Czyli wykręcić cały moduł do którego przymocowany jest silnik krokowy, to będzie to silnik i przepustnica, tak?? A co z wtyczką od silnika krokowego, bo gdy ją wyciągnę to od razu pojawią się błędy w komputerze i trzeba będzie go przeprogramować - jest jakaś metoda? A co do czyszczenia, to pryskać WD 40 i wycierać czy tylko spryskać i gdzie wewnątrz??...
Inne numery podejdą, ale wazna jest literka po 32 ( E,M,N) immo sticte nie usuniesz, tylko emulator-inaczej będa problemy z wolnymi obrotami albo z klimą ( mam taki czysty wsad). Potrzebujesz sterownik?
A sprawdzałeś czujnik temperatury silnika? - sterownik na zimnym silniku powinien zwiększać dawkę paliwa, ale musi wiedzieć że silnik jest zimny...
Ja na moim miejscu bym dysz nie ruszał tylko zmniejszył ciśnienie do 1.1 i ewentualnie zwiększył nachylenie (popatrz co zrobiło ci się z czasami na wolnych obrotach przez ruszenie offsetu).
Zamek - z tego co pamiętam to one nie miały sterownia centralnego zamka z kluczyka. Zegarek i termometr - rozbierz wyświetlacz i sprawdź jego połączenie z płytą PCB Światła - sprawdź żarówki Szyba - pewnie uszkodzony włącznik w drzwiach pasażera
Witam ! Od razu zastrzegam że nie jestem jakimś suuper expertem ale..... kiedyś miałem podobny problem z samochodem tyle tylko że był to fiat punto - objawy podobne - szarpanie i okropny apetyt na paliwo. Powodem okazała się struta sonda lambda - objawy są takie że komputer raz ją przyjmował a zaraz potem odrzucał przechodząc na pracę w stanie awaryjnym....
Otóż moje problemy z instalacją zaczęły się jakieś pół roku temu. Ponieważ na wolnych obrotach samochód lekko drżał postanowiłem pojechać do warsztatu LPG. miły pan stwierdził że trzeba wyczyścić wtryski, odkręcił węża nalał sporo WD40 i powidełka że po przejechaniu 10km powinno być lepiej ..... po 10km niewiele to pomogło niemniej jednak zrobiłem tego...
Witam! Jesli chodzi o odpalanie zimnego silnika. Posiadam coupe 2.0 8V, podczas odpalania zimnego silnika slychac wyrazny zgrzyt spod maski, jeszcze nie doszedlem do tego co to moze byc? Jak silnik opdale gdy jeszcze jest cieply tego zgrzytu w ogole nie slychac. A problemy z obrotami na niskich biegach to chyba kazdy ma, ktory posiada megane.
No nie wiem, znajomy uwalił tak Megane I 1.4 1997 r., a w innym skończyło się radio po takiej szopce.
witam wszystkich Mam mały problem wiec zaczne od poczatku , Mam Renault megane z 1999r 1.4 bezyna + gaz samochod ma problemy z obrotami jak jest zimny to chodzi jak czołg albo ciagnik obroty sa bardzo niskie i czuc bezyne ze spalin , po zagrzaniu obroty w miare sa dobre ale nie tak jak powinno byc .... po przełaczeniu na gaz gasnie i tak 3 razy pozniej...
Witam forumowiczów! Mam problem ze spadkiem obrotów po rozgrzaniu się silnika. Wszystko jest ok kiedy jest zimny i na ssaniu ale po przejechaniu pewnego dystansu i nagrzaniu obroty gwałtownie spadają i silnik zaczyna telepać jakby nie chodził na wszystkich garach. Dodatkowo czuć wtedy w kabinie benzynę. Krokowiec jest raczej ok, bo był wymieniany niedawno...
Mam zamontowaną instalację gazową, a auto ogólnie ma przejechane 190tys.km z czego na gazie tylko 20tys.Mój problem polega na tym, że auto po uruchomieniu czasem nierówno pracuje i gdy jest jeszcze niezbyt mocno rozgrzane(przejazd ok. 2km)przy dodawaniu gazu np.ruszanie ze skrzyżowania, potrzeba nagłego zwiększenia prędkości,auto dusi się (objawy jak...
Jak podłączy interfejs to będzie widać jakie jest ciśnienie reduktora i czy jest stałe i po tym będzie widać czy reduktor jest sprawny. Jeżeli masz problemy tylko z wolnymi obrotami a silnik działa popranie na LPG przy obciążeniu to raczej nie jest to wina reduktora.
