zero napięcia stałego na wyjściu z prądniczki. Bo prądnica tacho generuje napięcie przemienne :) .
Oporność ok. 30 om a napięcie jest gdzieś na elektrodzie, poszukaj.
Wymontuj cewkę tacho z silnika, wrzuć ją do szklanki z gorącą wodą i wtedy zmierz jej rezystancję.
Ja w takich przypadkach wpinam się miernikiem w przewody od tacho i obserwuje napięcie podczas pracy, czy w momencie tego szybszego zakręcenia tacho działa. Miałem podobnie w elektroluksie i winne było tacho.
Witam, sprawdź upływność do masy w silniku. Miałem coś takiego w innym modelu, chociaż tacho sprawne, to upływność do masy w silniku powodowało zwiększenie napięcia na tacho. Skończyło się uszkodzeniem portu procka.
5240 No signal from tachograph P3 Czyli tacho nie działa > brak sygnału 1302 Undervoltage at terminal 15 Spadek (lub brak) napięcia "po stacyjce". 8091 Not transmission output speed Brak sygnału prędkości na wyjściu skrzyni. Z praktyki: błąd pojawia się najczęściej przy słabych bateriach. Po rozruchu napięcie spada poniżej napięcia progowego dla...
Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
Silnik kręci się tyle razy szybciej od bębna jaki jest stosunek średnic kół pasowych, dużego do małego. Na pewno nie jest to nieco jak pisał poprzednik. Dodano po 2 Proponuję ściągnąć z elektrody aplikację podstawową do tda1085c tam są podane obroty silnika
Tacho sprawdzone?
Podłączajac Voltomierz do przewodów z tacho i kręcąc silnikiem - powinieneś uzyskać napięcie ok.kilku Volt (3 - 5V )
Przede wszystkim czy pralka od razu po włączeniu jakiegokolwiek programu piorącego startuje od razu na maksymalnych obrotach? Jeśli się tak dzieje to wskazuje to na uszkodzenie cewki tacho lub magnesu na wirniku silnika. Jeżeli jednak problem występuje tylko podczas wirowania to przyczyny należy głównie szukać w module sterującym. Cewka tachoprądnicy...
Kolega Nares ma rację............................... Wyciągaj silnik i sprawdź mocowanie magnesu tacho(po przeciwnej stronie koła pasowego). Jeśli jest ok sprawdź cewkę tacho czy generuje napięcie. Pisz o wynikach to będziem kierować dalej....
Za niewiedzę trza płacić... :idea: Odmagnesowałeś, poprzez wyjęcie twornika z obwodu magnetycznego, magnes tej prądniczki... i 'po ptokach'... :cry: Po ponownym włożeniu twornika ustalił się inny punkt pracy (dający mniejszą wartość strumienia magnetyczego), na charakterystyce B-H odmagnesowania tego magnesu, od tego jaki był przed wyjęciem. Pozostaje...
Czyli do ADC dodać wtórnik przed układem odejmującym, a diody dać za układ odejmujący? I wskazane by było dać opornik np. 10k między wyjście operacyjnego a wejście ADC zabezpieczone diodami. Jeżeli chodzi o DAC to przetwornica -5V myślę że wystarczy ponieważ maksymalne napięcie było by -2V..2V. A jakie masz na myśli rozwiązanie? Jeśli masz takie wymagania...
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Generalnie musząc się z domu ruszyć to było od razu ruszyć do elektronika i tego triaka wymienić dla świętego spokoju. Resztę tematu i możliwych przyczyn w zasadzie kolega Skryn wyczerpał. Pro forma można dodać sprawdzenie kostek elektrycznych i przewodów silnik - moduł. W kwestii przerwania pracy gdy silnik się wymyka spod kontroli, to sprawa jest...
sprawdź kostkę silnika dokładnie czy nie ma śladów zalania czy nie poluzowana jest jakaś wsuwka Czasem zdarza się że konektorki te "męskie" w kostce silnika, cofają się przy wkładaniu złącza, a najczęściej traci połączenie tacho (niskie napięcia). Trzeba sprawdzić połączenia na kostce silnkowej modułu.
