Sprawdź rezystancję prądniczki tachometrycznej silnika.
Oporność ok. 30 om a napięcie jest gdzieś na elektrodzie, poszukaj.
Testował ktos z tym kondesatorkiem ? u mnie bez efektu :cry: Bo to jakiś "dyrdymał" jest, zupełnie przypadkowy i bez sensu., wynaleziony przez nieodpowiedzialnego użytkownika. Ale pomysł na kondensator może coś wskórać, ponieaważ prawdopodobnie imulsy zostaną spłaszczone. Zera i jedynki chcesz spłaszczać?... :D Analogowy sygnał z prądniczki tachometrycznej...
A gdzie jest ta prądniczka tachometryczna?
Szukam prądniczki tachometrycznej do amica comfort plus 1200.
Zacznij od sprawdzenia prądniczki tacho.
Na początek silnik główny do przeglądnięcia. Stojan, wirnik, prądniczka itd.
Witam . Jeżeli tacho-prądniczka sprawna to sprawdź ciągłość przewodów od niej do modułu,gdyż mogą być złamane.
Po ruszeniu silnika brak sygnału tacho - uszkodzona prądniczka tacho.
Tak jak kolega podpowiada, do sprawdzenia prądniczka tacho, ewentualnie moduł jeśli prądniczka dobra :)
Silnik, a raczej prądniczka tacho.
Do sprawdzenia szczotki, kostka, połączenia i prądniczka tacho.
Wstawiałem jakieś silniki ze zezłomowanych, starych Amic - aby tylko uchwyty pasowały. A co z tachoprądniczką? Mam na myśli tutaj prąd wytwarzany, wszystkie prądniczki amiki mają takie same wartości? Prąd wytwarzany przez tachoprądniczkę zawsze mieści się w tolerancji elektroniki jej sterującej. Bez względu na wartość oporności cewki. Cewka wytwarza...
Do sprawdzenia prądniczka tachometryczna na silniku.
sprawdź prądniczke ale nie na silniku tylko na module według serwisówki kod 7 to odniesienie do prądniczki silnika , czyli brak sygnału z prądniczki zobacz jeszcze ten test 5% http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
A prądniczka Taho ?? sprawna ?
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Do sprawdzenia prądniczka tacho na silniku i okablowanie z prądniczki do programatora
pralka amika pa45 7 mignięć diody silnik , prądniczka sprawne triak i przekażniki sprawne
Jaki stan szczotek? Nie za krótkie? Może już nie dociskają dobrze do komutatora bo je doprowadzenia (linka)trzymają. Połącz uzwojenia równolegle i podłącz pod akumulator 12V. Jak będzie kręcił to sprawny i szukasz dalej. Samo przejście na mierniku to za mało.
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika.
Jak wlutowałeś triaka? Z tego widać, że silnik dostaje pełne napięcie, a powodem tego może być: zwarty triak lub wypadnięta prądniczka tacho na silniku.
Sprawdź szczotki silnika, powinny być dłuższe niż 10mm, kostkę silnika-jakość połączeń, prądniczkę tacho. To jest silnik komutatorowy, nie ma kondensatora rozruchowego. Szczotki są OK. Wyczyściłem komutator, podłączyłem miernik i zakręciłem ręcznie silnikiem. Pokazuje się napięcie na woltomierzu stąd wnioskuję że silnik jest sprawny i szczotki przewodzą,...
Oprucz tego co napisał kolega może być uszkodzone uzwojenie prądniczki sprawdź miernikiem Pozdrawiam
Witam. Sprawdź oporność prądniczki, blaszkę lekko odginasz i prądniczka jest na wierzchu. Podejrzewam, że jest uszkodzona. Amortyzatorom i paskowi dałbym na razie spokój...
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika. Czy pralka wykonuje jaki kolwiek obrót ?
