Należy sprawdzić parametry pracy wtryskiwacza na pierwszym cylindrze.
Tylko na jednym cylindrze
Jak już zmierzysz ciśnienia na cylindrach to sprawdź czy szczelinomierz wejdzie 0.10 na zamkniętych zaworach wydechowych środkowego cylindra .
Witam, Twoje podejrzenia jak najbardziej trafne, gdyż to napewno będzie uszkodzona cewka, jeśli się nie mylę to są 4 cewki na każdą świecę, najlepiej podpiąć samochód jakimś urządzeniem diagnostycznym, powinno dokładnie pokazać na którym cylindrze występuje problem.
Trzęsie się bo silnik zapewne przestał pracować na któryś z cylindrów. Do sprawdzenia na sam początek świece
Był podpięty pod komputer i nie ma żadnych błędów ani nic A podgląd parametrów bieżących ? Ciśnienie w cylindrach ?
Sprawdź ciśnienie na cylindrach
Można by było zmierzyć też inny cylinder.
W tych silnikach występuje też problem że zacierają się zawory w głowicy. Dlatego ciężko jest to zdiagnozować bo czasem chodzi a czasem lipa, jak się zawór wypali to nie chodzi cały czas a jak zaciera (przyciera) to sprawdzisz tylko w momencie kiedy gubi ciśnienie. stwierdził ze to wina wtrysku. Wyskakuje błąd zapłonu 'Błąd zapłonu' to szerokie pojęcie...
sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie. Nierówna komprecja. Bardzo czeste w tych silnikach. Jak zawsz do tej pory przyczyną nierównej kompresji były zwory, pęknięte uszczerbione, lub wypalone. Z doświadczenia głowica do remontu, ale jeszcze sprawdź kompresje po próbie olejowej. Wypadajace zapłony masz tylko na iegu jałowym, bo wtedy kompresja jest...
Sprawdź skąd jest brane podciśnienie na serwo, czy przypadkiem nie z dolotu na trzeci cylinder ?
Z tego co mi wiadomo to przerwa na kole fonicznym powinna się znaleźć pod czujnikiem gdy tłok w pierwszym cylindrze jest w GMP.
Sory, że to napiszę, ale jednak Seaty nie były i nie są dobrymi samochodami ... Oglądaliśmy kilka Seatów i w 2 na 3 padały właśnie wtryski, co objawiało się brakiem pracy na jednym z cylindrów.
co może być przyczyna benzyna dostaje się do oleju wtryski ok pali na wszystkie cylindry
Nie mam rozpiski , ale jeżeli mnie pamięć nie myli tam jest wtrysk grupowy , dwa na dwa. Nie odpowiedziałeś co ze sprężaniem na tych dwóch cylindrach.
Jak przestaje palić na jeden cylinder, to w tym momencie zgaś silnik, odepnij kostkę z aparatu zapłonowego i zmierz prąd pobierany przez rozrusznik, czy oscyloskop pokaże "dołek" w wykresie. Wyeliminujesz w ten sposób przyczynę mechaniczną, oprócz nieszczelności w dolocie - tu pasowałaby regulacja IAC poza zakresem. Sondzie daj spokój - niby czemu miałaby...
Sprawdź świece, następnie iskrę czy występuje cyklicznie na wszystkich cylindrach. Sprawdź ciśnienie sprężania w cylindrach. Podmień cewkę.
Seat Ibiza 1.2 trzy cylindry,przygasa,czesto gasnie jak schodzi z obrotow. Dolot szczelny,sklad mieszanki ok. Na wolnych obrotach pracuje rowno,sonda chodzi ok. Przepustnica czysta,adaptacja wykonana.
Wydaje mi się że silnik nie chodzi na jednym cylindrze. Paliwo jest dopalane w kolektorze i dlatego tak sie grzeje. Katalizator niepotrzebnie usunałeś. Sprawdź świece, przewody, cewkę. Sprawdz czy jest iskra na każdym cylindrze.
