odlaczales akumulator?? Byc moze regulator wolnych obr lub zapisal jakies usterki w pamieci ktore nalezy odczytac.
sprawdź wężyki tj. trójnik gumowy i zawór PCV Dodano po 1 i wypełnienie nie impulsu na zaworze b/j oraz czy nie ma błedu w potencjometrze przepustnicy
Nie jest to przypadkiem ośmiozaworowe 1,4 CVH?
Wydaje mi się że masz sprzęgło do wymiany. Wkręca się na obroty?
Do sprawdzenia i weryfikacji - przełącznik zespolony pod kierownicą. Na forum escorta masz fotoreportaż z jego reanimacji. Do sprawdzenia skrzynka przekaźników. Do przejrzenia instalacja elektryczna. Wygląda na to, że masz problemy z "krążącymi" prądami i masami.Diagnostyka i odczyt parametrów osprzętu silnika. Do sprawdzenia i pewnie wymiany świece...
Od 2,5 do 2,9 bara.
Witam Jestem świeżo po wymianie nagrzewnicy....niby się poprawiło, ale nie do końca. Termostat (Wahler) trzyma temperaturę równo, na literce N czyli prawie w pionie. Powietrze które leci z nawiewów wyraźnie jest chłodniejsze gdy silnik pracuje na wolnych obrotach i zdecydowanie ciepłe gdy jadę np 90km/h Co dalej robić, pompa wody?
Nie rozumiem kilka pomiarów i diagnoza gotowa, to tylko eskort.P
http://obrazki.elektroda.net/81_12122758... Na obrazku powyżej zaznaczyłem podciśnieniówkę (chyba od odmy), lubi się wypiąć, szczególnie przy gazie, jak jest strzał. U mnie to rozwiązało wszystkie problemy.
czyli na benzynie jest ok ? z obrotami
wyjmij na zimnym silniku wtyczkę z czujnika temperatury i zobacz czy silnik będzie miał równe obroty.
Od jak dawna jest instalacja? Był zmieniany może filter i parownik? Osobiście miałem kiedyś mondeo 1995 i występowały problemy z obrotami po zatrzymaniu się np. na skrzyżowaniu lub na zakrętach 90°. Regeneracja i dokładne wyregulowanie parownika pomogła.
Ten grzmot będzie pracował nawet jak mu wyjmiesz PCM Nie wiem jak to jest ale jak skasuje błąd na włączonym silniku to przez moment pracuje lepiej, dostaje "ładnych" obrotów....
Koszt nowego potecjometru -czujnika położenia przepustnicy- to 400do 500zł w zalezności od serwisu . W swoim aucie możesz bez obawy odłączyć akumulator(oczywiście na WYŁĄCZONEJ stacyjce) , "komputerowi" nic się nie stanie. Te problemy z resetowaniem to takie opowieści egipskich kapłanów o zaćmieniu słońca. Pozdrawiam.
Czy licznik i obrotomierz sa oryginalne ? Czy to diesel czy benzyna ? Jesli benzyna a licznik jest oryginalny to padl poprostu obrotomierz , trzeba go zdemontowac i zobaczyc co padlo , najprawdopodobniej ktorys kondensator .
Jeśli chodzi ci o instalację oraz w miarę dokładny opis to ściągnij sobie książkę z internetu z www.rebit.lo.pl/ Natomiast jeżeli chodzi o te usterki to miałem podobne jak ty. Usunąłem to czyszcząc wszystkie bezpieczniki, oraz wszystkie styki czujników poczynając od czujnika przepustnicy, regulatora obrotów, czujnka obrotow wału korbowego, oraz uzupełniłem...
Akumulator został wyjęty aby go naładować, po podłączeniu akumulatora naładowanego zaczęły się problemy z obrotami silnika. Na biegu jałowym obroty wynoszą 1000 obr/min ,natomiast kiedy jadę i wyrzucę na luz obroty trzymają się na 2000 obr/min, tak mogę jechać kilometr i obroty nie spadną do 1000 dopiero kiedy się zatrzymam obroty spadają do 1000. Czy...
