No może być jak kolega wyżej napisał, ale może być też w drugą stronę. Zwłaszcza, że najmniejsza kompresja jest na 3 i wypadanie też na 3 cylindrze.
Cześć jeżeli jest paliwo iskra na wszystkich świecach to sprawdź kompresje mogła pójść uszczelka pod głowicą między cylindrami
Myślę że wtryski do sprawdzenia i kompresja bo po objawach które opisujesz brak spalania na którymś z cylindrów.
Zrób zdjęcie wykręconych świec (tylko w kolejności jak w silniku). Problemy z wypadaniem zapłonu masz po błędach na 1 i 2 cylindrze. Mogą nie mieć nic wspólnego z cewkami czy świecami. CZY BYŁY SPRAWDZANE LUZY ZAWOROWE? CZY BYŁA SPRAWDZANA KOMPRESJA? (mogą być upalone zawory wydechowe bądź wydmuchana uszczelka pod głowicą między cylindrami).
Nie wiem czy dobrze mówię ale sprawdzałem kompresje i jest dobra i równa na każdym z cylindrów.
Co to znaczy to samo ? Błąd idzie za wtryskiem czy zostaje z cylindrem ?
Generalnie to zasada jest taka, ze zanim zaczniemy grzebac w elektryce naprawiamy usterki mechaniczne. Zrob cos z tym cisnieniem na pierwszym cylindrze. Pozdrawiam
Wtryskiwacz pierwszego cylindra?
może nie pracuje na jednym cylindrze
Skad pomysl ze nie pracuje na jeden cylinder?
Ciśnienie paliwa,działanie zaworu regulacji ciśnienia paliwa,ciśnienie w cylindrach.
cylinder padniety - nie ma kompresji
Problem rozwiązany, a raczej zdiagnozowany. Słabe ciśnienie na 3 cylindrze.
Mierzyłeś luz tłoków w cylindrach ?
Świece cewki i wtryski zamieniane miejscami o zawsze problem na 2 cylindrze.
jest tak jam mowisz , czujnik wałka to oznaczenie cylindra
Zamień wtrysk 4 z 3 ,da to sygnał czy to wtrysk, czy cylinder
1 cewkomoduł na cylinder.
Rysa na jednym cylindrze. :/
Witam, Kolejna diagnoza tym razem serwis Citroena twierdzi że to wina zaworów i proponują demontaż głowicy celem sprawdzenia dlaczego błąd wyskakuje na 2 cylindrze. Do ciekawostek w serwisie dowiedzieliśmy się że ten model silnika to GNIOT i same z nim problemy. Dla potomny który są przed kupne ODRADZAM TEN SILNIK bo to tylko kamień u szyi.
W HDI to ECU decyduje, ile i kiedy podać paliwa do cylindrów.
syf z wiercenia na pewno nei wleci do cylindra
czujnik temperatury wody do wymiany częsta usterka sprawdz też ciśnienie na cylindrach
Mówimy o silniku DW8B. Wchodzi on w tryb awaryjny to jak to możliwe, że komputer nie jest potrzebny do poprawnej pracy? Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia. Czy możliwe jest w tym silniku obrócenia walka rozrządu o 180 stopni? Gdy ustawiony jest punkt na wale ma być zapłon na 1 czy 4 cylindrze?
Jesli wystepuja tam 2 cewki zaplonowe to wyjasniona sprawa uszkodzona cewka ktura daje iskre na 1 i 4 cylinder.
Nad morzem jest dużo jodu , a Luks napisał to trochę niegramatycznie. Tak,może być uszkodzony sterownik, Tranzystor kluczujący uzwojenie pierwotne cewki na dwa niepalące cylindry.
Tak jest to drugi cylinder od skrzyni biegów.
Żadna chemia nie pomoże, bo nie dotrze do miejsca w którym się zapiekają. Chyba że odwrócisz silnik do góry miską i zalejesz cylinder.
