Jeśli nie tacho to pewnie programator
Programator do rozebrania i wyczyszczenia styków trochę upierdliwa ale do zrobienia ;) A do obrotów tacho i kostki sprawdź.
Sprawdż tylko czy są takie same wyjścia silnika,chodzi o tacho
Może to coś na trasie od tacho na silniku do programatora. Wydaje mi się że niektóre elektroluksy wywalały błąd dopiero po kilkukrotnym pojawieniu się problemu. Kiedyś miałem taki problem że gdy tacho osiągnęło temperaturę 50 stopni do dostawało przerwę i obroty na maksa. Błędu nie było.
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Jaegera tym sprzętem nie poczytasz , ewentualnie Vag tacho albo na stół i programator.
nie kłóćcie się ;) , przyczyna była dość prozaiczna upalony styk w programatorze, tacho i szczotki ok moduł chyba też (na oko)
Phiter. Nie, że stale w jakimś miejscu przestaje kręcić. Po prostu w trakcie wirowania coś jakby zgłubiło łączność i bęben przestał się kręcić (jakby mu kabel odpadł). Żadnych widocznych innych problemów - z programatorem, tacho, pompkami, termostatem, paskiem, szczotkami, czy zapachami spalenizny, itp.
uszkodzone tacho lub triak silnika w programatorze ale F06 to uszkodzenie tacha pękł magnes lub jest luźny
a jakie urządzenie radzicie? Jeśli masz zamiar zainwestować w urządzenie tylko do odczytu pinu, a później pójdzie na półkę - lepiej zlecić to osobie która ma sprzęt i zajmuje się tym na co dzień. Do odczytu potrzebny jest np. interfejs Vag-Tacho, programator (np. EZP2010, Revelprog-IS) pamięci z obsługą układów serii 24XXX, 93XXX, ta druga opcja oczywiście...
Przy pozycjach 1 i 3 mogę pomoc.
Zacznij od programatora.
czołem! sprawdz tacho na silniku ,szczególnie magnes. pozdrawiam TFX
Jeżeli silnik jest sprawny (szczotki, tacho, pasek napędowy), to czeka Ciebie wymiana programatora.
Czytane programatorem czy Tacho bądź Commanderem?
Czy triak to element na płytce programatora, a tacho na silniku?
Witam. Dociśnij piny kostki silnika na programatorze ewentualnie tacho na silniku się przegrzewa. Pozdrawiam dosiego roku.
Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
Sprawdź prądniczkę tacho na silniku połączenia od tacho do modułu, zobacz czy magnes tacho nie jest poluzowany, obejrzyj moduł czy nie ma wypaleń, zimnych lutów itp..
Tego sinik nie wypalił. Podłaczony jest do N i F. Do tych na obrazku podłączone jest zasilanie, programator i tacho.
Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia od silnika do modułu, prądniczke tacho, triak silnika na module.
To może zamiast coś wymyślać od nowa skopiuj to co masz w oryginalnym programatorze?
Tylko moja Actią działa Tachografy mają znormalizowane wtyczki i znormalizowane sygnały na wtyczkach. Czasami konieczna jest zmiana ustawień programatorem, ale nie jest to skomplikowana operacja. Tu masz przykład (dla tachografu Stoneridge) jak te ustawienia mają wyglądać dla Iveco Daily: https://www.bgsc.dk/Files/Files/Datablad...
Wyżej wymienione rezystory nie pracują w blokadzie drzwi, lecz w dzielniku napięcia prądnicy tacho. Zwarcie termistora w blokadzie drzwi powoduje przepalenie ścieżki wspólnej masy prądnicy i blokady. W wyniku tego uszkodzenia napięcie sieciowe poprzez uzwojenie prądnicy pali jej dzielnik rezystorowy, diodę DS3- 1N4148. Może uszkodzić się również uzwojenie...
Silnik (prądnica tacho) lub wysterowanie silnika w module (zwarte) daje takie efekty.
Postaram się pomóc jak ktoś chce Dodano po 47 na pw Dodano po 7 Jak macie uwalone interfejsy od 908 to walcie śmiało
Wkręć sobie magnes prądniczki tacho silnika, najlepiej na damski lakier do paznokci... Pozdrawiam.
szanowni Panowie dostałem od znajomego pralke Hoover wse130 która mu automatycznie przestała działać.Po rozebraniu na płytce programatora znalazłem wypalony rezystor który jest związany z tacho.Niestety nie znam jego wartości zaczyna się od brązowego paseczka a reszta wypalona.Prosił bym o pomoc jeżeli któryś z szanownych kolegów dysponuje schematem...