A to Ciekawe.... bo ja tez miałem problemy z obrotami na biegu jałowym i ktoś mi powiedział żebym wyczyścił silnik krokowy(escort 1.6 16v zetec) jeśli tego silniczka tam nie ma to ciekawe co ja wyczyściłem benzyną ekstrakcyjną?? Od tamtej pory działa dobrze o dziwo 0_o Dodano po 27 To była oczywiście ironia..... Wystarczy poczytać zamieszczone w dziale...
Sprawdź zawór powietrza dodatkowego sterującymi wolnymi obrotami. W jednopunktowym wtrysku. Widać, że się nie znasz.
na butli umieszczony jest wielozawór. na wielozaworze cewka elektromagnesu otwierającego wypływ gazu. To pyk powinno być słyszalne w momeńcie w którym centralka lpg dostanie sygnał obrotów z cewki zapłonowej.
Kolego jaki typ instalacji masz w swoim aucie.Jeśli drugiej generacji,przełączającej się automatycznie to na 100% jest to silnik z jednopunktowym wtryskiem.A w tym silniku jest "silnik krokowy" Tak samo jak w silnikach 1.6 8V oraz 1.6 16V.W silnikach z wtryskiem jaki on by nie był,obroty biegu jałowego regulowane są prze tkw.kanał obejściowy zamykany...
Może być przepływomierz.
wyczyść przepustnicę i regulator wolnych obrotów
Mam zwykłą instalację w Punto 1,2 16V. Owszem strzelał w kolektor lecz po wymianie kabli W/N strzały zniknęły. Zużycie około 8 l. gazu i zero problemów. Przejechane 50000 km. Kolega ma komputer, większe zużycie i ciągłe problemy. Nie pali na gazie lub na benzynie, problemy na wolnych obrotach. Osobiście nie jestem zwolennikiem komputera.
proponuję <silniczek krokowy przemyć lub wypłukać powinno pomóc lub wymienić na nowy > Widziałeś tego Forda na oczy? Może zapomniałeś, zdarza się , tutaj masz małą ściągawkę z odpowiednią terminologią http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
jak to sprawdzić - brak obrotów
Zbiorniczek-wyrównawczy ten gdzie wlewasz płyn chłodzący Węże znajdziesz na przegrodzie silnika to te co wchodzą do "kabiny" Ale możliwe że masz po prostu za mały poziom płynu i to jest cała przyczyna zapowietrzenia nagrzewnicy.I po uzupełnieniu i uruchomieniu silnika na obrotach sama się odpowietrzy.
witam więc tak panowie ja juz sledze ten temat przez jakieś pół roku. Mam escorta 95 1.4 na pełnym wtrysku z gazem. I miałem identyczne objawy jak i wy. Rozwiązałem to nareszcie. Sprawa tkwi w silniczku krokowym. Składa sie od z 2 części: z tłoczka oraz elektroniki. Tłoczek zostawiłem stary lecz elektronika jest nówka i takie problemy nie wystepują....
Elektit wielopunkt w w mono inaczej są regulowane obroty. Pozdrawiam
Jakie detonacje? Na wolnych, czy jak ruszasz, tj przy mocnym wcisnieciu pedalu na niskich obrotach?
Robisz szkodę tylko środowisku podwyższając emisję spalin i swojemu portfelowi. Do sprawdzenia "zawiasy" zespołu napedowego
Kolego ten problem masz też na gazie jak jest zimny silnik? Jak sie nagrzeje to już trzyma obroty?
Tak, przez zwartą diodę dodatnią poprzez diody wzbudzenia i regulator prąd idzie na wirnik. Trochę to dziwne z tym zwarciem diody bo alternator ładuje poprawnie a w środku na pewno jest czysty bo jest on po regeneracji. Napięcie ładowania jest ok 14 V na wolnych obrotach.
ja miałem taki problem wina leżała po stronie alternatora,,,,zimny chodził po paru minutach(5-10) silnik gasł,nie wchodził na wysokie obroty sprawdz ładowanie alternatora
w pierwszej odpowiedzi pomogłem, później zaczął sobie drwić.
możne byc kilka usterek zaczni od wyczyszczenia przepustnicy i sprawdź ciśnienie paliwa czy jest odpowiednie na wyższych obrotach!!
