Takie szybkie zapychanie filtra może mieć swoją przyczynę: 1) nieszczelny układ dolotowy 2) nieprawidłowe ciśnienie doładowania 3) lejące wtryski 4) niesprawny egr Filtr może okazać się, że jest stopiony i stąd problem z wypalaniem.
Samochód wchodzi w tryb awaryjny. Koniczna diagnostyka komputerem i odczyt błędów oraz parametrów bieżących w momencie pojawienia się problemu. Często dzieję się tak ze względu na nieprawidłowe ciśnienie doładowania, ale nie zawsze tak jest.
Ja mam 182 na liczniku. Na liczniku czyli przypadkowy ciąg cyfr. jak turbina jest uszkodzona to powinno pokazać błąd Jeśli jest prawidłowe ciśnienie doładowania to może sobie gwizdać do ......... śmierci a błędu żadnego nie pokaże.
Jak tylko będzie okazja to to sprawdzę ciśnienie sprężania i logi dynamiczne. Silnik przy obecnych mrozach zapala rewelacyjnie mimo, że akumulator mam w nim tylko 50ah Jakie ma być prawidłowe ciśnienie doładowania? - też bym chciał to sprawdzić
Elektrozawor regulacji doladowania (tutaj pomocna obserwacja cisnienia doladowania - ew. podmiana na sprawny) volsky kolego jak zaobserwować prawidłowe ciśnienie doładowania?
Po wstępnej analizie logów, widać, że ciśnienie i masa powietrza wygląda prawidłowo, turbo nie co później osiąga założone ciśnienie doładowania, to z racji braku, dynamiki spalin, co jest spowodowane brakiem paliwa w cylindrach. Trzeba by zmierzyć ciśnienie pompy w zbiorniku a następnie ciśnienie pompy tandemowej na głowicy. Sprawdź również czy w kolektorze...
Ciśnienie sterujące naczepę jest jak najbardziej prawidłowe dla pustego zestawu. Czym bardziej doładujesz naczepę ciśnienie początkowe powinno rosnąć krzywa wzrostu jest zaprogramowana przez producenta pojazdu w EBS.
Pomysł jak najbardziej słuszny, ale ciężko porównać dwa wskazania, jak komp podpięty z przodu, a manometr będzie podłączony z tyłu, 12 metrów dalej. Najlepiej by było, jakby jedna osoba obserwowała dwa wskazania na raz. Sam czujnik wydaje się ok, bo ciśnienie atmosferyczne pokazuje prawidłowo i doładowanie na wykresie też wskazuje liniowo. Na postoju,...
Sprawa się komplikuje. Zmieniłem turbinę, ponieważ była zapieczona gruszka przy niej i dolot cały zawalony olejem, musiałem skrobać kolektor dolot, bo było pozapychane. Przekładałem zaworki sterujące po zmianie turbo(od sprawnej skody) i dalej to samo. Nieprawidłowe ciśnienie doładowania na mm55 w kodach błędów. Przekładałem również przepływomierz i...
Sulof1601 sprobuje tak zrobic, dodam jeszcze ze jak silnik jest zimny to jedzie tak jak powinien a jak sie rozgrzeje to ja mu w gaz a on odmawia wspolpracy. Dodano po 10 Po zdjęciu ciegna z turbiny samochód jechal tak samo co z założonym ciegnem, dzisiaj się też podłączyłem pod komputer podam kod błędu i pokaże co było napisane : Nieprawidłowe ciśnienie...
Trapi mnie nadal te 12v czy 5v ??? Oto obrazek z CD producenta dla motoru 4M42: http://obrazki.elektroda.pl/5310084900_1... .Nie znam żadnego sprzętu diagnostycznego poza Star Diagnose ( sprzęt fabryczny ) który powiedziałby prawdę Jest. Oryginalny tester Mitsubishi. występuje kilka różnych usterek , najczęstsze to : - listwa wysokiego ciśnienia...
17957 P1549 ZAWÓR KONTROLNY CIŚNIENIA DOŁADOWANIA - ZWARCIE DO B- 17958 P1550 NIE PRAWIDŁOWE CIŚNIENIE W KOLEKTORZE SSĄCYM LUB CIŚNIENIE DOŁADOWANIA TAKIE INFORMACJE ZOSTAŁY WYŚWIETLONE NA KOMPUTERZE?? PROSZĘ O ODPOWIEDZ
Dla chętnych pomóc - wyedukujcie młodego proszę, bo mam sporą zagwozdkę w takim razie. Poprawcie mnie jeżeli teraz źle myślę: Teoretycznie jest nieszczelność, w układzie wysokiego ciśnienia (za stroną pompującą turbo), w takiej sytuacji: -boost sensor (czujnik ciśnienia doładowania) pokazuje wartości niższe od tych w szczelnym układzie, po prostu część...
Przepływka mierzy prawidłowo, troszkę ciśnienie doładowania masz niestabilne. W sumie można uznać, że jest poprawnie. Wykonaj sam log 011 dynamiczny i wklej. Warunek podstawowy to temperatura płynu chłodzącego 90°C. Pozdr.
