Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
Wartość jednego jak i drugiego jednakowa - 13 KΩ . http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...
przesunięcie fazowe kolego stojan szeregowo z szczotką tylko nie spal tacho :!:
Który element pralki może być uszkodzony. Albo prądnica tacho silnika albo jego triak w module.
Najpierw sprawdź wylot do syfonu wody z pralki. Wszystko wyjmij i wyczyść. Wąż do wiaderka jak będzie wylewać po płukaniu, woda powinna szybko schodzić z pralki ok 1 min. Jeśli ok to sprawdzić jak woda jest pobierana do pralki, też powinno być ok1,5 min nie może lecieć pomału. Później silnik czyli tacho i szczotki. Do pracy!
na początek sprawdź jeszcze raz dokładnie silnik odpal go na krótko i spradź ile bierze prądu i czy nie upływa do masy sprawdź działanie tacho i zlustruj komutator potem triac i przekaźniki i ściezki z wiązką
Trzeba było, zresztą nadal można, sprawdzić ten silnik. Podłącz go pod 24V prądu stałego, stojan szeregowo z wirnikiem. Powinien ruszyć. Prądniczka tacho może mieć przerwę albo inne parametry. Może szczotka zawieszona. Samo roznitowanie i potem włożenie prętów gwintowanych to mały pikuś, Nie zdejmiesz koła pasowego by ściągnąć łożysko.
Napisałem na początku tego wątku, że wymieniłem triaka na nowy a później sprawdziłem ten wymontowany. Przepraszam, widocznie umknął mi ten fakt uwadze jak czytałem. Tak jeszcze z czystej ciekawości zapytam czy przy lekko zaniżonym napięciu z tacho spowodowanym np. częściowym zwarciem międzyprzewodowym cewki w jego obwodzie procek nie przerwie pracy...
W podanej pralce wypaliła się wtyczka przy silniku. Zwarcie uszkodziło wejścia w module elektroniki z prądniczki TACHO. Potrzebuję znać wartości rezystorów w module elektroniki R71 i R72. Czy ktoś spotkał się z tym modelem i ma takie informacje?
To, że procesor jest w krainie wiecznych prądów jest oczywiste, natomiast nie trafiłem na takie lub podobne uszkodzenie w/w modułu. Co bym obstawiał? Zwarcie tacho lub kostki silnika -> bum.
chwilowy uslizg paska napędowego Zaznacz markerem punkt na pasku i na kole pasowym, puść cykl i dowiesz się czy ma uślizg. Do wglądu też tacho silnika i triak na module. O ile pralka nie jest przeładowana.
Tacho ok. Tyle wyświetleń więc ciężko będzie.
Wygląda na silnik, tacho lub moduł. Ale trzeba by wszystko przy silniku sprawdzić.
Silnik Siemens 3047420AB4. Z hallotronem (to ten "czujnik") w tacho jak wnioskuję z lektury niektórych postów kol. Skryn w podobnych tematach. Pełnym typem pralki nie dysponuję obecnie. Napięcie na wirowaniu rośnie skokowo na kostce silnika.
według opisu jest uszkodzony triak silnika lub układ tacho generatora powodzenia
(...)Pralka po ustawieniu pobiera wodę kręci się ale po jakimś czasie staje (...) Na pulpicie jednocześnie zapala się kontrolka z dwoma łezkami oraz kontrolka z wanienką według zdjęcia. Do wymiany szczotki silnika! :D Pralka wykazuje kod błędu silnika (brak info o obrotach), stąd taki błąd. A ponieważ ta pralka jest trochę leciwa, więc szczotki w silniku...
miałem ten sam problem, popsuła się pralka Bosch classixx 6 ładowanej od góry. Gdzieś doszło do wycieku i nadpaliła się kostka przy silniku. W wyniku zwarcia spaliły sie dwa rezystory. Moduł naprawił mi Pan Arkadiusz tel. 730335460, dosłownie za grosze. Ma on swoją stronę na allegro. Jak najbardziej polecam tego Pana, jest to bardzo dobry specjalista...
