Wystarczy ustawić takie samo ciśnienie.
Próbowałeś upuścić gazu, np. na filtrze, obserwując, co się dzieje ze wskazaniem ciśnienia?
większy luz zaworow ssących jest fabryczny. dziwne ale to prawda. natomiast mnie chodzilo o sprawdzenie kompresji po regulacji czy juz nie ma różnic. ale z tego linku wynika ,że sklepywały się popychacze b.równo. Regulamin, p.15. Popraw treść postu, lub trafi on do kosza. ElpigazN
Witam, mam podobny problem i pytanie gdzie ten kondensator siedzi, w jakim sterowniku, będę wdzięczny za pomoc, pozdrawiam.
Wydawało mi się, że wtedy jest minimalne ciśnienie gazu, ale chyba jest odwrotnie, ok poluzuję ją na połowę i zobaczę co pokaże komputer. Tak jak napisałeś, jest dokładnie odwrotnie, czyli masz ustawione na maks. Żeby był widoczny na wskaźniku (manometr lub w programie diagnostycznym) efekt zmniejszania ciśnienia gazu, to silnik musi pracować na gazie...
Może siada ciśnienie gazu i przełącza.
Gdyby ten reduktor który załatwiłem nie gubil gdzieś gazu na postoju to było by coś więcej jasne . Mój chociaz trzyma cały czas ciśnienie
Problem może być z reduktorem, który na zimnym silniku daje za duże ciśnienie gazu.
Przez 2 miesiące czytam o instalacji prins i przy siniku 1,4 ustawia się większe ciśnienie niż ja mam przy 1,6. Cisnienie zależy od dysz. Nie ważna wartość ciśnienia a wydajność reduktora, po prostu to ciśnienie nie może się zmieniać wraz z obciążeniem silnika i na jałowych.
To wskazuje, że coś jest nieszczelne. Wcale nie musi. Zgaszony gorący, gaz jak ostygł to znacznie zmniejszył swoją objętość więc i ciśnienie musi spaść.
Dziękuję za odpowiedź. Jakie powinno być ciśnienie i czy każdy gazownik to ustawi?
być może mas za duże ciśnienie na statcie ???
Psys jest to ciśnienie pracy reduktora (ciśnienie jakie ma utrzymywać reduktor) i jest ustawiane śrubą w reduktorze. Według mnie powinno być ustawione w połowie między par. 6 i 21 i w tym zakresie może oscylować, a w zasadzie przy czystym reduktorze to ono praktycznie się nie zmienia. Nie sprawdzałem tego, ale wydaje mi się, że jak ciśnienie po reduktorze...
Kolego opisane objawy wskazują na niestabilną pracę reduktora. Nie upieram się przy tym, bo takie wnioski są wyciągnięte na podstawie wskazań z diaga (ciśnienie) i korelują z zapisanymi błędami, a wskazywana wartość może nie odzwierciedlać rzeczywistości, dlatego proponuję porównać wskazania z diaga z manometrem. U mnie gdy wystąpiła taka sytuacja (po...
Jeżeli masz smykałkę do mechaniki i jakie takie warunki (garaż) to możesz zrobić to sam. Nic skomplikowanego. Zwrócić tylko uwagę na kolejność demontażu, żeby w odwrotnej kolejności po wymyciu (lub wymianie membran zmontować. Po założeniu do instalacji ustawić śrubą ciśnienie gazu. Ja sobie ustawiłem na 1.6atm. To cała filozofia. Zestaw naprawczy możesz...
W załączniku przesyłam schemat podłączenia emulatora ciśnienia paliwa Prins.
Z wstępnego rozpoznania wynika, że nie ma zasilania paliwem listwy MPI, a sterownik silnika brak ciśnienia na listwie widzi jako błąd w obwodzie czujnika ciśnienia. Ew. jeszcze coś tam jest porzeźbione, bo podstawiłem drugi sprawny czujnik i nadal po uruchomieniu silnika mam błąd/przerwę w obwodzie czujnika G410, a w live data przyjętą wartość zastępczą...
Trzeba spróbować zbić ciśnienie śrubą, może uda się.
Tutaj masz przekrój reduktora. Po złożeniu trzeba jeszcze ustawić właściwe ciśnienie pracy reduktora.
Nie znam tej instalacji, ale stawiałbym na reduktor ze jest zanieczyszczony. Najlepiej wpiąć manometr między reduktor i wtryskiwacze i obserwować ciśnienie. W mojej instalacji Prins jak jest zanieczyszczony reduktor, to przy przegazówkach ciśnienie jest niestabilne. Jak wyskoczy powyżej 2.5atm przeskakuje na benzynę i sygnalizuje brak gazu. Da się przełączyć...
