Może występuje w mocniejszych wersjach silnikowych.Od dołu zaglądałeś? Kiedyś, przy okazji rozmowy z rasowymi mechanikami [ spece od tuningu] padło stwierdzenie > złe przykręcenie poduszek może przenosić drgania. Niestety syn wyjechał do Angli, aja z nimi nie mam kontaktu. Warto też zerknąć na układ zawieszenia wydechu.
Jeśli nie wiesz jak wyglądają to mogę fotki zrobić jutro. Dokładniej to są przeciwwagi redukują drgania półosi
Spotkało mnie coś takiego i długo nikt sobie z tym nie radził. Półoś prawa, to dzielona w połowie, miała pękniętą sprężynę. Powodowało to skracanie półosi i wpadanie w wibracje napędu. Jak u Ciebie - od czasu do czasu ułożyła się tak, że było idealnie.
Witam. Kolego napisz czy pomogła wymiana półosi, mam ten sam problem tylko że w volvo, ale to ta sama konstrukcja.
Witam mam problem z VW t5 2.5tdi. Wyczuwalne drgania na 5 i6 biegu przy prędkości 100-120 wymieniłem prawą półoś i nic nie po mogło. Proszę o pomoc bo nie wiem gdzie dalej szukać
Pewnie, że nie ma, jeśli to zwykłe 2.3 d bez turbo, rocznik 1996 to masz zwykłe koło zamachowe. Dodano po 2 Twoje problemy to rozwalony tłumik drgań skrętnych na tarczy. Do wymiany: Tarcza, docisk, łożysko oporowe. Dodatkowo uszczelniacze półosi, oraz osłony na przegubach wymień.
Poduszki silnika , przeguby , półosie , wiele przyczyn moze być
Spróbuj półosie przejrzeć!!!
Ja miałem kiedyś podobną przypadłość, drgania pochodziły od skrzywionej półosi napędowej + nadmierne luzy.
A tam nie ma podpory półosi ?
Jeśli nie ma żadnych luzów na drążkach, to można zadać pytanie- czy auto nie miało żadnej kolizji przodem. Jeśli tak, to może mieć delikatnie wygiętą półoś napędową, lub uszkodzony przegub półosi w skrzyni.
Miałem taki przypadek w Fordzie z 1998 roku. Lata temu. Powyżej 60 km/h i przyspieszaniu drgania niesamowite. Do 130, powyżej 130 zapewne były tak częste, że stały się mniej wyczuwalne. Prawa półoś, tj. po stronie pasażera. Co było przyczyną, to nie wiem, może wada, może gdzieś zahaczyłem, nie mam pojęcia. Dużo jazdy po mieście, to nie czułem. Ale jak...
Zobacz czy ci w przegubie wew nie wypadła jedna z koronek.
Stan 2300 żeby sprawdzic amortyzator drgań na półosi prawej.a gdzie on się znajduje,czy to jest ten krzyżaczek na środku,pośrodku zdjęcia które dodał ROBOKOP.
Jeśli jest tam podpora na półosi długiej od prawej strony, to jak najbardziej może powodować szarpania oraz drgania, płynnie nie przenosi napędu
Żadnego luzu to chyba tylko nowy nie ma. Nie wiem, czy Ci to coś pomoże, ale: 1. trafiłem raz na mazdę co "klikała' na zakręcie. Mówię przegub. Z ciekawości rozbieram, myję, i oglądam. Kulki- błysk, bieżnie zero zużycia /bez żadnych wybić w środkowej części/, koszyk- super. Myślę wieloklin. Sprawdzam, ciasny. Zakładam go z powrotem, z nowym smarem i...
Półosie przód, przeguby wewnętrzne.
