W [url=http://www.youtube.com/watch?v=BJ4X... filmie opisana jest procedura w różnych wariantach. Dodatkowo można sobie wylogować radio, edytując zawartość pamięci eeprom.
To co kupiłeś najpierw trzeba wylogować i dopiero zalogować do Twojego auta ale jak uszkodzone CD to nie ma sensu kombinować, teraz musisz zalogować oryginalne. PIN z radia lub wyświetlacza. Do odczytania eeprom.
Podam ci ale chyba wiesz http://www.op-com.pl/
Wylogowane ori.
Sprawdź w ECU.
Najłatwiej przemierzyć, czy wymagane 4 sygnały prawidłowo są połączone. Jeśli posiadasz radio CDR500 to korzystając ze schematu (powyższy link TYP2) należy sprawdzić czy piny 1 SDA ,2 SCL i 4 MRQ są odpowiednio połączone z pinami na wyświetlaczu (SDA pin11, SCL pin 10 i MRQ pin 12).
https://pebx.pl/t/op-com-opel-diagnostyk... Poczytaj. http://astraklub.pl/ Poczytaj.
https://www.youtube.com/c/TomFIX/videos Na tym kanale patrzyłeś?
Jak nie masz czym to na plaku i luzowanie wężyków przy wtryskach.
Ryżowym opcom ogarniesz tylko cd30 mp3 i gida musisz mieć carpass do zestawu. Cida i cd70 nie rozlogujesz ryżowym opcom.
Opcomem tego nie ruszysz. Potrzebny jest odczyt eepromu ze sterownika. Potrafi to np carprog. Jak nie masz skąd go wziąć to odezwij się na PW.
Sprawdziłem miernikiem i dodatkowo sprawdziłem zasilaczem, to każdy klika, tylko ten jeden nie i nie pobiera wcale prądu przy podpinaniu zasilacza.
Interfejsem diagnostycznym Opcom lub Tech.
Czasami wystarczy OPCOM, innym razem ABRITES, lub zwykły programator i odczytać pamięć 93c66 z BCM i policzyć.
Nie pamiętam czy opcom ma funkcję wykresu ale należało by zrobić na wykresie prędkość z 4 czujników abs.
Tym opcomem nie zakodujesz tych wtrysków w tym silniku. Masz wybrany z13dth który ma zupełnie inny sterownik. Ciesz się że opcom nie uwalił ci epromu w tym nowszym Magneti Marelli.
Opcom nie ogarnie tego radia Na pewno zrobi to MDI. Sprobyi
Myślałem że tym opcom oprogramowaniem dam radę to zrobić. Dziękuję za pomoc. Dasz radę.
Najważniejsze żeby miał prawdziwy procesor PIC 18F458, wstawiają podróbki i interfejs dział nie stabilnie sam kupiłem kiedyś taki i czasem są z nim problemy. http://blog.obd2diy.fr/2015/09/17/modifi...
tak, wyświetlacz jest zalogowany i dlatego masz headunit safe. skoro opcom nie daje rady to bez techa się nie obejdzie.
Sprzedam interfejs op-com , wersja interfejsu v.1.39 PL Funkcje: - kody błędów odczyt kasowanie - dane z czujników na żywo - programowanie kluczy - adaptacje - aktywowanie nowych modułów - wiele innych kontakt bestb(malpa)wp.pl cena 200zl http://obrazki.elektroda.pl/8420210200_1... Czy to jest wersja A czy B , czy będzie działać z astrą...
Sposób jest, aktywacja dodatkowych funkcji w serwisie, opcom raczej tego nie ogarnie.
Opcom i carpass 10minut roboty. Często w tych opałach się tak działo , jak był słaby akumulator.
Opcomem tego nie zrobisz bo ma problemy z ta funkcja
Programowanie potrzebne, immobiliser w liczniku. Tech 2 się kłania albo OPCOM.
Opcom ,Opelscanner ,(oczywiście tech2 i mdi), delphi ds150 , texa , kts i inne uniwersale bez problemu , tylko zwykłe skanery OBD nie działają..
(at)tom_g_g Czy po wymianie chińskich układów TJA 1050 ( plus nowe połączenia) i ATMEL ATA 6561 coś się zmieniło? Na przykład połączyłeś się w samochodzie z jakimś sterownikiem z którym wcześniej nie mogłeś? Chodzi mi o "can". Pomijam linię "L" ,bo u mnie ten układ jest jakoś tam "podłączony" Pytam bo nic nie "grzebałem" przy chinolu i miałem problemy...