Trzeba multimetr nastawić na 200V AC i mierzyć na złączu silnika (kabelki od tacho cienkie) obracając kołem pasowym bębna. Powinno pojawić się napięcie podczas obracania. Jeżeli będzie napięcie to trzeba tak samo zmierzyć na wtyczce programatora bo może kabelek dostał przerwę. Jeżeli nie będzie napięcia to trzeba sprawdzić tacho-cewkę czy ma rezystancję...
Silnik już wyciągałem, podłączałem go pod 230V przy pomocy regulatora obrotów wykręcałem większą ilość obrotów niż to robi pralka. Tacho generowało to co pamiętam do 60-70V? Jeśli nawet to co może być w temacie tacho źle, że programator, źle interpretuje napięcie z niego pochodzące?
A ten kabel to akurat mam i chyb każdy dostał w zestawie. Ale środek jest pusty. Ciekawi mnie czy wystarczy tylko podłączyć i będzie działać czy jest totalna lipa używania digatacho jako programatora.
Sprawdź silnik poza pralką oraz sprawdź czy tacho daje napięcie.
Wredny producent nie dość że nie ponumerował przewodów to jeszcze wszystko w jednym kolorze!! Jakbyś wlączył myślenie to dwie skrajne 2 żyłki są od tacho i wystarczy je wpiąć tak by było zgodność z wtyczką sterownika to następne tak by była zgodność pomiędzy kolejnymi przewodami we wtyczkach i po temacie. Zacznij od ustalenia które we wtyczce programatora...
Pomierzyłem silnik na wtyczce od strony programatora i tacho bez zmian 50-70Ω, i dwa obwody po kilka Ω to uzwojenie i szczotki? Dzisiaj zamówiłem mimo wszystko nowe szczotki i blokadę drzwi to wymienię jak przyjdą. Komutator nie jest zmęczony, ale przemyłem go spirytem bo był czarny od szczotek. Luty na płycie sprawdziłem już wcześniej i przelutowałem...
To u góry to prądniczka tacho. Tego nie podłączasz. Dzięki niej programator wie jakie obroty ma pralka. Masz tylko 4 przewody dwa od stojana i dwa od szczotek czyli wirnika. Łączysz w szereg zasilanie do szczotki z drugiej szczotki do stojana i drugi koniec stojana do zasilania. Zamiana miejscami zasilania szczotek zmieni kierunek obrotów. Silnik będzie...
No i to zasadniczo zmienia postać rzeczy. Interesuje Cię błąd E22. Generalnie silnik pracuje poza kontrolą układu tacho. Na forum znajdziesz tonę informacji o tym problemie. Aha, i ten kondensator zostaw w świętym spokoju.
To w końcu generuje czy nie , sformułowania "podaje" nie rozumiem. Przemierz sobie silnik z poziomu złącza przy programatorze. Na M71 i M72 masz obwód tachoprądnicy.
bardzo dziękuję za podpowiedź,tylko nie jestem mocny z angielskiego,a jest to obrazek i nie da się wrzucić do tłumacza.z tego co zrozumiałem muszę szukać w tacho lub w przewodach łączących do tacho.Przemierzyłem miernikiem wszystkie luty w tacho i według mnie jest wszystko okej,w przewodach między tacho i programatorem jest też okej.czy może być problem...
Potrzebuje skorygować wartość przebiegu miałem kapitalny remont silnika i chciałem ustawić inny przebieg. Mam zegary VDO nie komunikują się przez złącze diagnostyczne samochodu. Używam interfejsu tachopro tylko nie wiem dokładnie gdzie się podpiąć. Słyszałem, że się podpina w czteropinowe złącze pod licznikiem, ale nie wiem które piny. Proszę o pomoc....
Zimny lut lub pęknięty rezystor w obwodzie tacho programatora, trzeba go wymontować i zanieść do elektronika do naprawy.
Jaka amatorszczyzna!!! Zapomniałem tylko dodać że pali "TYLKO z podłączonym programatorem" (wszystko inne odłączone cewka tacho również). jak odłącze programator to nie pali. pozdr. Zapomniałem dodać, że cewka ma jak dobrze pamiętam około 100ohmów.