Nie można. Łożysko i piasta do wymiany. A w bębnie nie jest za luźno? Wybijał bieżnie z bębna czy wkładał łożysko na starą? Poza tym napisz czy zjawisko występuje tylko czy przyśpieszasz, czy jak toczysz się na luzie przy tej prędkości też wibruje? Poza tym, luz luzem, ale żeby wibrowało od tego łożyska aż tak bardzo to nie sądzę. Szybciej postawił...
Witam. Czy wymiany półosi 1.6 i 1.6 fsi są takie same? Wymieniłem półoś prawą,ale na taką z 1.6 8v i są drgania przy skręcaniu. W fsi numer to 1j0407272gt,a ta ma 1j0407272en
Witam Też miałem podobny problem i okazało się, że prawa półoś była do wymiany. Po wymianie nie to autko spoko, drgania jak ręką odjął, lepiej wymienić obie półosie, powinno się poprawić, lub drgania ustąpić. Pozdr.
No to może przeguby, skrzywione półosie, skrzynia trudno wyrokować.
Dzisiaj załatwiłem problem. Rozmawiałem z zaprzyjaźnionym mechanikiem fachurą z Opla przedstawiłem mu problem i on nasunął mi przypuszczalną przyczynę. A mianowicie przesunięcie się silnika na poduszce i zmniejszenie luzu na półosi skrzyni biegów która dociskając do elementów skrzyni biegów może powodować przenoszenie drgań z silnika na karoserię. Jeszcze...
Hej, jedna półoś z skf była w cenie około 700zł, nie mam już słów do tego samochodu, teraz wymieniłem skrzynie na inną stuki są dalej, wycie jakby się zmniejszyło pozostają tylko półosie. Jak masz drgania to zacząłbym od sprawdzenia opon i wyważenia kół no i oczywiście felgi muszą być proste. Jak to będzie OK to trzeba jeszcze sprawdzić czy w zawieszeniu...
Ukręcona półoś - zobacz pod tłumikiem drgań (tuleja metalowo-gumowa na środku półosi). Wżery z rdzy pod gumą z czasem doprowadzają do zwężenia przekroju wałka półosi i wałek pęka.
Chyba to pchła. Ja osobiście zacząłbym od poduszek przed wymianą skrzyni czy też półosi.
Siemka🙂, mam problem z moim passatem mianowicie podczas przyspieszania są drgania gdy odpuszczę gaz drgania ustają myślałem ze to przeguby wiec zmieniłem odydwie półosie na nowe firmy mahle po wymianie nadal jest tak samo koła są wyważone, może ktoś miał taki problem i wie co może być nie tak Pozdro
Albo łożysko prawej podpory półosi. Miałem tak samo, tylko na początku huczało a na wybojach i po puszczeniu gazu ustawało, później drgało.
Witam. Piszesz że półosie regenerowane. Poszukaj moich wątków. To samo przerabiałem z podobnym przedziałem prędkości. U mnie 80-110km/h Problemem okazał się przegub zewnętrzny. Poszukaj w moich watkach Wszystko opisane jak przebiegało szukanie i wynik tego. Może się przyda. Pozdrawiam.
Na początek sprawdź koła, ewentualnie zamień przód z tyłem. Ale ja bym postawił na półosie. Konkretnie przeguby wewnętrzne. Zdemontuj półosie, zbij przeguby wewnętrzne i zamień stronami, lewy z prawym. Powinno pomóc.
Witam. Czy problem został rozwiązany bo mam bardzo podobny problem . Bicie zaczyn się przy 80 i znika dopiero przy 160. Tarcze półosie piasty są nowe . W zawieszeniu nie ma luzów
Hej, Mogą to być zużyte/uszkodzone poduszki silnika lub skrzyni biegów, sprawdź też czy nie poluzował się element wyważający na prawej półosi napędowej
... przy prędkości od ok. 90km/h do 150km/h ... Jeśli poniżej 90 nic się nie dzieje to jedź wolniej :P Wyszło tak a miało wyjść: Jeśli poniżej 90 nic się nie dzieje to sugerowałoby np. półosie - w każdym bądź razie coś w układzie jezdnym (koła, półosie, tarcze).