To podłączyć kontrolkę silnika i chociaż kody błyskowe. Tak jest diagnostyka po lini K i potrzeba interfejsu i programu. Może to być OpelScanner albo OpCom. Wtedy można podglądać parametry z czujników na żywo. PS C16SE to właśnie OBD teraz obecnie mamy OBD-2 (a dokładniej EOBD)
ale to nie ma nic do odblokowania, trzeba wrzucić oprogramowanie na pamięć radia programatorem jeśli płytą nie idzie. OPCOM czy tech2 tutaj nic nie da.
Podłączałeś go do interfejsu dedykowanego do opla (np opcom albo tech2) czy do uniwersalnego kombajnu ?
Nie znam się dobrze na klimatyzacji, ale czasem czujniki temperatury nie pozwalają włączyć klimatyzacji, sprzęgło spina sprężarkę? Nie ufaj delphi w 100% czasem w nim coś jest a fizycznie nie działa lepiej opcom byś to zdiagnozował.
witam poszukuje opcom do opla zafiry b 1.8 czy musi być jakaś specjalna wersja czy pasuje kazda ?
Może kup OPCOM - tani i wiele może.
Opel jest bardzo prosty do ogarnięcia. Wystarczy zwykły opcom. Nim wyciągasz pin z licznika a potem przypisujesz nowa pastylkę w module immo. Moduł immo jest na stacyjce nałożony. Jeśli masz w okolicy osobę która dorabia klucze samochodowe to oni często dojeżdżają do klienta. Może też być elektryk samochodowy też powinien ogarnąć
Naprawiłem kabelek i zaprogramowałem nowy kluczyk. Przy okazji spisałem sobie konfigurację CIM gdyby padł i była potrzebna jego wymiana. Udało się naprawić bez kupowania nowych przekaźników i czekania aż przyjdą :) Opis naprawy - wstępna analiza Rozebrałem obudowę i przemierzyłem multimetrem cewki, na wszystkich taki sam opór, bodajże 65Ω. Sprawdziłem...
Ten programator już 20 lat temu stwarzał problemy gdy próbowałem programować pc16f84. Problemem była słaba wydajność prądowa niektórych pc-tów jeżeli chodzi o porty com. Po prostu com się nie wyrabiał prądowo i zamiast 12V w momencie programowania przy pomiarze pokazywał ok 7V. Na innym kompie działał poprawnie, ale to była loteria. Dlaczego nie kupisz...
Poszukaj takiego np. na mhh : OP-COM_200603a_EN_Pro_v20830_Free4All
W skrzyni wybierak biegów , pedały + pompa sprzęgła , przewody sprzęgła w zależności od modelu wysprzęgnik (siłownik w skrzyni) , kodowanie tech , mdi lub opcom , zbiorniczek płynu hamulcowego musi mieć wyjście na zasilanie pompy sprzęgła i pewnie jeszcze jakieś drobne głupoty ..
Dzięki, a czy zwykly kabel obd wystarczy, i jaki soft bedzie potrzeby do odczytania kodu immo Uniwersalnymi kablami tego sie nie zrobi, najlepiej zrobic to interfejsem, jak i oprogramowaniem typowo do opla, np opcom.
Witam. Auto zostało naprawione , 3 dni od mojego poprzedniego posta. Najpierw pożyczyłem i później kupiłem używany interfejs I oprogramowanie w wersji Op-com Prof 160115a PL. Właściciel magazynował go i nie używał, trafiło mi się jak przysłowiowej "ślepej kurze ziarno". Operacja trwała 1 minutę. Licznik bez problemu dał się wylogować oraz zalogować...
Ten z końcówką A jest źle odczytany, pozostałe dwa są odczytane poprawnie i są identyczne. PIN: 5443 VIN: W0L0......1969 Zanim zdemontujesz swój CIM to spisz sobie konfigurację dla wszystkich prędkości CAN, nr klucza, oraz VIN ze starego CIMu to to trzeba będzie przepisać do nowego. OPCOM daje radę przy wymianie CIMu.
Potrzebny OPcom.
Pytanie jeszcze czy piloty w ogóle nadają, świecąca diodka o niczym nie świadczy. Ale tego bez odpowiedniego testera nie sprawdzisz, OPCOM też chyba nie pokazuje czy, i jaki kod odebrał. Jeśli masz OPCOMA, i piloty rzeczywiście są od tego samochodu, to jest szansa je z powrotem przypisać. Nie można tylko używanych kluczyków dopisać do innego samochodu....
