Sprawdź i wyczyść układ hydrostatu - wężyk i kubek, sprawdź silnik - szczotki, kostkę.
sprawdź oporność uzwojeń sprawdź czy połączenie kostki slnika ma ciągłóść (podczas wkładania kostki wysuwają się wtyki)!!!! napięcie wychodzące z programatora na silnik
Witam. W załączeniu jest przedstawiona kostka s-ka MEZ Michalovce- widok od strony wsuwek konektorowych. Tak więc jak podłączysz kostkę od wiązki przewodów pralki ma się to następująco: Żółty s-ka - żółty wiązki Niebieski s-ka - czerwony wiązki Biały s-ka - biały wiązki Czarny s-ka - zielony wiązki Czerwony s-ka - brązowy wiązki
Do sprawdzenia silnik (szczotki), pasek, kostka wiązki silnika, moduł
Sprawdź blokadę pokrywy.
Sprawdź kondensator, kostkę silnika, prądniczkę tacho.
witam podstaw kondensator nowy (sprawny) i przejrzyj kostkę silnika
Sprawdź kostkę silnika, może być uszkodzona-powypalana.
zmostkuj c i l na blokadzie jeśli nie pomoże powąchaj programator jesli nie pomoze sprawdz pompke jesli nie pomoze sprawdź czy nad silnikiem nie zrobiła sie dziura w zbiorniku no i sprawdz sam silnik jesli nie pomoże to zmostkuj włącznik głowny pomijając go Dodano po 1 jesli nadal nie pomogło sprawdź grzałke czy nie ma przebicia i zajżyj do kostki silnika
Kostkę przy silniku wysuszyłeś? Jeśli nie to wiesz już czemu moduł się spalił.
Z kostki silnika zielony na 10H + przepinka na 1H i żółty na 9H.Pozdrawiam.
Być może grzeją się przewody,a podmuch z wirowania roznosi zapach, to zależy gdzie stoi pralka i czy jest zabudowana/zastawiona. Tak czy siak do przejrzenia przewody przy grzałce, przy termostatach, przy programatorze, kostka przyłączeniowa pralki, filtr przeciwzakłóceniowy, kostka silnika, zbiornik od spodu - czy nie przecieka i nie kapie na silnik...
W tej sytuacji albo silnik ma zwarcie do masy (trzeba sprawdzic też czy nie ma zwarcia w kostce silnika ) lub wiązka przewodów jest gdzieś przetarta , albo padł program.
Da się założyć silnik pompy uniwersalny tylko trzeba przerobić zasilanie z kostki na osobne końcówki konektorowe.
Sprawdź przewody idące do kostki silnika i od kostki silnika, oraz samą kostkę na silniku. Pozdrawiam
Witam Odłącz silnik pralki od kostki zasilającej i podłącz ten silnik według tego linku. http://elektryk.ovh.org/readarticle.php?... Wtedy będziesz wiedział czy to silnik czy programator. Pozdrawiam
Prawdopodobnie zwarcie na kostce silnika. Będzie widać okopcenie kostki.
Sprawdź jakość styków na kondensatorze i w złączu ( kostce) silnika
Zacznij od sprawdzenia przewodów w kostce silnika .Może byc uszkodzony kondensator rozruchowy czasami traci na pojemności i na praniu chodzi a na wirowaniu jest za slaby
sprawdź kondensator silnika(16uF)jest na dole obudowy i kostkę przyłączeniową silnika oraz programator.
Skoro obroty lewo-prawo są ok, to problem jest z przełączaniem kondensatora. Do sprawdzenia: - styki programatora (E3-E5 i C3-C5 zwarte po ustawieniu programatora na odwirowanie) - połączenia silnik-programator (C5 do kostki, czerwony) - uzwojenia i kostka silnika
A co z obrotami rewersyjnymi ? Często przyczyną takich objawów bywało obluzowanie zacisku w kostce silnika
lub nadpalona kostka przy silniku :D
Moja propozycja to,sprawdz stan kostki przyłączeniowej silnika.