Tak: zworka powoduje gwałtowny start silnika. Pradniczka ma przejście, dalej nie patrzyłem, bo aby silnik ruszył choć pół obrotu, to chyba wystarczy przejście na prądniczce..? Co do reszty, to z powodu braku schematu nie wiem ,gdzie są rewersy w programatorze i zasilanie modułu: ale sprawdzę, czy TDA dostaje zasilanie. 1. Sprawdź, czy prądnica tacho...
PS. Jakie napiecie daje tacho?? Zmienne, stałe...1 V = 1000 obr/min?? Tacho generuje zmienne napięcie. Lecz ile vol/obr nie wiem. Natomiast przy podaniu 230V na silnik generuje około 16V17V~. Przed chwilą sprawdzone.÷
Grzałka nie ma upływności do masy? Jeśli tacho daje cały czas napięcie ok. 13 V, to przyczyny mogą być: - Uszkodzony przekaźnik grzałki (mało prawdopodobne) - Błędy w oprogramowaniu modułu. - Uszkodzony moduł, a w tym gąszczu na płycie trudno znaleźć uszkodzenie.
Sprawdź silnik poza pralką oraz sprawdź czy tacho daje napięcie.
Cewka tacho powinna wytwarzać napięcie kilku V po kręceniu ręką wirnika silnika. Często w pralkach pęka magnes który jest mocowany do wirnika z tyłu silnika a na ten magnes nałożona jest właśnie cewka tachogeneratora. https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
Może po zwarciu na kostce silnika które spowodowało spalenie układu wejściowego z tacho na sterowniku również cewka tacho uległa uszkodzeniu. Jak zmierzyłeś że pralka nie wchodzi na obroty powyżej 800? Czy mierzysz rzeczywiste obroty bębna czy tylko wnioskujesz z faktu że powyżej nastawy na 800 obrotów pralka nie realizuje prawidłowo wirowania? A może...
Napięcie jest ok, tymbardziej, ze pomiar prędkości odbywa się na zasadzie pomiaru częstotliwości napięcia z tacho. Spróbuj wyczyścić komutator, wymienić szczotki. Jeśli to nie pomoże to wina po stronie panelu strowania. Jaki to dokładnie model?
Trzeba multimetr nastawić na 200V AC i mierzyć na złączu silnika (kabelki od tacho cienkie) obracając kołem pasowym bębna. Powinno pojawić się napięcie podczas obracania. Jeżeli będzie napięcie to trzeba tak samo zmierzyć na wtyczce programatora bo może kabelek dostał przerwę. Jeżeli nie będzie napięcia to trzeba sprawdzić tacho-cewkę czy ma rezystancję...
Nie wiem jak w amice , ale te tachoprądniczki , które ja znam dają napięcie stałe. Wartość tego napięcia zależy od konstrukcji , ale na tacho powinna być tabliczka znamionowa przy jakich obrotach , jakie napięcie. Pozdrawiam......
Możesz zastosować jakiś dzielnik napięcia + dioda Zenera zabezpieczająca przed przekroczeniem napięcia (do prądnicy dołączyć szeregowo połączone rezystory np. 3kΩ i 1kΩ i mierzyć napięcie na rezystorze 1kΩ). Według mnie "schody" zaczną się przy skalowaniu prądnicy. Prędkość obrotowa pewnie będzie znacznie zależała od temperatury. Trudno...
Witam, sprawdź przebicie silnika do masy, przy okazji można sprawdzić grzałkę. Odłącz tacho silnika, pomierz napięcie, jakie wytwarza, od razu zobaczysz, czy przy odpiętym tacho będzie się inaczej zachowywać, czy tak samo. Triak silnika wygląda na zdjęciu, jakby miał jakiś nalot, to może świadczyć o jego uszkodzeniu.
Gdyby coś było z tachogeneratorem to pralka powinna generować błędy z grupy E50, ale chcesz sprawdzić to tu na przykład jest wzmianka o generowanym napięciu tacho: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Witam Sprawdziłem kondensator C19, był dobry i miał 100nF, zostawiłem. Wymieniłem diodę D9 1N4148, a DZ2 wyluzowałem i okazała się dobra, więc została. Pralka działa, tacho nie uległo spaleniu. Napięcie na tacho na wolnych obrotach to 2,5-3,5VAC. Podczas wirowania ok. 34,5VAC. Może komuś się przyda. Dzięki wielkie za pomoc w naprawie. PS. Łożyska i...
