Próbowałeś upuścić gazu, np. na filtrze, obserwując, co się dzieje ze wskazaniem ciśnienia?
Jeżeli obroty masz na 1000, to sterownik pewnie odczytuje "brudne" obroty, czyli sygnał jest czymś zakłócony, lub masz wpięty generator obrotów, możesz to sprawdzić wpisując w zakładce Sensors, parametr RPM_fac cyfrę 2,(teraz masz 13 lub 0) wtedy na obrotomierzu w programie pojawią się rzeczywiste odczyty sterownika, zasadniczo wyłączenie tej nie ma...
Wydawało mi się, że wtedy jest minimalne ciśnienie gazu, ale chyba jest odwrotnie, ok poluzuję ją na połowę i zobaczę co pokaże komputer. Tak jak napisałeś, jest dokładnie odwrotnie, czyli masz ustawione na maks. Żeby był widoczny na wskaźniku (manometr lub w programie diagnostycznym) efekt zmniejszania ciśnienia gazu, to silnik musi pracować na gazie...
Kolego opisane objawy wskazują na niestabilną pracę reduktora. Nie upieram się przy tym, bo takie wnioski są wyciągnięte na podstawie wskazań z diaga (ciśnienie) i korelują z zapisanymi błędami, a wskazywana wartość może nie odzwierciedlać rzeczywistości, dlatego proponuję porównać wskazania z diaga z manometrem. U mnie gdy wystąpiła taka sytuacja (po...
Może siada ciśnienie gazu i przełącza.
Ja nie musiałem sugerować specowi i z nim dyskutować, bo sam wyczyściłem reduktor. Może się kazać, że będzie potrzebny zestaw naprawczy, jak membrana(y, mogą być dwie) będą zesztywniałe, u mnie nie było takiej potrzeby. Przy czyszczeniu należy zwrócić szczególną uwagę na czystość otworu tulei pod trzpień i samego trzpienia jak i gniazda w którym chodzi...
Jeżeli masz smykałkę do mechaniki i jakie takie warunki (garaż) to możesz zrobić to sam. Nic skomplikowanego. Zwrócić tylko uwagę na kolejność demontażu, żeby w odwrotnej kolejności po wymyciu (lub wymianie membran zmontować. Po założeniu do instalacji ustawić śrubą ciśnienie gazu. Ja sobie ustawiłem na 1.6atm. To cała filozofia. Zestaw naprawczy możesz...
Psys jest to ciśnienie pracy reduktora (ciśnienie jakie ma utrzymywać reduktor) i jest ustawiane śrubą w reduktorze. Według mnie powinno być ustawione w połowie między par. 6 i 21 i w tym zakresie może oscylować, a w zasadzie przy czystym reduktorze to ono praktycznie się nie zmienia. Nie sprawdzałem tego, ale wydaje mi się, że jak ciśnienie po reduktorze...
Czy przyczyną może być felerne LPG? Oczywiście, że może. mnie osobiście coś takiego się zdarzyło, że po czyszczeniu reduktora, zaraz po pierwszym tankowaniu wystąpiły objawy takie jak przed czyszczeniem, ale po kilkudziesięciu kilometrach przeszło. Jak to jest Prins (sekwencyjny wtrysk gazu lotnego), a taki ja mam, to w butli nie ma pompy, jest taka...
Kolego chyba nie czytałeś wszystkiego na temat Prins'a, co było napisane na tym forum i kombinujesz jak koń pod górę. Inna sprawa, że problem przedstawiasz trochę chaotycznie. Cały problem jest w reduktorze i tylko w nim. Po prostu nie trzyma stabilnego ciśnienia, a to dlatego, że iglica w tulei prowadzącej i zawór gazowy (grzybek) w gnieździe nie mają...
Witam, mam podobny problem i pytanie gdzie ten kondensator siedzi, w jakim sterowniku, będę wdzięczny za pomoc, pozdrawiam.
Mam instalację Prins. Potwierdzam, reduktory prinsa są wrażliwe na jakość gazu, szczególnie po regeneracji przynajmniej w moim przypadku. Problemy z instalacją pojawiły się po przebiegu 55tyskm po wymianie wtryskiwacza benzynowego - samochód i instalacja były na gwarancji. Ponieważ podawane były różne przyczyny występowania usterek (również przez innych...
Podłączenie obu zaworów na krótko czy wyjecie z nich trzpieni nic nie dało. Instalacja wciąż pozostaje w trybie "stand by". Dzis rano jak gdyby nigdy nic po osiągnięciu zadanej temperatury przełączyła na gaz. Pochodziła z 15min poczym znowu zaczęło sie cykanie zaworów i wrociła na benzynę. Tyle tylko, że zdążyłem sprawdzić ciśnienie na listwie i je...
