Podłączajac Voltomierz do przewodów z tacho i kręcąc silnikiem - powinieneś uzyskać napięcie ok.kilku Volt (3 - 5V )
Sprawdź silnik poza pralką oraz sprawdź czy tacho daje napięcie.
Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
Usterka znaleziona temat zamykam. Ps.Po oględzinach od spodu okazało się że tacho było całe mokre!!! po wysuszeniu pralka działa. Pozdr.
Kolega Nares ma rację............................... Wyciągaj silnik i sprawdź mocowanie magnesu tacho(po przeciwnej stronie koła pasowego). Jeśli jest ok sprawdź cewkę tacho czy generuje napięcie. Pisz o wynikach to będziem kierować dalej....
1kΩ sprawdź silnik na przebicie w kostce prawdopodobnie napięcie z silnika poszło na tacho nalot z węgla szczotek zrobił przebicie.
Gdyby coś było z tachogeneratorem to pralka powinna generować błędy z grupy E50, ale chcesz sprawdzić to tu na przykład jest wzmianka o generowanym napięciu tacho: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Witam Sprawdziłem kondensator C19, był dobry i miał 100nF, zostawiłem. Wymieniłem diodę D9 1N4148, a DZ2 wyluzowałem i okazała się dobra, więc została. Pralka działa, tacho nie uległo spaleniu. Napięcie na tacho na wolnych obrotach to 2,5-3,5VAC. Podczas wirowania ok. 34,5VAC. Może komuś się przyda. Dzięki wielkie za pomoc w naprawie. PS. Łożyska i...
Jeżeli czujesz się na siłach to silnik możesz podłączyć do prądu i sprawdzić czy Tacho generuje napięcie.
Może po zwarciu na kostce silnika które spowodowało spalenie układu wejściowego z tacho na sterowniku również cewka tacho uległa uszkodzeniu. Jak zmierzyłeś że pralka nie wchodzi na obroty powyżej 800? Czy mierzysz rzeczywiste obroty bębna czy tylko wnioskujesz z faktu że powyżej nastawy na 800 obrotów pralka nie realizuje prawidłowo wirowania? A może...
Silnik Siemens 3047420AB4. Z hallotronem (to ten "czujnik") w tacho jak wnioskuję z lektury niektórych postów kol. Skryn w podobnych tematach. Pełnym typem pralki nie dysponuję obecnie. Napięcie na wirowaniu rośnie skokowo na kostce silnika.
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika. Czy pralka wykonuje jaki kolwiek obrót ?
Ten silnik ma 14000 obrotów na minutę, tacho nie generuje impulsów tylko napięcie (impulsy generowane są tylko przy czujnikach halotronowych). To że pralka ma 1000 obrotów jest uzyskiwane przełożeniem napędu na koło pasowe.
Nie wiem jak w amice , ale te tachoprądniczki , które ja znam dają napięcie stałe. Wartość tego napięcia zależy od konstrukcji , ale na tacho powinna być tabliczka znamionowa przy jakich obrotach , jakie napięcie. Pozdrawiam......
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika.
komparator może pomóc tak mi się zdaje. Jak mu się napięcie wyjdzie poza zakres to zawsze możesz je zmienić na jakimś dzielniku napięcia poprzez zwarcie do masy przez którą linię wolnego portu Wy.
Do sprawdzenia tacho zainstalowane na osi silnika z drugiej strony jak koło pasowe. Odkręcił się wirnik (tacho) , jeżeli nie to sprawdzić czy podczas kręcenia wirnikiem tacho wytwarza napięcie.
Trzeba multimetr nastawić na 200V AC i mierzyć na złączu silnika (kabelki od tacho cienkie) obracając kołem pasowym bębna. Powinno pojawić się napięcie podczas obracania. Jeżeli będzie napięcie to trzeba tak samo zmierzyć na wtyczce programatora bo może kabelek dostał przerwę. Jeżeli nie będzie napięcia to trzeba sprawdzić tacho-cewkę czy ma rezystancję...
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Przede wszystkim czy pralka od razu po włączeniu jakiegokolwiek programu piorącego startuje od razu na maksymalnych obrotach? Jeśli się tak dzieje to wskazuje to na uszkodzenie cewki tacho lub magnesu na wirniku silnika. Jeżeli jednak problem występuje tylko podczas wirowania to przyczyny należy głównie szukać w module sterującym. Cewka tachoprądnicy...