Jeśli drgania występują tylko przy przyśpieszaniu a przeguby są w porządku, najprawdopodobnie masz popękane sprężyny na tarczy sprzęgłowej, ale przed tym sprawdz czy któraś z poduszek pod skrzynią nie jest szczelona ponieważ podczas przyśpieszania może sie przesówac i napinac za bardzo na którąś z półosi.
Takie objawy u mnie skończyły się wymianą wewnętrznych przegubów na półosi (tych przy skrzyni).
Jestem po wymianie półosi napędowych z przegubami niestety drgania chociaż osłabły nadal występują. Powiedział bym że drgania osłabły o połowę ale nadal są choć nie tak mocne jak wcześniej . Jakieś pomysły co to może być , jeżeli po wymianie półosi się trochę uspokoiło ale nie do końca to problem może jest blisko. ?
Dzień dobry, problem męczy mnie już pół roku, a mianowicie: podczas gwałtownego przyspieszania (choć nie zawsze) czuć drgania samochodu i drgania kierownicy. Zostało zrobione: - tarcze nowe - felga wyprostowana + wyważone na "0" (opony letnie 2013r) - zamienione na zimówki i wyważone na "0" (zimowe 2014) - półosie zregenerowane w jakimś zakładzie w...
Sprawa wygląda tak : Popatrz czy otwór w którym ma byc pół os jest na przeciw otworu starej odpory tzn czy podpora ma otwór tak samo oddalony od mocowania jak stara podpora po prostu chodzi o to żeby otwór na os był w spół osiowo z wyjściem dyferencjału żeby nie było tak ze zakręcasz podporę i chcesz ja dokręcić do mocowania ale musiał byś ''nagiąć...
Luz na flanszy półosi na skrzyni biegów typowa usterka
Witam otóż mam problem z moją laguna 1 2.0 8V,gdyż podczas przyśpieszania czuję minimalne drgania kierownicy lewo, prawo także na postoju są wyczuwalne drgania nadwoziem. Byłem u mechanika i sprawdził mi koła,przeguby,półosie,poduszki silnika wymienił łożyska w kołach a drgania nadal występują. Bardzo proszę o pomoc
Przegub wewnętrzny. Przeciwwaga na półosi jest? Nie zsunęła się?
Felgi i opony przekładane kilka razy. A teraz są nowe felgi. W miarę jak bedę miał czas sprawdzę półosie.
Wyważę koła (drogą eliminacji, może jakimś cudem ma to związek), dam do sprawdzenia zawieszenie (tylko jak tu cokolwiek mogło paść, jak wszystko nowe lub prawie nowe) i do wglądu raz jeszcze hamulce. Jak zwykle usterka widmo... Wydaje mi się, że nie może to być bezpośrednio wina tarcz, skoro stare miały odchyły do 0.02mm, a nowe 0.01mm. Z tego wynika...
terkotanie na luzie to prawdopodobnie dwumasa a telepanie budą powyżej 100km/h przeguby wewnętrzne półosi
Pęknięta półoś w miejscu gumowego tłumika drgań.
Płyn sprawdzałem, pompa nie wyje. Jedno co znalazłem to masa wyrównoważająca na półosi latała. Wywaliłem ją jak była drgało cały czas teraz 70% drga 30%ok
Czy przypadkiem nie masz luzu na długiej półosi. Może masz wybity przegub wewnętrzny i półoś dostaje bicia
Koła można doważyć na samochodzie ( niewiele zakładów to ma) co z półosią nie jest krzywa, posiada tłumik drgań?
Falujące obroty w benzynowych renówkach to często wina cewek zapłonowych. Aby nie wymieniać w ciemno proponuję zgadać się z kimś i podmienić cały komplet na chwilę. Drgania na kierownicy oprócz tarcz hamulcowych to także niewyważone koła (z tyłu też!), sterane życiem łożyska i półosie. Kiedy wymieniano świece?
