Sam przegub jeżeli półoś jest dobra.
Jeśli nie ma żadnych luzów na drążkach, to można zadać pytanie- czy auto nie miało żadnej kolizji przodem. Jeśli tak, to może mieć delikatnie wygiętą półoś napędową, lub uszkodzony przegub półosi w skrzyni.
Z drugiej strony niż zdjęcie zrobione szukaj.
Da się założyć nowy przegub na twoją półośkę. Trzeba rozwalić stary przegub i założyć nowy tyle że należy pamiętać że zdjąć go już się nie da bez zniszczenia. Robiłeś już takie wymiany przegubów na nierozbieralnych półosiach od Renault ? czy jest opcja wymiany półosi tak żeby potem dało się wymienić sam przegub a nie całą półoś. W Renault masz dwa...
Nie sądzę, byś musiał kończyć 2500. To nie musi być lusterko. Oczywiście im gładsze tym lepiej ale bez przesady. Sposób bardzo dobry i prosty. Nie wiem w czym problem?
Dowiedziałem się że przegub zewnętrzny jest nie rozbieralny Bzdura. Albo masz homokinetyczny, ktory zdejmuje sie z polosi, albo masz tripod, ktory trzeba zozpiac (zdjac kielich) i przeciagnac oslone przez tripod przy pomocy stozka. Oczywiscie, mozesz zdjac oslone od strony skrzyni i ja wymienic przy okazji. Bedzie latwiej, jesli masz tripod od strony...
Ogólnie przez ten seger przegub jest problematyczny do zdjęcia. Jak przegub idzie do kibla to najlepiej przetnij go na pół. A jak nie idzie to i tak go przetnij bo się namęczysz, rozwalisz tak czy siak przegub od uderzania, a nowy kosztuje grosze. Dzięki . Czy trzeba dużo siły użyć po odgięciu segera. Młotkiem uderzać czy wtedy wystarczy ściągnąć Trzeba...
Rozpinasz zwrotnicę od wahacza i tyle wystarczy, przegub siedzi na półosi na wcisk przytrzymywany pierścieniem sprężynowym, zbijasz przegub z półosi uderzając go młotkiem
Coś drogo, skrzynia do 1,8 kosztuje ok 500zł (używana), sprzęgło 350 (sachs), robocizna ok 350zł Może się okazać, że ww podzespoły są ok, natomiast rozleciał się przegub na półosi Ale sądząc z opisu: "nie pali na benzynie", "masło na bagnecie" to ten samochód najlepsze lata ma już baaardzo dawno za sobą
Pogadaliście Sobie? To do założyciela tematu, masz uszkodzony przegub zewnętrzny, on ustala pozycję półosi, jeśli są luzy wzdłużne, jak na filmiku, świadczy to o jego zużyciu, lub nadmiernym luzie połączenia z półosią. Co do przegubu wew. jest to przegub kompensacyjny, mający za zadanie umożliwienie pracy zawieszenia, żargonowo suwliwy, sprawdzamy go...
"Patent" renaulta polega własnie na tym ze przegub jest nierozdzielny półosią. Przy wymianie uszkodzonego trzeba kupic całość. Nie napisałeś która to strona, a od tego zależy ile będziesz sie męczyć. Generalnie żeby wymienić gumy na przegubach zewnętrznych trzeba wyciągnac połoś z auta i zdemontować krzyżak (przegub wewnętrzny), dopiero tamtędy można...
Poniżej jest dobry link jak wymienić przegub ewentualnie osłonę gumową. Zajęło mi niecałe półgodziny (robiłem to po raz pierwszy) i nie użyłem nawet młotka. http://www.centrum.audi80.pl/content/vie...
Kolego wnioskuje z twojego pytania że jeszcze nie miałeś "do czynienia" z wymianą przegubu w jakimkolwiek samochodzie! Młotkiem to nic "nie pukaj" ,ponieważ on się sam nie zsunie z półosi. Musisz podważyć i ściągnąć metalową osłone (metalowa blacha) osłaniająca przegub a następnie za pomocą szczypiec (do pierscieni zabezpieczających) rozszerzyć pierścień...
