No może być jak kolega wyżej napisał, ale może być też w drugą stronę. Zwłaszcza, że najmniejsza kompresja jest na 3 i wypadanie też na 3 cylindrze.
Cześć jeżeli jest paliwo iskra na wszystkich świecach to sprawdź kompresje mogła pójść uszczelka pod głowicą między cylindrami
Myślę że wtryski do sprawdzenia i kompresja bo po objawach które opisujesz brak spalania na którymś z cylindrów.
cylinder padniety - nie ma kompresji
Nie rób żadnych poprawek na zużyty silnik. Ma być 0,2 ssący i 0,4 wydech z tolerancją +/- 0,05. Przy prawidłowym ustawieniu może klepać chwilkę na zimnym, po rozgrzaniu klepanie ma ustać. Jak nie masz sprzętu, to podjedź do mechanika i zrób jeszcze sprawność cylindrów. Katalizator drożny?
Nie wiem czy dobrze mówię ale sprawdzałem kompresje i jest dobra i równa na każdym z cylindrów.
Co to znaczy to samo ? Błąd idzie za wtryskiem czy zostaje z cylindrem ?
Wtryskiwacz pierwszego cylindra?
Zrób zdjęcie wykręconych świec (tylko w kolejności jak w silniku). Problemy z wypadaniem zapłonu masz po błędach na 1 i 2 cylindrze. Mogą nie mieć nic wspólnego z cewkami czy świecami. CZY BYŁY SPRAWDZANE LUZY ZAWOROWE? CZY BYŁA SPRAWDZANA KOMPRESJA? (mogą być upalone zawory wydechowe bądź wydmuchana uszczelka pod głowicą między cylindrami).
Nie tylko klienta, narobisz sie a to wróci. to bumerangi.
PSA, zeby bylo smieszniej, liczy cylindry od sprzegla w kierunku rozrzadu.
Skad pomysl ze nie pracuje na jeden cylinder?
może nie pracuje na jednym cylindrze
Ciśnienie paliwa,działanie zaworu regulacji ciśnienia paliwa,ciśnienie w cylindrach.
Tak jest to drugi cylinder od skrzyni biegów.
Problem rozwiązany, a raczej zdiagnozowany. Słabe ciśnienie na 3 cylindrze.
Świece cewki i wtryski zamieniane miejscami o zawsze problem na 2 cylindrze.
Mierzyłeś luz tłoków w cylindrach ?
Czemu też wystąpiła taka usterka Na mój um, coś nie tak jest ze smarowaniem. Powierzchnie krzywek wałków rozrządu wyglądają jakby pracowały na sucho i jakby cały czas miały kontakt z popychaczami. Wg mnie wałek rozrządu też jest do wymiany, ale to też nie wszystko. Najprawdopodobniej do roboty będzie też trzeci wałek rozrządu, odpowiedzialny za stopień...
czy mozliwe ze uszkodzony moze byc komputer(sterownik)? . To sprawdź czy masz impulsy na 1 i 20 pinie sterownika.P
Na internecie podają to w ten sposób: Injector Circuit Open / Shorted - (Cylinder No.5) Tylko samochód ma 4 cylindry, najlepiej podłączyć się dedykowanym diagnoskopem czyli Lexia.
Które cylindry nie mają iskry?
Mam to samo. Brak iskry 1 i 4 cylinder. Jak to się w końcu skończyło?
jest tak jam mowisz , czujnik wałka to oznaczenie cylindra
Zamień wtrysk 4 z 3 ,da to sygnał czy to wtrysk, czy cylinder
1 cewkomoduł na cylinder.
Jeżeli masz spadek kompresji na którymś z cylindrów to masz odpowiedz na Twoją usterkę i tak naprawdę postawioną diagnozę.
Do puki nie odpalisz nie będzie wiadomo , jakieś zanieczyszczenie , nagar który dostał się na przylgnię zaworu i mamy nieszczelność która powinna ustąpić po rozruchu . Silniki kupowane z gwarancją rozruchową to także loteria .
W HDI to ECU decyduje, ile i kiedy podać paliwa do cylindrów.
syf z wiercenia na pewno nei wleci do cylindra
czujnik temperatury wody do wymiany częsta usterka sprawdz też ciśnienie na cylindrach
Jesli wystepuja tam 2 cewki zaplonowe to wyjasniona sprawa uszkodzona cewka ktura daje iskre na 1 i 4 cylinder.
