Witam. Kolego napisz czy pomogła wymiana półosi, mam ten sam problem tylko że w volvo, ale to ta sama konstrukcja.
Dzisiaj załatwiłem problem. Rozmawiałem z zaprzyjaźnionym mechanikiem fachurą z Opla przedstawiłem mu problem i on nasunął mi przypuszczalną przyczynę. A mianowicie przesunięcie się silnika na poduszce i zmniejszenie luzu na półosi skrzyni biegów która dociskając do elementów skrzyni biegów może powodować przenoszenie drgań z silnika na karoserię. Jeszcze...
Fiat punto 1.1 rok 1996. Częste niszczenie łożysk na półosi długiej od strony skrzyni biegów. Objawy; pod obciążeniem najczęściej zaczyna się przy skręconych kołach zaczyna drgać drążek zmiany biegów i następuje zgrzyt (łożyska rozpadają się i niszczą przegub).Bez obciążenia na wprost można do pewnego czasu jeździć . Potem już tak przeskakuje, że nie...
Czy przypadkiem nie masz luzu na długiej półosi. Może masz wybity przegub wewnętrzny i półoś dostaje bicia
Przy 120km/h niezależnie od biegu? Może krzywa felga, tarcza lub półoś.
Czopy nie leżą w osi - standardowa usterka w małych dwusuwach, gdzie do ściągania kół ze stożków bywa używany młotek, bądź metoda podważania. Naprawa jest dość trudna, często nieopłacalna - konieczne jest zachowanie równoległości przeciwwag i osi półosi. Czyli tokarka z kłami, czujnik zegarowy do kontroli i prasa.
Chyba to pchła. Ja osobiście zacząłbym od poduszek przed wymianą skrzyni czy też półosi.
(at)jarekgol Rozmawiałem ze znajomym. Objawy powiedział jak przy wyekspolatowanej półosi. Jadę do niego na dniach i aby coś stwierdzić musi zdjąć koło itd. Jak coś będę wiedział więcej dam znać.
Na początek sprawdź koła, ewentualnie zamień przód z tyłem. Ale ja bym postawił na półosie. Konkretnie przeguby wewnętrzne. Zdemontuj półosie, zbij przeguby wewnętrzne i zamień stronami, lewy z prawym. Powinno pomóc.
Wewnętrzne przeguby do kontroli, niestety osiągalne z całymi półosiami.
Panowie, zauważyłem dość spory luz na półosi, od strony skrzyni (strona kierowcy). Byłem na przeglądzie zawieszenia, okazało się że mam do wymiany 2x wahacze, łączniki i drążki - wczoraj to zrobiłem aczkolwiek jeszcze nie zlozyłem całości bo nie kupiłem opaski na gume półosi, kiedy ściagałem starą zauważyłem że właśnie owa półoś ma dośc duży luz, myślę...
Witam, Mam problem z wibracjami, drganiami całego podwozia podczas jazdy przy pewnych prędkościach. Mam nowe opony, nowe tarcze hamulcowe, koła wyważane, zamieniane też tył na przód. Auto powiedzmy przy niskich prędkościach jedzie normalnie, około 50-60km/h czuć jakieś drgania, potem około 70-70km/h jedzie płynnie i około 90km/h zaczynają się chyba...
itajcie, od roku zmagam się z drganiami, które powstają przy przyspieszaniu na 2 i 3 biegu. (od 25 do 50km/h) -Wał był u specjalisty stwierdził ze nie wymaga wyważenia, krzyżaki super stan ale profilaktycznie wymieniłem podpory i gumowy tłumki drgań. -Mechanik stwierdził ze to wina skrzyni, skrzynię wymieniłem dałem nowe łożysko oporowe tak jaki i nowe...
Witam, Mam problem powyżej 130 km/h odczuwalne są drgania na całym samochodzie. Dodam ze przy przyspieszaniu w zakresie 80-120 czuc na kierownicy delikatne drganie. Dodam ze tarcze przod tył wymienine, drozek kierowniczy wymieniony, lożyska przod/tyl sprawdzone, opony nowe, koła wyważone, przegłuby sprawdzone, mam juz tak ze 2 lata i nic bardziej nic...