Kolego aris55 , ja też mam prinsa i miałem dokładnie to samo. Opis z pierwszego postu jest typowy dla zanieczyszczonego olejem reduktora (niestabilne ciśnienie). Czasem tak jest, ja nazywam to - złośliwość rzeczy martwych - jak są sprawdzane, to działają idealnie. Najlepszym diagnostą w tym przypadku jest zabudowany na przewodzie między reduktorem i...
Niektóre sterowniki lpg ( rzadko) mierzą ciśnienie gazu względem atmosfery , są też takie w których można wybrać sposób pomiaru. Widać prins należy do tych wyjątków . Jak sprawdzić ? Najprościej jeszcze jednym manometrem. Nie przywiązywałbym jednak wagi co do wartości wskazań, ważne aby się te wartości zmieniały proporcjonalnie do zmian ciśnienia bo...
Może za małe ciśnienie gazu za parownikiem lub przymarza parownik bo obieg cieczy zapowietrzony.
Czy przyczyną może być felerne LPG? Oczywiście, że może. mnie osobiście coś takiego się zdarzyło, że po czyszczeniu reduktora, zaraz po pierwszym tankowaniu wystąpiły objawy takie jak przed czyszczeniem, ale po kilkudziesięciu kilometrach przeszło. Jak to jest Prins (sekwencyjny wtrysk gazu lotnego), a taki ja mam, to w butli nie ma pompy, jest taka...
W ubiegłym roku wyglądał w środku jak nowy - żadnego syfu, Ja jak rozebrałem swój reduktor też wyglądał jak nowy, tyle że na dole było parę kropel czyściutkiego oleju (prawdopodobnie parafinowego). Iglica w tulei i grzybek zaworu gazowego w gnieździe z leciutkim oporem (film olejowy) i to już wystarczyło, żeby przy szybkich zmianach poboru gazu, wahania...
Odwiedziłem dzisiaj innego gazownika. To taki stary fachowiec wiekowo też. Stwierdził, że można było zamiast zakładania nowych membran do reduktora PRINS kupić nowy reduktor, który tez kosztuje 250 zł. Nie pamiętam firmy ale twierdził, iż problemy by się skończyły bo jest on równie dobry jak PRINS. Za to bezawaryjny i nie przeszkadza mu brudny gaz....
Podłączenie obu zaworów na krótko czy wyjecie z nich trzpieni nic nie dało. Instalacja wciąż pozostaje w trybie "stand by". Dzis rano jak gdyby nigdy nic po osiągnięciu zadanej temperatury przełączyła na gaz. Pochodziła z 15min poczym znowu zaczęło sie cykanie zaworów i wrociła na benzynę. Tyle tylko, że zdążyłem sprawdzić ciśnienie na listwie i je...
Konkretna odpowiedz , tak spróbuję ustawić . Tylko chodzi mi o to ze może czujnik nie działa skoro podało wyższe ciśnienie . Bo instalacja wcześniej działała jak trzeba .
Autor przecież napisał że to jest nowa instalacja, co on by musiał tankować żeby przez osiem miesięcy zanieczyścił się reduktor. Być może że wystarczy przeprogramować. A czy ciśnienie nie powinno w tym przypadku być za niskie?
Za filtrem fazy lotnej oczywiście . Było na nim 1.3 bara ale oczywiście w reduktorze jest o 1 bar większe . Objaw jest taki sam ze pika i miga napis prins , przelaczylem na samą benzynę i za chwilę znowu na gaz , oczywiście się się nie przelaczyl ale ciśnienie wzrosło do 1.7 bara na manometrze
Ja w swoim reduktorze też spotkałem się z podobnym problemem, że reduktor nie reagował na kręcenie śrubą regulacyjną - ciśnienie nie zmieniało się. Nie wiem również jak to wytłumaczyć, ale w czasie jazdy przy szybkim wciśnięciu pedału w podłogę ciśnienie ani drgnęło. Jedyne co pomaga to kręcenie śrubą regulacyjną do końca w kierunku zmniejszenia ciśnienia....
Też mam Prins. Teraz działa mi można powiedzieć idealnie. Warsztatów autoryzowanych dla Prinsa poszukaj w internecie, hasło Prins, później serwisy. Trzeba by sprawdzić jak reduktor trzyma ciśnienie gazu (podpiąć manometr). Jeżeli masz trochę smykałki do mechaniki i warunki, to rozbierz reduktor, tylko uważnie żeby nic się nie straciło i byś wiedział...
Mam instalację Prins. Potwierdzam, reduktory prinsa są wrażliwe na jakość gazu, szczególnie po regeneracji przynajmniej w moim przypadku. Problemy z instalacją pojawiły się po przebiegu 55tyskm po wymianie wtryskiwacza benzynowego - samochód i instalacja były na gwarancji. Ponieważ podawane były różne przyczyny występowania usterek (również przez innych...
