Dzień dobry wyskoczył mi dziś Błąd 16683 doładowanie regulacji ciśnienie.Turbo po regeneracji,n75 wymieniony.zaworek doładowania ciśnienie,dv też.Może macie jakieś propozycje?
Spróbuj jechać do 2800obr/min i obserwować ciśnienie paliwa , doładowanie i wysterowanie zaworu regulacji ciśnienia doładowania. Mam nieodparte wrażenie że coś jest zamienione.
Czy możesz coś więcej powiedzieć jak odczytywać te logi albo jak powinny wyglądać prawidłowe? W grupie 011 masz obroty, ciśnienie doładowania zakładane, ciśnienie mierzone, procent wysterowania zaworu regulacji ciśnienia turbodoładowania. Przy 1800 obr turbo uzyskuje zakładaną wartość doładowania a zawór oscyluje w okolicach 50-60 %, następnie turbo...
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
Prawdopodobnie za wysokie cisnienie doładowania lub niedoładowanie ,czyli turbina do regulacji . pozdro rox1!
witaj , a może sprawdź regulację ciśnienia skraplania ? woda przepływa przez skraplacz ? zamknij zawór i zobacz jak ciśnienie rośnie
U mnie katalizator był zapchany wywaliłem na downpipe i turbo odzyło u ciebie pewnie tez , tez po przekroczeniu 3000 obr w lecie wywalało bład niedoładowania poprostu przegrzewało sie na wylocie turbo katalizator . Katalizatory to najwieksze zło w autach z turbiną a tfsi lubi olej wiec kata szybko zalepiony jest.
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
ale prawdopodobnie błąd wentylatora powoduje odcięcie mocy To nie jest powodem odcięcia, pojeździć z podglądem parametrów-ciśnienie rail, doładowanie, EGR. To silnik f9q 1.9 dci z Renówek więc ma te same czkawki
Jeszcze jedno. Komputer pokazuje doładowanie ciśnienia przy pełnych obrotach 2 bary a regulacja ciśnienia doladowania to 65% przepływomierz pokazuje od 230 mg do 680. To tyle co mogę jeszcze dodać a raczej tyle co pamiętam na ten moment. Dodano po 5 Ok. Teraz rozumiem. Postaram się jutro to zrobic i wrzucić. Czytałem jeszcze coś na forum o zatkanym...
Części tylko w serwisie, a naczynie ? Sprawdź na pustym kotle ( zamknij zawory pod kotłem i spuść z niego wodę) ciśnienie powietrza (azotu) i doładuj w razie potrzeby - pompka samochodowa z ciśnieniomierzem
1 - rozumiem, musi być miernik. Nawet nie wpadłem na to, że może być coś nieszczelne i będę przepompowywał czynnik do atmosfery. 2 - Dlaczego w tym zestawie jeden zegar jest niebieski, a drugi czerwony ? Czy służą do pomiaru ciśnienia czynnika czy próżni przy odsysaniu ? 3 - To fajnie, że z zasady nie ubywa czynnika, no ale jak ubędzie to potrzebne...
Dalej jakby stała dęba. Późno wstaje tzn zadane doładowanie osiąga dopiero powyżej 2500 RPM (powinna w okolicach 1800 max 2000 RPM). Potem nie zbija ciśnienia tylko trzyma na max. Albo jest problem z podciśnieniem (dopiero przy w wyższych obrotach jest prawidłowe) albo regulacja doładowania VNT stoi na amen.
Witam, Zakupiłem sobie zestaw żeby pomierzyć ciśnienie w Ostrówku i ew. wyregulować, bo nie wiem jak tam poprzednicy z regulacjami stali. Zacząłem od osprzętu koparki - na średnich obrotach silnika i przy temperaturze oleju pewnie ze 40 stopni bo zbiornik cały dzień na słońcu stał, wychodziło ok 130bar, więc trochę obniżyłem do książkowego 120. Także...
Witam. Wszystko określam w prostych chłopskich słowach. Proszę nie krzyczeć odnośnie fachowych terminów a uświadomić dlaczego źle napisałem. Problem polega następująco. Potrzebuję wykonać urządzenie które będzie przetwarzało natęrzenie prądu ze źródła, na odbiornik w stosunku 1:1 a w przypadku wzrostu ciśnienia na czujniku zewnętrznym miało by to natężenie...