Jeżeli zamieniłeś wtryski miejscami i na tym samym cylindrze jest zawyżony odczyt, to prawdopodobnie będzie usterka mechaniczna tłoka/zaworu etc. Sprawdź kompresję na tym cylindrze.
Mówimy o silniku DW8B. Wchodzi on w tryb awaryjny to jak to możliwe, że komputer nie jest potrzebny do poprawnej pracy? Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia. Czy możliwe jest w tym silniku obrócenia walka rozrządu o 180 stopni? Gdy ustawiony jest punkt na wale ma być zapłon na 1 czy 4 cylindrze?
Głowica do zdjęcia i zmierz ile wysuwają się tłoki. Sądzisz, że korekta (ujemna -4 do 1300 obr/min i +5 powyżej 1500 obr/min) na jednym cylindrze (nr 3) wynika ze skrzywienia wału czy ugięcia korbowodu? Dodam, że silnik pracuje równo i spalanie całkiem w normie. Problemów z uruchamianiem w zimie i w lecie nie doświadczyłem. Dodano po 1 Zamień wtryski...
omputer był podpinany gdy auto przyjechało już z błędem i o ile dobrze pamiętam było coś z wtryskami lub ciśnieniem i chyba temp. co byłoby logiczne do tego nadgorliwego chłodzenia. Tu jest sedno sprawy, nie coś tylko konkretny numer błędu Pxxx-xx jest potrzebny. Niemniej z tego opisu stawiam na uszkodzony wtryskiwacz na cylindrze 2, według ECU będzie...
Żadna chemia nie pomoże, bo nie dotrze do miejsca w którym się zapiekają. Chyba że odwrócisz silnik do góry miską i zalejesz cylinder.
DV6ATED - silnik używany przez PSA/FORD. Bez FAP-a, w najsłabszej odmianie może nie być DKZ. Przybywanie oleju - wtryskiwacze do sprawdzenia, mogą podlewać, stąd min. może być ten gryzący dym po odpaleniu na zimno. Wycieki - no to już trzeba znaleźć samemu. Jest tam wielka pokrywa zaworów, stanowiąca jednocześnie i pokrywę łożyskową wałków rozrządu...
Czy diagnostyka komputerowa wskazuje konkretny cylinder?
A czy przy tym ciśnieniu silnik nie powinien uruchomić się "na dotyk" na 3 garach ? I dopiero po paru sekundach chodzić na 4 cylindrach ?
Czy ta nierówna praca silnika czasami ustaje? Sprawdź jeszcze kable, podmień cewke jak to nie pomoże to znaczy że ci wypaliło zawór. Sonde będziesz miał w porządku pokazuje po prostu błąd pracy jednego cylindra
Trochę już wiem więcej bo od strony Aku chyba liczy się cylindry w citroenie i to by się zgadzało wg błędu. Sprawdziłem kompresję i na 4cylindrze czyli pierwszy od lewej jest mniej niż 1 bar, 5ml na tłok i wynik 1bar, na reszcie cylindrów ponad 12. Może ten ogromny pobór oleju też był już oznaką tego problemu z głowicą. Stan oleju staram się utrzymywać....
Byłem u mechanika (w Skarżycach) okazało się że sterownik jest uszkodzony, oraz potrzebny jest remont silnika. Jest uszkodzona uszczelka pod głowicą oraz cylindry do roboty.
. Silnik nie ma prawa zapalić na 3 wtryskach, a jednak pali na dotyk!? . Będzie chodził i na dwóch jak wtryski sprawne, kompresja itd.
Ambulans, przyjrzyj się długości wężyków na fotce a nie tylko ich końcówkom na filmie. Inna sprawa, że taki pomiar nie jest miarodajny. Trzeba zmierzyć jak leją na 3000-3500 (czyli po wyjściu z zakresu korekcji cylindrów).
Witam, mam pytanko jak w temacie. Pompa Lucas DPC. Otrzymałem do naprawy ww autko i wtrysk ster. jest na 4cyl. licząc "normalnie" od rozrządu.Niektóre mają na 3cyl. Więc dlatego pytam. Czy jest jakiś ogólny sposób jak to poznać, pomijając to czy silnik pracuje tak czy siak.Wywala mi błąd p1146 poddymia jasno i ma muła.Pali na dotyk.Cewka wtrysku ma...