Tak masz racje to ten mały zeger jest tam takie małe wycięcie w przegubie i trzeba tam włożyć szczybce zegera i rozchylić albo ścisnąć lekko puknąć w przegub i on sam wyskoczy powodzenia.
Podejrzany: przegub.
troche NTG, ale: jeżeli prędkościomierz pokazuje to znaczy że skrzynia jest napędzana. Jeżeli napęd nie jest przenoszony, to mógł rozleieć sie mechanizm różnicowy w skrzyni. Mogł też rozsypać się przegub, ukręcić półoś. Zaciągnij ręczny, wrzuć bieg i puść sprzęgło na pracującym silniku, a potem zajżyj pod spód czy się półoś któraś kręci. Jeżeli się...
To co zaznaczyłeś na czerwono to przecież koniec półosi.:D Co chcesz tam zdemontować? Zbij przegub (a raczej wewnętrzną czaszę) lub wyprasuj z niego półoś. Nie zgub podkładki. Powodzenia.:D
Witam. Z tego co wiem to podobnie jak w większości aut około 4-5 milimetrów od końca półosi na frezie jest rowek w którym znajduje się przecięty druciany pierścionek (rozprężny) który zabezpiecza przegub przed "zejściem z półosi". Najlepiej robi się to w dwie osoby :-). Jedna ręką trzymasz półoś a drugą przegub odciągając go od półosi, natomiast druga...
Prędzej wyrobi się łożysko podpory albo dostanie luzu w aluminiowej obudowie niż wewnętrzny przegub półosi. Jak wygląda podpora - jest dużo zdjęć necie - tu przykładowe:
Na podniesionym kolo nie stawia oporów a na opuszczonym tak , więc zerwany przegub półosi napędowej będzie rwał i przeskakiwał . Zwróć uwagę na osłony przegubów . :|
zdecydowanie młotkiem w przegub, albo dłuższa śruba z takim samym gwintem.
Takie usterki lokalizuje się dosłownie w kilka minut. Tam nie ma żadnej filozofii, masz trzy rzeczy do sprawdzenia (posłuchania stetoskopem) skrzynia, przegub wew. półosi, przegub zew. półosi, piasta z zaciskiem. Wcześniej opisałem jak. Jak montowałeś łożysko, prasa czy młotek. Stetoskop lub kawałek kija od szczotki powinien wszystko powiedzieć.
Zależy w jakim samochodzie. W przednionapędowym konieczne jest odkręcenie/wyjęcie półosi napędowych, a z tym wiązały się różne rozwiązania: 1. Przeguby wewnętrzne przykręcane do półosi wystających ze skrzyni (na stałe) — olej się nie wyleje 2. Przeguby wewnętrzne włożone w skrzynię biegów — olej wylewa się przy wyjęciu. 3. Półosie symetryczne, o równej...
Witam chciałbym się dowiedzieć jak zdjąć przegub z półosi w vectrze a 1.6 wyciągnąłem już przegub z piasty zdjąłem osłonę gumową i chciałbym się dowiedzieć jak to zrobić żeby nie wyciągać półosi z skrzyni tylko sciągnąć przegub bezpośrednio z półosi co trzeba zrobić czy są tam jakieś zatrzaski czy co żeby nie uszkodzić czegoś i żeby zeszło bez problemu...
Witam. Skoro piszesz że półosie kręcą się w odwrotne strony to jest szansa że przegub. Wrzuć 1 podnieś auto z jednej później z drugiej strony jeżeli ukręcił się przegub to sam zobaczysz różnice, z jednej strony koło powinno obracać się bez oporów wydawać dziwne dźwięki z drugiej nie powinieneś być wstanie obrócić tam gdzie sprawny przegub powinieneś...
A czy przegub z półosią również wymieniony?
Rozetnij starą osłonę, umyj go dokładnie a znajdziesz zawleczkę przy samym przegubie i rozepniesz przegub z półosią. Może to pomoże[url=https://www.youtube.com/watch...
Do sprawdzenia przeguby półosi, oraz ich końcówki wchodzące w dyferencjał.