A jednak tak jak piszesz ,tylko przez utrzymanie obrotów.
Od jakiegos czasu cos nie halo z nia jest co do rownej pracy silnika tez mozna miec pewne ale... czasem jest naprawde dobrze czasem gupieja obroty. Niedawno byl problem bo przerywal w czasie jazdy sprawa ucichla wymienilem filtr paliwa. Dodano po 5 Wczesniej byly problemy z obrotami mianowicie falowaly teraz z reszta tez czasami tak sie dzieje, ale...
Witam, U koleżanki w Megance są pewne problemy z obrotami silnika i podejrzenie padło na na czujnik temperatury silnika. Dokładnie taki: http://www.quippo.pl/index.php?p2105,cz ... 8200561449 Dla zdiagnozowania problemu muszę zastąpić czujnik rezystorem 10K. Wypiąć go, a w miejsce wtyczki od czujnika podpiąć sam rezystor. Powiedzcie mi, dlaczego wtyk...
Cześć - jestem posiadaczem Renault Megane combi 01. Od pewnego czasu mam problemy z nierównymi skaczącymi obrotami silnika, skaczącą dzwignią zmiany biegów i zapalającymi się kontrolkami oraz gaśnięciem silnika. Z przeczytanych na forum informacji wiem już że to cewka zapłonowa. Byłem już w 3 warsztatach samochodowych i straciłem tylko kasę a problem...
Witajcie. Oświećcie mnie bo już zgłupiałem. Renault Megane Scenic I phI z 97 roku 2.0L benzyna. Miałem problemy z obrotami biegu jałowego. Postanowiłem zajrzeć do sterownika. Odłączyłem klemę od akumulatora, następnie wtyczkę od sterownika i wymontowałem sterownik. Ponieważ jest zatopiony w jakimś silikonie trochę go poskubałem. Następnie ponownie zamontowałem...
Wychodzi na to ze sygnał zwrotny od potencjometru na pedale przyspieszenia ma gdzieś zwarcie przepatrz cala wiązkę od pedału gazu do sterownika silnika pod względem zwarć miedzy przewodami i zwarciem do plusa i masy. Nie ma zwarć, ani między przewodami w wiązce nawzajem, ani do masy, ani do plusa. Sprawdzałem miernikiem. To samo z przepustnicą - nie...
Pojeździj trochę, ja po czyszczeniu miałem to samo.Po jakiś 1000 km wszystko się ustabilizowało, też byłem w szoku jak po czyszczeniu zobaczyłem obroty.
Witam. Mam problem z falowaniem obrotów w Megane I - nie udało mi się odnaleźć na forum. Mianowicie mam problem jak silnik się zagrzeje zaczynają się falowania obrotów od 900 do nawet 3500... nie mogę zdiagnozować co może powodować takie zachowanie? Auto nie traci mocy, przyspiesza poprawnie. Wymieniony silniczek krokowy na nowy - nie pomogło. Kwestia...
Przecież listwa z wtryskami wchodzi w kolektor a nie w głowicę. Pomiędzy kolektorem a głowicą powinno być uszczelnienie. Jak montujesz listwę na kolektorze to każdy wtryskiwacz ma oring który uszczelnia go od spodu w kolektorze ssącym.
Wraz z wejściem do produkcji silników K4J(1,4 16v) i K4M(1.6 16v) pojawił się również sterownik Sirius S32 który miał już możliwość zarządzania klimatyzacją(odczyty ciśnienia w układzie), ale ta funkcja została dopiero wykorzystana bodajże w 2001 roku. W pierwszych Megane I Ph2 był jeszcze mechaniczny presostat. Wtedy układ był konfigurowany na "bez...
Kolego Mobali - przewodów WN nie ma już w Renualt od 20 lat (cewki na świecach)... Czy ten silnik ma koło zmiennych faz rozrządu? Często zapycha się element regulujący, pomaga przemycie lub wymiana... Pozdr. J.
Jak powstaje celowa nieszczelność to ta wartość spada z tego względu, że silnik zwiększa obroty biegu jałowego (bo dostał powietrza), ale przepustnica jest zamknięta. Dlatego też nie ma szansy na to, że przy nieszczelności na drodze od przepustnicy do grzybków zaworów ssących silnik utrzymał prawidłowe niskie obroty biegu jałowego; no chyba, że ta powstanie...
