A gdyby tak użyć takiego pomysłu gadzetomania.pl/2011/08/22/rower-kolo-za... Energię z wychamowywania "łapać" na koło zamachowe (zrobić coś w rodzaju automatycznej skrzyni ze skutera, tyle, że na manetce, im mocniej zaciskasz manetke tym większe przełożenie i pochłania więcej energi =>hamuje mocniej) z koła zamachowego...
Im szybsze mają być obroty, tym większe potrzebne jest napięcie, by skompensowało SEM generowaną przez silnik, i jeszcze coś zostało. Silnik DC można opisać dwoma parametrami: 'k' (stała silnika) i 'R' (opór uzwojeń). U=I*R+Ω*k, gdzie U i I to napięcie i prąd, a Ω to obroty. Jeśli Ω>U/k, to prąd płynie w przeciwną stronę (I<0) i...
ad 1. Prąd twornika nie oddziaływuje z polem stojana tylko pole magnetyczne twornika oddziaływuje z polem magnetycznym stojana. Jeśli przestaniesz zasilać twornik a będziesz napędzał wirnik lub pozostawisz rozpędzony to możesz zbierać generowany tam prąd (odzyskiwać z energii mechanicznej) czyli masz prądnicę lub wykorzystasz do hamowanie silnika prądu...
Coś je hamują obrotami, spadek obrotów tak do 2000obr.min... Ale widać wyraźnie jak prądnica hamuje pod obciążeniem... A jak myślisz skąd się bierze prąd jaki produkuje prądnica? Daj mocniejszy silnik i połącz na sztywno, nie żadne paski bo nie przeniosą mocy.
Proszę wziąć pod uwagę że wszelkie "prądnice" hamują pod obciążeniem. Nawet amerykanka. Oto link. https://www.youtube.com/watch?v=5D_lJka2... Oto dokładny prosty przykład. https://www.youtube.com/watch?v=FwY6pCXd... Pozdrawiam
Z silnika 230V pewnie można zrobić niezłą prądnicę na 200V (przy takich samych obrotach, jakie miał jako silnik - napięcie rośnie z obrotami). Hamowanie obrotów przy podłączeniu amperomierza (czy obciążenia) jest związane z prądem, jaki płynie - im większy prąd ciągniesz z prądnicy, tym większe masz hamowanie. Albo inaczej, im więcej potrzebujesz napracować...
Interesuje mnie od czego zależy napięcie i natężenie prądu To jest podstawowy "szkolny" wzór: U=n* dφ/dt gdzie U - wyindukowane napięcie , n - ilość zwojów cewki, a dφ/dt to szybkość zmiany strumienia magnetycznego objętego cewką. Strumień objęty cewką jest ograniczony powierzchnią 'oka' cewki i indukcją nasycenia materiału rdzenia w cewce....
Z hamulcem będzie - moim zdaniem - łatwiej sterować obrotami, bo można wtedy operować rozpędzaniem i zwalnianiem (nie tylko rozpędzaniem). Nie rozumiem. Hamulec hamuje bardziej lub mniej ale tez tylko hamuje. Jak obciążysz prądnicę bardziej lub mniej to też uzyskujesz efekt hamowania. Jak synchroniczna jest problemem to daj alternator albo prądnicę...
A jakby tak jeszcze wykorzystać silnik do hamowania jako prądnice i np. podczas hamowania doładowywane byłyby akumulatory?
To może już osłabły i trzeba je wymienić? Ale jak będą silne, to prądnica będzie bardziej hamować silnik.
hamulec który hamuje zbyt wysokie obroty. Doczepianie do turbiny jakichkolwiek hamulców uważam za SKANDAL - tylko prądnica powinna hamować i to skutecznie .
OK, czyli jeżeli na obydwu zaciskach silnika pojawi się zero, to oznacza że silnik hamuje. Raczej dopiero jak silnik stanie. W czasie hamowania silnik działa jak prądnica.
A w Lublinie wykorzystują już silniki asynchroniczne do odzyskiwania energii :) A w jaki sposób jest to zrealizowane?? bo ze silnik asynchron'a pracuje jako prądnica przy hamowaniu to wiem, a gdzie wykorzystywana albo magazynowana ;) jest ta wytworzona energia?
Silnik prądu stałego zachowuje się jak prądnica, czyli hamować można zwierając jego zaciski (oczywiście po odłączeniu zasilania). Tak m.in. hamowane są silniki od wycieraczek samochodowych. Może hamowanie w ten sposób będzie wystarczające w Twoim przypadku.
Nie nie. Mi nie chodziło o to żeby ją sprawdzić pod obciążeniem. Tylko zanim wymieniłem regulator napięcia w ogóle nie było napięcia na wzbudzenie ani na wyjściu prądnicy. Teraz prądnica się wzbudza i daje 400V ale tak jak pisałem wyżej przyhamowuje silnik. Przed wymianą regulatora prądnica nie hamowała silnika ale też się nie wzbudzała. A to są takie...
