Z wstępnego rozpoznania wynika, że nie ma zasilania paliwem listwy MPI, a sterownik silnika brak ciśnienia na listwie widzi jako błąd w obwodzie czujnika ciśnienia. Ew. jeszcze coś tam jest porzeźbione, bo podstawiłem drugi sprawny czujnik i nadal po uruchomieniu silnika mam błąd/przerwę w obwodzie czujnika G410, a w live data przyjętą wartość zastępczą...
Witam .Okazało się że kondensator tantalowy w sterowniku był uszkodzony na "drodze" właśnie pinu czujnika ciśnienia.Po wymianie hula aż miło:)
Z tego co piszesz wynika że masz spadki ciśnienia w instalacji co wykrywa komputer. Przyczyn może być kilka. Wielozawór w zbiorniku, elektrozawór, reduktor-parownik. Może też przekłamywać czujnik ciśnienia. Jak nie chce się przełączyć to sprawdź czy jest ciśnienie zdejmując wąż przy wtryskach. Powinno wyraźnie syknąć. UWAGA GAZ.
Tylko jak mam ustawić to ciśnienie skoro instalacja nawet nie pracuje ? Dodano po 6 A jaki jest objaw gdy nie działa czujnik ciśnienia ?
może być i czujnik na drodze do grobu. Miałem taki problem v Landirenzo. Raz za jakiś czas wyskakiwał wgóre.
Reduktor prinsa nie jest połączony z kolektorem (poza turbo) i ciśnienie nie ma prawa się zmieniać, co najwyżej mogą być spadki ciśnienia przy przyspieszaniu i delikatne przerosty na cut-offie to wszystko. A sama różnica ciśnienia może wynikać z uszkodzonego czujnika ciśnienia, lub z wyboru niewłaściwego rodzaju czujnika w programie.
Obecnie przełącza na LPG bez problemu i to dosyć szybko. Czyli sterownik widzi temperaturę, tylko nie wiadomo skąd ją bierze. Jeżeli nie ma czujnika na reduktorze i wężach wodnych, to prawdopodobnie bierze ją z czujnika temperatury silnika, a nie z czujnika na listwie. Czujnik na listwie wtryskiwaczy mierzy temperaturę gazu (faza lotna) i być może...
Prinsa trzeba wpinać w czujnik położenia wału lub wałka, a ten na bank był podpięty bezpośrednio bez emulaota pod cewkę i został uszkodzony.
Wiec wtyki sprawdziłem i są dobre , czujnik podmienilem i nic to nie dało . Bez kompa chyba się nie obejdzie . Bo chyba zawór w butli się nie zapchal bo jak sprawdzałem filterek to ciśnienie uszło spore . No chyba ze jeszcze czujnik doładowania
Tak to wiem, dzięki za pomoc. Obrotów nie mam, będę szukał przyczyny, ale mam inne pytanie, próbowałem zmienić parametr i nie umiem :( klikanie w okienko nic nie daje, pod F1 jest zmiana paremetrów wyświetlania więc to też nie to. Chciałem mu na chwilę wymusić emulację obrotów. 321, Psys - napięcie zbyt wysokie, -Dioda systemowa 2Hz, Sprawdź czujnik...
Moc silnika to 180KM a co do koloru wtryskiwaczy to nie wiem jak to sprawdzić Jeżeli masz wtryskiwacze Keihin'y, to dla tej mocy powinieneś mieć wtryskiwacze żółte (górny zakres 38-45 kM/cyl) lub brązowe (dolny zakres 46- KM/cyl). Wydajność znaczona je kolorową kropką na obudowie. Po wartości ustawionego RC_inj przypuszczam, że masz wtryskiwacze żółte...
A jakie ciśnienie gazu było przed przełączeniem? nie mam pojęcia - laptop z xp (soft vsi wymaga xp) chodzi mi max 30min wiec rzadko go używam... i nie wożę w aucie Na temat zestawu naprawczego reduktora nie wypowiadam się, bo jeszcze nie kupowałem, ale w starszym typie reduktora są dwie membrany, a w nowym jedna. Nie wiem czy czujniki mogą być sprzedawane...