Lutowanie lutowaniem ale masz na bank zniszczona cewkę tacho w silniku i bez wymiany nici z naprawy. Płytkę "poceruj" ale chyba to jej nie wystarczy bo pali rezystor? obok ,musisz ustalić. Sprawdź cewkę tacho powinna mieć rezystancje około 15Ω. To co robi pralka obecnie to normalne jak nie ma kontroli nad obrotami, trzy próby i do domu !
Czołem .Widze że Kolega nie robił jeszcze takich pralek ? Sprawdz prądnice tacho (zwarcie) pozdrzwiam TFX
Proponuje podejście z humorkiem(świąteczna jajeczna atmofsera):arrow: :D czyli co zrobiłby pan Henryk Z. "Nazywam sie Henryk Zając i od dwudziestu lat naprawiam pralkę (koleś ma niezłego pecha) aby stwierdzić sprawność bądź niesprawność prądniczki tacho: 1 Należy bezwzględnie dokonać pomiaru rezystancji czy jak kto woli oporności cewki tacho i porównać...
Panowie,dziękuję wszystkim za pomoc.Przewinąłem cewkę tacho i pralka śmiga jak szalona:).Temat do zamknięcia.
Bądź triak sterujący silnikiem jest na zwarciu. Ale jako że jest to mechanika Mastercooka, Brandta, to pociekła woda spod fartucha na kostkę silnika i załatwiła cewkę tacho i kilka elementów na module. Skomplikowana naprawa, najpierw trzeba załatwić cewkę tacho, potem dobrego elektronika do naprawy modułu i porządnie uszczelnić krawędź fartucha.
sprawdź tacho silnika i szczotki
Na kostke od silnika czy nie jest wypalona, stan szczotek. Jeżeli kostka wypalona, usunąć wypalone elementy zastępując nowymi, wykonać pomiar tacho oraz oględziny modułu programatora, usunąć wyciek.
Sprawdź pradniczkę tacho na silniku.
Wymiana cewki tacho i wszystko jest dobrze.Temat zamykam
Sprawdź rezystancję prądniczki tacho (z tyłu silnika), oraz ciągłość jej połączeń - także na module. Jeśli nie wiesz o czym piszę - wezwij serwis.
co to znaczy przedzwonić. Czy to jest tożsame z wymienić ? Jeśli chodzi o ścisłość to przewody sprawdzałem omomierzem i voltomierzem i wiem, ze są dobre. Jestem skłonny sądzić, że to jednak ten paskudny :) silnik. Zaraz idę sprawdzić go jeszcze raz. A może mi podpowiecie jaka jest najlepsza metoda sprawdzenia czy silnik jest dobry. A to małe "ustrojstwo"...
Dzięki za podpowiedz . Faktycznie nieopacznie podczas robienia zdjęcia silnik stał na Boschu , a obok stała inna pralka i mogła zmylić czytających . Na przyszłość się poprawię . Jak dobiorę cewkę to napiszę jak wyszło . Dodano po 22 A tak przy okazji , czy za liczenie "zerojedynkowe" w sterowniku odpowiada procesor główny ? Pytam bo mam podobną sytuację...
sprawdz dokładnie tacho czy magnes się nie odkleił lub coś innego
Witam Pralka śmiga aż miło (odpukać)... Dla pewności wymieniłem kondensatory przy przetwornicy AC/DC, wymieniony triak i leżący na nim warystor. Moim zdaniem na 99% wina triaka, który badany na stole przy napięciu 12V zachowywał się poprawnie, jak znajdę czas sprawdzę go przy napięciu sieciowym. Nowe triaki pomiędzy skrajnymi łapkami miały około 90Ω,...
Obejrzyj prądniczke tacho powinna siedzieć ciasno. Jest ona z tyłu silnika. Ewentualnie coś z modułem.
Cewka tacho jest ok więc co to może być problem dalej nie rozwiązany....
ok może to i tacho ,ale robione na tym elemencie ,którego symbol podałem wyżej , gdyż nic innego tam nie ma
Cewka tacho znajduje sie po przeciwnej stronie osi paska napędowego , ale pomysł ze sprawdzeniem szczotek jest też przedni Pozdrawiam.
Witam napewno sprawdziłes czy magnes na tacho się nie oberwał na gwincie bo w tych modelach to się zdarzało . Pozdrawiam .
Sprawdź połączenie cewki tacho z wtyczką silnika a nasępnie połączenie z modułem bo jeżeli będzie przerwa to objaw będzie taki sam .Pozdrawiam.
