Ale jak sam piszesz to nie będzie typowy stabilizator napięcia tylko swojego rodzaju wyłącznik po naładowaniu akumulatora. Druga sprawa to napięcie 14.4V na jakie typowo jest ustawiany regulator napięcia w alternatorze. W stacjonarnym prostowniku jest to trochę niskie napięcie aby prawidłowo naładować akumulator.
więc opisze całą sytyacje :D okazało się że był zasniedziany kabel plusa który znajduje się przy alternatorze wyczyszczone przesmarowane wazelina techniczną. Natomiast jak już byłem tak daleko to wyciągłem cały ten alternator na stolik i jest inny problem mianowicie jest pęknięty korpus i po rozebraniu wyraźnie widać jak wirnik odziera się o stojan.....
Regulator napięcia, sprzęgiełko alternatora, słabe połączenia. Możliwości jest wiele. Czy zostało zmierzone napięcie ładowania na alternatorze oraz na akumulatorze? Czy były różnice? Czy ma prawidłowe napięcie ładowania? W jakim wieku jest akumulator?
Witam mam pytanie po odpaleniu alternator daje napięcie około 13,4-13,5 czy tak powinno być ?? aha i podczas rozruchu napięcie spada do 10 z kawałkiem na klemach czy to jest dopuszczalne ?
Napisz trochę jaśniej bo według mnie to napięcie jest prawidłowe.
Kontrolką ładowania W KAŻDYM SAMOCHODZIE steruje regulator napięcia zamontowany najczęściej bezpośrednio na alternatorze. Zgaśnięcie owej kontrolki W KAŻDYM SAMOCHODZIE oznacza prawidłowe napięcie alternatora, a tym samym zasilanie odbiorników w samochodzie no i oczywiście ładowanie akumulatora. Prosty wniosek: Skoro kontrola nie gaśnie - nie ma ładowania.
Alternator zwrócony, kolejny który dostalem działa już prawidłowo, uszkodzony był regulator napięcia wbudowany w alternator.
Opel Astra H 2007r 1.6 benzyna gaśnie podczas dojeżdżania do skrzyżowania, mam taki problem z autem że potrafi zgasnąć. Błędy które raz odczytałem były od zbyt niskiego napięcia. Dodam że jakiś czas temu był regenerowany alternator. Mierzone napięcie na alternatorze jest prawidłowe...
https://obrazki.elektroda.pl/5816675000_... https://obrazki.elektroda.pl/2698605800_... DF (F, FLD) (Field) – sygnał wejściowy na szczotki (sterowanie wzbudzeniem cewki wirnika) L (D+) – sygnał wejściowo/wyjściowy na kontrolkę ładowania (czasami służy dodatkowo do kontroli napięcia) Wygląda na to, że podłączyłeś...
Ubita dioda w alternatorze
Zmierz na alternatorze napięcie i będziesz wiedział czy wychodzi prawidłowe napięcie. Bezpiecznik nie ma nic do tego. Altek się kręci i podaje napięcie. A to że coś kiedyś działało to diody od leżenia też się psują. A może coś dotknął jak go demontował i padła dioda??
Tak alternator daje stałą moc niezależnie od obrotów ,wynika to z jego zasady działania. Jednak by działał prawidłowo niezbedny jest akumulator.Moc to iloraz wartości napięcia i natężnia prądu.
Po odpięciu wtyczki od alternatora powinien ładować ok 14v awaryjnie tj kontrolka ładowania się świeci a napięcie jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest szukaj problemu np. z napinaczem paska, kołem pasowym wału lub sprzęgłem alternatora. Warto sprawdzić masę na silnik, czy główny prąd po bezpieczniku na akumulatorze. Alternator sterowany LIN więc regulator...
Nie, nie odłączyłem akumulatora w czasie pracy silnika. Alternator bez obciążenia pokazywał 14,4 V. Pod obciążeniem 13,8 V. Pytam również o wzbudzenie, gdyż nie wiem, czy jest prawidłowe napięcie.
Sam napisałeś w pierwszym poście, że na biegu jałowym jest 14V. Sem akumulatrora wynosi 12,6V (12,8V), przy prawidłowym napięciu alternatora 14V (a takie masz) wynika z praw elektrotechniki odpowiedni prąd ładowania dla sprawnego akumulatora, dla zużytego akumulatora lub o innej pojemności niż zaleca producent jest inaczej. Nie kupuj akumulatora o dużo...