W przypadku wibracji silnika takiego jak mój ( 1.9 tdi AJM i nie tylko) poleca się sprawdzić następujące elementy: 1) pompowtryski- grupa 13,18,23 oraz ich ustawienie względem głowicy 2) łącznik elastyczny wydechu 3) przeguby wewnętrzne półosi plus wałek kołnierzowy skrzyni biegów- dość rzadka awaria 4) poduszki silnika 5) sprzęgiełko jednokierunkowe...
Witam. Czy ktoś może powiedzieć jakie dopuszczalne bicie może mieć półoś napędowa mam 2 półosie oryginały tylko że używki i na tokarce jedna miała pół milimetra bicia przy frezach a druga około 0,8 mm. czy takie bicie jest dopuszczalne aby nie występowały żadne drgania podczas jazdy? Będę wymieniał ponieważ prawa bije podczas szybszej jazdy około 140...
Witam. Potrzebuję pomocy w zlokalizowaniu usterki mojego samochodu. Mimo, iż wcześniej trochę dłubałem przy samochodach, nie jestem w stanie określić co jest przyczyną. Objawy są takie, że w przedziale 40-50km/h, samochód wpada w dość silne wibracje. Mógł bym to porównać do ruszania z wysokiego biegu(większa częstotliwość). Przy niższych prędkościach...
Nie znam dokładnej historii samochodu więc nie wykluczone że miał kolizję. Jak znajdę chwilkę wolnego czasu to sprawdzę drążki i ewentualnie wymienie, jak to nie pomoże to wezmę się za półosie. Dzięki za odpowiedź!
Witam. W moim scenicu przy prędkości od ok. 90km/h do 150km/h ( do tej prędkości sprawdzałem) występują silne drgania. Niezależnie czy na tempomacie , czy normalnie, czy droga idealnie gładka czy w trochę gorszym stanie. Zawsze objawia się to w taki sposób, że pierwsze 100-150 km trasy przebiega normalnie, żadnych drgań. W pewnym momencie począwszy...
Witam.Mam pytanie odnośnie różnicy mocowania(podpory)półosi w xsarze II poniewaz kupiłem ją ale z xsary I i pasuje na śruby tylko inaczej wygląda. Chciałbym wiedziec czy nie będzie z nią jakiś problemów typu drgań czy szarpania. To mocowanie też pochodzi z tego samego silnika co mój czyli 2.0 hdi. Z góry Dziękuje
Witam otóż mam problem z moją laguna 1 2.0 8V,gdyż podczas przyśpieszania czuję minimalne drgania kierownicy lewo, prawo także na postoju są wyczuwalne drgania nadwoziem. Byłem u mechanika i sprawdził mi koła,przeguby,półosie,poduszki silnika wymienił łożyska w kołach a drgania nadal występują. Bardzo proszę o pomoc
Płyn sprawdzałem, pompa nie wyje. Jedno co znalazłem to masa wyrównoważająca na półosi latała. Wywaliłem ją jak była drgało cały czas teraz 70% drga 30%ok
Poduszki silnika , przeguby , półosie , wiele przyczyn moze być
No to może przeguby, skrzywione półosie, skrzynia trudno wyrokować.
Siemka🙂, mam problem z moim passatem mianowicie podczas przyspieszania są drgania gdy odpuszczę gaz drgania ustają myślałem ze to przeguby wiec zmieniłem odydwie półosie na nowe firmy mahle po wymianie nadal jest tak samo koła są wyważone, może ktoś miał taki problem i wie co może być nie tak Pozdro
Siema, piszę już z lekką desperacją bo nie wiem co robić, kupiłem niecały rok temu beemkę E39 touring z 3 litrowym dieslem, 2001 r, sprzęgniętym z manualną skrzynią, zawias z tyłu na sprężynach. Problem polega na drżeniu całego nadwozia, drżeniu kierownicy jak przy niewyważonych kołach oraz słyszalnym głuchym dudnieniu wewnątrz auta. Głuche dudnienie...
A fabrycznie założony jest ten tłumik drgań? Czy się go zakłada jak wibracje są np lekko krzywa półoś?
Ja miałem kiedyś podobną przypadłość, drgania pochodziły od skrzywionej półosi napędowej + nadmierne luzy.
