Czyli wykręcić cały moduł do którego przymocowany jest silnik krokowy, to będzie to silnik i przepustnica, tak?? A co z wtyczką od silnika krokowego, bo gdy ją wyciągnę to od razu pojawią się błędy w komputerze i trzeba będzie go przeprogramować - jest jakaś metoda? A co do czyszczenia, to pryskać WD 40 i wycierać czy tylko spryskać i gdzie wewnątrz??...
A sprawdzałeś czujnik temperatury silnika? - sterownik na zimnym silniku powinien zwiększać dawkę paliwa, ale musi wiedzieć że silnik jest zimny...
Witam Stało się to nagle czy stopniowo? Świeci się może kontrolka silnika? Jeżeli nagle to warto sprawdzić czy nie przeskoczył pasek rozrządu.
A jednak tak jak piszesz ,tylko przez utrzymanie obrotów.
Pojeździj trochę, ja po czyszczeniu miałem to samo.Po jakiś 1000 km wszystko się ustabilizowało, też byłem w szoku jak po czyszczeniu zobaczyłem obroty.
Witam. Mam problem z falowaniem obrotów w Megane I - nie udało mi się odnaleźć na forum. Mianowicie mam problem jak silnik się zagrzeje zaczynają się falowania obrotów od 900 do nawet 3500... nie mogę zdiagnozować co może powodować takie zachowanie? Auto nie traci mocy, przyspiesza poprawnie. Wymieniony silniczek krokowy na nowy - nie pomogło. Kwestia...
Inne numery podejdą, ale wazna jest literka po 32 ( E,M,N) immo sticte nie usuniesz, tylko emulator-inaczej będa problemy z wolnymi obrotami albo z klimą ( mam taki czysty wsad). Potrzebujesz sterownik?
Przeczyść silniczek krokowy, on jest odpowiedzialny za obroty.
A więc winą była uszczelka pod przepustnicą która stwardniała i zaczęła puszczać powietrze :D Problemy jak już wcześniej pisałem zaczęły się od obrotów ( dwa górne zdjęcia). Po wymianie uszczelki (dolne zdjęcie)
Ja na moim miejscu bym dysz nie ruszał tylko zmniejszył ciśnienie do 1.1 i ewentualnie zwiększył nachylenie (popatrz co zrobiło ci się z czasami na wolnych obrotach przez ruszenie offsetu).
Przecież listwa z wtryskami wchodzi w kolektor a nie w głowicę. Pomiędzy kolektorem a głowicą powinno być uszczelnienie. Jak montujesz listwę na kolektorze to każdy wtryskiwacz ma oring który uszczelnia go od spodu w kolektorze ssącym.
Dziękuje za pomoc. Problem był z czujnikiem położenia wału. Był zabrudzony wystarczyło go wyczyścić i wszystko jest w porządku. Pozostaje jeszcze tylko problem z niestabilnymi obrotami;/
Witam ! Od razu zastrzegam że nie jestem jakimś suuper expertem ale..... kiedyś miałem podobny problem z samochodem tyle tylko że był to fiat punto - objawy podobne - szarpanie i okropny apetyt na paliwo. Powodem okazała się struta sonda lambda - objawy są takie że komputer raz ją przyjmował a zaraz potem odrzucał przechodząc na pracę w stanie awaryjnym....
Gaz do regulacji.
Witam! Jesli chodzi o odpalanie zimnego silnika. Posiadam coupe 2.0 8V, podczas odpalania zimnego silnika slychac wyrazny zgrzyt spod maski, jeszcze nie doszedlem do tego co to moze byc? Jak silnik opdale gdy jeszcze jest cieply tego zgrzytu w ogole nie slychac. A problemy z obrotami na niskich biegach to chyba kazdy ma, ktory posiada megane.
Kolego Mobali - przewodów WN nie ma już w Renualt od 20 lat (cewki na świecach)... Czy ten silnik ma koło zmiennych faz rozrządu? Często zapycha się element regulujący, pomaga przemycie lub wymiana... Pozdr. J.