Jeśli rewersy są w porządku to tacho jest sprawne .Kolega john2377 pisał tylko o kłopotach na wirowaniu.Wymieniłbym na module TDA 1085 C oraz elektrolity.
Niestety to nie szczotki :( Tak jak radziliście, szczotki zostały dotarte, a wirnik wyczyszczony. Faktem jest, że teraz silnik startuje błyskawicznie, prawie podrywa się z biurka, ale po zamontowaniu do pralki błąd objawia się dokładnie ten sam i w tym samym miejscu programu testowego: najpierw pralka kręci w lewo, przerwa, kręci w prawo. Następnie...
Sprawdź elementy wykonawcze jak: Tacho silnika, Pompa, Silniczek na odpompowaniu, Grzałkę. Pomierz czy idzie napięcie na płytce i na każdej części Multimetrem, tylko nie jakimś klocem z biedronki :D Możliwe, że i wsad pamięci jak napisałeś, ale jak nie odkręcisz panelu i nie dostaniesz się do środka aby zobaczyć co się tam dzieje to nic nie będziesz...
Najlepiej osobnym regulatorem, poza pralką... (pewnie nie masz). Sprawdź na "oko" wygląd komutatora wirnika (brak widocznych wypaleń); miernikiem uzwojenia stojana; ewentualnie zwarcia wirnika i stojana do masy. Ale najpewniej, jak zaniesiesz silnik do warsztatu przezwajania, tam Ci dokładnie sprawdzą. Pozdrawiam. PS. Prądniczka tacho w ostateczności...
Witam .Problem polega na tym, że podczas końcowej fazy wirowania wywala korki.Kiedy pralka zaczyna wirować wszystko działa normalnie powoli wzrastaja obroty aż do momentu ostatniej fazy kiedy pralka wchodzi na najwyższe obroty wywala korki.Najpierw przy ustawieniu na 1400 obr, potem zmniejszyłem obroty do 1200 i parę prań było ok, teraz już wywala korki...
Próbuje wejść na wirowanie ale tylko przez moment tzn. przez sekundę. Może wiesz kolego coś na ten temat ?? Próbuje wirować na ustawieniu programu prania czy wirowania? Może być uszkodzony obwód tacho. Jeżeli na praniu i wirowaniu silnik "rusza z kopyta", to do wymiany sterownik (uszkodzony procesor). O ile wiązka tacho (i same tacho w silniku) oraz...
Witam ! Mam problem z pralką typu Bosch Maxx WFL 1600 , pralka ma dziwne objawy jak tylko zostanie zadany obojętnie jaki program to startuje tylko pompa ,mało tego nie muszę naciskać przycisku start .Dodam że oglądałem elektronike co mogłem to sprawdziłem ,silnik ok. tacho ok.blokada działa.Zastanawiam się czy ową elektronikę można resetować podobnie...
Faktycznie może być to problem ze szczotkami.Przy okazji sprawdziłbym czy w silniku nie ma bezpiecznika termicznego i czy nie jest uszkodzony.Najlepiej silnik wpiąć na krótko i zobaczyć czy ruszy. Szczotki są O.K.-sprawdzone. Żadnego bezpiecznika nie widzę, magnes od tacho - O.K. Natomiast nie wien pod które styki na kostce silnika podłączyć napięcie....
tak własnie taki moduł jest a wystarczy wymienić triak i tda1085c czy moze byc cos innego uszkodzone?? Jeśli triak i układ jest sprawny to uszkodzony tachometr lub przerwa wiązki silnika na połączeniu tachometr-moduł . Witam ponownie. Pradniczka tacho sprawna. Opisz metodologię jak to sprawdzałeś. pralka podczas wirowania zmienia kierunek obrotów....
Dięki za odpowiedz,scalak TDA 1085 C wymieniłem,oporik 5,6Kom,był sprawny,zastanawiałem się nad programatorem ponieważ żona pokręciła w lewą stronę programator i uszkodziła pokrętło,które wymieniłem.Silnik spawdziłem oddzielnie,pracuje normalnie. Tacho generuje napięcie,nie wiem czy poprawne ,ale wzrasta z obrotami.Spróbuję zewrzeć A1-A2 i spawdzę czy...