Niestety nie wykonywalem żadnych z wymienionych czynności. Głowicę robiłem w dobrym zakładzie tj. tam gdzie wożą je z serwisu citroena. Właściciel warsztatu ostrzegał mojego mechanika,że w zwiazku z ,, uszczelnieniem" głowicy może się pojawić zwiększone zużycie powodowane przez pierscienie tłokowe i ew. zużyte cylindry
ok dzięki :) jutro postaram sie go namierzyć ale to chyba bedzie wina cewki. dziwne aby tak na żadnym cylindrze nie było iskry ale wszystko wskazuje na nią
W tym samochodzie pierwszy cylinder jest od skrzyni biegów ?
Więc może się to komuś kiedyś przydać, więc zrobię krótkiego update'a. Kupiłem specyfik do czyszczenia zaworów... pomyślałem, że spróbuję. Po operacji zauważyłem, że następnego dnia przestał palić na trzecim cylindrze, a na czwartym już palił. Bardzo dużo sadzy czy innego syfu wyleciało z wydechu. Wyskakiwał błąd, ale bateria się nie rozładowywała,...
Na pasku rozrządu są 2 znaki,białe kreski i na kole wałka tez jest znak,tak samo na wale korbowym.Może trzeba te znaki zgrać ze sobą?A że to francuz to wszystko możliwe w tych samochodach.Kompresja jest ok na wszystkich cylindrach.
Odnośnie diagnoz mechaników mam swoje zdanie, bo już byłem u takich co chcieli wymieniać każdą część a okazywało się, że problem był gdzieindziej, więc dlatego zawsze wolę wcześniej zapytać. Byłem dzisiaj w warsztacie, pierwsze wyskoczył błąd spalania na 1 i 3 cylindrze a finalnie się okazało, że jest brak kompresji na 2 cylindrze, więc prawdopodobnie...
Auto Citroen C3 II wersji Exclusive silnik 1397 cm3.. z roku 2011 co jakiś czas pojawia się wypadanie zapłonu na II cylindrze /check engine/ i czasem samoistnie znika . Jest pytanie co jest tego przyczyną i jak ta usterkę usunąć ?.
.....Nie wiem za co się brać..... , proponuję zacząć od pomiaru ciśnienia w cylindrach. Wykonać w trakcie pomiaru próbę olejową ,pozwoli to zawęzić obszar poszukiwań co do feralnego cylindra-ów.
Jak sprawdzałeś przewody WN ? Wymienione na nowe ? Świece też nowe ? Skoro kuleje na 1 cylinder to obstawiam winny - przewody - świeca -cewka.
sprawdziłem błędy za pomocą kodów migowych. wyszło że cewka na pierwszym i drugim cylindrze padła.
Witam Może ktoś zna kolejność cylindrów (który cylinder ma jaki numer) w Citroen Berlingo 1.4 75km 55kw benzyna 2005r??? Po podłączeniu komputera pokazało mi obwód wtrysku/przerwa- cylinder 1 Czy pierwszy jest od strony rozrządu? Jeżeli ktoś zna kolejność proszę o pomoc Pozdrawiam
Witam --pasek rozrządu nie powinien się zsunąć !--zdemontować pasek i sprawdzić jego stan --sprawdzić wszystkie rzeczy z którymi styka się pasek --sprawdzić współosiowość kół i rolek--zalecam wymienić kompletny rozrząd i odpowiednio ustawić--ostrożnie pokręcić ręcznie kluczem wałem korbowym(wykręcić wszystkie świece lub wszystkie wtryski)---jeżeli wał...
Silnik rozebrany.Na 4 i 2 cylindrze zgięte korbowody.
Generalnie to zasada jest taka, ze zanim zaczniemy grzebac w elektryce naprawiamy usterki mechaniczne. Zrob cos z tym cisnieniem na pierwszym cylindrze. Pozdrawiam
Za wysokie podciśnienia na zimnym koło 350 mbar. Może przedmuch z któregoś cylindra do ssącego może dawać taki efekt.
Dlaczego pokazuje wtrysk 1 a wychodzi że jest problem z 4. Bo PSA liczy cylindry od strony sprzegla. Jednak wtrysk? Raczej dwa.
Wszyskie na jednakowej wysoskosci, w polowie skoku, 90° przed GMP 1 i 4 cylindra. Przestawiony jest tylko rozrzad. Zaplon i wtrysk sa synchronizowane z walem korbowym przez czujnik na kole zamachowym.
Pierwsze co trzeba zrobić to wykręcić świece i sprawdzić czy którąś nie zalewa paliwo, następnie sprawdzić ciśnienie na cylindrach(kompresję). Co do wycieku to został źle zdiagnozowany i usunięty.
