Elementami oporowymi są ścieżki, natomiast te elementy których nie ma to rodzaj bezpieczników. Można to zlutować, ale przestanie wtedy pełnić swoją funkcję i przy ponownym wystąpieniu warunków w których te elementy się spaliły tym razem może uszkodzić się ścieżka oporowa, a tego już się nie naprawi. Fakt, że spaliły się wszystkie trzy może świadczyć...
ja bym najpierw sprawdził te podzespoły :)
Raczej szukałbym innej przyczyny. Masz tylko jedną możliwość poskładania tego do kupy.
W P11.144 autoadaptacja zazwyczaj nie pomaga. Po wyczyszczeniu przepustnicy trzeba skorygować ustawienie śrubki ograniczającej domykanie przepustnicy. Wyczyszczona przesłona nie domyka przepływu i stąd podwyższone obroty biegu jałowego.
Umyć przepustnicę i wrazie potrzeby ją zaadoptować.
Jeśli posiadasz sekwencyjny wtrysk gazu to radzę podpiąć instalację gazową pod czujnik wału korbowego bądź pod wałek rozrządu. To jest najskuteczniejsze aby zapobiec szarpaniu samochodem na pracującym LPG. Sygnał obrotów nie podpinaj pod cewkę. Reklama usunięta!
Silnik krokowy, brudna przepustnica, nieszczelność w układzie dolotowym.
Witam w moje primerze obroty spadają ale tylko wtedy jak sie go wysoko wkręci i pózniej wskazówka spada prawie do ..0.. Primera p12 2.0 benzyna bez gazu Nie wiem co jest grane
Jak tylko przekroczy 3000 obrotów silnik sobie gaśnie
Masz tu do suniaka z silnikem GA16DS Posiłkowałem się tym przy primierze. Co się Zbyszek dzieje z autem?Za wysokie wolne obroty?
Weź podaj jeszcze jakieś tam opisy jakiś błędów może? Obroty widzi na ciepłym? W końcu odpali czy dopiero jak ostygnie?
Może być problem z regulatorem wolnych obrotów.
Czujnik położena wału do sprawdzenia. Brat miał podobnie w p11. Wszystko sprawdzane, wtyczki,kostki. Zasilanie i co tylko sie dało. Komputer ze 20 razy podłączany. Pojeździł poł dnia i zdechł( kilka razy tak). Czujnik połozenia wału nie domagał. Oryginał nissana 500zł, dobrał oplowski za 90zł ,dokładnie Vectra B 2.0 dti i póki co jeździ bez problemu....
Podłączyłeś go czymś? Widzi obroty?
Od jakigoś czasu na cieplym silniku (1,8l, 1999r) na gazie i benzynie, po zdjeciu gazu z obrotów powyżej 2000, wolne obroty spadają ponizej 500/s i po chwili wracaja na 700. Czasem silnik zgaśnie. Po dodaniu gazu z niskich obrotów silnik dusi sie i "galopuje". Po chwili zaczyna działać normalnie i pszyśpiesza. Większe zuzycie nz benzynie: nawet do 13l...
Nie posiada, elektroniczna przepustnica jest, więc jak masz jakiś problem z obrotami zacznyj od jej umycia.
Jaki silnik ??
Dolewałem dodatku do czyszczenia wtryskiwaczy i problem z obrotami ustąpił jedynie troche sadzy zostawia na sniegu ale w dieslach to chyba normalne.
Witaj Czy rozwiązłeś swój problem z obrotami? Mam dokładnie to samo i nie wiem co moze być przyczyną
ja mam nissan primera p10 i miałem identyczny problem na początku regulowałem zawór od gazu przykręcałem go co było błędem później rozgrzałem parownik odkręciłem korek znajdujący się na dole i gdy cały syf wypłynął z niego po bawiłem się regulacją membrany i tak szczerze udało się obroty nie skaczą trzymają się na tym samym poziomie więc jeśli jest...
Na szybko to podłącz tester chyba że komuś szklana kula działa bo mi dziś pękła.
Witam. Co pokazuje sonda lambda? Może ona dawkuje za duźo paliwa. Nie pamiętam czy w tym silniku jest w przepustnicy taka mała plastikowa śrubka do zmiany obrotów biegu jałowego.
Problem w tych samochodach jest bardziej skomplikowany, i będzie się nasilał bo samochód zacznie gasnąć. Najczęstszym czynnikiem jest wyrobienie nastawnika, i jego ciężka praca- brak reakcji na sygnał z komputera. Tu często pomaga czyszczenie lub wymiana. Winnymi może też być zużyty potencjometr pedału gazu, źle działający czujnik temperatury silnika...