Prawidłowe napięcie ładowania w instalacji 12V powinno wynosić od 13,9V do 14,5V.
Proszę sprawdzić zasilanie na złączu C1 (przedstawione w załączniku) przy uruchomionym silniku, pomiędzy pinami 1- 16 (zasilanie z akumulatora: 10.4-15.3V) oraz pomiędzy pinami 15 i 16 (napięcie z alternatora:13.5-14.5V). Jeśli napięcia są prawidłowe, proszę sprawdzić napięcie zasilania czujnika położenia ramion. Powinno zawierać się w granicach 6.7-7.2V....
witam, nic Panowie nie pomyliłem , teraz widzę że wartości pomiaru które podałem są podobne do prawidłowego napięcia alternatora i to mogło was zniechęcić do podpowiadania ale przez ten czas odłączyłem alternator i wiatrak i nic, nie było zwarcia ale powyjmowałem wszystkie bezpieczniki na wszelki wypadek też nic, ostatecznie wyjąłem radio i również...
Prawidłowe napięcie ładowania alternatora to około 14,4V-14,6V. Przy niedoładowanym akumulatorze silnik wentylatora mógł go rozładować do stanu w którym nie uruchomisz silnika. Sprawdź w serwisie alternator.
jest OK, napięcie 14,4 V prawidłowe.
<Czy piszczący pasek na starcie samochodu to duży problem? Wymieniać go?> Jeśli przy stałych obrotach silnika wzrośnie prąd pobierany przez instalację z alternatora, to wzrasta moment obrotowy jakim jest napędzany alternator (w dużym uproszczeniu siła z jaką pasek obraca kółko pasowe alternatora). Gdy dzieje się to na wolnych obrotach i pasek...
Tylko LM tu nie pomoże. Lepiej dobrać rezystor do prawidłowego napięcia pracy alternatora 13,8V-14,2V. Jak diody przy wyłączonym silniku będą slabiej świecić to się nic nie stanie.
Czyli na razie nie ma potrzeby grzebać przy alternatorze?? a przy jakich wartościach powinienem go "zregenerować"
No tak, tylko co jak ja mam 14.22 na alternatorze ? Na alternatorze może być 14,22 V o ile takie samo napięcie jest na akumulatorze. Zasadniczo 14,2 V +/-0,2 V jest prawidłowością. Zatem, jak na na akumulatorze mierzysz 14,2 V to masz prawidłowo.
W sumie temat sprawdzania regulatorów już był, potrzeba płynnej regulacji napięcia np. do 16V Co do wydajności prądowej to... a żeby nie było że tak na tacy podaję ---> rezystancja wirnika koło 3Ω napięcie akumulatora to daje nam prąd wartości...
Przy rozruchu napięcie spada pobieżnej 10V To jest akceptowalne. Bez podglądu parametru stanu naładowania akumulatora zachowanie alternatora jest dla mnie jak najbardziej prawidłowe. Odpal silnik z zapiętym miernikiem , włącz nawiew i zostaw tak na 5-10 minut . Zobacz czy nie podniesie napięcia .
0,15A to 150 mA. Standardowo podaje się prąd spoczynkowy ok 40mA. Nawet jakby było to ok 60mA to myślę że nie byłoby źle. Sprawdź czy może masz gdzieś lampkę która się świeci a nie powinna np w bagażniku. Co do kontrolki to sprawdź czy ona sama działa. Banał a jednak potrafi wprowadzić w błąd. Auto odpaliło bez problemu, zmierzone napięcie przy pracującym...
Uszkodzony regulator napięcia, o ile pomiary są prawidłowe (temperatura).
Wymień przekaźnik. Sprawdź połączenie pinów pod czarną pokrywką przewodów po lewej stronie. Przewody na bananie i wtyk X1551 na przegrodzie sprawdzony. Napięcia przy alternatorze prawidłowe. Alternator sprawdzony na stole testowym w firmie zajmującej się naprawami.