To co wyje to na pewno nie łożysko koła i nie przegub półosi. :D Bardziej mi to pasuje na wentylator kabiny. Sprawdź jak zaczyna wyć czy się nie zmienia jak zmienisz siłę nawiewu. Jakość zdjęć jest the best. :cry: Ten zielonkawy nalot to mi przypomina płyn chłodzący. :cry:
kolego udało się już usprawnić auto ? ja miałem taki sam objaw tylko rozsypało mi się łożysko na krzyżaku . koszt częsci 35zł i oczywiście w/z półosi . jeśli masz dalej problem to mam jeszcze dwa łożyska .
Poduszki silnika , przeguby , półosie , wiele przyczyn moze być
Witam muszą być takie same dla wszystkich kół. W/g mnie masz uszkodzony pierścień enkodera od czujnika ABS lub sam czujnik w którymś kole. Maiłem takie same objawy i przyczyną był pęknięty pierścień enkodera (tzw. koło foniczne) Jeżeli informacja o prędkości jest różna dla poszczególnych kół, to po wykryciu przez ABS sygnału ze stycznika hamulca rozpoczyna...
Półoś od automatu jest krótsza o około 7 mm, ale po wymianie samego przegubu to nic nie powinno się zmienić, chyba że ktoś przed tobą eksperymentował z tymi częściami i dla tego przegub był taki jak to nazwałeś zmęczony. Niezły do porównań i doboru tak przegubów jak i półosi jest katalog on-line znanych producentów tych podzespołów, np: Metelli, Cifam.
Witam. muszę wymienić przeguby wewnętrzne. Odkręciłem te 6 śrub mocujących przegub do skrzyni (z jednej i drugiej strony) ale nie wiem jak ściągnąć przegub z półosi a nie chce nic popsuć. Więc ktoś wie jak je ściągnąć????
W moim dziadku typu Mondeo stuki powodował niedokręcony przegub półosi po wymianie łożyska. Ale jeśli nie było ściągania piasty to obstawiałbym w/w poduszke.
Tak na ucho przegub na półosi woła o wymianę.
Nie, element o który mi chodzi to fragment samego przegubu półosi - odnalazłem już jego nazwę, to kosz prowadzący - czy można dokupić wraz z kulkami, czy też trzeba cały przegub? Piszę z telefonu i wyszukiwanie jest utrudnione - by nie było, że jestem leniwy :) Edit:up Tak myślałem, trudno, kupi się cały przegub.
Te zabezpieczenia masz w środku jak wybijesz to dopiero je zobaczysz ... na tej samej zasadzie masz zabezpieczenie przegub-półoś tj. rozprężny pierścień
Jak nie ma wcięcia to po prostu musisz zbić przegub z półosi.
Tak zaklepują na montażu żeby samoczynnie nie wypadł. Można to frezem z frezować, tylko później trzeba dobrze umyć żeby nie było żadnych wiórów, albo poprostu wziąć większy młotek 😉
Może pomoże w tym wypadku. Ja miałem coś takiego w XSARZE i przyczyną był przegub półosi, ale ten przy skrzyni. Wymiana półosi zlikwidowała problem. Ważne jest określenie która strona jest przyczyną. Próbowałem dedukować i wymieniłem prawą a wadliwa byłw lewa :(. Potem wymyśliłem test. Podniosłem jedną stronę auta, zaciągnąłem hamulec ręczny i zacząłem...
Jeśli od koła to podnosisz auto do góry,odkręcasz nakrętkę od sworznia wahacza wybijasz sworzeń ( dla wygody dobrze jest odkręcić blok hamulcowy ).Opuszczasz wahacz w dół,ściągasz gumę(manszetę), szczypcami do pierścieni(Segera)rozginasz przy przegubie od wewnętrznej strony pierścieńi wyciągasz półoś z przegubu.
Typowym błędem przy wymianie półosi i przegubów jest nie smarowanie frezów. Sam poprawiałem po mechaniku uznawanym jako dobry. Cały komplet przegubów z półosią kosztował tyle co sam przegub zewnętrzny- jak myślicie co wymienił?. Sam przegub.