Przy wciśniętym sprzęgle jest to normalne zachowanie podniesienie obrotów realizuje sterownik
Ciągłość potencjometru przepustnicy jest? Podmieniałeś cewkę zapłonową?
Sterownik nie zgłasza błędów, rura doprowadzająca powietrze do przepustnicy przy opasce lekko sparciała zamówiłem całą, sprawdzę po wymianie. Wyczytałem tez w manualu że powinienem wykonać naukę wolnych obrotów.
Do sprawdzenia wtryski i pompa wlacznie z regulatorem cisnienia
może nastawnik, może ktoś zakladał wiadome cudo w obrębie czujnika temp. cieczy... A może łyknie sobie trochę oleju?
Witam mam ten sam problem silnik 1.9 dci ale laguna II autko po wymianie turbo :P autko normalnie jeździło nie było super mocne ale jeździło normalnie po przejechaniu 500 km zaświeciła kontrolka od świec żarowych, autko postawiłem pod domem i za około tydzień odpaliłem aby sprawdzić na clipie, przejechałem sie jakies 1 km auto straciło moc i koło 2000...
Spada ci wskazówka obrotomierza. Więc gubi zasilanie lub nie widzi obrotów wału.
Pompka paliwa działa ponieważ jak już wyżej napisalem na wolnych obrotach chodzi na benzynie....
Ten wężyk to odpowietrzenie skrzyni biegów.
na początku raz grzało raz nie wiec wymieniłem silniczek sterujący klapko nagrzewnicy. Nic to nie dało. Jeden przewód do nagrzewnicy był ciepły drugi nie ale na wysokich obrotach grzało wiec wymieniłem pompę wody. Później jeszcze termostat i korek od chłodnicy. A wczoraj nagrzewnice i nic to nie dało. Nawet dorobiłem odpowietrznik na powrocie z nagrzewnicy....
I wszystko jasne, przepływomierz powietrza.wszystkim zainteresowanym moim tematem dziękuję za pomoc.
Po włączeniu klimy podbija obroty do góry o jakieś 200obr/min i za jakiś czas spada do prawidłowych, pochodzi chwilę normalnie i znów podbija i tak na okrągło Gdzie szukać?
Nissan primera p12 2.2Di 2002r - za wysokie obroty na luzie przy ciepłym silniku. Witam, ( Nissan primera p12 2.2Di 2002r) silnik jak się rozgrzeje to obroty na luzie mu rosną do ok. 1100, a jak włączę klimatyzację to do ok. 1300. Takie sytuacje są w czasie jazdy, a gdy się zatrzymam to po ok. 3-5 sek spadają do normalnych czyli ok. 750. Takie objawy...
Na początek sprawdzić szczelność układu dolotowego - w/w efekty mogą wystąpić gdy do układu dostaje się "lewe powietrze".
Sterownik widzi obroty silnika w trakcie kręcenia?
Jak obroty wzrastają a samochód nie przyspiesza to sprzęgło się skończyło.
a jak właczysz światła albo inny "duży" odbiornik też jest ok?
wartości przepławki interesują mnie tak jak sondy badałem, czyli na wolnych obrotach
czy wie ktos moze a raczej ma zdjecia skrzyni biegów korka wlewu i spustu oleju w nissanie primera
Dodam, że obrazki prezentują prace silnika na biegu jałowym co zresztą widać po obrotach.
Czujników, których wadliwe działanie może prowadzić do zatrzymania pracy silnika jest kilka. Odpinanie ich nie pomoże w diagnozie. Najczęstrze problemy w tym silniku to czujnik położenia wału i elektro zawory w pompie CR. Te trzy elementy można sprawdzić oscyloskopem.
Wielkopolska Konin. Szkoda mi tego auta z racji sentymentalnych dlatego próbuje je reaktywowac
obroty spadają na około 700 i czuć drganie Coś mi się wydaje, że obroty około 700, są za niskie, i dlatego są te drgania.
Uszczelniacze puszczają, gdy podciśnienie w kolektorze ssącym jest największe. Czyli na wolnych obrotach, przy hamowaniu silnikiem. W praktyce po postoju na czerwonym na skrzyżowaniu, po ruszeniu jest max emisja dymu. Podczas jazdy prawie zanika. Pierścienie puszczają pod obciążniem czyli przy butowaniu. Czasami odma nie wyrabia i wszystko pływa w oleju....
W parametrach widzi obroty jak gaśnie?