Nie ma czegoś takiego jak czujnik położenia tłoków, jest czujnik położenia wałka ale na pewno nie jest nic podpięte pod pierwszy cylinder ;) Wymień przedowy ;)
Trzyczęściowe pierścienie zgarniajace zakończyły żywot. Rozbierać, wymienić i jeździć - o ile cylindry sie nadają.
kolego a nie przestawiłeś wału o 180 stopni,bo miałem tak już jak mi młody przeje...bał rozrząd na wale Dodano po 1 rozumiem że chodzi na wszystkich cylindrach?
Immo ok. Świece podmienione. Samochód załapuje ale nie może odpalić. Rozrząd tez był sprawdzony. Rozłączałem cz. temp bez zmian. Jaka temp powinna być przy adaptacji?? Pozostał tylko 1 błąd. Wcześniej był błąd cz. KS i wypadania zapłonów na wszystkich cylindrach.
sigwa018 napisał " 1.4 tdi na pompowtryskach (takie 1.9 z wycietym trzecim cylindrem)" objawy wskazują raczej na układ paliwowy w 4 cylindrach wygląda to tak: vcds grupa 013 013 - jałowy bieg (regulacja równomierności obrotów silnika) (jałowy bieg, silnik ciepły, temperatura płynu powyżej 80°C) 1 Różnica dawki wtrysku, cylinder 4 do 3 [−2,0 do...
Po co wymieniałeś tłok, sprawdzałeś wcześniej kompresje, iskra jest na tym cylindrze, wtryskiwacz dostaje napięcie?
A jeśli mechanik grzebał mi w pompie i wymienił nastawnik mogło to być przyczyną jeśli coś tam źle ustawił??? No bo już chyba innej opcji nie ma a ciśnienie sprężania było 31 30 31 31 mniej więcej tak sie wachało ciśnienie na cylindrach
wymieniam go poniewaz mam blad sterownika i nie mam sygnalu ze sterownika na 3 cylinder do wtryskiwacza
Zrobiłem to już. Ale 3 razy bo tyle jest cylindrów. Jest iskra z każdej świecy.
Witam, w Ibizie 101km świeci mi się diagnostyka silnika,,podłaczenie powiedziało że świece drugiego cylindra..wymieniłem..błąd był usuwany a i tak za jakiś czas się zapaliła..w okresie zimowym sama zgasła na dość długi czas..jak ostatnio podł., komputer pokazał świeca drugiego cylindra i uszkodzony czy zerwany obwód.. Jak to dalej diagnozować??
Witam mam problem ze skaczącym strzelającym silnikiem Wyskakuja błędy 16684,16685, 16686,16687,16490 Ogólnie przerwy z zapłonem i błedy na wszystkich trzech cylindrach proszę o pomoc
Auto jest na wielopunktowym wtrysku. Samochód pali na jeden cylinder. Iskra jest, paliwo podaje i zalewa pozostałe trzy cylindry, sprawdzono chyba już wszystko. Proszę o pomoc.
Witam. Mam problem z autem Seat Ibiza 1.4 tdi 3 cylindry z 2009r, a mianowicie po przejechaniu o 250km z prędkością autostradową zatrzymałem się i wyłączyłem silnik, po 15min po ponownym odpaleniu auto przestało wkręcać się na obroty powyżej 1,5tys i jak obroty dochodzą do 1,5 tys to telepie całym silnikiem. Dodam, że odpala "od strzału" i na wolnych...
Problemem tego dzwieku byla skrzynia biegow, po wcisnieciu sprzegla halas natychmiast ustępowal. Skrzynia juz jest wymieniana na inna uzywke. Falowanie obrotow nadal jest, nikt nie potrafi tego ogarnąć xD
Najlepiej podłączyć pod komputer diagnostyczny.W ostateczności pomóc może popularny ELM327. Wygląda na to, że ma miejsce wypadanie zapłonów na jednym z cylindrów. Do sprawdzenia: -świece -cewki zapłonowe (domyślam się że w tym modelu są cztery osobne cewki) Cewki najłatwiej sprawdzić zamieniając je miejscami,a na którym z cylindrów gubi zapłon można...