Żadna pętla immo, czy piny przy sterowniku. Brak połączenia to albo brak zasilania na ECU albo ECU uwalone bardzo częsta usterka w tym aucie. Opcom przypisze sterownik ale jak zrobisz to nieumiejętnie to transpondery będziesz miał do kupna. Procedurę znajdziesz w sieci. W oplu przy braku części składowych immo w tym przypadku ECU rozrusznik nie zakręci.
Jak dobra firma, to nic nie trzeba programować po regeneracji, dopytaj. Astra F, G, H, J czy K? Diesel, benzyna, Multec, Simtec, Bosch, Denso?
Ciekawe, czy ktoś podejmie z przeglądających , temat. Zawsze mogę uzupełnić wątek o potrzebne informacje. Czy odczyt z raportu opcom. Dodano po 17 Ciekawe, czy ktoś podejmie z przeglądających , temat. Zawsze mogę uzupełnić wątek o potrzebne informacje. Czy odczyt z raportu opcom.
Pachnie problem z imobilizerem i przyległościami (moduł, antena, ewentualnie komunikacja) (tym fabrycznym, w kluczyku) swoją drogą piszesz że robi "pyk" i nic, a dalej wynika że kręci i jest w stanie zapalić na plaku? Czy ty dajesz tego plaka i potem odpalasz go na pych? Ja niedawno kupiłem jakiś chiński kabel typu OpCom do swojej Vectry 1.9CDTI i pokazuje...
Gdzieś po prostu uszkodzona wiązka wolnego CAN. Jakoś jeszcze wszystko działa bo wolny CAN może pracować jednoprzewodowo.
Witam sam często pracuję na AutoCom , na starych wersjach i nowych.Są oki ale może masz ty lub znajomy interfejs pod OPcom( lub Kline vag bo podchodzi) byłby dedykowany bo nie wszystko jest na autcom. Program na necie lub w bazie elektrody.Nie napisałem wcześniej co do katalizatora ale jak masz możliwość to dla świętego spokoju zrób analizę spalin.
Opcom + pin z carpass.
Właśnie wpisywałem ten pin i za każdym razem wyskakuje że jest nieprawidłowy. Operację przeprowadzam Opcom-em.
Jeśli odpalałeś nowy soft na chińskim kablu, to wysypał się PIC. Jak masz programator i chęci to go postawisz, jak nie, to musisz znów dać zarobić panu PingPong.
A EHU widzi owe przyciski?
Niewielka różnica widać ja gołym okiem Interfejs to układ który łączy auto z PC. Tester to urządzenie które diagnozuje auto bez użycia PC. Interfejsy są tanie, testery są drogie. Do swojego auta możesz kupić interfejs działający z programem o mylącej nazwie tech2 – tani, lub drogi tester TECH2. Najlepszym zakupem jest OPCOM cena około 3000 zł...
A gdzie to znajdę? OPCOM V5?
Bo tu potrzeba MDI albo OPcom.
Jeśli w twoim opcom okaże się że masz pic nie org to nici z twojej zabawy Zapisano foto op com
Oczywiście lexia i diagbox no chyba że opel przed 2018 to jeszcze MDI i GDS (ew. opcom - sam opel )
OPL Monitor na smartfona OPCOM made in ... ;-)
Dzięki wielkie. Myślę, że jest właściwy, bo do modułu REC pasuje, ale do CIM już nie zaakceptował. Być może jest zablokowany albo chiński opcom coś szwankuje.
Musisz podjechać do kogoś, kto ma interfejs diagnostyczny, najlepiej Opcom i zrobić programowanie.
Znnajdz datashet tego BA ( http://obrazki.elektroda.pl/1736080100_1...
Potrzeba co siły człowieka do wykonania pomiaru bo samymi pieniędzmi za jakieś gadżety tego nie naprawisz . Ten OpCom do Corsy nie przyda Ci się na pewno więc radzę odstąpić od zamówienia jeżeli się da. Zwłaszcza że nie występują błędy DTC powiązane bezpośrednio toteż usterką powinien obejrzeć elektronik taki z prawdziwego zdarzenia żebyś potem nie...
