Do wkręcenia wirniczka można zastosowac środek zapobiegający odkręcaniu się śrub,a jeśli go nie masz zwykły lakier do paznokci mógłby pomóc.Jeśli chodzi o dostępność wirniczka,to występuje razem z silnikiem,ale możesz poszukać na szrotach.
czarny zasilanie 12V,brazowy masa,niebieski wyjście.Przebieg prostokatny o amplitudzie zblizonej do napięcia zasilania.Wyjście typu OC.
No pewnie bym znalazł no ale co wpadniesz do mnie po odbiór A wysłać nie możesz? :D
Do sprawdzenie prądniczka tachometryczna znajdująca się na silniku (mogła się poluzować).Użyj funkcji szukaj - wpisując: prądniczka tachometryczna. Powodzenia.
Czy prądniczka tachometryczna na silniku ok?
No wlasnie jest w pompie wtryskowej czujnik lecz nikt nie moze mi potwierdzic informacji, ze jest on od obrotów, nigdzie na polskim forum nie znalazłem informacji od czego ten czujnik jest. Mierząc miernikiem nie wydaje sie aby to byla jakas pradniczka tachometryczna czy cos tego pokroju.
Czesc ,prawdopodobnie szczotki w silniku lub pradniczka tachometryczna o powtorka wczorajszego
sprawdz czy niewykrecil sie magnes pod pradniczka tachometryczna
Lamerskie pytanie: co to jest pradniczka tachometryczna ?? Gdzie jej szukac?
Witam!!! Pradniczka tachometryczna jest i znajduje sie przy silniku,po przeciwnej stronie kolka pasowego.Warto wiec sprawdzic ten element :)
wymienilem triaka BTB24 i scalaczka TDA 1085C jednak dalej silnik nie chce wystartowac jeszcze jednamozliwosc tylkozostaje ze jest uszkodzona pradniczka tachometryczna
Sprawdź rezystancję prądniczki tachometrycznej silnika.
A czego. Silnik na obwodzie wzbudzenia ma ok. 2 Ohm rezystancji, sczotki dolegaja do wirnika, pradniczka tachometryczna prawdopodobnie odpada, to co moze byc
Wymieniłem triaka wydawał mi sie podejżany ale nie pomogło, gdy będzie uwalona pradniczka tachometryczna silnik nie ruszy wcale??
Sprawdź prądniczkę tachometryczną ( uzwojenie i magnes ) , przewody prowadzące sygnał prądniczki do modułu .
witam, w ukladzie zastosowana jest pradniczka tachometryczna pradu zmiennego, ktora dostarcza do sterownika sygnał odpowiadajacy predkosci obrotowej, nie wykrywa kierunku ruchu. pradniczka posiada 8 par biegunów (16 impulsów na obrot), aktualna predkosc obrotowa silnika odpowiada dlugosci trwania impulsu. szukam sposobu na symulowanie pracy takiej pradniczki....
Uszkodzona prądniczka tachometryczna silnika . Trzeba dobrać się do tyłu silnika , sprawdzić uzwojenie prądniczki , magnes .
-prądniczka tachometryczna (kilkadziesiąt Ω) Małe sprostowanie. Cewka prądniczki ~ 17Ω (więc kilkanaście).
Masz problem z prądniczką tachometryczną: albo luźny magnes albo przerwa uzwojenia cewki.
Pytanie: praczka Bosch WFK 6730 nie wiruje-startuje a po chwili wyłacza silnik Programator 2HK 460-0N sprawdziłem-styki dobre.(było troche zabawy..) Silnik dobry,komutator,szczotki OK. Pradniczka tachometryczna działa. MOduł elektroniczny "optycznie" i podstawoe pomiary -wydaje sie w porzadku.Pompa,hydrostat-OK. Co jest?? nie mam pomysłu. Zamienego...
Poluzowany magnes prądniczki tachometrycznej znajdujący się na końcu wirnika za komutatorem. Można go wkleić na kropelkę.
Przepraszam,że się wtrącam do tematu ale zaciekawiła mnie ta prądniczka tachometryczna co to jest i do czego to służy w pralce,wiem,że przetworniki tachometryczne są w wagach ale mogę się mylić,tak dla ciekawośći pytam bo cały życie człowiek się uczy? Witam. Przy silniku a dokładnie na osi w tylnej części znajduje się prądniczka tachometryczna zamieniająca...