Może szczotki się kończą? -należy to sprawdzić.Pozdrawiam.
taki błąd: 1. Płukanie extra - świeci się na żółto, 2. Wyłączenie wirowania - świeci się na żółto, 3. Start/Pauza - nie świeci się, 4. POWER - nie świeci się, To nie jest błąd. Przy sygnalizacji błędu świeci na czerwono dioda start. Skoro nie świeci dioda zasilania, to prawdopodobnie coś jest nie tak z modułem (procesor, pamięć). Może też być problem...
Kolego, nie czytałeś wcześniejszych postów na temat prądniczki tachometrycznej silnika!! :| Poszukaj gdzieś pod pralką magnesu (blaszki zabezpieczającej w kształcie "słoneczka"), który Ci wylatał...
Do sprawdzenia pompa wylewająca, węże zbiornik-pompa i odpływowy (drożność), wężyk od hydrostatu,szczotki silnika (czy nie za krótkie, przeczyścić komutator), w ostateczności kondensatory na module, prądniczka tacho lub sam hydrostat.
Sprawdziłbym też szczotki silnika oraz rezystor smd prądniczki tacho na module sterowania Pozdrawiam
Podłączyłem silnik pod 12V przez żarówkę i bez Parametry pracy 0,8 A praca bez żarówki i ok 120Hz z prądniczki tachometrycznej Pracuje bez zakłuceń
Witam! Sprawdź czy działa prądniczka czy daje napięcie , czy ma przejście uzwojenie?
Prądniczka tachometryczna - na forum jest na ten temat wszystko.
Aleś uparty! No dobra, sprawdź magnes prądniczki tachometrycznej oraz dotrzyj komutator za pomocą pumexu.
Witam. Jeśli palcami pokręcisz wirnikiem silnika to prądniczka wskaże ok. 1.5V~. Nie bardzo kumam o co chodzi z czujnikiem temperatury?
Szukam schematu programatora lub wartości rezystor w obrąbie prądniczki tacho.
Napisz co było zalane.Jeśli wypalona ścieżka była po lewej stronie tego gniazda to są to złącza prądniczki tachometrycznej. Mogło to uszkadzić procesor. Przed wymianą całego modułu koszt około 180 złoty sprawdz dokładnie silniki i prądniczkę. Powodzenia
Zauważyłem, że przy silniku jest jakiś czujnik, może być on sprawcą całego zamieszania? Jeśli masz na myśli takie kółko z dwoma kablami to jest to prądniczka tachometryczna i wypadałoby ją sprawdzić.
Tak moja prądniczka tyle ma, tylko chciałbym być pewny czy ona jest problemem.
Jak w temacie silnik kręci tylko na wysokich obrotach nie kręci w prawo ani w lewo, prądniczka tachometryczna daje impuls. Co może być uszkodzone ?
silnik został sprawdzony przez znajomego fachowca ... pracuje - szczotki ok prądniczka ok nowe łożyska .... brak napięcia na złączu ...
Błąd E21 jak zwykle jest związany z silnikiem, (sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika oraz okablowanie).
Do sprawdzenia silnik, prądniczka tacho, kostka na silniku oraz okablowanie do samego modułu.Pozdrawiam.
A widzisz o szczotkach zapomiałem właśnie w pierwszej kolejności szczotki , normalne że jak silnik nie pracuje to nie ma impulsów z prądniczki z tąd ten błąd może być generowany.
Prądniczka znajduje się na osi silnika po drugiej stronie od koła pasowego.
Specyfikacja Sygnalizacji Błędów pralce E-21 Przyczyna bezpośrednia: Brak sygnału z prądniczki tachometrycznj Akcja podejmowana przez sterownik: pralka przerywa program i sygnalizuje E21 Możliwe przyczyny awarii: uszkodzony silnik ( prądniczka, uzwojenia, termik) uszkodzone przewody lub wtyczka silnika uszkodzone lub zawieszone szczotki uszkodzony obwód...