Da się wszystko - kwestia kosztów, opłacalności. Są przetwornice na 1kW mocy, byle miała prawidłowy kształt przebiegu napięcia. Można zastosować większy alternator, grube przewody. Silnik musi naturalnie pracować w czasie używania drukarki - żaden akumulator "powszechnie używany" nie wytrzyma sensownie długo napięcia na poziomie ponad punktem wyłączania...
Do plusowej klemy. Chodzi o to, że niektóre alternatory, jak ten właśnie, mają pin S nie połączony wewnetrznie z złączem B+, a wyprowadzony na zewnatrz, po to, żeby po prawidłowym podłaczeniu niwelować spadek napięcia na przewodzie prądowym (czasem dość długim, albo biegnacym przez skrzynkę bezpieczników), między alternatorem, a akumulatorem.
Alternator nie ma żadnego ładowania! Ładowanie dotyczy akumulatora. Prawidłowo działajacy alternator w instalacji, w której jest sprawny i naładowany akumulator, przy najwyższych obrotach powinien utrzymywać napięcie nie wyższe, niż 14,4V przy braku poboru prądu przez większe odbiorniki. Napięcie będzie się zmieniać w zależności od obrotów silnika i...
Alternator jest z amperażem takim samym ale miałem valeo założyłem jakiś japoński HTC czy jakoś tak gość co regeneruje twierdził ze to jest to samo. W sobotę jeszcze raz przelecę instalację ale raz już szukałem i nic nie znalazłem poza tym przekaznikiem. I chciałbym się dowiedzieć jakie są prawidłowe napięcia na kostce alternatora? Dodano po 1 Ładowanie...
Dodatkowo , jakie jest napięcie na tej ŚRUBIE /chyba 10 -ka/ na alternatorze w czasie pracy silnika. Napięcie akumulatora w stanie spoczynku / po zgaszeniu silnika / mniejsze o 0,5V niż prawidłowe. Podmień / pożycz/ inny akumulator!
Na razie nic nie ruszaj. Za wysokie napięcie lądowania jest właśnie spowodowane zimnem. Zimny regulator napięcia ma większą tolerancje błędu. Gdy temperatura wzrośnie od silnika bądź samego alternatora napięcie masz właściwe. Miej rękę na pulsie i kontroluj sytuacje. Ale zapewne gdy temperatura otoczenia wzrośnie to i ładowanie po uruchomieniu wróci...
PostWysłany: 10 Paź 2013 16:07 Temat postu: Re: Fiat Grande Punto - 1,4 8V awaria alternatora Sprawa załatwiona wymontowałem regulator z oryginalnego alternatora regulator magnetti marelli i alternator działa lampka wyłącza się prawidłowo więc dziękuje wszystkim za pomoc!!! Problemem był regulator napięcia z PRCh . A powodem częstych uszkodzeń alternatorów...
Czy obciążenie żarówką alternatora da prawidłowy odczyt napięcia?
Tak ma być. W tym aucie jest "inteligentny" system ładowania akumulatora. Napięcie może być różne w różnych momentach, ale zawsze prawidłowe. Jeśli coś w tym aucie będzie nie tak z ładowaniem to zapali tak dużą kontrolkę od ładowania, że na pewno zauważysz.
Kolega do tego nowego alternatora musi użyć inny regulator napięcia, dokładniej- trzy przewodowy.
14,4 to prawidłowe napięcie regulatora w alternatorze. Kolejna sprawa to jaki masz miernik, może on przekłamuje? Może zmierz to napięcie innym miernikiem dla porównania.
powinna być żarówka 12V 4W Nie powinna. Alternator wzbudzi się nawet na 0,5W żarówce. Przez co na 2W alternator dawał max prąd 12,9V Moc żarówki kontrolnej nie jest wyznacznikiem napięcia alternatora. Po wzbudzeniu może nawet jej tam nie być, a alternator będzie miał prawidłowe napięcie wyjściowe. prąd 12,9V Poza tym prąd podajemy w amperach...
Nagły spadek napięcia w instalacji może powodowac "głupienie"komputera, który np. może nieprawidłowo interpretować słabsze sygnały z czujników. Bzdura....wszystkie czujniki niezbędne do prawidłowej pracy silnika zasilane są ze stabilizowanego napięcia , które otrzymują od komputera.
