Witam. Ja bym radził wyczyszczenie silniczka krokowego (ten co mowa o nim wyżej). Miałem kiedyś takie same problemy z obrotami (vectra B 1,8 silnik X18XE), gdyż obroty skakały w górę i w dół na postoju a nieraz było 500 a nawet i 2000. Wyczyściłem ten silniczek i się poprawiło. Znalazłem małą poradę jak wyczyścić ten silniczek (zdjęcia z opisem) dla...
Witam wszystkich mam problem z vectrą 1,6 16v z 1996r Mianowicie niedawno zaczeły się problemy z obrotami na biegu jałowym, np; dojeżdżam do świateł wżucam luz a obroty lekko spadły do 1500 i spowrotem zaczynają rosnąć do około 3000tys. tak przez ok. pół minuty i powoli spadają, nieraz do 1500 albo 1000 a czasem do 800.przy tym zapalała się kontrolka...
Witam Jeśli masz vectre B z silnikiem X16xel ECO TEC polecił bym założyć gaz w jakimś bardzo dobrym warsztacie, gdyż ten silnik jest bardzo kapryśny na LPG, mam astre z tym silnikiem i ciągle mam problemy z wonymi obrotami reszta ok. moc prawie jak na benzynie, spalanie 9l na 100. Myślę że jest źle wyregulowany byłem już z 10 razy na regulacji i ciągle...
Witam. Panowie mam problem z vectra c 1.8, chodzi nierówno, błędów brak,spaliny śmierdza i są gryzace tak jakby go zalewalo. Co zostało stwierdzone : Brak łapania lewego powietrza Egr Katalizator Świece są okopcone, jakby była za bogata mieszanka Czujnik temperatury Kompresja, wszędzie po 12 Jutro podmienie cewke chociaż wątpię żeby to pomogło. Proszę...
Oczywiście chodziło o vakuometr.
Bo niestety nie wiem. Jestem tylko prostym uzytkownikiem.
Witam. Mam problem, w mojej Viki mam niskie obroty na biegu jałowym wynoszą około 600;/ Stąd aż trzęsie cała tapicerka. Jest bez znaczenia czy ciepły silnik czy zimny. Można to jakoś samemu ustawić podkręcić? Pomocy, bo dostanę padaczki. Razz
Witam, mam problem ze swoją Vectrą 2.0 DTI, 101 KM, 2002 r. Auto dostałem od rodziny, stało 9 mies. nieużywane. Wcześniej wszystko było ok. Od razu dałem do mechanika, wymienił olej + filtry, filtr paliwa, wyczyścił egr (ponoć był strasznie zabrudzony). Nie wyeliminowało to jednak problemu z jazdą, a mianowicie: przy dodawaniu gazu auto trzyma na obrotach,...
Witam temat mnie przerósł, dla tego proszę szanownych kolegów o pomoc. Samochód to Opel Vectra B z 2000roku silnik 2.5L V6 170KM bez gazu. Od dnia kupna nie działał licznik a dokładnie obrotomierz oraz prędkościomierz (drży wskazówka) licznik kilometrów pracuje poprawnie. Licznik naprawiam "na raty" ponieważ po odpięciu licznika nie działa system poduszek...
WITAM. Problem mój jak i większości posiadaczy Vectry odnosi się do obrotomierza i predkosciomierzem. Działają z reguły rano jak jadę do pracy. Jak się zatrzymam w sklepie i zgasze silnik i odpale ponownie to już lipa. Prędkościomerz drga a obrotomierz stoi na zero. Czasami zdaza mu się pod wieczór zadziałać ale to zadkosc. Ktoś pisał o silniczkach...
Witam mam problem z oplem vectrą b 2.0 gdy wchodzi na wyższe obroty niż 1,5 tys to zaczyna się dusić co to może być
Witam, mam problem z autem. Miesiąc temu zakupiłem Opla Vectrę C 2006 rok, 1.9 CDTI 150KM. Auto z przebiegiem 166 000 potwierdzonym w książce i VIN. Od pierwszego właściciela, z Polski, bezwypadkowe w bardzo dobrym stanie. Przed zakupem przeszło rozmaite testy na stacjach diagnostycznych, miernikach lakieru itp. Przed zakupem także jeździł nią ktoś,...