Błąd znany jako E21 - "Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. ", pokrewny z błędem poprzednim - oba związane z napędem. Do sprawdzenia w takim wypadku silnik. Jeżeli silnik tuż przed wyświetleniem błędu pracuje na zwiększonych obrotach (podobnie jakby wchodził na wirowanie) w pierwszej kolejności należy przyjrzeć się prądniczce...
Witam. Sprawdź dokładnie silnik tzn. szczotki, oraz prądniczkę tacho tj. cewkę prądniczki oraz magnes czy się nie wykręcił z osi silnika.
miałem podobny przypadek przyczyną była wygięta blaszka prądniczki tacho -lekko ocierała o magnes po wymianie cewki usterka znikła
masz rację pralki na oczy nie widziałem lecz zgaduję po usterce że tacho ma przebicie do ziemi Może to być własciwy trop.Ostatnio podobny problem miałem z pralką Bosch,uszkodzone były rezystory na płytce sterującej (przepalone)oraz uszkodzona prądniczka tachometryczna. :idea:
Hmm może ktoś podpowie, może ktoś miał podobny problem, czy szukac usterki w sterowniku czy też w prądniczce, Prądniczka jest zerojedynkowa, więc jak by nawaliła, to pralka by nie prała. Problemu szukaj w silniku. W PA bywały przypadki pojedyncze uszkodzeń modułów na "niewirowanie", ale nie w PB... Proste sprawdzenie, to sprawdzenie bez obciążenia...
Pralka naprawiona. Przyczyną awarii było wykręcenie prądniczki tachometru. Teraz wszystko działa tak jak powinno. Serdeczne podziękowania dla wszystkich.
Czy można jakoś go naciągnąć? - nie. jak rusza szarpnie Powinna ruszyć delikatnie bez szarpnięć. I to jest problem, a nie pasek. Do sprawdzenia silnik (zwłaszcza prądniczka tacho), ew. moduł w obwodzie sterowania silnikiem.
Prądniczka tacho jest na silniku po drugiej stronie jak koło pasowe silnika!!! Nie na bębnie!!:D
Witam. Pralka to Amica comfort plus 800 seria PCP5580B23. Zaczęło się od uszkodzenia silnika, wymieniłem na Sole 20584.315 nie jest to identyczny silnik jaki był w oryginale.Po wymianie pralka działała. Po pewny czasie wystąpił problem z wirowaniem. Po przełączeniu na samo wirowanie program zatrzymuje się na 7 i dalej nie idzie, brak wysokich obrotów....
Witam błąd E33 / E34 – problemy z temperaturą i czujnikiem NTC To jest usterka czujnika poziomu wody, a nie grzania i NTC. Napotkałem kolejny błąd numer E21. W internecie znalazłem dla innego modelu amici: "uszkodzona prądniczka tachometru lub cewka , zwarty triak silnika na programatorze, błędny odczyt napięcia z tachometru na programatorze"....
..a do prądniczki tacho przy silniku patrzyłeś?, magnesik jest na miejscu?
Dzięki. Sprawdzę. Prądniczka jest chyba OK - daje impulsy przy obrocie wirnika. Niepokoi mnie tylko okopcenie - skąd się wzięło?
Dla ... E21/22 – uszkodzona prądniczka tachometru lub cewka, zwarty triak silnika na programatorze błędny odczyt napięcia z tachometru na programatorze
od tego jest prądniczka tachometryczna na silniku .po zdjęciu przedniej dolnej maskownicy jest do niej dostęp sprawdź ją czy nie jest luźna.
Jeśli zaczepy są takie same możesz podmienić, konieczna będzie jedynie zamiana prądniczki tachometrycznej oraz odtworzenie połączeń w taki sam sposób jak na uszkodzonym silniku.
Podczas mojej praktyki ta wiedza jeszcze nigdy mi się nie przydała i brak takich danych czasami podana jest rezystancja prądniczki ,a moja praktyka jest solidna Pozdrawiam
Witam. Cewka tacho ( prądniczka ) jest na końcu silnika od strony szczotek. Obracając bębnem i mierząc napięcie na przewodach przy module powinno pojawić się około 6V ÷ 10V ~ ( napięcie zmienne AC ). Przegląd modułu - obwodu silnika i prądniczki tacho. Bywa wypalona ścieżka, przepalony opornik w obwodzie tacho, jednak trzeba zacząć od kostki przyłaczeniowej...