Wyważ kierownice ;) a tak serio to półosie do wymiany jak tylko podczas przyśpieszania. Na luzie objaw nie występuje?
Witam ponownie. Stukot dalej nie rozwiązany. Zauważyłem luz w półosi tzn lewo prawo góra dół nie wiem czy to na przegubach?? Wewnętrzny był wymieniany a też jest luz jak poszarpie. Lewa półoś nie ma żadnych luzów. Co oznaczają takie luzy w półosi.??
Sprawdź jeszcze raz dokładnie półosie, przeguby bo z opisu to wynika że to ich sprawka.
Jeśli byłby to przegub zewnętrzny działo by się to przy małych prędkościach i skręconych kołach.Towarzyszy im charakterystyczny hałas. Jeśli drgania powstają podczas dużego obciążenia, ale na prostej drodze, prawdopodobnie uszkodził się przegub wewnętrzny. Sprawdzałeś zbieżność kół, geometrię zawieszenia? Mogą to być również luzy na sworzniach lub zużytych...
Tak, wtedy będziesz wymieniał skrzynie, półosie i przeguby.
A fabrycznie założony jest ten tłumik drgań? Czy się go zakłada jak wibracje są np lekko krzywa półoś?
u mnie niestety takie same objawy, na drugim biegu ma największe drgania, wymienione koopa rzeczy łącznie z dwumasą i sprzęgłem oczywiście nowe i nadal to samo :( sprawdzona skrzynia biegów, wymienione przeguby, półosie, łącznik skrzyni biegów, przesuwany w różne strony na górnych poduchach silnika, podmieniane koła, zawieszenie sprawne, nowe końcówki...
jeśli jeszcze nie znalazłeś przyczyny tych drgań sprawdz sobie czy łapa poduszki mocowania silnika ma dostateczny luz od np. obudowy kolumny amortyzatora może to być niewielki punkt styku z karoserią a trudny do zlokalizowania i męczący miałem coś takiego u siebie i mechanik już szukał winy nawet w skrzyni biegów gdy uprzednia wymiana półosi nic nie...
Nikt nie jest wróżką , sprawdzić dokładnie półosie napędowe , działanie sprzęgła a póżniej zadawać pytania.
Wspomniałeś coś o przednich półosiach i luzach w półosi tzn w przegubie środkowym ( czyli masz 4x4). To może być przyczyna twoich drgań - odczuwalnych też na kierownicy - przy przyspieszaniu. Miałem ten problem w innym aucie, gdzie półoś była złożona z 3ch krzyżaków i środkowy miał lekkie luzy . Pomogła wymiana krzyżaka - dobrany po wymiarach wg oryginału...
Accord VII - problem drgania kierownicy wynikjące najczęściej z luzu na wieloklinie przegubu wewnętrznego, powodujące że odgina się na boki i półoś nie pracuje osiowo. Zastanawiam się, czy w części przypadków drgań nie powodował czasami przegub zewnętrzny. Zakładając, że ma on wżery mógłby odginać półośkę powodując przekręcanie przegubu wewnętrznego...
Z takimi momentami obrotowymi, jakie osiągają dziś silniki Diesla, nieraz ciężko jest zastosować koło sztywne. Kit 4P od VALEO to niezły pomysł, ale wtedy drgania i wibracje przenoszą się na układ napędowy, więc jeżeli chcesz tym autem pojeździć trochę, nie ma sensu narażać pozostałe peryferia skrzyni i półosi na takie obciążenia. Nie rozumiem tylko,...
Witam. Czy zmieniał ktoś koło dwumasowe na sztywne koło zamachowe, w tym silniku z manualną 6cio biegową skrzynią ? . Podobno Valeo robi takie zestawy. Jak to wygląda w praktyce, chodzi mi głównie o żywnotność układu napędowego , wibracje, drgania itp. Z tego co widziałem, to tarcza sprzęgła z takiego zestawu ma grube sprężyny co powinno w mniejszym...