Za mała wydajność pompy paliwa, zapchany wydech, brudny filtr paliwa, zużyty wałek rozrządu. To takie podstawy.
odłącz akumulator na jakiś czas (30 min.) i podłącz spowrotem
Witam! Co do cewek to w tym modelu dośc często padają cewki i ie ma reguły czy denso czy sagem. na news.triger.com.pl jest grupa pl.misc.samochody.renotech tam dowiesz sie durzo
można myć w aucie, zastosować zmywacz do gazników i będzie dobrze,nie maa potrzeby demontażu
kolego sprawdz czujnik cieczy chłodzącej
Albo zaciął się silniczek krokowy.
Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
W załączniku dane. To, że wyczyściłeś silniczek biegu jałowego nie oznacza, że pracuje prawidłowo.
To nie kontrolka immo a kontrolka usterek układu wtryskowo-zapłonowego. Podjedź gdzieś na diagnozę układu, to najlepsza opcja, choć jak znam Renault swój typ na to mam.
I jak kolego? Ustaliłeś coś?
Nie, czujnik podciśnienia!
gazu do oporu i w trasę Trzeba sprawdzić ustawienie sterownika od gazu, może przy określonych obrotach przełącza na PB
Witam ponownie, piszę późno bo nie miałem czasu wcześniej.. Sprawdziłem węże i wszystko wygląda ok, dla pewności wymieniłem wężyk do map sensora i nic nie pomogło. A po odpięciu wężyka od map sensora przy uruchomionym silniku auto zgasło. Ostatnio odpiął mi się taki grubszy wąż idący od silnika do filtra powietrza i auto lepiej pracuje lecz jeszcze...
Tyle co mogę pomóc Tobie, to wrzucam schematy elektryczne dla 2.0 16V. Mam nadzieję, że dzięki nimi dasz radę sprawdzić wiązkę - a jak wiadomo w Renault potrafi zrobić "kuku".
Problemem był źle zregenerowany alternator
A co ma być, pewnie megane jedynka na K7M i znana sprawa czemu głupieje na wolnych obrotach.
Czekam. Takie teksty to do Zochy rzucaj Co do dopasowania- co za różnica ile będzie piknięć na obrót wałka, 1 czy 4 skoro nie ma odczytu z wału( albo czasu pełnego obrotu wałka) Z wykresu autora nie wynika ile jest impulsów na obrót
A na PB jeździ dobrze ?
Ja obstawiałem, że to benzyna :-) Gdyby padł Ci czujnik położenia wału to nie odpaliłbyś auta wcale lub w najlepszym wypadku paliłoby za 15 razem hehe. Opisz co zrobiłeś z silnikiem krokowym. Aha...mało kto pamięta, aby ustawiać zawory w swojej ukochanej Reni.
-Wez odlacz i odkrec 4 cewki zaplonowe i wyciag srubki. -Podlacz te cewki (tylko zlacza) i wloz je na swoje miejsca. -Zapal teraz silnik najlepiej w ciemnym pomieszczeniu. -Podnos lekko po kolei kazda z cewek i obserwuj zmiane pracy silnika. -Obserwuj tez kolor i gdzie skacze iskra po lekkim uniesieniu. Jesli ktoras cewka po podniesieniu ma od razu...
co do benzyny to sonda lambda steruje mieszanka paliwa i w przypadku gdy jest uszkodzona może podnieść obroty silnika. A co do gazu jeśli nie trzyma obrotów to najprawdopodobniej padł parownik i zalecał bym jego wymianę
Sporo jeszcze pracy przed Tobą jak widać. Oznaczenie silnika jest obok czujnika ciśnienia oleju. Zawory do regulacji.
Więc masz winowajcę szarpania silnikiem. Sprawna świeca ma Ci palce poparzyć jak dotkniesz :)
sprawdz wtryski na przelew na kompie nie da sie tego dokładnie sprawdzic i jezeklui dobrze pamietam to trzeba je wkodowac lub sa nie takie jak trzeba
uszczelki pod kolektorem dolotowym do wymiany - łapie fałszywe powietrze.
ale przy ruszaniu, czy w czasie jazdy na wysokich obrotach?
Tłumacząc jak przysłowiowej krowie na rowie heheh Zacznij pod diagnostyki i testu poszczególnych komponentów co do sprzętu diagnostycznego najlepszy moim zdaniem byl by clip ale innymi wynalazkami tez coś zdziałasz! kolejnym krokiem powinno być sprawdzenie ciśnienia w cylindrach jak masz na którymś niskie tak sie będzie działo Majac dane z komputera...