Witam mam Vectrę B 2.0 diesel 2001 rok. Auteczko ma jakiś mały problem z drganiem przy hamowaniu silnikiem ( szczególnie jak hamuje na wysokich obrotach a niskim biegu) to jest jeden problem( poduszki pod silnikiem i skrzynia sprawdzone ) ,a drugi jest taki z wzrasta mi poziom oleju w silniku najprawdopodobniej przez ON( gumki na wtryskach czy może...
Witam, szukałem ale nie mogę znaleźć podobnego problemu według objawów. Sytuacja wyglądała tak: dziś nawracając silnik zgasł, był problem z odpaleniem, jak już odpalił to nie mógł wskoczyć na obroty, pracuje nierówno jak nie na wszystkich, wkońcu jak już udało się ruszyć to nie bardzo reaguje na pedał gazu, osiąga 1500 obrotów i koniec, tak na każdym...
Witam, na początku chciałbym napisać że czytałem wiele postów na ten temat lecz Nie ma tam odpowiedzi na wszystkie moje pytania. Sprawa dotyczy vectry b 2.0 dti 100KM 2001r. Od zakupu meczy mnie odcięcie mocy ma wyższych obrotach. Po przestudiowaniu forum doszedłem do tego ze jest to wina podcisnienia. Wężyki są dobrze podłączone, nie ma żadnych dziur...
Witam mam problem z moją Vectra B 2.0 diesel 1997rok otóż problem polega na tym że samochód szarpie podczas jazdy ,tak samo jest podczas postoju gdy dodam gazu nie może wejść na obroty. Dodaje filmik jak to wygląda na filmiku pedal gazu wcisniety na maksa.
Mam wielki problem . Posiadam w.w pojazd i od czasu uszkodzenia pompki paliwa dziwnie on się zachowuje (pompka jest już nowa, układ wyczyszczony) Na benzynie : przy próbie dodania gazu auto strzela raz w wydech raz w filtr powietrza nie chce wejść na obroty , w zakresie 2000obr/min. - 7000obr/min. pracuje normalnie . ma problem z utrzymaniem niskich...
Witam wszystkich otóż mam problem z niedawna kupioną Vectrą B 1.6 16v. Wymieniałem żarówki deski rozdzielczej i od tamtej pory jak wsiadam do auta i odpala samochód to odpala i po chwili gaśnie, za drugim razem jest okej lecz czasami obroty mam około 1000, a czasami koło 500-600. Proszę o pilną pomoc może wie ktoś o co może chodzić ? Przy okazji mam...
Poszukuje cim GK, posiadam błąd powracający kierownica z wykrzyknikiem, ESP, opadające zegary, pojawia się to co jakiś czas co powoduje że nieraz nie można odpalić auto a do tego jak się nagrzeje o przejechaniu jakiś 100 km podczas zwalniania na światłach bez powodu pojawiają się te błędu co powoduje dodatkowo brak wspomagania - po 3 miesiącach walki...
mam problem wyświetliły mi się błędy 19- czujnik położenia prędkości obrotowej ,25-wtryskiwacz zbyt wysokie napięcie , 35-silnik krokowy nie właściwa liczba kroków , 13-sonda lambda brak sygnału co mam zrobić wymieniać wszystko czy da się naprawić. Vectra jest okropnie słaba brak przyśpieszenia zamiast koni mechanicznych pod maską zostały chyba kucyki...
Po wymianie wtrysków i pompy wysokiego ciśnienia, o świecach żarowych i czyszczeniu kilka razy całego układu paliwowego nie wspomnę, oraz wymianie pompy paliwa i całej obudowy filtra paliwa łącznie z filtrem auto nie jedzie jak powinno. Mianowicie zachowuje się jakby nie dostawało paliwa albo gdzieś łapało powietrze. Czy ktoś miał podobna sytuację albo...
Witam mam problem z Oplem vectra 1.6 v 8 gaz 7 lat auto 95 rok mianowicie na gazie na biegu jałowym mam 2.5tys obrotów raz 1.5 a raz miedzy 0.8 a 0.9 może to być przyczyna parownika ? [syntax=actionscript][/syntax][/syntax]]...
witam mam problem z autem chodzi o vetre b z 1999r 2,0 dti (dth) 16V 101KM mój problem polega na tym ze autko po rozgrzanniu sie do temp 80-85 stopni szaleje z obrotami a nawet gasnie wystarczy ze zgasze go na 10-15 min i juz koniec,po odpaleniu pojade ok.50meterów i sie zaczyna szarpanie po czym gasnie zazwyczaj i musze czekac az ostygnie.i tak za...