Witam zrobiłem jak kazales wygląda na uszkodzony sterownik ciśnienie 1.8 bara przy próbie przełączania na lpg gaśnie zawory otwarte
A czy ten wężyk co idzie mi od puszki filtra do reduktora to nie jest zawór bezpieczeństwa co wypuszcza ciśnienie jak reduktor za dużo napompuje ? Może powinienem go odłączyć i puścić w atmosferę ?
myślałem że moze którys z parametrów w znaczący sposób odbiega od normy To zależy od tego jakie ma kolega wtryskiwacze. Jeżeli pomarańczowe (ja takie mam i przy 96KM RC_in = 104, dawniej 115) to RC_in jest wg mnie za niskie i na mój nos powinno być w okolicy 145. A jakie ciśnienie ma kolega ustawione na reduktorze (P_sys)?
Witam. Mam pytanie do znawców tematu instalacji prins vsi. Czy po regeneracji reduktora (nie manewrowałem regulacją ciśnienia) i wymianie filtrów jest możliwe większe spalanie gazu? Opel astra H GTC 1.6 Turbo 180KM Przed regeneracją w trasie do pracy autostrada i jazda między 110-130km/h palił mi 8l/100km Po regeneracji taki sam styl jazdy i ta sama...
Miałem taki problem w Mustangu Gt 2007 instalacja Prins, podczas pracy na gazie na listwie benzynowej z niewiadomych powodów rosło ciśnienie paliwa, i po zgaszeniu auta, przy następnej próbie jego uruchomienia po prostu go zalewało, pomogło odcięcie pompy paliwa w czasie pracy na gazie. Jeżeli chodzi o zbiornik, to tylko podgięcie wielozaworu wchodzi...
walus My tutaj nie rozmawiamy o tym żeby zrobić tanio i dobrze tylko żeby zrobić i było dobrze zgodnie ze sztuką. Zakładając LPG do auta chcemy aby to auto na tym jeździło a nie w ekstremalnych sytuacjach podlewało sobie benzynką bo nie o to tu chodzi. BRC podpiera się BP a w programie niema żadnej takiej opcji żeby to wyłączyć. Prins - zgoda nie znam...
Do zmiany paliwa potrzebna zadana temperatura, ciśnienie gazu i brak aktywnych usterek. Dokładnie, a nie prawidłowa praca sondy jest usterką, mój prins to sygnalizuje jako błąd. Wskazania sondy są potrzebne do korekty składu mieszanki. To oczywiste, ale jak nie będzie działać to silnik pójdzie bo sterownik zapłonu przejdzie w stan awaryjny.
Witam to jest od systemu Valve Care Który umożliwia wtrysk dodatku pod ciśnieniem do silnika razem z dawką LPG lub CNG. Dzięki swojemu działaniu znakomicie redukuje zużycie zaworów.
Membrany też ? Mój używany i regenerowany koltec 450zł, a nowy ponad 1000 jak kiedyś widziałem, zestaw naprawczy od 80. Wcześniej i tak powinieneś podłączyć się pod komputer i zweryfikować te ciśnienie, błędy instalacji, albo manometrem. Reduktor pewnie możesz kupić tańszy, niekoniecznie zaraz wydawać takie śmieszne pieniądze...
Podłącz interfejs, przełącz sterownik w tryb mieszany; benzyna-gaz, utrzymuj obroty silnika 2500-3000 rpm i obserwuj czy po przełączeni na gaz ciśnienie nie spada poniżej minimum ustawionego w sterowniku. W razie konieczności ustaw minimalne ciśnienie gazu dla powrotu na benzynę w sterowniku (6 low_level ) 0,6 atm. Ustaw 8L_type na 0. Odczytaj błędy.
Kalibracja jest dziecinnie prosta Jeżeli mamy tylko 10 min na ustawienie i nie mamy kierowcy Włączamy całe dostępne obciążenie w aucie tzn światła ogrzewanie tylnej szyby, podgrzewanie foteli itd, klimę zalecam wyłączyć Kalibrację wykonujemy na gorącym silniku tj temp silnika 90, temp reduktora >70 Wciskamy gaz do około 2800 obr/min. w górnym lewym...
Po tych wszystkich problemach od 2004 r zdecyduję się chyba na wymianę reduktora.Mam skodę Fabię 1,4 44kw zagazowaną Prinsem.Gaziarz w Wa-wie poleca mi reduktor Tomasetto.Jaka jest wasza opinia i co możecie mi doradzić.Chodzi mi żeby reduktor trzymał ciśnienie 2 bary był łatwy w obsłudze i regulacji i miał niedrogie zestawy naprawcze.
Podłączę się pod temat, gdyż mam ten sam problem z reduktorem prins.Początkowo dzwięki wskazywały na luźną blachę na wydechu ale po mozolnych poszukiwaniach wyszło że to reduktor tak hałasuje.Jakieś sugestie aby zrobić z tym porządek bez rozbierania? Gazownik powiedział mi że bez zestawu naprawczego nie ma sensu tego rozbierać.Instalacja ma raptem 18...