To jak im się mieści ta półoś? Dobijanie półosi to ciekawa metoda. Normalnie. Pewien jesteś że wbili ją do końca, a konkretnie flanszę przegubu? Niezauważalny dla laika centymetr daje taki efekt. Tarcza odwrotnie, opiera się na kołnierzu. Docisk dokręcisz, sprzęgło będzie niby działać. Gdybyś był zawodowym mechanikiem, a nie internetowym doradcą, to...
Witam! Posiadam VW T5 2.5 TDi z 2003 roku. Podczas dodawania gazu, na piątem biedu auto dostaje dość mocnych drgań. Wymieniłem już obie, kompletne półosie na nowe, oryginalne VW a usterka nie minęła. Prosze opomoc w znalezieniu przyczyny takiego zachowania :)
Pewnie, że nie ma, jeśli to zwykłe 2.3 d bez turbo, rocznik 1996 to masz zwykłe koło zamachowe. Dodano po 2 Twoje problemy to rozwalony tłumik drgań skrętnych na tarczy. Do wymiany: Tarcza, docisk, łożysko oporowe. Dodatkowo uszczelniacze półosi, oraz osłony na przegubach wymień. Pawle jesteś wielki masz racje nie ma kola dwumasowego a ja osioł już...
Witam, Ford Focus 1.6 TDCI 2005r, drgania (pod nogami pasażera i na pedale gazu) powyżej 80km/h i na 4 biegu. Koła i opony pozamieniane, wymieniona prawa półoś (na starej rozleciał się przegub wewnętrzny) problem pozostał. Czy ktoś miał podobny problem ?
Podpora była sprawdzana wraz z poduszkami. Półosie również były sprawdzane, nawet wymieniane na inne. Czasami przy całkowitym wciśnięciu pedału gazu ślizga się na sprzęgle i drgań nie ma. Może to coś od sprzęgła ?..
Witam. Wszystki mam problem z volvo s40 z 2005r jak w temacie auto drga na boki na 1 biegu na wyższych obrotach i na 2 biegu jak praktycznie nie dodaje gazu na pozostałych biegach jest ok. Spotkał sie ktoś z taka przypadłością? Zastanawiałem sie nad półosiami ale one raczej nie wiedza na jakim biegu jestem :)
tylko ze tu nie ma drgań i auto jeździ normalnie, jednie hałas sie pojawił. Jutro sprawdzę tłumik i może ponawiercam poduszkę - będzie mieksza
Nie nazwałbym tego wibracją, bo to jest tak jakby drżenie, które uderza w podłogę odczuwalne po stronie kierowcy i pasażera. Mi się wydaję, że to tłumiki drgań w tarczy sprzęgła powodują takie zjawisko. Teoretycznie na skrzynie też za wcześnie Masz auto na gwarancji może uda się to pchnąć bez kosztowo, ale to różnie bywa
Tak na szybko jeśli nic nie było sprawdzane to zalecałbym przyjrzeć się mocowaniom silnika do ramy pojazdu oraz jeśli masz taką możliwość to półosiom bo możliwe, że to jedna z nich drga. Pozdrawiam.
Witam, pomoże ktoś w odczycie Logów, czy wszystko jest ok z turbem itd? chodzi o to ze w samochodzie zostało wymienione wszystko co związane z napędem ( skrzynia, dwumas, półosie) poduszki i nadal podczas przyspieszania są drgania, zauważyłem w vagu ze kąt synchronizacji wałka wynosi -2,9, trochę się zdziwiłem, ponieważ ludzie piszą że powinno być 0...
Witam, mam problem w aucie chodze od mechanika do mechanika, mianowicie pojawiają sie wibracje całej karoseri od 2,2 tyś do 2,8 tyś obrotów praktycznie na każdym biegu niezaleznie od przyśpieszania czy spadku poprostu w tym przedziale coś wali, przy 120 km/h przy wspomnianych obrotach pojawia się również lekie drgania kierownicy. Problem ten nie występuje...