Zacznij od instalacji silnika (kostka)
Bywa czasem że grzałka ma przebicie i też obroty na wirowaniu spadają Kondensator też może być winny sprawdzić musisz kostkę na silniku zdarzy się że jest wyciek z węża zasobnik zbiornik i woda ścieka po zbiorniku i zalewa kostkę od silnika
Sądzisz, że walnęła prądniczka tacho? U mnie jest tylko stopiona kostka przyłączeniowa przy silniku. Nie bardzo rozumiem dlaczego odsyłasz mnie do tego posta.
Jeżeli wirowanie nie jest wyłączone, sprawdź kostkę silnika, wyczyść układ hydrostatu.
witam mam problem z podłączeniem silnika z pralki Polar w kostce jest 5 przewodów które podłaczyć do kondensatora i jak go podłaczyć zebym mógł przełączać miedzy niskimi i wysokimi obrotami bardzo prosiłbym o schemat i wytłumaczenie
Sprawdź obwód tacho w kostce silnika od strony modułu.
To co było przed chwilą (na szczęście wyleciało) to nie był kondensator tylko filtr PZ. Kondensator jest na dole, powinien mieć pojemność 22µF. To sprawdź jako pierwsze. Kostka silnika nie przypalona?
Sprawdz również połączenia w kostce silnika i przy kond rozruchowym
mostkujesz szczotke+stojan i podpinasz pod napięcie wolną szczotkę i stojan(na kostce silnika) oczywiście
sprawdź kostkę silnika i konektory na programatorze
Sprawdź kostkę przy silniku.
Witam, jako że buduję mini elektrownie wiatrową i mam silnik od pralki, wiem (z mojego doświadczenia) że silnik asynchroniczny może pracować jako prądnica (mój jest asynchroniczny), po podłączeniu kondensatorów pomiędzy fazy, i połączeniu silnika w gwiazdę. Niestety w moim silniku nie wiem jak to podłączyć. Jest to silnik 60-90W, produkcji włoskiej...
Sprawdź też przewody czy z wyciekiem ich nie przepaliło czyli kostka na silniku sprawdź styki na programatorze i same przewody z programatora do silnika i sprawdź czy styki nie są zaśniedziałe ! Dodano po 2 A rewersy lub jakiekolwiek ruchy silnika są czy brak reakcji silnika ? Dodano po 7 I czy już coś wiadomo ? Dodano po 1 I jak z ta pralką ??
Witam Kostkę silnika już na pewno sprawdziłeś ,co?
Jeśli programator jest rzeczywiście ok to do sprawdzenia silnik - podłączyć na krótko z kondensatorem (schematy na Elektrodzie) na obroty prania w lewo i w prawo, lub przemierzyć oporności i przejścia uzwojeń. Jeśli silnik jest sprawny pozostaje jedynie sprawdzić połączenia i kostki
niestety nie czuć spalenizny Walnięta była kostka od silnika .Dzięki za zainteresowanie i pomoc
Sprawdź kostkę połączeniową silnika. Napisz czy programator się przestawia.
hmmmm, a może to styki programatora lub sam silnik, bo gdyby to był kondensator to w/w objaw byłby przy obrotach w obie strony, jeszcze kostka łączeniowa przy silniku czy nie ma nadpaleń
Dziekuje. Już znalazlem przyczyne - odłączyła sie kostka od silnika. Wow PIerwszy raz w zyciu naprawialem pralkę ;-)
Do sprawdzenia grzałka ,kostka połączeniowa silnika oraz sam silnik.
Sprawdź wszystkie kostki przy silniku i przy module sprawdź jeszcze tacho.
pojawia sie napiecie jakies około 5v a reszystancja wynosi 45ohm wychodza z niej dwa przewody czerwone i wchodza do kostki na silniku? co teraz?
Sprawdż kostkę łączeniową silnika oraz wiązkę przewodów łączącą silnik.
Pralka już wiruje. W "moim przypadku" przyczyną usterki okazał się przewód wirowania kostki silnika ["od strony" pralki nie od strony silnika] - brak połączenia.
Jednak moduł:-) Po wymianie pralka wróciła do życia.
Może być : 1.Kostka przyłączeniowa silnika. 2.Uzwojenie silnika. 3.Kondensator rozruchowy. 4.Programator.