Czy nie można by było wykorzystać prądnicy do hamowania a jak mało się hamuje to załącza się sam. Bez części ruchomych po prostu przerywając obwód ładowania bo jak niema obciążenia to prądnica nie stawia oporów ładuje akumulator albo co innego. A klocki tylko w ostateczności
No tak przedstawione w linku hamulce elektromagnetyczne są jak najbardziej rozwiązaniem problemu ale w moim przypadku trzeba by chyba zmieniać silniki napędowe(2*3KW)razem z motoreduktorami ponieważ nie mam gdzie ich zamontować silnik ma za krótki wałek do hamulca. Także bardzo wysoki jak dla mnie koszt
UKey - miałeś kiedyś rower z dynamem? Próbowałeś w czasie jazdy włączać/wyłączać światła? Co się wtedy działo? Otóż czuć było opór(ciężej się pedałowało) po włączeniu światła. Prądnica obciążona elektrycznie, stanowi opór mechaniczny dla silnika napędzającego ją. Mówiąc językiem dresiarzy - prądnica hamuje. Energia nie ginie. Chcesz pobrać więcej mocy...
A prądnice mniej hamują pod obciążeniem...alternator to samobójstwo konstruktora. Nie uda się PM... Alternatory badałem 24V 60A celma. Jak to hamowało aż wyło. Niestety hamownia na tym można zbudować. Zwykły alternator 12V 40A chyba lub większe ciut mechanik robił zwarcie jako obciążenie i potrafił zadusić silnik C360 palący na wolnych obrotach w okolicy...
Po co stosować prądnicę i silnik? dodatkowo zwiększając masę i tak ciężkiej konstrukcji roweru. Silnik stanowi prądnicę i jest wykorzystywany w dynamicznym hamowaniu
maszyny asynchroniczne mogą pracowac jedynie jako prądnice przy hamowaniu prądnicowym (odzyskowym) poslizg musi byc mnieszy od zera (s<0) napomiast predkośc wieksza od prędkosci synchronicznej n>n1. Wynika z tego ze silnik musi byc dodatkowo napedzany i sam sie staje hamulcem (odwraca sie fazy napiecia) po dokładniejsze informacje proponuje dowolna...
Noooo coś tu przysiadło... Idąc od prądnicy i wzbudzenia wirnika po drodze mamy diody Graetza albo selenowy i to trzeba sprawdzić czy są sprawne. Potem wszystkie połączenia gwintowane śrubki czy są dobrze dokręcone zwracac uwagę na korozję. Od diody idziemy do transformatora i tam jest mieszanka pomyje. Dławiki... Czy wszystko się,gaszą z schematu elektrycznego...
Tak w zasadzie jakie są oczekiwania. Jeżeli aplikacja pokazuje ok 44V i to określane jak DC1 to pewno jest pomiar po prostowniku wewnątrz falownika. Prąd jest zerowy a moc ok 4W co dawało by ok 0.1A dla DC ale może to jest w zakresie błędu pomiarowego i dla tego wyświetlane jest 0.0A. Moment hamujący jest tak orientacyjnie proporcjonalny do prądu pobieranego...
Nie ma ograniczenia pobieranego prądu i wzrastające obciążenie przekracza chwilową moc prądnicy zatrzymując ją. Inwerter musiałby mieć możliwość ustawiania max. pobieranego prądu z prądnicy żeby nie hamować jej zbyt mocno.
Moje pytanie jest następujące - przyjmując że moc DRV1 to 22kW, a DRV2 to 8kW - należy dobrać przewód zasilający falowniki konkretnie tylko pod DRV1 (tj. 22kW) czy sumować moce falowników, czyli 30kW? Otóż jest maszyna z 2 silnikami, jeden napędza bęben, a drugi służy jako hamulec do obniżenia obrotów ślimaka, który znajduje się wewnątrz bębna. O właśnie,...
Powiem tak robiłem hamulce do prądnic wiatrowych 5kW tarcza i klocki od poloneza dosłownie się spaliły więć wiem co nieco o energi odzyskanej z hamowania.
Hej! Proszę o wyjaśnienie dla laika... co powoduje, że obciążona prądnica zwalnia? Można by pomyśleć, że skoro jest "obciążona", to ma "ciężej" się kręcić - niby oczywiste, ale dla mnie jeszcze nie. Fizyka ! Prąd obciążenia generuje siły w uzwojeniach, które są przeciwne do sił napędzających wał. To się nazywa "hamowanie silnikiem". Prądnica "przyhamowuje",...
Same prądnice u mnie leżą bo pracują jako silniki do regulowanego posuwu maszyny + prawo/lewo. Lekko nie mają bo jest hamowanie odwrotnymi obrotami. Rozwiązane z czasu kiedy falowniki były bardzo drogie a że pracuje dobrze to po co przerabiać?.