Czy możesz coś więcej powiedzieć jak odczytywać te logi albo jak powinny wyglądać prawidłowe? W grupie 011 masz obroty, ciśnienie doładowania zakładane, ciśnienie mierzone, procent wysterowania zaworu regulacji ciśnienia turbodoładowania. Przy 1800 obr turbo uzyskuje zakładaną wartość doładowania a zawór oscyluje w okolicach 50-60 %, następnie turbo...
P0299 wskazuje, że turbosprężarka wykazuje zbyt niską wydajność. Kiedy ECU wykryje niższe doładowanie niż to, które jest uważane za normalny zakres, ustawi P0299 DTC. Nieszczelność lub blokada wlotu powietrza. Nieszczelność rury doładowania. Nieprawidłowo działający czujnik ciśnienia doładowania turbo. Nieprawidłowo działający regulator ciśnienia turbo...
Wygląda na to że silnik przechodzi w tryb awaryjny. Nie zapala się lampka na desce rozdzielczej? Można by sprawdzić komputerem błędy. Przyczyn może być wiele, zazwyczaj silnik "broni się" przed uszkodzeniem właśnie ograniczeniem mocy i obrotów. Jedną z przyczyn jakie spotkałem było nieprawidłowa praca zaworu sterującego turbiną, ciśnienie doładowanie...
Kompletny brak ciśnienia doładowania, ale przepływomierz pokazuje prawidłowe wartości. Czyli turbosprężarka dobrze zasysa, ale ciśnienie nie dociera do czujnika. Masz gdzieś nieszczelność
Witam forumowiczów, jestem nowy, próbowałem poszukać podobnych rzeczy na forum lecz nie znalazłem. Mianowicie, mój problem to zapalający się CHECK ENGINE przy prędkości ok. 120km/h. Samochód do tej prędkości jedzie tak jak powinien, przyśpiesza tak jak powinien, po wyskoczeniu tego błędu samochód osiąga maksymalnie 3tys. obrotów i nie ciągnie dalej....
Witam. Ten wynalazek przy kole to może być złącze kabli do czujnika ABS lub czujnika zużycia okładzin. Fotka z kolejnymi luźnymi wtyczkami nic mi nie mówi. Błąd MID 128; ciśnienie powietrza doładowania nieprawidłowe dane. Sprawdź czujnik doładowania w kolektorze ssącym i jego okablowanie. MID 144; nieprawidłowe sygnały prędkości z tachografu - uszkodzony...
Witam serdecznie mam problem z Premium dxi 450 z 2008 r, więc zacznę od początku .Podczas jazdy załadowanym zestawem wyświetlał się błąd czujnika nox mid 128 ppid 270 fmi 2 i oczywiście ograniczenie mocy za 50h-został wymieniony czujnik nox na nowy, jednak po wymianie problem nie ustał coś mnie tknęło aby odkręcić końcówkę wylotową z katalizatora i...
Problemy z brakiem mocy w dolnym zakresie obrotów w Renault Master 2.3 turbo mogą być związane z kilkoma czynnikami. Błędy DTC 226322 (zbyt niskie ciśnienie doładowania) i DTC 11301C (obwód czujnika składu mieszanki) wskazują na kilka potencjalnych problemów. 1. Mimo że nie masz zmiennej geometrii, turbosprężarka może być uszkodzona lub zanieczyszczona....
U mnie właśnie często ta wartość jest najniższa ale przepływomierz podstawiłem inny i nic konkretnego się nie zmieniło, na innym przepływomierzu auto jeździ bardzo podobnie. Dobrze to interpretujesz ale jest jeszcze jedno ale, którego nie wziłąłeś pod uwagę. U Ciebie ta niska wartość dawki paliwa jest spowodowana tym, że turbo z początku sporo niedoładowuje....
Pisałem wcześniej, że chodzi o N239 i właśnie z niego spadł Ci dolny dekielek osłaniający filterek powietrza od strony kanału wyrównującego podciśnienie z ciśnieniem atmosferycznym w tym elektrozaworze. O ile nie wypada z N239 ten filtr w postaci gąbeczki to nie ma to żadnego wpływu na poprawne funkcjonowanie tego elektrozaworka. Szef tego warsztatu...
Nie przekraczając prędkości 150km/h błąd się nie pojawia. Prawdopodobnie włożony silnik jest ciut mocniejszy od poprzednika i ciśnienie doładowania chodź jest prawidłowe dla nowej jednostki to komputer mówi inaczej. Podmieniałem nawet czujnik ciśnienia doładowania... Nie znajduje innego wytłumaczenia.
Jak masz komputer diagnostyczny to jesteś w stanie stwierdzić czy jest ograniczenie dawki. Robiłem auta w których były takie bicia kół biegunowych, że EBS wchodził w tryb pracy awaryjnej a regulacji ze strony ASR nie było. Żeby sterownik dawał pełną dawkę to muszą być sprawne wszystkie elementy układanki a nie tylko jeden. Jak to jest auto z dużym przebiegiem...
