Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
Zdjąć osłonę gumową i wszystko zobaczysz.
Podejrzany: przegub.
Przykręcony jest do bloku od strony skrzyni przy prawej półosi.
Czujnik jest w skrzyni . sprawdz go oraz okablowanie . Koło prawej półosi
Silnik podwieszasz na belce leżącej na pasie przednim, silnik łapiesz za oczko nad pompą wtryskową(ważne). Półoś lewa, amortyzator, więcej nie trzeba. Wychodzi bez najmniejszego problemu. Prawej półosi nigdy nie wyciągam. Powodzenia.
czasem sie zdarza że hałasuje łożysko podpory (prawej) półosi i też może szumieć, chociaż w tym przypadku chyba go nie ma ;]
Szukajka forumowa nie działa? Było już pisane o tym, albo tuleja na prawej półosi, albo zabezpieczenie w mechanizmie różnicowym.
Z tyłu silnika na wysokości prawej półosi. Dostęp raczej z kanału. Możesz go sprawdzić oscyloskopem.
To jak coś się spierdzieliło podczas wymiany simerringów to szukaj na prawej półosi. Tam jest przetwornik wkręcony w obudowę w którą wchodzi półoś.
Jest on w obudowie mechanizmu różnicowego,od strony prawej półosi, podaje on do sterownika silnika prędkośc pojazdu, ale szarpac raczej nie powinien.
Podejrzewałbym przegub.
Korek spustowy jest od spodu skrzyni poniżej gniazd półosi ( śruba na imbus dosyć specyficzna). Wlewy mogą być: https://obrazki.elektroda.pl/9363002000_... https://obrazki.elektroda.pl/1706342600_... Lub w okolicy gniazda prawej półosi.
kolego udało się już usprawnić auto ? ja miałem taki sam objaw tylko rozsypało mi się łożysko na krzyżaku . koszt częsci 35zł i oczywiście w/z półosi . jeśli masz dalej problem to mam jeszcze dwa łożyska .
A na temat czego tu się wypowiadać? Skoro jest zbyt duży luz mechanizmu, to albo od razu szukaj skrzyni, albo rozbieraj starą jeśli czujesz się na siłach. Zbyt duży luz to często albo obcięte koło talerzowe, albo pęknięty/wytarty sworzeń satelitów.
Mogę ją wbić młotkiem czy jest na to jakiś lepszy sposób aby nic nie uszkodzić?
Witam Ma ktoś może pod ręka książkę WKŁ naprawa pandy. Bo moja została w domu, W książce jest rysunek, gdzie jest napisanena, w jakiej odległości ma być masa antywibracyjna od początku przegubu. Bo u mnie wydaje się ze jest za daleko. Dodano po 3 Już znalazłem ma być od 194-199mm mierząc od przegubu
Albo łożysko prawej podpory półosi. Miałem tak samo, tylko na początku huczało a na wybojach i po puszczeniu gazu ustawało, później drgało.
Czy jest możliwość wymiany prawej półosi do mazdy 3 bk 2.0 diesel z innego samochodu lub rocznika mazdy?
W obudowie skrzyni na wysokości prawej półosi(od pasażera) 15 cm w prawo stojąc przodem do samochodu. 0 15 cm w prawo stojąc przodem do silnika.
Słyszałem o tym , problem polega na tym , że jak założyłem , to w pełnym skręcie z półosi dochodzi niepokojący dżwięk , obawiam się , że prawdopodobnie zsuwa się.
Sprawdź przy prawej półosi. Wygina się ponieważ przy demontażu i montażu skrzyni zahacza o nią zabierak półosi. Wystarczy ją odgiąć aby uzyskać pozytywny efekt.
okazało się łożysko w skrzyni biegów (zatarte)
Który rok tego berlingo w starszych modelach masz czujnik prędkości na skrzyni biegów w okolicy wyjścia prawej półosi u góry
Nie pamiętam dobrze ale raczej od strony półosi prawej , nie wiem czy czasami nie trzeba jej wyciągać
Tak zaklepują na montażu żeby samoczynnie nie wypadł. Można to frezem z frezować, tylko później trzeba dobrze umyć żeby nie było żadnych wiórów, albo poprostu wziąć większy młotek 😉
Półosi prawej czy lewej? Wyskakujące zabezpieczenie jet na lewej stronie kolega pisze, że zrobił to na prawej. ostatnio przy sceniku nowe zabezpieczenia prawej półosi
Mogę koledze podesłac adres do pobrania książki naprawczej-instrukcji do tego modelu Peugeota po polsku! Pozdrawiam!