To prądnica będzie wtedy na zwarciu to rozumiem. Obcowzbudna ma duży prąd zwarcia i napięcie na zaciskach spada. I ten prąd zwarcia który zwiera zaciski A1 i A2 twornika prądnicy hamuje silnik? Działa jak hamulec?
Panowie jeszcze raz dzięki za zainteresowanie sprawą. Dzisiaj kolejny raz przystąpiłem do uruchomienia silnika, lecz nadal brak postępów. Dodaję, że próby uruchomienia czyniłem na świeżym paliwie, z właściwą ilością oleju do dwusuwów (1:50) i nową świecą i nic. Silnik nadal nie chce się rozbiegać. Jak już informowałem zamieniłem całą "elektrykę" zapłonową...
Hamowanie dynamiczne, czyli za pomocą rezystora Totalna bzdura, hamowanie dynamiczne to hamowanie prądem stałym. Zwora w układzie DC służy do rozpinania tegoż obwodu w przypadku stosowania wspólnego obwodu DC dla grupy falowników(chodzi o odzysk energii w trakcie hamowania, kiedy silniki pracujące jako prądnice - np przy hamowaniu dużych rozpędzonych...
"z reguły większe napięcie i natężenie daje większą produkcje" - i silniejsze hamowanie silnika przez prądnicę, i w sumie większe straty.
Witam W rowerze będziesz potrzebował jazdę "na luzie". Jeżeli silniki będą na stałe sprzężone z osiami, to przy odłączeniu Uz będą robić za prądnice. Rower będzie hamowany. Mam gdzieś schemat który powinien zdać tu egzamin, musiałbym poszukać i przerobić na 24V.
Witam , chyba zostałem kolejnym zakręconym wiatrem i też powoli coś będę stawiał na działce za domem .Mój wybór padł na wirnik H-rotor ze zmiennym kątem nastawienia ( w funkcji kąta obrotu ) i prądnicę typu pralkowiec , jestem na etapie tworzenia prądnicy , natomiast chciałem się wypowiedzieć w kwestii moc śmigła /moc prądnicy , wydaje mi się że jednak...
Ostatnio natknąłem się na superkondensatory. Kopara opadła jak zobaczyłem taki o pojemności 3000F. Co prawda na napięcie 2,7V ale to i tak daje 2,25 Ah prądu! Połączenie pięciu w szereg pozwoli uzyskać napięcie 13,5 V i pojemność 600F co jest już bardzo ciekawe. I teraz zagadnienie teoretyczne. Gdyby zrobić taką baterię o sensowenj pojemności z tych...
Zrobiłem test na 36V z akumulatorów. Prąd hamowania dla uzwojeń skojarzonych w Y to ok 7.5A. Maszyna hamuje w ok 30 sek. I czyż tak nie jest prościej i skutecznej (podłączyć i nie liczyć za dużo na zapas)? Ja nigdy na hamowniach takiego hamowania nie badałem, natomiast z doświadczeń własnych z piłami i sztanctyglami wiem że da się zatrzymać w kilka...
Witam! ... asynchroniczny 3kW silnik można przewinąć na 12V ew. 24V ... TAK, choć może się okazać, że Twoja "prądnica z silnika" przy 300 obr/min bez przewijania da właśnie 12 lub 24V (prądu zmiennego). Zanim przewiniesz - zmierz! ... chciałem go przerobić na prądnice wolno obrotową ... Prądnica będzie miała tyle razy mniejszą moc, niż "oryginał", ile...
Najlepiej alternator napędzić trój fazowo Równie dobrze można by zaproponować silnik od odkurzacza plus przetwornica. Straty kolego, straty wynikłe z przetransformowania energii, zaś taką prądnicę lub silnik prądu stałego wykorzysta i jako napęd i jako odzysk energii podczas jazdy z góry lub hamowania.
Siła hamowania odzyskowego ( silnik działa jak prądnica) zależy od obciążenia elektrycznego. Przykładowo do silnika podłączasz rezystor nastawny i zmniejszając jego wartość zwiększasz siłę hamowania, a energia jaką dostarczasz silnikowi wytraca się w postaci ciepła.
Mam wrażenie, że Robert W. Alexander (czy jak się nazywa twórca tego wynalazku) nie rozważa w swoim opisie faktu, że prąd płynący przez uzwojenie wirnika łączy się z momentem siły działającym na wirnik - przez co obciążenie prądnicy powoduje hamowanie wirnika i jeśli uzwojenie na wirniku silnika ma mniej zwojów, to wymaga odpowiednio większego prądu,...