Mnie kiedyś w Clio padł czujnik cisnienia oleju, komputer dostawał sygnał o za niskim ciśnieniu i podwyższał obroty silnika żeby "podpompować". Wymiana czujnika i z bani.
Widać obroty?
Najważniejsze żeby rozpędzać na obrotach w okolicy maksymalnego momentu a potem jechać tak żeby bez problemu utrzymywał prędkość przy jak najmniej wciśniętym pedale gazu, nie ważne jakie obroty.
może rozrząd ,albo uszczelka pod głowicą.
Nie będzie błędu czujnika, Ale za to nie będzie widział obrotów.
To że pedał się cofnie ,nie znaczy źe zamyka przepustnicę. Lekkie uchylenie powoduje wzrost obrotów.
Jutro to zrobie, dziekuje, sprobuje... A mozna go umyc benzyna?
Czy tylko podświetlania zegarów ? , a co z światłami ?, włączają się wentylatory na chłodnicy? Jakie jest wtedy napięcie? Czas trwania tego zjawiska.
No to raczej bez wizyty u elektronika się nie obędzie. Podobna kontrolka w oplach sygnalizuje awarie układu paliwowego tzn sterowanie wtryskiem, przepływomierz oraz (ale pewien nie jestem) pompy wtryskowej. Jak kontrolka zapala tylko czasami to może gdzieś coś "gubić" masę albo bardziej prawdopodobne -sygnał. Proponowałbym sprawdzić najpierw "okablowanie"...
Jeszcze nie wiem, ale dzisiaj wieczorem się zorientuję, bo mam podobny problem, ale nie w takim stopniu. Moim Renault Megane 1,4 8V jeszcze da się jeździć, ale to kwestia czasu. Węże już twardnieją i przestaje grzać, ale jeszcze nie dymi na biało. Tester wykazuje śladową obecność spalin w płynie. U ciebie to ewidentne jak dymi na biało i nie ma co sprawdzać....
A BDX68B to tranzystor. Jego dane masz tu: http://katalogi.iele.polsl.gliwice.pl/se... Kupić można w sklepach wysyłkowych.
Koledzy czytajcie co pisze autor :D , a po odpaleniu na luzie wkręca się na obroty?
-jedna z cewek,przykręcone na pokrywie zaworów -ciasne zawory
Ja bym sprawdził przepustnice. Jak gaz masz na linię to silnik krokowy lub przepustnica zaolejona i blokuje przepływ powietrza lub wyrobiona i trzeba podkręcić troszkę otwarcie a jak elektroniczna to silnik padł i nie reguluje wolnych obrotów
Najpierw sprawdź i napisz rezultat. I nie pisz PW, bo i tak nie odpowiem tam.
Przecież nie mówie, że VAG-iem. Na gorącym chodzącym silniku odpiąć na chwilę i podpiąć. Jak reszta jest w porządku, to ustawi właściwe obroty.
Kolego jestes pewien że to silnik krokowy podnosi ci obroty? A nie lewe powietrze, lub niedomknięta przepustnica.
No i co ta diagnostyka pokazała? Pewnie tylko błędy czytane.... Gdy nie chce odpalić to widzi obroty?
Jak chcesz mogę Ci podać spossób sprawdzenia czujników, urządzeń wykonawczych itp.
Obluzowana kostka\kostki przy lampach. Hmm...a może ma to wpływ ze wzrostem i spadkiem napięcia. Zmierzyłbym prąd ładowania w zakresie różnych obrotów.
Jak podniesiesz obroty dmuchawy to sprężarka się wyłącza czy pracuje nadal ale temperatura parownika podnosi się?
Witam ja na twoim miejscu sprawdził bym szczelność kolektora ssącego psiuknij plakiem jak wyrówna to będziesz wiedział gdzie podsysa obce powietrze
a zrób że diagnostykę
Na co dzień na jakim zakresie obrotów jeździsz?
Tam bywał problem z rezystancją na przejściach potencjometr-ecu, może ten rezystorek wyrównuje potencjały między masami ecu-buda , a L zdaje się być w lufcie, może go umasili. druga opcja to sterownik, a konkretnie brak masy Uref na potencjometr akceleratora.
Miałem podobny problem z Kangoo,po odłączeniu akumulatora na noc ,rano było już dobrze.
A jak zachowa się klima przy założeniu że presostat ma przerwę? Nie włączy się.