Zawór recyrkulacji spalin sterowany podciśnieniowo zaworem elektropneumatycznym, bez sprzężenia zwrotnego (brak kontroli rzeczywistego jego położenia)- jego zacięcia komputer nie wykryje - sądzę, że to on może być przyczyną tych problemów. Możesz spróbować po demontażu go oczyścić (w necie znajdziesz wiele porad na ten temat) - niekiedy to pomaga a...
Po regulacji zaworów jest tak samo w sumie były dobrze ustawione, minimalne korekcie zrobiłem. Ale po wymianie 5 pompowtryskiwaczy pomp pld z innego DAFA jest jak by poprawa Ale daje tylko 1.55 Bara turbo. Przy 1500obr. Jak to wygląda w silniku 410 to ciśnienie.
Już jak kupiłem było poprzekręcane. Turbo wstawało przy 2 tysiącach obrotów, poniżej totalny zamuł. Poprzednik przyznał się że kręcił bo przeładowywało i wchodził w tryb awaryjny. Mi też robił przeładowania i odcinał moc, ale odkryłem że winny był zaworek n75. W Stilo jest on zamontowany nisko przy zderzaku i dostaje się do niego woda, błoto, sól. Rozebrałem...
Ok dziękuje wszystkim za pomoc , problem rozwiązany (mam nadzieję ) wieczorem jak poskręcam i pojeżdżę to opisze może komuś się przyda Dodano po 1 Jeszcze raz na spokojnie oglądnąłem nagranie i doszedłem do wniosku że turbo nie doładowuje a to przeładowanie to nic innego jak rozpędzenie się wirnika względem ciśnienia zadanego, wiec pomału po jednym...
ale ,zaraz-skoro po odpięciu ciśnienia z miecha sprężarka wydała na 2400 to z miechem i jego regulacją wszystko ok,poprostu n 75 puszcza na gruchę,albo uszkodzony albo źle podłączony.Miech ma lekko napierać w stronę zamykania,tam jest spora tolerancja siły napięcia ponieważ i tak n75 osiągnie wymagane w mapie.
Zaczynam myśleć ze coś źle złożyłem po czyszczeniu turbo ale jak pracuję dźwignia kierowniczek to chodzi idealnie I jak dam do góry(jak bym zdjął wężyk) to pokazuję 996 mbar a jak na dół to 1020-1035 mbar. Co do tolerancji to 20-30 też bym machnął ręką ale 200 mbar to już dużo i cięcie doładowania zanim dojdzie do wartości żądanej przez komputer. Jutro...
właściciel autka zatankował benzynę, nie odpalał go, został z holowany do warsztatu wymiana filtra czyszczenie zbiornika i układu paliwowego, odpowietrzenie i odpalenie wszystko prawidłowo żadnych zaburzeń pracy i błędów. Po dwóch dniach pojawił się problem z odpalaniem bardzo długo trzeba było kręcić i odpalał podpięcie pod kompa i diagnoza: clip df-137...
Witam auto sprinter 2,2 cdi 2007r. 315 (model906)-sprężarka dwustopniowa. Błąd- ciśnienie doładowania przekroczona dolna granica regulacji. W okolicy 2500obr. słychać syczenie tak jakby powietrze doładowane uciekało, szczelność całego dolotu sprawdzona jest ok, bączki przy turbinie ok, kierownice powietrza na turbinie chodzą luźno nie zacierają się....
Podłącz auto pod komputer, wejdź w blok 11 gdzie widać ciśnienie doładowania, zadane ciśnienie i wysterowanie N75 a zobaczysz jak powinno być. Możesz też sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania czy Cię nie oszukuje. Sztanga ma być wyciągnięta na wolnych obrotach. Turbine napędzają spaliny. Regulacja ciśnienia doładowania regulowana jest poprzez regulacje...
Witam, jakie powinno być ciśnienie na listwie sprinter 906 2.2 cdi biturbo 313 2008r Problem polega na tym, iż auto wchodzi w tryb awaryjny, zarówno przeładowując jak i niedoladowując. Wywala bledy przeladowania i niedoładowania. czasem również egr oraz przeplywki. Turbiny po regeneracji, caly układ dolotowy- od turbo przez intercooler, kolektor- dokładnie...