Część osób myśli, że stopień naładowania akumulatora można określić na podstawie dorażnego pomiaru napięcia jest to mylące. Większość robi pomiar napięcia na wyłączonym silniku bez obciążenia. Tylko aerometr może powiedzieć czy elektrolit jest naładowany ale w nowych bezobsługowych akumulatorach jest to niemożliwe. Dawniej w samochodzie zamiast kontrolki...
Byłem u elektomechanika podłączył się pod kompa auta i wszystko jest sprawne żadnych błędów czujniki pracują prawidłowo i też pokazują że alternator daje napięcie 15.6V. Sprawdzę jeszcze te bezpieczniki. A temperaturę jak sprawdzić czy jest prawidłowa ? To jest opis tej kostki w moim altku. Pin S jest od podania napięcia do regulatora jakie ma akumulator...
Zacznij od alternatora. Szczotki, regulator.
Toyota od zawsze kombinowała niepotrzebnie z tymi układami ładowania i alternatorami. W tym modelu ładowanie jest sterowane przez ECU (PCM). Moduł w alternatorze stanowi jedynie „końcówkę mocy” która steruje uzwojeniem wzbudzenia. Masz wejście PWM i wyjście DFM. Nie ma możliwości sprawdzenia temperatury alternatora, ponieważ nie masz inteligentnego...
Podłącz zwykły woltomierz do akumulatora(na zgaszonym silniku)napięcie powinno wynosić ok 11,0-12,0V.Odpal silnik, jeżeli w trakcie odpalania napięcie spadnie poniżej 9V to znaczy że akumulator jest rozładowany. Po odpaleniu (na umiarkowanych obrotach) napięcie na akumulatorze powinno wynosić ok 14,4V (alternator ładuje prawidłowo).
Nie zapomnij o prawidłowej polaryzacji napięcia w C 330.
Witam serdecznie Temat z pozoru banalny ale napisze o co chodzi. Alternator bosch 150A silnik 2.2 tdci. Terminal oznaczony jako L i DFM napięcia na pinach po uruchomieniu silnika 12v drugi ok 10-11V (czy są prawidłowe?). Napięcia ładowania na alternatorze brak = napięciu akumulatora. Kiedy kupiłem auto , alternator był już zdjęty. Po założeniu, kiedy...
Ponieważ nie mam miejsca na akmulatora czy może jednak zastosować pradnice a światła dać ledowe. Prądnica przy obciążeniu tylko ledowym nie będzie pracować prawidłowo z względu na zbyt małe obciążenie a co za tym idzie mogą (choć nie muszą) występować skoki napięcia które ci te ledy szybko uszkodzą. Prądnica podobniej jak i alternator potrzebują obciążenia...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Na alternatorze jest kostka dwupinowa. Napięcie masz prawidłowe bo tyle wychodzi z jednej fazy alternatora a tak jest podłączone wyjście obrotomierza.P
Drugie zdjęcie od góry to stabilizator od ładowania! Trzecie cewka od iskry. Czwarte to przekaźnik od rozrusznika. Często mi się zawieszał. Ostatniego nie rozszyfrowałem... Dodano po 12 AHA! I jeszcze jedno. Sprawdź napięcie na przewodzie białym i żółtym. To jest napięcie z alternatora i jest to prąd zmienny! Czerwony i zielony przewód to napięcie ze...
Problemem może być "słaba masa". 14,3V napięcia ładowania jest jak najbardziej prawidłowe.
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
A czy to mogło być spowodowane np chwilowym nieprawidłowym napięciem z alternatora?
Jeśli problem jeszcze nie rozwiązany, to proponuję lampkę kontrolną ładowania (żarówka 4W; 12V) podłączyć tak jak na obrazku poniżej: http://obrazki.elektroda.pl/1355974400_1... natomiast oryginalną lampkę kontrolną ładowania zostawić bez podłączenia. Uruchomić silnik i zobaczyć jak zachowuje się nasza zastępcza lampka kontrolna, jeśli...
Zmierz napięcie tam gdzie przygasa uszkodzony może być akumulator , alternator , instalacja lub np BSM , ale również bsi . Za to co w środku odpowiada BSI nad nogami kierowcy , pytanie tylko czy ono dostaje prawidłowe i stałe napięcie z BSM ?