Dawno temu stosowano takie uproszczone rozwiązanie, gdzie długości półosi były różne ze względu na położenie mechanizmu różnicowego względem osi pojazdu Zweryfikuj swoje wiadomości, bo pleciesz. Praktycznie każda przednionapędówka z silnikiem w poprzek ma lewą półoś krótszą od prawej i większość prawych półosi pracuje na podporze, rozwiązanie było,...
Witaj kolego,wybacz,że się nie odzywałem ale nie samym forum człowiek żyje.Do rzeczy; o tuż jeżeli chodzi o tylną łapę silnika to składa się ona z dwóch części,obczaiłem to dokładnie.Nie ma potrzeby wyjmowania ani silnika ani skrzyni biegów.Dostęp do śrub jest faktycznie bardzo utrudniony ale przy odrobinie cierpliwości i przy pomocy różnych kluczy;mam...
Sprawdź czy masz czujnik na skrzyni, może była rzeźba i ster silnika dostaje prędkość z czujnika a wskaźniki z ABSu. Kontrolka absu zapala się po zapłonie i gaśnie? Czujnik jest nad wyjściem prawej półosi
Dołem przy prawej półosi powinien wyjść. Podnieś prawą stronę na lewarku lekko.
Podporę prawej półosi zobacz.
To podciśnienie to zawór turbiny.Na dole koło prawej półosi powinna być taka puszka i zawór przykręcone do bloku. A egr to najlepiej odłącz wtyczkę i sprawdź czy idzie dobrze. Ale do tego musisz jeszcze odłączyć MAF. Ja tak jeździłem oczywiście będzie check.Tylko musisz być pewien że egr jest zamknięty.Jest jeszcze adaptacja po wymianie na nowy nie...
Przecież tam jest czujnik prędkości jazdy na skrzyni koło prawej półosi. Sprawdził bym go jako pierwszego.
Nad wyjściem prawej półosi z dyfra.
Całe zawieszenie z przodu sprawdź profilaktycznie, tuleje i wsporniki tzw. sanek, końcówki drążków kierowniczych. Stan opon? Zamień kola przód/tył. O ile masz możliwość podmień wszystkie 4. Podnieś przód, lewa później prawa strona. Wbij 3 lub 4 i powoli wciskaj pedał gazu. Poduszki silnika? Delikatnie ruszaj na zaciągniętym ręcznym, druga osoba obserwuje...
Jeśli jest tam podpora na półosi długiej od prawej strony, to jak najbardziej może powodować szarpania oraz drgania, płynnie nie przenosi napędu
Tuleja na prawej półosi przy skrzyni biegów nie przekręcona ?
Prawej półosi
Czy w VW Passacie B5, aby wymienić simering prawej półosi, trzeba wyciągnąć skrzynię biegów?
https://www.google.pl/search?q=skrzynia+... wyjsciem prawej półosi
Jeszcze kolega poda jaki silnik w tym scenicu jest. Z tego co widzę to wszystkie silniki w scenicach mają podpory prawej półosi.
Na skrzyni biegów przy prawej półosi. Dostęp od spodu.
A jak najlepiej ściągnąć osłonę przegubu skrzyni (łożysko osłony). Zbija się je jakoś czy trzeba użyć ściągacza ? Po środku prawej półosi jest jakieś kółko. Do czego ono służy i czy trzeba je demontować ?
Hej, Mogą to być zużyte/uszkodzone poduszki silnika lub skrzyni biegów, sprawdź też czy nie poluzował się element wyważający na prawej półosi napędowej
Przegub wewnętrzny prawej półosi. Pod samochód, czystą :) ręka na półoś i sprawdź czy nie ma luzu na przegubie.
Przewód masowy, miedziana plecionka, jest gdzieś w okolicach pompy wodnej czyli właśnie blisko prawej półosi jak dobrze pamiętam.