Witam serdecznie. Chciałbym się dowiedzieć jakie powinno być ciśnienie w kolektorze dolotowym w mojej Mazdzie 6 2.0 GH 2.0 MZR-CD. Od pewnego czasu zaobserwowałem spadek mocy, zamuliło mi się auto. Podejrzewam że pada mi turbina. Podczas jazdy z pedałem wciśniętym do dechy nie udało mi się uzyskać większego ciśnienia niż 1.4 bara (Boost) w kolektorze...
Na zimnym wartość ciśnienia doładowania prawdopodobnie mieści się w wyznaczonych granicach proporcji paliwo - powietrze (z uwzględnieniem innych parametrów). Niestety czeka Cię pełna diagnostyka łącznie z logami, zakładając, że sztanga pracuje w pełnym zakresie i przestawia kierownice na minimum. Zawór steruje prawidłowo zbijając ciśnienie do zera aby...
Regenerowana turbina nie pracowała prawidłowo. Było słychać dziwne gwizdy a maksymalne ciśnienie doładowania 1,6 bar. Najwyraźniej nie przyłożono sie do regeneracji prawidłowo. Natomiast oryginalna pracuje wstępnie prawidłowo. Wczoraj była przekładana, dzis zrobimy pomiary.
Zaworek N75 może cykać co wcale nie oznacza jego prawidłowej pracy. Zaworek ten reguluje ciśnienie doładowania z turbiny. Jeżeli będzie za wcześnie otwierał odpływ spalin turbina nie będzie dawała tego ciśnienia co powinna.
Jak wyregulowałeś cięgno „gruszki”? Sprawdziłeś ciśnienie doładowania, bo wyglada na to, że jest nieprawidłowe (zbyt wysokie lub za niskie). Powinieneś mieć błąd w sterowniku. Pozdrawiam
Logi faktycznie są tak skompresowane, że można oczopląsów dostać ale z tego co mi się udało odczytać to fakt : pedał gazu wdepnięty prawidłowo bo widziałem wskazanie 100%, ciśnienie barometryczne trzyma równo jedną wartość 1000 mbar i czujnik ciśnienia doładowania wskazuje wzrost liniowy więc czujnik G71 jest OK, pedał gazu również OK, wartość ciśnienia...
Masz przeładowanie turbo i w efekcie tryb awaryjny przy 3570 obrotów. W logu 003 Basic Settings widać, że EGR nie działa - albo zaślepiony albo uszkodzony N18. W 000 BS kąt wyprzedzenia wtrysku jest ciut opóźniony. Sztanga wraz z dźwignią kierownic spalin zmiennej geometrii chodzi w zbyt małym zakresie (nie odbija do góry bardziej niż powinna) i konieczne...
Witam. Mam Citroena Nemo 1,4 HDI. Wkręca się do 3 tys. rpm. Wcześniej był problem z EGR, więc został usunięty programowo i zaślepiony. Jednak nadal wywala błąd P0405 oraz P0237, ciśnienie doładowania. Na kompie pokazuje ciśnienie prawidłowe, auto ma moc. Katalizator wywalony - był cały zabity - EGR przed "wyłączeniem" był otwarty na 100%. Gdzie szukać...
Tryb awaryjny zawsze wystąpi jeśli rzeczywiste ciśnienie doładowania będzie odbiegać od zadanego (w znacznej odchyłce) dłużej niż 5 sekund a jeśli chodzi o jego sygnalizowanie to niejednokrotnie jest również i tak, że sterownik silnika nie pokaże żadnego błędu związanego z przeładowaniem bądź niedoładowaniem mimo, iż takowe występuje a zwłaszcza nie...
Witam Potrzebuję wartość ciśnienia doładowania. W moim przypadku przy załadowanym maksymalne ciśnienie wraz z atmosferycznym wynosi 2,85 bar jakie powinno być prawidłowe?
Taki miernik to tylko bajer, ale jak nie ma mocy to trzeba naprawić auto, możliwe, że potem to i gadżet zacznie działać
scania r 500 v8 2007 e5 Dodano po 10 czujnik z płaską 4-pinową wtyką, od starego uszkodzonego czujnika który wziąłem od kolegi odciąłem kabel kupiłem nowy czujnik bosch 0281 002 655 kupiłem wtyczkę do tego czujnika i teraz potrzebuję schematu jak połączyć kabel od czujnika scania z czujnikiem bosch. Jeden i drugi mają piny 1-4 tylko trzeba je połączyć....
I...? Odczytane doładowanie rośnie dopiero powyżej 3,5tys, tak samo masa powietrza, ciśnienie paliwa itp. itd... Nic to nie wnosi bo wartości są prawidłowe, sugerujące usterkę mechaniczną, której nie ma...
Dolot szczelny , przeplywomierz podmieniony, dalej to samo . Wyskakuje tylko jeden błąd: p0236 czujnik doładowania turbosprężarki sygnał nieprawidłowy poza zakresem . Ogólnie ciśnienie jakie pokazuje na biegu jalowym to ok 67 kpa
Witam. Samochód jak w tytule, bardzo dymi. Ciśnienie doładowania, ciśnienie common rail prawidłowe (sprawdzone op-com'em), EGR sprawny. Jeden z wtryskiwaczy podaje na przelew około 100ml na minute, pozostałe bardzo nieznaczną ilość. Po odłączeniu przewodów elektrycznych od wtryskiwaczy i zakręceniu przez 5 sekund rozrusznikiem ten sam wtryskiwacz przepuszcza...