Witam Widzę że nikt nie proponował to ja wymienię jeszcze klucze nasadowe S&R: http://sr-polska.pl/pl/catalogue/cat/4/8... mam od kilku lat, pracują przy samochodzie (jestem amatorem) i nigdy nie zawiodły. A wymieniałem nimi nawet przegub półosi mazdy 626. Pozdrawiam
Twojemu sąsiadowi jeżeli chodziło o przegub wewnętrzny, to nie jest on wewnątrz skrzyni biegów, tylko na zewnątrz. Wymiana jest dość prosta z kanału lub podnośnika kolumnowego. Na upartego da radę nawet "pod blokiem", jednak trzeba auto podnieść, żeby móc obracać kołem. Ja osobiście przy wymianie przegubów staram się zawsze demontować jest razem z półosią,...
Zdejm opaskę z osłony wewnętrznego przegubu wyciągnij półoś ze środka zdejm zabezpieczenie potem element z pierścieniami i zmieniasz osłonę.
A jak przegub jest zespolony z półosią? Bo jest taka opcja. Używka dobra 100złociszy tak na marginesie.
Obejrzyj przegub wewnętrzny lewej półosi.
Trzeba uważać bo czasem potrafią wsypać igiełki z tych łożysk na półosi co w skrzynie wchodzi. Ogólnie proste. Wybić sworzeń, wyjąć przegub zewnętrzny ze zwrotnicy. Odkręcić 3 śruby na osłonie przegubu wewnętrznego. Wcześniej najlepiej spuścić olej. Wyjąć powoli cała półoś. Zdjąć zabezpieczenie na końcu półosi która była w skrzyni. Zabezpieczyć taśmą...
Przegub zewnętrzny półosi do wymiany lub cała półoś, REKLAMACJA
Czyli po zdjęciu wszystkich bebechów ,rozpięciu sworzni zwrotnicy ,ściągam zwrotnicę i zbijam przegub z półosi a półoś zostaje w moście tak ? dobrze to pojmuje.
Witam powodem bicia na kierownicy może być -krzywa felga -krzywa opona -krzywa piasta - -zatarty przegub półosi napędowej jeżeli chodzi o tarcze hamulcowe jeżeli są krzywe objaw występuje tylko przy hamowaniu pulsuje pedał hamulca i może pojawiać się wibracja na kierownicy
Kolego, lewa ręką podtrzymujesz półoś, prawą trzymając młotek, uderzasz w gwiazdę wewnętrzną będąca na półosi i przegub ma wyskoczyc (na półosi jest zabezpieczenie od środka i trochę trzeba się pomęczyc, aby wybic przegub), czasami potrzeba pomoc drugiej osoby, aby przytrzymała półoś w dogodnej pozycja dla zbijającego przegub, pozdrawiam
[url=http://e-autoparts.pl/zestaw-przegu... SKF- VKJA5350
Jak będzie do wymiany przegub wewnętrzny, półoś i nowy przegub zewnętrzny to wyjdzie taniej?.
Jest zatrzask. Musi zejść. Najlepiej jakbyś miał slidehumer(wybacz nie pamiętam polskiej nazwy)(taki ciężarek na pręcie) nakręcasz go na przegub i zbijasz przegub z półosi
Nie mam tego w rękach, ale jak wymieniałeś przegub, łożysko amortyzatora, to nie wyciągnąłeś za daleko półosi tej wewnętrznej, bo tam jest sprężyna, która wypycha półoś na zewnątrz i mogła ci wypaść, wcisnąłeś ją z powrotem i problem.
Od czego jest ten przegub? Pytam z ciekawości, bo na zdjęciu widać jakby była to część przegubu od strony koła i czy dostaniesz jako część zamienną przegub bez półosi. Chyba, że chcesz sam regenerować stary przegub. Jeśli jest wielowypust to jeżeli nie ma innych zabezpieczeń moim zdaniem należy podgrzać i zbić stary. Że zdjęcia wynika że jest on wymontowany.
Głowa pod auto i patrzysz czy przeguby całe - zwróć uwagę na wyjściu półosi ze skrzyni. Pewnie rozleciał się przegub lub wieloklin. Najlepiej na odpalonym silniku, na biegu i puszczonym sprzęgle patrzeć czy i co się kręci na wyjściu ze skrzyni po obu stronach. Do tego potrzebne dwie osoby i jest to niebezpieczne dla nieobeznanego w temacie.
dziki126 ,ten sworzeń ze zwrotnicy to niezły patent.Ta tulejka na wałku sprzęgłowym przeszkadza bo ten wałek nie jest w jednej lini z wałkiem atakującym co pewnie już wiesz.Ja nie szlifowałem tulejki przez co talerz z atakiem nie zarębiał się idealnie.Oszlifowałem tylko zabezpieczenie.A co do twojej konstrukcji to widzę dwie skrajności.Grubaśna rama...