Napięcie jest ok, tymbardziej, ze pomiar prędkości odbywa się na zasadzie pomiaru częstotliwości napięcia z tacho. Spróbuj wyczyścić komutator, wymienić szczotki. Jeśli to nie pomoże to wina po stronie panelu strowania. Jaki to dokładnie model?
Widocznie ta prądnica daje za małe napięcie, dlatego rozruch działa ale nie ma sprzężenia z tacho stąd się zatrzymuje. Musisz pomierzyć napięcie jakie daje prądniczka jak startuje.
W przypadku tacho informacją o prędkości silnika jest częstotliwość sygnału z tacho, nie jego napięcie. Napięcie wzrasta wraz z obrotami, ale jest to efekt "uboczny". Bzdury wierutne Pan gadasz. Elektronika dostaje sygnał napięcia z prądniczki tachometrycznej silnika, a nie częstotliwości. W zależności od skoków napięcia z prądniczki, decyduje o podaniu...
Magnes wygląda OK (plastikowy gwint). Wkręć ten magnes z powrotem (na lakier do paznokci); zamontuj cewkę tacho (wraz z zabezpieczeniem). Następnie, celem sprawdzenia działania całej prądniczki tachometrycznej robisz: ustawiasz voltomierz na napięcie zmienne (to taki miernik, jak nie posiadasz, to dostępny w każdym "oszołomstwie", za ok. 16PLN); podpinasz...
silnik sprawdziłem. Podpięty poza pralką kręci ładnie. Tacho przy ręcznym kręceniu wirnikiem daje napięcie 0,3 -0,4 V. A jaki opór powinna mieć sprawna grzałka? Moja ma 26Ω
PS. Jakie napiecie daje tacho?? Zmienne, stałe...1 V = 1000 obr/min?? Tacho generuje zmienne napięcie. Lecz ile vol/obr nie wiem. Natomiast przy podaniu 230V na silnik generuje około 16V17V~. Przed chwilą sprawdzone.÷
Witam Tacho (prądnica tachometryczna) to to na końcu silnika, wychodzą z niego 2 czerwone kable. Do podłączenia silnika, o którym pisałem, nie podłącza się tych czerwonych przewodów. Schemat ten jest dobry do tego rodzaju silnika(ja go kiedyś zamieszczałem). Czyli np. łączysz niebieski z czarnym, a do a do białego i szarego podłączasz napięcie.( połączenie...
Witam A czy prądniczka tacho wytwarza ci jakieś napięcie ?
Pralka jest u znajomego ale postaram się sprawdzić. A jeśli tacho będzie podawało napięcie na płytę to co jeszcze sprawdzić?
jaka oporność ma prądniczka tacho?,albo jakie napięcie ma dawać?
Cewka i magnes znajduje się z tylu silnika a wyjście cewki tacho w listwie przy silniku i tam można zmierzyć oporność cewki i czy pojawia się napięcie podczas obracania bębnem. Jeśli cewka ma oporność a brak napięcia podczas obracania to masz problem z magnesem od tacho i wtedy trzeba tam zajrzeć by zobaczyć co się z magnesem stało. Jeśli motorek ok...
Jak dokładnie sprawdzić tacho? Powinno wytwarzać napięcie podczas obrotu, prawda?
Witam, Moja zmywarka nie grzeje wody, przyczyną jest uszkodzone tacho na pompie myjącej (przestaje generować napięcie po tym jak się dobrze rozgrzeje). Oryginalne tacho ma oporność ok. 220Ω, kupiłem identyczne z wyglądu tacho z pralki Beko, którego oporność to ok. 95Ω. Po zamontowaniu napięcie generowane przez to tacho jest za niskie (3,5V...
Jednak nie posłuchałeś dobrych rad. Przezwajanie silnika od pralki na tójfazowy, żeby go pchnąć falownikiem - bezsens i techniczny i ekonomiczny. Za koszt przewinięcia, miałbyś 2 używane silniki trójfazowe mocy 0,18kW i jeszcze zostało by dla tokarza, na przerobienie osi. Lepsze rozwiązanie - silnik komutatorowy, prędkość regulowana w prosty sposób...
No i wiadomo że tak będzie bo skoro rezystancja inna to i inne napięcia podaję tacho a więc i pralka interpretuje to jako inne obroty silnika. Nic w tym dziwnego nie widzę, więc elektronik nic nie pitolił tylko był słuch przytkany albo połączenie z bazą zerwane w tym czasie.