Wiem że będzie wymagana regulacja gazu. Teraz gazu się nie da wyregulować bo non stop są jakieś zmiany w zasysanym powietrzu przez ten stary filtr i jego obudowę. W tej chwili mój escort pali 15l. gazu na 100km. Mam ciągle problemy z wolnymi obrotami mimo tego że przepustnica jest dobra. Mam już tego dość i mam nadzieję że ten stożek pomoże. Zrobię...
Pewnie nie masz wolnych obrotów
przerywa w czasie jazdy najbardzie to mozna odczuc na wolnych obrotach.
prawdopodobnie zle podlaczony sterownik gazowy do czujnika RPM gubi obroty
Normalne to nie jest, może zawów wolnych obrotów niedomaga.
jezeli masz wszystko ok od zaworu powietrza itd to radze sprawdzic zawor odpowietrzania skrzyni korbowej To w fordach zawsze szybko sie zuzywa i jest problem z obrotami
Mam problemy z odpalaniem. Podczas rozruchu wszystko ładnie pracuje ale licznik obrotów wykazuje praktycznie zero. Auto odpala na zapych, po czym przez parę godzin odpala bez problemu. Gdy dłużej postoi dzieje się to samo. Wymieniłem już przewody przy stacyjce, nadal to samo...
Problem polega na zbyt wczesnym zapłonie na wolnych obrotach.Jest powyżej 16 stopni a powinno być 10.Mój silnik to LJF z katalizatorem poj.1,6l wtrysk wielopunktowy.Moduł EDIS4 był podstawiany,ale bez efektu.A może ktoś wie jaki powinien być moduł EECIV.Chodzi mi o jego numer.Oporność czujnika położenia wału korbowego 340 OHM,czyli OK. Skutek jest taki...
Witam Pojazd j/w silnik to własnie turbo diesel 1.8 ma kłopotliwy rozruch, nawet jak jest ciepły to trzeba wcisnąć gaz podczas odpalania i podbic na chwilę obroty bo inaczej zgaśnie. Jak jest zimny to w miarę ok ale jak złapie troche temperatury to ma duże problemy z wolnymi obrotami, potrafią spadać i silnik gaśnie ale bywa że trzyma obroty i przez...
Dla mnie to możesz iść do sklepu i poprosić o dysze wolnych obrotów...
Umyj najpierw przepustnicę.
Membrana pompy wtryskowej od doładowania uszkodzona i paliwo idzie do kolektora ssacego.
firma Luk ma dobre tarcze jedne z lepszych
Zaraz, zaraz- a takie małe czarne, to co to jest?. To właśnie to "uszkodzenia szukaj w zaworze bocznikowym powietrza,( czyt regulator wolnych obrotów)."
A to serwo da sie jakos naprawić? Jaka rolę pelni w ogole ono? Nieszczelnośc wiąże sie napewno z jakas wymiana oringu, symeringu itp. czy moge napotkać na jakies problemy podczas wymiany? W którym miejscu jest serwo? Ile moze takie kosztowac?
to pompa Ci sie pewnie zacina, lepiej z tym zrobic szybko bo silnik Ci sie moze rozbiec a wtedy nie bedzie co zbierac
Mam Forda Escort 1.4 proszę o odpowiedź. Moje auto czasami nie reaguje na pedał gazu ,dławi się i szarpie.Jak jest silnik zimny nie trzyma obrotów ,gaśnie jak jest ciepły ,trzyma obroty.
Witam, Stałem się posiadaczem Escorta jak w temacie, ale autko ma pewne problemy związane z obrotami. Jak samochód jest zimny, wolne obroty falują. Znalazłem że prawdopodobnie łapie gdzieś lewe powietrze, macie Koledzy sugestie skąd, czy powoduje to coś innego ?? Da się jakoś domowym sposobem zdiagnozować ?? I chyba najważniejsze gdzie szukać... Drugi...
