Pod pralką może być kostka ze styropianu przechyl pralkę na ścianę i zobacz czy niema od dołu tego styropianu na 99% to jest przyczyna.
Wszystko byłoby dobrze, gdybyś podał TYP pralki Polar. Pozdrawiam. PS. Jak kostka w programatorze, to pewnie DAFNE PDH585? :wink: Jak tak, to programator do wymiany.
http://www.gosdom.com.pl/produkt/2106/pr... http://www.gosdom.com.pl/produkt/2101/pr...
Ja w tej chwili nie mam pralki na stanie aby to sprawdzić co do przewodów to nie muszą być w kostce.
Być może grzeją się przewody,a podmuch z wirowania roznosi zapach, to zależy gdzie stoi pralka i czy jest zabudowana/zastawiona. Tak czy siak do przejrzenia przewody przy grzałce, przy termostatach, przy programatorze, kostka przyłączeniowa pralki, filtr przeciwzakłóceniowy, kostka silnika, zbiornik od spodu - czy nie przecieka i nie kapie na silnik...
Sprawdź szczotki silnika, połączenia w jego kostce
Witam Odłącz silnik pralki od kostki zasilającej i podłącz ten silnik według tego linku. http://elektryk.ovh.org/readarticle.php?... Wtedy będziesz wiedział czy to silnik czy programator. Pozdrawiam
Ten moduł to programator pralki i obawiam się że "PADŁ" koszt programatora to ok 400 zł dlatego jeśli potrafisz lub masz kogoś kto zna się na elektronice to niech go dokładnie przeglądnie......może go uratujesz.... powodzenia
W tej pralce tak jest.Z wiązki wychodzi 7 przewodów a z silnika 6. Jeden zostaje nie podłączony.Łączysz po kolorach.
Zrób to solidnie i zastosuj konektory do nowej blokady bo inaczej znów szybko sytuacja się powtórzy: https://north.pl/karta/blokada-elektroma... Sprawdź multimetrem czy na 2 przewodach z trzech biegnących do blokady pojawia się napięcie 230V bo w przeciwnym przypadku będzie...
Sprawdź i wyczyść układ hydrostatu - wężyk i kubek, sprawdź silnik - szczotki, kostkę.
Witam. W załączeniu jest przedstawiona kostka s-ka MEZ Michalovce- widok od strony wsuwek konektorowych. Tak więc jak podłączysz kostkę od wiązki przewodów pralki ma się to następująco: Żółty s-ka - żółty wiązki Niebieski s-ka - czerwony wiązki Biały s-ka - biały wiązki Czarny s-ka - zielony wiązki Czerwony s-ka - brązowy wiązki
Silnik indukcyjny. Bardzo prosta pralka, bo prawie nic w niej nie ma :) Do sprawdzenia kondensator 16µF , pasek i kostka silnika ;)
szczotki sa w porzadku a jesli padła elektronika to co mogło byc uszkodzone Dodano po 1 szczotki sa w porzadku a jesli padła elektronika to co może byc uszkodzone w elektronice co najszybciej pada Kostka oczywiście wymieniona... Po cholerę grzebiesz przy szczotkach, skoro zwarcie nastąpiło w kostce ???
Sygnalizacja niewłaściwej pracy silnika. Sprawdź szczotki, połączenia, kostki, tachogenerator.
Najprostsze co przychodzi do głowy to ściąć ząbki i włożyć odwrotnie wtyczkę. Ale jakbyś chciał się upewnić że nie zrobisz "bum", to tu masz sposób na rozpisanie sobie który pin do czego, więc będziesz mógł porównać. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... PS. Typ pralki powinien być w tytule.
Tak przypuszczam, płytka nie jest wybitnie skomplikowana, ale wiele innych rzeczy spowodowało, że od pół roku lezy i czeka na swoją kolej.
Do wymiany cały programator. A ta kostka do regeneracji.
Wszystko można zregenerować. Po prostu trzeba oczyścić wkłady cierne na amortyzatorach i łapy zbiornika po których pracuje wkład cierny zmatować gruboziarnistym papierem ściernym i zabezpieczyć epoksydem i w pralce powróci amortyzacja. Albo można zakupić nowe wkłady cierne: https://czesciagd.pl/wkladka-cierna-kost...