Głowica do zdjęcia i zmierz ile wysuwają się tłoki. Sądzisz, że korekta (ujemna -4 do 1300 obr/min i +5 powyżej 1500 obr/min) na jednym cylindrze (nr 3) wynika ze skrzywienia wału czy ugięcia korbowodu? Dodam, że silnik pracuje równo i spalanie całkiem w normie. Problemów z uruchamianiem w zimie i w lecie nie doświadczyłem. Dodano po 1 Zamień wtryski...
Jeżeli zamieniłeś wtryski miejscami i na tym samym cylindrze jest zawyżony odczyt, to prawdopodobnie będzie usterka mechaniczna tłoka/zaworu etc. Sprawdź kompresję na tym cylindrze.
Czy ta nierówna praca silnika czasami ustaje? Sprawdź jeszcze kable, podmień cewke jak to nie pomoże to znaczy że ci wypaliło zawór. Sonde będziesz miał w porządku pokazuje po prostu błąd pracy jednego cylindra
A czy przy tym ciśnieniu silnik nie powinien uruchomić się "na dotyk" na 3 garach ? I dopiero po paru sekundach chodzić na 4 cylindrach ?
Które cylindry nie mają iskry?
Ambulans, przyjrzyj się długości wężyków na fotce a nie tylko ich końcówkom na filmie. Inna sprawa, że taki pomiar nie jest miarodajny. Trzeba zmierzyć jak leją na 3000-3500 (czyli po wyjściu z zakresu korekcji cylindrów).
Misiek, a czy zawory ssące nie zachowywałyby się podobnie w temperaturze +10 i 0? Staszek, problem w tym że właśnie ja też obstawiam świece i/lub pompę (chociaż czy pompa by nie szwankowała także przy dodatniej temperaturze?). Ze świecami jest tak, że teraz sam żałuję, że swego czasu wymieniłem tylko jedną (niesprawną), a powinienem był chyba zmienić...
Ogólnie miałem podobne problemy, które później przerodziły się nierówną pracę na niskich obrotach itp. U mnie był przetarty wężyk od powietrza bodajże, który prowadził do cylindrów. Po wymianie wężyka wszystkie problemy ustały. Czyli ściągnąć osłonę górną z silnika i popatrzeć, może akurat to ten sam problem :)
Niestety nie wykonywalem żadnych z wymienionych czynności. Głowicę robiłem w dobrym zakładzie tj. tam gdzie wożą je z serwisu citroena. Właściciel warsztatu ostrzegał mojego mechanika,że w zwiazku z ,, uszczelnieniem" głowicy może się pojawić zwiększone zużycie powodowane przez pierscienie tłokowe i ew. zużyte cylindry
Na pasku rozrządu są 2 znaki,białe kreski i na kole wałka tez jest znak,tak samo na wale korbowym.Może trzeba te znaki zgrać ze sobą?A że to francuz to wszystko możliwe w tych samochodach.Kompresja jest ok na wszystkich cylindrach.
Witam, mam pytanko jak w temacie. Pompa Lucas DPC. Otrzymałem do naprawy ww autko i wtrysk ster. jest na 4cyl. licząc "normalnie" od rozrządu.Niektóre mają na 3cyl. Więc dlatego pytam. Czy jest jakiś ogólny sposób jak to poznać, pomijając to czy silnik pracuje tak czy siak.Wywala mi błąd p1146 poddymia jasno i ma muła.Pali na dotyk.Cewka wtrysku ma...
Witam --pasek rozrządu nie powinien się zsunąć !--zdemontować pasek i sprawdzić jego stan --sprawdzić wszystkie rzeczy z którymi styka się pasek --sprawdzić współosiowość kół i rolek--zalecam wymienić kompletny rozrząd i odpowiednio ustawić--ostrożnie pokręcić ręcznie kluczem wałem korbowym(wykręcić wszystkie świece lub wszystkie wtryski)---jeżeli wał...
Byłem u mechanika (w Skarżycach) okazało się że sterownik jest uszkodzony, oraz potrzebny jest remont silnika. Jest uszkodzona uszczelka pod głowicą oraz cylindry do roboty.