(at)Darek-ibiza zmiana temperatury przełączania nie spowoduje zniknięcia problemu. Pomoże tylko w zaoszczędzeniu benzyny bo w tym aucie dobrze dobrana i założona instalacja powinna przerzucać już dobrze przy 30 stopniach. błędu check pisze brak zapłonu 4 cylinder jeśli tak wyrzuca program to warto sprawdzić właśnie układ zapłonowy. Jaki stan świec?...
Ma wpływ,prawdopodobnie źle ustawiłeś.
Zacznijmy od tego że takie zabiegi nie są do końca legalne. A sposobów jest kilka, od zabawy z ustawieniem zapłonu i mieszanki przez co mieszanka nie dopala się w cylindrach i jej spalanie następuje w układzie wydechowym, do montażu dodatkowego podawania paliwa w wydech i iskrownika na końcu. Ale tak jak pisałem policja bardzo lubi interesować się tak...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17...
moment wtrysku jaki masz ustawiony?
juyro zmierzę kompresję i będzie wiadomo co jest grane czy niesprawny cylinder czy sterownik pompy wtryskowej
Kod silnika powinien być BMS a wsadzony AMF, według internetów są 4 numeracje na kołach rozrządu 045 109 239, z literką A, B i C na końcu. Bez literki i B są takie same podobnie A i C. Zakładałem obydwa rodzaje (bez i z C), ten bez jest na oscylogramie moim a ten z C ma jak by dla 4 Cylindrów sygnał. Jutro dorobię układ na tranzystorze do odwrócenia...
Więc któryś cylinder wyleciał z pracy. Ustal który, będziemy rozmawiać dalej.
Witam. Żona zakupiła sobie Seata Ibizę 4 2011r 1.2 MPI 3 cylindry. Benzyna bez lpg. Po kilku dniach dopiero zobaczyliśmy że to ma 3 cylindry i jest na łańcuchu rozrządu. Ale czytając różne forum nie znalazłem aż bardzo złych opini na temat tego silnika. Tylko że lubi przeskakiwać łańcuch o 2 ząbki i marna kultura pracy silnika tak okej. Ale problem...
Elektroda, serwisówka, download...
A sprawdzałeś stopień sprężania w cylindrach ? Jak nie to sprawdź i wszystko jasne.
Głowica do zdjęcia i regeneracji (wymiana prowadnic, zaworów i szlifowanie gniazd) w tych silnikach standard Dodatkowo jeżdżąc z odpiętą sondą mogłeś zabić katalizator
Według danych Autodata: Jeżeli śruby łożyska głównego zostaną poluzowane, blok cylindrów i wał korbowy muszą zostać wymienione.
Ibiza 1.2 z 2003r. trzy cylindry, przebieg 30 tys. mocno strzela w przepustnicę i kopci na czarno. Po podłączeniu vaga 4 błędy: 1-brak zapłonu na pierwszym cylindrze, 2-brak zapłonu na drugim cylindrze, 3-brak zapłonu na trzecim cylindrze, 4-losowe wybieranie zapłonu. Czy jest możliwe że przeskoczył łańcuszek rozrządu, bo raczej wszystkie cewki się...
Zawrzeć przewody w miejscu wstawienia emulatora.
moze masz problem z podpartymi popychaczami chydraulicznymi na tym cylindrze.dokladnie taki sam przypadek mialem w audi c4 2.3l jak sprawdzalem cisnienie sprezania to bylo ok,jak odpalilem to nie chodzil tez na 3cim cylindrze,po dodaniu obrotow i utrzymaniu podwyzszonej predkosci obrotowej bylo ok..