Półosie z tej skrzyni wypinasz wsuwając "łyżke" pomiędzy przegub a obudowe skrzyni biegów. Najlepiej z dwóch stron i podważając wypinasz ją ze skrzyni. Ewentualnie możesz zdjąć opaske na przegubie wewnętrznym i "rozmontować" przegub wysuwając półosie z przegubu. Pozdrawiam!
Jak otworzysz maske to z prawej strony na obudowie sprzęgła w okolicy przegubu półosi-czujnik bliżej silnika-po kolorach przewodów dojdziesz,które ci podałem.żeby zdjąć wtyczkę trzeba nacisnąć zatrzask z drutu stalowego.Już bardziej nie potrafię ci wytłumaczyć.
Nie bardzo rozumiem co masz na myśli "obudowę półosi". Ze zdjęcia wynika że do wymiany masz przegub wewnątrzny. A już widzę że w skrzyni też wieloklin............. Skrzynia do wyjęcia.
Dyfer na podnośniku stetoskopem osłuchaj oraz przegub wewnętrzny półosi. Pytano czy graty nowe czy używane zakładałeś
Mógł się rozsypać przegub wewnętrzny półosi. Z uszkodzeniem łożyska dyfra nie spotkałem się w renault
Witam, po pierwsze czy sprężyny są o takiej samej charakterystyce ? amortyzatory w pełni sprawne , brak sprawności może powodować odrywanie się koła i trzepotanie co w efekcie da uczucie drżenia kierownicy, podobne objawy da niesprawny przegub półosi, dobra diagnostyka i szarpaki pozwoli zlokalizować usterke, powodzenia
nie ma potrzeby się męczyć,najbardziej przydatny wynalazek to osłona uniwersalna,bez demontazu przegubu,półosi,oszczędność oleju,czas itp. same korzyści.........the best osłona uniwersalna:D
Czy przegub wewnętrzny powinien chodzić tył przód w stronę koła Tzn. Nie cały przegub, ale półoś z krzyżakiem w kielichu. Tak. Musi chodzić, bo w ten sposób niweluje zmiany odległości skrzynia - koło, wynikające z pracy zawieszenia. Gdyby zabezpieczenie (w zewnętrznym) trzymało właściwie, to raczej powinno zerwać osłonę z przegubu wewnętrznego.(przy...
Na szybko rzuciłem okiem i jest to zwykły tripod. Jak wybijesz końcówkę kierowniczą i sworzeń wahacza ze zwrotnicy to wystarczy zdjąć opaskę z przegubu i masz wszystko na wierzchu. Środek co masz na półosi zabezpieczony jest segerem, który zdejmiesz i masz wszystko gotowe do wymiany osłony. Później odwrotna kolejność.
Półosie z przegubami z jakiegoś przednionapędowca- ma większy kąt wychylenia, są na normalnym złomie. Zostawić część od skrzyni biegów i pospawać z uciętą półosią z przegubem zewnętrznym.
Jak lewa półoś się kręci a auto stoi to albo przegub, albo wieloklin na półosi/łożysku.
Mnie uczyli że pierścień ma być założony na półoś i wtedy wkładasz przegub. Jaką masz pewność że wkładając pierścień w przegub a później wkładając przegub na półoś pierścień jest na swoim miejscu a nie wypadł z rowka w przegubie i po wbiciu przegubu nie ma go ani na półosi ani w rowku w przegubie tylko został z niego wypchnięty? Nie masz żadnej. Gdy...
Witam. Kolego napisz czy pomogła wymiana półosi, mam ten sam problem tylko że w volvo, ale to ta sama konstrukcja.
Widziałeś te dwa obrazki? http://obrazki.elektroda.pl/8349409800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5060870600_1... Jest to po prostu przykręcone w miejscu gdzie wskazuje czerwona strzałka. W Seicento 1.1 były chyba stosowane dwa rodzaje skrzyni biegów. Jedna tzw. z "mokrymi kielichami" i druga z "suchymi kielichami" (chodzi...