Sprawdz czy EGR jest domknięty on robi takie problemy.
Jak powstaje celowa nieszczelność to ta wartość spada z tego względu, że silnik zwiększa obroty biegu jałowego (bo dostał powietrza), ale przepustnica jest zamknięta. Dlatego też nie ma szansy na to, że przy nieszczelności na drodze od przepustnicy do grzybków zaworów ssących silnik utrzymał prawidłowe niskie obroty biegu jałowego; no chyba, że ta powstanie...
A na PB jeździ dobrze ?
Sterownik widzi obroty? Jest poprawa po kilkukrotnym daniu w zapłon?
Witam mam Wielką prośbę ja mam tez problem z megane coupe 1.6 1998r potrzebuję kodu do kluczyka plipa oto dane z kluczyka 98033 s62l9. Moge ofiarowac punkty za pomoc Pozdrawiam
Wraz z wejściem do produkcji silników K4J(1,4 16v) i K4M(1.6 16v) pojawił się również sterownik Sirius S32 który miał już możliwość zarządzania klimatyzacją(odczyty ciśnienia w układzie), ale ta funkcja została dopiero wykorzystana bodajże w 2001 roku. W pierwszych Megane I Ph2 był jeszcze mechaniczny presostat. Wtedy układ był konfigurowany na "bez...
Witam ponownie, piszę późno bo nie miałem czasu wcześniej.. Sprawdziłem węże i wszystko wygląda ok, dla pewności wymieniłem wężyk do map sensora i nic nie pomogło. A po odpięciu wężyka od map sensora przy uruchomionym silniku auto zgasło. Ostatnio odpiął mi się taki grubszy wąż idący od silnika do filtra powietrza i auto lepiej pracuje lecz jeszcze...
Problemy z czujnikiem są zapisywane w pamięci usterek. Jeśli chcesz sprawdzić go, do podepnij komputer wtedy gdy zapalić nie chce, sprawdzisz w parametrach czy widzi obroty silnika.
Renault Megane 1.6 16 V rok 2005 Mam problem z falowaniem obrotów, może ktoś pomoże. Została wymieniona przepustnica na nową oryginalną, jest zaadoptowana. Wymieniony kompletny rozrząd wraz z fazatorem i kołem pasowym. Wymieniony kanister oparów, zawór odpowietrzenia par paliwa, czujnik ciśnienia kolektora ssącego. Sody lambda obydwie też wymienione,...
jercyr - czy rozwiązałeś problem??? Mam megane II z silnikiem 2.0 dci i też kręci do 3800 obrotów i mam problemy z porannym rozruchem. Długo trzeba kręcić żeby zapalił.
A co ma być, pewnie megane jedynka na K7M i znana sprawa czemu głupieje na wolnych obrotach.
odłącz akumulator na jakiś czas (30 min.) i podłącz spowrotem
No nie wiem, znajomy uwalił tak Megane I 1.4 1997 r., a w innym skończyło się radio po takiej szopce.
uszczelki pod kolektorem dolotowym do wymiany - łapie fałszywe powietrze.
Witam serdecznie. Od nie dawna jestem "szczęśliwą" posiadaczką megane, a już mam z nią problemy. Akumulator był słaby więc wymieniłam go i teraz obroty falują (tylko na luzie) potrafi także zgasnąć na wolnych. Czy po zmianie akumulatora trzeba odczekać jakiś czas żeby te obroty się ustaliły? Ja wsiadłam i od razu pojechałam, zgasł mi dwa razy na skrzyżowaniu...
One mają 750 obrotów na jałowym, jak masz jakiekolwiek problemy z pracą silnika to sprawdź luz zaworowy, ten silnik ma regulowalny, i jest cholernie czuły na anomalie w jego obrębie. Czujnik podciśnienia jest taki sam jak w oplu, i nie uszkadza się .
Za mała wydajność pompy paliwa, zapchany wydech, brudny filtr paliwa, zużyty wałek rozrządu. To takie podstawy.
Nie będzie błędu czujnika, Ale za to nie będzie widział obrotów.
