witam dwa źródła ubytku z akumulatora urządzenia typu alarm lub zwarta dioda na prostowniku alternatora, podłącz przy wyłączonym kluczyku (żarówki oświetlenia też nie powinny świecić) miernik z zakresem do 10A DC prąd płynie od plusa akumulatora i dokonaj pomiaru podczas pomiaru np. odłącz B+ od alternatora i zobacz reakcję czyli wielkość prądu jak...
powinna być żarówka 12V 4W Nie powinna. Alternator wzbudzi się nawet na 0,5W żarówce. Przez co na 2W alternator dawał max prąd 12,9V Moc żarówki kontrolnej nie jest wyznacznikiem napięcia alternatora. Po wzbudzeniu może nawet jej tam nie być, a alternator będzie miał prawidłowe napięcie wyjściowe. prąd 12,9V Poza tym prąd podajemy w amperach...
Witam odnośnie alternatora to jest tak że jeżeli ma prostownik 6-cio diodowy to jest on obcowzbudny a jeżeli alternator posiada prostownik pomocniczy to jest alternator samowzbudny-( takim najprostszym przykładem to altek od poloneza) i jeżeli taki alternator będzie prawidłowo podłączony do regulatora napięcia a wirnik będzie się obracał choćby z minimalnymi...
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
A alternator prawidłowo ładuje? Być może któraś z diód... lub regulator napięcia. Może w tym kierunku.
[quote="założony z poloneza lub dużego fiata z regulatorem napięcia na zewnątrz). .[/quote] Te alternatory miały regulatory mechaniczne, jak piszesz na zewnątrz, ich parametry ulegały zmianie. Te twoje trochę koło 15V jest niedokładne. Prawidłowe napięcie ładowania powinno zawierać się w granicach 13.5V-14.5V. Ładowanie powyżej tej granicy jest szkodliwe...
Nie ma takiej opcji by kontrolka podłączona prawidłowo do d+ świeciła pełną mocą a alternator się wzbudzał i ładował 13,9V.
Tylko regulator? Uszkodzony może raz działać prawidłowo a raz nie, zależnie od temperatury? We wcześniejszym alternatorze jak padł regulator to albo nie było ładowania albo napięcie było za wysokie ale cały czas niezależnie od temperatury.
Sama reakcja alternatora jest prawidłowa pod warunkiem, że celem jest tylko test od jakiej prędkości obrotowej alternator zaczyna ładować i przy jakiej najmniejszej przestaje. To od jakiej prędkości alternator zaczyna ładowanie jest zależne od jego konstrukcji i materiałów i zwykle zaczyna się się od 1000 obr/min lub wyższej. Dodam tylko, że mam na...
Witam Mam problem z alternatorem w wózku widłowym, silnik z ursusa C-330. Po uruchomieniu silnika napięcie na akumulatorze dochodzi do 16V i powyżej. Zamontowałem alternator od poloneza 44A 12V z regulatorem elektronicznym RNc-12. Żółty przewód podłączyłem do szczotek, zielony razem z przewodem od kontrolki ładowania do diód. Czy takie połączenie jest...
Kolego główny problem u ciebie to plus na silniku ciągnika. Jak byś podpiął tak jak jest teraz to masz na dzień dobry spalony alternator. Obroty nic nie mają do rzeczy o ile nie dasz alternatora z jakimś wielgachnym kołem pasowym. Dobrze się spisuje z tico, matiza, poloneza 3 łapowe.
Mam zbliżony problem u mnie w Polonezie z silnikiem Rovera. Gdy silnik jest zimny wszystko jest ok. Zapala bez najmniejszego problemu, nawet po dłuższym postoju. Nigdy nie miał i nie ma instalacji gazowej. Po rozgrzaniu silnika nagle zaczyna tracić całą moc (obroty powoli spadają, konieczna staje się redukcja biegu). Spadkowi mocy towarzyszy jednoczesny...
Nowy pasek i prawidłowo napiąć, potem pomiar ładowania i pogadamy
Po odpięciu wtyczki od alternatora powinien ładować ok 14v awaryjnie tj kontrolka ładowania się świeci a napięcie jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest szukaj problemu np. z napinaczem paska, kołem pasowym wału lub sprzęgłem alternatora. Warto sprawdzić masę na silnik, czy główny prąd po bezpieczniku na akumulatorze. Alternator sterowany LIN więc regulator...