Podpora była sprawdzana wraz z poduszkami. Półosie również były sprawdzane, nawet wymieniane na inne. Czasami przy całkowitym wciśnięciu pedału gazu ślizga się na sprzęgle i drgań nie ma. Może to coś od sprzęgła ?..
Czujnik zegarowy i badanie luzu łożysk. Plus sprawdzenie czy półosie proste. Czasem po dzwonie uginają się i powoduje objawy podobne do niewyważenia kół. Sprężyny i amory sprawne.
Witam. Jeżeli słychać z prawej strony wibracje pomiędzy 1500 a 2000 obr./min , szczególnie przy dodawaniu gazu macie wybitą podporę półosi . W niektórych modelach była aluminiowa i właśnie ta ulega uszkodzeniu , drgania powodują rozbicie gniazda łożyska w podporze. Wymiana na żeliwną i po problemie.
Panowie, zauważyłem dość spory luz na półosi, od strony skrzyni (strona kierowcy). Byłem na przeglądzie zawieszenia, okazało się że mam do wymiany 2x wahacze, łączniki i drążki - wczoraj to zrobiłem aczkolwiek jeszcze nie zlozyłem całości bo nie kupiłem opaski na gume półosi, kiedy ściagałem starą zauważyłem że właśnie owa półoś ma dośc duży luz, myślę...
Witam. Seicento 1.1 2006 benzyna. Mam problem z szarpaniem podczas jazdy z prawej przedniej strony. Wymieniłem poduszkę pod skrzynią na oryginał, krzyżak na półosi, gumy na wahaczach sprawne, pozostałe poduszki sprawne, łożyska amortyzatorów sprawne. Maglownica jest w porządku, końcówki drążka sprawne. Mam auto o 6 miesięcy i od początku niewielkie...
W przypadku wibracji silnika takiego jak mój ( 1.9 tdi AJM i nie tylko) poleca się sprawdzić następujące elementy: 1) pompowtryski- grupa 13,18,23 oraz ich ustawienie względem głowicy 2) łącznik elastyczny wydechu 3) przeguby wewnętrzne półosi plus wałek kołnierzowy skrzyni biegów- dość rzadka awaria 4) poduszki silnika 5) sprzęgiełko jednokierunkowe...
Siema, piszę już z lekką desperacją bo nie wiem co robić, kupiłem niecały rok temu beemkę E39 touring z 3 litrowym dieslem, 2001 r, sprzęgniętym z manualną skrzynią, zawias z tyłu na sprężynach. Problem polega na drżeniu całego nadwozia, drżeniu kierownicy jak przy niewyważonych kołach oraz słyszalnym głuchym dudnieniu wewnątrz auta. Głuche dudnienie...
Jeśli drży mocniej ze wzrostem prędkości to tylko od krzywizn albo ważenia elementów wirujących - luzy w zawieszeniu nie mają z tym wiele wspólnego. Jeśli sprawdzałeś na 3 kompletach kół to może my je wykluczyć, w zasadzie najlepiej założyć na próbę z innego sprawnego auta, bo na własnych kompletach może być to samo, bo ważone u tego samego wulkanizatora...
Czopy nie leżą w osi - standardowa usterka w małych dwusuwach, gdzie do ściągania kół ze stożków bywa używany młotek, bądź metoda podważania. Naprawa jest dość trudna, często nieopłacalna - konieczne jest zachowanie równoległości przeciwwag i osi półosi. Czyli tokarka z kłami, czujnik zegarowy do kontroli i prasa.
Witam Mam fiata Uno 899cm. 2000r. Wymianiłem sobie w nim uszczelniacz półosi ten przy skzyni z lewej strony. Teraz gdy jadę po nierównościach słyszę takie ciche stukanie przy lewym kole:(.Wadliwe amortyzatory, sprężyny, czy luz na sworzniu wykluczam gdyż wszystko jest nowe. Zastanawiam się czy to może przegub, gdyż przy montażu łożyska uszczelniającego...