Nie tylko klienta, narobisz sie a to wróci. to bumerangi.
Powiem szczerze, że nie wiem czy pompa sypie opiłkami czy też nie. Będę musiał zajrzeć do filtra, ewentualnie wykręcić zawór ciśnienia i sprawdzić jak wygląda, tylko czy jak pompa by padała to nie było by też problemu na ciepłym silniku? Napiszcie mi jeszcze, czy normalne jest to, że w wężyku który dochodzi do pompy paliwa, paliwo idzie razem z powietrzem?...
sprawdziłem błędy za pomocą kodów migowych. wyszło że cewka na pierwszym i drugim cylindrze padła.
.....Nie wiem za co się brać..... , proponuję zacząć od pomiaru ciśnienia w cylindrach. Wykonać w trakcie pomiaru próbę olejową ,pozwoli to zawęzić obszar poszukiwań co do feralnego cylindra-ów.
DV6ATED - silnik używany przez PSA/FORD. Bez FAP-a, w najsłabszej odmianie może nie być DKZ. Przybywanie oleju - wtryskiwacze do sprawdzenia, mogą podlewać, stąd min. może być ten gryzący dym po odpaleniu na zimno. Wycieki - no to już trzeba znaleźć samemu. Jest tam wielka pokrywa zaworów, stanowiąca jednocześnie i pokrywę łożyskową wałków rozrządu...
Ten silnik jest na tyle prosty że przyczyny mogą być trzy: - świece żarowe o tym świadczy biały dym , nie wiem jak je sprawdzałeś ale jeśli tylko miernikiem to pomiar może być błędny , trzeba je wykręcić podłączyć do aku "na krótko" i zobaczyć czy faktycznie grzeją ( osobiście miałem taki przypadek że miernik pokazywał że jest OK a nie grzała jedna...
W tym samochodzie pierwszy cylinder jest od skrzyni biegów ?
Silnik rozebrany.Na 4 i 2 cylindrze zgięte korbowody.
Do puki nie odpalisz nie będzie wiadomo , jakieś zanieczyszczenie , nagar który dostał się na przylgnię zaworu i mamy nieszczelność która powinna ustąpić po rozruchu . Silniki kupowane z gwarancją rozruchową to także loteria .
Czy diagnostyka komputerowa wskazuje konkretny cylinder?
Na internecie podają to w ten sposób: Injector Circuit Open / Shorted - (Cylinder No.5) Tylko samochód ma 4 cylindry, najlepiej podłączyć się dedykowanym diagnoskopem czyli Lexia.
Witam Może ktoś zna kolejność cylindrów (który cylinder ma jaki numer) w Citroen Berlingo 1.4 75km 55kw benzyna 2005r??? Po podłączeniu komputera pokazało mi obwód wtrysku/przerwa- cylinder 1 Czy pierwszy jest od strony rozrządu? Jeżeli ktoś zna kolejność proszę o pomoc Pozdrawiam
Równie dobrze może być uszkodzona uszczelka głowicy (ucieka płyn chłodzący i/lub wyżuca płyn korkiem z jednoczesnym wzrostem ciśnienia (nadmiernym) w układzie i zapowietrzeniem go. Czasami jest to ugięty korbowód (nieznaczny spadek ciśnienia sprężania w 1-nym cylindrze) Pozdro.
Więc może się to komuś kiedyś przydać, więc zrobię krótkiego update'a. Kupiłem specyfik do czyszczenia zaworów... pomyślałem, że spróbuję. Po operacji zauważyłem, że następnego dnia przestał palić na trzecim cylindrze, a na czwartym już palił. Bardzo dużo sadzy czy innego syfu wyleciało z wydechu. Wyskakiwał błąd, ale bateria się nie rozładowywała,...