Najprościej cęgowym amperomierzem na wejściu w okolicy filtra, tylko bez grzania ;) Albo najprościej zmierzyć prąd na którejś ze szczotek (jeżeli oczywiście to silnik szeregowy), nie trzeba kombinować przy kostce.
Kup nowy silnik pompy lub całą pompę i nie wydziwiaj bo oryginalny jest zużytym trupem: https://sklepadamus.pl/p4667,silnik-pomp...
Do sprawdzenia silnik, kostka silnika, prądniczka tacho
Jaki jest powód albo cel tej przeróbki? zasilanie przekaźnika bierzesz z włącznika pralki. Z kostki, do której jest podłączony kabel zasilający, a nie z włącznika.
Zajrzyj do kostki zasilającej silnik.
Jeżeli jest to pralka ładowana od przodu to blokada mocowana jest na dwóch śrubach które zobaczysz po otwarciu drzwiczek. Odkręcasz te 2 śrubki i blokada zdemontowana. Elektrycznie powinna powinna być podłączona na kostce. Powodzenia
Sprawdź kostkę i szczotki silnika.
Odkręć silnik od korpusu pompy i daj kilka zdjęć silnika od strony turbinki. To silnik magnetyczny i prawdopodobnie uda się dopasować sam silnik za ułamek ceny nowej pompy. Możliwe, że ten podejdzie: [url=https://www.gosdom.com.pl/produkt/4...
Wyjmij szufladę na proszek, wykręć 3 torx 20, 3 śruby 10 i otwórz front. Na dole, po prawej stronie jest silnik. Sprawdź przewody i kostkę silnika.
Zobacz tu rysunki po prawej stronie a ,b , c http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic59...
Zwróć szczegółnąuwagę na luty od przekażników( to te czarne kostki na płytce)
Witam ,widzę na zdjęciu że 1 szczotka jest walnięta trzeba by ją wymienić.Silnik podłaczenie zasilanie do przewodu z cewki mostek z cewki do szczotki ze szczotki na 2 cewke i na zasilanie czyli szczotki muszą byc połączone w szereg z cewkami będą to obroty max bo regulacja to jest przez układ z programatora
Sprawdź blokadę pokrywy.
Sprawdź kondensator, kostkę silnika, prądniczkę tacho.
Albo brak kontaktu w kostce silnika lub module.
Ja radzę dokładnie obejrzec kostkę pompy spustowej ( czy między kabelkami w kostce nie ma zwarcia ) .
sprawdź oporność uzwojeń sprawdź czy połączenie kostki slnika ma ciągłóść (podczas wkładania kostki wysuwają się wtyki)!!!! napięcie wychodzące z programatora na silnik
Czasami przy pralkach amici wysywa sie kostka przy silniku,tak kiedyś miałem,złączyłem dodatkowo opaską i miałem spokuj.
Błąd związany z silnikiem, sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika i okablowanie.
A silnik poza pralką sprawdzony? kostka silnika? wiązka? tacho?
Jaką kostkę obróciłeś?
Witam. Czy mogę prosić o krótką instrukcje demontażu uzwojenia stojana i plastikowej kostki ?
Do sprawdzenia silnik (szczotki), pasek, kostka wiązki silnika, moduł
W tych pralkach często się zdarza że kostka na module nie łączy z modułem, trzeba w kostce podginać styki aby była pewność że łączą ze się ścieżkami na module.
Sprawdź w takim razie kostkę silnika i zrób pomiary motoru.
Wyczyść filtr pompy spustowej w pierwszej kolejności, potem filtr na wejściu wody, sitka są widoczne po odkręceniu węża od pralki, drugie może być ale nie musi w wężu od strony zaworu. Skoro słychać coś to raczej blokada drzwi działa. Jeżeli dalej nie rozwiąże to problemu to musisz dostać się do elektrozaworów w pralce, odpis. Kostki zasilające i zmierzyć...