A przy rewersach nie szarpie? Sprawdź prądniczkę tachometryczną.
iskrzy w kostce wychodzącej od silnika miedzy przewodem prowadzącym do szczotki silnika a przewodem od jakiegos czujnika zamontowanego na wirniku silnika (to chyba jakis czyjnik predkosci wiriowania Wymień tą kostkę, może nie jest za późno i nie doszło do uszkodzenia prądniczki tachometrycznej i elektroniki .
No SUKCES to była prądniczka tachometryczna,teraz pierz i wiruje jak nowa.Aż wstyd że tego sam nie zauważyłwm WIELKIE dzięki za pomoc wszystkim.Miro
Mam problem z pralką Amica PCP5514B623.Po włączeniu na wirowanie wykonuje kila ruchów ok.minuty i pokazuje błąd E21.Po włączeniu na pranie pobiera wodę wykonuje także kilka ruchów i pokazuje błąd E21.Na programatorze nie widać śladów uszkodzenia.Od strony silnika szczotki są dobre,wirnik przeczyściłem pumeksem i jest czysty,prądniczka daje napięcie...
Witam to typowe dla amiki proszę sprawdzić połączenie od prądniczki tachometrycznej do modułu jeżeli wszystko ok to wymontować moduł zdjąć białą obudowę i sprawdzić styki gdzie wchodzą od prądniczki ewentualnie poprawić dalej pójść po tym połączeniu na moduł i tam na 90 procent wywaliło rezystor smd o wartości 801... Napisz jak to sprawdzisz prześlij...
Do sprawdzenia złączka silnikowa, sama prądniczka tachometryczna - nigdy nie masz pewności nie czy ta 2 nie jest walnięta (sam ostatnio kupiłem nową uszkodzoną blokadę;/) oraz triak/tyrystor od sterowania silnikiem na module
Takie przeróbki mają sens i nieraz tak robiłem. Kolega skryn ma rację z wirowaniem. Jak zauważyłeś koło pasowe jest większe więc moduł będzie inaczej rozkładał pranie przed wirowaniem bo będą inne odczyty z prądniczki. Pralka będzie miała problemy z wyważeniem wsadu.
Przerywała pracę w dowolnym momencie, najcezściej na wirowaniu i nie można było dokończyć gdyż- zaczynała od początku , czyli wylewanko, pobor wody i do najbliższego wirwania. Dołożenie kondensatora 100nF/63 do wyjscia z prądniczki zlikwidowało problem. Obniżyło piki napięcia i sterownik nie wariował.
Wymień tego triaka. A jaki silnik wsadziłeś? Nowy orginalny? Używany? Sprawdź jeszcze prądniczkę na silniku.
Sprawdź prądniczkę tacho na silniku
W pierwszej kolejności zdejmij pasek klinowy i zakręć osobno bębnem (jeżeli dźwięk będzie taki jak na filmie mogą być dwie przyczyny ;łożyska lub bęben o coś haczy;) Następnie zakręć silnikiem,silnik powinien się obracać się cicho i bez oporów w przeciwnym wypadku rozsypały się łożyska silnika lub prądniczka tachometryczna. Silnik z założonymi szczotkami...
Cytuję (op.cit kod 7) : -silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho...Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) Wyciągnięta kostka silnika; Sprawdź jeszcze szczotki na silniku! Ps.a czy na pewno kontrolka miga 7 razy???
To może byc użo przyczyn programator, przewody, silnik kondensator na 100% sprawny bo wiruje ogladnij dokladnie pralke posprawdzaj i napisz cos wiecej o objawach Żadne tam... Poza silnikiem. Uszkodzenie prądniczki tachometrycznej (silnik SOLE). Pozdrawiam. PS. Sprawdź wiadomość na PW.