Jeżeli szczelina wpływa na zmniejszenie sprawności silnika i transformatora, to dlaczego nie powoduje zmniejszenia sprawności prądnicy? odp: po pierwsze sprawność prądnicy to ile procent mocy podanej na wał zamieni na prąd i to nie zależy od szczeliny. a w trafo zależy to ile % strumienia obejmie uzwojenie wtórne bo za wytworzony strumień trzeba zapłacić...a...
Witam. W tramwajach typu 105N zastosowano hamowanie elektrodynamiczne /rezystancyjne/, przy pomocy silników trakcyjnych pracujących jako prądnice, obciążone rezystorem bębnowym, tym samym co przy rozruchu. Pozdrawiam.
Sorry kolego. Przeczytaj temat dokładniej, to zrozumiesz o co chodzi. Nie ja zacząłem temat o dodatkowych prądnicach. ... Zapytasz dla czego osobne akumulatory?- bo jak by prądnica miała ładować akumulatory które aktualnie używał byś do jazdy to sama prądnica by cię hamowała, a jak była by obciążona tylko samymi aku to obciążenie było by niewielkie......
Hamulec przeważnie w takich pojazdach to po prostu zwarcie zasilania silnika. Wtedy silnik pracuje jako prądnica a zwarcie jej wyjść skutecznie hamuje. Wygląda na to że nie do końca odłączane jest zasilanie z silników i zwarcie wyprowadzeń silnika powoduje spalenie bezpiecznika. Druty pewnie pełnią role rezystorów hamujących na nich wydziela się cześć...
czy nie zrobiłem ich zbyt wielkich daje 4v i prawie nie reaguje na zwarcie,nic nie zwalnia Swiadczy to o niedopasowaniu śmigieł. Moim zdaniem do tej prądnicy powinny być szybsze(trochę mniejsze) śmigła, a sama reakcja prądnicy to potwierdza, lub prądnica słaba, bądż coś z nią nie tak. Każda prądnica dobrze wykonana na "zwarciu" powinna wyrażnie hamować.
Po wyłączeniu zasilania silnika z wkrętarki aby go zatrzymać, trzeba zewrzeć jego uzwojenia. Fajnie jakby to było takie proste... Stosując takie rozwiązanie (czy też rozwiązanie z rezystorem, o którym pisze autor tematu) napotykamy od razu dwa podstawowe problemy: 1. Oczywiście silnik szeregowy jest w stanie pracować jako prądnica, ale nie jest to...
Rączki hamulca są z czujnikami lub mikro wyłącznikiem po to, aby momencie zagrożenia odciął zasilanie silnika, ba mogą wspomagać hamowanie. W zależności jak ustawimy sterownik, to dotykając delikatnie rączkę hamulca pojazd może się zatrzymać szybko nie używając klocków hamulcowych. Zwiększa to bezpieczeństwo jazdy, bo można gwałtownie się zatrzymać....
A nie rozwaźałeś obciąźenia prądnicą ? Podczas hamowania magnetycznego ciepło wytraca się właściwie na tarczy. Przy prądnicy trzeba jeszcze jakiegoś oporu do wytracenia ciepła. Albo bateria rezystorów, albo rezystor wodny. Zwiększy to skomplikowanie układu i gabaryty. (at)_jta_ Ładnie wytłumaczone co i jak. Gratuluję wiedzy. Czy zastosowanie przekładni...
Tak sobie przeczytałem i wnioskuję, że prawdopodobnie chodzi Ci o odzysk energii podczas hamowania. Czy tak? No bo w drugą stronę (przyspieszanie) to tak nie bardzo. Czy jest to w jakiś sposób możliwe? W zasadzie tak jest to możliwe. Ale nie za bardzo opłacalne na takich elementach jak zderzaki wagonów. Bo w większości taki odzysk realizowany jest poprzez...
Cześć. Wiadome jest (tak mi się zdaje) że prądnica wolnoobrotowa musi "dostać" spory moment obrotowy, a wysokoobrotowa będzie pracować na mniejszym momencie. Od dłuższego czasu szukam informacji, jak ominąć opór mechaniczny stawiany przez prądnicę, alternator pod obciążeniem elektrycznym. Ktoś się orientuje, czy jest to w ogóle możliwe? Czy transformator...
A tak na poważnie? Stwierdzenie kolegi (at)gkwiatkowski jest całkowicie poważne. To, że kolega wzbrania się przed poczytaniem literatury o maszynach elektrycznych to nie nasza wina. W zasadzie prowadząc dalej ten watek napiszemy podręcznik z maszyn elektrycznych rozdział synchroniczne prądnice trójfazowe a publikacja podręczników nie jest celem tego...
Uszkodzenie wirnika łatwo stwierdzić. Wystarczy przy pracy silnikowej, mechanicznie hamować wirnik prądnicy aby jego obroty zeszły na około 1/s. Przy uszkodzonym wirniku, zatrzyma się i po zmniejszeniu obciążenia nie ruszy. Jeśli nie nastąpi zatrzymanie to problemu należy szukać gdzie indziej.