Witam. Nie grzebię tylko robię pomiary i szukam przyczyny nieprawidłowych wartości. Jak znajdę chwilę czasu to na pewno to zrobię i napiszę co się zmieniło. Ktoś mi podpowiedział, żeby sprawdzić szczelność i czystość układu dolotowego. Myślę, że to może też uda mi się zrobić. Dzięki za podpowiedź. Pozdrawiam.
Turbo szalało bo ECU próbowało ogarnąć ciśnienie doładowania a luz nie pozwalał. Najpierw mega przeładowanie jak w miarę szybko je zdławił to powiało się niedoładowanie. Tylko że przepływomierz wtedy reagował prawidłowo i obcinał dawki. Czarnego dymu nie było.
1. Ciśnienie w katalizatorze (DPF) Ciśnienie 3-4 mbar na wolnych obrotach jest w normie, ale wzrost do 10-20 mbar podczas przyspieszania może być nieco zbyt wysoki. Może to sugerować, że przepływ spalin jest częściowo zablokowany. Wypalenie filtra DPF może nie usunąć twardszych osadów, które mogłyby blokować przepływ spalin w katalizatorze. Rozwiązanie:...
koledzy bardzo prosiłbym o pomoc w walce ktora trwa juz 3 miesiace i nadal problem nie rozwiązany a mianowicie posiadam astre H z silnikiem 1.7 cdti Z17DTH przy zwykłej jezdzie w chwili gdy chce przyspieszyc i silnik dostaje wiekszego obciązenia z nizszych obrotow po krótkiej chwili (ok.6-10 sekund takiego przyspieszania) zapala sie kontrolka z kluczykiem...
Witam. Mam dość duży problem z swoim Passatem. Chodzi o to że po wymianie uszczelki pod głowicą spadła mi moc. Czasami jak się go odpali to na biegu jałowym falują obroty. W dodatku wyskakują błędy: 1. Nieprawidłowy sygnał z przeplymowierza powietrza (nieciągły) 2. Ciśnienie doładowania, odchyłka sterownika (stały) Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
Chciałbym jeszcze zapytać czy np. nieprawidłowa praca EGR może mieć wpływ na ciśnienie spalin i tym samym wpływać na ciśnienie doładowania?
Silnik spalinowy z zapłonem iskrowym to wciąż proste urządzenie. Do pracy potrzebuje prawidłowej mieszanki paliwowo powietrznej i iskry, która ją zapali. Mieszanka musi się spalić w prawidłowych warunkach (ciśnienie). Jak zaczniesz od tej ogólnej zasady, to do szczegółów dotrzesz sam. Różnica w uruchomieniu silnika za pomocą rozrusznika elektrycznego...
Jak tak będziesz podgrzewał świece to możesz je przepalić.One po zgaśnięciu lampki jeszcze kilka sekund grzeją pełną mocą i po chwili przechodzą na ok.50%.Gdy dostarczasz im następny cykl pracy pełną mocą może dojść do ich przepalenia.Taki przebieg nie powinien jeszcze dawać takich objawów,mój ma 360tyś i śmiga jak prawie nówka.Ja przejrzał bym EGR...
Witam, mam problem z ciśnieniem doładowania w moim Ducato 2007 130 KM 2,3. Otóż wartość ciśnienia zadanego na wolnych obrotach jest 285, a wartość faktyczna jest 530. Dodam, że przepływomierz sprawdzony, jest dobry, wykonana została szczelność układu i jest ok. Proszę o pomoc. AI: Czy był sprawdzany zawór sterujący turbiną (np. elektrozawór, gruszka,...
Ciśnienie paliwa w układzie jest prawidłowe. Założona była nowa pompka paliwa , wszelka diagnostyka układu doładowania był przeprowadzona i nic nie wykazuje jeżeli pojawia się brak mocy jedynym wskazaniem przez komputer jest uszkodzenie czujnika doładowania turbiny. Po wymianie 1/2 tyg. jest dobrze , po tym czasie problem powraca. Czy czujnik położenia...
Najpierw sprawdź czy reaguje prawidłowo sztanga. Tzn na odpalonym podłączaj i odpinaj wężyk do turbo i patrz czy sztanga się rusza ok 1 cm. Potem test z odpiętym wężykiem czy doładowanie będzie minimalne podczas jazdy (możliwy not lauf przez za niskie ciśnienie doładowania ).
skoro czujnik sprawdzony to moze sprawdz kabelkologie od niego i przeczysc wtyczke ... BINGO! Sprawdziłem wtyczkę przy tym czujniku i okazało się, że na tych trzech pinach napięcie ~5V jest ale....na czwartym pinie gdzie znajduje się masa poprostu chwilami jej nie było. Połączyłem masę na krótko do tej wtyczki i rewelka. Błędów nie ma, ciśnienie turbiny...