Witam,czy w aucie osobowym alternator może ładować napięciem nieco ponad 15V ?
Witam Kolega Kindlar ma rację, diesle powinny mieć napięcie powyżej 14 V, benzyniaki 13,8 V wystarczy. Sprawdź bezpośrednio na zaciskach alternatora napięcie. Jeżeli nie ma > 14 V, to alternator do wymiany, może tylko sam regulator. Oczywiście prawidłowe podłączenie. Wcześniej był alternator czy prądnica? Wracając do LED-ów, to takie są widocznie....
Tak też zrobie i dam znać co dalej w temacie. Dodano po 3 Problem rozwiązany! Uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Wszystko działa prawidłowo. Temat do zamknięcia. Dodano po 9 Regulator napięcia alternatora wymieniony.
Prawidłowo pokazuje. Z 2 przewodami jest i taki ma być ARE3011. Chyba że ktoś płytę zmieniał i zastosował inny,też tak bywa.
Witam. Bezpiecznik na płycie 50A, bezpiecznik nad płytą 80A. Po wyjęciu uszkodzonej płyty mocy należało sprawdzić silnik i generator pod kątem przebić do korpusu wózka, szczególnie stojany, należało też sprawdzić stan szczotek w silniku oraz generatorze. Ważne jest też prawidłowe napięcie ładowania z alternatora, jeśli alternator nie ładuje, wózek nie...
mam pytanie .czy ktoś przeczytał wogule o co w tym poście chodzi [przecierz napięcie ładowania jest prawidłowe na alternatorze ] zaś brak tego napjęcia na akumulatorze to chyba o czymś świadczy
Napięcie ładowania masz prawidłowe , o ile instalacja jest 24V .
Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny, zmierz wtedy napięcie na akumulatorze- może być niższe o nie więcej...
Jeżeli alternator wybija prawidłowe napięcie to wszystko w porządku. Winne ścierania pasków jest - słaba jakość pasków, słaby naciąg po uformowaniu oraz wytarte koło pasowe na alternatorze. P
Zmierz napięcie na akumulatorze po podłączeniu wszystkiego.
Witam . Na zacisku D+ napięcie musi być takie samo (dopuszczalna odchyłka 0.5V)jak na zacisku B+.Wskazania miernika około 10V świadczą o uszkodzeniu diod wzbudzenia (prawdopodobnie jednej).W tym alternatorze sprawdź napięcie na zaciskach izolowanych do których jest mocowane wyjścia stojana.Tych zacisków jest (3),pomiar zrób kontrolką względem masy.Na...
No to teraz kolega ustali z którym akumulatorem na stałe połączony jest alternator. Drugi akumulator albo jest przełączany przekaźnikiem, albo ładowany z przetwornicy. Zobaczymy, który akumulator ma prawidłowe napięcie.
Napięcie ładowania jest stanowczo za niskie, a w zasadzie żadne, świecąca kontrolka akumulatora świadczy o braku ładowania. Pasek alternatora kręci się jaki jest jego stan oraz czy jest prawidłowo naciągnięty? Pasek może być wyślizgany przez co brak obrotów i napięcia ładowania. Ile lat ma alternator? Do sprawdzenia regulator napięcia alternatora oraz...
Z filmów wynik że jest ok. Teraz pomiar na alternatorze.
Niech mi ktos łopatologicznie wyjaśni dlaczego mierzy się napięcie alternatora i prawidłowe to 14-14,4V a nie mierzy się ile daje alternator prądu A do akumulatora i czy w ogole można to w jakis sposób zmierzyć Można. Kiedyś był to bardzo często kontrolowany parametr w samochodzie bo dawał jaką taką informację o stanie baterii, generatora i bilansu...
Prawidłowe napięcie to 14.2 V- 14.4 V.
Czyli sam dałeś sobie odpowiedź, skoro częstotliwość to musi być napięcie zmienne, odpal auto, miernik na zakres napięć zmiennych i zmierz napięcie między wyjściem W z alternatora a masą samochodu
Twój zasilacz całkiem się do tego nie nadaje. Żadnej filtracji. Prawdopodobnie w trakcie swoich testów zniszczyłeś regulator. Dodatkowo Twój miernik chyba nie działa prawidłowo, może tylko słaba bateria, żarówki nie powinny się przepalić nawet przy napięciu 30V. Moim zdaniem było dużo wyżej.