Przede wszystkim problemy z gazem. Często obroty zacinają się na 3k i nie spadają, przy zapalaniu gdy przełącza się z benzyny na gaz często nie chce wchodzić na obroty muszę trochę poczekać albo zgaśnie.. Przy ostrzejszej jeździe coś dzieję się ze sprzęgłem i biegi nie chcą wchodzić. Gdy bym wyeliminował te dwie duże wady mógłbym Ci polecić to auto....
Koledzy czytajcie co pisze autor :D , a po odpaleniu na luzie wkręca się na obroty?
Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
Problem tkwi w tym iż na gazie to Renault Megane 1.4 1996 jest mółowaty i ma problemy z odpalaniem,a na benzynie przejedzie około kilometra i słabną obroty i zatrzymuje się?Proszę o pomoc w czym tkwi problem?Olej,filtr oleju,czujnik obrotu wału korbowego są wymienione!
Najważniejsze żeby rozpędzać na obrotach w okolicy maksymalnego momentu a potem jechać tak żeby bez problemu utrzymywał prędkość przy jak najmniej wciśniętym pedale gazu, nie ważne jakie obroty.
witam wszystkich Mam mały problem wiec zaczne od poczatku , Mam Renault megane z 1999r 1.4 bezyna + gaz samochod ma problemy z obrotami jak jest zimny to chodzi jak czołg albo ciagnik obroty sa bardzo niskie i czuc bezyne ze spalin , po zagrzaniu obroty w miare sa dobre ale nie tak jak powinno byc .... po przełaczeniu na gaz gasnie i tak 3 razy pozniej...
No i co ta diagnostyka pokazała? Pewnie tylko błędy czytane.... Gdy nie chce odpalić to widzi obroty?
ale przy ruszaniu, czy w czasie jazdy na wysokich obrotach?
Jutro to zrobie, dziekuje, sprobuje... A mozna go umyc benzyna?
Obluzowana kostka\kostki przy lampach. Hmm...a może ma to wpływ ze wzrostem i spadkiem napięcia. Zmierzyłbym prąd ładowania w zakresie różnych obrotów.
Ten czujnik znajduje się(stojąc przed silnikiem)przy łączeniu silnika ze skrzynią biegów taki „motylek "pod puszką podłączoną do filtra powietrza i poniżej czujnika temperatury. Sam na pewno dasz rade Na allegro części używane czujnik obrotów – zobacz jak wygląda bo są dwa rodzaje wkręcany I na płaskowniku na dwie śruby mocowany. Dodano...
Przecież nie mówie, że VAG-iem. Na gorącym chodzącym silniku odpiąć na chwilę i podpiąć. Jak reszta jest w porządku, to ustawi właściwe obroty.
Widać obroty?
kolego sprawdz czujnik cieczy chłodzącej
To że pedał się cofnie ,nie znaczy źe zamyka przepustnicę. Lekkie uchylenie powoduje wzrost obrotów.
Witam! Co do cewek to w tym modelu dośc często padają cewki i ie ma reguły czy denso czy sagem. na news.triger.com.pl jest grupa pl.misc.samochody.renotech tam dowiesz sie durzo
Zgadzam się z emeryt2. Mogą być problemy z utrzymaniem wolnych obrotów jak i wkręcaniem na wyższe
Jeżeli to panewka to co muszę zrobić?-przepraszam mechanik. Jest to możliwe żeby silnik po niby obróconej panewce tak ładnie odpalał i równiutko chodził na wolnych obrotach?
Nie w każdym reduktorze jest spust. Owszem, wyczyścić nie zaszkodzi, ale do tego trzeba ściągać reduktor, często przy tym konieczne jest spuszczenie płynu chłodniczego. A koszt samej membrany to ok.50zł, więc jak się już i tak rozbiera, to najlepiej założyć nową. Szczególnie, że stara może nie ułożyć się dokładnie tak samo i mogą pojawić się problemy...