Witam. Ja znalazłem coś takiego. opcom-schemat, 1,39.zip - program.
witam czy temat aktualny ? Mam zafirę A 1,8 na gazie z 1999 roku , czy mogę sczytać, kasować błędy oraz diagnozować mój samochód tym interfejsem? I czy sprzedajesz na allegro ? Jak co to podaj linka Z góry dzięki Pozdrawiam Piotr
Oryginał OPCOM zakoduje wszystko , i odczyta PIN z auta , ale nie poczyta ze sterownika , chyba że będziesz miał specjalną wersję tego urządzenia (inżynierską) to będziesz w stanie zrobić całość .
Sorry zapomniałem dodać że mil...
Czy do ustawienia świateł potrzebny jest oryginalny opcom albo tech? Na ali można dostać tani chiński opcom. Wystarczy do tego? jeśli sprawny to da radę jak najbardziej ..
niestety nic nie daje. Dziś zainstalowałem u znajomego na windows 7 i wszystko smiga jak powinno Pod windows 7 kabel wykrywany od razu jest jako OPcom po instalacji sterowników normalnie łączy się z programem. Chyba nie zostało mi nic innego jak przerzucić sie na win7
A czujnik pedału hamulca widać w parametrach?
kogo w okolicy Tomaszowa Mazowieckiego możecie polecić i jakim programem (opcom)?
Poczytaj http://blog.obdii365.com/2022/02/22/free...
https://www.youtube.com/watch?v=EsP07FYG...
Nie rozpoznaje cię kluczyka. Albo się imo posypało. Masz opcom to działaj.
Witam. Jak w temacie. Niestety nie znalazłem sam, więc proszę Was o pomoc. Mianowicie, 226E 51N22 lub 226 25K 828 jest to najprawdopodobniej kondensator pochodzi z interfejsu OPcom. To jest ten pod oznaczeniem C20. Dziękuję i pozdrawiam. http://obrazki.elektroda.pl/3709460800_1... Tuż pod diodą d2 obok białej wtyczki z dołu.
Delphi i autocom mogą się tylko z silnikiem.Sun pdl 8000 abs i srs jako isuzu poszło.
Możesz coś więcej napisać. Czy z silnika 1.8 do 1.6 mogę przełożyć? Czym zrobić kodowanie, bo opcom raczej takiej funkcji nie ma.
Przypuszczalnie problem z silnikami nastawnika biegów , diagnoza tech2 (opcom) i test nastawnika + podgląd listy danych ...
Dzięki, ale niestety nie działa. Niby opcom przyjmuje kod (w sumie każdy dowolny, jaki wpiszę), ale display safe nie znika.
piotrekwoj1 , opcom na stole połączy się z radiem czy z pliku wylogować? Ewentualnie kupię za grosze cd30 ale czy wskazania klimatyzacji będą wtedy?
Sporo ludzi zakłada tutaj posty bo coś wyczytali ale nie chciało się więcej,więc zakładają post czekając na gotowe rozwiązanie. Super będzie jak zmienisz i pokażesz to "bardzo"potomnym.
Opcom - wymiana pompy wysokiego ciśnienia.
Cześć. mamy Vectrę C z sinikiem 1,8 , w której zapala się check i występuje błąd P0170(12) i okresowo błąd wypadanie zapłonu w cylindrze 2. Jadąc na dwójce na wolnych obrotach opcom pokazuje masę powietrza 9kg/h i korekty częściową -38, a pełnego obciążenia -45. Załączam plik excela z prośbą, czy mógłby ktoś z Was rzucić okiem i podpowiedziec, gdzie...
Mam problem w Actros MP2 2005 rok. Po przejechaniu do przodu paru metrów nie wrzuca biegu do tyłu, po restarcie klemy z akumulatora idzie wrzucić bieg do tyłu. Błędy mam w skrzyni i tacho: GS 5240 GS 1302 GS 8091 Na desce rozdzielczej błąd tacho Ins 0F14 Nie sprawdzałem tacho, ale w ogóle nie świeci i nie ma połączenia z licznikiem, nie wyświetla też...
Problem rozwiązałem w taki sposób że kupiłem używany OPCOM z wersja 1.39
Jutro zawioze go na komp i zobaczymy jakie błędy sypnie. Zapewne identyfikatory środowiska UEC i REC, pewnie jeszcze tego modułu za bezpiecznikami w kabinie, możesz sam to wszystko poprzekładać i auto odpali ale potem będzie konieczna konfiguracja wyposażenia techem bo opcom się wyłoży i pewnie jeszcze coś w aucie udupi, pozakładaj to co powymieniałeś...