Jeżeli czujesz się na siłach to silnik możesz podłączyć do prądu i sprawdzić czy Tacho generuje napięcie.
Witam. Jakie napięcie powinno dać tacho przy wolnym i szybkim kręceniu ręką?Mam rzadko spotykaną pralko/suszarke Husqvarna z rodziny Elektrolux i daje 0,2V i 0,5V wolno/szybko. Czy to prawidłowo? Pozdr.
Witam, sprawdź upływność silnika do masy i napięcie wytwarzane przez tacho.
:arrow: #9 - w takim układzie sterowanie MOSFET-a będzie niewygodne, bo dla włączenia trzeba będzie podać na bramkę napięcie o kilka V wyższe od napięcia zasilania; lepiej użyć MOSFET-a z kanałem P i źródło podłączyć do +zasilania, albo MOSFET-a umieścić od strony masy. 1. Opornik 10kΩ nie ma prawa zakłócać kręcenia się wentylatora - może przy okazji...
Obciąż tą linię 24 V przy tachografie żarówką 50 W, jeśli jest jakiś problem w przewodzie, (najprędzej) to napięcie zniknie na dobre, wyjaśniajac przyczynę na dobre, pewno jak zwykle przetarcie w "trąbie słonia" lub w okolicy wyłącznika i bezpieczniku przy akumulatorach (śniedź, korozja). Podłączył bym to tacho tak w ogóle pod bezpiecznik 14, lub inny...
Witaqm Dlaczego kabelki z tacho zostały wyrwane ? wyprowadzenie tych kabelków jest na kostce silnika , i tam należało zmierzyć oporność i generowne napięcie . Przewody w tacho powinny być pewnie i mocno zamontowane , należy tak je zamontować . Należy rezystancje tacho sprawdzić po nagrzaniu silnika , bo wtedy może zanikać ( przerwa w uzwojeniu lub podłączeniu...
Widocznie ta prądnica daje za małe napięcie, dlatego rozruch działa ale nie ma sprzężenia z tacho stąd się zatrzymuje. Musisz pomierzyć napięcie jakie daje prądniczka jak startuje.
Tylko moja Actią działa Tachografy mają znormalizowane wtyczki i znormalizowane sygnały na wtyczkach. Czasami konieczna jest zmiana ustawień programatorem, ale nie jest to skomplikowana operacja. Tu masz przykład (dla tachografu Stoneridge) jak te ustawienia mają wyglądać dla Iveco Daily: https://www.bgsc.dk/Files/Files/Datablad...
1kΩ sprawdź silnik na przebicie w kostce prawdopodobnie napięcie z silnika poszło na tacho nalot z węgla szczotek zrobił przebicie.
Do sprawdzenia tacho zainstalowane na osi silnika z drugiej strony jak koło pasowe. Odkręcił się wirnik (tacho) , jeżeli nie to sprawdzić czy podczas kręcenia wirnikiem tacho wytwarza napięcie.
Witam. Prądniczkę tachometryczną możesz demontować i montować nie zwracając na kąty położenia względem wirnika i korpusu. Przy regulacji obrotów zczytywane jest napięcie na zaciskach prądniczki a nie położenie kątowe. Jeżeli zajdzie potrzeba demontażu szczotkotrzymacza silnika napędowego zaznacz położenie na pokrywie i korpusie aby nie przestawić tzw....
Wyżej wymienione rezystory nie pracują w blokadzie drzwi, lecz w dzielniku napięcia prądnicy tacho. Zwarcie termistora w blokadzie drzwi powoduje przepalenie ścieżki wspólnej masy prądnicy i blokady. W wyniku tego uszkodzenia napięcie sieciowe poprzez uzwojenie prądnicy pali jej dzielnik rezystorowy, diodę DS3- 1N4148. Może uszkodzić się również uzwojenie...
Pomiary we Wtyczce (chyba opisanej jako M7) silnika do Modułu nadal nie wykonane ,chyba pomiary oporności i napięcia generowanego przez tacho przekracza możliwości. Trudno.
Nigdy nie mierzyłem tych napięć bo od sopawdzania mam LTT. Teoretycznie powinno tam być około 5V . Może napisł byś jakie masz objawy usterki i jaki to tachograf. Jezeli twierdzisz że tacho jest sprawne to zostaje tylko instalacja i czujnik inpulsów, Ale żeby to sprawdzić konieczne jest usunięciem plomb, a związane z tym jest później legalizacja. Dodano...