Zapytaj w Intercarsie, czy mają kit do tego auta, tj sztywne koło zamachowe i sprzęgło z tarczą wyposażoną w tłumik drgań skrętnych. Tylko montuj na wyraźne życzenie klienta, bo to i tak prędzej czy później coś rozwali, albo skrzynię albo poduszki, albo półosie
Wygląda na luz na półosi albo kole. Możesz poszarpać za koło czy nie ma luzu. W trasie i tak tego nie naprawisz jedź spokojnie max 100-110 km/h (za jakimś TIR-em)
itajcie, od roku zmagam się z drganiami, które powstają przy przyspieszaniu na 2 i 3 biegu. (od 25 do 50km/h) -Wał był u specjalisty stwierdził ze nie wymaga wyważenia, krzyżaki super stan ale profilaktycznie wymieniłem podpory i gumowy tłumki drgań. -Mechanik stwierdził ze to wina skrzyni, skrzynię wymieniłem dałem nowe łożysko oporowe tak jaki i nowe...
Wewnętrzne przeguby do kontroli, niestety osiągalne z całymi półosiami.
Właśnie półosie i inne rzeczy związane z kołami raczej odrzucam, nie raz miałem źle wyważone koło, ale wibracje były przy wyższych prędkościach i inaczej się objawiały, raczej to był masaż tyłka przez przenoszone po ramię drgania, a tu są wyższe częstotliwości i jak ostatnio jeździłem z przyczepką, to miałem wrażenie że plastiki na tunelu i podłokietniku...
Witam, czy udało się wyeliminować problem drgań? Też jeżdżę scania r450 2016 r i też mam takie drgania. Dodam, że zawieszenie kabiny już mam zrobione i w sumie nic się nie zmieniło. Koła odpadają, ponieważ przy niższych prędkościach nic się nie dzieje, tj. do 75km/H z resztą na tylnej osi mam już trzeci komplet kół z innych aut, też marki scania i jest...
Na rolkach dwa razy byłem, żeby zobaczyć opory toczenia. i serio wtedy nikt nie zauważył zużycia łożyska? Chyba lepiej będzie jeszcze raz wybrać się do mechanika - najlepiej innego... tudzież na stację diagnostyczną, ale taką poważną - taki pozaokresowy przegląd ("Panie potrzebuję sprawdzić zawieszenie bo coś się tłucze") zrobią za kilka groszy - to...
na gazie czesto pokazuje p304 wypadanie zaplonu na 4 cylindrze... Na benzynie też są drgania? Moze to faktycznie podpora walu ? jak to zdiagnozowac? Złapać za wał i poszarpać. Nic nie ma stukać, nie może być widocznych luzów, potem jeśli jest dość miejsca, odkręcić podporę od karoserii i nią obracać. Chodzi tu o sprawdzenie samego łożyska, ma się obracać...
Co do falowania auta Koła na wyważarkę. Niektóre warsztaty, oferują doważanie kół na samochodzie. Robi się to bez zdejmowania koła. Auto wystarczy unieść na podnośniku lub wjechać na specjalną rolkę. Niweluje to wibracje kierownicy i nadwozia spowodowane niedoskonałością półosi lub innego elementu, który obraca się podczas jazdy i może wywoływać drgania...
Witam, pomoże ktoś w odczycie Logów, czy wszystko jest ok z turbem itd? chodzi o to ze w samochodzie zostało wymienione wszystko co związane z napędem ( skrzynia, dwumas, półosie) poduszki i nadal podczas przyspieszania są drgania, zauważyłem w vagu ze kąt synchronizacji wałka wynosi -2,9, trochę się zdziwiłem, ponieważ ludzie piszą że powinno być 0...