Tak jak już pisałem nie ma błędów.Był jeden związany z 4 cylindrem po skasowaniu i kilku kilometrach ponowne podłączenia diagnostyki czyściutko.
Tak diesel 1.2 tdi 3 cylindry . Auto kupione od 1wzzego właściciela w Polsce. Wcześniej księstwo Belgii
Dlaczego w takim razie dopiero po wyjęciu szamty i przejechaniu jakiś 10km nastąpily takie rzeczy a nie odrazu? bo olej w układzie ssacym musiał się rozgrzać by powietrze go zabrało na cylindry. Po zdjęciu głowicy wszystko będzie jasne.
Witam, dołącze się do tematu żeby nie zakładać nowego. Mam dokładnie taką samą ibizę (1,4 silnik ABD) która nie pracuje prawidłowo na 4-ty cylinder. Po dopaleniu nie pracuje na nim wcale ale po zwiększeniu obrotów na około 2,5 tyś. nagle ożywa i pracuje na wszystkie, po puszczeniu pedału gazu dalej to samo. Vag nie wykazuje żadnych błędów w elektronice...
po fakcie ale usterka usunieta,bylo przebicie z przewodu wysokiego napiecia cylindra 3 na wiazke instalacji idaca do monowtrysku,zamykam temat
mysle ze raczej nie powinien sie przestawic bo regulacja jest niezależna w stosunku do kopulki Dodano po 4 zastanawiam sie czy moze to byc od kabli sa oryginalne ale maja jakby nie patrzyć juz 14 lat
Cykanie to 100% szklanki zdejmij pokrywę klawiatury ustaw kszywki do góry i sprawdź które są miekie po kolei każdy cylinder. A z dymieniem jeśli niema nieszczelności to sprawdź przeplywke i czujnik doładowania.
dzieki za rade:) ale to nie szpryca tylko pelen wtrysk:) jak bys cos wiedzial wiecej to daj znac:)
chodzi o czujnik cisnienia montowany na kolektorze ssacym w okolicy 1 cylindra czujnik zespolony jest w jednej obudowie z czujnikiem temperatury powietrza
Witam... Jest specjalny smar do klockow hamulcowych na bazie miedzi...Oczywiscie nie smarowac okladzin tylko czesc metalowa od strony cylindra i w miejscach stykajacych sie z obudowa...Powinno pomoc... Pozdrowionka...
Witam. Dziękuję za odpowiedź. Powiem szczerze, że jadąc długą trasę jadę na gazie, więc dzieje się to na gazie. Natomiast kiedy miałem sytuację, że odłączyło mi ten cylinder to i na benzynie sytuacja nie wróciła do normy, musiałem skasować błąd.
Też się z tym zgodzę sonda wplywa na ekonomiczną pracę silnika a nie za czystość atmosfery tym drugim przypadkiem zajmuje się katalizator. Chociaż prawda jest taka że jeżeli by sonda się zepsuła to katalizator zostanie uszkodzony bo układ będzie myślał że mieszanka jest zbyt uboga i będzie ją wzbogacał niepotrzebnie. Wzbogacenie mieszanki spowoduje...
Przed chwila jechałem do dziewczyny i na zimnym silniku odpalił ciężko i na jeden cylinder nie palił. Skoczyłem po kompa i pozwoliłem nagrzac by mógł się przełączyć na gaz. Usunąłem błąd i odrazu się przełączył lecz teraz był problem z trzecim cylindrem. Nie wiem już co o tym myśleć, macie jakieś pomysły jeszcze?
Podłączyłem pod komputer. Klimatyzacj to czujnik ciśnienia, to może słabe ciśnienie, diagnostyka to że druga świece cylindra i że uszkodzony przewód czy tam obwód.. Dodano po 1 Swiece kiedyś wymieniałem..błąd usunięty a i tak się świeci..