Witam, samochód działa już 3 miesiące bez żadnych problemów. dziś rozrusznik ok, obroty biegu jałowego ok, jazda ok po 50 m auto nie chciało jechać, awarie zapłonu, trzęsienie na biegu jałowym, obroty biegu jałowego 400-1500 obr/min, przejechałem ok. 3 km zanim mogłem się zatrzymać, podłączyłem diagnostyka i błędy P 1338, 1339, 1336, wypadanie zapłonów...
Przyrząd YATO YT 73055 Silnik po remoncie, i tym razem wypadanie na 4 cylindrze przed remontem był 2. Witam Zobacz na ten temat: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... c3 Picasso 1.6 vti 120 - blad silnika na wolnych obrotach Dużo mówi w tym temacie. Problemami z silnikiem VTi też się interesuję - wypadanie zapłonów. Są...
Odnośnie diagnoz mechaników mam swoje zdanie, bo już byłem u takich co chcieli wymieniać każdą część a okazywało się, że problem był gdzieindziej, więc dlatego zawsze wolę wcześniej zapytać. Byłem dzisiaj w warsztacie, pierwsze wyskoczył błąd spalania na 1 i 3 cylindrze a finalnie się okazało, że jest brak kompresji na 2 cylindrze, więc prawdopodobnie...
Jeżeli masz spadek kompresji na którymś z cylindrów to masz odpowiedz na Twoją usterkę i tak naprawdę postawioną diagnozę.
Jak sprawdzałeś przewody WN ? Wymienione na nowe ? Świece też nowe ? Skoro kuleje na 1 cylinder to obstawiam winny - przewody - świeca -cewka.
Prawdopodobnie masz takie luzy na tylnym zawieszeniu, że na maksymalnym podniesieniu klinują się siłowniki i nie może opaść trzeba spuścić "krew obcego" i odblokować cylindry siłowników, pozdrawiam.
dalej do końca nie wiem gdzie jest 1 cylinder zakładam z rys. dołączonego do momentów dokręcania śrub głowicy że.... od sprzęgła .. Wszystki francuskie silniki mają pierwszy cylinder liczony od skrzyni
Kompresja, te silniki maja miec 12-14 bar na cylindrze, uszczelka albo gniazda zaworowe
Za wysokie podciśnienia na zimnym koło 350 mbar. Może przedmuch z któregoś cylindra do ssącego może dawać taki efekt.
Auto Citroen C3 II wersji Exclusive silnik 1397 cm3.. z roku 2011 co jakiś czas pojawia się wypadanie zapłonu na II cylindrze /check engine/ i czasem samoistnie znika . Jest pytanie co jest tego przyczyną i jak ta usterkę usunąć ?.
Witam mam problem w citroenie c5 1.8 Zaczęło się od błędu korekty dawki paliwa zbyd bogada mieszanka. Dodatkowo przy temperaturach poniżej 5stopni dochodzi błąd wypadania zapłonów na wielu cylindrach i po odpaleniu auta, samochód po chwili głośno pracować po odpaleniu samochodu na nowo problem znika zostaje tylko chek, mechanik mierzył ciśnienie tego...
P1337 - Ignition system, cylinder 1, misfire detected , czyli na pierwszym cylindrze wypada zapłon, może to świeca, może cewka
albo się zapowietrza lub nie ma luzów zaworowych pod warunkiem że jest ciśnienie na cylindrach i świeczki grzeją
Zasilanie na cewki jest? A komputer co mówi?. Które cylindry? 1 i 4 czy 2 i3?
pęknięta głowica lub tuleja cylindra (rozumiem że termostat sprawdzony)
Jedynie przedmuch z cylindra przez pękniętą uszczelką/głowicę/blok.
0267 -cylinder 3 obwód wtryskiwacza sygnał za niski 0269-cylinder 3 bład wydatku
Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu, więc zapytam tu. Czy zna ktoś lub posiada schemat (rozpiskę), lub może odpisać ze swojego samochodu rozkład połączenia kabli od kopułki zapłonu do cylindrów (świec) w Citroen XM 3.0 v6. Nie udaje mi się znaleźć takowej w necie, a pilnie takowej potrzebuję.