Ale tutaj też nikt nie jest jasnowidzem. Dokąd ten przewód prowadzi? Należałoby wykonać więcej zdjęć całego tyłu pralki.
Masz uszkodzony zasilacz na module głównym a konkretnie ta szara "kostka".
witam podstaw kondensator nowy (sprawny) i przejrzyj kostkę silnika
Chyba potrzebowałem Waszych fluidów. Faktycznie sondy weszły w kostkę (sama kostka była dość elastyczna i bez uszkodzenia rozszerzyła się). Zasilania nie było podczas wypompowania. Po wiązce doszedłem do okolic programatora. Zdemontowałem pokrywę górną pralki. Kostki na zdjęciu były luźne, a ta od pompy wisiała na włosku. Musiały przez te 3 lata pracy...
Zacznij od sprawdzenia silnika, szczotki, kostka przyłączeniowa, okablowanie i następnie moduł.
Wczoraj wieczorem wyczyściłem, dalej to samo. Sprawdzałem też szczelność samego przewodu, nic mu nie dolega EDIT Wypiałem kostkę od hydrostatu, podpiąłem na krótko i spuściłem wodę. Następnie bez podpiętej kostki do hydrostatu uruchomiłem program. Pralka zaczęła pobierać wode tylko, że jak podpiąłem ponownie kostkę to pralka też pobierała wode
Jeżeli silnik dobrze przezwojony i podłączony ( nie ma pomyłki w kostce) to wymień kondensator 14µF.
na 99% zwarcie w kostce przy silniku, jeżeli nie to programator, ale mało prawdopodobne A tak na marginesie to sprawdź czy pralka nie cieknie, to leciwe urządzenie, a zwarcie w kostce najczęściej jest skutkiem zalania wodą. Pozdrawiam
Moim zdaniem ta pralka jeszcze może być zrobiona Usunąć przeciek wyczyścić kostkę silnika i programator naprawić. Ja takie usterki naprawiam.A tą pralkę to nawet polubiłem bo jest w pełni naprawialna dostępność elementów elektronicznych jak i sam mikrokontroler daje się programować bezproblemowo.
Niech kolega sprawdzi czy nie obluzowała się kostka przyłączeniowa od blokady. Jeśli kostka będzie wpięta prawidłowo to konieczna będzie wymiana blokady drzwi.
Oj przepraszam Koleżankę. Nie wczytałem się w pierwszym poście i potraktowałem jak kolegę. Jeżeli się powtórzy to wówczas będziemy się martwić. Tak jak pisałem może tylko chwilowy brak łączenia na kostkach lub niedomknięta pokrywa pralki. Po każdym praniu niech będzie przynajmniej uchylona by odprowadzić wilgoć z praleczki.
Posiadam pralkę Wise127 i z tyłu wychodzą dwa przewody zakończone kostką numer 1,2 na łączeniu i nie widzę miejsca żeby pasowało miejsce podłączenia na płycie głównej. Czy spotkał się ktoś z takim problemem ewentualnie pomocne byłoby zdjęcie jak wygląda podłączona płyta i jej zespoły. Pozdrawiam
http://www.elektroinstalacje.info/articl... popatrz na rysunki kostki
Witam. Wypnij kostki (są tylko 4) i zobaczysz nadpalenia.
Da się założyć silnik pompy uniwersalny tylko trzeba przerobić zasilanie z kostki na osobne końcówki konektorowe.
Witam. Krzywkę się po prostu ściąga.Z powrotem będzie pasować tylko w jednym położeniu . U mnie po wymianie triaka sterującego pompą pralka działa . Dla pewności usuń kostkę na pompie i zobacz czy silnik nie jest spalony przez wyciek .
Problem spowodował: wypalony styk na kostce przy silniku. Wymiana kostki pomogła.
Przewody od modułu zamykania przedzwaniałem - są ok. Na kostce zwieram 4 z 5 i pralka startuje, także przewód wchodzący do pinu 3 na kostce podejrzewałem ale jest ok. Od samego początku wodę wylewało zimną.