Cześć, mam problem z drżeniem auta. Zauważyłem drgania przy przyspieszaniu, raczej są one tylko na 4/5 biegu, tak od 60 km/h. I są tylko przy przyspieszaniu na początku. Luz był na przegubie wewnętrznym delikatny, kupiłem nowy i przy okazji wymieniłem także zewnętrzny bo się okazało, że jest tam jeszcze większy. Niestety nic to nie dało. Na drugiej...
Witam. Wiem że podobny temat był już przerabiany ale może ktoś znalazł albo zna rozwiązanie problemu drgającej kierownicy w peugeot 307 SW 2.0 hdi 136KM. Problem występuje tylko powyżej 130 km/h. Poniżej co zostało zrobione w aucie: Żeby było zabawnie wymienione na nowe: 1) sprzęgło i dwumasa, 2) drążki kierownicze całe i zbieżność 3) półosie całe 4)...
W sumie jest to dziwnie opisane przez autora. Pewnie z jego nie wiedzy mechaniki itd... To trzeba by samemu się tym wozem przejechać by coś odczuć. "Nam strzelać nie kazano"...😕 A czy powyżej tej prędkości także drgania? To może być wiele przypadłości. Koła straciły wyważenie, przegub, półoś.... A może sam silnik wariuje... Lewe powietrze...
Wygląda to na przeguby bądź półoś. Pozdrawiam.
Może byc jeszcze półoś krzywa,ale stawiam na wyważenie kół.
rok i pojemność silnika przy drganiach karoserii nie ma żadnego znaczenia :D a tak serio: coś "jest niewyważone"..hmm..tylko co :?: najczęściej uszkodzone opony,niewyważone /skrzywione felgi czasem skrzywione półosie napędowe(nie wiem czy w tym modelu występują"przeciwwagi"na półosiach napędowych ale często lubią się odklejać/odrywać prowadząc do "cudów"...
Wielu mechaników w warsztacie aby odkręcić półoś od tarczy hamulcowej na podnośniku wkłada w wycięcia do wentylowania tarczy duży wkrętak lub pręt. Gdy masz już wiekowe tarcze to mechanik je po prostu rozgiął w jednym, albo w kilku miejscach. Obawiam się, że czeka cię wymiana tarcz hamulcowych, albo przetoczenie jeśli jest z czego przetoczyć. Miałem...
jeśli jeszcze nie znalazłeś przyczyny tych drgań sprawdz sobie czy łapa poduszki mocowania silnika ma dostateczny luz od np. obudowy kolumny amortyzatora może to być niewielki punkt styku z karoserią a trudny do zlokalizowania i męczący miałem coś takiego u siebie i mechanik już szukał winy nawet w skrzyni biegów gdy uprzednia wymiana półosi nic nie...
Przegub wewnętrzny. Przeciwwaga na półosi jest? Nie zsunęła się? Mechanik wyciągał całą półoś z przegubem wewnętrznym i zewnętrznym i sprawdzał je. Dodam, że mechanik po 40-stce wcześniej pracował w serwisie fiata ;/ choć to może oczywiście nic nie znaczyć. Ale sugestia z przeciwwagą do sprawdzenia będzie, dziękuję. Dodano po 1 Tak samo się stało?...
Kolego, a czy na luzie przy dużych obrotach też się tak dzieje? Nie wyważone koła odpadają, może obciążnik z półosi się oderwał powinien być na tej dłuższej.
Osobiście jestem pracownikiem w warsztacie Land Rovera. Zmieniłem łączniki stabilizatorów, sworznie wachaczy , tuleje, półoś z prawej strony razem z piastą i łożyskiem(ponieważ przegub wewnętrzny był już lichy). To nie chodzi o zawieszenie tu chodzi o przeniesienie napędu.Toczę walkę z tym samochodem 3 dzień . a ta poduszka jest taka, że nie widać gumy,...
półosie wtryski itd
Spróbuj półosie przejrzeć!!!
Problem rozwiązany: był to przegub zewnętrzny prawy i przegub wewnętrzny prawy. Siłą rzeczy wymieniłem całą półoś, bo zamiennik ze średniej półki kosztował mnie 270zł, gdzie jest to część nowa z roczną gwarancją, a kupno przegubów osobno oscylowałoby w okolicach 600zł. Luzy były słabo wyczuwalne, a stukanie odczuwało się najbardziej po środku samochodu...