Ja nie szukam winy w komputerze ale chciałabym mieć sam wgląd tak jak Ty w to co się dzieje i ewentualnie coś pod regulować . No właśnie - coś podregulować. Ponieważ wcześniej napisałeś, że przełączanie było nieodczuwalne, to znaczy, że instalacja (sterownik, jego parametry) są dobrze dobrane i one na pewno się nie przestawiły i tu nie ma co regulować,...
Witam szanownych kolegów! Po obszernej lekturze tego wątku dochodzę do wniosku że ilu użytkowników tyle teorii o instalacji PRINS. Chciałbym się podzielić z szanownymi kolegami wnioskami dotyczącymi użytkowania instalacji LPG PRINS. Najważniejsze co chciałbym uściślić to zasadę działania instalacji PRINS. Jedyny element jakim jest powiązana instalacja...
I po wizycie reduktor rozebrany dokładnie wyczyszczony szczególnie miejsce gdzie porusza się tłoczek i sworzeń. Tłoczek i sworzeń przeczyszczone bardzo drobnym papierem ściernym (pomimo, że były nowe). To chyba wszystko co da się zrobić. Gazownik przyznał, że trzeba się chyba bardziej przyłożyć do czyszczenia tych newralgicznych miejsc. Dodatkowo rozszeżył...
tak tak czytałem już dwa miesiące ten temat i inne , zrobiłem juz tak kiedyś ale nic to nie dało, twój problem wydaje mi sie ze był spowodowany skokiem ciśnienia i kiedy odczekałeś dłuższą chwile ciśnienie spadło do normalnej wartości i mogło płynnie przełączyć się na lpg, gazownik powiedział ze prins pracuje na 35 *C i dlatego przy tej tem przełącza...
w reduktorze prins nie ma śruby do spuszczania zanieczyszczeń, poza tym, nie wszystkie zanieczyszczenia mają stan ciekły należy wybudować reduktor (zacisnąć przewody wodne, poodpinać wtyczki z czujnika tem. i elektrozaworu, ściągnąć wąż gazowy, jeżeli elektrozawór jest wkręcony w obudowę reduktora, to odkręcić miedź, jeżeli nakładany na trzpień, to...
Witam wszystkich. Mam mały problem z ustawieniem parametrów gazu. Jeździ normalnie ale w trybie dynamik lub przy wyższych obrotach go dławi oraz wyrzuca błąd 341 - za wysokie ciśnienie. Regeneracja parownika zrobiona, nowa membrana, nowy trzpień i nakrętka w której trzpień pracuje. Ciśnienie ustawione na 2.15 bara - wtedy mam korekty lpg bliskie 0....
Dostalem odpowiedz STAG 300 Premium 3300,-; BRC SEQUENT 3500,-; PRINS 5000,- Jeżeli na listwie paliwowej jest czujnik ciśnienia paliwa, to należy domontować odpowiedni emulator co podniesie koszt o 250-300,-
Po przekręceniu na zapłon pompa paliwa się załącza. Przy próbie odpalenia silnika odpala i gaśnie zaznaczam że immo nie miga ani nie świeci. Z kompem za pomocą VAG CAN PRO nie mogę się połączyć. Raz tylko jedynie mi się udało. Co w tym silniku rozłącza immo? Na pewno iskrę mam więc czujnik położenia wału odpada bo iskra jest do samego końca kiedy nawet...
Może nie do końca mnie zrozumiałeś zawór na butli się otwiera jak mu dam 12 v Wyciągam wnioski z tego co piszesz. Z załączonej ostatniej fotki wg mnie wynika, że sterownik ma sygnał obrotów silnika, czasy wtrysku benzyny i gazu nie są zerowe, więc wszystko wskazywałoby, że sterownik posiada wszystkie dane do przełączenia - sygnał obrotów jest, temperatura...