Jeśli samochód wariuje z obrotami i ciężko pali to może być również silnik krokowy jeśli spadają do 500 i rosną do 2000 wczoraj był u mnie kolega i ma Omegę 2.0 16v ecotek i po podłączeniu tacho wyszło że sonda nie pracuje, pokazuje stałe napięcie 500mV a powinna wędrować od 000,5 do 5000 po wymianie silniczka i podłączeniu tacho wszystko wróciło do...
Witam mam problemy z obrotami przy mojej Vectrze, strasznie wolno opadają zarówno na gazie jak i na benzynie. Jest to bardzo uciążliwe! Przepustnica i silnik krokowy były czyszczone ,nic to nie dało! Miał ktoś może podobny problem.
witam to będzie coś z komputerem poniewaz przy uruchomieniu samochodu komputer sie takjakby programuje no i do czasu zgaszenia samochodu samochód chodzi dobrze, po zapaleniu samochodu na cieplym silniku zaczyna swirowac ponieważ jest uszkodzony jakiś czujnik który steruje wolnymi obrotami i na cieplo cos mu odbija i odrazu komputer dostaje zły sygnał...
Chcesz fote, Dokładnie pisze na nim SIMTEC 56 06, 90 464 731. jest występuje w 2.0 16v głównie w omegach, ten ponoć jest vectra b anglik
ok dzięki wtryski sprawdzę w najbliższym czasie i dam znać jak poszło. znalazłem gdzieś na naszym forum ze takie problemy z obrotami ma sporo opli czy to vectra omega calibra z silnikami c2.0ne i może to być spowodowane uszkodzeniem komputera sterującego silnikiem czy to tez może wchodzić w grę??u mnie siedzi jednostka BOSCH MOTRONIC ten w kabinie kierowcy...
sterownik i wiązkę wyjąć to nie problem ale widzę tu większy problem z pracą tego silnika jeśli dawca ma czujnik prędkości to bez niego ten silnik będzie robił problemy (zapalanie kontrolki MIL podczas dynamicznego rozpędzania a potem problemy z wolnymi obrotami po wyluzowaniu, czasem gaśnięcie silnika) podobno były takie bez tego czujnika i takiego...
Napięcie na czujniku jest ok, nawet trochę za wysokie jak na bieg jalowy. Sprawdź, czy spada czy maleje podczas wkrecenia na obroty.
W moim przypadku pomaga zdjęcie klemy,co prawda i tak po około dwóch miesiącach problem powracają po uruchomieniu z rana jak silnik jest zimny są problemy z obrotami jałowymi ,falują od 400obr/min do 1800obr/min. Więc co ok dwa miesiące zdejmuje klemę i problem znika,oczywiście nie jest tak jak powinno być ale jest całkiem ok,emulacje mam ustawioną...
odłączyłem silnik krokowy od centralki no i egr. Witam. Ja trochę grzebałem w stagu przy swoim aucie bo miałem problemy z obrotami na jałowym. Znalazłem ucięty kabelek pomiędzy krokowym a centralką staga więc go zesztukowałem. Myślałem że się przerwał. Ale wiedzę że mogło to być czyjeś celowe działanie (auto kupiłem już zagazowane). Teraz masakra na...
Podnieś próg obrotów testerem.
jakiej generacji masz założony gaz może wystarczy podkręcić obroty na parowniku
1. Zmierz napięcie w instalacji w całym zakresie obrotów, tak jak przedpiszcza pisał. 2. To jest vectra 1.8 16V? Jeżeli tak, to przypuszczalnie będzie do wymiany czujnik położenia wałka rozrządu. Są awaryjne, objawem jest palący sie czek, stosowny błąd i ograniczenie obrotów silnika.
Ćwiczyłem już różne zamienniki tych "otwieraczy" niektóre nie działają od razu niektóre podziałają 2 tyg i też sie zepsują, tylko oryginał!! Tak przy tej usterce silnik nie wkręca się powyżej 4 tys obrotów
No to brak odczytu obrotów np.
witam auto mi zapalilo juz chodzi tylko jest mały problem kopci nie wchodzi na obroty Dochodzi do 1500, góra 2000 obrotów?