Witam mam podobny problem, przejechałem ok 650 km autostrada 140km/h po zatankowaniu auto nie przełaczy sie na gaz przełącznik nie reaguje pod kompem nie ma błędów, reczne przełaczenie na gaz nieudane error, po podaniu napięcia na cewke w butli czy reduktora przełacznikiem zmienie na gaz pokazuje sie stan gazu ale nie pracuje na gazie instalacja ok...
Obecnie przełącza na LPG bez problemu i to dosyć szybko. Czyli sterownik widzi temperaturę, tylko nie wiadomo skąd ją bierze. Jeżeli nie ma czujnika na reduktorze i wężach wodnych, to prawdopodobnie bierze ją z czujnika temperatury silnika, a nie z czujnika na listwie. Czujnik na listwie wtryskiwaczy mierzy temperaturę gazu (faza lotna) i być może...
Zmiany spróbuj wprowadzać w ten sposób: najeżdżasz myszą na pole z nazwą parametru który chcesz zmienić, klikasz szybko dwa razy. Na ekranie wyskakuje okno, w którym wpisujesz wartość parametru, którą chcesz wprowadzić i naciskasz enter (return). Po chwili nowa wartość powinna pojawić się w polu obok nazwy parametru. Swoją drogą to musi kolega mieć...
Według mnie, dla instalacji to jaki jest reduktor jest obojętne, jeżeli są spełnione dwa warunki: ma wystarczającą wydajność i (z moich obserwacji Prinsa) bardzo dużą stabilność ciśnienia przy szybkich zmianach ilości pobieranego gazu (zmianach obciążenia). Miałem do czynienia z reduktorami w układach pneumatycznych i byłem zaskoczony tym jak czysty...
U Ciebie psys=2,14 jest równe poz.21 w zakładce. 21: Idlle_level - to jest ciśnienie gazu na wtryskach na wolnych obrotach, a Psys też jest ciśnieniem gazu na wtryskach, z tym, że ono może się lekko bujać w zależności od obciążenia. Psys ustawiasz przy pracy silnika na wolnych obrotach i dlatego u mnie Psys = Idlle_level. Nie sugeryj się tym, że u...
Nie wiem dlaczego u kolegi nie są wyświetlone nazwy parametrów tylko numery. Wykresy u mnie na wolnych obrorach też zupełnie inaczej wyglądają. Błąd 310 oznacza, że Ustawione ciśnienie gazu na wolnych obrotach poza normą - Wyreguluj ciśnienie gazu na reduktorze do wartości ustawionej w parametrze “Idle level” (par. 21). Parametr 6 powinien...
auto ma założoną instalację od 2006 Prins - kupiony w 2013 roku do tego czasu wymieniony reduktor w marcu. Auto zaczęło szarpać nie wchodziło na obroty przy dodaniu gazu bardzo wolno rozpędzał się i dławił (wymieniony został katalizator - rozsypany ) objawy ustapiły ale na PB na LPG dalej problem. A z jakiego powodu był wymieniany reduktor i na jaki?...
Instalacja prins przebieg okolo 80tys , silnik 200km turbo . Mam pytanie dotyczace cisnienia , max jakie moge ustawic to 1.85 , wiecej sie nieda ale podczas jazdy cisnienie rosnie nawet do 3,5 . Dzieje sie to przy wcisnieciu pedalu gazu ,Czy to normalne. Auto chodzi rewelacyjnie po malych korektach w ustawieniach wydaje sie byc mocniejsze niz na PB...
Wiesz, jak trzyma moc, ciśnienie, termikę to konkuruje z AC R01 w którym tylko termika jest ok lub z KME w którym tylko termika nie jest ok, z zavolim który to pompuje jak dystrybutor na stacji z gazem, czy ponoć idealnym prinsem który kosztuje majątek. Jak jeszcze dobrą elektronikę idzie kupić czy wtryski tak z reduktorem jest najgorzej w szczególności...
w reduktorze prins nie ma śruby do spuszczania zanieczyszczeń, poza tym, nie wszystkie zanieczyszczenia mają stan ciekły należy wybudować reduktor (zacisnąć przewody wodne, poodpinać wtyczki z czujnika tem. i elektrozaworu, ściągnąć wąż gazowy, jeżeli elektrozawór jest wkręcony w obudowę reduktora, to odkręcić miedź, jeżeli nakładany na trzpień, to...
Nic skomplikowanego, tym bardziej, jak piszesz reduktor rozbierałeś. Po zamontowaniu reduktora z powrotem do instalacji, trzeba ustawić ciśnienie gazu jakie ma reduktor utrzymać (chyba, że śruba regulacyjna nie była ruszana, ale jest sprawdzenie). Jeżeli dotychczas (przed wystąpieniem w/w usterki) nie miałeś wątpliwości czy reduktor jest wydolny, to...