Tacho daje napięcie jak się kreci, silnik wydaje się być ok, moduł jest okopcony lekko taka czarna kość z pięcioma nóżkami i wokół niej
Ten silnik ma 14000 obrotów na minutę, tacho nie generuje impulsów tylko napięcie (impulsy generowane są tylko przy czujnikach halotronowych). To że pralka ma 1000 obrotów jest uzyskiwane przełożeniem napędu na koło pasowe.
Witam, Wykonałem podłączenie silnika jak narysował kolega. Silnik obraca się ok 8000 obr/min lecz brak regulacji obrotów Prądniczka tacho ok 42ohm, napięcie ok 20v Prośba o pomoc Pozdrawiam
czarne to termik to je zostaw. brązowy- zasilanie szary- połącz z jednym ze szczotek (obojętnie z którym) drugi przewód do szczotki zasilanie pod tacho podłącz woltomierz to powinien pokazać napięcie stałe zmiana obrotów -zmień przewody do szczotek Pozdrawiam Grzegorz.
Uszkodzone tacho silnika (wątpię), lub zwarty triak sterowania silnika (BTB 16) w module elektronicznym (najprawdopodobniej). Pozdrawiam.
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Witam ponownie, panowie jak sprawdzic triaka w programatorze sterowania silnika miernikiem, jakie powinny być wartosci czy najpierw trzeba do wylutowac bo sie nie sprawdzi i jeszce jedno gdzie takiego triaka mozna kupic moze jakis inny zamiennik. Jestem z czestochowy moze ktos z czestochowy poda adres jakiegoś sklepu. Triak na płytce elektroniki jest...
Kolega sprawdzał czy silnik chodzi? Wypiąć wszystkie przewody (zrobić zdjęcie żeby później nie pomylić) i po spięciu wirnika i stojana zasilić obniżonym napięciem np. 24 V. Nie podpinać nic do tacho, nie podpinać silnika do 230 V.
Skoro po puknięciu działa, to masz gdzieś albo luźny kabel albo pęknięty lut na module. Ja bym odpiął wtyczkę od silnika, przeczyścił i zacisnął wsuwki, zwłaszcza od tacho, żeby był dobry kontakt. Zakręć ręcznie silnikiem i sprawdź czy tacho daje napięcie AC około 5-10V. Jeśli to nie pomoże, przetop luty na tranzystorze na module, bo mogły pęknąć. Poprawiłem...
"Odkręcasz prawy boczek pralki, odkręcasz silnik i tacho masz jak na talerzu" czyli tu po lewej stronie mnie nic nie interesuje? Bo myślałem, że to właśnie od tej strony jest to tacho i tu z tej strony się trzeba dobrać (boczki są odkręcone obydwa, moduł też:)) Czyli cały silnik muszę wyjąc i ewentualnie tam szukać popękanego magnesu? Tak się tylko...
Tacho możesz kupić w firmach handlujących silnikami. Przy większości silników prądu stałego są zainstalowane tachoprądnice.
(at)krisg1 Nie pamiętam już dokładnie , za stare dzieje :) "Cyganione" tacho generowały połowę napięcia oryginalnego. Wartości ci nie podam, bo już wszystkie pompy poszły do utylizacja, nie mam nawet gdzie zmierzyć. Nie robię już z Eluxem.
To właśnie cewka tacho daje napięcie. A po przewinięciu sprawdzałeś jaką ma oporność? Może fachowcy ją źle przewinęli.
Po wyczyszczeniu czujnika położenia bębna na jakiś czas był spokój. Dziś powrócił problem z pralką. Błąd E52 . Objawy to właściwie za każdym razem gdy uruchamiam program to po 2-3 sek. wyrzuca pauzę czyli błąd. Rzadko zakręci silnik z szarpnięciem i piskiem. Z tego co wyczytałem błąd często związany z tacho. Sprawdzałem oporność tacho i wychodzi mi...
Szczotki długie, równo zużyte, komutator jak nowy, bez rantu. Sprawdziłem przy okazji tacho. Podaje napięcie około 1V przy kręceniu ręką. Zdaje się, że sprawny jest.