Co do wtryskiwaczy były one sprawdzane man catsem parametry w normie ponadto silnik odpala na dotyk - jeżeli to nie wystarczy to może się mylę ale czy to był by problem CAŁKOWITEGO braku doładowania... nie sadze. co do odłączonego wydechu to został odłączony wraz z klapa hamującą - sama klapa działa prawidłowo po zdemontowaniu została sprawdzona. Czujnik...
Jakie podciśnienia? O jakim ty czujniku piszesz? Pierwszy błąd jaki miałeś tyczył się przerwanego obwodu czujnika ciśnienia doładowania. PCM nie widział sygnału z czujnika gdyż: może być uszkodzony czujnik, brak zasilania czujnika, przerwany przewód pomiędzy czujnikiem a PCM. Drugi błąd jaki podałeś to przekroczona wartość ciśnienia doładowania czyli...
Jeśli na przewodzie od intercoolera nie ma czujnika ciśnienia tylko wężyk to ja 99% jest on przerwany, dlatego sterownik nie widzi ciśnienia doładowania. Sterownik raczej nie będzie miał w sobie oleju bo widzi prawidłowe ciśnienie atmosferyczne.
Ogólnie sztanga się rusza i na zimnym mogę ja spokojnie podniesc palcami do góry A logi spróbuje zrobić jak najszybciej Dodano po 5 Zapomniałem dodać że wyskakuje błąd 17958 Ciśnienie doładowania odchyłka sterownika
Witam Z góry uprzedzam, że to są moje pierwsze kroki w modyfikacji oryginalnych map, więc proszę o nie jechanie po mnie za bardzo. Modyfikacja zrobiona została na podstawie tego co znalazłem w zmodyfikowanym moim sterowniku w Stilo 1,9 JTD 115KM na 160KM. Pacjent to AR 156SW 1,9 JTD 110KM. Wykonane modyfikacje: EGR wyłaczony mapą, podniesione ciśnienie...
EGR odetkałem bo ktoś go zatkał i wartości powietrza się zrównały a ciśnienie doładowania jest większe niż wymagane zaślepiony egr Ty w ogóle wiesz co robisz i jak to działa? Bo póki co, to żartem mi to zalatuje...? Na gorącym silniku na biegu jałowym wartość rzeczywista powietrza zasysanego to 588 mg/skok a wartość zadana to 266 mg/skok Wpadłeś na...
Witam. Mam problem j.w.t Po odpaleniu po jakimś czasie wyskakuje engine fault. Po podpięciu do kompa wyskoczyły 2 błędy miejscowe/ przejściowe P2563 - o charakterystyce "Pozycja nieprawidłowa w stosunku do żądanej, za dużo doładowania (apv)" i P11AA - Ciśnienie doładowania wyższe od maksymalnego progu. Pomocy !! Auto ma przejechane zaledwie 20 tyś !!...
znalazłem coś takiego: Ze względu na to że masa zasysanego powietrza jest zależna od doładowania sprężarki to dla prawidłowego odczytu wartości w trzeciej kolumnie, ciśnienie doładowania sprężarki (grupa 011 kolumna 3-a) musi być stabilne i tożsame z życzeniem ECU. W przeciwnym razie odczyt w 003 nie będzie się zgadzał z właściwymi wskazaniami dla bloku...
Akumulator o pojemności 120Ah czy 160Ah O jasny gwint... Ja mam w W201 2D akumulator 72Ah, taki sam w P407 2HDI- o ile w Peugeocie rozrusznik musi te dwie sekundy pokręcić, by pompa zbudowała ciśnienie na listwie CR, to w starym dieslu Mercedesa, po zagrzaniu świec, wystarczy pół obrotu wału by zagdakał :D I żadne mrozy im niestraszne. W nowszym W211...
Witam, jestem posiadaczem Golfa 4 z silnikiem 1,9tdi ALH 90km. Zauważyłem, że auto powyżej 3tyś obrotów zaczęło wyłączać turbo, pomagało wyłączenie zapłonu i włączenie, natomiast za każdym razem gdy auto przekroczy 3tyś obrotów odcina mu turbo z błędem Ciśnienie doładowania- różnica w regulacji. Sprawdziłem ile doładowuję turbina to na 1 biegu obroty...
Witam mam takie pytanie związane z lokalizacją czujnika ciśnienia atmosferycznego,w czasie jazdy nagle samochód stracił moc, po chwili zapaliła się kontrolka serwisowa,samochód przeszedł w tryb awaryjny.Po wyłączeniu silnika kontrolka serwisowa zgasła lecz zapaliła się kontrolka emisja spalin(obrazek silnika świeci na żółto).Udałem się na komputer i...
Koledzy, jeśli turbina nie ma zapieczonych łopatek zmiennej geometrii w pozycji max doładowania to po odpięciu wężyka podciśnienia z siłownika podciśnieniowego regulującego kąt nachylenia łopatek na wolnych obrotach biegu jałowego turbina będzie miała prawie identyczne ciśnienie jak ciśnienie atmosferyczne, więc jakie węże twarde i skąd to ciśnienie...
Temat tego forda wraca jak bumerang. Klient był dzisiaj w ASO i po diagnozie stwierdzono że nieprawidłowo pracuje zmienna geometria w turbinie (uszkodzona turbina) i sterownik zarejestrował zbyt niskie ciśnienie doładowania. 3 z kolei turbina uległa uszkodzeniu, może ktoś się wypowiedzieć w temacie ? DPF-a nie ma już.