Pralka Polar PS 663 Bio, przestała kręcić bębnem. Kondensator jest sprawny, programator rozebrałem i przeczyściłem, bęben nadal się nie kręci. Kostka silnika jest dobra - styki czyste. Czy mógłby ktoś pomóc? Z góry dzięki za pomoc.
na 99% zwarcie w kostce przy silniku, jeżeli nie to programator, ale mało prawdopodobne A tak na marginesie to sprawdź czy pralka nie cieknie, to leciwe urządzenie, a zwarcie w kostce najczęściej jest skutkiem zalania wodą. Pozdrawiam
tzn. jezeli chodzi o instalacje elektryczna to jest nowa na suwaki natomiast programator jest nowy i nie jest zużyty.Spróbuje pomyśleć nad tym filtrem PZ ,a takze o tej kostce przy silniku i kondensatorze.
Witam. Gdyby to był kondensator, to byś albo nie miał wcale obrotów rewersów, ani wirowania, albo by kręcił silnik wolniej ale bez przerw. Odepnij kostkę silnika i podłącz silnik bezpośrednio 230V + kondensator 16uF.
Kondensator można za grosze podmienić. Zobaczyć czy programator nie ma śladów wypaleń. Można silnik podłączyć na krótko i sprawdzić czy kręci. Ewentualnie zajrzeć do kostki, skoro jest naprawiana. Jeśli nic z tego to podejrzany silnik.
Po tym co tutaj przeczytałem to w pierwszej kolejności sprawdziłbym silnik, podłączając go bezpośrednio w kostce oddzielnym przewodem z kondensatorem. Jestem na 99% przekonany, że to silnik. Pozdrawiam
a jak już podmienisz kondensator i dalej będzie to samo to weź się za kostkę od silnika a w ostateczności za programator
sprawdź silnik ....może przerwa na kostce przy silniku Silnik może mieć przerwę w uzwojeniu wolnych obrotów ...sprawdź omomierzem ...Są w nim dwa osobne uzwojenia ...wirowania i wolnych
Witam. Jestem tu początkujący. Mianowicie mam problem - właśnie robię sobie kompresor. Do jego napędu chcę zainstalować silnik od pralki automatycznej Polar 900w. Wiem tylko tyle, że potrzebna jest cewka rozruchowa ale problem jest z podłączeniem silnika na 230. Jest tam dużo kabli. Zdjęcia silnika i kostki dodam następnym razem bo mam problem z aparatem....
Nie zaszkodzi przeczyścić ten kubek hydrostatu ale myślę że błąd jest w elektronice może być nadpalony styk przekaźnika od silnika, zimny lut zaśniedziałe połączenie kostek modułu elektronicznego.Zrób zdjęcie modułu z dwóch stron w dużej rozdzielczości. Rozumiem że silnik już sprawdzony.
witam, sprawdz kondensator rozruchowy w pierwszej kolejnosci nastepnie naciag paska i stan kostki przy silniku czy nie jest upalona
Witam. Jest to pralka licencyjna na elementach Blomberga. Jeżeli dobrze pamiętam to schemat powinien być wklejony na wewnętrzej stronie obudowy. Jeżeli chodzi o połączenia na kostce silnika są inne od pozostałych typów silników Polaru. Pozdrawiam.
Super , dzięki za odpowiedź. Znalazlem taka kostkę bez podłączonych dwóch kabli: czy to może być przyczyną ?! Tak. Porywały się przewody od wtyczki. Chyba brakowało opaski trzymającą wiązkę do korpusu silnika. Wiązka sobie dyndała na wszystkie strony i zrobiła się usterka. Albo zdobędziesz gdzieś na aukcji używaną wiązkę, albo obetniesz tą wtyczkę...
dobra zostawmy ten z odkurzacza :D jak sprawdzić czy to w 100 % ten kondensator jak się to objawia w pralce ma przebicie na obudowe czy gdzie znika ten prąd no i co sie stanie bez kondensatora silnik będzie wogule pracować czy lepiej nie próbować jeszcze jedno na schemacie pralki sciagnietym z elektrody jest biała plama właśnie przy kostce silnika czy...