Witam, Mam problem z wibracjami, drganiami całego podwozia podczas jazdy przy pewnych prędkościach. Mam nowe opony, nowe tarcze hamulcowe, koła wyważane, zamieniane też tył na przód. Auto powiedzmy przy niskich prędkościach jedzie normalnie, około 50-60km/h czuć jakieś drgania, potem około 70-70km/h jedzie płynnie i około 90km/h zaczynają się chyba...
Posiadam audi a4 b6 2002 131KM (...) miałem problemy z przegubem wewnętrznym wymieniłem go niestety ale na używany bo trzeba było z serwisu a to już ceny! Niestety wiele ludzi zapomina o tym, że pieniądze trzeba mieć nie tylko na zakup samochodu ale również na jego późniejsze utrzymanie... a im bardziej prestiżowa marka tym to utrzymanie jest droższe....
Dzień dobry, po mocnym dodaniu gazu silnik wibruje w momencie najwyższego momentu obrotowego, po przekroczeniu tego punktu wibracje ustają. 1900 - 2400obr/min w tym przedziale akurat w mapie jest ustawione 1,3Bar doładowania. Drgania występują na każdym biegu. W samochodzie wymieniłem już pompowtryski, dwumas na jedno mas, całe półosie z przegubami,...
Witam wszystkich forumowiczów. W sierpniu bieżącego roku miałem wymienione tylne amorki przed urlopem.Niby wszystko ok. z tyłu lecz z przodu jadąc prosto zacząłem wyczuwać dziwne wibracje i pukanie w prawym przednim kole. Podczas skręcania w prawo się nasilają i od tamtego momentu wibracją z biegiem czasu przybierają na sile, szczególnie podczas skręcania...
Sprawdziłbym półosie, oraz w pierwszej kolejności czy felgi są Fordowskie a jeżeli nie to czy zdjęte są takie sprężyste podkładki zabezpieczające na szpilkach. Felgi niefabryczne nie mają podtoczenia i koło nie jest wycentrowane i bije.
Cześć, mam problem z drżeniem auta. Zauważyłem drgania przy przyspieszaniu, raczej są one tylko na 4/5 biegu, tak od 60 km/h. I są tylko przy przyspieszaniu na początku. Luz był na przegubie wewnętrznym delikatny, kupiłem nowy i przy okazji wymieniłem także zewnętrzny bo się okazało, że jest tam jeszcze większy. Niestety nic to nie dało. Na drugiej...
Mam problem z Toyotą Auris Hybrid 2013. Przy małych prędkościach kanguruje, jakby hamował. Przy 70 km/h słychać stuki z lewej strony, a przy 120-140 km/h tak tłucze, że całym autem trzęsie. Byłem na diagnostyce, wszystko ok. W ASO powiedział mi chłop, że EGR, jeszcze nie zrobiłem. Ale czy ktoś spotkał się z takim problemem? I jeszcze delikatnie ściąga...
dołączę się do tematu ponieważ mam odrobinę podobne objawy tzn. w zakresie obrotów 1700-2500 na każdym biegu silnik wpada w wibracje przy znacznym dodaniu gazu. Drgania są o tej samej częstotliwości w tym zakresie obrotów na każdym biegu więc odpada problem kół, półosi, przegubów i innych elementów ponieważ wraz ze wzrostem prędkości częstotliwość by...
Cześć Jak w temacie, auto wpada w wibracje, drgania w momencie dodawania gazu, najbardziej w okolicach 2 tyś obrotów na biegu 3 i 4. Próbowałem zasięgnąć opinii w punktach, które zajmują się regeneracją półosi (najbardziej p-podobne) na temat tego zachowania i wszyscy stwierdzali, że przyczyną jest półoś prawa lub też półosie, a dokładniej przeguby...