Skąd w pralce automatycznej silnik o tak wysokiej prędkości obrotowej? W czasach PRL były to typowe obroty dla silnika odkurzacza (i to w późnym PRL). "Odgrzewany kotlet" bywa często mocno niestrawnym ... A stad, ze teraz uzywa sie tam uniwersalnych silnikow komutatorowych i pracujacych w petli sprzezenia zwrotnego z pradniczka tachometryczna - dla...
Sprawdziłem przełącznik wirowania - ok. pradniczka tachometryczna (ok. 43 ohm) podaje napiecie 2V nawet przy lekkim pokręceniu paskiem napedu bebna - wg mnie ok. Przewody wg schematu (wprawdzie 348xw - róznia sie jedynie kolorystyką i programatorem, płytka silnika ta sama) "przedzwoniłem" - ok. Elektronikę na "wejściu" płytki sprawdziłem - wszystkie...
Sprawdź prądniczkę tachometryczną silnika i wszystkie jej połączenia, aż do modułu.
Wielkie dzięki Rzeczywiście silnik z Allegro. Tylko teraz pozostaje kwestia tego że jeśli chcę miec szybkie obroty to podpinam Fazę pod 2 neutralny pod 6 a kondensator wpinam pod zaciski 2-3?? mam rację?? A jesli pradniczka tachometryczna niebedize podłączona to eliminuje tylko sprzężenia zwrotne co nie powinno miec wpływu na pracę silnika(według mojej...
Proponowałbym sprawdzenie prądniczki tachometrycznej zamocowanej na silniku(cewka-czy ma " przejście , wirnik ferrytowy- sprawdzić zamocowanie. Pozdrawiam.
proponuje skozystac z pakietu matlab simulink tam mozna sie pobawic modelami matematycznymi wykresy itp symulacje .. ja tez mysle o takiej pracy teraz i myslalem o silniku obcowzbudnym od meleksa a sterowanie to napieciem twornika wymuszanym przez zasilacz sterowany pc i pradniczka tachometryczna na wale i ladnie przebiegi przedkosci w funkcji czasu...
Możliwe przyczyny 1. Pompa myjąca lub czujnik prądniczki tachometrycznej 2. Moduł główny (nie tylko przekaźnik ale i logika jego sterowania) 3. Opcja 1 i 2 naraz 4. Grzałka (prawie że niemożliwe)
po podłączeniu miernika i zakręceniu wałem silnika na wyjściu prądniczki tachometrycznej indukuje się napięcie 0,5-1 mV( czy nie jest to za mało? Mało, nie mało - wszystko zależy od miernika i metody pomiaru. Podłączyłem tester ciągłości obwodu do cewki prądniczki tachometrycznej i wyszło mi, że nie ma ciągłości obwodu, Podłącz omomierz, a nie tester...
Nabiera wody i zaczyna szarpac, tylko wiruje na duzych obrotach, te usterke juz zglaszalem na forum , dziekuje za rady pradniczka tachometryczna jest ok, mam zamiar sprawdzic tyrystor ale nie wiem jak zdjec galki pokretel i aby dostac sie do plytki programatora. Podpowiedzcie . Aha poniewaz silnik ma zepsute lozysko od strony kola paska chcialbym je...
chce zrobic regolator pid ze sprzezeniem pradowym(moment) napiecia(predkosc) i pozycji (enkodery kwadraturowe) silniki dc z zinterowana pradniczka tachometryczna i enkoderem posiadam silnik ma byc zasilany z mostka H wysterowanego z procka przebiegiem pwm jest to temat mojej pracy dyplomowej jak rozmawialem z jednym z doktorantow to mowil ze jezeli...
Przeczytaj co nieco o prądniczce tachometrycznej . Co prawda inna pralka ale problem moim zdaniem identyczny . http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24...
Moduł, albo prądniczka tachometryczna na silniku, choć jeśli wciąż wiruje od razu bez pobory wody to stawiam na moduł. Napisz jeszcze czy wykonuje jakieś inne czynności oprócz wirowania.
Na mojej płycie jest u góry 3,3kΩ , na dole 100Ω Sprawdź kostkę silnika na zalanie i prądniczkę tachometryczną czy generuje napięcie sprzężenia zwrotnego. Wspomniany triak steruje obrotami silnika głównego pralki.
A masz w ogóle z czego wyprowadzić sygnał na obrotomierz? Jest przy tym skuterze jakaś prądniczka tachometryczna lub coś w podobie? Jeśli skuter fabrycznie nie ma pewnych wyprowadzeń sygnału na przewodach, to trudno będzie ci coś samemu podłączyć/wykombinować.