Witam Już teraz wiem gdzie jest filtr paliwa. Mieści się on pod spodem samochodu, na zewnętrznej, tylnej ściance zbiornika paliwa mniej więcej po środku samochodu na wysokości tylnych kół. Filtr wygląda jak około 10 cm cylinder o średnicy około 5 cm. Dzieki za odpowiedzi pozdrawiam markusek
Jestem już po wizycie. Na kompie wyszło oprócz tego co powyżej w kodach, że sterownik odcina cylinder dlatego samochód zaczyna nierówno pracować. Jak ktoś sprawdzał kiedyś wtryskiwacze w dieslu poprzez ich odpinanie to będzie wiedział o co chodzi. W aucie niema cewek, jest za to moduł sterujący świecami. Wstępnie to właśnie jego wskazali jako winowajcę....
Oczywiście, że powinieneś sobie z tym poradzić. Po zdjęciu kopułki, pokręć wałem korbowym tak aby palec był ustawiony na pierwszy cylinder. Na obudowie aparatu i na ostatniej stopce wałka rozrządu są nacięcia lub nadlewy. Po wymianie trzeba zgrać te punkty i po wszystkiemu. Powodzenia:)
A co moglo by byc powodem tego ze nagle od czasu do czasu brakuje iskry ? Wydaje mi sie ze, jakby bylo to uszkodzenie swiecy to wypadalby 1 cylinder, chyba ze wszystkie swiece uległy uszkodzeniu. Tak jak mowie, samochod po odczekaniu ok. 15 minut zapala, po którejs probie..
No to ustaw, bedzie tak jak mówiłem wtrysk i zaplon w złym momencie, i dlatego zalewa, musiał pasek przeskoczyc, jezeli cisnienie na cylindrach jest dobre to nic innego jak pasek, lub aparat zaplonowy, lecz w tym raczej aparatu nie ma. sprawdz pasek dokładnie
17513 - podgrzewana sonda lambda 2,rzad cylindrów 1- zwarcie z potencjałem plus akumulatora w wiązce przewodów 17566- czujnik cisnienia w kolektorze ssacym, usterka zakresu dzialania 17978- komputer sterujacy silnika - immobiliser aktywny
Cylinder 1 i 4 ma złe wskazania.Ale to nic nie znaczy bo ta grupa nie służy do kontroli pompo wtrysków.Róbcie tak dalej.Logi zrób albo coś podobnego.
Faktycznie przepraszam was koledzy chodziło mi o rocznik 92, zamyśliłem się po prostu. Wadliwe świece też należy wykluczyć, gdyż zostały zakupione nowe. Ciśnienie w cylindrach też było sprawdzane u fachowca i było dobre. Palec i kopułka zostały wymienione więc to też nie to.
Te same objawy wystąpiły kilka miesięcy temu,pojechałem wtedy do serwisu, podłączyli tester,stwierdzili uszkodzenie cewki. Wymienili tą cewkę i wszystko było ok. Teraz kupiłem jedną cewkę ,zamieniłem najpierw na czwartym cylindrze potem trzecim ,niestety bez poprawy .Nie mogę zdemontować pierwszej i drugiej ponieważ przeszkadza w tym wlew oleju, a nie...
Witam Posiadam Ibizie 1. 4 16v silnik bby. Wyskoczył błąd: wypadanie zapłonu 3 cylinder. Co zrobiłem zamieniłem cewkę świece i wtryskiwacze miejscami. Błąd pojawiał się dalej. Więc postanowiłem oddać i sprawdzić kompresję. Okazało się że na 3 tylko 10. Po złożeniu wszystkiego auto nie odpalilo. Auto zostawiłem i okazało się że spalił się komputer i...
Witajcie, mam problem z seatem ibizą. Silnik 1,4 16V BBZ. Samochód miał uszkodzoną jedną cewkę (brak iskry). Wymieniłem cewkę iskra jest teraz na wszystkich ale dalej nie pali na 2 cylindry. Powiedzmy że nie pali na 1 i 2 cylinder, iskra jest normalnie ale nie chodzi. Przełoże cewki z 1 i 2 na 3 i 4 i w tym momencie przestają działać cylindry 3 i 4....