530koni doładowanie 1.3Bara. Mam kme twin. Ale przy doładowaniu 2b w innym aucie odcinało gaz od razu powyżej 4tys bo ciśnienie spadało z 1.5 do .0.7 bez dotrysku. A że sterownik miałem techa nie miałem możliwości dotysku. A do obecnego auta szukam właśnie redka wtryski myślę kupić AC w03 bfc lub Hana 2100 zielona co myślisz? Dodano po 4 530koni doładowanie...
Ja miałem podobnie, a właściwie tak samo z PIRNSem. Wprawdzie nie mam takiego giganta tylko corollę 1.4, wyczyszczenie reduktora pomogło - może potrzebny będzie zestaw naprawczy jak membrany będą sztywne (ale nie sądzę). Ja mam założony na stałe manometr, który pokazuje cały czas jak pracuje reduktor. Radzę zrobić to samo. Jak ciśnienie gazu jest stabilne,...
Witam, Mam instalacje Prins IV w Nubirze II 2.0. Przy automatycznym przełączaniu na gas silnik zaczyna nierówno pracować, szarpać i często gaśnie. Podczas ostatniego przeglądu (wymiana filtrów, regeneracja parownika, regulacja na komputerze) gazownik stwierdził, że prawdopodobnie wtryskiwacze są uszkodzone. Przepłukał je, ale nie był w stanie ich sprawdzić....
przepraszam za pisownie ale pisałem z komórki. co do podpięcia do komputera to ostatni gazownik zasugerował wymianę baterii w module co kosztuje 200 zł a przed ostatni gazownik cały czas mówił o sondzie lambda. bo przy laptopie jak mi ustawił prawdo podobnie ciśnienie było w porządku do momentu tankowania po zatankowaniu znowu się zaczęło to pikanie...
Byłem u dwóch mechaników, którzy mają inne diagnozy. Obaj podłączyli pod komputer była przejażdżka, byli świadkami tego problemu. Dla ścisłości - to byli mechanicy czy gazownicy, i byli świadkami, mieli wtedy podpięte komputery i widzieli zachowanie się instalacji w momencie wystąpienia tego problemu? Mam Prinsa od 11 lat i chyba mogę powiedzieć, że...
Witam wszystkich. Mam mały problem z ustawieniem parametrów gazu. Jeździ normalnie ale w trybie dynamik lub przy wyższych obrotach go dławi oraz wyrzuca błąd 341 - za wysokie ciśnienie. Regeneracja parownika zrobiona, nowa membrana, nowy trzpień i nakrętka w której trzpień pracuje. Ciśnienie ustawione na 2.15 bara - wtedy mam korekty lpg bliskie 0....
Pisze się Prins tak jak się czyta. Zapewne założyłaś Prins VSI. To dobry wtrysk, lecz wymaga pewnej wprawy przy strojeniu jak każda inna sekwencja. Kiedyś to montowałem. Czasami sterowniki wywalały błędy sondy-mieszanka uboga. Wprawdzie nie możesz tego sprawdzić, ani ja ci nie pomoge bo nie mam softu, ale nalezało by zerknąć w Psys(ciśnienie systemowe)...
Cześć, Może dość dziwne określenie problemu, ale jedyne pasujące. Generalnie gaz nie może się załączyć. Słyszę cykanie przy butli gazu i migają mi wszystkie diody na przełączniku gazu. Po naciśnięciu przełącznika, nie ma już żadnego odgłosu, do tego na przełączniku nie pali się żadna dioda. Po ponownym naciśnięciu przełącznika nie zapala się żadna dioda,...
Hola hola , ten silnik to i bez gazu to niezłą padaka i wysilona jednostka b a r d z o. 230Nm/72KM od 2200rpm do 180KM przy 5500rpm bez trzęsawicy i klekotu pod maską. 8.9 sekundy do 100 km/h przy 1500kg nadwoziu i opłatami za 1.6 dm3. A czy taki wysilony ? Ciśnienie efektywne 1,8MPa, gdzie przeciętny średnie diesle z tego modelu to od 2.1-2,5MPa (jeżeli...
Samochód toyota corolla 1,4 VVTI. Trochę poczytałem o tych parametrach i mam prośbę o "luk" na te moje ustawienia bo chyba w kilku przypadkach trzeba je podstroić. Sytuacja jest taka, że na zimnym silniku ciężko przełącza się na gaz. Czasami następuje przekroczenie ciśnienia w parowniku i "wywala" z niego gaz. Jak ciepły to wszystko jest OK, przełącza...