Reduktor 20tk po regeneracji, wtryski żółte, instalacja ma 10 lat. Silnik 4,2 V8 340KM. Kilka dni temu silnik zaczął się dławić na gazie. Niby utrzymuje wolne obroty ale po dodaniu gazu jest efekt jakby nie działał na kilka cylindrów, bardzo się trzęsie. Po podłączeniu kompa brak błędów LPG. W silniku błąd P1113- czujnik 1 (blok1) za wielka rezystancja....
Po pierwsze witam całą Społeczność elektrody, na różne tematy wiele się tu już dowiedziałem. Wreszcie dokonałem też rejestracji, bo nie mogłem odszukać rozwiązania. Poza tym może przyszłości uda mi się podzielić pewnymi swoimi doświadczeniami. Mam Opla Fronterę B 2.2 z instalacją VSI Prins. Od ponad roku zwalczam różne usterki, bo okoliczni gazownicy...
Miałem podobną sytuację na gwarancji, ale z Prinsem. W serwisie nie umieli sobie z tym poradzić. Gwarancja się skończyła problem znikł. Nie wiem co wtedy było przyczyną. Jak się ponownie pojawił miałem zamontowany manometr mierzący ciśnienie na listwie. Jego wskazania sugerowały niestabilną pracę reduktora, czyszczenie (wymycie) pomogło. To u kolegi...
Zastanawiałem się nad tym czy jeszcze wypowiadać się na ten temat, ale.. Instalację gazową guzik obchodzi kto jej gaz podrzuca, źródło ma mieć odpowiednie parametry i koniec. Więc nie jest istotne dla instalacji jakiej marki jest reduktor, ważne aby przy maksymalnym poborze gazu i przy szybkich, dużych zmianach poboru gazu był wstanie utrzymać zadane...
Tak, to wtrysk fazy ciekłej. Nie polecam ze względu na koszty i awaryjność. Minimalna nieszczelność wtryskiwaczy prowadzi po pierwsze do konieczności "dobijania" ciśnienia w instalacji na postoju, co powoduje rozładowanie akumulatora, a po drugie, gdy instalacja się uśpi i tak dochodzi do zapowietrzenia układu wtryskowego i/lub "zalania" silnika fazą...
Też myślę, że rozsądniej byłoby przerobić to na STAG'a. Ale z czym to się wiąże? Wystarczy przepiąć centralkę? Chodzi mi o to czy te wiązki elektryczne są uniwersalne. Muszę też zapytać ile za taką usługę zawoła, bo może się okazać że lepiej kupić interfejs i samemu pokombinować. W drugim BMW (e46) mam STAG'a i tam wszystko jest proste, nie ma żadnych...
Wg mnie ta dyskusja nie bardzo ma sens, bo to trochę jak wróżenie z fusów - autor tematu, nie wyłożył do końca kawy na ławę, żeby postawić poprawną diagnozę. Nie podał w jakich okolicznościach to się dzieje, czy tylko pierwszym przełączeniu po długim (nocnym) postoju, czy również zdarza się to na ciepłym silniku lub podczas jazdy. Nie znam LPG TECH-a,...
Kolego na początek - opis jest nieprecyzyjny: Problem jest taki, że po pierwszym przełączeniu z PB na LPG auto gaśnie. Za chwilę zaczyna pracować bardzo nierówno, gaśnie, obroty szaleją. sam się uruchamia i pracuje na gazie czy na benzynie?, bo jeżeli na benzynie, a tak powinno być po uruchomieniu, to nie powinien szaleć tylko równo pracować. Reduktor...
Widzę po postach, że się orientujesz w temacie Prinsa Jeżeli czytałeś moje posty, to powinieneś w nich wyczytać, że nie jestem instalatorem instalacji gazowych, a jedynie użytkownikiem (zadowolonym) tej instalacji. Moja wiedza na temat tej instalacji to ogólnie dostępny opis zasady działania Prinsa, lektura forum i własne wnioski wyciągnięte z lektury...