Silnik przestał się obracać. Zdiagnozowałem wypalone styki w jednym z segmentów programatora. Po wymianie na używany występuje problem w postaci takiej, że w takcie prania/płukania silnik obraca się tylko w jedną stronę-prawo... Co może być przyczyną? Przyczyną może być źle podłączony programator, zły styk w kostce silnika lub uszkodzone jedno z uzwojeń...
Witam. Czytałem wiele tematów na ten temat, bo jest tego sporo .... najczęściej wina leżała po stronie blokady drzwi. W moim przypadku sprawa wygląda tak, że wybija bezpieczniki za każdym razem po włączeniu pralki (przyciskiem). Zacząłem od wymontowania blokady drzwi. Po odłączeniu od niej trzech przewodów pralka włącza się (dioda na przycisku od włączania...
Zauważyłem ze to nie ten schemat. Tam jest kostka 6. Powiedz czemu nic nie będzie z tego? Jaki silnik można zastosować? Może od wycieraczek samochodu?
Do srawdzenia kostka od silnika,kondensator ale mało prawdopodobne no i ta płytka wirowani trzeba puścic z ostatniego płukania bo na samym wirowaniu może nie ruszyć
Zobacz miernikiem czy czasami coś nie ma przebicia Albo wypnij kostkę silnika i włącz pralkę jak wywali to coś innego , a jak nie to on
Witaqm Dlaczego kabelki z tacho zostały wyrwane ? wyprowadzenie tych kabelków jest na kostce silnika , i tam należało zmierzyć oporność i generowne napięcie . Przewody w tacho powinny być pewnie i mocno zamontowane , należy tak je zamontować . Należy rezystancje tacho sprawdzić po nagrzaniu silnika , bo wtedy może zanikać ( przerwa w uzwojeniu lub podłączeniu...
Walczyłem kiedyś z podobnym tematem, okazało się że jest upływność na grzałce (pełno pyłu węglowego), i zaśniedziałe styki w kostce silnika. Po wymyciu konektorów grzałki i styków przy silniku pralka ożyła.
Do sprawdzenia i oczyszczenia ; filtr , wąż zbiornik pompa ,wąż odpływowy, kostka silnika czy nie jest nadpalona, komora hydrostatu na dole gdzie dochodzi wężyk od hydrostatu, itp. >Powodzenia
https://obrazki.elektroda.pl/6415293000_... https://obrazki.elektroda.pl/6925634200_... Proszę lepsze zdjęcie tabliczki pralki oraz silnika.Też myślałem żeby poodcinać wszystkie te kable i kostkę zastąpić listwą, ale nigdzie nie mogę znaleźć schematu jak podłączyć taki silnik wraz z kondensatorem...
może być uszkodzony silnik lub złącze konektorowe silnika ma zwarcie, sprawdź to koniecznie, złącze to taka plastikowa kostka połączeniowa przy samym silniku
Witam. Z łysym może być problem wielki z pralka może mniejszy. Jeśli nie użyłyście przycisku szukaj u góry strony to wielka szkoda ale cóż zrobić. Potencjalne przyczyny waszej "usterki" to: 1.zerwany,spadł lub luźny pasek klinowy, 2..uszkodzony kondensator rozruchowy, 3.uszkodzona kostka silnika, 4.uszkodzony programator, 6.uszkodzony silnik.
Czy może to być związane z zawilgoceniem tej wtyczki? Jest to możliwe Bo zauważyłem, że szybciej dochodzi do siebie jak się zostawi otwarty i pusty bęben niż jak zostanie w niej pranie. Sprawdź czy nie masz przypadkiem wycieku spod pralki Zawsze po nocy z otwartym, pustym bębnem, rano było już wszystko ok. Wietrzenie bębna pralki nie ma nic wspólnego...
W kostce silnika były lekko zasniedziałe styki, po oczyszczeniu pralka dziala prawidłowo i nie wyswietla zadnych błędów, dziękuję za pomoc.
Witam. Sprawdź dobrze wszystkie przewody w kostce silnika, czy przypadkiem któryś nie jest przegrzany, oraz obejrzyj dobrze programator czy również nie ma żadnych nadpaleń.