Sposób poprawny, u mnie ustawienie trwa 30 minut to nie bardzo mam czas podglądać korektę długoterminową dlatego opieram ustawienie na korekcie szybkiej, jeżeli korekta szybka jest identyczna na gazie i benzynie to i długa nie będzie się zmieniać tak wynika z mojego doświadczenia, w samochodzie z turbiną jest trochę trudniej bo ustawienie bez jazdy...
Kolego, jeżeli problem jest taki jak w przywołanym temacie, to jest wina złej pracy reduktora. Ale w tym wypadku nie trzeba zaraz wymieniać reduktora, tylko zwyczajne rozebrać i dokładnie wyczyścić. Być może jak reduktor ma już duży staż i będą stwardniałe membrany to trzeba się zaopatrzyć w odpowiedni zestaw naprawczy (allegro), i powymieniać to co...
Problem może być z reduktorem, który na zimnym silniku daje za duże ciśnienie gazu.
Z wstępnego rozpoznania wynika, że nie ma zasilania paliwem listwy MPI, a sterownik silnika brak ciśnienia na listwie widzi jako błąd w obwodzie czujnika ciśnienia. Ew. jeszcze coś tam jest porzeźbione, bo podstawiłem drugi sprawny czujnik i nadal po uruchomieniu silnika mam błąd/przerwę w obwodzie czujnika G410, a w live data przyjętą wartość zastępczą...
Trochę się zagalopowałem z tym sprawdzaniem manometru, bo go osadziłem na kleju i mam problem z jego wykręceniem, a jestem poza domem i nie chciałbym w razie późniejszej nieszczelności wracać na benzynie. Jestem pewny, że ciśnienie pokazywane w programie diagnostycznym jest ciśnieniem rzeczywistym i nie uwzględnia podciśnienia w kolektorze, bo gdyby...
Może za małe ciśnienie gazu za parownikiem lub przymarza parownik bo obieg cieczy zapowietrzony.
Gdyby ten reduktor który załatwiłem nie gubil gdzieś gazu na postoju to było by coś więcej jasne . Mój chociaz trzyma cały czas ciśnienie
Manometr mam założony i w czasie przełączenia ciśnienie nie skacze a samochodem szarpie. Szarpanie występuje raz na zimnym ale też na gorącym gdzie ciśnienie jest wzorcowe. Nie ma tu żadnej zasady Dodano po 39 Może prins ma jeszcze mapy ustawione pod zepsute wtryski i trzeba odłączyć akumulator albo pojeździć na benzynie żeby dostał nowe ustawienia....
Do zmiany paliwa potrzebna zadana temperatura, ciśnienie gazu i brak aktywnych usterek. Dokładnie, a nie prawidłowa praca sondy jest usterką, mój prins to sygnalizuje jako błąd. Wskazania sondy są potrzebne do korekty składu mieszanki. To oczywiste, ale jak nie będzie działać to silnik pójdzie bo sterownik zapłonu przejdzie w stan awaryjny.
dobrać odpowiednie nawiertki i podmienić stare gniazda wtryskiwaczy w kolektorze. NIe powinno byc z tym żadnych problemów. Dodano po 37 Mam wrażenie,że to falowanie które pojawia się na lpg może wynikać z jakiejś lewizny w kolektorze ssącym - TYLKO SKĄD ? Miałem już nadzieję, że to wtrysk ale wyniki pokazują, że pracują wszystkie równo./ śrubę reduktora...
Nie wiem dlaczego u kolegi nie są wyświetlone nazwy parametrów tylko numery. Wykresy u mnie na wolnych obrorach też zupełnie inaczej wyglądają. Błąd 310 oznacza, że Ustawione ciśnienie gazu na wolnych obrotach poza normą - Wyreguluj ciśnienie gazu na reduktorze do wartości ustawionej w parametrze “Idle level” (par. 21). Parametr 6 powinien...
Tutaj masz przekrój reduktora. Po złożeniu trzeba jeszcze ustawić właściwe ciśnienie pracy reduktora.
Witam wszystkich. Mam mały problem z ustawieniem parametrów gazu. Jeździ normalnie ale w trybie dynamik lub przy wyższych obrotach go dławi oraz wyrzuca błąd 341 - za wysokie ciśnienie. Regeneracja parownika zrobiona, nowa membrana, nowy trzpień i nakrętka w której trzpień pracuje. Ciśnienie ustawione na 2.15 bara - wtedy mam korekty lpg bliskie 0....
być może mas za duże ciśnienie na statcie ???