Witaqm Dlaczego kabelki z tacho zostały wyrwane ? wyprowadzenie tych kabelków jest na kostce silnika , i tam należało zmierzyć oporność i generowne napięcie . Przewody w tacho powinny być pewnie i mocno zamontowane , należy tak je zamontować . Należy rezystancje tacho sprawdzić po nagrzaniu silnika , bo wtedy może zanikać ( przerwa w uzwojeniu lub podłączeniu...
Czytając powyższe wskazówki sprawdź kolego czy na pewno wypompowuje wodę do końca i tacho tez tylko że ja bym to sprawdził w ten sposób,podłącz pod przewody od tacho woltomierz na AC i obracaj silnikiem,tylko zdejmij pasek powinno się wygenerować napięcie powyżej 20V.Wtedy będziesz miał 100procent pewności co do tacho.pozdrawiam.
W tych pralkach silnik ma tylko jedno uzwojenie, tacho dostarcza informacji modułowi sterującemu z jaką prędkością i czy obraca sie silnik. Moduł steruje silnikiem podając impulsami napięcie zasilajace, słyszalny głośniejszy dźwięk przy ruszaniu silnika jest całkowicie normalny (jeżeli o to chodzi) Silnik pracuje ze swoją maksymalną prędkością dopiero...
Witam. Przegląd prądniczki tacho, okablowania - czy podaje napięcie do modułu?
Witam. Dostałem od znajomych uszkodzoną pralkę polar pdp 1019/p. Uszkodzenie polega na tym, że pralka co prawda wykonuje zadany program (załączanie pompy, obrotów lewo prawo itp.), ale ma bardzo niskie obroty, a gdy jest obciążona to w ogóle nie rusza. Mechanik, który próbował naprawić pralkę powiedział, że uszkodzony jest moduł elektroniczny i co najwyżej...
Cewka tacho powinna wytwarzać napięcie kilku V po kręceniu ręką wirnika silnika. Często w pralkach pęka magnes który jest mocowany do wirnika z tyłu silnika a na ten magnes nałożona jest właśnie cewka tachogeneratora. https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
Silnik już wyciągałem, podłączałem go pod 230V przy pomocy regulatora obrotów wykręcałem większą ilość obrotów niż to robi pralka. Tacho generowało to co pamiętam do 60-70V? Jeśli nawet to co może być w temacie tacho źle, że programator, źle interpretuje napięcie z niego pochodzące?
Natomiast zmieniło się to , że teraz jeszcze w dodatku nie otwiera drzwiczek, a przed naprawą zawsze otwierał i to w każdej pozycji ? Otworzy drzwi po zakończonym cyklu, programie. Niepotrzebnie bawiłeś się tak z silnikiem, bo miałeś tam sprawdzić tylko rezystancję prądniczki tacho i czy generuje ona napięcie przy obracaniu wałkiem silnika. W tym momencie...
W tym zabytkowym sprzęcie był wyczuwany zapach spalenizny. Przeglądałem kable i wszystko ok. Pralka startuje z pełnymi wysokimi obrotami zarówno podczas prania jak i wirowania. Wyjąłem silnik i sprawdziłem tacho, wygląda bez uszkodzeń. Pomiar przy kręceniu wirnikiem wskazuje zmienne niskie napięcie. Szczotki Ok. Czy to może być wina programatora?
Wstawiałem jakieś silniki ze zezłomowanych, starych Amic - aby tylko uchwyty pasowały. A co z tachoprądniczką? Mam na myśli tutaj prąd wytwarzany, wszystkie prądniczki amiki mają takie same wartości? Prąd wytwarzany przez tachoprądniczkę zawsze mieści się w tolerancji elektroniki jej sterującej. Bez względu na wartość oporności cewki. Cewka wytwarza...
Wkręciłem magnes na klej i nie pomogło. Chciałem sprawdzić tacho podłączając miernik i kręcąc za koło pasowe silnika , ale miernik nic nie wskazuje. Czy powinien miernik wskazać minimalne napięcie?
tacho wygląda na sprawne gdy kręce ręcznie wirnikiem zmienia się napięcie
Pralka po wyczyszczeniu filtra (utknęło 2 zł) zaniemogła, miga tylko dioda "drzwi otwarte", wyświetlacz ciemny. Sprawna pompa, TACHO, szczotki, a na zamku napięcie jest na styku, który nie dochodzi do "Pastylki".