Witam. Mam problem z C5 hpi. Samochód przyjechał na lawecie z innego warsztatu.Problem jak w temacie. Ktoś stwierdził brak ciśnienia paliwa i pompa wysokiego ciśnienia została w tym warsztacie zregenerowana.Samochód jak nie zapalał tak nie zapala. Ja zacząłem diagnostykę od początku.Komputer itd........ defekty we wtrysku. komunikacja w sieci CAN defekt...
Witam. mam problem z ustawieniem luzów zaworowych w citroenie c2 1.4 kfv mianowicie nie wiem jakie powinny być i nie pamiętam czy w citroenie tak jak w renault też pierwszy cylinder liczy się od skrzyni do rozrządu. z góry dzięki za pomoc.
Sprawdź na początek czy silnik ma iskrę gdy nie chce odpalić. Już będziesz wiedział czy to wina braku paliwa w cylindrze czy brak zapłonu.
Witam Proszę o informację na temat żywotnści cewek zapłonowych do silnika V6 (jedna cewka na cylinder). W Citroenie C5 z 2005r. już wymieniłem 5 cewek. A co ciekawe pomiary uszkodzonych cewek nie wskazują uszkodzeń (pierwotne 6Ω wtórne około 10-12 kΩ) i na "stole diagnostycznym" (akumulator i generator impulsów ) wytważają iskrę. Wdzięczny...
omputer był podpinany gdy auto przyjechało już z błędem i o ile dobrze pamiętam było coś z wtryskami lub ciśnieniem i chyba temp. co byłoby logiczne do tego nadgorliwego chłodzenia. Tu jest sedno sprawy, nie coś tylko konkretny numer błędu Pxxx-xx jest potrzebny. Niemniej z tego opisu stawiam na uszkodzony wtryskiwacz na cylindrze 2, według ECU będzie...
Komputer gazowy sam w sobie może mieć emulator. Więc pierwszo się dowiedz zanim narobisz więcej kłopotu. Poza tym podajesz silnik, a tam występowały wtryski każdy na cylinder, monowtryski i gaźniki, a emulator jest pod wtryski na każdy cylinder. To że zapala się CHECK nie znaczy, że to od wtrysków czy czego tam innego. W poprzednim aucie Peugeot 306...
no i tak probowalem! wtedy i gora i dol mi nie pasuje na otwory. gdy zdjeta mialem glowice to otwor ustalajacy na wale wychodzil gdy wszystkie tloki byly w jednakowym polozeniu a nie pierwszy w gornym martwym punkcie. wiec wnioskuje ze i walkach tez niebedzie luzu na zaworach na pierwszym cylindrze. co zrobic!
W tym silniku cewka zapłonowa jest zintegrowana z przewodem wysokiego napięcia więc jeśli zamieniano cewki to także zamieniano przewody. Jeśli pomimo zamian świec i cewek błąd nadal dotyczy 2-go cylindra to jest tak jak powiedział elektryk czyli wtryskiwacz lub usterka mechaniczna (zawory, nagar w dolotach, itp.) Pozostaje pytanie czy elektryk-mechanik...
+6 to dużo , taki cylinder stuka i prędzej czy później coś z tego wyniknie .
Wskazane było by podłączyć autko pod PPSa
o czwartej potrzebujesz wtrysków i elektroniki.proponuje STAGA 200,4 lub 300-6 w zależności od ilości cylindrów.
Oraz ciśnienie na garach.
Czy ktoś wie jakie powinno być ciśnienie na cylindrach silnik 1.6 thp? Wychodzi mi 9 atmosfer...
Witam! Czy jest ktoś jeszcze na forum kto miał problemy z odpaleniem Citroena Saxo 15d bez względu na to czy jest ciepły czy zimy i czy temperatura na dworze sięga +30 czy też jest -20 ? Trzeba go kręcić zależnie od 3 sekund do kilku razy... Wszyscy mechanicy w okolicy wymiękają, komputer nic nie pokazuje, ciśnienie na cylindrach prawie jak w nowym...