Witam! Mam problem z kontrolka ladowania akumulatora w fordzie escorcie 1.8 d 95r. Otoz na wolnych obrotach lampka pali sie a wciskajac gaz gasnie., obrotomierz czasami szaleje i przestal dzialac klakson. Co moze byc przyczyna zaistnialych problemow i gdzie szukac usterki?
Również moje odczucia skłaniają się ku silnikowi krokowemu; ot po prostu sam przerabiałem podobną sytuację. Najbardziej czytelnym zachowaniem Escorta mającego problemy z "krokowcem" jest stan obrotów po wrzuceniu na luz. Co w takich przypadkach należy zrobić? Wymiana silniczka krokowego jest stosunkowo drogą opcją (300-350 pln), jednakże bardzo często...
witam mam forda escorta lpg założony 2 lata temu od początku były problemy z obrotami czasem jest oki ale czasem przy wybijaniu na luz silnik gaśnie na 100% gaśnie przy skręcie o 90 stopni w prawo instalacja lavito 2 generacji ostatnio nasiliły sie problemy na benzynie ,przy luzie silnik ma b małe obroty gaśnie na lpg to jeszcze jakoś jedzie instalacja...
A jak tam wygląda regulator wolnych obrotów ?? Kolega miał taki sam problem w Uno z wtryskiem i był padnięty silnik krokowy wolnych obrotów
Miałem problem z obrotami w dwóch escortach. Pierwsze podejrzenie, które okazało się trafne to silniczek krokowy. W escorcie 1,6 16V obroty były za niskie. Na zewnętrznej części przepustnicy w okolicach podłączenia linki od gazu jest fabrycznie wkręcona na odpowiednią odległość śrubka. Wystarczyło nakręcić tam nakrętkę i było po kłopocie (spowodowało...
Niestety ja mam silnik 1,3 ale gaźnik, mam moduł ESC podpięłem się obrotomierzem pod cewkę i działa ale nie do końca, a mianowicie: 1. w okolicy 900 obrotów wskazówk obrotomierza ma znaczne drgania (delirka) w miarę zwiększania obrotów efekt drgań jest mniejszy ale to z powodu relatywnie małej amplitudy drgań (ktora wyglada na stałą) w porównaniu ze...
No problem
tak migalo cztery razy i pauza i dwa razy . Usterki: Spalanie 12 na sete po miescie , cała rura okopcona , delikatne falowanie na wolnych obrotach.
Witam ponownie, wczoraj rozwiazalem problem ale czekalem do dzisiaj aby sprawdzic obroty na zimnym silniku, dodam ze do tej pory auto staralem sie naprawic w warsztatach samochdowych wiec jakis macher sciagna wtyczke z czarnego zaworku przykreconego do przepustnicy z prawej strony - po przeciwnej stronie co linka przyspieszacza i zapomnial ja zapiac...
Już odnalazłem, znajduje się on z boku. Niestety obroty wciąż fisiują :(
A no wolnych obrotach pracuje równomiernie?
No witam... Posiadam takiego samego Escorta i przy prędkości 100km/h na piątym biegu obroty wynoszą 2500. Pozdrawiam. :D
pompa Bosch, świeczki grzeją aż miło, jest jakieś ssanie albo regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku na zimnym silniku podłączona pod termostat, po ruszeniu dźwigni zwiększają sie obroty
ale na gazie jest tak samo.też gubi obroty i gaśnie
To faktycznie dziwne stacyjka działa ,kostka działa ,a jak złożysz razem to nie działa.Mimo to moim zdaniem to stacyjka jest winna ,a nie kostka.Wyjęcie wkładu żaden problem,przekręcasz kluczem do momentu kiedy można wcisnąc zabezpieczenie i wyciągasz(prawdopodobnie 1,5 obrotu )
nie po wymianie krokowca nie byly ustawiane obroty...., a escort na zimno nie trzyma obrotów, falują, silnik chodzi nierówno, wystarczy dodać lekko gazu i jest ok, ale sam dopóki sie nie nagrzeje nie potrafi ich utrzymać, dusi sie silnik, jak jest juz rozgrzany silnik wtedy jest ok
No to jestem po czyszczeniu. Wszystko OK. Obroty się pięknie uspokoiły. Krokowca masz pod kolektorem ssącym
Co ważne sprawdź drożność odpowietrzenia które masz nad zaworami - odchodzi od jednego taka czarna puszeczka z napisem od góry FORD na górze silnika ->wąż odprowadzający od tej "puszeczki" dochodzi do filtra powietrza ale pod spodem i jest tam taka mała gąbeczka zbierająca zanieczyszczenia (wyczyść ja i przepchaj wężyki). U mnie to było winowajcą tzw...