Trzeba rozłączyć złącze silnika i zmierzyć czy tacho wytwarza napięcie podczas obracania ośką silnika. Jeżeli nie to zmierzyć czy cewka nie jest uszkodzona.
Hm...z prądniczki tacho wchodzi napiecie na LM339, po drodze jest jeszcze jakiś tranzystor. Jak zwarłem oporkiem 200ohm wejście tego napięcia z tacho - zdecydowanie przyspieszyła, czyli sterowanie triakiem dobre... Czy wiecie jakie ma być napięcie z tacho? Może uszkodzić się tak, że daje za wysokie napięcie? Spotkał się ktoś z uszkodzeniem takiego wzmacniacza...
tacho ma opornosc 225ohm A co z magnesem? Tacho mierzyłeś przy samym module, czy silniku? Jakie tacho daje napięcie?
Pralka pobiera wodę programator pracuje wypompowywuje wodę, ale silnik ani drgnie. Kondensator wymieniony czujnik tacho zwarty na krótko, miernik na tym tacho pokazuje napięcie 220V na jednym z przewodów kostki silnika też jest 220V na pozostałych pokazuje się okresowo 30V, a co sprawdzić dalej?
Kilka uwag po uruchomieniu przetwornika f-> U w kooperacji z enkoderem inkrementalnym. Zestaw : enkoder inkrementalny 1024 imp/obr - napięcie zasilania 5VDC (z przetwornicy StepDN 24->5) - przetwornica częstotliwości 0-1kHz napięcie zasilania 24 VDC Uwagi 1. Napięcie generowane jest stabilne - dodatkowo sprzętowo filtruję je na wejściu przetwornika...
W tych pralkach silnik ma tylko jedno uzwojenie, tacho dostarcza informacji modułowi sterującemu z jaką prędkością i czy obraca sie silnik. Moduł steruje silnikiem podając impulsami napięcie zasilajace, słyszalny głośniejszy dźwięk przy ruszaniu silnika jest całkowicie normalny (jeżeli o to chodzi) Silnik pracuje ze swoją maksymalną prędkością dopiero...
Silnik Siemens 3047420AB4. Z hallotronem (to ten "czujnik") w tacho jak wnioskuję z lektury niektórych postów kol. Skryn w podobnych tematach. Pełnym typem pralki nie dysponuję obecnie. Napięcie na wirowaniu rośnie skokowo na kostce silnika.
komparator może pomóc tak mi się zdaje. Jak mu się napięcie wyjdzie poza zakres to zawsze możesz je zmienić na jakimś dzielniku napięcia poprzez zwarcie do masy przez którą linię wolnego portu Wy.
A tacho -oporność,jakie napięcie daje?
Natomiast zmieniło się to , że teraz jeszcze w dodatku nie otwiera drzwiczek, a przed naprawą zawsze otwierał i to w każdej pozycji ? Otworzy drzwi po zakończonym cyklu, programie. Niepotrzebnie bawiłeś się tak z silnikiem, bo miałeś tam sprawdzić tylko rezystancję prądniczki tacho i czy generuje ona napięcie przy obracaniu wałkiem silnika. W tym momencie...
Witam, Moja zmywarka nie grzeje wody, przyczyną jest uszkodzone tacho na pompie myjącej (przestaje generować napięcie po tym jak się dobrze rozgrzeje). Oryginalne tacho ma oporność ok. 220Ω, kupiłem identyczne z wyglądu tacho z pralki Beko, którego oporność to ok. 95Ω. Po zamontowaniu napięcie generowane przez to tacho jest za niskie (3,5V...
Jak dokładnie sprawdzić tacho? Powinno wytwarzać napięcie podczas obrotu, prawda?
:arrow: KARL1982 I PS663BIO Już w szkole podstawowej uczysz się, że do pomiaru rezystancji (w tym wypadku cewka tacho) stosujesz omomierz; natomiast do pomiaru napięcia (obracając silnikiem generujesz napięcie na wyjściu cewki tacho) stosujesz woltomierz. Sprawdzając te wartości masz odpowiedź na pytanie, czy prądniczkę masz dobrą, czy nie. Czy jest...
Silnik sprawdziłem - wszystkie rezystancje zgodnie z dokumentacją. Podaj oporność cewki prądniczki tacho oraz wielkośc napięcia zmiennego generowanego przez tacho w czasie energicznego pokręcenia wirnikiem silnika.