Troszkę nie tak.. Pralka nie zacznie wirować dopóty hydrostat nie poda sygnału że tej wody już nie ma w zbiorniku. Oczywiście hydrostat sprawny że hydrostat działa (delikatnie dmuchnięty - słychać jak załączają się styki) ale czy rurka pomiędzy spustem wody a hydrostatem jest drożna? to znaczy raz wiruje raz nie, częściej nie, czasem nie odpompuje wody....
Dzięki za odpowiedź. Właśnie nic nie robiłem. Załączyłem pranie jak zwykle i w pewnym momencie zaczęło coś stukać - myślałem, że zamek o szybę. No ale po pewnym czasie przestało - silnik zaczął kręcić lewo - prawo, a następnie przestał. No i błąd "awaria silnika". Też myślę właśnie żeby spróbować to pokleić. Zastanawia mnie jeszcze czy po tym, jak zamontuję...
Ta pralka, to klon Whirlpoola AWG681. Zwarty triak silnika, to najczęstsza przyczyna takiego zachowania. Silniki i tacho są tam pancerne.
Sprawdź silnik poza pralką oraz sprawdź czy tacho daje napięcie.
czy w tym układzie mogę wykorzystać te dwa przewody od tacho Nie. Chyba że zbudujesz regulator na dedykowanym układzie np. TDA1085C.
Warto sprawdzić prądniczkę tacho.
Sprawdź, czy jest sprawna prądniczka tacho.
Witam . Przywizłem z niemiec w/w sprzęt . Okazało się że nie chce wirować ( mułowato się obraca ) i po pewnym czasie pralka staje i zaczyna mrugać na przemian weichspulen i 4 . Sprawdziłem wszystko i okazało się że jest spalona prądniczka tachometryczna . Z tego co z niej zostało można odczytać 247 . Co można w zamian wstawić ??? . Pozdrawiam i z góry...
Do sprawdzenia silnik (tacho, kostka podłączeniowa) i moduł.
Witam mam problem z pralką jak wyżej.Po przezwojeniu prądniczki tachometrycznej pralka robi kilka obrotów z normalną prędkością prania i zaczyna obracać jakby wchodziła na wirowanie.Podkładałem drugi sprawny silnik i historia się powtarza.Z tego co wysondowałem w serwisie trzeba zrobić jakiś reset tylko oczywiście nie powiedzą jak.Może ktoś wie jak...
Jak kręci silnik?.Wolno czy wchodzi na max.obroty?.Jeżeli wchodzi na obroty to leży moduł.Prądniczka tacho.dobra?.
Wyciągnij ceweczkę z tacho, podjedz do jakiegoś szpeca od pralek i za dobre piwko Ci gość coś znajdzie, najważniejsze wymiary cała reszta nie ma znaczenia. Kanał procesora jest zabezpieczony diodą, prawdopodobnie wszystkie rezystory do wymiany w gałęzi od tacho. Ścieżki oderwij i zastąp je cienkimi przewodami. Powodzenia
Cewka kupiona z Pralki Bosch i pasuje . Pozdrawiam
Pralka po zapaleniu się i spaleniu kostki silnika. Jak to zwykle w takich wypadkach bywa poleciało po całości: silnik ocalał, ale z tachoprądniczki i jej obwodu nic nie zostało. poszukuję: - wartości R71 (patrz foto) - wartości R72 (patrz foto) - info na temat uzwojeń tachoprądniczki (cewka ze smażona tak, że nie dało się policzyć zwoi) - czy nawijać...
Kolego popraw pisownie bo oczy bolą. Co do pralki mogły wystąpić dwa uszkodzenia 1. Przerwa na cewce tachometrycznej 2. zwarcie na triaku wysterowania silnika (zwarte anoda 1 z anodą 2)
Czołem! Sprawdz programem testowym.(zamieściłem na schematach) Czy był wymieniany moduł ?>Pralka "wariuje"jak jest chłodno w łazience. Jak wyjąć moduł - to daj znać pozdrawiam TFX
Bardzo prosty do podłączenia silnik. Pochodzi między innymi z pralek Bosch WFB 1604. Wystarczy pominąć 2 cienkie przewody od cewki tacho a reszta standard podłączenia. Oczywiście musisz zastosować regulator obrotów bo silnik nie wytrzyma ciągłej pracy pod napięciem sieciowym no chyba że masz autotransformator: https://youtu.be/PmsoYS5UVvY?si=K7XuIsyb...