Jeśli drgania występują tylko przy przyśpieszaniu a przeguby są w porządku, najprawdopodobnie masz popękane sprężyny na tarczy sprzęgłowej, ale przed tym sprawdz czy któraś z poduszek pod skrzynią nie jest szczelona ponieważ podczas przyśpieszania może sie przesówac i napinac za bardzo na którąś z półosi.
hehe po prostu do tego auta nie ma zmieników nie które części. A ty Kolego dał byś za wymianę przegubu 5000 zł? Tak ale widzisz koła są wyważone, zagięta felga też odpada opony są nowe. Ale masz racje możne to być od półosi. A mechanicy tak wymyślają! Dzięki za podpowiedzi Dodano po 6 ale sprzęgło? kolego czemu akurat to? Dodam że więcej niż 100 nie...
Jeśli chodzi o koła to są ok. wyważone letnie jak i zimówki :) dziś założyłem z nadzieją że może z letnimi coś nie tak lecz to samo.przy skręcaniu w lewo zero nic żadnych dźwięków drgań itd łożysko wymienione dzisiaj zapomniałem dodać ( przepraszam) jak dotąd zaufany mechanik doradzał że to może przegub lecz nie może zagwarantować. doradził bo to najtaniej...
Witam, Ford Focus 1.6 TDCI 2005r, drgania (pod nogami pasażera i na pedale gazu) powyżej 80km/h i na 4 biegu. Koła i opony pozamieniane, wymieniona prawa półoś (na starej rozleciał się przegub wewnętrzny) problem pozostał. Czy ktoś miał podobny problem ?
ta biała chmurka czasami się pojawia, i niestety na postoju są niewielkie drgania ale czuć najbardziej przy obciążeniu. Tak jak pisałem przeguby przenoszą drgania o częstotliwości rosnącej wraz z prędkością i kluczowe jest to że częstotliwość jest taka sama bez względu na prędkość. Więc są to tylko elementy "kręcące się ze stałą prędkością typu wał,...
typowe dla sharana-prawa półoś
Sprawdź bicie piast, może udało Ci się którąś wygiąć. Jeszcze raz powtarzam, sprawdzanie bicia bez koła jest nie miarodajne, bo półoś jest pod ukosem do skrzyni i będzie szarpać na przegubie trujpalczastym, tylko pomiary krzywizn na coś się zdadzą, a jak auto na kołach to półoś jest niemalże pod kątem prostym do skrzyni.
Lub półoś może być krzywa.
dy przyspieszam - problem narasta, gdy zwolnię do ok. 100 km/h - znika zupełnie. Przegub półosi, wewnętrzny (ten w skrzyni). Należy jak najszybciej go sprawdzić i jeżeli mam racje to wymienić. Po wymianie przy okazji podwożenia znajomych, okazało się że stukot powrócił. Z tym, że nie jest już wyraźnie metaliczny - myślę, że to coś innego. Sprawdź ponownie...
Jeśli drży mocniej ze wzrostem prędkości to tylko od krzywizn albo ważenia elementów wirujących - luzy w zawieszeniu nie mają z tym wiele wspólnego. Jeśli sprawdzałeś na 3 kompletach kół to może my je wykluczyć, w zasadzie najlepiej założyć na próbę z innego sprawnego auta, bo na własnych kompletach może być to samo, bo ważone u tego samego wulkanizatora...
Półosie przód, przeguby wewnętrzne.
To lewa strona, półośka jest krótka i nie ma podpory. I co sądzicie półośka jest zwichrowana czy może to wina przegubu wewnętrznego. Ciężko mi sprawdzić półoś jakimś liniałem bo na środku ma ona gumowy tłumik drgań a na razie chciałbym uniknąć demontażu.
Witam, problem dotyczy Opla Astry, lecz może dotyczyć też wielu innych aut z tego typu zawieszeniem. Przy prędkości 25 km/h słychać ciche wibracje 2x/s (prawdopodobnie w okolicach lewej strony, przy kole), w tym czasie brak drgań na kierownicy. Wibracje te przypominają bicie niewyważonego koła. Przy prędkości powyżej 100 km/h przenoszone są mocne drgania...