Jaki masz akumulator? jeśli z płytami Pb-Ca to jak najbardziej 16V to napięcie prawidłowe i ciesz się że twoje auto obsługuje takie akumulatory .
Jeżeli obwód wzbudzenia działa prawidłowo to raczej słabe główne diody.P
Witam mam problem z ładowaniem w Golfie 3 TD Alternator Valeo 70A. Problem jest taki że napięcie podczas pracy silnika wzrasta tylko 0,5V z 12 na 12,5. Kontrolka na liczniku działa prawidłowo, napięcia na zaciskach alternatora ok. tzn. Główne 12V i wzbudzenie po stacyjce 12V. Szczotki wymieniłem bo były mocno zużyte. Co jeszcze sprawdzić ? Pkt 11 popraw...
Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W...
Witam, Mam problem z naczepowym agregatem chłodniczym Carrier Maxima 1300 w trybie pracy "start-stop". Agregat nie wyłącza silnika po osiągnięciu zadanej temperatury z powodu niskiego napięcia widzianego przez sterownik. Alternator ładuje prawidłowo, napięcie na klemach akumulatora w czasie pracy silnika wynosi ok. 14,4 V, natomiast na wyświetlaczu...
GMLAN -single wire CAN czyli w alternatorze masz zabudowane moduły regulacji i komunikacji. Skoro napięcie prawidłowe to może prąd ładowania jest za mały i zapala kontrolkę. Nie podstawiałeś widzę akumulatora, na pałę napisałeś że to nic nie daje bo zobaczyłeś naklejkę że nowy, a specjalnie dałem linka na jakie gówno można trafić. Przy mocno zasiarczonym...
Witam, Mam problem z podłączeniem alternatora LUCAS LRA03500 w miejsce Denso 27060-28110. Niby prosty temat. Jest to alternator od Avensisa, został zapakowany do Rav4 Mk2 z benzynowym silnikiem 2.0. Takie alternatory montowali w tych autach po lifcie, więc wymiarowo jest plug’n’play. Niestety pacjent jest sprzed liftu i stary alternator Denso ma złącze...
nie zgadniecie co było! Lewa połowa alternatora nie łączyła prawidłowo z prową. Na przejściu był spadek napięcia. Wyczyściłem cały alternator i teraz jest 14.44V.
Witam. Świst prawdopodobnie pochodzi z nie dotartych szczotek jeśli tak to po dotarciu zginie.Napisałeś,że alternator daje napięcie 14,2v ,wszystko wskazuje na prawidłową pracę.Sprawdź pasek czy dokładnie leży w kołach oraz napięcie paska alternatora,ma się uginać około 2 cm. Pozdrawiam Miro.Nasz
(at)damianduda0111 Błąd ten pojawia się tylko i wyłącznie przy hamowaniu silnikiem oraz przy wartości napięcia na zacisku 30 w granicach od 15 do 16,5 V. Regulator napięcia jest wymieniony na nowy, ładowanie alternatora jest wręcz książkowe. Jak alternator ładuje prawidłowo, zakładam że ok 14,4 V, to skąd wyższe napięcie 16,5 V, ciekawe?
Wszystkie T25 mają kontrolkę ładowania / zerwania paska wentylatora. Ostatnia po prawej stronie kierowcy. Tak to jest kontrolka nr 44. a dla potomnych to kontrolkę tą załącza moduł nr 17, a o jego prawidłowym działaniu decyduje prawidłowa wartość napięcia PRZEMIENNEGO z alternatora, napięcie to jest wykorzystywane do blokady rozruchu (odłącza rozrusznik)...
1. LM317 w trybie stabilizacji napięcia czy prądu? Pomyślałem o prądzie. 2. Jak chcesz naładować do pełna akumulator jeśli na stabilizatorze LM317 spadek napięcia to przynajmniej 1,25 V? Przyjmowałem prawidłowe napięcie podczas pracy alternatora jest to wystarczające tym bardziej że nie ograniczymy napięcia a biorąc pod uwagę że ładujemy prądowo ..........