Poruszany był jeszcze temat prądniczki tachometrycznej..ale jak dobrze rozumiem prądniczka mierzy obroty i jeśli nie przekazuje sygnału to także jest sygnalizowane błędem E21 ale po kilku obrotach bębna tak? bo u mnie silnik nawet nie rusza, ani nie buczy- nie reaguje wcale
Najczęściej tuż przed tym gdy ma zacząć się płukanie prania. [Dodane 24.07.2013] Panowie, pomóżcie :) Ta pralka śni mi się po nocach ;) Jakiś czas była nie używana, teraz gdy jest potrzeba użycia, problem powraca. Na początku zapalały mi się diody, wskazując na uszkodzenie silnika (pom., pom., czerw., brak). Silnik przejrzałem dokładnie, szczotki ideał,...
Witam Silnik dobry,triak wymieniony,tranzystor sterujący triakiem nowy,przekaźniki sprawne. Widzę, że Kolega idzie w dobrą stronę... Zabrakło mi tylko sprawdzenia tachometru na silniku. (Taka mała prądniczka na końcu silnika). Jeśli regulator nie otrzyma odpowiedniego sygnału z tacho, to mogą występować podobne objawy. Pozdrawiam, Karol
Sprawdź zaciski na kablach zasilających silnik i łączących prądniczkę tachometryczną Poz
Czyli: - brak wody - któreś styki robią się NO/NC - woda w bębnie - któreś styki robią się NO/NC - prądniczka tachometryczna - czyli generuje impulsy prądowe w zależności od obciążenia i ruchu obrotowego silnika i wtedy algorytm, wstrzymuje kręcenie, zmienia kierunek i stara się bardziej wyważyć pranie w bębnie?
Ten błąd oznacza zablokowany bęben to znaczy pomimo podawania napięcia na zasilanie silnika brak sygnału z prądniczki do sprawdzenia silnik (szczotki , złączka ) na sterowniku przekaźniki sterujące silnikiem połączenie pomiędzy sterownikiem a silnikiem
A jak nie skończyła tego programu to woda była wylana ? Drugi błąd to problem z prądniczką tacho. Silnik obraca?
Sprawdź wszystko (szczotki jeszcze raz, prądniczkę, połączenia, przekaźniki, triak).
Błędy ktore pralka sygnalizuje, oznaczają, że albo silnik jest zablokowany np. oberwany magnes prądniczki tacho, lub zwarcie triaka sterującego obrotami silnika i najczęściej w parze z tym, uszkodzenie programatora. Do sprawdzenia silnik i płytka programatora.
Uszkodzona elektronika nawet nie musisz sprawdzać tego silnika.
jeśli prądniczka tachometryczna jest sprawna to masz uszkodzenie na panelu sterującym. sprawdź płytke na obecność zimnych lutów na przekaźnikach gdybyś nie bardzo mógł sobie z tym poradzić pisz do mnie PW.
Najlepiej sprawdzić podłączając silnik do pralki o ile długość kabli pozwala, nie trzeba mocować silnika do pralki. Potem włączasz np. program do odwirowania, tylko zachowaj ostrożność. Możesz też sprawdzić przejście przez wirnik podłączając miernik ustawiony na pomiar oporu do szczotek (biały i niebieski), tak samo sprawdzisz stojan podłączając się...
TAK. Wyjmowałem wszystko!!!! To akurat dobrze - więc wszystko podpiąłeś prawidłowo? Sprawdź rezystancję prądniczki tacho - znajduje się ona "na tylnym łożysku silnika" (co ja mówię :D , żeby uprościć ) i wychodzą z niej 2 kabelki do wtyczki silnika.
mieliście takie przypadki ? Mieliśmy. Słabowity silnik nie obróci się, a tym samym prądniczka tachometryczna nie wygeneruje napięcia zwrotnego; i tym samym sterownik zdejmie zasilanie silnika. I jeszcze wywali błąd E21/22 (diody T30, T60 dla wersji bez wyświetlacza). Proste i logiczne.