Dwa skrajne to tacho, dwa kolejne to wirnik, a trzy ostatnie to stojan. Ale nie podłączyłbym go bezpośrednio do sieci tylko przez np. autotransformator.
W tym zabytkowym sprzęcie był wyczuwany zapach spalenizny. Przeglądałem kable i wszystko ok. Pralka startuje z pełnymi wysokimi obrotami zarówno podczas prania jak i wirowania. Wyjąłem silnik i sprawdziłem tacho, wygląda bez uszkodzeń. Pomiar przy kręceniu wirnikiem wskazuje zmienne niskie napięcie. Szczotki Ok. Czy to może być wina programatora?
Do tych rezystorków podłączone jest tacho. R14 4,7k R15 0,1k
jeśli chcesz sprawdzić pomijając elektronike to podłacz go bezpośrednio pod 230v~ ja do tego uzywam jeszcze autotransformatora z płynną regulacją napiecia w celu zmniejszenia obrotów wiec : na kostce jest 6 przewodów zatem pomijasz zupełnie 2 idące do cewki tacho robisz mostek na 1 przewodzie na stojan i 1 na szczotke a 2 pozostałe czyli 2 szczotka...
Przy tym silniku proponowałbym poszukać sterownika który wykorzysta wyjście tacho. Tylko czy będzie taki gotowy?
Wysokie napięcie poszło po przewodach od tachogeneratora. Bo zasilanie silnika i sygnał z tacho idzie jedną kostką. Tachogenerator to taka mała ceweczka na silniku która generuje sygnał o obrotach wirnika. Zobacz jak podawane jest to napięcie do procesora. Pomierz elementy na płytce. Jeżeli procesor nie uległ uszkodzeniu to sterownik da się uratować....
Pęknięty magnes prądniczki tachometrycznej (tachogeneratora) może powodować, że nie będzie generować odpowiedniego napięcia (lub wcale- silnik wchodzi na maksymalne obroty). Elektronika czyta to jako błąd i przestaje podawać napięcie na silnik. Sprawdzenie działania prądniczki możesz sprawdzić w prosty sposób. Podłączasz woltomierz (ustawiony na napięcie...
Wredny producent nie dość że nie ponumerował przewodów to jeszcze wszystko w jednym kolorze!! Jakbyś wlączył myślenie to dwie skrajne 2 żyłki są od tacho i wystarczy je wpiąć tak by było zgodność z wtyczką sterownika to następne tak by była zgodność pomiędzy kolejnymi przewodami we wtyczkach i po temacie. Zacznij od ustalenia które we wtyczce programatora...
Z tego co widze na focie, to bebechy z boscha maksa tego starego tam były solidne moduły, na sto proc jest bufor między procem a triakiem , mam gdzieś nawet taki rozbebeszony moduł jutro spojrze, jakie elementy są w sterowaniu triaka, ostatecznie kolego wyslesz mi ten moduł i w wekend Ci przelutuje te kluczowe lementy, jak już nikogo nie znajdziesz...
Silniki się naprawia i dla amatora jest to najprostrze rozwiązanie. Silniki można zamieniać, ale musi się zgadzać rozstaw łap, długość osi i jej koło zębate, musi być taki sam układ tacho i ilość uzwojeń stojana. Po cyferkach z silnika wątpię, by ktoś określił czy podejdzie, czy nie.
Jeśli masz troszeczke wiedzy elektronicznej to sprawdz moduł. Jeśli na module nie ma widocznych usterek to sprawdz silnik (szczotki i tacho) czujnik temperatury, grzalkę i pompkę. Tyle na początek. O wynikach napisz. Pozdrawiam.
(at)kenworth18 Tutaj oryginalną wtyczkę można chyba odratować. To nie whirlpool czy bosch że trzeba rzeźbić. Po za tym, wystarczy ze taki konektor się wypnie i napięcie fazowe pójdzie na sekcję tacho lub do obudowy. Triak silnika i pewnie moduł zasili elektrośmieci
Jak to kolega podłączył i sprawdził ^^ Domniemam, że prawidłowo?[/quote] Z mostkiem na 3-5 , , - tacho - tacho - mostek - zasilanie L lub N - mostek - zasilanie N lub L Tylko tego używanego silnika nie sprawdziłem, od razu zamontowałem w pralce, ale mam go z pewnego źródła. Złącze dwa razy wkładałem. Zastanawia mnie, że przekaźnik słychać jak ma obracać,...