Nie jestem pewien jak jest w 1.3, ale miałem identyczny problem w Escorcie z silnikiem 1.4. Przyczyną był czujnik temperatury, a konkretniej jego połączenie które było zaśniedziałe. Ta śniedź wprowadzała rezystancję na połączeniu i silnik wariował. W 1.4 jest on zamontowany z tyłu silnika, w okolicach wtrysku paliwa. Przeczyść złączki przy silniku,...
przy parowniku jest taka srubka do regulacji wolnych obrotow nia trzeba wyregulowac, podnies troche wolne obroty. gasnie bo zdmuchuje gaz (nadwyzka powietrza) nie wiem jak w escorcie jest dolot powietrza, ale w moim peugocie 405 trzeba bylo zdjac rure od wlotu powietrza i skierowac w dol.
kiedyś czytałem Twoją sugestie odnośnie obrotów w escorcie endura i pisałeś o odcięciu sygnału z vss czyli co fiesta 1.25 ma podobną bolączkę ale przed sterownikiem wkleić diode żeby komp nie widział prędkości a licznik kręcił się dalej.pozdrawiam
I myślisz że w tym siedzi silniczek który dał by radę odchylić przepustnicę? :D To tylko czujnik położenia przepustnicy. IACV to zawór dodatkowego powietrza i w tym modelu jest zamontowany chyba od spodu w kolektorze ssącym, ale wątpie żeby to on był przyczyną problemów z obrotami.
W punkcie trzecim masz prawdopodobnie spalone jedną lub więcej swiece żarowe dlatego niema równych obrotów silnik
U mnie obroty podwieszał uszkodzony VSS.
jeśli to 700 lub wyższy model można podpiąć czujnik temperatury i ustawić obroty przełączania na opadające.
witam ja bym obstawił zapłon ewentualnie przestawiony rozrząd o 1ząb ponieważ na gazie zapłon musi być wyprzedzony nawet o 6stopni możliwe że jest aż za bardzo wyprzedzony a jeżeli rozrząd to też ma objawy duszenia się na obrotach pozdrawiam
sprawdz sobie uszcelkę pod kolektorem ssącym, lub przewód prowadzący od kolektora ssącego do serwa - ja miałem pęknięty (hamulec był) lecz silnik ciągnął lewe powietrze i za bardzo nie chciało jeżdzić z tym, że nierówno chodziło na wolnych obrotach.
Witam, sprawdz trójnik gumowy na głowicy i zawór EGR. Miałem takie same problemy w Mondeo 1.6 16 v '94 r. Zawór EGR zaślepiłem i wymieniłem ten nieszczęsny trójnik gumowy i wszystko wróciło do normy. Pozdrowionka
cd
Mam następujący problem. Dałem do przełożenia instalację gazową z jednego escorta 1,4 do drugiego podwórkowemu specjaliście. I zaczęły się problemy. Na sprzęgle podczas jazdy obroty spadają poniżej 500obr/min i silnik często gaśnie. Wlot powietrza jest odwórcony do tyłu. w Pierwszym escorcie nie było żandnych problemów. Nie znam się za bardzo na instalacjach...
mam problem z instalacją gazową w fodzie escorcie podczas jazdy na lpg szarpie ,są nierówne wolne obroty na benzynie wszystko jwst ok
sprawdz naciag paska od alternatora mozliwe ze sie slizga i zamiast wzrastac obroty maleja
przecież niedawno wymienił silniczek krokowy! odrazu sie nie zabrudzi!!!! podwinduj mu obroty na regulacji
a to gaśnięcie silnika może brać przyczynę w kablach??niedawno go troszke przegoniłem to obroty na luzie poniżej 2500 nie chciały zejść, a później jak się zatrzymałem to na 1500 stały, podgazowałem i spadły na 1000.do tego escort mógłby pracować w wojsku jako maszyna produkująca zasłony dymne. obojętnie czy zimny czy ciepły, jak przygazuje to biało...