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
Zdejmij przewód WN i załóż jakąś inną świece, ale takie podstawy powinieneś wiedzieć... pozdr
Owszem, kat nak najbardziej może za to odpowiadać. wybij środek i zostaw samą puchę.
Jeżeli to panewka to co muszę zrobić?-przepraszam mechanik. Jest to możliwe żeby silnik po niby obróconej panewce tak ładnie odpalał i równiutko chodził na wolnych obrotach?
Zawory czasem nie są regulowane samoczynnie tzn hydrauliczne? Jeśli tak to sie ich nie ustawia , pomijając możliwość błędnego montażu czy zatkania układu paliwowego pozostaje wykasowanie pamięci usterek ze sterownika i ponowne ich odczytanie. Zdarzało mi się że trzeba było na chwilę zdjąć klemę , wtedy silnik odzyskiwał wolne obroty i równą pracę .
Dziś byłem na diagnostyce spalin. Oto one: Pomiar lambda: 1.250 Uboga mieszanka . Na tym się skup i na błędzie z elektrozaworu zmiennych faz rozrządu. Jeśli chodzi o sondę to już ci koledzy wyżej napisali. Wstaw katalizator i po problemie. Natomiast napięcie drugiej sondy lambda stoi w miejscu na poziomie 0.45V-0.46V Po wykasowaniu błędu też stało?...
Zaworek jest nowy, jak się ciągnie linkę gazu to to dopiero w połowie linki łapie obroty.
do jakich obrotów ci dochodzi. Ważne czy nie świeci się kontrolka jakiegoś błędu bo jest tak że w przypadku złapania błędu komputer blokuje wysokie obroty
Nie jest tak, zawsze odpalam na benzynie i później przełączam na gaz poprzez prze gazowanie bo na gaz przełącza mi sie jak silnik ma 2500 obrotów.
Pewnikiem musisz sprawdzic przełącznik reghulacji silnika i dowiesz sie wszystkiego z tego co pamiętam trafissz na kilka rezystorów .....
Jeśli po odpaleniu obroty idą wysoko to oznacza że albo owy silniczek nie działa albo owe zakończenie nie pasuje. Ewentualnie może być jakieś zabrudzenie które powoduje że nie domyka się. Za dawnych czasów jak miałem megankę to dzięki temu silniczkowi czasem czułem się jak bym miał tempomat ;) gorzej było na światłach jak silnik ciągle trzymał 3 tys...
A mam jeszcze pytanko czy pompa vakum albo elektrozawór egr może odpowiadać za znaczny spadek mocy i falujące obroty ??
Podłączyć CLIP, sprawdzić stan blokady odjazdu, sprawdzić czy liczy obroty.
Przeczyść silniczek krokowy, on jest odpowiedzialny za obroty.
Witam jakie obroty powinny być na biegu jałowym. Kupiłem Renault megane 1.9dci miał 2500 po czyszczeniu interccolera filtrów wymieniłem turbo przepływomierz mam 4500 co można zrobić jeszcze. Dziękuję
Witam, uporałeś się z tym problemem? Mam taki sam problem w Mégane 3. Ilość obrotów silnika pokazuje zero.
Dziękuje za pomoc. Problem był z czujnikiem położenia wału. Był zabrudzony wystarczyło go wyczyścić i wszystko jest w porządku. Pozostaje jeszcze tylko problem z niestabilnymi obrotami;/
Powiedzmy na 10 uruchomien 3 że spadkiem obrotów, nie ma znaczenia zimny czy ciepły.
Iskra jest? Paliwo podaje? Ecu widzi obroty?
Jak aku nie ma mocy rozruchowej to i automat bendiksa nie wysunie odpowiednio oraz wirnik nie będzie w stanie dokonać mocnego obrotu, Kwestia w jakim stanie sam rozrusznik (wirnik i komutator + szczotki, stojan, tulejki czy łożyska)--- obecnie opłaci się kupić nowy niż regenerować.
Skrzynia biegów DP0 puki nie jest rozgrzana pracuje w trybie hydraulicznym ( bez lock-up ). Jest to celowe działanie producenta skrzyni: poślizg biegów i wyższe obroty powodują szybsze rozgrzanie się skrzyni biegów.
problemy obrotami escort problemy obrotami vectra problemy obrotami golf3
ciąć lutownica rozkład losowy junkers zespół wodny wrp11
wyłącznik nadprądowy stacja tefal
Jaguar czujnik wykrywania ludzi SRS – PPS, OCS, diagnostyka, kody błędów, naprawa Jak podłączyć wyłącznik w Karcher A 2254?