Witam, Mam następujący kłopot z pralką WOB 1200 Boscha. Przy uruchamianiu wywaliła korki, później natomiast po włączeniu pralka nabiera wody po czy silnik startuje - na wysokie obroty - tak jakby zaczynął wirowanie i się wyłącza. Po przekopaniu części forum wszystko wskazuje na niejakiego triaka tudzież prądniczkę tacho(ale to drugie wydaje się mniej...
Sprawdzanie takiego silnika było już w tym tygodniu co najmniej 2 razy.Wyjmij silnik połącz 1 zacisk idący od szczotek z zaciskiem który idzie na stojan pod 2 pozostałe daj 230 i silnik powinien wskoczyć od razu na wysokie obroty.Nie pomyl i nie podłącz cewki od tacho. Jak wskoczy na obroty to jest dobry.
Silnik i okablowanie sprawne tacho też chodzi o naprawę sterownika a konkretnie wykasowanie błędu w pamięci sterownika eeprom-ie . Jest to typowa faja w tych pralkach, naprawdę nikt z czytających to forum tego nie robił ?
masz rację pralki na oczy nie widziałem lecz zgaduję po usterce że tacho ma przebicie do ziemi Może to być własciwy trop.Ostatnio podobny problem miałem z pralką Bosch,uszkodzone były rezystory na płytce sterującej (przepalone)oraz uszkodzona prądniczka tachometryczna. :idea:
Sprawdż tacho i magnes przy silniku? Schematu nie ma, musisz o nim zapomnieć i radzić sobie bez niego. Opisz więcej szczegółów.
Moje zdanie o LG i Samsungach jest jak najbardziej pozytywne. Dają się rozbierać, wszystko do siebie pasuje, nierdzewne wkręty tam gdzie trzeba, bardzo starannie wykonane wkręty, wręcz wzorcowe i co b. ważne wszystkie takie same, ułatwienia w postaci np haczyka do powieszenia przedniej blachy żeby nie trzeba było jej naginać , wymienialne łożyska i...
Szczotki , tachoprądniczka.
Historia smutna ale prawdziwa postanowiłem wymienić lekko szumiące łożyska w silniku mojej niezniszczalnej pralki ,niestety zleciłem wyprasowanie łożysk "fachowcom" który uszkodzili mi pierścień tacho po nie udanych próbach sklejenia pozostałem bez sprawnej pralki w domu , ze względu na wiek pralki nie mogę znaleźć całego silnika o samym pierścieniu...
Problemy w sterowaniu silnikiem, nieprawidłowy odczyt tachometru w stosunku do wysterowania z PCB. Pozostaje sprawdzić tacho silnika i przede wszystkim wiązkę moduł - motor, bo ich jakość była wątpliwa i potrafiły się łamać lub urywać przewody. :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Dalej nie odpisałeś dlaczego po wymianie bębna przestała się tłuc w lewą stronę a zaczęła w prawą. Musisz sprawdzić zawieszenie bębna. Może to być amortyzator, sprężyna, a może nawet niedokręcona któraś z przeciwwag (ale to raczej nie ten dźwięk)... Może to być również coś banalnego typy klepiące drzwiczki albo coś, co leży na blacie pralki. Jak jest...
Dzień dobry. Nie mogę za bardzo wymontować silnika. Pralka zabudowana, widać tylko od frontu. Kostka silnika ma 7 pinów. Wywaliło mi moduł w tej pralce. Kupiłem po taniości na Olx. Nie wiem czy sprawny, ponieważ po nabraniu wody silnik się nie załącza. Nie mogę za bardzo dojść do silnika, pralka zabudowana. Do silnika 7 pinów. Chcę na krótko. Można...