Sprawdź jeszcze czujnik GMP na kole zamachowym (złącza na czujniku i kostce połączeniowej często się podpalają). No chyba że masz problemy ze zmiennymi fazami rozrządu, ale to by raczej silnik gasnął i stukał na zimnym przy zapalaniu.
Nie jest tak, zawsze odpalam na benzynie i później przełączam na gaz poprzez prze gazowanie bo na gaz przełącza mi sie jak silnik ma 2500 obrotów.
Witam moim skromnym zdaniem za tego typu problemy może odpowiadać któryś ze wtrysków. Po prostu któryś zużył sie bardziej od reszty i "leje" paliwo. W tym momencie silnik pracuje na 3 cylindrach i naturalnie spada moc i silnik "chce zgasnąć" na wolnych obrotach. Proponowałbym właśnie najpierw sprawdzić końcówki wtryskiwaczy. Jak by były problemy z paliwem...
Ja bym sprawdził przepustnice. Jak gaz masz na linię to silnik krokowy lub przepustnica zaolejona i blokuje przepływ powietrza lub wyrobiona i trzeba podkręcić troszkę otwarcie a jak elektroniczna to silnik padł i nie reguluje wolnych obrotów
Temat rozwiązany.Uszkodzone cewki zapłonowe. Dodano po 54 Kupiłem 4 nowe cewki i wszystkie problemy rozwiązały się.
Jeśli po odpaleniu obroty idą wysoko to oznacza że albo owy silniczek nie działa albo owe zakończenie nie pasuje. Ewentualnie może być jakieś zabrudzenie które powoduje że nie domyka się. Za dawnych czasów jak miałem megankę to dzięki temu silniczkowi czasem czułem się jak bym miał tempomat ;) gorzej było na światłach jak silnik ciągle trzymał 3 tys...
a zrób że diagnostykę
W załączniku dane. To, że wyczyściłeś silniczek biegu jałowego nie oznacza, że pracuje prawidłowo.
Otóż moje problemy z instalacją zaczęły się jakieś pół roku temu. Ponieważ na wolnych obrotach samochód lekko drżał postanowiłem pojechać do warsztatu LPG. miły pan stwierdził że trzeba wyczyścić wtryski, odkręcił węża nalał sporo WD40 i powidełka że po przejechaniu 10km powinno być lepiej ..... po 10km niewiele to pomogło niemniej jednak zrobiłem tego...
Na co dzień na jakim zakresie obrotów jeździsz?
gazu do oporu i w trasę Trzeba sprawdzić ustawienie sterownika od gazu, może przy określonych obrotach przełącza na PB
Jak podłączy interfejs to będzie widać jakie jest ciśnienie reduktora i czy jest stałe i po tym będzie widać czy reduktor jest sprawny. Jeżeli masz problemy tylko z wolnymi obrotami a silnik działa popranie na LPG przy obciążeniu to raczej nie jest to wina reduktora.
Albo zaciął się silniczek krokowy.
A mam jeszcze pytanko czy pompa vakum albo elektrozawór egr może odpowiadać za znaczny spadek mocy i falujące obroty ??
Zaworek jest nowy, jak się ciągnie linkę gazu to to dopiero w połowie linki łapie obroty.
Nie chodzi ze 800 to za dużo. Pytam czy iść w tym kierunku., Jeździć nie mogę tak, bo FAP mi się zatyka i po miesiącu zostaje tylko regeneracja z poziomu CLIPa. Czy pomiar sprężania da jakąś wskazówkę? Każda rura na drodze turbo - przepustnica jest mokra. Na pewno nie zachowuje się jak 55KM, auto nawet ciągnie. Niestety nie mam porównania do sprawnego....
Zadaję sobie pytanie w jakim celu do sondy Lambda jest wpięta instalacja gazowa ( w brązowy przewód mam wpięte dwa kabelki niebieski i zielony który idzie do sterownika instalacji gazowej). Czy sterownik instalacji gazowej symuluje sygnał sondy gdy jestem "na gazie". A podczas jazdy na benzynie mam sygnał rzeczywisty z sondy - czyli brak sygnału. Ale...
do jakich obrotów ci dochodzi. Ważne czy nie świeci się kontrolka jakiegoś błędu bo jest tak że w przypadku złapania błędu komputer blokuje wysokie obroty
Iskra jest? Paliwo podaje? Ecu widzi obroty?