Witam , podobno jest nie do dostania soft + interface?? Może jednak ktoś coś słyszał i pomoże , bo już mi opadają ręce! Heh - temat "odgrzewany" - ale jeszcze można kupić za kilka razu niższą cenę w http://www.s-tech.com.pl A ja dla odmiany szukam opisów WSZYSTKICH kodów do ustawiania np. typów czujnika ciśnienia itd w PRINS. Część mam - potrzebuje...
Co do parametrów to podałem Ci kolego RC i OFF RC_inj wg mnie jest logicznie dobrany przy pomarańczowych wtryskiwaczach, OFF_inj to trudniej ocenić, ale z moich obserwacji przy optymalizacji w mojej corolli nie ma większego znaczenia. Wartość parametrów domyślnych - wyjściowych takich jakie są w mojej instalacji: Zakładka Mixture 3: RC_inj = 115 4:...
Przy autach o mocy do ok 150KM, każdy reduktor dający rozkręcić się do 1,5bara poradzi sobie zamiast oryginalnego Prinsa, trzeba zmienić w programie typ czujnika ciśnienia na 2bary. Dla większych jednostek zamiennik to Big Geo Stefanelli.
Cześć na pewno ktoś mądrzejsZy się za chwilę odezwie ale czujnik cisnienia i temperatury masz w filtrze gazowym - może podczas wymiany została uszkodzona wtyczką - dokładnie pin? Lub już wcześniej padl Jeżeli możesz sprawdź czy masz jakieś wartości z tego czujnika ? Nie wiem - ale sygnał braku gazu i przejścia Na benzynę może kierować na brak odczytu...
Brakuje jeszcze 40% które realizuje sterownik gazu. Jestem tylko użytkownikiem dwóch sekwencyjnych instalacji gazowych, więc wszystkiego nie wiem. Ale wiem, że sterowniki Prins VSI potrzebuje sygnału czujnika temperatury reduktora (ustalenia momentu przełączenia na gaz), sygnał obrotów (że wał silnika się kręci), sygnału (wartości) ciśnienia i temperatury...
Gdzie masz wpięty ten manometr? Ma być za filtrem przed wtryskiwaczami. Zmieniałeś oryginalny filtr z czujnikiem na Alexa. Gdzie dałeś czujnik ciśnienia? Ma być za filtrem. Zakładałem teraz manometr przy moim aucie. Przy przełączeniu nie ma żadnych wahnięć ciśnienia. Przy maksymalnej przygazówce różnica ciśnienia jest ok. 0,1 bara. Nie mam żadnych kłopotów...
Według mnie jeżeli jak pisałeś, instalacja działa dobrze po nagrzaniu silnika na benzynie do 1/4 skali to przyczyna nieprawidłowego przełączania się benzyna/gaz z zimnego silnika nie leży w listwie, ani we wtryskiwaczach gazu. Ja w Prinsie miałem podobny przypadek, z którym serwis nie umiał sobie poradzić. Źle przechodził z benzyna/gaz po długim postoju...
Jeszcze masz problem czujnika ciśnienia gazu który wytrzymuje 4 Bary ABS ciśnienia max. Posumujmy. Cisnienie atmosferyczne + cisnienie gazu + boost = 1.0 +1.2 +1.3 = 3.5 Bara. Czujnik umiera powyzej 4.0. Niema mowy o żadnym przepompowaniu bo duza szansa regularnych awarii. Jest jeszcze nowy produkt od Alexa shark adapt ale nie testowalem i on podbija...
Poszukaj podpowiem ci ze czujnik ciśnienia masz boscha. Nie podam ci gdzie kupić ale filtr w zamienniku jednorazowy ok 30zł. Forum tez wymaga troszkę wysiłku ja go znalazłem w 3 min. Pozdrawiam.
To na pewno nie będzie IV generacja Prinsa, bo piszesz, że z tego rozdzielacza, jak go nazywasz i chyba taką rolę spełnia, idą wężyki prosto do koletora, a w IV generacji na każdym takim wężyku powinien być wtryskiwacz. Filtr fazy lotnej u Prinsa (jaki znam) jest zespolony z czujnikiem ciśnienia i temperatury gazu, a ten zupełnie inaczej wygląda. Reduktor...