Po dlugotrwalym postoju auta (wyladowaniu akumulatora) sa problemy z modulem nadwozia, nie dzialaja piloty, centralny, automatyczne swiatla. Opcom wchodzi w ten modul (jest jeden blad "na magistrali can jest wiecej sterownikow niz zaprogramowano) ale nie przyjmuje security code i nie mozna zaprogramowac kluczy i opcji. Czy Opcomem da sie zresetowac...
Chcę sprawdzić używany moduł czy OPCOM da rade zmienić konfigurację. Pierwszy raz trafiłem, żeby mój OPCOM wywalił błąd przy próbie wejścia w konfiguracje wariantów i komunikacji. Normalnie łączy się z BCM, widzi parametry. Chcę sprawdzić na innym BCM, żeby wykluczyć winę interfejsu, samochodem na chwilę obecną nie dysponuję.
jak zmienic język polski na trwale opcomem ustawilem polski na wyświetlaczu komunikaty sa po polsku , wystarczy ze wejde w settings i pl znika i pojawia sie angielski
Witam Kolegów. Mam problem z interfejsem Opcom, nie chce się komunikować ze wszystkimi modułami. Test interfejsu przechodzi normalnie, więc sterowniki chyba są ok3. Wersja firmware 1,99 System Windows 10 Pro x86. Pacjent Vectra C 2007r 1,9cdti. Gdzie może być problem?
Witam, Opel Meriva 1.6 XEP, 2006r., przebieg 193kkm PB+LPG Od momentu zakupu auta (01.2023r) dokuczają pewne problemy, mianowicie długie kręcenie rozrusznikiem. Usterka sporadyczna, bez różnicy czy ciepły, zimny, raz pali na widok kluczyka a raz trzeba dłużej kręcić (ok 5-7sekund). Dodatkowo wypadanie zapłonów, silnikiem szarpie, z rury wydechowej słychać...
Zobacz w BCM (np OPcom) czy konfiguracji CAN występuje licznik.
Opcom nie ma opcji programowania w tym module ,co wiecej brak blokow pomiarowych! Universalne testery tez nie daja rady.
Jeżdżę tak najgorzej to wieczorem jak ktoś jedzie za mną na ledach lub xenonie to widać te kopcenie. Najprawdopodobniej przepływomierz coś mi pokazuje rozbieżne pomiary. Nie mam żadnych błędów. Czy ktoś ma wartości przepływomierz ? W opcom
Witam Ostatnio demontowałem przedni zderzak w Zafirze B celem zrobienia poprawek lakierniczych. Zdemontowałem też przednie lampy (xenony) celem przeczyszczenia styków środkiem do tego celu przeznaczonym. Po ponownym zamontowaniu lamp i zderzaka wszystko działa tak jak należy jednak na desce rozdzielczej miga żółta lampka. Podłączyłem OpComa i w sekcji...
To sprawdź czy "opcom/REC" widzi naciśnięcie przycisku na klapie...
Witajcie! Chciałem podłączyć mojego Opla pod kompa, posiadam interfejs VAG KKL i program OpCom. Słyszałem że bez problemowo podłącze auto pod kompa ale mam problem, a mianowicie laptop wykrywa interfejs, instaluje sterowniki ale program go nie widzi. Co robie źle? Co powinienem wiedzieć?
Op com po podpięciu pod samochód nie łączył się z ecu. Po odłączeniu dioda zielona w opcomie świeci się ciągle. Co może być przyczyna i jak to mogę naprawić. Czy świecąca się ciągle zielona dioda może być przyczyna że nie łącze się z komputerem w samochodzie?
A czy opcom widzi to? Launch tego nie widzi
Usuń link bo łamie regulamin forum. To nie jest tech 2 tylko jest to kabel za 20zł z przeklejoną naklejką i dołączonym starym softem z internetu. Tech 2 to ten za 2.5 koła. Opcom będzie tańszy. Dodano po 5 Opcom nie jest drogi tylko trzeba wiedzieć gdzie go kupić. Tyle mogę powiedzieć.
opcom opcom opcom programowanie opcom zasilania
7300gt sonic kosiarka tania stare oznaczenia łożysk
czujnik mikrofalowy czujnik mikrofalowy
Rozmiar wtyczki zasilacza do laptopa Zin 13 14 1 Pralka Indesit zatrzymuje się przed płukaniem na dłuższych programach