Witam, Samochód: Renault Megane Silnik: 1.6e K7M benzyna Sterownik: Siemens Fenix 5 Najpierw były problemy przy odpalaniu jak było wilgotno. Teraz już bez znaczenia - jak auto postoi kilka godzin, to nie chce odpalić. Po przekręceniu kluczyka słychać pompkę paliwa. Trzeba kręcić 4-6 razy i dodać gazu, żeby zaskoczył. Potem jest już OK. Jak na moje ucho...
Podłączyć CLIP, sprawdzić stan blokady odjazdu, sprawdzić czy liczy obroty.
Autor tematu nie napisał czy rozrusznik kręci czy nie ale chyba by o tym wspomniał jak by nie kręcił. Najlepiej podłączyć pod komputer i spróbować zdiagnozowac czemu nie odpala. Czujnik wału wymieniony ale jaka pewność że na sprawny, kiedyś znajomy kupił jakiś chiński zamiennik to jeszcze gorzej działał niż niesprawny, dopiero po odpaleniu przy pomocy...
Witam. Mam mały problem z renault megane 1.6 w benzynie 8v 1999r. Po wymianie uszczelki pod głowicą samochód odpalił bez problemu ale po nie długim czasie zaczęły falować wolne obroty. Samochód zaczął się dławić, obroty spadały do 500, szarpnięcia silnikiem. Najpierw spróbowałem wymienić silnik krokowy na nowy. Była poprawa niewielka ale ponownie zaczęły...
Dymi na wyższych obrotach.
Nie, czujnik podciśnienia!
Cześć wszystkim, od 2 miesięcy próbuje doprowadzić Megankę do ładu. Na początku zaczęły się problemy z odpaleniem na zimnym silniku, musiałem wyłapać moment jak wskoczą delikatnie obroty i przycisnąć go aż się rozgrzeje. Jednak z czasem zaczął po prostu gasnąć nawet, kiedy się rozgrzał. Wymieniłem czujnik wału korbowego i walka rozrządu. Problem z odpaleniem...
Komputer OBD2 pokazuje obroty silnika na poziomie 244 obrotów gdy silnik jest wyłączony. Ostatnio były problemy z odpaleniem auta, które raz odpalało a raz nie, po czym problem sam ustąpił lecz komputer nadal wskazywał obroty. Czy może to być wina czujnika wału korbowego ? po przeczyszczeniu go nic się nie zmieniło. Samochód to renault megane II 1,6.
Witam Mam problem ze swoją MEgane I z 1996r 1.6 V8 75KM rano autko odpaliło przejechałem 20 km autko stało z godzinę i potem już nie chciało odpalić:(. Autko po godzinie walki nie reagowało. Nagle coś mnie tknęło i wcisnąłem wyłącznik bezwładnościowy i autko odpaliło. Zostawiłem je na jakieś 10min aż zgasł. POtem po odpaleniu wskoczył mi na 4-5tyś i...
To nie kontrolka immo a kontrolka usterek układu wtryskowo-zapłonowego. Podjedź gdzieś na diagnozę układu, to najlepsza opcja, choć jak znam Renault swój typ na to mam.
Obroty powyżej 4000, kontrolka i tryb serwisowy, 2500 obrotów.
mam problemy z podlaczeniem centralki Lovato Pro do Renault Megane 1,6 V 16 a mianowicie nie moge znalesc stabilnego sygnalu obrotow. Silnik ma cztery pojedyncze cewki z tamtad centralka wogole nie reagoje jedynie z czujnika na kole zamachowym ale sygnal jest bardzo niestabilny przeskakoje pomiedzy 700 a 40 tys. obrotow moze ktos juz robil albo ma w...
Sprawdź czujnik pedału sprzęgła, jeżeli będzie widział wciśnięte cały czas sprzęgło to może ograniczać obroty.