Nie wiem jak to wygląda w Mercedesie, bardziej się orientuję w starych Volviakach Stawiałbym jednak, że gdzieś jest przerwa, leć po kolei wszystkie połączenia, regulator napięcia, diody itp. Padnięty alternator nie daje prawidłowych napięć nawet na wysokich obrotach
alternator jest 9 diodowy. po podłączeniu plusa Aku z plusem na alternatorze i i plusa z kontrolki z wyjściem z regulatora napięcia kontrolka świeci lecz po uruchomieniu silnika nie gaśnie. zastanawia mnie gdzie podłączyć wystający z obudowy kabelek
Ale ja alternator mam prawidłowo podłączony winą okazała się kontrolka temu alternator się nie wzbudzał mnie teraz tylko zastanawia skat takie napięcie 13,5v gdyż wydaje mi się to troszkę mało
Dziadek zrobił patent i ma wtyczkę, którą odłącza + akumulatora. Dobrze by było aby dziadek zamontował jeszcze dodatkowy (niedrogi) patent. Byłby to woltomierz cyfrowy, taki wkładany w gniazdko zapalniczki. Miałby ciągły monitoring napięcia w instalacji, co pozwoliło by obserwować czy alternator prawidłowo ładuje, a po wyłączeniu silnika jak szybko...
Wskazania miernika napewno prawidłowe
A co ze ,,wzbudzeniem", czyli podłączenie akumulatora i kontrolki ładowania ? (niezbędna do prawidłowej pracy regulatora) Echhh :cry:
Nie da się tama wlepić alternatora z wersji 12V - całkowicie inne silniki. Dorabiać, przerabiać itp - koszty zjedzą. Ustawić prawidłowo regulator napięcia, żeby ładował do tych 7.2V, polikwidować spadki napięcia w instalacji, nowe szczotki prądnicy. Jedynie sensowne wydaje się być przerobienie zapłonu z konwencjonalnego, na bezstykowy - sterowany np....
witam dwa źródła ubytku z akumulatora urządzenia typu alarm lub zwarta dioda na prostowniku alternatora, podłącz przy wyłączonym kluczyku (żarówki oświetlenia też nie powinny świecić) miernik z zakresem do 10A DC prąd płynie od plusa akumulatora i dokonaj pomiaru podczas pomiaru np. odłącz B+ od alternatora i zobacz reakcję czyli wielkość prądu jak...
Sprawdź sobie miernikiem cza napięcie na alternatorze jest prawidłowe - tam gdzie wychodzi przewód od ładowania. U mnie wszystko się poprawiło jak dałem nowy kabelek od alternatora do aku i zmieniłem klemy.
Witam odnośnie alternatora to jest tak że jeżeli ma prostownik 6-cio diodowy to jest on obcowzbudny a jeżeli alternator posiada prostownik pomocniczy to jest alternator samowzbudny-( takim najprostszym przykładem to altek od poloneza) i jeżeli taki alternator będzie prawidłowo podłączony do regulatora napięcia a wirnik będzie się obracał choćby z minimalnymi...
Wg. różnych danych producenta napięcie ładowania jest nieprawidłowe dopiero po przekroczeniu wartości : 1 źródło podaje 15,8 v 2 źródło podaje 16 v Więc napięcie ładowania na poziomie 15,2 jest jak najbardziej na miejscu. Wiem że kłoci się to ze światopoglądem różnych osób na ten temat i za chwilę zostanę zlinczowany że to złe dla akumulatora, że się...
Nie ma prostego sposobu na diagnozę. Sprawdź czy na wyjściu alternatora jest prawidłowe napięcie ładowania czy nie. Jeżeli nie, to sprawdź uzwojenie wzbudzania czy nie ma przerwy (rzadko się zdarza). Sprawdź czy uzwojenie wzbudzania jest w ogóle zasilane przez regulator napięcia. Jeżeli tak, to uszkodzone mogą być diody prostownicze lub uzwojenie alternatora.
prawidłowe napięcie alternatora polonez napięcie akumulatora prawidłowe prawidłowe napięcie ładowania
drugi pilot samochodu efekt ambilight parametr maszynowy
aparaty słuchowe aparat słuchowy
Jak zdjąć simlock z telefonu Swisstone BBM625? Błąd "hhhhh" w piecyku odlewniczym Goldburn