TFX- zapomniałem napisać, że tacho sprawdziłem. Generuje napięcie, czyli nie ma zwarcia.
Jeszcze pytanie odnośnie tacho .Jaka powinna być wartość napięcia indukowanego przez tacho? Dziękuje za podpowiedź dotyczącą triaka.
A sprawdzałeś tacho i połączenie z prądniczki do modułu (kostka silnika)? Moduł dostaje sygnał z tachometru? Pomierz napięcia na wyjściu tacho do modułu podczas pracy pralki.
I nadal nie wiemy czy magnes tam jest, czy tacho dział. A czy to taki problem podłączyć woltomierz na przemienne pod tacho, złapać wirnik za koło pasowe pomiędzy kciuk a wskazujący i zakręcić. A Pani na fizyce pokazywała, że ruch magnesu w cewce indukuje napięcie na jej zaciskać. No cóż trudno oderwać się od klawiatury i zacząć naprawiać sprzęt. Awy...
Witam. Przypuszczalnie silnik pobiera za duży prąd lub pranie w bębnie jest źle rozmieszczone i prądniczka tacho podaje nie równomierne napięcie.
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
:arrow: KARL1982 I PS663BIO Już w szkole podstawowej uczysz się, że do pomiaru rezystancji (w tym wypadku cewka tacho) stosujesz omomierz; natomiast do pomiaru napięcia (obracając silnikiem generujesz napięcie na wyjściu cewki tacho) stosujesz woltomierz. Sprawdzając te wartości masz odpowiedź na pytanie, czy prądniczkę masz dobrą, czy nie. Czy jest...
Witam . W pierwszej kolejności należy sprawdzić szczotki silnika (czy nie krótkie, lub zawieszone w szczotko trzymaczu). Następnie należy sprawdzić działanie tachoprądniczki (część zamontowana na końcu silnika z dwoma przewodami) na przejście multimetrem ustawionym na Ω. Po podłączeniu miernika ustawionego (V)przewody z wiązki odłączone, należy...
Jak w tej pralce steronik określa wyważenie bębna? Czy ktokolwiek wie co mierzy sterownik elmarc miniQPC_dc z tej pralki? Czy z prądnicy tacho mierzone jest napięcie (różnica między max a min w jakimś okresie czasu) czy dewiacja częstotliwości. Jeśli jest to napięcie, to bardzo łatwo da się regulować czułość wyważania pralki nawet potencjometrycznie...
Tachogenerator musi podać napięcie prądu zmiennego o wartościach podanych w poście #3: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic6... Trochę wydaje mi się mała rezystancja cewki, ale co do jej prawidłowej wartości pewności nie mam. Tutaj w poście #1 są podane te wartości: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Co konkretnie sprawdzić przy silniku? Wszystko co tylko się da i tak: długość szczotek, stan komutatora, rezystancję cewki tacho, stan jego magnesu, czy wytwarza napięcie, rezystancje uzwojeń stojanu .
Oporność ok. 30 om a napięcie jest gdzieś na elektrodzie, poszukaj.
Witam Krótko opiszę problem: Pralka nie mogła wejść na zadane obroty - wymieniłem tachometr na nowy oraz rezystor w jego obwodzie (zaznaczono rezystor kolorem czerwonym) Po miesiącu znowu podobny problem tj. wypalony rezystor + wypalony rezystor nad wcześniej wspomnianym. Co może być przyczyną wypalania rezystorów? Dodam że rezystancja nowej prądniczki...
Do sprawdzenia w pierwszej kolejności masz szczotki w silniku, przekaźniki od silnika (wystarczy że nie będzie przekazywał ten zazwyczaj od prawych obrotów i pralka nie ruszy bo brak sygnału z cewki tacho), triak sterujący pracą silnika. Co do pompy od wody to po przewodach idź do złącza i zobacz który tranzystor steruje pompą. Najprawdopodobniej tranzystor...
wymieniłem triak łącznie z kondensatorami elektrolitycznymi znajdującymi się na płytce i niestety znowu to samo pralka włącza sie na pełny bieg na parę sekund po czym sie zatrzymuje. Robi to samo jeszcze raz przemierzyłem tacho przy obrocie kołem pasowym daje nam 2-3 volty napięcia, opór cewki tacho 156 om.Proszę o podpowiedzi
Mówiąc krótko, po sprawdzeniu silnika - działa, tacho generator daje napięcie a jego cewka sprawna, pozostało jedno, uszkodzony sterownik. Rozwiązałem problem kupując nową pralkę.
