pytam, bo oddałem ciągnik do naprawy i została w nim wymieniona elektronika i mam wrażenie,...
Silnik spalinowy napędza bezpośrednio pompę hydrauliczną, alternator 24V!!!, oraz prądnicę prądu stałego do zasilania silnika jazdy. Rozrusznik i zapłon zasilane są z akumulatora 12V, zaś sterowanie z 24V, akumulatory są dwa- połączone w szereg, równolegle z nimi dołączony jest symetryzator ładowania. Instrukcja zaleca odłączanie symetryzatora przy...
Przewód zasilania nowy 8mm2 . Bezposrednio aku lub rozrusznik. Ten z prądnicy się upali.
Witam. Kupiłem agregat prądotwórczy PAD-20-3/400/R z wojska, jednak agregat nie posiada żadnego pulpitu sterowniczego ponieważ pracował w komplecie z innymi. Agregat zasilany jest silnikiem spalinowym. Silnikowi zrobiłem remont i pracuje bez zarzutu. Posiada alternator i rozrusznik elektryczny na 24V. Problem pojawia się przy prądnicy. Prądnica posiada...
Rozrusznik zaczyna się obracać.... Pierścień zębaty, który jest na wielowypuście śrubowym zostaje siłą bezwładności wypchnięty w stronę wieńca. W większości przypadków zazębiając się z nim i powodując rozruch silnika. Taka metoda rozruchu jest stosowana w większości marynistycznych silników przywieszanych, większych kosiarkach, agregatów prądotwórczych...
Witam miałem podobny problem ale w polo po wymianie radia oczywiście po jakiś czasie okazało się że żle było połączone i kradło prąd. A u cb wnioskuję następująco jechałeś i na wzniesieniu auto podskoczyło jak tłumaczysz i zdech czyli gdzieś zwarcie zrobiło proponuję zatem , Sprawdzić połączenie kabli przy rozruszniku i alternatorze czy prądnicy jak...
Panowie spokojnie już wyjaśniam. Dziadek mówił że założył altka dosyć niedawno od szwagra (ale połączenie) wcześniej była prądnica - regulator napięcia prądnicy został odłączony a ten przewód co mam na PIN wkładany (DF) to jest przewód od stacyjki (w tym układzie nie ma regulatora napięcia). Bez kluczyka nie zapali także to dosyć oczywiste tak mi się...
Tak . Chodzi mi o obecnie produkowane alternatory do 30-stek . Dokładnie wiem , że w oryginale miały prądnice i to z plusem na masę i jak i minusem na masę . Źle sprecyzowałem pytanie . :cry:
Kolego FORESTX od jakiegoś czasu siedze i szukam potrzebnych informacji o budowie prądnicy wolnoobrotowej [dzięki za stronkę ale już ją znam] podaj więcej szczegółów na temat : wymiary magnesów neodmowych jaki drut [grubość] ile zwoi itd. przy tym co planujesz. A rzeczywiście budowa przekładni zwiększającej obroty to dlamnie żaden problem ,bo siedze...
http://www.fiat126p.pl/forum/viewtopic.p... Tylko nie pamietam jak kabelki sie podlacza :) Na pewno gruby idacy do rozrusznika na B+ a wzbudzenie na jedna ze wsuwek... tylko na ktora wsuwke i ktory to kabelek, to ci nie powiem...
rozrusznik nie nadaje się do ciągłej pracy , szybciej prądnica z jakiegoś starego modelu samochodu ciężarowego w nowych są alternatory zgadzam się z kolegą po co Ci taka moc przy tak małym napięcie zasilania , czy zastanawiałeś się nad przekrojem przewodów zasilających i sterowaniem takiego silnika , nawet proste zał / wył wymaga specjalnych styczników...
No to jedziemy z koksem 30 na altku z prądowym rozrusznika, 67 na altku z 67 na regulatorze regulator 15 z kontrolką ładowania i musisz uważać gdyż jak się spali kontrolka brak ładowania , to jest naj proztrzy sposób.lub z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawisz własny zbudowany obwód, schemat znajdziesz w schematach proste)....
W tej chwili to wszystko działa... 35w przedni reflektor, 21W stop, 20W migacze , 5W przedni postój... 5 W tył , 5W podswietlanie tablicy...do tego jeszcze rozrusznik.. razem ok 85W ... tyle ze na 2 sekcjach prądnicy... Sporo Wattów odzyskałem bo wsadziłem żarówki na ledach wiec troche mocy w zapasie prądnica ma... Jak przerobic/ przewinąc tą nieszczęsną...
A więc tak, sam nie wiem czy to prądnica czy alternator, na 99% są tam cewki wokół których krąży koło magnesowe, zasada jak np. w silniku od Rometa. Akumulator tam już mam, ma 30 Ah, jest rozrusznik, potrzebował będe prądu do oświetlenia, razem około 100W jutro postaram się podłączyć prąd z prądnicy do aku i zobacze jak wtedy będzie wyglądało napięcie...
O ile wiem to w w/w ciągniku jest regulator napięcia mechaniczny, który to bardzo często pada. Zasada działania takiego regulatora jest podobna do "termika" do silnika elektrycznego lub termostatu ze starej lodówki. Jak już wcześniej ktoś napisał: alternator od poldka i normalny elektroniczny regulator napięcia to jest idealne rozwiązanie. Jeszcze kwestia...
Regulator napięcia masz w środku.Nawet go widać w górnej szparce plastyku.Zamocuj do traktora.Śrubka po lewej na zdjęciu do zacisku prądowego na rozruszniku( najbliżej masz).Śrubka po prawej do lampki kontrolnej.Jeżeli była tam wcześniej prądnica odkręć przewody od regulatora i zaizoluj każdy z trzech osobno.Jeden z nich podwójny wykorzystaj do podłączenia...
Tego kategorycznie bym nie próbował! Może się skończyć upaleniem regulatora. Tam nie ma regulatora (w sensie regulującego napiecie bo to nie alternator tylko "prądnicopodobne" coś :) Tam jest tylko prądniczka przez prostownik i do akumulatora, ładuje takim napięciem jakie daje prądnica (bardzo szkodliwe dla akumulatora bo przy większych obrotach jest...
Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
rozrusznik prądnica prądnica rozrusznik alternator rozrusznik
bizhub kartka gorąca sprężarka lokalizacja moduł bluetooth
vaillant filtr powietrza kuchenka klarstein
Piaggio X8 125 2006 – lokalizacja impulsatora, iskrownika i magneta, szczegółowy opis demontażu Amica DFM62D7TOqID – kody H1-H14, zawieszanie, wymiana programatora, cykl Eco