Pewnie jak zwykle po druciarsku sygnał obrotów podłączony do sterowania jednej z cewek. Co wydłuża impuls masowy sterujący cewką, i ją uszkadza, tamta pierwsza cewka miała już swoje najechane, dlatego padła, ta za jakiś czas też nie wytrzyma. Dlaczego w trasie? bo wtedy masz wyższe obroty, i cewki pracują z wyższą częstotliwością. Moim zdaniem powinieneś...
sprawdź aparat zapłonowy czy czasem nie dycha resztkami sil bo niestety jemu do szczęścia tez potrzeba podciśnienia jak jest rozregulowany i wypalony to nagły spadek podciśnienia co daje wciśniecie hamulca powoduje opuźnienie zapłonu i do tego jak koledzy naprowadzają przytkany gaziniczek silnik gaśnie Dodano po 1 noi brak mocy ok 50% winy zapłon Dodano...
Witam temat wciąż otwarty , niestety po wymianie czujnika i sondy lambdy problem pozostał blok pomiarowy 13 nie wskazuje korekt , co ciekawe z 3 różnymi czujnikami wałka pokazuję błąd nie zrozumiały sygnał czujnika wałka auto odpala na dotyk i chodzi normalnie a po zagrzaniu zaczyna przerywać na biegu jodłowym , i czuć w spalinach nie przepaloną ropę...
Faktycznie nie okazało się to przyczyną problemów dzięki za pomoc. Tak dla innych co by mieli podobny problem. Diagnostyka wykazała błąd 4 cylindra, mechanik zamieniał kable by zobaczyć czy błąd przeskoczy na 3 cylinder bo podejrzewał kable jednak cały czas był na 4 cylindrze, przegląd samochodu wykazał z tego co zrozumiałem ,że ciśnienie w cylindrach...
lepiej kupić rozrusznik planetarny niż od c-360.do c-360 potrzebna jest flansza jak będze kiepsko dorobiona to będzie kręcił jeszcze ciężej niż na ruskim.ja mam alternator od ibizy nawet pasuje mocowanie tylko napinacz trzeba odwrócić ako najtanie wyjdze od samochodu dostawczego12v ,głowica jakieś 200zł,zestaw naprawczy ok100zł pompe daj do regeneracji...
KME raczej sobie odpusc chyba ze extra fachowiec.tomasetto jesli nie masz wiecej jak 90 koni moze byc.valtek jest niezbyt chwalony ale zdazaja sie przebiegi bez napraw 200kkm. natomiast srednio ok.60kkm.(cewka 3om. czerwona,rail niebieska) plusem tej listwy jest mozliwosc naprawy za 10-15 zl. od jednego cylindra plus robocizna. dla porownania brc jeden...
Witam zainteresowanych moim postem ! Temat trochę chaotyczny, ale i tragedio-komiczny. Nabyłem drogą zakupu, naturalnie od Somsiada pojazd Seat Ibiza III, rok produkcji 2002, silnik 1,9 TDI (a jakże) typ ATD 74kW. Jest to osiołek roboczy, trzy drzwi, progi w stanie agonalnym, ale skręca, jeździ, hamuje, na moje potrzeby, w koło komina, ideał :) Wszystko...
tam mam problem z ibiza 1.2 12 v . Jechalem sobie jechalem zgasilem auto probuje odpalic samochod odpala na 3 sekundy i gasnie po dodaniu gazu coś jakby strzela w okolicy kolektora i warczy jakby nie chodził na jeden gar po puszczeniu gazu gasnie na jednej cewce zaplonowej nie bylo iskry , wymienilem iskra jest , wymieniłem też świece jednak z samochodem...