Kiedyś testowałem dmuchawę ze swojej starej "audicy" i jak sobie spokojnie leżała na biurku to przy 12VDC pobierała ok 20A :!: Po znacznym przydławieniu wylotu pobierany prad spadł do wartości ok 6A. Pobór prądu przez ten sinik w autku nie jest mały dlatego jak bedziesz robił regulator to proponuje wykorzystanie jakiegoś MOSa wraz z regulatorem PWM...
Obroty silnika podczas kręcenia rozrusznikiem?
Już to czytałem. Mam wyczyszczone przepustnicę, silnik krokowy i przepływkę przez mechanika. Jak odpali to ładnie trzyma obroty i przyśpiesza.
Czujnik temperatury płynu na termostacie sprawdź.
Dmuchawa lekko chodzi?? Domyślam się że nie i ugotował się następny tranzystor.
Auto posiadam od 4 miesięcy do tej pory żadnych problemów, zatankowałem na stacji przejechałem z 20km, zgasiłem i po 15 minutach po odpaleniu obroty skoczyły samochód zgasł przy następnej próbie odpalił obroty skaczą, jak trochę przygazuje to przez chwilę chodzi normalnie na ok. 600 obrotach potem znowu spadają i cały czas sprawia wrażenie jakby zaraz...
Mam wielki problem z moją primerą P12 z 2003 mam problem z odpalaniem i gaśnie na wolnych obrotach. Obroty silnika mają wysokość ok 750/min na postoju. Podczas jazdy na 1 lub 2 biegu potrafi sam zgasnąć. Byłem u specjalisty od elektroniki i nic nie znalazł.Pomocy!!!!!
Szanowni Klubowicze. Jestem posiadaczem nissana primery 2.0 tdi. Zwlaszcza podczas pierwszych kilku km wahaja mi sie obroty na biegu jalowym w przedziale 750 - 1100. PRaktycznie po uruchiomieniu silnika jest ok 1000 a nastepnie po kilku minutach czasem spada do 800 czasem po kolejnych kilku minutach wzrasta znow do 1100 lub np maleje (nie zauwazylem...
Nie zrozumieliśmy się.Te szarpania to na luzie,czy jak jedziesz na niskich/średnich obrotach "dasz mu buta",to wtedy ma "czkawkę"?
Potencjometr przepustnicy - przetarcie ścieżki na odcinku wolnych obrotów , sterownik wchodzi w stan pracy awaryjnej.
jest to błąd urządzenia liczącego obroty w pompie wtryskowej.
dzieki bardzo za odpowiedz
Nie ma żadnego zaworu, ani usterki w nim, "tłoczek" działa tak jak powinien. Cofa go niskie ciśnienie w kolektorze ssącym a wysuwa sprężyna.
Witam.mam problem z primerą 2,0d 93.na wolnych obrotach silnika żarza sie kontrolki od smarowania i ładowania.po lekkim dodaniu gazu gasną.co to może być?czyżby pompa olejowa.zaznaczam ze niedawno wymieniłem olej z filtrem.
Ale co z kontekstem opisu błędu - zwarcie, przerwa, sygnał niezrozumiały? W ABSie i ESP był błąd czujnika wału? To jak kręci i nie odpala to widać obroty silnika?
moja tak cię zachowywała jak to była przepływka uszkodzona po wymianie nierówno pracował silnik szczególnie na wolnych obrotach i okazało się że jeszcze łańcuszek a dzisiaj ideał
Hej, dzięki za zainteresowanie, problem rozwiązany i banalny, koszt naprawy 0 zł, mianowicie wężyk od paliwa nieszczelny był,paliwo wyciekało, tracił obroty i gasł.
Witam. Mam problem z nissanem primerą 1997 rok 2.0 td. Obroty falują na biegu jałowym, ciepły gaśnie,nie odpali bez gazu. Podejrzewam czujnik położenia wału, bo tylko to mi zostało do sprawdzenia, ale nie wiem gdzie on w tym modelu jest. Powie mi ktoś? Z góry dzięki
To diesel a mamy zimę zatem przyczyn moze być wiele: - filtr paliwa - jakość paliwa - przestawiony rozrząd - zatkany syfem i farfoclami smok w zbiorniku paliwa - początki problemów z pompą wtryskową lub wtryskami ale to najczarniejszy scenariusz. Proponuję zacząć od pierwszych czterech bo to najczęstsze przyczyny
uszkodzony rezystor obrotów wentylatora ;-)
odcina mi paliwo przy 2.5 tys obrotow:((( skąd taka diagnoza ? Jak sprawdzono że odcina paliwo ? Po przekroczeniu 2,5tys obrotów auto gaśnie ? Opisz zachowanie auta.