Reduktor 20tk po regeneracji, wtryski żółte, instalacja ma 10 lat. Silnik 4,2 V8 340KM. Kilka dni temu silnik zaczął się dławić na gazie. Niby utrzymuje wolne obroty ale po dodaniu gazu jest efekt jakby nie działał na kilka cylindrów, bardzo się trzęsie. Po podłączeniu kompa brak błędów LPG. W silniku błąd P1113- czujnik 1 (blok1) za wielka rezystancja....
Po przekręceniu na zapłon pompa paliwa się załącza. Przy próbie odpalenia silnika odpala i gaśnie zaznaczam że immo nie miga ani nie świeci. Z kompem za pomocą VAG CAN PRO nie mogę się połączyć. Raz tylko jedynie mi się udało. Co w tym silniku rozłącza immo? Na pewno iskrę mam więc czujnik położenia wału odpada bo iskra jest do samego końca kiedy nawet...
Ja mogę się podzielić moimi spostrzeżeniami dotyczącymi usterek w instalacji sekwencyjej Prins. Nie wypowiadam się o usterkach na gwaracji ponieważ nie miałem wpiętego manometru na listwie (gwarancja). Po gwarancji (po wpięciu manometru) zaobserwowałem, że problemów mogę się spodziewać jak na wolnych obrotach przy szybkich przegazówkach wskazówka manometru...
Miałem podobną sytuację na gwarancji, ale z Prinsem. W serwisie nie umieli sobie z tym poradzić. Gwarancja się skończyła problem znikł. Nie wiem co wtedy było przyczyną. Jak się ponownie pojawił miałem zamontowany manometr mierzący ciśnienie na listwie. Jego wskazania sugerowały niestabilną pracę reduktora, czyszczenie (wymycie) pomogło. To u kolegi...
Też mam prinsa i miałem chyba podobny problem. Przy pierwszym uruchomieniu po nocy po przejściu na gaz silnik gasł. Odpalić go mogłem tylko na benzynie w opcji "benzyna", po przełączeniu na opcję "gaz" gasł ponownie. Natomiast jak pozwoliłem mu ostygnąć tak na tyle, że w opcji "gaz" odpalił na benzynie to już przechodził na gaz bez problemu - do następnego...
Kolego, według mnie (może się mylę), sondy w Prinsie nie są podłączone do instalacji gazowej z tego powodu, że komputer gazowy wykorzystuje dane z komputera benzynowego i to on wprowadza ewentualne korekty. To szarpanie przy przełączaniu b>g przy zimnym silniku może być wynikiem lekkiego przepuszczania wtryskiwaczy gazowych. W wyniku tego w czasie postoju...
Witam. Jestem posiadaczem Forda Mondeo MK3 z 2004r. Mam założoną instalację BRC Sequent 24 i wtryskiwacze BRC pomarańczowe. Przebieg samochodu 177 tyś. km. Na gazie 60 tyś km. Średnie spalanie 9l/100km. Silnik to Duratec 1.8 HE 125 km. Jeśli silnik w tym Volvo jest z forda bez samoregulatorów tylko ze szklankami jak w Mondeo to sądzę, że jest to bardzo...
Tak, to wtrysk fazy ciekłej. Nie polecam ze względu na koszty i awaryjność. Minimalna nieszczelność wtryskiwaczy prowadzi po pierwsze do konieczności "dobijania" ciśnienia w instalacji na postoju, co powoduje rozładowanie akumulatora, a po drugie, gdy instalacja się uśpi i tak dochodzi do zapowietrzenia układu wtryskowego i/lub "zalania" silnika fazą...
Ciekawy jestem jak to sobie wyobrażasz. Gdy ciśnienie w butli waha się od 2 do 12 barów w zależności od temperatury. Podobnie jak to rozwiązano w Vialle - pompa i reduktor. Trochę? Ze 200zł od sztuki sobie liczą za używane bez gwarancji, To i tak taniej niż wtryskiwacz benzynowy (do corolli płaciłem 480 zł/szt) i perspektywa, że dłużej wytrzyma niż...
Zastanawiałem się nad tym czy jeszcze wypowiadać się na ten temat, ale.. Instalację gazową guzik obchodzi kto jej gaz podrzuca, źródło ma mieć odpowiednie parametry i koniec. Więc nie jest istotne dla instalacji jakiej marki jest reduktor, ważne aby przy maksymalnym poborze gazu i przy szybkich, dużych zmianach poboru gazu był wstanie utrzymać zadane...