Szukałem tego czujnika na silniku i nie mogłem znaleźć powinien być gdzieś koło głowicy w kadłubie. W instrukcji do VW polo piszą że ma być miedzy 2,3 cylindrem na silniku niestety nie znalazłem gdzie i nie widzę też przewodów które mogły by do niego biegnąć. Możliwe żeby ten silnik nie miał czujnaika stukowego.
Wtryski nie są w złym stanie. Pod tym Duże korekcje na minusie oznaczają iż dany cylinder jest mocniejszy od innych i komputer samochodu stara się podawać jak najmniej paliwa. Idealne korekcje oscylują około 0. Natomiast jeśli przekraczają +-2.8mg, powinniśmy zająć się problemem od strony mechanicznej, czyli sprawdzenie wydajności układu paliwowego,...
Super tylko ze ja z mechaniki mam tyle pojecia co nic.Chodzi ci o silnik krokowy od gazu czy paliwa?(o ile taki jest bo nie mam pojecia)Dodam moze ze samochod ma problemy z odpalaniem.Niewazne czy rozgrzany czy zimny czasem potrafi po dluzszej chwili postoju odpalic tak jakby pracowal na 2 - 3 cylindrach a po chwili wskakuje ladnie na rowne obroty.Sam...
Witam Od jakiegos czasu mam problem z autem, mianowicie auto szarpie podczas przyspieszania. Seat Ibiza 1.8 94r 90km, silnik z serii ABS Instalacja gazowa 2-letnia Auto odpala ładnie nawet podczas mrozow -20 stopni. Jak jest zimne to nie szarpie, po ujechaniu paru km zaczyna ... Gdy sie rowno jedzie, lub delikatnie przyspiesza to nie szarpie, natomiast...
Ja jestem w trakcie budowy sprężarki z silnika Seata Ibiza I coś ok. 900 cm^3, i właśnie też zastanawia mnie jaki silnik będę musiał użyć. Na razie spróbuje założyć 5,5 kW 2850 obr/min z takim przełożeniem że na sprężarce będzie ok. 1100 obr i zobaczę jaki da to efekt. A tak poza tym ,to do jakiej pojemności cylindra można stosować zawory od 3jw60?
(...) a co mogę zrobić żeby to naprawić Dodano po 2 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby ustalić właściwą przyczynę nierównej pracy silnika i dźwięku przypominającego kosiarkę w SEAT Ibiza 1.4 MPI (2002 r.), należy przeprowadzić szereg podstawowych testów diagnostycznych. Najistotniejsze jest sprawdzenie stanu układu zapłonowego (cewki i przewody),...
To Trzeba zacząć od podstawy.. Iskra jest?. Wtryskiwacze podają paliwo czy leja cały czas Kompresja jakie wartości na poszczególnych cylindrach?. Co widzi komputer. Jakie są parametry między innymi temperatura płynu chłodzącego? Na pewno jest zalany benzyną a nie jakimś dziadostwem? Regulator możesz sprawdzić szybko odpiąć cienki przewód i zobaczyć...
witam. przerywa czy nierowno silnik pracuje? np. nie pali na wszystkie cylindry? jesli tak, to warto sprawdzic tzw. emulator wtryskiwaczy. wykonane sa na chinskich przekaznikach i bywa, ze w pozycji NC (czyli rezystory zwarte) rezystancja styku jest kilkanascie Ohm lub nawet porownywalna z rezystorami, ktore sa wlaczane w szereg z wtryskiwaczem.
Pod filtrem masz wentylek do pomiaru ciśnienia na listwie. Na upartego wystarczy zwykły manometr/pistolet do pompowania i wiesz wszystko na temat zasilania paliwem Ed: Przejrzałem jeszcze wczoraj filmiki jakie miałem nagrane z nocnego odpalania. Dokładnie wyglądało to jak palenie zajeżdżonego diesla na mrozie, najpierw zero reakcji, po kilku próbach...