Witam. Ze schematem jest problem ale może coś załatwię Ci (na 100% nie obiecuję). Niezależnie od tego sprawdz czy z prądnicy tacho wychodzi napięcie i jaka jest jego wartość przy tych obrotach.Wydaje mi się,że tacho ma zwarcie lub nie daje odpowiedniego napięcia (za małe).Układ TDA widzi rezysrancję prądnicy a nie widzi napięcia i dlatego wchodzi na...
jaka oporność ma prądniczka tacho?,albo jakie napięcie ma dawać?
Cewka i magnes znajduje się z tylu silnika a wyjście cewki tacho w listwie przy silniku i tam można zmierzyć oporność cewki i czy pojawia się napięcie podczas obracania bębnem. Jeśli cewka ma oporność a brak napięcia podczas obracania to masz problem z magnesem od tacho i wtedy trzeba tam zajrzeć by zobaczyć co się z magnesem stało. Jeśli motorek ok...
Jeszcze pytanie odnośnie tacho .Jaka powinna być wartość napięcia indukowanego przez tacho? Dziękuje za podpowiedź dotyczącą triaka.
Mareczku nie kojarzę Cię z rowerem! Ale napięcie łańcucha musisz powiązać z biegiem(średnicą) i prędkością obrotową. Myśle ze najprościej przyjrzeć się jak to już rozwiązano w rowerkach do prób wysiłkowych. Ja jeżdżę od lat nawet bez licznika(podglądam)
Wprawdzie piszesz 30-300Hz, ale zakres obrotów 1000-3000/min to 17-50Hz. Nie jest to bardzo dokładny przetwornik, ale za to kosztuje ok. 5zł :) Tu zasymulowany dla 1000, 1500 i 3000 obr/min. Prądniczka tacho również daje 0V napięcia tylko dla 0 obrotów. https://obrazki.elektroda.pl/1758451400_... IN to twoje impulsy, OUT to napięcie...
Nie spali to układu, 555 ma napięcia zasilania do 18V, a zamiast R1 lub R2 mozna zastosować potencjometr w celu płynnej regulacji. Na wyjściu będzie napięcie nieco niższe od napięcia zasilania
Witam. Białe od tacho gdzie obrocie wirnika indukuje napięcie. Sprawdzić silnik na tak zwanie krótko trzeba połączyć w szereg szczotki z uzwojeniem stojana tzn. szczotka-uzwojenie stojana-szczotka-uzwojenie stojana. Kondensatora rozruchowego nie ma w tej instalacji. Za pracę silnika odpowiedzialny jest moduł. czerwony - 230V czarny -mostek do brązowego...
Mówiąc krótko, po sprawdzeniu silnika - działa, tacho generator daje napięcie a jego cewka sprawna, pozostało jedno, uszkodzony sterownik. Rozwiązałem problem kupując nową pralkę.
TFX- zapomniałem napisać, że tacho sprawdziłem. Generuje napięcie, czyli nie ma zwarcia.
Witam. Posiadam silnik prądu stałego z pralki. Podłączyłem go w konfiguracji szeregowej. Posiada on tachoprądnice. Zasiliłem go z napięcia stałego 31V. Zmierzyłem jego prędkość obrotową na wale 5900obr/min i częstotliwość tachoprądnicy 790Hz. 1. Czy taka tachoprądnica posiada liczbę par biegunów? Czy obowiązuje tu wzór 60*f / p 2. Mając taki sinus z...
Pomiar rezystancji przeprowadzony na wtyczce gdzie wchodzi do sterownika. Prądniczka tacho daje zmienne napięcie przy ręcznym kręceniu bębnem, wiec wydaje mi się że jest sprawna. Postaram się sprawdzić na płytce sterownika obwód prądniczki tacho, tylko nie mam pojęcia czy ten sygnał jest formowany dla mikrokontrolera na sygnał logiczny czy analogowy
Mój pomysł jest taki... Na wyjściu mostek prostowniczy i wygładzić napięcie... A potem dopiero dzielnik napięcia tak żeby mieć ~5V... czyli przez 10... Dobrać Vref tak żeby się zmieścić z zakresem z prądniczki i powinna być gitara... Aha trzeba by uwzględnić spadki napięć na elementach i w programie je uwzględnić...