Do "sq9cwd": Gdyby winda nie miała przeciwwagi to będąc w najwyższym położeniu zaczęłaby spadać napędzając silnik , czy prądnicę hamującą. Cały czas ruchu windy mógłby być wykorzystany do odbioru energii. Gdy jest przeciwwaga, to bez żadnego napędu winda może stać nieruchomo na dowolnej wysokości. Ruch do góry lub do dołu wymaga napędu silnikiem. Odzysk...
Zdaje się, że częstotliwość będę w stanie ustawić prędkością obrotową za pomocą oscyloskopu. Nie ustawisz, bo "f " zależy od prędkości obrotowej.Prędkość zależy także od obciążenia prądnicy. Prądnica hamuje silnik napędowy. Nie sądziłem, że podłączając 2 fazy których sinusoidy są przesunięte o 1/3 cyklu bezpośrednio do "wtyczki" sprzętu możliwe jest...
Po co te maszyny?? Na początek kup sobie samochód elektryczny. Wywal akumlatory, tylne koła ustaw w tryb "prądnica" ( jak wiadomu elektryk ładuje akumulatory w trakcie hamowania} a przednie jako "slinik" ktoś Cię popchnie i już jeździsz za darmo do końca świata.
Witam, zachowanie silnika podobne do wkrętarki będzie przy podaniu stałego potencjału, tak jak opisałeś, można również regulować moment hamowania poprzez zmianę wypełnienia i to już jest inaczej niż we wkrętarce. A dzieje się to z powodu właściwości silnika prądu stałego, a mianowicie działanie jako prądnica, która zwarta stawia większy opór na wale.
No tak straty zawsze jakieś będą ale wydaje mi się że coś tak ten alternator doładuje akumulator i autko będzie jeździć dłużej ,w hulajnogach jest cos takiego że przy hamowaniu silnik odzyskuje energię i coś tam zawsze ten aku się doładuję chociaz też są straty a mimo to to działa To jest zupełnie co innego, przy rozpędzaniu zamieniasz energię elektryczną...
Witam. Problem z przeróbką silników rdzeniowych na takie prądnice jest taki, że nie można zastosować zbyt mocnych magnesów, bo w pewnym momencie dochodzimy do sytuacji, że rdzeń zaczyna wchodzić w stan nasycenia, i zamiast zwiększać się wydajność i moc prądnicy, tylko zaczynają nam rosnąć opory magnetyczne i straty w rdzeniu. Ponadto w prądnicach rdzeniowych...
1. Chodzi o prądnicę "przemysłową", urządzenie duże i z dużym momentem bezwładności. 2. Prądnica zostaje rozpędzona _bez_obciążenia_, ma wtedy mniejsze opory i można osiągnąć powiedzmy obroty na poziomie 200% nominalnych. 3. Do uzyskania pola wymagane jest uzwojenie, zwykle na rdzeniu ferromagnetycznym. Aby pole było silne potrzeba wielu zwojów, o dużym...
Ten typ tak ma hamulce są hydrauliczne ale jeżeli jest to model z silnikiem elektrycznym zamiast osi przedniej(hybryda,tzn połączenie silnika spalinowego+prądnica+silnik elelktryczny) to dodatkowo hamowanie odbywa sie poprzez ten silnik elektryczny zaraz po puszczeniu pedału gazu no i oprócz tego powinien być normalny hamulec ręczny( linka) jak w samochdzie
Kolego zanim zakupisz regulator to wpierw z rzuć pasek z prądnicy i zewrzyj wszystkie przewody przy regulatorze.Tak sprawdzisz czy prądnica jest dobra,przy zwarciu przewodów 19,18,16 prądnica ma się obracać równo,zwalnianie lub hamowanie świadczy o złym tworniku.Na razie ziomal,radzę alternator. Mało miarodajna i wiarygodna metoda. Zauważ że przy uszkodzeniu...
And! Hasło np hamowania samochodowa rozpędzanie masy wirujacej, prądnica ok jako hamulec ale musielibyśmy ja obciążać, dojdzie nam sporo elementów i wynik będzie nie wiarygodny , w ogóle nie wydaje mi się to realne w domowych warunkach, nie sądzisz
Witam trójfazowe silniki i prądnice to same problemy bo zanikający prąd przy przeciążeniu prądnicy i nie dopuszczalne jest asymetria faz pod obciążeniem oraz napięcie 400V. Moc dzielimy na trzy części. Dla bezpieczeństwa obniżyć moc o 10% to jest cała moc do odbioru z chwilowym przeciążeniem z zachowaniem równego obciążenia. Chyba że przeróbka na jedną...
Najprościej i chyba najtaniej byłoby umieścić silnik na obrotowej (wahliwej) podstawie i mierzyć moment na obudowie np. przy pomocy wagi. Wał silnika hamować jakimś hamulcem tarciowym, prądnicą albo np. silnikiem indukcyjnym z uzwojeniem zasilanym z regulowanego DC.