Kawałek wieńca jest widoczny koło przegubu wewnętrznego prawej półosi, tam blokuj wał
Ale na prawej czy lewej półosi ?
Czujnik jest na obudowie mechanizmu róznicowego skrzyni(od strony prawej półosi) wchodzi do niego wtyczka z trzema pinami(plus po zapłonie,masa i sygnał na deskę) W zależności od typu jest zabezpieczony zawleczką(drut wciśnięty pod czujnikiem) lub mocowany "na wcisk" bez zawleczki.Po wyciągnięciu możesz go sprawdzić napędzając trzpień czujnika wiertarką...
Jak go do tej pory nie znalazłeś to nie znajdziesz. A gdyby ci się zachciało szukac to piszę-na obudowie koła talezowego, nad przegubem prawej półosi.
Być może została źle postawiona diagnoza a "tyka" przegub na prawej półosi. Proszę dokładniej sprawdzić.
Witam Spokojnie możesz ten element wyciąć , gorzej nie będzie , a ten ciężarek jest wulkanizowany do półosi i raczej nie da się przykleić /przymocować ponownie/ . Te elementy są montowane za zwyczaj na długich półosiach .
Tak sprawdzony, jest OK. ale jest mokra skrzynia biegów w okolicy prawej półosi. Czy jest yaka możliwość że jest niski poziom oleju w skrzyni ?
Zacznij od obejrzenia co się dzieje z czujnikiem położenia wału i tarczą koła fonicznego. W tam samochodzie czujnik jest zaraz za kołem pasowym nad prawą półosią a koło foniczne (pierścień magnetyczny) na tarczy przynitowanej do koła zębatego paska rozrządu na wale
Dobrze by było zajrzeć z tyłu skrzyni nad prawą półosią czy widać czujnik. Kolega ci dał schemat to kombinuj. I widać tam zasilanie przez bezpiecznik, sprawdzałeś?
Tylko skrzynia A670 3biegowa posiada sensor spid na prawej półosi ,a to jest 4 biegowa a604 i ma dwa sensory nadajnik ,odbiornik
Witam A nie masz czasem oberwanego ciężarka na prawej półosi/ jeśli w tym modelu jest/ ? Ten pierścień potrafi nie źle hałasować jak się oberwie
Przeniosłeś napęd zębatką z wyjścia prawej półosi. Co z mechanizmem różnicowym, w skrzyni, zblokowałeś caly mechanizm różnicowy wewnątrz skrzyni czy zblokowałeś lewe wyjście na pół oś.
redukcja biegów,luz,wyje z tą samą częstotliwością ,,,w takt obracania się kół.....może to przegub napędowy wewnętrzny na prawej półosi ???
Powinna być śruba kontrolna z lewej lub z prawej strony skrzyni w okolicach półosi. Ale tak, czy tak, zmieniłbym olej, bo nie wiadomo ile ma przebiegu. To bzdura, że oleju się nie wymienia, tylko dolewa. Co 60 tys. km max. powinno się wymienić i tyle.
cześć widzę z objawów bardzo skromna ilość info że to nie skrzynia biegów ona zawsze da o sobie znać błędami a przy szarpaniu koniecznie np sygnał momentu obrotowego silnika czujnik jest w skrzyni raczej stawiam na najczęstszą usterkę rodziny vw przegób wewnętrzny prawej półosi i podpora półosi jeśli szarpie raczej pod górkę i podczas przyspieszania...
Odkręcasz korek spustowy w dolnej części skrzyni biegów, następnie opróżniasz skrzynię z oleju. W okolicach prawej półosi szukasz tak samo wyglądającego korka i po wykręceniu jego uzupełniasz odpowiednim olejem skrzynię do momentu, aż "się przeleje", tzn. korek (ten koło półosi) jest wyznacznikiem poziomu oleju... Ot, cała filozofia :)
Może być tak, że się nie znajduje. Ale powinien być po lewej lub prawej stronie skrzyni na wysokości dolnej krawędzi półosi. Jak go nie ma, to wlewa się odpowiednią ilość oleju poprzez odkręcenie zaślepki napędu licznika nad prawą półosią. Ewentualnie odpowietrznikiem, jak jest dostępny.