Więc "bodajże AKK" faktycznie jako jedyny z rodziny ma całkowicie elektryczną przepustnicę - daj jej spokój, jeśli nie zgłasza błędów potencjometrów. Dopóki ciśnienie na cylindrach nie będzie równe i większe niż 10 barów nie ma czego dalej szukać. Ten silnik to prawdopodobnie złom. Na początek głowica w górę i oględziny szczelności zaworów.
W sumie na logikę kolega Janusz ma rację - ślizgi .Czy temat w seatach ibiza i arosa tam też był problem ze ślizgami - czy dobrze kojarzę ? Pytam dlatego że koła nie są zużyte - łańcuch także dobrze wygląda. Moje pytanie czy ślizgi można założyć z kompletacją tego łańcucha i napinacza . Bo wydaje mi się że właśnie do seata występuje ze zmienionym napinaczem....
Witam W skrócie. Seat Ibiza 1.4 MPI AUD 2002 rok. Remont silnika samochód stał pól roku czekał na naprawe. Teraz po złożeniu nie odpala. Wymieniony był blok z innego silnika w starym zatarła się panewka. Sprawdzona kompresja jest wszędzie po około 10 barów na każdym cylindrze. Dodam że w inny Seacie 1.4 16V kompresja mierzona też ma około 10 barów....
Dzieki za odpowiedz - mozesz troszeczke jasniej? :) Dodano po 43 jak sprawdzic czy sonda dziala ok? Dodano po 9 i wydaje mi sie ze 'too lean' - oznacza 'za chudy' , 'zbyt ubogi' :) Dlatego cos mi nie pasuje to tlumaczenie na polski ;) Dodano po 2 takie jest tlumaczenie na stronie http://www.mojtorun.pl/elektronika/index...
Sprawdzałem już to. Temperatura według wskazań termometru samochodu na zewnątrz była 21 stopni, tyle samo była ustawiona klima i również się załączała. W drugim samochodzie, również posiadam klimatronic i tam nie włącza się odrazu :) Dopiero po naciśnięciu przycisku na panelu AC załącza się. Więc sądziłem, że to jest jakaś usterka w Ibizie. Czy po...
Ja nie wiem jak ty chcesz logami zdiagnozować auto?Nie tędy droga.A ten remont to sam robiłeś czy jakiś spec? A Ty chcesz zdiagnozować magiczną ręką via internet? Kolego nagraj jakoś te odpalanie, stukanie na film, skąd mamy wiedzieć jaki to stuk, skąd dobiega? Wiele elementów może stukać. Nikt do tej pory nie wspomniał o kompresji, ile wynosi na poszczególnych...
mam problem.w seacie ibiza1.9 tdi 110km motor asv po wlaczeniu samochodu zapala sie i mryga kontrolka od swiec zarowych.w serwisie stwierdzono zwarcie z masa na czujniku wtryskiwacz na 3 cylinder.po wymianie nadal sie tak dzieje.silnik pracuje ale stracil na mocy ale chodzi i jest slabszy.nie mozna skasowac kontrolki. twierdza ze padl sterownik od pacy...
Witam. Mam problem z seatem ibiza 1,4 75Km 16V. Samochód posiada inst. gazową brc. Problem pojawia sie gdy samochód sie rozgrzewa i przełącza na gaz temp. silnika ok.70°C (odczytując z wskaźnika temp. płynu chłodzącego) . zaczyna szarpać obroty wariują brakuje mocy. Najpierw świecić check engine po czym zaczyna migać wygląda jakby nie palil na jeden...
problemy cylindrem citroen problemy cylindrem kawasaki uszczelka cylindrem
ekspres bosch wyczyść zaparzacz alpine kostki wysokoprężna żarówka rtęciowa
Jak ustawić histerezę w pompie ciepła Nulite NL-BKDX30-95II? Błąd 6L w kotle Buderus GB 162 80/100 – Analiza i Rozwiązanie