Witam wszystkich. Mam problem ze swoją audiczką, a mianowicie nie ma mocy i turbo tak jakby załączało i rozłączało(szarpanie podczas przyspieszania. Podciśnienia wymienione na nowe, turbo nowe, robiona głowica i pompki(synchro ustawione, Bipy w normie). Wymieniłem również przepływomierz i zawór N75(na starym jest przeładowanie, a na nowym niedoładowanie)....
Jak masz komputer diagnostyczny to jesteś w stanie stwierdzić czy jest ograniczenie dawki. Robiłem auta w których były takie bicia kół biegunowych, że EBS wchodził w tryb pracy awaryjnej a regulacji ze strony ASR nie było. Żeby sterownik dawał pełną dawkę to muszą być sprawne wszystkie elementy układanki a nie tylko jeden. Jak to jest auto z dużym przebiegiem...
Witam Mam na warsztacie Fiata ducato 2014r 3,0 hdi samochód przyjechał z brakiem mocy i check na liczniku po podpięciu pod kompa DELPHI okazało się ze jest coś nie tak z doładowaniem. lecz kiedy włączyłem wartości zadane i rzeczywiste doładowanie okazało się ze na postoju cisnienie doładowania jest na minusie. wymieniłem czujnik cisinienia doładowania...
W silniku AGR podciśnienie nie ma żadnego związku z regulacją ciśnienia doładowania a sztanga przy uruchomieniu silnika ma być nieruchoma. Założyć należy, że skoro turbo było regenerowane to powinno być sprawne jak również i sztanga z gruchą ale w życiu bywa różnie. Owszem, za szarpnięcia przy gaszeniu silnika odpowiada niedziałająca klapa gasząca....
Cześć. Audi A3 Sportback 8P 2009rok silnik 2.0TDI CR oznaczenie CBxx, nr sterownika 03L 997 016R Dzieje się tak przy każdym przyspieszeniu. Po dojściu podczas jazdy do około 3500obr silnik totalnie traci moc, obroty spadają i w ogóle nie reaguje na gaz. Jeśli puścimy gaz, to po 2-3 sekundach jak się go wciśnie to znów ciągnie. Jeśli trzymamy gaz cały...
Witam szanowne grono. Problem mam dość nietypowy, otóż chcę sprawdzić poprawność działania zaworu N75, ewentualnie dokonać drobnych zmian w sterowaniu PWM, celem poprawienia pracy turbiny. Chciałbym znaleźć/opracować algorytm wyliczania współczynnika wypełnienia do ciśnienia jakie wygeneruje turbina. Niestety nie mam wiedzy nt tego jakie dane wykorzystane...
Adrian źle myślisz. Nie możesz sobie regulować jak chcesz ciśnienia doładowania. Słyszałeś kiedyś o spalaniu stukowym? Wiesz że zwiększając znacznie doładowanie musisz obniżyć ciśnienie sprężania? To że zwiększysz ciśnienie nie znaczy że ecu od razu zwiększa ilość paliwa- zgoda, tak robi ale w pewnych granicach. Ecu korzysta z wgranych map i tyle. W...
Podciśnieniowo No to chciałbym widzieć gdzie ty masz to podciśnienie na WOT a przecież tam jest najgoręcej. Może teraz twoja zawartość procentowa w 1 litrze specyfiku ci się rozjaśni :D Jak Twoja termopara nie będąc w wydechu wytrzymuje ciśnienie sprężania? Ja mierzę tam gdzie doszło do usterki czyli najbliżej zaworów - wspawany króciec w kolektor...
jescze Ci znalazlem to 16622- Możliwe rozwiązania Sprawdź Okablowanie / złącza (y) / do kolektora ciśnienia / Boost Sensor (G31) Sprawdź stałociśnieniowe / Boost Sensor (G31 czyli biorac pod uwage powyzszy blad -16622: "w przypadku 1.8T warto zrobić log jednocześnie kanału 002 (przepływomierz, czas wtrysku) oraz któregoś, na którym widzimy doładowanie...