Jeżeli na wyjściu alternatora tam gdzie wpięta kontrolka jest napięcie(przez zwarcie)od plusa grubego,to jak kluczyk będzie wyłączony może wtedy świecić kontrolka ładowania.Natomiast gdy kluczyk włączy zgaśnie bo będzie plus po obu końcach kontrolki taj jak alternator ładuje.Rozwiązaniem dla upewnienia się czy mam rację,to wystarczy odpiąć gruby plus...
Polecam z firmy Jezpol elektroniczny do alternatorów 6 diodowych, do Poloneza, PF125p. Mam taki założony w ładzie do altka G 222 od ok 8 lat i wszystko w normie, na początku miałem założony do 9d i też ładował prawidłowo.
Witam !! Mam C330 z wstawionym alternatorem, i podobny objaw. Po dłuższej pracy np. orce, gdy silnik pracuje na wolnych obrotach, kontrolka zaczyna migać (krótkie błyski co ok. 1 sekundę). Udało mi się stwierdzić że przyczyną jest brak obciążenia, włączenie świateł powoduje natychmiastowy powrót normalnej pracy. Dzieje się tak dlatego że regulatory...
Witam. Mam problem z ładowaniem w bułgarskim widlaku DV 1792 z silnikiem Perkins 4. Alternator nie ładuje kontrolka nie świeci w ogóle czy to na zgaszonym, czy na włączonym silniku. Układ wygląda tak jak na tym zdjęciu poglądowym : http://obrazki.elektroda.pl/8256634200_1... Regulator Elmot RNC 12. Żarówka 4W 12V . Żarówka na 100% dobra...
Pomiar napięciaq wytwarzanego przez alternator w przypadku zdjęcia klemy nic nie daje, regulator traci nazwijmy to napięcie odniesienia, ponadto alternator jest wtedy nie obciążony i przy sprawnym układzie ładowania można popalić żarówki i elektronikę pojazdu z półprzewodnikami alternatora włącznie . Do badania alternatorów służą specjalne stanowiska...
zmierz napięcie tak jak poprzedik ci radzi masz mieć 14,4 volta przy podniesionych obrotach gdyby było duzo więcej to przyczyną może być uszkodzony regulator napięcia jeśli jest elektroniczny to częsta usterka ale też się zdarza jak jedna z diód wzbudzenia się uszkodzi to jest wyższe napięcie ale nie będzie doładowywać aukumulatora odpowiednio bo będzie...
Jaka jest rezystancja uzwojenia na wirniku tego nowego alternatora? Problemy z migającą kontrolką bywały też w alternatorach od Poloneza, do których był dedykowany regulator zewnętrzny, a ktoś zamontował nowszy regulator bezpośrednio na alternatorze. Tam były różnice w uzwojeniu wirnika. Czasami pracowało to dobrze, ale nie zawsze. Rezystancja tego...
Okej, jutro przy atakuje auto złomy, byłem też w jednym sklepie z częściami do fiata 125p ale był zamknięty może jutro się uda. P.s. niestety 27 muszę wyjechać na 2 tygodnie, ale mam nadzieje że zbiorę wszystko czego potrzebuje przed wyjazdem a po powrocie wezmę się za montowanie. Bardzo Wam dziękuje za pomoc, na prawdę bardzo. Pozdrawiam EDIT: Szukałem...
Wygląda na to że znowu uszkodził Ci się regulator napięcia. Pytanie dlaczego. W jakim stanie mechanicznym i elektrochemicznym jest akumulator? Czy: akumulator nie jest już "trupem" o znikomej pojemności? (da się go naładować ręcznie do sensownego napięcia?) cele mają prawidłowy poziom elektrolitu? gęstość jest odpowiednia (aerometr)? połączenia klem...
Mogę koledze trochę podpowiedzieć. Mam coś takiego.Problem rozwiązałem tanim kosztem.Regulację prądu ładowania -zastosowałem gotowy moduł regulacji obrotów silnika odkurzacza elektrolux na wejściu trafa.Na wyjściu mostek prostowniczy następnie przekaźnik samochodowy 12v35a (w+) i między +a- elektroniczny regulator napięcia z alternatora od poloneza(w...
Jaki teraz masz regulator? . Dodano po 27 Masz nadal mechaniczny czy dałeś elektroniczny?.Do regulatora na zacisk 15 powinny dochodzić dwa przewody ,natomiast do zacisku 67 jeden przewód .Tak prawidłowo powinny być przewody podłączone.Jeżeli masz podłączone jak piszę ,to zrób jeszcze tak; -odłącz przewód 67 przy regulatorze ,podaj napięcie na ten przewód...