Przelutowałem sterownik zwłaszcza elementy idące od prądniczki tachometrycznej. wymieniłem kondensatory, rozebrałem silnik wyczyściłem komutator, stan szczotek nie budził zastrzeżeń, sprawdziłem stan magnesu na wirniku, oraz cewkę tacho. Po podaniu napięcia 230V silnik pracuje poprawnie z pełnymi obrotami, napięcie mierzone na cewce tacho wynosi 29V....
Czy przy obracaniu wirnika palcami miernik powinien pokazać jakieś napięcie np.1V na tacho ? Czy jest możliwość dokupienia samej prądniczki tacho ?
(at)kenworth18 Tutaj oryginalną wtyczkę można chyba odratować. To nie whirlpool czy bosch że trzeba rzeźbić. Po za tym, wystarczy ze taki konektor się wypnie i napięcie fazowe pójdzie na sekcję tacho lub do obudowy. Triak silnika i pewnie moduł zasili elektrośmieci
tacho ma opornosc 225ohm A co z magnesem? Tacho mierzyłeś przy samym module, czy silniku? Jakie tacho daje napięcie?
Miałem kilka takich przypadków jak ten i było to , poluzowany lub uszkodzony magnes tacho,zwarte uzwojenia tacho albo uszkodzona elektronika.Zakłucenia od silnika nie.
Uruchomiłem silnik poza pralką. Jest sprawny, obraca się w obie strony, tacho generuje różne napięcie w zależności od obrotów. Sprawdziłem grzałkę, oporność 36Ω i brak przebicia na obudowę. Jakieś jeszcze pomysły?
Witam. Wpadła mi w ręce taka pralka jw. problem jest z wirowaniem i wejściem na obroty natomiast po zdjęciu paska silnik wiruje normalnie. Czyli mówiąc skrótowo pralka pracuje normalnie bez obciążenia. Silnik sprawdzany, szczotki ok. tacho około 40V na max napięciu instalacja ok. przy wtyczce na module znalazłem 2 przekaźniki wymieniłem, problem nadal...
Zmierz opory przekazujące napięcie tacho w głąb elektroniki , może procek nie zlicza obrotów silnika.Pozdrawiam.
Prędkość jest wprost proporcjonalna do napięcia na tachoprądniczce. Musiałbyś przy wmontowanym silniku do pralki i założonym pasku mierzyć prędkość obrotową bębna przy różnych napięciach zasilających i odczytywać proporcjonalne napięcie z tacho. Jak wyznaczysz charakterystykę U=f(n) to będziesz wiedział jaka ma być odpowiedź z tacho dla danej prędkości...
Witam, sprawdź przebicie silnika do masy, przy okazji można sprawdzić grzałkę. Odłącz tacho silnika, pomierz napięcie, jakie wytwarza, od razu zobaczysz, czy przy odpiętym tacho będzie się inaczej zachowywać, czy tak samo. Triak silnika wygląda na zdjęciu, jakby miał jakiś nalot, to może świadczyć o jego uszkodzeniu.
nie wykryłem nic poza tymi do pralki nie mam fizycznego dostępu Wiem o tym, a raczej tak myślałem ( sam tak mam za każdym razem) lecz wiedz, że to tylko wynik powstały. Natomiast skutki przyczynowe (na te styki wchodzi tacho), a zatem trzeba sprawdzić czy cewka tacho nie ma zwarcia lub nie powstało coś na kostce przyłącza silnika (zalanie czy wypalenie)....
To właśnie cewka tacho daje napięcie. A po przewinięciu sprawdzałeś jaką ma oporność? Może fachowcy ją źle przewinęli.
Witam Mam problem z powyższa pralka co prawda ma ona 10 lat bezawaryjnej pracy, mianowicie pobiera wodę (możliwe ze więcej niż powinna) i startuje na parę sekund z wysokimi obrotami. Od dwóch dni przeglądam forum podobnych tematów jest mnóstwo... Sprawdziłem: - hydrostat (dmuchając przestaje pobierać wodę); - triak ponoć ok (wymontowałem programator,...