Witam Forumowiczów. Pralka Polar PTL 800 spowodowała wybicie bezpieczników w instalacji. Po demontażu blachy bocznej widoczny jest ślad zwarcia w kostce przy silniku. Pytanie pierwsze - czy można gdzieś taką kostkę kupić? Pytanie drugie - czy i ewentualnie co mogł jeszcze ulec uszkodzeniu? Będę wdzięczny za podpowiedź.
Spróbuj wrzucić do bębna pralki dwie kostki do zmywarki i nastaw pranie, ale pomoże na jakiś czas i znowu trzeba zabieg powtórzyć.
Wymień kostkę silnika i sprawdź silnik poza pralką , tu masz sposób: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57...
Grzałka i kostka blokady są ok
Efekt jest taki że pralka wogole nie chce się załączyc, zasilanie dochodzi i miga "start" ale nie świeci potwierdzenie zamknięcia klapy. Po zamknięciu klapy i sprawdzeniu dochodzących do zamka przewodów nie ma ciągłości między żadna parą przewodów a chyba powinna być odrazu któraś zwarta przy zamkniętej klapie ? Na płytce pralki kostce która idzie na...
Może cieknie woda do tej kostki
Przekaźniki są 2 i triak jakiś BTB16. Kostki sprawdź i tachoprądniczkę więcej możliwości nie ma.
Poza tym zrób jedną procedurę , mianowicie na ściągniętym pasku i obrotach maksymalnie najwyższych na jakie pozwoli Ci ta pralka przeczyść dociętym w długą kostkę pumeksem naturalnym komutator silnika.Nie powiem Ci dlaczego , ale jako odpowiedź przeczytaj dwa ostatnie zdania z mojego postu z 4 lutego.
Sprawdź okablowanie hydrostatu. Z własnego doświadczenia wiem ze styki są do bani na kostce i często powodują takie niepożądane skutki.
Sprawdź kostkę silnika, może być uszkodzona-powypalana.
Błąd E21 jak zwykle jest związany z silnikiem, (sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika oraz okablowanie).
Brak grzałki lub pompki.
Sprawdż połączenie pomiędzy modułami w pierwszej kolejności oraz kostkę blokady i samą blokadę.
połączenie zasilania z kondensatorem silnika pralki LUNA(od kostki silnika)wirowanie,obroty lewe,obroty prawe.
piszemy o tym gniezdzie gdzie kostka z pralki wchodzi? bo jesli tak to sprawdzalem jeszcze raz i sprawa wyglada tak jesli dobrze pomierzylem: 30 Ω 4 Ω 69 Ω - jeszcze mi na innym zlaczu pokazal co to oznacza? Te 30Ω jest dziwne. Pomierz te oporności na złączu silnika jeszcze raz, tylko się trochę zaangażuj. Masz tam w kostce 6 przewodów;...
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika. Czy pralka wykonuje jaki kolwiek obrót ?
tu masz link http://www.youtube.com/watch?v=bRCDzJskr... możesz tak samo zrobić nie odpinając silnika z kostki od pralki tylko sruby odkrecasz i kladziesz silnik obok ( trzeba kable poluzowac żeby wystarczyło ) właczasz wirówke i czyscisz papierem na patyku czy czyms innym , na filmiku jest pokazane jak iskrzy A tak byc nie powinno. Dodano po 56 jak...
zmostkuj c i l na blokadzie jeśli nie pomoże powąchaj programator jesli nie pomoze sprawdz pompke jesli nie pomoze sprawdź czy nad silnikiem nie zrobiła sie dziura w zbiorniku no i sprawdz sam silnik jesli nie pomoże to zmostkuj włącznik głowny pomijając go Dodano po 1 jesli nadal nie pomogło sprawdź grzałke czy nie ma przebicia i zajżyj do kostki silnika
Witam. Na 99% jest to wina blokady. Odepnij kostkę i zobacz czy po włączeniu pralka podaje napięcie na blokadę. Jeśli napięcie dochodzi, a blokada nie blokuje drzwi to do wymiany. Pozdrawiam
Do sprawdzenia grzałka-rezystacja i na upływność do masy, silnik-szczotki, kostka silnika.