Wystarczy że się poluzuje przeciwciezar na prawej półosi albo przy wymianie osłon przegubów ktoś zamontuje metalowe opaski Norma a już będzie drżeć.
Witam ,posiadam golfa 7 ,2015 r. Jest to wersja amerykańska z automatem klasycznym 6 biegowym PPU. Otóż od jakiegoś czasu słysze jakby chrobotanie przy przyspieszaniu ,obciążeniu. Byłem w warsztacie który zajmuje się skrzyniami ,wykryli ,luz w gnieździe prawej półosi. Mechanik wyjął ją ze skrzyni i mi pokazał, faktycznie jest luz. Niestety koszt tej...
Witam po dłuższej pszerwie Problem z sygnałem prędkości został rozwiązany; Na prawej półosi zabudowałem czujnik Halla oraz 8 magnesów zaśilanie 5V z UKP. Po kalibracji wszystko hula. pozdrawiam.
Peugeot 307 2.0 HDi 107 RHS 2002r, skrzynia manualna, nadwozie hb Witam forumowiczów. Nie mogę nigdzie znaleźć informacji (po przeszukaniu forum) odnośnie mojego problemu. Ale do rzeczy. Było tak. Kilka dni temu, aby uniknąć zderzenia czołowego, zmuszony zostałem do uderzenia w krawężnik prawą stroną pojazdu. Poza kupą strachu nic nie stało. Przynajmniej...
Dokładnie spawarka to jedyna metoda.
Witam. Wygląda to rzeczywiście na awarię przegubu napędowego. Nawala przeważnie ten przy samym kole, Sięgnij do prawej półosi i spróbuj ją poruszać - nie powinno być tam luzów. Sprawdź czy osłona przegubu - gumowa nie jest przerwana i pobrudzona smarem. Jeżeli to koło potrafi się zablokować - to stan może być poważny. Raczej z tym nadal nie jeździj.
A w skrzyni są tylko dwa czujniki prędkości Nad wyjściem prawej półosi masz czujnik prędkości do zegarów, czujniki pręd.wyj. i wejściowej skrzyni zostaw w spokoju bo one nie mierzą prędkości auta.
Frez na prawej półosi ci ścięło, ten przy samej skrzyni. To nie jest dziwne a normalne nawet na luzie koło będzie się obracać Na luzie będzie ale na biegu nie ma prawa, chyba że razem z wałem silnika.
Co do prawej półosi, to niestety da radę odwrotnie włożyć łącznik i wówczas wieloklin pracuje tylko ok 2/3 swojej powierzchni i szybko się zużywa. Również na wielowpuście w skrzyni. W lagunie brata to przerabialiśmy. Skończyło się na przewierceniu otworu w łączniku i wkręceniu śruby w otwór na kołek rozporowy.
Niestety jeżeli to ślimak , to bez rozpołowienia skrzyni nie da rady. Skrzynię trzeba rozebrać i do tego wyciągnąć uszczelniacz prawej półosi , zdemontować seger zabezpieczający łożysko i wymontować kosz mechanizmu różnicowego- to na nim siedzi plastikowy ślimak napędu nadajnika prędkości. Sprawdź czy nie masz uszkodzonej wiązki. ja bym spróbował napędzić...
Proponowałbym sprawdzić jeszcze odpowietrzenie mostu.Plastikowy kapturek na prawej pochwie półosi pozdrawiam.
A jak to nie łatwa?, hehehe I myślisz że taki wąski łatwo równomiernie nabić? Podałem jako ciekawostkę sposób z tą butelką pcv ;) . Jakbym się zdecydował to zrobię dwie tuleje, prowadzącą i osadzającą i wejdzie jak w masło :) ale trochę mnie frapuje sugestia kolegi (at)shegipl z tym wytartym rowkiem i mogę faktycznie namieszać. Dopóki nie rozbiorę...
Na której półosi ? lewej czy prawej?