Tylko V10 osiąga moc z 10 cylindrów a nie z 4. Gdzie wtedy masz ponad 55KM z gara a w przypadku tego twojego przykładowego V10 masz ponirzej 40KM z gara wtryskiwacze pracują sobie na lajciku A jaki to ma związek z wydajnością reduktora?? Prins nie podpiera się benzyną, można to bardzo łatwo sprawdzić, po prostu po przełączeniu na gaz wypiąć kostki...
dobrać odpowiednie nawiertki i podmienić stare gniazda wtryskiwaczy w kolektorze. NIe powinno byc z tym żadnych problemów. Dodano po 37 Mam wrażenie,że to falowanie które pojawia się na lpg może wynikać z jakiejś lewizny w kolektorze ssącym - TYLKO SKĄD ? Miałem już nadzieję, że to wtrysk ale wyniki pokazują, że pracują wszystkie równo./ śrubę reduktora...
Kolego na początek - opis jest nieprecyzyjny: Problem jest taki, że po pierwszym przełączeniu z PB na LPG auto gaśnie. Za chwilę zaczyna pracować bardzo nierówno, gaśnie, obroty szaleją. sam się uruchamia i pracuje na gazie czy na benzynie?, bo jeżeli na benzynie, a tak powinno być po uruchomieniu, to nie powinien szaleć tylko równo pracować. Reduktor...
Wg mnie ta dyskusja nie bardzo ma sens, bo to trochę jak wróżenie z fusów - autor tematu, nie wyłożył do końca kawy na ławę, żeby postawić poprawną diagnozę. Nie podał w jakich okolicznościach to się dzieje, czy tylko pierwszym przełączeniu po długim (nocnym) postoju, czy również zdarza się to na ciepłym silniku lub podczas jazdy. Nie znam LPG TECH-a,...
Mówimy tu oczywiście o instalacjach IV gen. Wszystkie instalacje pod względem elektroniki są podobne: STAG, BRC, KME, LANDI, PRINS na pewno jakąś markową. Tu trzeba się skupić na wyborze odpowiedniego reduktora oraz wtryskiwaczy ( to jest klucz do bezproblemowej jazdy na lpg). Reduktor dobrany do mocy auta (tu trzeba podejść do tego praktycznie, producenci...
To, że nie ma syfu tylko się cieszyć. Oznacza, że tankowany gaz jest czysty. Co do przypadłości z przełączaniem się z benzyny na gaz to miałem dokładnie to samo. Po postoju dłuższym niż 12 godz. objawy były takie same - z reguły po nocnym postoju. Później było wszystko dobrze. Z gaziarzami nie mogłem dojść do porozumienia, a instalacja gazowa i samochód...
Też mam sekwencję OMVL, nie wiem czy z literą N. Na razie nie miałem z nią żadnych kłopotów. Natomiast na sekwencji Prins zaraz po wymianie membran, po czterech dniach wróciły te same niedomagania. Co tam było nie wiem, bo to serwis w okresie gwarancji się tym bawił i robił z tego tajemnicę. Po gwarancji po ok 5-6tys. od wymiany znowu instalacja zaczęła...
Też myślę, że rozsądniej byłoby przerobić to na STAG'a. Ale z czym to się wiąże? Wystarczy przepiąć centralkę? Chodzi mi o to czy te wiązki elektryczne są uniwersalne. Muszę też zapytać ile za taką usługę zawoła, bo może się okazać że lepiej kupić interfejs i samemu pokombinować. W drugim BMW (e46) mam STAG'a i tam wszystko jest proste, nie ma żadnych...
Cześć na pewno ktoś mądrzejsZy się za chwilę odezwie ale czujnik cisnienia i temperatury masz w filtrze gazowym - może podczas wymiany została uszkodzona wtyczką - dokładnie pin? Lub już wcześniej padl Jeżeli możesz sprawdź czy masz jakieś wartości z tego czujnika ? Nie wiem - ale sygnał braku gazu i przejścia Na benzynę może kierować na brak odczytu...
Są dwa rodzaje zestawów naprawczych Prins VSI. Starszy ma 2 membrany, a nowszy ma 1 membranę. Nie polecam stosowania podróbek, zamienników, itp. Zapłacicie potem podwójnie. Więcej na szczegółów i informacji można znależć na: http://www.prinsautogas.pl Widzę specjalistę od Prinsa, mam pytanko jak rozwiązali problem zacinającego się regulatora ciśnienia...
virus123456 , nie wiem, czy mi bajerów nie wstawiali. Jak rozmawiałem z v-ce szefem ASO Toyoty gdzie zakładałem gaz, mówił wg mnie rzeczowo, oni wstawiają (wstawiali) instalację tak jak zestawił ją producent. Chodziło mi o to długości przewodów reduktor-wtryskiwacze i wtryskiwacze klektor ssący. Wg mnie mogły być krótsze - ale w/w argument mnie przekonał....
Widzę po postach, że się orientujesz w temacie Prinsa Jeżeli czytałeś moje posty, to powinieneś w nich wyczytać, że nie jestem instalatorem instalacji gazowych, a jedynie użytkownikiem (zadowolonym) tej instalacji. Moja wiedza na temat tej instalacji to ogólnie dostępny opis zasady działania Prinsa, lektura forum i własne wnioski wyciągnięte z lektury...