Nie potrzeba wyjmować półosi. Wystarczy odkręcić dwie śruby mocujące amortyzator i odchylić całą zwrotnicę, następnie można wysunąć końcówkę przegubu z piasty. Potem trzeba zdjąć mieszek, wyciągnąć pierścień (nie jest to typowy "seger" z oczkami i to stanowi trudność bo ciężko go rozchylić) który zabezpiecza przegub przed zsunięciem się z półosi i można...
witam, samochód jak facet musi mieć wał a nie przeguby, hehe ptaszek i robokop maja racje wymień toto na nowe, lub dobra uzywkę i nie naprawiaj , wymiana na wieksze kulki spowoduje że nacisk moze przenosić tylko jedna kulka (róznica w zuzyciu jabłka) i po paru kilometrach jest efektowna awaria, pozdrawiam
ciężko cokolwiek stwierdzić jeżeli auto będzie na kobyłkach półosie bedą pod dużym kątem przegub przestawi się w inne miejsce na bieżni poziomej poza tym brak obciążenia. przeguby wewnętrzne pracują praktycznie w jednym położeniu i właśnie tam sie wybijają. Co do częstotliwości awarii przegubów wewnetrznych to posiadałem honde accord i w niej leciały...
Peugeot 307 2.0 HDi 107 RHS 2002r, skrzynia manualna, nadwozie hb Witam forumowiczów. Nie mogę nigdzie znaleźć informacji (po przeszukaniu forum) odnośnie mojego problemu. Ale do rzeczy. Było tak. Kilka dni temu, aby uniknąć zderzenia czołowego, zmuszony zostałem do uderzenia w krawężnik prawą stroną pojazdu. Poza kupą strachu nic nie stało. Przynajmniej...
Witam. Wygląda to rzeczywiście na awarię przegubu napędowego. Nawala przeważnie ten przy samym kole, Sięgnij do prawej półosi i spróbuj ją poruszać - nie powinno być tam luzów. Sprawdź czy osłona przegubu - gumowa nie jest przerwana i pobrudzona smarem. Jeżeli to koło potrafi się zablokować - to stan może być poważny. Raczej z tym nadal nie jeździj.
Do przegubów stosuje się smar grafitowy. Od dawien dawna nie stosuje się smaru "grafitowego". Stosuje się smar dedykowany, przeważnie z dwusiarczkiem molibdenu Nawal smaru ile się da (zużyj całą tubkę). Kolejny błąd, "nawalenie smaru ile się da" zaowocuje w bliskiej przyszłości rozerwaniem osłony. Wracając do tematu, posłuchaj Megawe. Jeśli masz stary,...
A ta dobra stoi tak? Właśnie myślałem, że prawa strona zawiodła a lewa czyli tam gdzie półoś się kręci jest dobra. Dodano po 3 A gdy z jednej strony wysiad by zbierak lub przegub to półosie się kręcą czy stoją w miejscu czy jak to wygląda
Średnica zewnętrzna przegubu 89 mm, średnica podziałowa otworów na śruby 77 mm, ilość otworów na śruby 6 - symetryczne. Średnica otworów mocujących przegub 8,6 mm. Długośc półosi (krótka -lewa) zależy od typu skrzyni i wynosi 465 mm lub 443 mm.
Przegub wewnętrzny prawej półosi. Pod samochód, czystą :) ręka na półoś i sprawdź czy nie ma luzu na przegubie.
Może to być również przegub zewnętrzny jak najbardziej.
Po co demontować przegub? Łożysko zejdzie w stronę skrzyni. Bez "odklejacza do łożysk" raczej się nie obędzie.
Dobrze myślisz. Nie wyjmiesz półosi bez wyjęcia przegubu.
Wątpię w sprzęgło. Skasowany frez od półosi. Jeżeli kolega będzie kupował- półoś kosztuje tyle samo co półoś+ przegub wewnętrzny+ przegub zewnętrzny.
Wymieniać można także cały samochód bez wdawania sie w szczegóły konstrukcji. Ale jest jasne, że nie każdy może sobie pozwolić na regenerację półosi. Jednak nie pasuje mi że nastąpiło nagłe rozłączenie napędu. Przecież nie pękła półoś ani nie rozsypał się całkowicie przegub. Więc mogło nastąpić wypadnięcie przegubu wewnętrznego, czyli jego zabezpieczenia....