Odwiedziłem dzisiaj innego gazownika. To taki stary fachowiec wiekowo też. Stwierdził, że można było zamiast zakładania nowych membran do reduktora PRINS kupić nowy reduktor, który tez kosztuje 250 zł. Nie pamiętam firmy ale twierdził, iż problemy by się skończyły bo jest on równie dobry jak PRINS. Za to bezawaryjny i nie przeszkadza mu brudny gaz....
530koni doładowanie 1.3Bara. Mam kme twin. Ale przy doładowaniu 2b w innym aucie odcinało gaz od razu powyżej 4tys bo ciśnienie spadało z 1.5 do .0.7 bez dotrysku. A że sterownik miałem techa nie miałem możliwości dotysku. A do obecnego auta szukam właśnie redka wtryski myślę kupić AC w03 bfc lub Hana 2100 zielona co myślisz? Dodano po 4 530koni doładowanie...
Trzeba spróbować zbić ciśnienie śrubą, może uda się.
Witam. Mam pytanie do znawców tematu instalacji prins vsi. Czy po regeneracji reduktora (nie manewrowałem regulacją ciśnienia) i wymianie filtrów jest możliwe większe spalanie gazu? Opel astra H GTC 1.6 Turbo 180KM Przed regeneracją w trasie do pracy autostrada i jazda między 110-130km/h palił mi 8l/100km Po regeneracji taki sam styl jazdy i ta sama...
U Ciebie psys=2,14 jest równe poz.21 w zakładce. 21: Idlle_level - to jest ciśnienie gazu na wtryskach na wolnych obrotach, a Psys też jest ciśnieniem gazu na wtryskach, z tym, że ono może się lekko bujać w zależności od obciążenia. Psys ustawiasz przy pracy silnika na wolnych obrotach i dlatego u mnie Psys = Idlle_level. Nie sugeryj się tym, że u...
Tylko jak mam ustawić to ciśnienie skoro instalacja nawet nie pracuje ? Dodano po 6 A jaki jest objaw gdy nie działa czujnik ciśnienia ?
Autor przecież napisał że to jest nowa instalacja, co on by musiał tankować żeby przez osiem miesięcy zanieczyścił się reduktor. Być może że wystarczy przeprogramować. A czy ciśnienie nie powinno w tym przypadku być za niskie?
Coś nie jasno napisałem ? Nie, całkiem jasno podałeś informację, że manometr pokazał 2.3 bara, a ja całkiem jasno odpowiedziałem jakie ciśnienie pokazałby program diagnostyczny (3.3 bara) i przy takim ciśnieniu instalacja Prinsa nie będzie pracowała. Pikanie sygnalizuje prawdopodobnie błąd za wysokiego ciśnienia. Normalne ciśnienie pracy Prinsa VSI...
Też mam prinsa i miałem chyba podobny problem. Przy pierwszym uruchomieniu po nocy po przejściu na gaz silnik gasł. Odpalić go mogłem tylko na benzynie w opcji "benzyna", po przełączeniu na opcję "gaz" gasł ponownie. Natomiast jak pozwoliłem mu ostygnąć tak na tyle, że w opcji "gaz" odpalił na benzynie to już przechodził na gaz bez problemu - do następnego...
U mnie ciśnienie w tym przypadku nie skakało tak bardzo, w momencie otwarcia elektrozaworu na reduktorze ciśnienie na manometrze skakało do 2.1-2.15 atm i spadało do ok. 2 atm, a silnik gasł. Po ponownym odpaleniu na benzynie (po lekkim ostygnięciu reduktora) i przejściu na LPG przy szybkich przegazówkach (zmianach obrotów silnika) ciśnienie praktycznie...
Byłem u dwóch mechaników, którzy mają inne diagnozy. Obaj podłączyli pod komputer była przejażdżka, byli świadkami tego problemu. Dla ścisłości - to byli mechanicy czy gazownicy, i byli świadkami, mieli wtedy podpięte komputery i widzieli zachowanie się instalacji w momencie wystąpienia tego problemu? Mam Prinsa od 11 lat i chyba mogę powiedzieć, że...
Nie znam tej instalacji, ale stawiałbym na reduktor ze jest zanieczyszczony. Najlepiej wpiąć manometr między reduktor i wtryskiwacze i obserwować ciśnienie. W mojej instalacji Prins jak jest zanieczyszczony reduktor, to przy przegazówkach ciśnienie jest niestabilne. Jak wyskoczy powyżej 2.5atm przeskakuje na benzynę i sygnalizuje brak gazu. Da się przełączyć...