Witam , podobno jest nie do dostania soft + interface?? Może jednak ktoś coś słyszał i pomoże , bo już mi opadają ręce! Heh - temat "odgrzewany" - ale jeszcze można kupić za kilka razu niższą cenę w http://www.s-tech.com.pl A ja dla odmiany szukam opisów WSZYSTKICH kodów do ustawiania np. typów czujnika ciśnienia itd w PRINS. Część mam - potrzebuje...
Tak się zastanawiałem czy podpiąć się pod temat i o tym pisać. Problem mam podobny, ale dokładnie odwrotny. Na gazie chodzi dobrze, a na benzynie szwankuje. Ja mam corollę za gazowaną Prinsem też od nowości. Ponieważ mam na stałe zamontowany manometr do mierzenia ciśnienia gazu na wtryskiwaczach gazowych i skojarzenie jakie mi się nasunęło że problem...
Kolego 550 KM , błędne wnioski wyciągasz, że ja za wszelką cenę staram się udowodnić, że Prins jest naprawdę dobrą instalacją. Nie mam w tym żadnego interesu, bo nie montuję instalacji gazowych, a jedynie je eksploatuje. Gdyby kolega wszystko dokładnie czytał co na temat instalacji napisałem, to by zwrócił uwagę na to moje stwierdzenie, że każda instalacja...
grzem , ja mam DREAM XXI już ponad 4.5 roku. w tym czasie wymieniałem tylko filtry gazowe. Ale do rzeczy radzę sprawdź (wyczyść w środku, być może będziesz musiał wymienić membrany jak są zdrewniałe) w pierwszej kolejności reduktor. W reduktorze wewnątrz pozostają pozostałości olejów parafinowych (chyba), które przeszkadzają w prawidłowej stabilizacji...
psooya co masz na myśli.. w sumie to ufam temu mechanikowi.. nie utwardził zaworów? gaz był zalożony przez niemca, instalacja prins co prawda na niebieskich wtryskach gazu keihin..
A nie jest przypadkiem tak że Prins dawkuje paliwo na podstawie czasu wtrysku z kompa benzynowego i ciśnienia gazu na listwie (filtrze fazy lotnej) a pozostałe na podstawie własnej mapy ustawionej przez gazownika? Czy w tej sytuacji komp gazowy steruje tez wyprzedzeniem zapłonu czy tylko czasem wtrysku?
Za Prinsa zapłaciłem 6000 zł, a za Dreama 4000 zł, ale nie żałuję tych pieniędzy, bo praktycznie później nie miałem żadnych kłopotów i jakichś dodatkowych kosztów. Kładę to na karb tego, że obie instalacje są firmowe (zestawione przez producenta), starannie założone i w miarę dobrze wyregulowane (chociaż teraz dochodzę do wniosku, że Prins chyba nie...
Przy autach o mocy do ok 150KM, każdy reduktor dający rozkręcić się do 1,5bara poradzi sobie zamiast oryginalnego Prinsa, trzeba zmienić w programie typ czujnika ciśnienia na 2bary. Dla większych jednostek zamiennik to Big Geo Stefanelli.
Witam mam problem z samochodem Honda accord 3.0 V6 silnik J30A1 samochód z LPG VSI PRINS. Opisany poniżej efekt występuje na PB i LPG. Problem polega na tym że silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach, zachowuje się jakby mu wypadały zapłony, drży. Na zimnym silniku i wolnej jeździe bez gazu(automat) potrafi nawet zgasnąć. Kiedyś pracował bez żadnego...
A teraz inna sprawa. Skoro ten mazut dostaje się już do wtryskiwacza - jak wygląda sam parownik? W starych generacjach była śruba do spustu tego. W nowych jeszcze nie widziałem - może nie te widziałem co trzeba? Mogę się wypowiedzieć tylko o tych reduktorach z którymi miałem do czynienia. Faktycznie w reduktorach w instalacjach I, II, a może i III...
Mam kilka pytan do naprawy reduktora lpg Prins. Ja jak coś rozbieram pierwszy raz, to bardzo przy tym uważam, żeby później nie mieć takich dylematów. Rozbierałem jeden raz, jakieś 3-4 lata temu, reduktor Prins'a, ale dwumembramowy. szczegółów już nie pamietam, ale element nr 4 (to pamiętam) odkręcałem kluczem sztorcowym - akurat miałem o tak małej...
prins regulacja ciśnienie prins czujnik ciśnienie wysoki ciśnienie prins
sygnał syrena podłączyć wyłącznik ciśnieniowy zmiana napięcie cewki
karta telemetryczna kosiarka elektryczna
Rozbieżność wartości superkondensatora w Harman Kardon AVR660 Jak zewrzeć przewody w termowyłączniku chłodnicy?