Witam! :) Posiadam samochód Hyundai Coupe, rocznik 2004 z silnikiem 2,0 o mocy 143km - benzyna + gaz (instalacja PRINSa). 2 miesiące temu pojawił się następujący problem: auto po odpaleniu falowało na obrotach i gasło (samochód zawsze odpalany jest na benzynie)- jedynie po dodaniu gazu przez ok. kilkanaście sekund udało się rozgrzać silnik na tyle,...
Prawdopodobnie też, ale również do poprawnej pracy instalacji sekwencyjnej. Zasada działania sekwencyjnych instalacji tych które znam (Prinsa - dobrze, Dream XXI N - mniej) wygląda w następujący sposób: Sterownik benzynowy na podstawie swojej mapy wtrysku benzyny oraz na podstawie danych z różnych czujników w tym z sondy lambda określa czas wtrysku...
Dla ścisłości, ja jestem tylko użytkownikiem Prinsa, ale go zdążyłem poznać, bo go sam serwisuję. Tak jak pisałem wcześniej, domyślam się, że blok oznacza sterownik gazowy (taki jak na lewym zdjęciu), ale nie kumam, co oznacza słowo - troit. Na tym lewym zdjęciu nalepka z napisem SX12s_8 oznacza wersję sterownika gazowego do silnika 8-cylindrowego....
Dorzucę swoje uwagi z zaznaczeniem, że nie znam tej instalacji. Kłopoty z temperaturą przełączania mogą być związane z nie w pełni sprawnym czujnikiem temperatury reduktora - niestabilna charakterystyka temperaturowa - miałem taki przypadek w swojej instalacji i wymiana czujnika pomogła. do tego po przełączeniu na LPG, komputer sygnalizuje brak gazu...
Czemu pytasz, ten kto montował instalację tego nie zrobił? To żadna filozofia. Trzeba wprowadzić dane dotyczące silnika: ilość bloków (sond lambda przed katem), ilość cylindrów, typ zastosowanych sond lambda (zakres napięciowy) oraz dane elementów instalacji gazowej: zastosowany czujnik ciśnienia gazu. Te dane powinien wprowadzić monter instalujący...
dlaczego jak przyjeżdżam do domu wieczorem to rano po odpaleniu bywa ,że muszę ręcznie przestawić na lpg.(bo przełącznik ustawia się samoczynnie pozycji benzyna ) chodź gasiłem go wieczorem na lpg Trochę mało danych dotyczącej sytuacji w której do tego dochodzi. Chodzi o to, czy rano przed uruchomieniem rozrusznika już jest przełączona na benzynę,...
Tu masz jak to trzeba zrobić we wtrysku bezpośrednim. Tu nie ma czujnika ciśnienia! Zdaje mi się, że rozmawialiśmy o Punto II i STAG QBOX... na filmie mówią o możliwości strojenia po korektach krótkoterminowych, czytanych z OBD. Ale nie jest to rozwiązanie z wyboru, tylko z konieczności. Trzeba też pamiętać, że w tych samochodach (GDI/FSI) silniki...
Witam! Problem, który od miesiąca próbuję rozwiązać dotyczy instalacji Prins VSI. Instalacja wydaje się pracować prawidłowo, przeszedłem już problemy z zabrudzonym i zaciętym parownikiem - dwukrotnie. Po czyszczeniu wszystko wracało do normy. Parownik jest wyczyszczony po raz trzeci, wymieniony zestaw naprawczy, trzyma ciśnienie ok. 2bar. Na diagu brak...
prins ciśnienie prins regulacja ciśnienie wysoki ciśnienie prins
bloody sterowniki rozruchowy danfoss jakie playstation polecacie
karta graficzna karta graficzna
Kolory kabli głośnikowych w Skodzie 3: szczegóły i schematy Automat do bramy przesuwnej: Roger czy Nice?