Kolega Karol powinien wiedzieć ,że prądniczka tacho generuje napięcie przez cały cykl prania ,anie tylko na wirowaniu. Dzięki cezet za podpowiedż -czy któryś z konkretnych elementów na module ,czy cały do wywalenia? Próbować zamienić triaka na początek? Na cały nowy moduł to klient od razu zzielenieje.
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika.
a z wodą w zmywarce nie przełącza! To musi być gdzieś zapchane syfem. Przyjrzyj się tacho pompy oraz jego elementom na elektronice.
pamiętaj że stosując silniki o innej ilości kroków musisz zmienić częstotliwość sekwencji sterującej , w tej chwili masz 48 kroków na obrót , przy silniku z 1,8°/ krok potrzebujesz 200 kroków na obrót , chyba że nie zależy Ci na prędkości obrotowej w sterowniku najważniejsza jest kontrola prądu silnika , idealna jest praca czoperowa lub pwm , napięcie...
Mogę pracować panu układ gdzie nie będzie wpływał na napęd MENTOR a pozostałe układy będą miały jedną polaryzację. Jakie napięcie daje tacho bo są różne.
Co to za biały przewód, dlaczego miałby być podłączony do akumulatora a nie w skrzynce bezpieczników, czy to standardowe rozwiązanie czy tylko możliwe? Standardowe. Ten biały przewód to plus który omija "hebel" i idzie do skrzynki bezpieczników. Zasila z tego co pamiętam tacho, awaryjne, światło w kabinie i webasto. Jest na nim napięcie nawet gdy główny...
Pralka jest u znajomego ale postaram się sprawdzić. A jeśli tacho będzie podawało napięcie na płytę to co jeszcze sprawdzić?
Pomierzyłem napięcie na cewce tacho. W czasie pracy jest tam od 6V do 10V w zależności od tego jak pompa pracuje. Napięcie jest tylko w pierwszym cyklu. Potem już tylko jakieś szczątkowe na poziomie 0,1V. Wymienię tacho i zobaczę co się stanie.
W parker 590 jest chyba panel cyfrowy z podglądem parametrów i programowaniem, jest też możliwość sprzężenia zwrotnego od tacho albo z napięcia wirnika. Wybrałbym chwilowo to drugie, aby wykluczyć wpływ awarii tacho.
Jaka powinna być oporność cewki tacho w tej pralce?Jest tam moduł Remco 5016. pralka ma duże obroty na rewersach jak i na wirowaniu.Magnes cały i jest nitowany.Przejscie z cewki na moduł jest. Moduł sprawdzony przez elektronika.Cewka ma 45 ohm.Trochę mało,ale sprawdzałem w innym takim samym silniku i jest podobnie.Przy pokręceniu ręką slnika tacho generuje...
Zgrzewana blaszka powinna mieć rozcięcie, żeby nie robić zwarcia.
To już jest coś zadzwonie jutro do jakiegoś serwisu i zapytam o moc i prąd silnika no i napięcie tacho
Jak tacho daje takie napięcie przy ręcznym kręceniu wirnikiem , to ręka całkiem sprawna ;) (tacho też :) ) . Grzałka - rezystancja dobra. Jak to Candy - na gniazdach kabli od silnika uszkodzenie lub na module zimne lutowania.
Dysponuje modułem analogowym GE Fanuc I UEX626 o prametrach wejściowych : -10 ÷ +10 VDC, 0 ÷ 10 VDC a moja prądnica(Dunkermotoren TG 52) indukuje napięcie 10 V . Czy można bezpośrednio podłączyć taka prądniczkę do wejść analogowych sterownika ,czy trzeba użyć jakiegoś zabezpieczenia ? Może wybrać prądnice o mniejszym napięciu indukowanym 3V bo też mam...
prądniczka tacho napięcie pralka tacho napięcie napięcie prądniczki tacho
podnośniki hydrauliczny wzmacniacz stagg tda2030a zasilanie
schemat podłączenia różnicówki philips lattego
Citroën C4 Grand Picasso 2015 – kod C1560, elektryczny hamulec postojowy, diagnoza usterki Echosonda Deeper, Toslon, Rippton – brak parowania z łódką zanętową, przyczyny i rozwiązania