P1337 - Ignition system, cylinder 1, misfire detected , czyli na pierwszym cylindrze wypada zapłon, może to świeca, może cewka
Witam Trafiłem na Pana wątek - bo mam aktualnie ten sam problem - FAULTY ANTIPOLLUTION i nie palił na jeden wtrysk; wymieniłem cewkę i nadal to samo. Mechanik twierdzi że tereaz cewka działa cała no ale silnik nadal nie ma mocy i pali się pomarańczowa lampka wraz z sygnałem dzwiękowym. C3 1.4 8V Pb + LPG. Czy udało się jakoś rozwiązać ten problem? Będę...
Wskazane było by podłączyć autko pod PPSa
Powiem szczerze, że nie wiem czy pompa sypie opiłkami czy też nie. Będę musiał zajrzeć do filtra, ewentualnie wykręcić zawór ciśnienia i sprawdzić jak wygląda, tylko czy jak pompa by padała to nie było by też problemu na ciepłym silniku? Napiszcie mi jeszcze, czy normalne jest to, że w wężyku który dochodzi do pompy paliwa, paliwo idzie razem z powietrzem?...
Testow przelewowych dzis nie moglem zrobic, bo musze dorobic przewody, ale sprobuje jutro. Update. Wlasnie sprawdzilem jeszcze raz parametry i blad wtrysku na 4 cylindrze powrocil co by wskazywalo na problem zwiazany jest z cylindrem. Wiem, ze to tylko bledy na postoju, ale parametry dawek pierwszego cylindra sa prawie idealne (100%), a reszta sie rozjezdza....
Albo np. zjechany tryb na walku przy walvetroniku [url=https://obrazki.elektroda.pl/503812...
dalej do końca nie wiem gdzie jest 1 cylinder zakładam z rys. dołączonego do momentów dokręcania śrub głowicy że.... od sprzęgła .. Wszystki francuskie silniki mają pierwszy cylinder liczony od skrzyni
+6 to dużo , taki cylinder stuka i prędzej czy później coś z tego wyniknie .
Witam. mam problem z ustawieniem luzów zaworowych w citroenie c2 1.4 kfv mianowicie nie wiem jakie powinny być i nie pamiętam czy w citroenie tak jak w renault też pierwszy cylinder liczy się od skrzyni do rozrządu. z góry dzięki za pomoc.
Kompresja, te silniki maja miec 12-14 bar na cylindrze, uszczelka albo gniazda zaworowe
Ten silnik jest na tyle prosty że przyczyny mogą być trzy: - świece żarowe o tym świadczy biały dym , nie wiem jak je sprawdzałeś ale jeśli tylko miernikiem to pomiar może być błędny , trzeba je wykręcić podłączyć do aku "na krótko" i zobaczyć czy faktycznie grzeją ( osobiście miałem taki przypadek że miernik pokazywał że jest OK a nie grzała jedna...
Czy ktoś wie jakie powinno być ciśnienie na cylindrach silnik 1.6 thp? Wychodzi mi 9 atmosfer...
Starsze 2 litrowe 16V silniki benzynowe Peugeot/Citroen blokady rozrządu wkładało się w pozycji gdy tłoki znajdowały się w jednej płaszczyźnie, w połowie ich skoku. Problem polegał na tym, że otwór blokady w kole pasowym znajdował się w jego zewnętrznej części, koło miało gumowy tłumik drgań skrętnych i zdarzało mu się przestawić, przez co blokada nie...
Równie dobrze może być uszkodzona uszczelka głowicy (ucieka płyn chłodzący i/lub wyżuca płyn korkiem z jednoczesnym wzrostem ciśnienia (nadmiernym) w układzie i zapowietrzeniem go. Czasami jest to ugięty korbowód (nieznaczny spadek ciśnienia sprężania w 1-nym cylindrze) Pozdro.
Zasilanie na cewki jest? A komputer co mówi?. Które cylindry? 1 i 4 czy 2 i3?
Jedynie przedmuch z cylindra przez pękniętą uszczelką/głowicę/blok.
0267 -cylinder 3 obwód wtryskiwacza sygnał za niski 0269-cylinder 3 bład wydatku
pęknięta głowica lub tuleja cylindra (rozumiem że termostat sprawdzony)
Prawdopodobnie masz takie luzy na tylnym zawieszeniu, że na maksymalnym podniesieniu klinują się siłowniki i nie może opaść trzeba spuścić "krew obcego" i odblokować cylindry siłowników, pozdrawiam.
albo się zapowietrza lub nie ma luzów zaworowych pod warunkiem że jest ciśnienie na cylindrach i świeczki grzeją
Temat dalej aktualny ale naprawiłem jedną usterkę pracy na dwóch cylindrach wymieniłem całą listwę wtryskową a słyszałem że Peugeot Citroen jakieś tam zwarcia się robiły w tych wtryskach na rozgrzanym silniku i odcinał komputer iskrę na 2 cylindry i u mnie też chyba tak było bo po ponad rok i usterka nie wróciła po wymianie wtryskowaczy benzynowych ...
Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu, więc zapytam tu. Czy zna ktoś lub posiada schemat (rozpiskę), lub może odpisać ze swojego samochodu rozkład połączenia kabli od kopułki zapłonu do cylindrów (świec) w Citroen XM 3.0 v6. Nie udaje mi się znaleźć takowej w necie, a pilnie takowej potrzebuję.
W starszej wersji zakładano zmieniano koło pasowe wału swojego czasu kosztowało prawie 900 zł - pewnie cena poszła w dół ale szukał bym oryginału lub bardzo dobrego zamiennika. Luz na sworzniu tlokowym był sprawdzony? On też może ci stukac. Nie ma wypadania zapłonu na pierwszym cylindrze? Koło zmiennych faz rozrządu 100% sprawne piszesz używane.
moj silnik rowniez 1,8i ale tylko xsara. i ma tak samo nie pali na 1 i 3 cylinder, moze juz uporales sie z tym problemem jak co prosze napisz co bylo przyczyna! pozdrawiam
Jaki silnik? Coś kuleje na któryś z cylindrów może coś z iskrą lub wtryskiem, auto ma gaz.
po odpieciu egr silnik przestaje kopcic ale nadal nie pracuje rowno.tak jagby co pare sekund przerywal na kturyms cylindrze .kupilem komplet uzywanych wtryskow ale nic sie nie zmienilo.
Korekty odnoszą się generalnie do mocy poszczególnych cylindrów. Sterownik ustala sobie dawkę wtrysku dla danych warunków pracy silnika i mierzy przyspieszenie wału po każdym zapłonie. Jeżeli to przyspieszenie jest mniejsze jak powinno być to zwiększa dawkę na danym cylindrze i korekta rośnie, jeżeli jest większe to zmniejsza dawkę i korekta spada....
Sprawdź na początek czy silnik ma iskrę gdy nie chce odpalić. Już będziesz wiedział czy to wina braku paliwa w cylindrze czy brak zapłonu.
Oraz ciśnienie na garach.
Podmieniłem też wtrysk z innego cylindra, żeby wykluczyć uszkodzenie. Nic się nie zmieniło. Pomroczność jasna. Faktycznie.
Może wtryskiwacze zapchane? Zobacz najpierw który to cylinder tak źle działa, jeśli to jeden?
Pierwsze co bym zrobił to spróbował zaktualizować soft ECM. Drugie to pomierzyć kompresję na cylindrach. Trzecie sprawdzić wtryskiwacze. Czwarte sprawdzić pompę. Najbardziej prawdopodobna przyczyna to opcja nr 1 i 4. Chyba, że coś wyjdzie podczas odczytu parametrów na korekcjach cylindrów - wtedy 3 i 2.
Wracam z tematem, z którym dalej sobie nie poradziłem. W aucie tłoki nowe, pierścienie nowe, dopasowane według starych, w których były dziury. Głowica po obróbce, zawory szczelne a ten gruz wypluwa tylko 15bar na każdym cylindrze. Szklanki wyciskałem, rozrząd na znakach. Gdzie szukać dalej bo już powoli siwieje
o czwartej potrzebujesz wtrysków i elektroniki.proponuje STAGA 200,4 lub 300-6 w zależności od ilości cylindrów.
Dzięki za podpowiedz, dziś chce jeszcze sprawdzić kompresje na cylindrach by wykluczyć mechanikę. I jeżeli będzie ok to zabieram się za szukanie sterownika.
Zmień cewki miejscami, jeśli nie pomoże pomiar kompresji cylindrów i remont silnika. Pamiętaj liczyć kolejność od skrzyni.
problemy cylindrem ibiza problemy cylindrem kawasaki uszczelka cylindrem
dodatkowy głośnik bezprzewodowy zmywarka whirpool uszkodzony moduł awaryjny zasilać pompka
schemat budowy gokarta electrolux suszarka
Ciemny wyświetlacz w Mercedes COMAND NTG 2.5 - przyczyny i rozwiązania Uszkodzone koło zębate w panelu klimatyzacji VW T5: wymiana czy nowy panel?