Spotkało mnie coś takiego i długo nikt sobie z tym nie radził. Półoś prawa, to dzielona w połowie, miała pękniętą sprężynę. Powodowało to skracanie półosi i wpadanie w wibracje napędu. Jak u Ciebie - od czasu do czasu ułożyła się tak, że było idealnie.
Czujnik zegarowy i badanie luzu łożysk. Plus sprawdzenie czy półosie proste. Czasem po dzwonie uginają się i powoduje objawy podobne do niewyważenia kół. Sprężyny i amory sprawne.
Skoro wyciągali amortyzator przegub wewnętrzny mógł się za daleko wysunąć. I mogła rozleciec się sprezyna w przegubie. Należało by to sprawdzić. Półoś z prawej strony.
(at)4495redberet - Nie zmieniłem jeszcze kół. Problem rozwiązany. Wyjąłem półoś od strony pasażera. Przegub wewnętrzny jest tam prawdopodobnie od nowości i ma już najechane chyba tyle co auto - 216k km a co ciekawe nie ma żadnych luzów. Po obejrzeniu go okazalo sie że to nie on jest przyczyną więc wyjąłem półoś od strony kierowcy. Wymieniałem ten przegub...
Cześć koledzy, potrzebuję Waszej pomocy z następującym problemem. Auto Peugeot 508 z silnikiem 1.6 HDi i przebiegiem 90 000 km. W czasie jazdy w przedziale prędkości 80-90km/h odczuwalne lekkie wibracje/drgania na kierownicy, które po przekroczeniu mijają. Im bardziej nagłe jest przyśpieszenie tym wibracje są bardziej odczuwalne, przy powolnym przyśpieszaniu...
Tak, wtedy będziesz wymieniał skrzynie, półosie i przeguby. A gdzie tam. Przy 150KM miałbym obiekcje, przy 110 żadnych. Dodano po 24 Tak, wtedy będziesz wymieniał skrzynie, półosie i przeguby. A gdzie tam. Przy 150KM miałbym obiekcje, przy 110 żadnych.
Albo łożysko prawej podpory półosi. Miałem tak samo, tylko na początku huczało a na wybojach i po puszczeniu gazu ustawało, później drgało.
Powodów może być wiele. 1 - to o czym pisałeś, 2 - zanieczyszczenia między tarczą a piastą, między tarczą a felgą. 3 - uszkodzone łożyska kół, 4 - uszkodzone półosie, przeguby, 5 - uszkodzony układ wspomagania kierownicy, 6 - uszkodzone zawieszenie (tuleje, sworznie), 7 - uszkodzone ogumienie, krzywa felga, niewyważone koła, osad (bród) na felgach,...
Witam. Czy problem został rozwiązany bo mam bardzo podobny problem . Bicie zaczyn się przy 80 i znika dopiero przy 160. Tarcze półosie piasty są nowe . W zawieszeniu nie ma luzów
zaciski regenerowane ( tłoczki bez wad wymienione uszczelnienia ) klocki nowe jarzma czyszczone. zastanawiam się nad półosiami , czy uszkodzenie którejś mogło by dawać takie objawy
Cześć wszystkim. Ostatnio zauważyłem że pękła oslona z prawej strony przekładni kierowniczej i zrobił się luz na wyjściu z przekładni. Jak poruszam kołem prawo-lewo to czuć luz. Z lewej strony jest ok. Jak jadę po dziurach tym kołem to słychać stuki. Jak jadę autostrada to powyżej 100km/h zaczyna drżeć nadwozie, bije kierownica i czuć stuki w kolumnie,...
Wygląda na luz na półosi albo kole. Możesz poszarpać za koło czy nie ma luzu. W trasie i tak tego nie naprawisz jedź spokojnie max 100-110 km/h (za jakimś TIR-em)
Jeśli bije to tylko element wirujący więc nie ma się co czepiać geometrii czy luzów w zawieszeniu - od tego auto się tylko źle prowadzi ale nie wibruje. Jest kilka możliwości: 1. Półosie, wady przegubów, skrzywienie, przesunięty odważnik jeśli jest. 2. Uszkodzenie/wada opony, oczywiście przy założeniu że felgi proste. 3. Bicie piasty. 4. Ważenie kół....