Jestem tu pierwszy raz... Posiadam forda escorta 95 rok z silnikiem 1600ccm 16V i ostatnio (po wypadku) mam z nim problemy. Mianowicie kiepsko się wkreca na obroty a wolne chodza jak chcą ( raz 500 obrotów po paru minutach 2000 i tak w cały świat ) potrzebuje to sprawdzić przyczyne tego. W zakładzie blacharsko lakierniczym gdzie był robiony po wypadku...
To dość banalne, ale sprawdź czy linka od gazu nie ma gdzieś większych oporów i się nie "wiesza".
Witam ,czy alternator jest do wymiany jak na włączonym silniku jest napięcie 14V a gdy coś włączam to napięcie maleje np napięcie jest 13,9 V lub 13,7 V w zależności co jest włączone . Wszystko podane jest na wolnych obrotach.
escort 1.4 mkVII rocznik koniec 95 r model 96 Dodam jeszcze że podczas falowania obrotów i "krztuszenia się auta" coś pyka w przepustnicy.
mam escorta 1.6 16v 93rok + gaz. też miałem problemy z falowaniem obrotów. aktualnie nie mogę odpalić ani na benzynie ani na gazie, chdził dwa dni i po zgaszeniu nie mogę odpalić, załapuje i gaśnie. co moze byc przyczyną. był problem z zasilaniem wtrysków.
Tuż po uruchomieniu silnik pracuje lecz w pewnym momencie przygasa jakby niemiał dopływu prądu podnoszę gwałtownie obroty do 3000-3500 obrotów wszystko wraca do normy i na najniższych obrotach silnik pracuje normalnie .Mam wrażenie jakby alternator wzbudzał się przy wysokich obrotach
EEC skalibruje się niezależnie od tego czy się zacznie od jazdy czy od trzymania na niskich/wysokich obrotach. Mi Escort MKVII nigdy nie wariował po zresetowaniu kompa, za to Fiesta MKV musiała przejechać te przepisowe 8km, żeby silnik sobie przypomniał, że jest silnikiem. Pzdr. Skolmi www.fordclubpolska.org
Może katalizator niedrożny.
Witam Państwa Samochód mój escort1.8 turbo gdy chodzi na wolnych obrotach pali mu się lampka ładowania więc został naciągnięty pasek od alternatora który przechodzi po pompie wspomagania i na wale.Po naciągnięciu paska samochód ma problemy z odpaleniem a z okolic pompy wspomagania z paska aż leci dym bo na pompie wspomagania wogóle nie chce się kręcić...
Mam Escorta 1.8 TD z 96r pompa Lucas .Zdarza mi się że samochód przy ruszaniu z miejsca ma problemy ,silnik nie wchodzi na obroty (pomimo pedału gazu do dechy )i jest strasznie słaby.Jest to sporadyczne .nie dzieje się to za każdym razem. Jak już ruszy wszystko jest ok przyspieszenie ,reakcja na gaz itd. Co mu jest ?
Sprawdź czujnik, przewody do niego, złącze. Jeśli będzie uszkodzony to wymień; może wtedy obroty się ustalą.
pompa jest kupiona nowa
escort obrotami problemy obrotami vectra problemy obrotami megane
uszczelniacze przegubów usunąć acronis berlingo światłami mijania
pralka samsung zawiesza mlody zdolny
Sony RCD-W100 - Problemy z finalizacją płyt CD Pukanie w kolumnach głośnikowych - przyczyny i rozwiązania