Renault Master 2.5DCI 2008 rok. Brakuje mocy do 2800 obrotów. Turbo sterowane ciśnieniem. Gruszka sprawna i cięgno "chodzi". Wymieniony EGR (nowego typu), był uszkodzony i otwarty, auto nie zapalało, zgłaszał błąd. Wymieniony przepływomierz, brak poprawy. W tej chwili auto zapala, jeździ ale brakuje mocy od dołu. W sterowniku brak błędów. Na postoju...
Sprinter 906 OM646 313. Błąd niskie ciśnienie doładowania 2359-001. Błąd pojawia się na 5 i 6 biegu. Ciśnienie zadane 24.. ciśnienie osiągnięte 21.. Auto przechodzi w tryb awaryjny i nie jedzie do ponownego odpalenia. Podmienione na nowe elektrozawory od sterowania turbinami. Wymieniona turbosprężarka na regenerowaną - Mielec Podmieniony EGR z innego...
Wygląda na wypalanie ale...Skoro nie ma żadnych błędów diagnostycznych, ale obroty silnika wrosną z 900 na 920 rpm i towarzyszy temu wzrost spalania, warto zwrócić uwagę na inne potencjalne przyczyny. 1. Sterowanie obrotami jałowymi. System ten zarządza obrotami silnika na biegu jałowym. Może być konieczne sprawdzenie, czy mechanizm sterujący obrotami...
Jak jest na sto procent dobra (u mnie to wyszło dopiero po ruszaniu wiązka) to skup się na podcisnieniu. Pasowało by Zmierzyć podcisnienie na gruszce turbiny po zapaleniu. I czy wciąga sztangę po zapaleniu. I jak turbina była w regeneracji to nie wiem czy prawidłowo ustawili sztangę i śrubę zderzakowa. Często się to zdarza. Masz jakiś komputer którymi...
Witam Panów ponownie. Postąpiłem wg wszelkich reguł, przetłumaczyłem instrukcję serwisową (silnik diesla) i doszedłem do ściany, ponieważ za moją awarią stoi za niskie napięcie dochodzące z ECU (styki spryskane contact conektor) do elektrozaworu podciśnienia sterowania doładowaniem turbosprężarki. Po włączeniu zapłonu i silnika mam 10,95 V na wtyczce...
Turbina do regeneracji a nie jakieś zaworki srorki po prostu zacina się kierownica sterująca łopatkami zmiennej wydajności turbiny i stąd te skaczące wskazania ciśnienia doładowania . To nic nie da że wyjmiesz turbinę i ją rozkręcisz potem wypolerujesz a i tak za jakiś czas znowu to samo .Łopatki zmiennej geometri są przytarte i będą się blokować. Daj...
Witam. Może ktoś z kolegów wie jak prawidłowo wyregulować gruszkę regulującą ciśnienie doładowania? Znajomy niby mechanik rozkręcił sztangę, ustawił po swojemu i teraz mam problem z przeładowaniem. Zaworek wymieniony-ok, turbina wyczyszczona-ok, gruszka nowa, wężyki nowe a po rozpędzeniu auta na 5 biegu do 100-110km/h nagle traci moc (przekroczona górna...
KODY USTEREK moduł sterujący DDE 2.1 silnik U25TD, X25TD 12- rozpoczęcie procedury sprawdzania 14- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie do masy P30 15- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie z napięciem lub przerwa P30 16- czujnik temperatury paliwa ( w pompie wtryskowej P68 ) zwarcie do masy 17- czujnik temperatury paliwa ( w pompie...
Witam. MID 128 PSID 98 Układ powietrza doładowującego. FMI 1 Dane prawidłowe, ale poniżej normalnego zakresu roboczego. Możliwa przyczyna: Czujnik prędkości obrotowej turbosprężarki może być uszkodzony lub podawać niewłaściwe wskazania do turbosprężarki, czego konsekwencją jest niskie ciśnienie powietrza doładowującego. Łopatki w turbosprężarce...
Witam. Mam problem z moim Passatem. Mianowicie samochód nie ma mocy. Robiłem logi dynamiczne programem "delta scan". Niestety nie wiem jakim programem trzeba je otworzyć by było je przejrzyście widać. Jeśli ktoś zainteresuje się tematem, będę mógł podesłać screeny. :) Mniej więcej wyglądało to tak: 003 przepływka maksymalnie dochodziło do 575 mg, gdy...
Zrobisz logi to ci je opisze :) Wiesz takie przeganianie auta nic nie da. Turbo jest brudne i chwile załapie i zaraz znów się zatnie i odetnie doładowanie. edit : Dobra tutaj masz moje stare przykładowe logi z grupy 011 dynamiczne czyli sprawdzanie doładowania turbiny : http://vaglog.pl/log_107716.html pierwsza kolumna : czas druga : obroty silnika...