Jeżeli masz ruchy rewersyjne prawidłowe to kondensator jest sprawny.Sprawdz kostkę silnika często w tym typie przy wycieku wody robi się na niej zwarcie.Pozdrawiam.
Podmieniłem programator - cisza, podmieniłem silnik - cisza, przy wstawianiu starego silnika coś mnie podrapało ... wylazły dwa kable z kostki silnika, miedź przy konektorkach w kostce widać była już przerwana wcześniej ale kable wylazły dopiero przy manipulowaniu kostką. Pralka działa.
Proszę o konkretne podpowiedzi i z góry dziękuje. Pralka polar pds 885 nie kręci bębnem podczas prania ani w czasie wylewania wody i powinna odwirować. Nowy programator modul sterujący kondensator . Wężyk od hydrostatu do bębna drożny. Po podaniu napięcia na kostkę silnik ma obroty pralki i wirowania. Co jeszcze moze być przyczyną takiej usterki ? Pozdrawiam...
Witam. W pierwszej kolejności trzeba zdjąć koło pasowe, po odkręceniu nakrętek na szpilkach wybijasz wirnik od strony koła pasowego razem z kapą i prądniczką tachometryczną czarne kółko z nakładaną obręcza do której dochodzą dwa czerwone druciki z kostki silnika
No i dalej nic?. Jeżeli przy rcznym przesuwaniu programatora nie łapie żadna funkcja to sprawdź zasilanie kondensator p.zak. chwilowo zmostkuj, kostki na programatorze i silniku cz grzeje. kon. 16mikro, jeśli wszystko oki to ponownie programator
Jeżeli na pewno komora hydrostatu czysta , on sam sprawny , to zostaje sprawdzić , czy grzałka lub silnik nie mają upływności , obejrzeć kostki podłączeniowe pompy i silnika ( sprawdzić , czy pompa poza pralką działa dobrze ) , a jeśli to nic nie da , to może to być uszkodzenie programatora .
Cześć Stycznik jest montowany tylko do grzałki, sprawdzi styki na programatorze bo zmiana kierunku jest zadawana przez styki programatora na kondensator. Jak chcesz się trochę pobawić to wypnij kostkę od silnika i podepnij kondensator przy samym silniku to będziesz wiedział co jest uszkodzone. Powodzenia! :idea:
maja pralka nie grzeje wody, sprawdziłem najczęstsze przyczyny i wszystko jest w porządku grzałka nie spalona, styki na grzałce i na programatorze bardzo dobre nie nadpalone.podejrzewam jedna rzecz ale nie wiem nawet czy to jsię tak nazywa, mianowice ogranicznik temperatury.jest do niego podłączony jeden przewód od grzałki(zielony)a drugi przewód idzie...
podaj dokładny model swojej pralki Polar Gracja PDG 585 Wygląda na to ,że silnik jest ok ,inni z linków mieli prawie takie same wartości rezystancji na kostce silnika. Proszę o potwierdzenie.
Bardziej miałem na myśli nie dziurkowany bęben z nierdzewki, a bęben-zbiornik, który od lat robią raczej z tworzywa. A to fakt. Przypomniał mi się jeszcze inny incydent z tą pralką. Któregoś dnia dostałem telefon, że coś bardzo dziwnego dzieje się z pralką. I rzeczywiście - pralka działała tylko wtedy, gdy było włączone oświetlenie w pomieszczeniu...
Witam proszę o pomoc muszę podłączyć pralkę polar PS 663 niestety przy silniku przewody są luzem a w wiązce zasilającej w kostce. W kostce wiązki zasilającej znajduje się 5 przewodów ich kolory kolejno: 2x brązowe w jednej wsuwce, niebieski,żółty,czerwony,niebiesko-biały... W silnika luzem przewody w kolorach: żółty,zielony,czarny,czerwony,brązowy. Proszę...
wyraznie nadpalonych to aż tak niema. sprawdziłem kostke tą gdzie idzie podłączenie do silnika tam w kostce są nadpalone dwa kable a reszta strasznie zaśniedziała jak myślisz czy to może być przyczyna?