Może występuje w mocniejszych wersjach silnikowych.Od dołu zaglądałeś? Kiedyś, przy okazji rozmowy z rasowymi mechanikami [ spece od tuningu] padło stwierdzenie > złe przykręcenie poduszek może przenosić drgania. Niestety syn wyjechał do Angli, aja z nimi nie mam kontaktu. Warto też zerknąć na układ zawieszenia wydechu.
Witam. Czy wymiany półosi 1.6 i 1.6 fsi są takie same? Wymieniłem półoś prawą,ale na taką z 1.6 8v i są drgania przy skręcaniu. W fsi numer to 1j0407272gt,a ta ma 1j0407272en
Dzień dobry, problem męczy mnie już pół roku, a mianowicie: podczas gwałtownego przyspieszania (choć nie zawsze) czuć drgania samochodu i drgania kierownicy. Zostało zrobione: - tarcze nowe - felga wyprostowana + wyważone na "0" (opony letnie 2013r) - zamienione na zimówki i wyważone na "0" (zimowe 2014) - półosie zregenerowane w jakimś zakładzie w...
Stan 2300 żeby sprawdzic amortyzator drgań na półosi prawej.a gdzie on się znajduje,czy to jest ten krzyżaczek na środku,pośrodku zdjęcia które dodał ROBOKOP.
Accord VII - problem drgania kierownicy wynikjące najczęściej z luzu na wieloklinie przegubu wewnętrznego, powodujące że odgina się na boki i półoś nie pracuje osiowo. Zastanawiam się, czy w części przypadków drgań nie powodował czasami przegub zewnętrzny. Zakładając, że ma on wżery mógłby odginać półośkę powodując przekręcanie przegubu wewnętrznego...
niestety nie jest to problem grzybków - zeszlifowanie nic nie daje. odkryłem jednak ciekawą rzecz. własnie wymieniłem łożyska igiełkowe na krzyżaku prawej półosi, bo był luz i przy zatrzymywaniu pukał (sworzeń krzyżaka miał luz i półoś już przy niskich obrotach spadała po każdym obrocie o 180st.) myślałem, że wymiana łożyska (igiełki, pierścienie, sworzeń...
Wibracje mogą być od uszkodzonych przegubów półosi. Tak na szybko, bez warsztatu - spróbuj podnieść prawy przód i pojedź nim w powietrzu - sprawdź czy słychać będzie wycie i czy będą wibracje. Prawa strona jest bardziej podejrzana, bo to i łożysko jest na podporze i przegub przy podporze. Jeżeli jest ok - podnieś lewą stronę i sprawdź. Przy takich wibracjach...
Hej, jedna półoś z skf była w cenie około 700zł, nie mam już słów do tego samochodu, teraz wymieniłem skrzynie na inną stuki są dalej, wycie jakby się zmniejszyło pozostają tylko półosie. Jak masz drgania to zacząłbym od sprawdzenia opon i wyważenia kół no i oczywiście felgi muszą być proste. Jak to będzie OK to trzeba jeszcze sprawdzić czy w zawieszeniu...
W/g mnie to raczej nie, drga karoseria od mocowania silnika to silnik drgania powoduje -raczej ich przenoszenie przez mocowania silnika. Jak pisałem podłuż kawał gumy pod półoś na postoju i sprawdź czy dalej drży i tak aż wyeliminujesz te drgania. Poduchy mocowania, oraz mocowania elementów karoserii. U kolegi jak takie drgania mieliśmy to cięliśmy...
Cześć Jak w temacie, auto wpada w wibracje, drgania w momencie dodawania gazu, najbardziej w okolicach 2 tyś obrotów na biegu 3 i 4. Próbowałem zasięgnąć opinii w punktach, które zajmują się regeneracją półosi (najbardziej p-podobne) na temat tego zachowania i wszyscy stwierdzali, że przyczyną jest półoś prawa lub też półosie, a dokładniej przeguby...