Jedynie co mnie zastanawia to korekty długoterminowe, po przyuczenie przepustnicy ustawiają się na zero i po ok 50km idą na 4.69% po następnych 50 km na 9.38%i tak zostają. Krótkie skaczą sobie +-.no ale krótkie to chyba normalne. Co to jest "korekty długoterminowe" i krótkie - czego. :?: Nie kojarzę dla SAGEM3000 takich parametrów w %. :| Są, ale...
I jak kolego? Ustaliłeś coś?
Panowie, Ostatnio zauważyłem 2 problemy w moim Clio 1.6 z DP0 mianowicie: - czy parkowaniu i wrzuceniu P obroty silnika rosną. Po chwili powracają do normalnego poziomu - na zimnym silniku przy redukcji biegów i dojeżdżaniu np. do świateł auto mocno wrzuca bieg (sadzę że 1.) i czuć mocne szarpnięcie. Jest to na tyle niebezpieczne, że przy zbyt bliskiej...
jak byś czytał ze zrozumieniem to zauważyłbys że używam blokad tyle że wał da się zablokować w dwóch miejscach w gmp gdzie jest kolizja i pół obrotu niżej
rezystor dmuchawy do naprawy A skąd wiesz, że ma rezystor a nie tranzystorowy regulator obrotów?
Posikaj plakiem koło kolektora i zobacz ,czy zmieni obroty.
Wykonaj pomiary - stan akumulatora i napięcie ładowania w zależności od obrotów.
Paliwo się cofa, zapowietrzony, problemy z ciśnieniem paliwa (dotyczy zarówno Diesel, Pb jak i LPG - nie napisałeś jaki to silnik). Jak benzyna bądź LPG to może być nieszczelny dolot. Przyjrzeć się parametrom na komputerze a nie tylko że nie ma błędów to tak ma być.
Miałem identyczne problemy w swojej megance. Wymiana świec, filtra powietrza, silniczka krokowego nic nie dała. Podłączenie pod komputer nie wykazało żadnych usterek. Dopiero po jakimś czasie, gdy auto potrafiło samo zgasnąć podczas schodzenia z obrotów postanowiłem wyczyścić przepustnice. Wymontowałem ją i okazało się, że była ona wewnątrz oblepiona...
Zapomniałem dodać, że na gazie robi to samo. Na luzie wchodzi normalnie na obroty
ma to jakiś wpływ na obroty biegu jałowego?
Witam forumowiczów! Mam problem ze spadkiem obrotów po rozgrzaniu się silnika. Wszystko jest ok kiedy jest zimny i na ssaniu ale po przejechaniu pewnego dystansu i nagrzaniu obroty gwałtownie spadają i silnik zaczyna telepać jakby nie chodził na wszystkich garach. Dodatkowo czuć wtedy w kabinie benzynę. Krokowiec jest raczej ok, bo był wymieniany niedawno...
Nie wiem. Mechanik twierdzi że zassało olej do komory spalania i dla tego wszedł na takie obroty.
Witam, od dłuższego czasu w mojej Megane mam problem z obrotami , auto na luzie trzyma 1500/2000 tyś obrotów , ta sama sytuacja jest w trakcie jazdy , po którymś zgaszeniu i odpaleniu na nowo jest w porządku ale tylko na chwilę. Mechanik stwierdził że to przepustnica ale niestety bez żadnego sprawdzenia po prostu strzał w ciemno . Nie chcę w ciemno...
Nic nie pisze żeby miał LPG. A na Benzynie nie podpiera tak z dnia na dzień. Najpierw były by problemy z biegiem jałowym myśle. Po mojemu umiera jedna cewka WN, lub też kable, chociaż w tych renówkach wytrzymałe skurczybyki.
problemy obrotami vectra problemy obrotami escort szarpanie obrotami megane
moduł zasilający bosch halogenowy transformator sekretarka sprzedać
zmywarka elektrolux gamma vwz3z3
Pralka Miele W 715 - problem z zamykaniem drzwi Podnośnik szyby przedniej prawej nie działa - jak zamknąć okno?