Pralka 4 lata raczej nie powinny się zepsuć. a dla czego nie ? przy okazji zbadał bym triak. Co z tacho ? Raczej tak, ale spróbuję założyć inne i zobaczymy. wystarczy zdemontować i wykonać pomiary. W stojanie jest wpięte zabezpieczenie termiczne silnika i być może rozkalibrowało się , stąd niemal że natychmiatowe zatrzymanie silnika. Po pierwsze termik...
Okazje się że uszkodzony jest ten element i przepalona ścieżka. Myślę że jeśli pousuwam te usterki to pralka wstanie. Tak jeśli są to uszkodzenia z tachogeneratora to po usunięciu powinno być wszystko naprawione na PCB i powinno być oki!
Jeżeli masz silnik BOSCH, to tacho u nich to typowe szczęśliwcom padają na gwarancji, poza tym obejrzyj czy niema nadpaleń na niektórych klatkach komutatora (to że szczotki są jeszcze długie o niczym nie świadczy) i przerw na kostkach szczególnie jeśli są to krótkie kopniaki. Czasem wieszają się szczotki, czasem nie łączą styki silnik zwalnia moduł...
wołać od radu fachowca żeby nie zalało sąsiadów czy spokojnie używać do następnego błędu? Używać niespokojnie czyli pod nadzorem, przynajmniej przez trzy kolejne zmywania. Jeżeli nie wyskoczy ten sam lub inny błąd, uznać że sygnalizacja błędu była przypadkowa. Co dokładnie ten błąd oznacza? Miałem błąd w pralce - wyskakiwał raz na dwa-trzy miesiące,...
Witam ja tez miałem problem z ta pralka jesli chodzi o obroty silnika moze być uszkodzona prądniczka tachometryczna na silniku lub układ sterowania obrotami ja wczoraj wymieniłem tda i triak w układzie i problem zniknął
Wszystko wskazuje na triak. Niekoniecznie triak. Może też być uszkodzona prądniczka tachometryczna lub brak jej łączności z modułem .
A szczotki? A tachogenerator?
16 om cewki tacha to raczej slabe OK. Mierzone na zaciskach kostki silnika. A ile powinno być? może coś pokręciłem bo pisałem z głowy a pomiar robiłem wczoraj, ale jak podasz prawidłową wartość to zmierzę raz jeszcze i wszystko się wyjaśni. P.S. Czytałem gdzieś na elektrodzie o silniku boscha i rezystancji tacha i chyba coś koło 17 ohm było podane....
no i stało się, jednak kupiłem WLX 20361 pierwsze pranie jak narazie pozytywnie, cicha jest, to fakt w sumie prosta pralka bez wodotrysków, mam nadzieję, że będzie to prawdziwy "wół roboczy" żona mówi, że ładnie doprała i dobrze odwirowała w amice jednak trochę się wystraszyłem tych dodatkowych funkcji np. pranie deszczowe, podobno w amice jest z tym...
Uszkodzony moze byc uklad sterowania silnika (triak lub opornik). To co uznales za hamulec to pradniczka tacho. Nie podlaczaj do niej napiecia. Moze byc tez uszkodzony programator. Silniki ktore spotkalem podlaczalem wg.rysunku . Numery nie oznaczaja kolejnosci wyprowadzen w kostce. Musisz je znalezc przy pomocy omomierza. W Twoim silniku wyprowadzenia...
dla ciekawych - przrwany przewód tachogeneratora. Dodano po 5 jeszcze dzieki za zainteresowanie i podpowiedzi soory że tak puźno ale problemy natury tchnicznej
Dostałem od znajomego silnik z pralki Bosch (nie wiem jaki model pralki) a chciałbym go jeszcze wykorzystać, tylko że nie wiem jak go podłączyć,gdzie ma być kondensator jak są lewe a jak prawe obroty jak wysokie.... Dodam że z kostki silnika wychodzi sześć przewodów. Jeśli ktoś posiada taki schemacik to prosiłbym o pomoc. Witam. Silnik jest ze szczotkami?...
tacho pralka bosch sprawdzić tacho pralka bosch sprawdzi tacho pralka bosch
spalić gwarancja lodówka rozszczelnienie ściany głośnik samochodowy odseparować
scania akumulatory scania akumulatory
Jak usunąć błąd 5B00 w drukarce Canon MG2550? Cross 125 Berta – nierówna praca silnika na średnich obrotach, gaźnik, zapłon, regulacja