Zdjęcie robione kalkulatorem ... https://obrazki.elektroda.pl/2167403800_... Miernik zakres na DC, środkowy pin względem lewego lub prawego ma 12VDC? (moduł musi być włożony w pralce lub z podpiętą kostką zasilania).
Jeśli grzałka, regulator temp. są sprawne a przewody maja ciągłość to na programatorze EC 4676.01. masz wypalone konektory na zielonej kostce. Chyba, że mylę pralki. Pozdrawiam Kostka czarna (środkowa).Pozdrawiam.
Pomiń filtr na programatorze (połącz na krótko) sprawdż kostkę przy silniku sprawdż bezpośrednio silnik pomijając programator
Witam, szukam wsadu do kostki 24c64. Pralka Ariston ARTXD 149 EU Type T2006TRF TWMP3GTR 1400 Pralka się włącza, ale nie pobiera wody. Gdy ustawie tylko wirowanie to nie uruchamia silnika. Płytka sprawdzana, nie ma żadnych uszkodzonych elementów. Z góry dziękuję.
Programator do rozebrania i wyczyszczenia styków trochę upierdliwa ale do zrobienia ;) A do obrotów tacho i kostki sprawdź.
Zmień kondensator 16µF i powinno być dobrze.Sprawdż kostkę przy silniku(rozepnij i zobacz czy niema nadpaleń).
Chcesz żeby potem hydrostat wariował to reguluj, ale jak zaleje Ci łazienkę to zmienisz zdanie. Producent ustawia niski poziom wody by pralka była pseudo ekologiczna i moja rada na to jest taka by kupić najtańszy hydrostat cztero pinowy, kostkę przerobić na konektory i zobaczysz że będzie brała więcej wody.
Sprawdź silnik poza pralką, sprawdź prądniczkę tacho, kostkę, okablowanie od silnika do modułu.
Do sprawdzenia kostka silnika, stan szczotek, silnik i jego okablowanie z modułem , triak silnika w module pralki.
Więc do sprawdzenia silnik poza pralką (wymontowanie jest proste). Przed podłączeniem wykręć szczotki, sprawdź czy się nie blokują. Dodaj zdjęcia szczotek i silnika od strony komutatora, sprawdź kostkę przy silniku, czy nie jest stopiona, oraz czy konektory wewnątrz nie są zaśniedziałe.
Obejrzyj dokładnie kostki modułu elektroniki http://alejka.pl/ardo-modul-pralki-aed-s...
Zauważyłem, że spalenizna jest również widoczna z tyłu pralki przy kostce do której idzie kabel zasilający. C I zrobiłeś z tym coś czy tylko zauważyłeś?
Odłącz jeszcze silnik na kostce.
Nie rozkręcaj pralki by zrobić pomiary. Można pralkę postawić na przykład na dwa krzesła itp. a wtedy jest dostęp do przyłącza elektrycznego pompy lub dwa przewody wpiąć we wtyczkę pompy i wyprowadzić na zewnątrz. Najprościej było by odpiąć wtyczkę pompy i zrobić pomiary, ale pralka nie wykrywając pompy może zatrzymać pracę urządzenia pokazując błąd...
Witam tachoprądniczka jest w tylnej części silnika najlepiej wymontuj cały silnik sprawdz szczotki, kostkę silnika i tachoprądniczkę tzn zdejmij ostrożnie blaszaną osłonkę - jest na wcisk- i sprawdz czy okrągły magnesik jest na sztywno z ośką - ewentualnie jeśli masz taką możliwość podłącz silnik z zewnątrz tak żebyś mógł ustawić wolne obroty i dotrzyj...
Kostkę przy silniku wysuszyłeś? Jeśli nie to wiesz już czemu moduł się spalił.
Sprawdź też jakość połączeń w kostce silnika.
pralka bosch kostka silnik pralka kostka pralka polar kostka silnika
dolna grzałka przypala felgi malowanie skaner epson
katalizator tłumik katalizator tłumik
Błąd C074D - Czujnik kąta skrętu kierownicy Automatyczna skrzynia 1.6 benzyna - błąd i diagnostyka