Podaj napięcie silnika. Sterowanie to nie problem. Sa 3 proste rozwiązania do pomiaru obrotów: - czujnik oparty o efekt Halla - prądnica tachometryczna - enkoder Nawet problem hamowania też da się rozwiązać np. przeciwprądem. Warto też dokonywać pomiaru prądu pobieranego przez silnik. Nie napisałeś za wiele o stopniu mocy jakie zasilania jakie tranzystory...
Silnikiem klatkowym trzeba zakręcić z tego co wiem 10% szybciej niż prędkość znamionowa, więc szkoda czasu na takie zawody. Wykorzystuje się to w hamowaniu rekuperacyjnym (odzyskowym) a jako prądnicę tylko w awaryjnych sytuacjach. I w przypadku maszyn mówi się raczej sprawność niż wydajność.
Od biedy można zrobić coś co przypomina amerykankę i zamiast magnesów stałych dać elektromagnesy ale wtedy tracisz energię na zasilanie tych elektromagnesów. Różnica pomiędzy amerykanką a zwykłą prądnicą jest taka że cewki wzbudzenia nie mają magnetowodu przez co przy braku poboru prądu nie stawiają obciążenia fizycznego (nie hamują obrotów) w zwykłych...
Części nie potrzeba żadnych, oczywiście zasilanie. Moc ani obroty nie są zbyt duże chociaż u mnie pracuje na posuwie w dość ciężkich warunkach prawo/lewo, hamowanie przeciwprądem. Skopciłem silnik 550 W a prądnica chodzi. Co kolega proponuje zamiast punktów?. Co ma napędzać?. Jak jakiegoś łunochoda to już sporo elektroniki. Dodano po 8 Kolego zdjęcie?...
Witam. Na początku chciałem przeprosić Forumowiczów jeśli robię coś źle ale jestem nowy na forum.Mam następujący problem.Prądnica jednofazowa (5,5kW 3000 obr/min) od agregatu prądotwórczego sama wyhamowuje po przekroczeniu połowy obrotów jakich potrzebuje do prawidłowego działania. Kiedy rozpędzam prądnice sprawdzałem jej napięcia i tak okazuje sie...
To zupełnie normalne. Tak przy ruszaniu jak i hamowaniu natężenie prądu jest bardzo wysokie. Podczas gwałtownego ruszania nawet 10-krotnie wyższe niż przy normalnej pracy; przy hamowaniu silnik jest po prostu zwierany, a rozpędzony pracuje jak prądnica więc nie dziwota, że iskrzy.
Ogniwo fotoelektryczne ma ograniczoną wydajność prądową i można je zewrzeć (co prawda baterii lepiej nie zwierać, bo przy nawet niewielkiej nierównomierności oświetlenia cała moc wytwarzana przez baterię wydziela się w najsłabiej oświetlonym ogniwie i powoduje jego przegrzanie), natomiast typowa prądnica potrafi dać prąd dużo większy, niż wytrzyma bez...
A co z nadmiarem w silnym wietrze jak go hamować ( czym ) Hamować najlepiej amperami. Zwarcie przewodów prądnicy najskuteczniejsze, ale łagodny odbiornik (5 x tyle Ω co prądnica wystarczy). Jak odbiornik ma kilka razy większe Ω niż prądnica to moc wiatru marnowana w prądnicy na grzanie będzie kilka razy mniejsza a tym samym dostarczana do...
E=0.5mv^2 Czyli załóżmy optymistycznie, że zahamajuesz tylko przy użyciu silnika (pomijając czas takiego hamowania), bez użycia hamulców ciernych z np. 80km/h do np. 10km/h pojazdem o masie 1000kg. To energia jaka się wydzieli wyniesie 0.19MJ (0.052kWh). Starty: Hamowanie będzie trwało bardzo długo, czyli część tej energii zmarnuje się na opory toczenia,...
Witam, mam na imię Mikołaj, mam 15 lat. Zainteresowałem się tematyką grawitacyjnych magazynów energii i stwierdziłem, że aby się dowiedzieć czegoś więcej na ich temat, zaprojektuję jeden. Do własnego projektu podłożę prądnicę oraz przekładnię planetarną, a zasilanie silnika elektrycznego podnoszącego ciężarek będzie odbywało się przy zastosowaniu odnawialnej...
Masz uszkodzenie na 100% w wyłączniku. Gdyby były uszkodzone szczotki silnik miałby problemy z normalną pracą. Hamowanie silników wkrętarek polega na zwarciu przewodów normalnie doprowadzających prąd do silnika i robi to wyłącznik w momencie gdy go puścisz. Ponieważ silnik tego typu może również pracować jako prądnica więc będzie wytwarzał prąd i zwarcie...