Witam Sprawdż kostkę przy silniku,ona może powodować zwarcie. :arrow: MAN_IN_BLACK Przy uszkodzonym kondensatorze te same objawy występują na praniu.
W tej pralce filtr jest przy programatorze i obsługuje tylko silnik. Filtr na całe zasilanie był w "P BIO". Do sprawdzenia dwie pierwsze krzywki programatora, kostka zaciskowa kabla zasilającego i wyłącznik drzwiczkowy.
Schematy znajdziesz tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... schemat mam, niestety nie wynika z niego (przynajmniej dla mnie) gdzie na kostce zaciskowej silnika znajdują się uzwojenia, a co za tym idzie gdzie podać napięcie i gdzie podłączyć kondensator rozruchowy.
Jak sprawdzasz ciągłość przewodów? Trzeba każdą żyłę wiązki silnika naciągać i przeginać w każdą stronę mając podłączony miernik na piszczek i obserwując wskazania oporności , to samo z kostkami zaciskowymi silnika i modułu. Sprawdź też izolację przewodów wiązki na przetarcia. SL-ka jest ciasno upakowaną pralką , może coś tam się przetarło.
Tego się obawiałem. Z jakiej innej serii/modelu będzie pasował silnik do tej pralki (chodzi o mocowanie)? To stary klamot. Ma ponad dziesięć lat. Mocowanie silnika do zbiornika Eureka jest standardowe. Od nastu lat nic się tam nie pozmieniało. Nawet kostka przyłączeniowa jest taka sama. Kodowanie również. Tacho, szczotki, stojan - w kolejności od góry....
:arrow: gabik001 A gdzie w tej pralce jest ten moduł RM130... lub inny? :D :arrow: awalknek Sprawdź jeszcze kostkę silnika, czy nie ma nadpaleń, ale raczej będzie tak jak pisał zayzayer , uszkodzony programator (typ 790A).
wieeeeeeeeeelkieeeeeeee dzięki pralka stała trzy lata bez silnika !! dorwałem silnik lyle że bez kostki Dodano po 21 a schemat silnika ?? chodzi mi o kolory kabki wychodzących z silnika ?!?! na schemacie mam tylko kostke z głównej wiązki!! a podłanczając wedłóg kolorów to nie rabota!! kręci tylko w jedną strone i nie ma wirowania!! Rady: - dbaj o styl...
Objawy są dokładnie takie jak opisuję, na programach prania obroty bębna - NON STOP w prawo. Na programie wirowania - przycisk wyłączenia wirowania działa odwrotnie. Jeszcze tylko muszę sprawdzić czy programator sam przeskakuje. / Do moderatorów: pomyliłem forum, jeśli to możliwe proszę o przeniesienie wątku do działu AGD / Witam. 1.Obroty bębna -...
No to super. Sprawdzę jeszcze dokładnie, czy na pewno wymagają wymiany, jeśli tak, to po wypraniu "góry" która czeka od awarii boscha wezmę się za wymianę. Siedzą tam ciągle amortyzatory z Krosna, ale pralka nie "chodzi" po łazience, ani wcale nie wpada wibracje. Jak je sprawdzić dokładnie? Kostka sprawdzona. Nie widać śladów spalenizny; ale jutro obejrzę...
Podobny problem mam w Rosie 565 mojej kuzynki. Po odppmpowaniu slychac jak beeben kreci w wodzie przy odwirowaniu tak ze ja rozchlapuje az do pokazania sie cieku pod pokrywa. Pasek jest ok, kostka silnika tez. Prawde mowiac nie moge dojsc przyczyny. tak jakby pompka za krotko pracowala, ale nie wiem . Facet sprzedajacy agd stwierdzil ze to wybite teleskopy....
wymiana silnika pralka polar pralka polar wymiana silnika kostka silnika pralki
diagnosta pytania przelotka naprawa pralka brzydki zapach
amica instrukcja mascott schemat
Gorenje – komunikat ERROR ON na wyświetlaczu piekarnika: przyczyny, diagnostyka, modele Najtańsze sprężyny tylne RIDEX, MAXGEAR do Renault Laguna II 1.6 16V kombi – montaż i podkładki