No przy pełnym obciążeniu czyli włączeniu świateł, wentylatora nagrzewnicy, ogrzewania tylnej szyby i lusterek, halogenów , tylne przeciwmgielne i klimatyzacji napięcie na zaciskach akumulatora spada poniżej 13V na wolnych obrotach i nie wzrasta w ogóle po zwiększeniu obrotów.
Problem rozwiązany- ostatecznie wymiana przepływomierza oraz czyszczenie przepustnicy !
Ja rosną Ci obroty silnika bez prędkości to sprzęgło ślizga.
Sprawdzałem przez interfejs dedykowany dla sequenta24 (taką mam też instalację). Sonda jest podłączona prawidłowo i prócz wolnych obrotów pracuje poprawnie.
W książce serwisowej nie doczytałem się nic na ten temat. W benzyniakach stosuje się taki metody plus nauka wolnych obrotów. Ale nie w dieslu.
Dziś zapaliłem podkaszarka bez zaglądania do gaźnika chodziła ładnie na wolnych obrotach,ale jak dodać gazu to dymi jak niewiem co i pluje paliwem, ale jest taki bajer, że jak naciskałem podczas pracy silnika ten ,,primer,, pod gaźnikiem to podkaszarka nie dymiła i obroty miała full, a jak przestałem pompować tym primerem to od razu zalewa. Co o tym...
Na pewno masz właściwą membranę pompującą i zamontowaną od właściwej strony (membraną do korpusu)? Kupowałem zestaw Zama do McCullocha, a okazało się że membrana pompująca nie pasowała. Trzeba było kupić zestaw naprawczy od zupełnie innego gaźnika (membrany pasowały, zaworek iglicowy był większy). Gaźnik na primer powinien mieć dwa zaworki zwrotne:...
Ja to bym sprawdził ciśnienie paliwa...
Zrób diagnozę z podglądem parametrów podczas jazdy i wszystko będziesz wiedział
Brak wcześniej był p0011 czujnik walka rozrzadu Po wymianie wykasowalem i już go nie ma Przeplywomierz zmieniłem i świece I obydwa czujniki obrotów Masy wszystkie wyczyscilem
A co takim eksperymentem da się sprawdzić? Nie pytaj tylko zrób i nie jest to "eksperyment" tylko diagnostyka silnika...
Cisnienie na listwie po odpaleniu ma 58Mpa obroty rozrusznika mi komp chyba nie pokaże
Pomocy!! Mam nissana primera p12 1.8 +LPG. Przy odpalaniu mam problem bez znaczenia czy ciepły czy zimny silnik. Często kręci kręci i nic po chwili pojawia się chęci 03350 wymieniłem już czujnik polowania walka rozrządu i nic sprawdziłem rozrzad i jest dobry wymieniany 1rok temu. Często też mam problem z immo przez co silnik nawet nie kręci. Co to może...
Widzę na zdjęciu, że ten gaźnik posiada pompkę przyśpieszającą pod osią przepustnicy. Częstym problemem w gaźnikach wyposażonych w tą pompkę jest zużycie oringu na tłoczku i ew. także wytarcie otworu w korpusie gaźnika. Silnik wówczas ma problemy z pracą na wolnych obrotach, ponieważ lewe powietrze powoduje odcinanie dopływu paliwa na rozpylacz. Zauważalny...
Problem się nie rozwiązał. Nadal telepie... W dodatku dziś jak zatankowałem na shellu to po odpaleniu skakały obroty jakby miał problem wskoczyć na te chyba normalne 750obr. Jak leciutko nacisnąłem gaz to wszedł. Falował między ok. 400 a 1000. Nie wiem czy to ma związek z poranną jazdą na zimnym,ale czy oba mogą świadczyć o paliwie?? Spotkał się ktoś...
Czyli miał problemy tylko podczas jazdy z włączoną klimatyzacją, jak rozumiem?
Po wymyciu przepływomierz auto zasuwa jak królik po koksie !! Wcześniej był błąd silnika- Teraz skasowany się nie pokazuje :-) Jedynie coś dziwnego dzieje się z wolnymi obrotami- falują najbardziej na PB
Tam akurat tak, zdarzają się awarie tej cewki, zresztą bliżnacza z Mazdą, bo aparat zapłonowy Mitsubishi (ot taka japońska kombinacja). Ale ja to bym chciał wiedzieć co to za Primera, czy P11 czy P11 144. Inaczej- szeroka wtyczka aparatu ma 5 czy 6 kabli? Bo ten drugi model miał pewien sekret- obroty widzi, bo w czasie kręcenia starterem podskakuje...