Odkrecasz nakrętkę na piascie, w podporze odkrecasz 2 nakrętki tak aby śruby wyszły z podpory (łeb na fasolki) i trzymają łożysko na półosi. Wyciągnąć przegub z piasty i wyciągać półoś.
Jeśli koła zgrzytają przy maksymalnym skręcie to masz problem z przegubami na półosiach. Przełożenia układu różnicowego jest całkiem inne niż miałeś wcześniej. Wystarczy aby było różnicy 2- zęby na wałku atakującym a auto będzie zupełnie "inne"
Witam. Objaw ewidentnie uszkodzonego przegubu, krzywej półosi.. Ale piszesz ze wymieniałeś - na nowe czy regenerowane. Może przegub wewnętrzny został stary? Krzywa piasta? Pytanie bo może to będzie czekać. zauważ czy ta prędkości nie zmienia przedziału km/h Wtedy ewidentnie przegub. Uszkodzony ale jeszcze nie tak żeby było można wyłapać luz na przegubie....
Witam. Mam pytanie czy w Partnerze można zbić przegub zewnętrzny z półosi? Jeżeli tak to czy on jest na seger czy wystarczy zbić. Z góry dziękuję.
Nie, przegub jest integralną częścią półosi Tu masz zdjęcie jak to wygląda [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
W Megance tylko jeden przegub ściąga się z półosi. Drugi (chyba prawy) jest nierozbieralny i taki właśnie jest pokazany tu na zdjęciu. Można założyć gumę przez przegub - są gumy uniwersalne które są bardziej elastyczne i da się je przeciągnąć. Resztę napisał kolega andexp.
najwyrażniej nie doładowywuje ci akumulatora napiecie na klemach powinno byc okolo 14,2 V a ta usterka moze byc spowodowana albo uszkodzeniem diody w alternatorze albo masz uszkodzony regulator napiecia... A na dłuższe trasy maluchem to najlepiej miec komplet kluczy :) i z takich rzeczy ktore czesto siadały w maluchach a całkowicie uniemożliwiały jazdę...
Potrzebuję pomocy przy oddzieleniu prawego wewnętrznego przegubu od wałka półosi. W tej wersji przegub wewnętrzny to nie tripod trzymający się tylko na manszecie ale przegub kulowy. Nie widzę tam żadnego zabezpieczenia, próbowałem metody siłowej, ale nie zszedł, może próbowałem za słabo-nie chcę go zniszczyć. W załączniku zdjęcie takiego samego przegubu...
Nie musisz demontować całej półosi,odkręcisz nakrętkę wypniesz sworzeń wytniesz gumę jedna osoba potrzyma ci półoś a ty pukniesz młotkiem najlepiej przez jakiś miękki metal w przegub i powinien zejść.
Wymieniłem końcówki drążka, wymieniłem piastę prawą na Optimal (Korea), sprawdziłem olej w skrzyni F23 - jest 225mm od góry korka wlewu do lustra oleju, mniej więcej tyle było jak zalewałem kiedyś 2.1l. Przegub wewnętrzny prawy na ciut luzu przegub-półoś przy obracaniu, co widać po gumie. Zewnętrzny sztywny. Hałas ucichł, ale pozostał. Wyjęta piasta...
A jednak okazało się że nie. Przy włożonej w piaste i skrzynię półosi przegub choćbyś słoniem szarpał nie wyjdzie bo po prostu nie ma miejsca na to. Czyli porównaj skrzynie czy są takie same, i zobacz czy możesz wyszarpać półoś ze skrzyni . Skoro na starej nie wyskakiwała to dlaczego na nowej wyskakuje?
Zacznij od sprawdzenia półosi bo takie objawy daje albo uszkodzony przegub lub krzywa półoś.
przegub półosi megane drgania półosi uszczelniacz półosi
membrana pompa paliwo irfz44 zamiennik blokada połaczeń
wykrywacz metali schemat piekarnik samsung
Temperatura pracy tranzystora BD136 w MDS-432 Peugeot 5008 2011: Bagażnik otwiera się przy otwieraniu drzwi