Zamiast grzałek możesz podłączyć żarówki wtedy zobaczysz czy silnik wzbudza się jako prądnica, żarówki powinny na krótko zaświecić.
Sterownika nie potrzebuję bo z każdej mojej prądnicy trójfazowej mogę zasilać wszystkie silniki indukcyjne. Elektroniki nie wykorzystuję do produkcji energii bo Nic nie wytwarzają, tylko są pośrednikami i energię marnują. Hamowania silnikiem też nie wykonuję bo moja turbina wiatrowa jest słabsza od prądnicy. W silniku rowerowym to jest Przekształtnik...
Magnes poruszając się wykonuje pracę (przesuwa się w przeciwstawnym polu cewki) - tym większą im większy prąd płynie przez cewkę - bo większe pole cewki. A więc będzie hamowany tym mocniej im większe obciążenie ma prądnica.
Silnik prądu stałego z magnesami stałymi ( a takie występują we wszelakiego rodzaju wkrętarkach i wiertarkach zasilanych bateryjnie), podczas hamowania pracuje jak prądnica. Zwarcie silnika faktycznie powoduje szarpnięcie, ale nie jest to na tyle upierdliwe aby przeszkadzało w normalnej eksploatacji. Hamowanie przez zwarcie silnika występuje przy puszczeniu...
Chodziło się na wagary na matmie... Moment napędzający prądnicę (czyli hamujący napędzający ją silnik) rośnie ze wzrostem prądu twornika. Prąd twornika rośnie gdy (przy stałej rezystancji w obwodzie twornika) rosną obroty prądnicy a także gdy - przy stałych obrotach - maleje rezystancja w obwodzie twornika. Jasne teraz?
Witaj! Opisz całą sytuację piszczenia. Czy przy hamowaniu przygaszają światła, czy silnik przy hamowaniu zwalnia obroty. Od tego jest uzależniona odpowiedź./Światła przygasają to bym sprawdzał instalacje wraz z wyłącznikiem stopu.-Przy hamowaniu zwalnia obroty to bym szukał w regulacji sprzęgła./ Pozdrawiam Miro.Nasz
boję się trochę, że będzie problem z wywarzaniem Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? A w przypadku wklejania magnesów problemu z wyważeniem nie będzie? Dobra prasa + dokładność i lepsze rozwiązanie z magnesem stałym na wirniku. Z drugiej strony, przy...
Silnik asynchroniczny będzie pracował jako prądnica, jeżeli będzie kręcił się z prędkością nadsynchroniczną. Oznacza to tyle, że wystarczy obniżyć prędkość (częstotliwość wyjściową) na falowniku, i silnik zacznie działać jak prądnica. Większość falowników z opcją hamowania w takim przypadku włącza tzw. rezystor hamujący, i energia jest zamieniana na...
Czyli dynastarter odpada kompletnie. Wrzuć zdjęcia tego cuda i kilka detali. A może ten obwód załączany przekaźnikiem zamienia prądnicę w dodatkowy silnik przy pełnym wciśnięciu gazu? Nie ma tam jakiegoś pstryczka elektryczka? Ewentualnie służyć też może do hamowania... Co z istniejącą tam instalacją lub jej resztkami? To autko to w ogóle z którego...
Oczywistym jest że prądnica obciążona odbiorem prądu będzie hamowała napędzające je młyńskie koło. Siła ta będzie zależna od ilości odbieranego prądu. Na początek skupiłbym się na odtworzeniu napędu i "zhamowaniu" koła, podobnie jak sprawdza się moc samochodów sportowych. Nie mam pojęcia czy istnieją jakieś mobilne hamownie ale pewnie da się coś takiego...
Witam, Chciałem sprawdzić praktycznie odwrócenie pracy silnika indukcyjnego klatkowego jako prądnicy w celach edukacyjnych. Mam silnik indukcyjny 3f 400 V o mocy 10 kW. Podłączony w gwiazdę oraz podłączone mam kondensatory 3x133 mikro faradów na fazę połączonych równolegle na wejście silnika/generatora. Napędzam innym silnikiem z przełożeniem aby generator...
Jeżeli wyłącza się przy hamowaniu to zapewne działa zabezpieczenie nadnapięciowe (silnik zmienia się w prądnice) i podnosi napięcie na wy zasilacza , podłączyć woltomierz i sprawdzić dla pewności.
Przecież silnik samochodowy nie oddaje swojej całej mocy na alternator. Wystarczy , że ma nadmiar mocy by nie poczuć wzbudzenia alternatora - wiatr to czuje i nawet hamuje turbinę. W połowie lat 60 u.w., bardzo często widywałem na dachach chałup na wsiach, szczególnie w górach, gdzie jeszcze nie było prądu, prymitywne wiatraki napędzające prądnice...