Po wyczyszczeniu czujnika położenia bębna na jakiś czas był spokój. Dziś powrócił problem z pralką. Błąd E52 . Objawy to właściwie za każdym razem gdy uruchamiam program to po 2-3 sek. wyrzuca pauzę czyli błąd. Rzadko zakręci silnik z szarpnięciem i piskiem. Z tego co wyczytałem błąd często związany z tacho. Sprawdzałem oporność tacho i wychodzi mi...
Panowie: wiesiekmisiek i machefi , dziękuję za sugestie. Dzisiaj ponownie wyjąłem cały panel ze sterownikiem i podłączyłem tak żeby podczas pracy pralki mieć dostęp do przewodów. https://obrazki.elektroda.pl/1677085300_... Żeby jeszcze pomierzyć co wychodzi czy dochodzi do płyty sterownika. Przełączyłem pralkę w tryb diagnostyczny chcąc...
Najpierw sprawdź sygnał z prądnicy tacho do modułu. Sprawdź magnes w prądnicy, czy generuje napięcie na wtyku przy module, wykluczy to również problem z instalacją.
triak BTB15 - sprawny W jaki sposób to stwierdziłeś? Przewody z prądniczki do modułu są w porządku Trzeba iść ich tropem na module. Chociaż miernikiem zbadać, czy napięcie z tacho pojawia się na stosownym złączu.
Hm...z prądniczki tacho wchodzi napiecie na LM339, po drodze jest jeszcze jakiś tranzystor. Jak zwarłem oporkiem 200ohm wejście tego napięcia z tacho - zdecydowanie przyspieszyła, czyli sterowanie triakiem dobre... Czy wiecie jakie ma być napięcie z tacho? Może uszkodzić się tak, że daje za wysokie napięcie? Spotkał się ktoś z uszkodzeniem takiego wzmacniacza...
No i mam problem. Wiązka przewodów nie występuje na rysunku złożeniowym i w kilku miejscach nie potrafią mi jej dobrać. Numer serwisowy pralki to 857081049901
Jaka jest wartość cewki tacho w tym silniki Na przyszłość zapamiętaj, że nieważna jest oporność cewki tacho. Sterownik i tak to sobie policzy, bo jest "zerojedynkowy" z dość dużą tolerancją. Prądnica na silniku pralkowym póki co, jest analogowa. Zwyczajnie ma wytworzyć jakieś napięcie na zaciskach prądnicy. Cewka nie może mieć zwarcia, ani przerwy....
Witam, Ostatnio podczas prania pralka zatrzymała się z kodem F12 i pulsowały wszystkie lampki, wyjąłem z gniazdka i włożyłem z powrotem aby zrestartować pralkę. Włączyła się normalnie, pomyślałem że coś się przyblokowało, i włączyłem pranie, aby dokończyć pranie, po chwili było czuć swąd palonego kabla. Po zdjęciu tylnej osłony okazało się że wyciekła...
Właśnie to już też przerabiałem. Silnik miałem dwa razy na stole. Magnes wygląda w porządku. Żadnych pęknięć czy coś w tym stylu. Cewka nawet była podmieniana. Sprawdzałem napięcie podczas próby wirowania. W najwyższym punkcie obrotów napięcie na przewodach cewki tacho było w granicach 28V. Przewody sprawdzałem. Uparta jak osioł.
Jak wlutowałeś triaka? Z tego widać, że silnik dostaje pełne napięcie, a powodem tego może być: zwarty triak lub wypadnięta prądniczka tacho na silniku.
Tu przecież nie chodzi o to bys układał rzeczy w pralce,ale o równomierny rozkład w bębnie przed wirowaniem(to robi pralka przed wirowaniem),jeśli nie jest równomiernie rozłożone(a to sygnalizuje prądniczka tacho podając napięcie na moduł)nie wejdzie na wirowanie.Czy wirowanie jest czy niema?Jeśli jest nie zawsze,to kiedy wiruje ,a kiedy nie(chodzi...
Też tak sądziłem, ale tacho jest w porządku. Natomiast sprawdzę jeszcze, czy sygnał z tacho dochodzi do płyty sterownika, bo napięcie z prądniczki mierzyłem na złączu silnika. Być może coś nie łączy między tym złączem, a modułem.