Jeżeli jest to 2-ga i 3-cia dioda licząc od dołu to błąd F 06 - brak odczytu z prądniczki tachometrycznej .Sprawdż , czy nie zużyły się szczotki silnika , sprawdż tacho na silniku .
Witam. Co ma do tego silnik ...a no ma jeżeli w ciągu kilku sekund silnik sie nie obróci a prądniczka tachometryczna nie da sygnału do modułu do zostanie wyświetlony komunikat (otwarte drzwi) W pierwszej kolejnosci do sprawdzenia szczotki silnika. Pozdrawiam
Kolego, nie czytałeś wcześniejszych postów na temat prądniczki tachometrycznej silnika!! :| Poszukaj gdzieś pod pralką magnesu (blaszki zabezpieczającej w kształcie "słoneczka"), który Ci wylatał...
Wkręć magnes prądniczki tachometrycznej w silniku. Jak to zrobić, użyj funkcji szukaj . A to na dobry początek: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic30...
Ciągnie iskrę bo szczotki za krótkie i brak właściwego docisku . Silnik uzwojeniowo sprawny , natomiast według mnie brak sprzężenia zwrotnego pomiędzy prądniczką tachometryczną a elektroniką . Sprawdź ciągłość uzwojenia cewki prądniczki , zamocowanie magnesu pradniczki , okablowanie prądniczki do modułu . Poza tym pralka powinna sygnalizować jakiś kod...
Według opisu to problemem może być zafałszowany pobór prądu przez silnik, lub odczyt z prądniczki tachometrycznej. Gdyby słyszeć i widzieć jak pracuje, byłoby łatwiej coś doradzić. Sprawdź czy magnes na osi silnika jest w porządku, bo tu dopatrywałbym się przyczyny. W drugiej kolejności usterka programatora. Jeśli wszystko co opisałeś się zgadza.
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
na 90% to wina prądniczki tachometrycznej zainstalowanej na silniku. Mogła się odsunąć od silnika , mogły się rozczepić kabelki od niej lub w gorszym przypadku uszkodził się jej magnes lub uzwojenie. Prądniczka ta znajduję się z tyłu na wale silnika.
Na aledrogo kupisz. Wpisz w szukajkę: prądniczka tachometryczna silnika. Jak nie znajdziesz, to pewnie ten Kolega ma tyle tego, że głowa mała: http://www.elektroda.pl/rtvforum/uzytkow... Zapytaj go na PW lub zadzwoń.
a D9 Dioda impulsowa małej mocy , np. 1N4148 . Pozostaje do sprawdzenia , dlaczego w ogóle nastąpiło takie uszkodzenie , aby po wymianie elementów znowu nie zadymiło .Do sprawdzenia kostka silnika , uzwojenie prądniczki tachometrycznej , przecieki wody w okolicach silnika .
witam mam taki stół jak jesteś zainteresowany jeszcze to sprawą to mogę wrzuć zdębieć dej część
Witam Jeśli na praniu zasadniczym występują zbyt wysokie obroty, to mogła się poluzować prądniczka tachometryczna na silniku, np. podczas wspomnianej w poście wymiany amortyzatorów. Należałoby sprawdzić także wszystkie połączenia przy programatorze. Skoro czasem udaje się przeprowadzić pranie poprawnie, to mogą występować zimne luty w module. Pozdrawiam
Ten element to prądniczka tachometryczna. Służy do pomiaru prędkości obrotowej silnika, napięcie które generuje wykorzystuje moduł pralki do odpowiedniego sterowania silnikiem. Możesz popytać się w serwisach AGD może mają na zbyciu z jakiegoś uszkodzonego silnika. Nie wiem czy można dokupić osobno. Pozdrawiam.
Witam - to jest silnik komutatorowy szeregowy ( wysokoobrotowy 13000 obr/min ) Można połączyć tak 2+3 mostkujemy , zasilanie pod 6 oraz 7 albo odwrotnie . Pin 4 oraz 5 prądniczka tachometryczny . Dodano po 38 https://obrazki.elektroda.pl/6950215400_...
pradniczka tachometryczna pralce tachometryczna prądniczka cewka tachometryczna
podłączenie telefonu samochodu karta abonencka wymiana łożysko sprężarka klimatyzacja
blaupunkt zworki blaupunkt monterey
Philips D260 nie wyświetla identyfikacji dzwoniącego Samsung CLX-2160 błąd pasa transferowego - przyczyny i rozwiązania