Ja miałem podobnie, a właściwie tak samo z PIRNSem. Wprawdzie nie mam takiego giganta tylko corollę 1.4, wyczyszczenie reduktora pomogło - może potrzebny będzie zestaw naprawczy jak membrany będą sztywne (ale nie sądzę). Ja mam założony na stałe manometr, który pokazuje cały czas jak pracuje reduktor. Radzę zrobić to samo. Jak ciśnienie gazu jest stabilne,...
Witam zrobiłem jak kazales wygląda na uszkodzony sterownik ciśnienie 1.8 bara przy próbie przełączania na lpg gaśnie zawory otwarte
Samochód toyota corolla 1,4 VVTI. Trochę poczytałem o tych parametrach i mam prośbę o "luk" na te moje ustawienia bo chyba w kilku przypadkach trzeba je podstroić. Sytuacja jest taka, że na zimnym silniku ciężko przełącza się na gaz. Czasami następuje przekroczenie ciśnienia w parowniku i "wywala" z niego gaz. Jak ciepły to wszystko jest OK, przełącza...
A czy ten wężyk co idzie mi od puszki filtra do reduktora to nie jest zawór bezpieczeństwa co wypuszcza ciśnienie jak reduktor za dużo napompuje ? Może powinienem go odłączyć i puścić w atmosferę ?
Podłącz interfejs, przełącz sterownik w tryb mieszany; benzyna-gaz, utrzymuj obroty silnika 2500-3000 rpm i obserwuj czy po przełączeni na gaz ciśnienie nie spada poniżej minimum ustawionego w sterowniku. W razie konieczności ustaw minimalne ciśnienie gazu dla powrotu na benzynę w sterowniku (6 low_level ) 0,6 atm. Ustaw 8L_type na 0. Odczytaj błędy.
auto ma założoną instalację od 2006 Prins - kupiony w 2013 roku do tego czasu wymieniony reduktor w marcu. Auto zaczęło szarpać nie wchodziło na obroty przy dodaniu gazu bardzo wolno rozpędzał się i dławił (wymieniony został katalizator - rozsypany ) objawy ustapiły ale na PB na LPG dalej problem. A z jakiego powodu był wymieniany reduktor i na jaki?...
Wystarczy ustawić takie samo ciśnienie.
walus My tutaj nie rozmawiamy o tym żeby zrobić tanio i dobrze tylko żeby zrobić i było dobrze zgodnie ze sztuką. Zakładając LPG do auta chcemy aby to auto na tym jeździło a nie w ekstremalnych sytuacjach podlewało sobie benzynką bo nie o to tu chodzi. BRC podpiera się BP a w programie niema żadnej takiej opcji żeby to wyłączyć. Prins - zgoda nie znam...
Według mnie, dla instalacji to jaki jest reduktor jest obojętne, jeżeli są spełnione dwa warunki: ma wystarczającą wydajność i (z moich obserwacji Prinsa) bardzo dużą stabilność ciśnienia przy szybkich zmianach ilości pobieranego gazu (zmianach obciążenia). Miałem do czynienia z reduktorami w układach pneumatycznych i byłem zaskoczony tym jak czysty...
Po tych wszystkich problemach od 2004 r zdecyduję się chyba na wymianę reduktora.Mam skodę Fabię 1,4 44kw zagazowaną Prinsem.Gaziarz w Wa-wie poleca mi reduktor Tomasetto.Jaka jest wasza opinia i co możecie mi doradzić.Chodzi mi żeby reduktor trzymał ciśnienie 2 bary był łatwy w obsłudze i regulacji i miał niedrogie zestawy naprawcze.
I rozlacza mi Gaz gdy bardziej dodam pedal gazu . A jak jeżdżę spokojnie to nie rozlacza . A jak puszczę pedal gazu to zaraz wraca na lpg Może to być reduktor, ale nie koniecznie, trzeba by wiedzieć jakie cisnienie gazu daje reduktor, jak zachowuje się ciśnienie gazu w momencie przechodzenia na PB oraz jakie są ustawienia parametrów w sterowniku gazowym....
wysoki ciśnienie prins prins regulacja ciśnienie prins czujnik ciśnienie
zmywarka zanussi grzałka pętli indukcyjnej wzmacniacz zanikać dźwięk
schemat pilota creative inspire p5800 schemat pilota creative inspire p5800
SAAB 9-5 2003 3.0 Turbo: Lokalizacja Tunera i Błąd 21 Dzielenie bez reszty w BASCOM-AVR: przykład i wyjaśnienie