Witam, czy udało się wyeliminować problem drgań? Też jeżdżę scania r450 2016 r i też mam takie drgania. Dodam, że zawieszenie kabiny już mam zrobione i w sumie nic się nie zmieniło. Koła odpadają, ponieważ przy niższych prędkościach nic się nie dzieje, tj. do 75km/H z resztą na tylnej osi mam już trzeci komplet kół z innych aut, też marki scania i jest...
Mam następujący problem z tym autem. Co jakis czas słychać cyklicznie "wycie" z przedniej lewej strony - trudno mi to określić. Nie ma znaczenia czy jadę na biegu czy wrzucę na bieg jałowy. Jest coś takiego powyzej 40 km.h uuuu/uuu/uuu. Wymieniłem: klocki hamulcowe przód, łożysko z lewej strony, osłonę tarczy z lewej strony, nowe opony, wyważone felgi...
Minęło kilka lat a problem z wibracjami pozostał. Wibracje w chwili obecnej pojawiają się od 110km/h do 140km/h, ich intensywność zależy od wielkości felgi, na 17stakch czuć bardziej, na 16mniej, a na 15 prawie wcale. Wibracje czuć na karoserii auta jaki i na kierownicy, szybkie drżenie. Wszystkie gumy w zawieszeniu wymienione, łożyska amortyzatorów,...
Dla 40m/s czyli ponad 140km/h (co już dosyć ciężko osiągnąć na 3 biegu) i A dlaczego tylko na trzecim biegu? Wg mnie dużo informacji niosłoby ruszenie z miejsca i rozpędzanie przez zmianę biegów na znanej długości odcinku połączone z zatrzymaniem na końcu tego odcinka. Miałbyś przyśpieszenie, wybieg między biegami dla różnych prędkości, hamowanie,...
Wklejam wiadomość otrzymaną od wieloletniego posiadacza E36 compact. Podesłał mi to kiedy zastanawiałem się nad jakimś tanim dupowozem (skończyło się Toyotą Celicą VII, za dwa razy większe pieniądze niż planowałem). Miałem kompakta 323ti - to taki pocieszny popierdalacz z M52B25, czyli 2.5 litra R6 na pojedynczym vanosie, 170KM i 245NM przy 4K RPM,...
Witam! usterkę zlikwidowałem przyczyną była za długa półoś ta od strony kierowcy, trochę to dziwne bo kupiłem ją od identycznej hondy a była dłuższa o jakieś 4-5 cm no i podczas wpadnięcia w załom nie było już żadnego luzu co powodowało owe drgania. Pozdrawiam
Silnik od malucha jest przede wszystkim najprostszym z powodu układu chłodzenia i najdostępniejszym. Ale...któryś z kolegów napisał gdzieś tam wcześniej, że wywiercił spawy otworowe w moście od żuka by wyjąć jedną połówkę do skracania. Zapomniał natomiast dopisać w jaki cudowny sposób tego dokonał???? Mnie przy pomocy wiertarki stołowej i wierteł z...
Witam wszystkich zgromadzonych przed moim bardzo niepokojącym mnie problemem... Mój samochód to Renia Megane I phII z silnikiem 1.9dci 102KM. Mój problem polega na drżeniu poprzecznym (na boki) całego przodu samochodu podczas przyśpieszania w każdym zakresie obrotów, ale wraz ze zwiększaniem prędkości drgania rosną... Jeżeli w czasie jazdy nacisnę sprzęgło...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Witam. Seicento 1.1 2006 benzyna. Mam problem z szarpaniem podczas jazdy z prawej przedniej strony. Wymieniłem poduszkę pod skrzynią na oryginał, krzyżak na półosi, gumy na wahaczach sprawne, pozostałe poduszki sprawne, łożyska amortyzatorów sprawne. Maglownica jest w porządku, końcówki drążka sprawne. Mam auto o 6 miesięcy i od początku niewielkie...
Na rolkach dwa razy byłem, żeby zobaczyć opory toczenia. i serio wtedy nikt nie zauważył zużycia łożyska? Chyba lepiej będzie jeszcze raz wybrać się do mechanika - najlepiej innego... tudzież na stację diagnostyczną, ale taką poważną - taki pozaokresowy przegląd ("Panie potrzebuję sprawdzić zawieszenie bo coś się tłucze") zrobią za kilka groszy - to...