Witam kolegów na forum. Mam pewien problem, polegający na dziwnych jakby obcierania w prawym przednim zawieszeniu. Otóż zakupiłem Clio 1999 r 1,2 benzyna i na prawej półosi nie ma przeciwwagi. Czy może to być powodem takiego "ciapania"? Za podpowiedzi serdeczne dzięki. Chciałem już zakupić półoś z przeciwwagą, ale wolałbym być pewny. Jeszcze raz dzięki...
sprzęgło w roverze jest hydrauliczne i fabrycznie odpowietrzone dlatego niema odpowietrzników poprostu jak się zepsuje to wymienia sie siłownik albo pompke lub oba razem jerzeli niema szybkozłączki na przewodzie licznik niema linki tylko nadajnik impulsów przy skrzyni biegów zaraz obok prawej półosi ogulnie mówiąc obrotomierz i predkościomoerz są zasilane...
Vss zabezpieczony jest kołkiem. Jest umiejscowiony przy prawej półosi. Najpierw trzeba wyjąć kołek co często stanowi problem, a potem VSS. Najlepiej go najpierw rozruszać (prawo-lewo i to dosyć mocno) i próbować go wyciągnąć. Czasem kończy się na wyjęciu skrzyni :(
Była robiona skrzynia, a samego końca skrzyni (wyjścia na półosie) powinien być przetwornik obrotów który idzie do licznika. Silnik KFX czyli 1.4i nie ma już linki do licznika. Przy wymianie sprzęgła zostało zruszone i przestało działać całkowicie. Nie jestem w stanie określić gdzie konkretnie w KFX się to znajduje, ale w RHY znajduje się na wejściu...
Czyli nie ma możliwości zmiany na półoś z rozbieralnym przegubem? Musisz sprawdzić czy w twoim modelu występują też półosie ze ściąganymi przegubami jeśli tak to wtedy zostaje zakup dwóch sztuk (prawej i lewej) i wymiana ich z tymi nierozbieralnymi półosiami. Warunek jest tylko taki że występują 2 rodzaje w tej Twojej Thalii Z drugiej strony kupisz...
Sprawdz łożysko podporowe na półosi prawej, często padają
trzeba powalczyć z miska nr dwa Musisz odkręcić wspornik sprężarki klimy i trzeba odsunąć trochę skrzynię ,inaczej nie odkręcisz tych dwóch śrub na końcu przy dwu masie.Na tym siedzi jeszcze wymiennik olej płyn i chyba wspornik prawej półosi.
Koło raczej odpada w końcu wibrowałoby także przy jeździe na luzie... Sprawa rozwiązana - walnięty całkowicie wewnętrzny przegub prawej półosi, półoś wymieniona. RADA Przy wymianie półosi kompletne na nową, lepiej od razu podmienić ze starej półosi zębatkę ABS zwykle są innej szerokości albo skoku zębów i uruchamia się ABS przy końcu hamowania. JA musiałem...
Witam, podczas przeglądu zawieszenia i podwozia w mazdzie zauważyłem dziwny objaw. Jak poszarpię elementem "przegubu" za podporą prawej półosi (od strony koła) to wyczuwam, że jest tam luz promieniowy (ok 3-5 mm). Nie zrobiłem zdjęcia więc zaznaczam czerwonymi strzałkami na zdjęciu znalezionym w sieci: http://obrazki.elektroda.pl/7373304100_1...
Witam, objawy to takie terkotanie, podobne to wyrobionej rolki napinacza. Pojawia się po pełnym nagrzaniu silnika, podczas jazdy a raczej przy hamowaniu biegami, czasem na postoju, nieregularnie, czasem jest a czasem cisza. Dobiega mniej więcej z okolicy prawej półosi lub pod którąś osłoną pod silnikiem, dokładnie nie widać, bo jest tam bardzo ciasno....
przy predkosci 70/80km auto dostaje wibracji wymiana poduchy pod skrzynia nic nie dała łączniki stab nowe tuleje nowe koła wywazone opony sprawdzone dodam ze po przekroczeniu 90km jak reką odioł nic sie niedzieje mam watpliwosci co do półosi prawej
Nie działa prędkościomierz? Opisz co sie dzieje. VSS jest w skrzyni, wchodzi od góry nad prawą półosią. Wychodzi z niego linka do prędkościomierza. Może być sytuacja że nie będzie chciał wyjść :(
Witam. Mam kolejny dziwny przypadek. Przyjechała do mnie znajoma Meganką do wymiany prawej półosi. Rozebrałem samochód czekałem na półoś. Trzy dni samochód stał nie ruszany. Po złożeniu go nie chce zapalić. Po przekręceniu zapłonu kontrolka od immo szybko miga. Podłączyłem komputer, połączyłem się z immo i nie ma żadnych błędów. Nie wiem co robić dalej?...