Problem rozwiązany. Przynajmniej (odpukać) na razie. Po przeczytaniu ze 20-tu wątków na temat silników i prądniczki tachometru pomierzyłem prądnicę (u mnie 30 Ohm, przy kręceniu bębnem napięcie jakieś 1,5V) i dogiąłem styki na kostce silnika/tacho przy kontrolerze. Od tego momentu pralka zaczęła pracować normalnie. Pozdrawiam, Piotr
Zmierz oporność tachometru, jeżeli chcesz sprawdzić silnik poza pralką to zmostkuj jeden z przewodów szczotek z jednym przewodem stojana na dwa pozostałe podaj napięcie, na kilka sekund bo silnik może się rozbiegać, jeżeli silnik normalnie będzie sie kręcił i tacho też ok, to masz uszkodzony moduł
Witam. Błąd F06 oznacza problem z prądniczką tachometryczną, bądź brak ruchu silnika. Jeśli pralka w ogóle nie obraca bębnem i nie słychać pracy silnika, należy sprawdzić połączenia w kostce silnika, przewody do modułu, przekaźniki silnika na module. Warto sprawdzić czy na silnik podawane jest napięcie. Jak zachowuje się na programie wirowanie, bez...
a jak pralka orientuje sie co do niewyważenia i jak ten efekt znieczulić w układzie sterowania z procesorem???? Prawdopodobnie to zjawisko ( wyczuwanie praez procesor Pików napięcia od prądnicy tacho) jest powodem przerywania pracy pralki przed zakończenie cyklu takie coś występuje w Privilegu CN6610. CZy ktoś cos taliego robił i z jakim skutkiem???...
Pralka pobiera wodę programator pracuje wypompowywuje wodę, ale silnik ani drgnie. Kondensator wymieniony czujnik tacho zwarty na krótko, miernik na tym tacho pokazuje napięcie 220V na jednym z przewodów kostki silnika też jest 220V na pozostałych pokazuje się okresowo 30V, a co sprawdzić dalej?
Jedyny schemat jaki znalazłem budzi we mnie mimo wszystko niepokój http://www.serwis-elektroniki.com.pl/wp-... W tym silniku wyraźnie rozdzielone są uzwojenia middle i high speed. Jeżeli mój silnik jest podobnie skonstruowany, a elektronika podaje napięcie na "high speed", to sprawne tacho zatrzyma pralkę, bo usterka...
Jeśli patrzysz na silnik od koła pasowego,to na końcu wałka silnika(po przeciwnej stronie)jest prądniczka tacho,sprawdż czy ma obwód,zakręć kołem i zobacz czy generuje napięcie(ustaw miernik na AC).
Witam Mam nastepujący problem z pralką: Podczas prania pralka wykonuje normalnei ruchy rewersyjne jednak podczas obrotu w lewo jak i w prawo rozpedza sie do wysokich obrotów jakby chciała zacząc wirowac. Dodatkowo przed samym konczem prania, pralka nie potrafi wylaczyc ostatniego wirowania. Wiruje bez konca. Sprawdziłem pradniczkę tacho: po obróceniu...
Wysokie napięcie poszło po przewodach od tachogeneratora. Bo zasilanie silnika i sygnał z tacho idzie jedną kostką. Tachogenerator to taka mała ceweczka na silniku która generuje sygnał o obrotach wirnika. Zobacz jak podawane jest to napięcie do procesora. Pomierz elementy na płytce. Jeżeli procesor nie uległ uszkodzeniu to sterownik da się uratować....
2. Napięcie podczas obracania silnikiem ręcznie. Do sprawdzenia tacho daj miernik na AC a Kolega ma na DC i dlatego wychodzi zero.
Napięcie na tacho sie zmienia. mierzyłem je też na płytce jak pralka rusza i jest ok od 1-10V. Braku styków też nie widać. Poszukam jeszcze schematu i zobaczę do których nóżek procesora jest podłączone tacho(z elementami pośredniczacymi i może na tych elementach poprawie styk. Napisze co z tego wyszło a może ktoś w miedzyczasie będzie miał jeszcze jakiś...
tacho napięcie tacho pralka prądniczka tacho napięcie
adapter kasety schemat tranzystor citroen zamiennik atheros qca9377
uzwojenie silnika schemat elektryki skutera
Fiat Panda - Jak odblokować immobilizer? Podłączenie magnetowidu Panasonic NV-HD635 do telewizora DV3 HD SRS