Witam po wymianie rozrządu, auto nie ma mocy. Brak błędów w sterowniku silnika. Wartość początku tłoczenie 0-kanał 2pole= 100; na zegarze ustawione było "55". Przepływomierz wporządku. Z odczytu dynamicznego ciśnienia doładowania wynika, że turbina zaczyna ładować dopiero po chwili od pełnego wciśnięcia pedału przyspieszenia. Auto pali na dotyk, czy...
Dzień dobry. Posiadam Passata B6 z 2008r. z silnikiem 1.8 TSI kod: BZB. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem braku mocy/doładowania. Ręce mi już opadają... Błędy, które były na początku to: - Zablokowane klapy kolektora/niewłaściwy sygnał - kolektor wyjęty, wymieniony uszkodzony sensor położenia klap (wyrobiony plastikowy element), usunięty nagar...
Co jakiś czas również muszę kasować błąd składu mieszanki czego nie było przed założeniem instalacji. To ewidentnie świadczy o złej regulacji lub doborze składników instalacji. Nie jestem fachowcem od LPG ale punkty na gazie i benzynie powinny się pokrywać, jeśli tak nie jest to "rozjeżdżają" się adaptacje sterownika wtrysku benzyny. Na wykresie brakuje...
Jednak niepokoi mnie to , że np rzeczywiste zasysane powietrze tzn dawka rózni sięmod takiej , która powinna byc, czy doładowanie turbo przy obotach gdzies od ok2000 do 2600 jest takie samo w granicach 2200 mbar, a dawka paliwa mniejsza im większa prędkość.... Czy tu coś jest nie tak.. nie sądzisz..? To wynika z programu sterującego. Doładowanie zależy...
Turbo późno wstało bo dopiero około 2100 RPM masz pełne doładowanie wg mnie zmienna geometria się zacina i chodzi opornie albo ma duży luz mechanizmie (wyczuwalny). Tak jest często po taniej regeneracji (wrzucenie nowego chińskiego środka czyli wirników/łożysk/obudowy łożysk ,wyważenie całości). Ingerencja do mechanizmu zmiennej geometrii kończy się...
Zastanawiam się nad zrobieniem (lub kupnem jeśli są takie dostępne) sterownika PWM dla wtryskiwaczy który zmieniał by stopniowy stopień wypełnienia impulsu 1-99% w funkcji zmiany napięcia w zakresie między 0.5V-5V. Zmianę napięcia generował by map sensor (czujnik ciśnienia bezwzględnego) mpx4250. Sterownik miałby posiadać cztery potencjometry: -regulacja...
Witajcie, kolega kupił Passat B5 z silnikiem AHU, czyli 90KM z turbiną bez zmiennej geometrii. Przyjechał do mnie, bo auto wpadało w tryb awaryjny. VCDS pokazał błąd 575, czyli ciśnienie w kolektorze ssącym. Turbo przeładowywało okrutnie (1,2-1,3 bara zamiast bodajże 0,85). Dolot wygląda na szczelny, wymieniliśmy wężyki podciśnieniowe, bo były zasyfione...
Ponieważ w benzynie mieszanka paliwo-powietrze ma zawsze (dla uproszczenia) takie same proporce paliwa do powietrza, a obroty reguluje się ilością mieszanki przez przepustnice, która zatyka dolot co wytwarza podciśnienie. Na luzie w dolocie pokaże jakieś -0.5 bara doładowania. W dieslu masz regulacje obrotów jakością mieszanki, czyli reguluje się ilość...
Sory, ale teraz z kolei Ty piszesz niejasno. Po pierwsze, w przepustnicy owszem, są dwa czujniki, ale jeden to cz. temperatury powietrza za sprężarką, a drugi to czujnik ciśnienia powietrza doładowanego. Nigdzie wcześniej nie pisałem o czujniku przepustnicy. "Czujnik położenia" jak się wyraziłeś (rozumiem, że masz na myśli czujniki położenia przepustnic)...
Logi faktycznie nie wyglądają ciekawie o tyle, że tylko raptem może w 4 czy 5 przypadkach turbo uzyskało rzeczywiste ciśnienie doładowania na poziomie zadanego ale tylko przez bardzo krótki okres czasu. Nawet mimo znacznego jednak niedoładowania rzędu 200-100 mbar, wartość dawki paliwa i masy zasysanego powietrza przekracza wartość zadaną co nadal wskazuje...