Pocenie się simeringa prawej półosi ! Na bagnecie nic nie ubywa . W celu wymiany simeringa spuszczam olej . Pytanie : Jaki olej do Aisin Warner SU0 ? Czy można zalać dextronem III np. ELF kolor czerwony , czy musi to być koniecznie Olej AISIN lub tylko z ASO na którym oprócz Renault nic nie pisze. Dodam ,że ze skrzynią nie ma żadnych problemów . A może...
Tam nie ma co skręcać na kołach. Jedynie chyba przednia tuleja wahacza. Jak przed wymianą było bardziej "miękko" to same amory/sprężyny, albo te opony. Bo te opony to raczej "komfortowe" nie są i nie są chyba opcją podstawową. Dodano po 4 Jak bujam autem na postoju lewo-prawo to słychać jakieś delikatne pukanie. Dodam że podczas składania zawieszenia...
Witam poszukuję uszczelniacza prawej półosi w skrzynię biegów nawet w Toyocie nie są w stanie mi ustalić odpowiedniej części jako ciekawostkę podam iż auto ma napęd na dwa koła - Toyota twierdzi że na cztery podaję jeszcze wymiary uszczelniacza starego 40x55,9x15,5 dane auta : Toyota Celica 2,0 16V 129kW 175KM nr nadwozia JT164STL200042234 zawieszenie...
Szukam opisu który czujnik od czego i do czego w peuget 306 rocznik 2000 W ogóle które przewody na silniku są do czego. I jaki maja wpływ na pracę silnika. I tak od lewej samochodu : Czujnik na wierzchu skrzyni biegów Czujnik tuż nad łączeniem skrzyni biegów z silnikiem Czujnik z tyłu silnika od strony kabiny 2 czujniki obok termostatu, z przodu silnika...
Do wymiany wyprzęgnika musisz wyciągnąć skrzynie. Jest przykręcany do skrzyni na 2 lub 3 śruby. Kolego, prawa półoś to zostaw w spokoju. Ja przy wymianie odkręcam tylko lewą+ dolny sworzeń + końcówkę drążka kierowniczego. Odkręcam lewą poduszkę i poduszkę od sanek. Pod miskę lewarek przez podkładkę np. drewnianą. Sanki z 4ch śrub w dół. Lewarek popuszczasz...
Jak otworzysz maske to z prawej strony na obudowie sprzęgła w okolicy przegubu półosi-czujnik bliżej silnika-po kolorach przewodów dojdziesz,które ci podałem.żeby zdjąć wtyczkę trzeba nacisnąć zatrzask z drutu stalowego.Już bardziej nie potrafię ci wytłumaczyć.
Nie rozumiem gdzie ten wpust. Mechanik twierdzi, że wał nie ma znaku, wiec zrobil swoje. Zeby ustalic gmp, twierdzi że trzeba wykręcić wtryskiwacz i mierzyć śrubokrętem 😀 Ten otwór co znalazlem, to bardziej pod samochodem od strony prawej półosi. Pokrywa on się w pewnym momencie z otworem w kole zamachowym, ale jest wiekszy biz fi 6 i musiałbym...
Włącznikiem światła cofania.
Bez blokady na wał będziesz miał problem. https://obrazki.elektroda.pl/6698746200_... Blokada to nr 2 i 3 na rysunku. Zależy czy to automat czy manualna skrzynia. Koło paska rozrządu na wale jest bez klina i dociskane jest kołem pasowym paska osprzętu. Przez to trzeba zablokować wał wkładając blokadę w koło zamachowe, blokadę wkłada...
wymiana prawej półosi drgania półosi przegub półosi
odblokować telefon samsung galaxy sterujacy samsung przesuwanie tekstu
lodówka haier a3fe742cmj parkside szczotki
Sterowniki do skanera Medion MD6190 na Windows 10 64-bit Kompatybilność skanera Medion MD6190 z Windows 10 64-bit