. Silnik nie ma prawa zapalić na 3 wtryskach, a jednak pali na dotyk!? . Będzie chodził i na dwóch jak wtryski sprawne, kompresja itd.
mogę naprawić
Może wtryskiwacze zapchane? Zobacz najpierw który to cylinder tak źle działa, jeśli to jeden?
Witam, odgrzeje trochę temat. Miałem podobny problem w Saxo 1.1 po awarii cewki zapłonowej, silnik zaczął pracować bardzo nierówno i miał problemy z wejściem na obroty(max 3000 obr). Nie trzymał też niskich, falowały. Problemem było przebicie w cewce co skutkowało pracą raz na dwa raz na trzy cylindry, przy tym paliła się kontrolka "check". Po wymianie...
Witam Trafiłem na Pana wątek - bo mam aktualnie ten sam problem - FAULTY ANTIPOLLUTION i nie palił na jeden wtrysk; wymieniłem cewkę i nadal to samo. Mechanik twierdzi że tereaz cewka działa cała no ale silnik nadal nie ma mocy i pali się pomarańczowa lampka wraz z sygnałem dzwiękowym. C3 1.4 8V Pb + LPG. Czy udało się jakoś rozwiązać ten problem? Będę...
Nie podoba mi się napięcie przedniej sondy tylnych cylindrów, skoro przednie sondy są aktywne.
Ale jak turbosprężarka padnie to jest brak mocy, ale bez przesady. Napewno powyżej 30 km/h byś się rozpędzil. No chyba że resztki turbo uszkodziły gładź cylindrów. Pod obciązeniem mocniej piszczy?
Dzięki za podpowiedz, dziś chce jeszcze sprawdzić kompresje na cylindrach by wykluczyć mechanikę. I jeżeli będzie ok to zabieram się za szukanie sterownika.
Pierwsze co bym zrobił to spróbował zaktualizować soft ECM. Drugie to pomierzyć kompresję na cylindrach. Trzecie sprawdzić wtryskiwacze. Czwarte sprawdzić pompę. Najbardziej prawdopodobna przyczyna to opcja nr 1 i 4. Chyba, że coś wyjdzie podczas odczytu parametrów na korekcjach cylindrów - wtedy 3 i 2.
Wlej przez wykręconą świecę trochę oleju silnikowego i sprawdź kompresję.Jeżeli się znacznie podniesie to część tłokowa silnika -pierścienie,tłok,gładź cylindra jeżeli bez zmian to zawory
moj silnik rowniez 1,8i ale tylko xsara. i ma tak samo nie pali na 1 i 3 cylinder, moze juz uporales sie z tym problemem jak co prosze napisz co bylo przyczyna! pozdrawiam
Temat dalej aktualny ale naprawiłem jedną usterkę pracy na dwóch cylindrach wymieniłem całą listwę wtryskową a słyszałem że Peugeot Citroen jakieś tam zwarcia się robiły w tych wtryskach na rozgrzanym silniku i odcinał komputer iskrę na 2 cylindry i u mnie też chyba tak było bo po ponad rok i usterka nie wróciła po wymianie wtryskowaczy benzynowych ...
hej konstrukja ok ale silnik malucha to szrot.ja zbudowałem w 2003 podobny pojazd ale z silnikiem od citroena visy,lekki-cylindry aluminiowe,filtr oleju,chłodnica oleju,mimo rocznika 1983 jak zegarek,zapłon bezstykowy,mocy niepamiętam,a koła zmień samochodowe porażka.
problemy cylindrem ibiza problemy cylindrem kawasaki uszczelka cylindrem
iskrownik ustawić silnik pompy hydroforowej triak przekaźnik
Czy można zamykać zawór nad piecem przy dopełnianiu c.o.? Nierównomierny płomień w kuchence Amica 58GET2.43HZpTaDFAi(Xsx)