Podczas jazy, przy redukcji biegu, gdy spadają obroty czasami włącza się czek oraz gaśnie silnik. Po ponownym uruchomieniu silnika i przegazowaniu powyżej 3 tyś. obrotów czek gaśnie. Dzieje się to coraz częściej.
A powyżej tych obrotów uspokaja się? Diagnostyka komputerowa była robiona?
Zajrzeć do lpg też można: filtry, regulacja. Może być wszystko rozjechane to i moc słaba. Ten silnik ma chyba tylko ~115KM to cudów nie wymagaj i skrzynia zestopniowana na wysokie obroty, mordęga w trasie jak chcesz szybciej jechać.
Pomocy!! Mam nissana primera p12 1.8 +LPG. Przy odpalaniu mam problem bez znaczenia czy ciepły czy zimny silnik. Często kręci kręci i nic po chwili pojawia się check 03350 wymieniłem już czujnik położenia wałka rozrządu i nic sprawdziłem rozrząd i jest dobry wymieniany 1 rok temu. Czasami zapala lecz wtedy nie ma mocy, trzeba bo zgasić i jeszcze raz...
Jeżeli w trybie automatycznym dmucha na max-a to oznacza ze sterownik próbuje jak najszybciej dogrzać wnętrze. Czyli różnica pomiędzy temperaturą zadaną a mierzoną jest duża. Jeśli zmieniasz nastawę temperatury i obroty wentylatora się nie zmniejszają to prawdopodobnie uszkodzony jest czujnik temperatury wnętrza samochodu lub sterownik odczytuje bardzo...
Mam problem z tym samochodem , auto od początku "nie wkręca się na obroty " a miał sprawdzone ciśnienie na tłokach, i jest ...na pierwszym 3 mpa , głowica w górę ,do szlifierni diagnoza złom,zatem kupno drugiej , do szlifierni (planowanie uszczelnienia itd) montaż i bez zmian . diagnostyka komputera , jest błąd czujnika wału, ok nowy łańcuch ślizgi...
Nie masz na zewnątrz primera (pompki paliwa) ? Może w twoim modelu nie ma. Odpowietrznik już sprawdziłeś? Mógł też uszkodzić się przewód paliwa, i brud który nim się dostał do gaźnika przytkał sitko.
Primera 1.8 2000r. objawy duszenie powyżej 2000-2500 obrotów, brak mocy. Ogółem tymczasowo pomaga odłączenie dwóch czujników: od przepływomierza i od czujnika położenia przepustnicy. Włącza się tryb awaryjny i komputer blokuje obroty na 2400, ale poniżej tych obrotów auto ma moc i zbiera się normalnie, więc idzie jakoś rozpędzić się do tych 90-100 km/h....
Napięcie nie może wynosić 0 lub 5 volt, na wolnych przypuśćmy 0.7 v a im więcej gazu tym więcej , przepływ powietrza dokładnie nie wiem bo to zależy od silnika ale jakieś 4,5 g/s , na wolnych obrotach, zobacz czy te wartości jakoś bardzo nie skakają na wolnych i jaką temperaturę pokazuje
Moze przepustnica nie otwiera się do końca, albo TPS nie widzi pełnego otwarcia. Sprawdzaj po jednym kanale, wtedy jest szybciej. Moze i skacze na bogato chwilami, a tak nie widać. Na wolnych obrotach na benzynie chodzi równo?
Zauważyłem że paliwo wycieka przez otwór gumki pompki a gumka jest taka http://allegro.pl/pompka-primer-gumka-ga...
Problem w tym że na okolicy nawet na szrotach ciężko o primerę, nie mówiąc o sprawnych.
Witam. Mój problem polega na tym, że podczas przyspieszania brakuje mu mocy ( powyżej 2000). Mechanik zdiagnozował, że to zapchany katalizator. Wyciąłem i wstawiłem strumienice. Niestety nic nie pomogło. Na luzie wkręca się normalnie w obroty ale podczas jazdy muł. Rozpędzi się do 100 i koniec. Jak mogę to uleczyć?
obroty nissan primera primera primera nissan primera wolne obroty
funkcja pierwiastek zjawisko naskórkowości hasło wygasa
odbiornik reakcyjny odbiornik reakcyjny
Nie działa klawiatura systemowa - co zrobić? Instrukcja obsługi Polar CZ340 - gdzie znaleźć?