Polonez "Borewicz" alternator elmotowski 9 diodowy regulator na błotniku Jezpol-a ładowanie 14,5 do 14,6 V mierzone na aku, a kontrolka się żarzy. altek rozebrany diody wszystkie w porządku sprawdzone żarówką, szczotki dobre, przebić wirnika ani stojana nie stwierdzono, zwarcia międzyzwojowego nie wiem jak sprawdzić, ale raczej by nie miał prawidłowego...
Witam i dzieki za odpowiedzi. Błażej - chyba nie bo czasem działa prawidłowo. szelki18 - własnie patrzyłem tę masę no i wygląda ok - ale tylko wygląda - będę jeszcze to sprał, a tymczasem... ... okazało się że mam za duże napięcie łądowania (ok. 17V) i może tu jest problem, bo przeciwmgielne wyłączają sie przy wolnych obrotach a włączają przy wzroście....
Klika uwag praktycznych 1. Napięcie ładowania akumulatora zależy od temperatury sposobu użytkowania akumulatora. W temperaturze pokojowej akumulatory instalacji alarmowych ładuje się napięciem 13,8 V ten sam akumulator w samochodzie wymaga napięcia w granicach 14,4 a nowe źródła (po wprowadzeniu obowiązkowej jazdy na światłach) podają nawet 14,6 V...
Witam, jestem zielony w temacie elektryki, dlatego zwracam się o pomoc. Problem zaczął się jakiś tydzień temu gdy podczas szybszej jazdy zaczęła migać w nieregularnych odstępach czasu kontrolka braku ładowania. Gdy zatrzymałem się na światłach kontrolka zgasła i przez dalszą część drogi już się nie zapalała. Po jakichś 4 dniach kontrolka zaświeciła...
Witam wszystkich! Mam Fiata 125p 1500ccm zwykły fiacik, mam problem z lampką sygnalizacji obwodu ładowania :| http://img37.imageshack.us/img37/9950/11... jest to lampka zaraz koło ssania gdy przekrecam kluczyk świeci tak jak powinna a gdy odpalę powinna zgasnąc ale nic sie nie dzieje nawet nie mrugnie. gdy kupiłem fiata to zepsuło się ładowanie,...
Już kiedyś opisywałem moje boje z futurą w mrozy - o ile pamiętam to już poniżej ok. minus 5 st. C lekko rozładowany aku nie przyjmował ładunku. Napięcie na klemach podłączonego do prostownika 16V, a prąd ledwo 1A !. Dopiero po kilkugodzinnym grzaniu w pomieszczeniu zależność napięcie/prąd wróciła do normy. I piszę o aku na gwarancji. FUTURA = BADZIEWIE....
13 - sonda lambda , nieprawidłowy sygnał 14 - czujnik temperatury płynu chłodzącego, zbyt wysoki sygnał 15 - j/w, zbyt niski sygnał 17 - wadliwe działanie wtryskiwacza lub wtryskiwaczy 19 - Czujnik położenia ZZ, brak lub nieprawidłowy sygnał 21 - czujnik położenia przepustnicy zbyt wysoki sygnał 22 - j/w, zbyt niski sygnał 24 - czujnik prędkości samochodu,...
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może dojść do przeskoczenia kółka rozrządu na pasku lub...
Nie za bardzo wiem jak to rozumieć. Znaczy ze tam diody powinny być a ich nie ma czy ze tam ich nie ma bo oryginalnie ich nie ma w tych alternatorach. W takim razie gdzie one powinny być i czy to podłączenie jak na zdjęciu jest prawidłowe?? jeżeli można by było prosić o jakieś wskazówki jak to podłączyć np. korzystając z tego schematu: http://obrazki.elektroda.net/7_124367337...
Witam. Nabylem kilkanascie dni temu alteranor z Fiesty. Jest to alterator Lukas. Zadowolony zalozylem go sasiadowi do traktora. Na poczatku bylo wszysto ok. Po kilku dniach zaczely sie problemy. Napiecie faluje od 14,2 do 15V i wraz ze wzostem napiecia zapala sie kontrolka ladowania.. Jest to bardzo widoczne szczegolnie na wlaczonych swiatlach.Pulsacia...
prawidłowe napięcie alternatora alternatora polonez napięcie akumulatora prawidłowe
sprężyna siłownika krups schemat woltomierza analogowego dmuchawa wtyczka
taczka elektryczna suszarka bosch
Renault Kangoo 2010 - Przepalanie bezpiecznika 40A przy opuszczaniu szyby pasażera Pralka hałasuje podczas wirowania - przyczyny i rozwiązania