Sam mam diesla i zauważyłem dziwną prawidłowość. Długo walczyłem z ubywającym płynem co prawda w 1.9 TDI PD (ATD). Poszedł pełen remont głowicy oddana sprawdzona wymienione prowadnice i zawory ,uszczelniacze zaworowe spolerowane gniazda pompowtrysków do tego nowe zestawy uszczelnień ,uszczelka pod głowicę ,wałek ,panewki wałka i szklanki. Puki docierałem...
witam, kupuje u przedstawiciela one shot, opakowanie niby to samo ale czy wśrodku też to nie wiem, silnik krokowy jak czyścisz np. benzynowy silnik to ustroistwo ustala obroty biegu jałowego, Panowie powiem tak, serwis jest potrzebny jako że nie których części niestety na wolnym rynku sie nie kupi, chocby różnistych kodów, natomiast co do reszty postu...
Filtr powietrza nowy, obudowa i przewody ok. Robiłem test kompresji i na 1,2,3 cylindrach wychodzi 97% - 98%. Na 4 cylindrze 87%, 5 - 89%, 6 - 94%. Maks. doładowanie na 5 biegu podczas jazdy 1.4 bar. Filtr paliwa nowy. Gdzie znajduje sie ten zawór regulacji doładowania? Dodano po 6 Jak wchodzi na maks. obroty (2200 - 2400) włącza sie ograniczenie momentu...
Masz źle podpietą gruchę turbo albo padł pierburg. Turbo może kuleć np być zalepione (malo prawdopodobne) . Czyli najpier pierburga zweryfikowac jest w tym motorku głeboko z tylu ukryty ale weżyki powinny byc doprowadzone jeden spodem przy gruszcze (turbo) . Kolejny górą i dookoła filtra paliwa do złączki pompki podciśnienia tej co ssie wspomaganie...
Wężyki sprawdziłem,po prawej jak na schemacie--- http://forum.vectrak...attach_id=33487 ---wszystkie połączenia ok żółty (VAC) z żółtym (VAC) do trójnika -potem do trójnika przy pompie próżniowej i dalej na trójnik przy filtrze paliwa , jedna odnoga do nagrzewnicy druga do zaworu elektromagnetycznego turbiny żółty (VAC) a z (OUT) idzie do turbiny.MUSZĘ...
Regulacje robiłem jedynie ustawiając sztangę. Pierwsze co zrobiłem to posprawdzałem wszelkie węże, łączenia i zaworki. Następnie zdemontowałem cały dolot, dokładnie go przeczyściłem i precyzyjnie poskładałem sprawdzając każde połączenie czy nie ma szczelin. Co do regulacji sztangi to: ponieważ turbo przeładowywało mi ciśnienie i nie radziło sobie z...
Dzisiaj wykonałem serię kolejnych testów. Zwiększyłem mapę N75 o +8 jednostek, wynik cały czas ten sam, zbija doładowanie. Dodam też, że dokonałem pomiarów podciśnienia podawanego na gruszkę z N75 i zmienia się skokowo 0 bar do -0,8 bar. Więc wychodzi na to, że N75 reguluje poprawnie. Poniżej zamieszczę log wykonany na parametrach: - target boost 2150mbar...
(turbiny z westgate mają dodatkowy zawór bezpieczeństwa) Gdzie masz ten zawór? Wastegate nim jest. Drugi zawór by-pass znajduję się w części tłoczącej , ale nie zawsze jest. Zależy to od konstrukcji i stopnia zaawansowania motoru. Gumowy przewód jest do sterowania turbiny nadciśnieniem Nadciśnienie masz w stalowym przewodzie, podciśnienie w gumowym....
ciśnienie doładować regulacja doładować podnieść ciśnienie doładować
lodówki bosch opinie multimetr pomiar rezystancji sharan ogrzewać
przełącznik landi przełącznik landi
Sterownik wtrysku MR507766 w Mitsubishi i Volvo Tryb serwisowy w pralce Amica AWX712DJB - jak uruchomić?