A to znowu niespodziankę miałem dziś :D Wibracje poluzowały mi śrubę mocującą dynamo (zapomniałem posmarować klejem do gwintów), dynamo wkręciło się w szprychy. W efekcie prądnica do śmieci, 5 szprych poszło w piz..., porwało mi kable od świateł i zerwało przewód licznika. A w efekcie ostrego hamowania jeszcze łańcuch pękł...Masakra. Dobrze, że mam...
Różnica jest spora. Panel to źródło prądowe, gdzie wydajność zależy od nasłonecznienia. Wystarczy utrzymywać napięcie wyjściowe w pobliżu napięcia MPP aby optymalnie odbierać moc. Turbinę trzeba traktować jako prądnicę (silnik). Napięcie rośnie od obrotów, a możliwą do pobrania moc trzeba pobrać z krzywej P(n) albo obciążenie dobierać z wahnięć obrotów....
Sprawdzę w pracy czy nie ma gdzieś starych takich oporów jak będą dam znać. A fakt studia czas by było zacząć :P a co do oporności to jutro sprawdzę przy silniku 110kW jakie są i z proporcji se policzysz. A ja mam takie pytanie czy przy max prędkości załanczasz tranzystory na stałe czy dalej pracują na PWM ? moze warto by było załączyć je na stałe (...
Buduję właśnie dość skomplikowany pojazd - trójkołowy rower z przyczepą pchającą. Sterownik do silnika nie ma wyjścia na hall, tylko na manetkę. Pomysł jest taki, żeby w obwód hamulca wstawić układ, który po podaniu napięcia z prądnicy rozewrze się. Sama prądnica będzie miała na osi osadzony wolnobieg, i dodatkowym łańcuchem napędzana będzie z największej...
Czy prądnicę wykonałeś jako trójfazową, 13 cewek na fazę, cewki łączone początek jednej z końcem drugiej ?
Tak do pomiaru masy kabiny stosuje się czujniki tensometryczne, montuje się je na płycie mocowania liny pomiędzy kabiną a tą płytą :) Do prędkości ruchu oraz hamowania kabiny stosuje się obecnie falowniki i hamulce magnetodynamiczne lub magnetoindukcyjne (podobna zasada działania) w windach przemysłowych np: kopalnie gdzie masa klatki przekracza 20ton...
A nie lepiej pokombinować jak już to nad jakimiś rozwiązaniami hybrydowymi? Tzn dożucić silnik elektryczny do spalinowego? Chodzi mi o to, żeby dodał on potrzebnego momentu obrotowego na przyspieszanie i odzyskiwał częśc energii hamowania silnikiem jako prądnica. A mnie sie wydaje że lepsza była by hybryda silnik spalinowy -> prądnica -> silnik elektryczny....
Problemem może być dopasowanie obrotów. Silnik użyty jako prądnica wymaga dużo wyższych obrotów niż daje silnik krokowy. Pozdrawiam
Koledzy już piszę jak jest , po prostu większość falowników hamuje podsynchronicznie a energia wraca do kondensatora DC i po prostu jest w falowniku taki 1 tranzystor który wraz z szregowym rezystorem hamującym wytraca nadwyżkę napięcia. Bo jak napięcie DC przekroczy dopuszczalne to falownik się zabezpiecza i puszcza wybiegiem silnik w samopas. Generując...
Witam, Chciałbym użyć przekształtnika firmy Kelly - KHB High Power Brushless Motor Controller do sterowania silnikiem BLDC w skuterze elektrycznym. Według dokumentacji obsługuje on hamowanie odzyskowe (regeneracyjne). Wg dokumentacji: "The controller keeps monitoring battery recharging voltage during regenerative braking, progressively cutting back...
Jeśli prądnica nie ma mechanizmu regulacji (np. uzwojenia wzbudzenia), to pozostaje stabilizator, szeregowy, albo równoległy; żeby wybrać, dobrze byłoby wiedzieć, jakie napięcie daje prądnica bez obciążenia, i jaki prąd daje, jak ładuje akumulator, przy maksymalnych obrotach. Stabilizator szeregowy, to tranzystor, przez który ma płynąć prąd do akumulatora;...
Kiedyś w rowerku miałem takie lampki: https://obrazki.elektroda.pl/7436069400_... Ledy sobie migały, i przy okazji kręcenie kołem ładowało kondensatorek, pozwalający na miganie przez kilkadziesiąt sekund po zatrzymaniu. Owszem, po zastosowaniu odpowiednio silnych magnesów i dobranej cewki można by uzyskać odpowiedni prad. Ale szanowny...
hamowanie wiatraka nierównomiernie hamowanie obroty hamowanie
tech2 naprawa automatyka budynkowa kostka stacyjki octavia
resetowanie baterii kettler sterownik
Szansa na uderzenie pioruna w dom - czynniki ryzyka i ochrona Podłączenie mikrofonu FD1818 do radia CRT 7900 V Turbo