Tego się nie reguluje patrząc na dymienie na średnich czy wysokich obrotach , czujnik i obsadka w pompę i ustawiasz odpowiedni dla danego silnika skok tłoka rozdzielczego . Prawidłowo wyregulujesz pompę to będzie wiadomo że jest dobrze zrobione , jeżeli dalej będzie dymił to trzeba sprawdzać następne elementy układu , np ciśnienie doładowania , stan...
Witam. Mam problem z Toyota Avensis 2003. Dymi na czarno przy przyspieszaniu. Dolot już sprawdziłem. Jest szczelny. Diagnozuje więc turbinę bo zaczęła ostatnio bardziej gwizdać. Nie wiem tylko jakie powinno być ciśnienie doładowania. W serwisie toyoty powiedziano mi, że nominalnie powinno być ok 0,7 - 0,8 bar. U mnie natomiast jest 1,1 bar odczyt z...
387 Napięcie w obwodzie ma wartość wyższą niż dopuszczalna -przerwany obwód czujnika temperatury paliwa, -usterka obwodu czujnika ciśnienia oleju lub obwód przepływomierza masowego powietrza, 4745 Ciśnienie zasilania przekroczyło wartość graniczną dla danego okresu -czujnik ciśnienia dopływu paliwa wskazuje nieprawidłową wartość , -usterka zaworu przelewowego,...
Nie przechodzi też adaptacji zaworu faz (at)ElektrodaBot https://obrazki.elektroda.pl/8822744300_... Wstępna ocena dostępnych informacji Najnowsza obserwacja wskazuje, że test funkcjonalny przestawiania faz wałka rozrządu dolotu (tzw. VVT – Variable Valve Timing) kończy się błędem i komunikatem: • „Aktywacja wadliwa, aktywacja niemożliwa”...
Jakie parametry masz na myśli? Ciśnienie doładowania 2.3 bara. Czasami ma momenty większej mocy ale na trzecim biegu. Po ściągnięciu przewodu od turbiny jest spadek mocy błąd doładowania i lekko poddymia na czarno co jest prawidłowym objawem.
Witam. Podrzuciłem wcześniejszy link bardziej ku przestrodze i aby lepiej zapoznać się z tematem problemów z pompami VP a nie by zachęcić do takiej przeróbki ;) Sterownik pompy nie steruje bezpośrednio "całym silnikiem" ale jest niezbędny do prawidłowej pracy całego osprzętu silnika-to tak w wielkim skrócie. Wartość doładowania 1 bar na postoju jest...
witam, Mam problem z moim Renault Espace. Samochód kupiony w Niemczech jako "turboschaden". Okazało się, że turbo wygląda na dobre a uszkodzony jest intercooler i jeden z węży, zostały one wymienione. Dodatkowo płukanie dpf, oberwało mu się od tego i profilaktyczne czyszczenie egr. Samochód jeździ bez problemu, nie pokazuje żadnych błędów, jednak mam...
Dzień dobry od jakiegoś czasu miałem problem z włączaniem się turbiny. Wymieniłem czujnik włącznie turbiny, turbina na 1,2 biegu włącza się i działa poprawnie lecz na 3,4,5 biegu wyłącza doładowanie przy ok 2, 3 tys. obrotów, turbina załącza się i wyłącza, tak cała drogę trochą pompuje i przerwa. Po jakimś czasie uszkodzenie doznał wąż od turbo pękł...
Witam Pacjent to Passat B6 z silnikiem BMR 2,0 tdi 170km. Autko strasznie dymi na czarno przy przyśpieszaniu czy nawet przy przy gazówce na postoju. Pompo wtryskiwacze były wymieniane 40tys km temu na akcji serwisowej, turbina wydaje się ok , brak luzu czy uszkodzeń, samo sterowanie turbiny też wydaje się ok sztanga pracuje a tester odczytuje prawidłowe...
Na N75 po uruchomieniu silnika i pracy na wolnych obrotach powinno być 5,5V i to jest prawidłowy objaw gdyż wtedy w N75 zamknięty jest przelot pomiędzy kanałami na króćcach VAC i ATMO i podciśnienie jest wtedy cały czas utrzymywane na wysokim poziomie pomiędzy kanałami VAC i OUT co powoduje, że podciśnienie jest podawane bezpośrednio na gruchę siłownika...
Po pierwsze nie bar a mbar (1000mbar= 1 bar). Dwa które turbo tam siedzi? Bo w 3.0 były ze zmienną geometrią i by pass. Spaliny napędzają turbo i jak ich nie ma lub uciekły bokiem to turbo nie robi ciśnienia. Podobnie jak ciśnienie doładowania ucieka bo np rura za turbo pękła ,czy rozszczelniony jest intercooler. * Turbo ze zmienną geometrią. Byłem...
SPN 3088 Czujnik ciśnienia doładowania przed silnikiem w rurze powietrza doładowującego Strategia monitoringu Kontrola granic napięcia (napięcie zasilające, napięcie czujnika) i blokada AD Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka ostrzegawcza czerwona • Lampka kontrolna czerwona/żółta • Brzęczyk Failure Mode Identification (FMI) FMI 3 nieprawidłowy...