Fiat punto 1.1 rok 1996. Częste niszczenie łożysk na półosi długiej od strony skrzyni biegów. Objawy; pod obciążeniem najczęściej zaczyna się przy skręconych kołach zaczyna drgać drążek zmiany biegów i następuje zgrzyt (łożyska rozpadają się i niszczą przegub).Bez obciążenia na wprost można do pewnego czasu jeździć . Potem już tak przeskakuje, że nie...
Witam . podpinam się do tematu bo mam podobne objawy w swoim Volvo 460 1,9 .U mnie najbardziej słychać wibracje przy dojeżdżaniu na wierzchołek wzniesienia przy przyspieszaniu. Przy ( w czasie jazdy ) delikatnym zjechaniu w lewo lub w prawo , drgania znikają na jakiś czas .Tak samo się dzieje przy jeździe do tyłu .Mam dwie sugestie .Pierwsza, to sprawdzić...
Kurczę, zapomniałem sprecyzować. "Podczas jazdy dość mocno koła przenoszą wibracje na auto i wszystko także czuć na kierownicy" dzieje się tak tylko i wyłącznie na dziurach. Jadąc po prostej drodze bez nierówności problem nie występuje. Zbieżność, geometria 3D oraz wyważenie kół było. Na stalówkach i oponach zimowych jest taka sama sytuacja. Co do reszty...
Wygląda to na przeguby bądź półoś. Pozdrawiam.
Witam Po zmienionej półosi, łożyskau okazało sie iż powodem najprawdopodobniej był pan który wyważał mi koła (2 KOMPLETY) nawet mimo lekko nie równej feldze po wyważeniu u innego fachowca nic nie wibruje. Zawsze pierwszo upewnijcie sie czy opony i felgi są ok oraz czy nie ma duzego bicia Pozdrawiam ;) temat uważam za rozwiązany
Witam. Wiem że podobny temat był już przerabiany ale może ktoś znalazł albo zna rozwiązanie problemu drgającej kierownicy w peugeot 307 SW 2.0 hdi 136KM. Problem występuje tylko powyżej 130 km/h. Poniżej co zostało zrobione w aucie: Żeby było zabawnie wymienione na nowe: 1) sprzęgło i dwumasa, 2) drążki kierownicze całe i zbieżność 3) półosie całe 4)...
prawa półoś prawdopodobnie.
Nie nazwałbym tego wibracją, bo to jest tak jakby drżenie, które uderza w podłogę odczuwalne po stronie kierowcy i pasażera. Mi się wydaję, że to tłumiki drgań w tarczy sprzęgła powodują takie zjawisko. Teoretycznie na skrzynie też za wcześnie Masz auto na gwarancji może uda się to pchnąć bez kosztowo, ale to różnie bywa
Skf jest dobry, uzywalem w a4, wiem, polecam nie ma co kombinowac i szukac bo szkoda czasu, i kupowac w sklepie raczej proponuje. I chodzi o wewnetrzny, zewnatrzny przy skretach ale to raczej bys zauwazyl. Ja osobiacie stawialbym na zawieszenie lub dwumase , nie sadze zeby przegub az do tego stopnia powodowal takie drgania. Moze strzelac ale drgania?...
Teoretycznie masz rację. Wiem że powinny być dwa człony. Prędkość kątowa nie zmieni się jednak jeśli jest zachowana osiowość. Odchylenia powstałe podczas drgań silnika nie będą miały większego znaczenia. U mnie jako drugi człon jest przegub wewnętrzny na półosi, przy skrzyni tico. Wiem że to nie to samo ale przy zachowaniu współosiowości nie powinno...
przegub półosi bicie półosi śruba półosi
akumulator tesco rezonans karoserii wtyczka angielska
hisense pralka sterownik hulajnoga elektrycznase
Winbond W77E58-25 – kopiowanie i odczyt mikrokontrolera, programatory, blokada LB1/LB2 Continental M4L – opis 18 pinów złącza ECU i KESSY, pinout, Vitesco, motocykle, VAG