Problem masz z brązowym przewodem. Centralka nie widzi obrotów silnika.
Masa przepływomierza,poszukaj naprawy na forum opla.
W przeciwnym kierunku od wskazówek zegarka.
na biegu jałowym tz. na wolnych obrotach, płynnie pracuje? obroty nie falują?
Jak jest aktywny to obroty ECU widzi?
Niższe napięcie pojawia się chwilowo przy schodzeniu z obrotów na zamkniętej przepustnicy. Widocznie większe podciśnienie powoduje takie ustawienie ośki, która w tej pozycji ma luz. Prawdopodobnie chodzi o wytartą klapę przepustnicy przy ośce i luz poosiowy.
Zakładam że uszczelka była raz robiona, to ile mogli splanować głowicę, 0,2mm ? Taka wartość chyba nie będzie miała wpływu na pasek rozrządu? Nie wiem, ale dolicz rolkę, zużycie kół zębatych, i dokładnego ustawienia na znakach, może można już się nie spodziewać. Grubość UPG. Trzeba samemu zdecydować, z której strony znak bardziej pasuje, gdy nie bardzo...
jak sie zagrzeje to jest poprawa?
Pochwal się co i jak zrobiłeś?
Silniczek krokowy
Lewe powietrze.
Zwarte tranzystory regulatora obrotów dmuchawy, typowe w tym modelu.
zimny diesel zawsze klekocze tak samo na wolnych obrotach klekotanie jest bardziej uciążliwe niż przy 2 tyś obrotów.
Przeczyszczenie krokowego powinno pomóc.
Klin na wale?Przepływomierza nie ma w tym aucie.
Sprawdz regulator obrotów.
W Astrze sygnał prędkości idzie osobnym przewodem z modułu ABS/ESP/TC, a w przypadku braku tych układów — z modułu konwertującego sygnał z piasty lewego przedniego koła. Akurat mam schemat do Vectry 2000r i 2001r. Chyba nie było wersji bez ABS, sygnał z ABS to przewód BURD. Pamiętaj że sygnał prędkości połączony jest z licznikiem, wyświetlaczami, radiem,...
Prawdopodobnie padł czujnik obrotów wału korbowego Prawdopodobnie. Proszę o pomoc, gdzie on się konkretnie znajduje i czy można go w warunkach garażowych łatwo wymienić? Ten co ci nagadał takich teori niech ci pokaże , ps jest w dole silnika.
Ok 750 obr/min
Może jakieś podciśnienie ?
No to niestety nie pomogę w tym temacie :)
Poszukaj w internecie, na elektrodzie też były tematy dotyczące vectry z falującymi obrotami.
Przepustnica czyściutka ma być, zwolnij przepustnicę śrubą tak aby nie "haczyła" (pisałeś, że ktoś bawił się śrubą ). Możesz odpiąć stabilizator biegu jałowego i sam spróbuj czy przepustnicą dasz radę utrzymać niskie obroty w miarę stabilne....coś będziesz wiedział... W pokrywie masz dwa węże na odpowietrzanie, ten cienki ma "zasysać" sprawdź króciec...
Czym ty to czytasz,coś dziwny ten błąd,powinno się zaczynać chyba P1... lub eobd P0...,P2... Czy podczas kręcenia rozrusznikiem widać w live data obroty pompy i silnika?
MOże nastawnik biegu jałowego ci się podcina.Umyj go razem z przepustnicą.
Skoro tyle oleju pije to uszczelniacze zaworowe albo pierścienie. Dziura w tłoku też niewykluczona.
Zły czujnik
Sprawdź masę od wskaźnika obrotów.
Dioda LED w szeregu z opornikiem 470 oHm podpiąć do plusa a drugi do pinu nr3 na zmianę z nr.4 cewkomodułu. W ten sposób sprawdzisz sterowanie modułem.
problemy obrotami vectra diesel obrotami vectra vectra obrotami
stroi kwarc panele sharp transmisja sygnał analogowy
zmniejszenie wartosci potencjometru zmniejszenie wartosci potencjometru
Renault Kangoo 1.2 16V D4F – lokalizacja cewki zapłonowej, coil-pack, przewody WN Peugeot 3008 elektryczny hamulec ręczny – aktywacja, tryby, awaryjne zwolnienie