Witam. Pacjent to Citroën Berlingo 1.6 HDI 2012 9FH. Problem, jaki występuje, to obroty max do 3000. Silnik głośno pracuje, czarny dym z rury wydechowej i jedyny błąd, jaki się pojawiał, to P3007. https://youtube.com/shorts/XShdlLI2SBo?s... Tak to u mnie wyglądało, ale nic nie pomogło wyczyszczenie. W EGR lekki czarny nalot. Samochód...
DPF już nie mam. Nie wiem czy sztanga ustawiona prawidłowo, ale na poprzedniej turbinie też tak się działo a była jeszcze fabryczna(250 tys przejechała). Po wymianie turbo nic się nie zmieniło i dzieje się tak samo. Najbardziej te terkotanie mnie martwi, może wałek rozrządu jest wytarty, ale zaglądałem i wygląda dobrze i nie terkocze cały czas tylko...
Witam Proszę o pomoc w wykryciu przyczyny błedu "check engine" (niskie ciśnienie w kolektorze ssącym), błąd sporadyczny, po wykasowaniu wraca po kilku tys km, co zostało zrobione: -wymieniony czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym -sprawdzony intercooler -sprawdzone przewody ciśnieniowe turbo-intercooler-dolot, oraz obejmy łączące -sprawdzone turbo,pompuje...
17552Masowy przepływomierz powietrza - przerwa/zwarcie na masę brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY Jesli instalacja do niego na pewno sprawna, dostaje prawidłowo mase i zasilanie, to niestety jest do wymiany. 17958Ciśnienie doładowania - różnica doładowania brak osprzętu / nie związany ze sprzętem Kolejno do sprawdzenia, od...
Od czerwca br. walczę z usterką. Wiele rzeczy już sprawdzonych. Te co podajesz też aczkolwiek za tydzień będzie demontaż kolektora (mam nowy z gruchą). Nie można zignorować tych pików napięcia do 0V bo to jest nieprawidłowe. Teraz pytanie czy to nie wina sterownik silnika... Sprawdzenie EGR i zaworu ssącego w dolocie też robiłem. Ciśnienie doładowania...
Błąd 17965 świadczy o przeładowaniu turbo czyli uzyskujesz większe ciśnienie doładowania rzeczywiste turbo niż życzy sobie tego sterownik silnika a z tego co wiem to ciśnienie wymagane oscylować powinno w granicach 1887 mbarów dla silnika AGR. Rzeczywiste zaś przekraczać musi te wartości w czasie dłuższym niż 6 sekund w czasie jazdy dynamicznej tą Audicą...
(...) ort tranzit 2.0 ecoblue 2017 ,brak mocy ,auto wchodzi w tryb awaryiny ,po podlaczeniu do kompa blad p0299 not boost turbo ,Turbo zostalo wymienione na nowe ,auto po przejechaniu 200 kilometrow znowu zaczelo szalec ,ponownie brak mocy i tryb awaryiny ponownie wyskoczyl ten sam blad p0299. . Prosze o pomoc Witaj na forum elektroda.pl! Błąd P0299,...
Instalacja I i II generacji jest w istocie gaźnikiem podciśnieniowym. Do prawidłowego zestrojenia dawki wskazane jest aby przed gaźnikiem (mikserem) i przepustnicą główną panowało stałe ciśnienie powietrza. Jeśli chwyt powietrza jest skierowany w kierunku jazdy, w miarę wzrostu prędkości rośnie ciśnienie powietrza przed przepustnicą (niekiedy ten efekt...
Najpierw zobacz czy dalej ten sam błąd i nadal chodzi o ciśnienie doładowania, jeżeli pik przestał się pojawiać to widać prawdopodobnie była źle ustawiona po regeneracji, z doświadczenia dodam że jeżeli ktoś już kręcił regulacją na aucie lub przy regeneracji była źle ustawiona to prawidłowa regulacja na aucie trochę może zająć, ciężko jest prawidłowo...
Problem z Suzuki Grand Vitara 2. Wydaje się że ma dość mało mocy tak poniżej około 2500-2700 obr/min. Powyżej tej granicy już zaczyna ładnie ciągnąć a także bez wciskania gazu na biegu jałowym (800obr/min) wydaje mi się że też nie jest najgorzej z mocą bo da się ruszyć z miejsca spokojnie na biegu jałowym. Od około 2000 obr albo może nawet mniej już...
Fiat Doblo Cargo 1,3 mjet z dpf 2008 rok. Auto cierpi na brak mocy a dokładnie bardzo ciężko wkręca się na obroty. Z pedałem w podłodze dochodzi lekko do 3tyś gdzie zatrzymuje się na tych obrotach. Po dłuższym przytrzymaniu powoli zwiększa obroty. Czasami mu się uda wkręcić do 4 tyś. Nie ma jazdy z taką pracą silnika. Błędów brak. Lista sprawdzonych...
ciśnienie doładować volvo ciśnienie doładować regulacja ciśnienie doładować
modem hsdpa dźwięk przez ethernet miniaturowe diody
reset drukarki epson klawiatura zasięg
Moment dokręcania świecy żarowej Hyundai Tucson 1.7 CRDi Gasik RC dla obciążenia indukcyjnego 230V 150W