Witam! Proszę o pomoc w identyfikacji rezystora SMD wskazanego na zdjęciu poniżej. Rezystor ten jest połączony w szeregu na ścieżce z prądniczki tachometrycznej. Wyświetlany jest błąd E27 Dziękuję za pomoc. http://obrazki.elektroda.net/13_12215801...
Witam,sprawdz prądniczkę tachometryczną czy wytwarza napięcie pozdrawiam
Prądniczka ma oporność około 180Ω. Triak wymieniony na taki, jaki ma być - BTB12-600, nadal efekt bez zmian. Dodatkowo zreanimowałem przełącznik programatora, bo przy wyjmowaniu płytki wszystko się obluzowało i kulka latała luzem. Podejrzewałem, że podczas wirowania, od wibracji przełącznik może źle kontaktować. Swoją drogą na konstrukcję już 20-letniego...
Wymieniłem silnik na nowy jak już wspomniałem na nowy i bez rezultatu . A do prądnicy zaglądałeś? Wątpię... A wtyk silnika oraz po stronie modułu, wygląda porządnie? Do prądniczki zaglądałem magnesik na miejscu , a styki też są ok po wpięciu starego silnika objawy te same.
Podsumowanie pralki po 10 latach którą bardzo polecał kolega Skryn. Na gwarancji: - wymiana "prądniczki" - wymiana silnika Po gwarancji: - uszkodzony stojan. - wymiana silnika - uszczelnienie bębna bo pralka zaczęła cieknąć. - wymiana blokady drzwiczek. - wymiana łożysk (ori amica) oraz wymiana kondensatorow w sterowniku - wymiana pompki spustowej....
Witam Prlka pobiera wode i w momencie gdy ma zacząć obracać beben słychać 3 cykniecia przekażnika i zaczyna migac dioda gotowa 7 razy. Doczytałem sie ze to problem z silnikim, tacho-prądniczką,triakiem btb12/600 lub wiazką . wiązka jest ok brak przetarć, szczotki tez jeszcze długie,triaka przelutowałem na nowego, nadal nie kręci silnik. Prądniczka wygląda...
Witam, Dopiero dziś zajrzałem do swojej pralki, wymontowałem silnik i do prądniczki (tacho - ta nazwa mi jakoś tu nie pasuje) podłączyłem miernik uniwersalny. Wprowadziłem wirnik silnika w ruch obrotowy gwałtownie obracając ręką - i niestety nic. Więc zabrałem się za demontowanie prądniczki, a tu ku mojemu zdziwieniu prądniczka się "rozpadła". wykręcił...
Witam Pralka nie obraca bębnem ani na praniu ani wirowaniu.Sprawdzony silnik i prądniczka -ok, raczej uszkodzone coś w module.Pralka normalnie pobiera wodę a potem zaczyna mrugać gotowa 7 razy.Może ktoś wie co mogło paść.Zaznaczam,że słabo u mnie z elektroniką.
Witaj, po wymianie C1 na sprawny 2u2/275VAC mam na C3 dość prawidłowo - tzn ok.4,75V przy płycie wyłączonej z klawisza a kiedy pobudzę ją (włączę z klawisza tak jakbym chciał zastartować program prania) to napięcie na C3 nieco spada do ok. 4,52V - Włączy mi się LED sygnalizujący włączenie a po ok. 2-3 sekundach sterownik rozświetla wszystkie LED na...
amica prądniczka tacho prądniczka tacho amica amica prądniczka tachometryczny
zmywarka bosch kabel programy ariston nokię 6310i
światło wstecznego epson migają diody
Renault Laguna 2 2007 afficheur multimedia – schemat wtyczki 24pin BM24, pinout, kolory DS 7 Crossback geometria kół – dane serwisowe, ustawienia, wartości fabryczne