Masz wszystkie wtyki w programatorze to pomierz silnik czy są wszystkie uzwojenia i tacho bo żeby pobierała wodę to jak test sinika negatywny to nie ruszy program. Ta linka służąca do sterowania dyszą wody to ma napęd z krzywki programatora a jeśli ma problem z ustawieniem programatora po wybraniu to problem w programatorze i= tam też mogą być zimne...
Uszkodzony silnik i obwód tacho na płycie.
Tak: zworka powoduje gwałtowny start silnika. Pradniczka ma przejście, dalej nie patrzyłem, bo aby silnik ruszył choć pół obrotu, to chyba wystarczy przejście na prądniczce..? Co do reszty, to z powodu braku schematu nie wiem ,gdzie są rewersy w programatorze i zasilanie modułu: ale sprawdzę, czy TDA dostaje zasilanie. 1. Sprawdź, czy prądnica tacho...
Licznik motometer dlatego masz problem z z zczytaniem wsadu...z oporami czyta go vag-tacho albo wylut i programator
Witam Mam problem z powyższa pralka co prawda ma ona 10 lat bezawaryjnej pracy, mianowicie pobiera wodę (możliwe ze więcej niż powinna) i startuje na parę sekund z wysokimi obrotami. Od dwóch dni przeglądam forum podobnych tematów jest mnóstwo... Sprawdziłem: - hydrostat (dmuchając przestaje pobierać wodę); - triak ponoć ok (wymontowałem programator,...
Witam, Od pewnego czasu pralka zaczęła "skakać", a nie skakała nigdy. Czasami pranie przebiegało bez problemów ale coraz częściej ze "skokami". Sprawdziłem sprężyny, amortyzatory, wypoziomowanie - wszystko OK. Dzisiaj Pralka "skoczyła" i pojawił się błąd F06 - czyli Tachometer failure (no motor movement detected. Przeczytałem wszystkie posty opisujące...
Co prawda ale nie jednoznacznie wskazuje to na problem z silnikiem , pomiar tacho na opór faktycznie zadziwiający, dopóki nie wykluczysz programatora to ciężko coś tu stwierdzić Tacho mierzone przy odłączonej kostce silnika?
Konstrukcja programatora uwzględnia nie tylko pracę silnika ale również pompki, zaworów, blokady, itd. Potrzebne są tez impulsy z tacho do programatora- wtedy jest to dla niego informacja o poprawnej pracy silnika. Skup się raczej na naprawie lub wymianie programatora.
Skoro silniki sprawne Jak je sprawdziłeś? Może z obwodem tacho Od tacho silnika idą dwa przewody do programatora (sprawdź ciągłość), na programatorze po liniach w kierunku procesora sprawdzasz elementy SMD i przejście pomiędzy nimi. Sprawdzałeś to, co wcześniej pisałem?
komplet 1200zł bmw pasoft scanner 1.36 multitachopro v1 + v2 programator licznikow renault jaeger programator licznikow peugeot 106 , citroen saxo programator liczników vag tacho usb 1.65 vag airbag reseter (pracuje bez komputera) programator motorola hc05/08/11 airbag&immo database (baza z solucjami dla immo i airbag)
Przeważnie tak się dzieje ,jak w opisanym temacie. Jeżeli naprawisz programator i wymienisz tacho ,to daj potem dużą plastykową osłonę na silnik i uszczelnij fartuch na bebnie ,bo zaraz będzie powtórka.
Za mało danych, co się dzieje dokładnie, nie nabiera wody?, silnik nie kręci?, pozostałe programy działają? Sprawdziłeś podstawowe elementy, jak grzałka czujnik, potencjometr temp, tacho?
zaczęła energicznie kręcić bębnem i stawała, Moim zdaniem to nie wina modułu. Przyczyna tkwi w siniku a konkretnie - tacho.
To ,które wyjście do czego na jakim pinie jest programowane z programatora w zależności gdzie i w jakiej konfiguracji sterownik ma być zastosowany. Przynajmniej tak wynika z moich obserwacji ale nie miałem nigdy odczynienia z takim programatorem, wiec nie wiem co dokładnie i jak można zaprogramować ale programator taki istnieje . Czy ktoś może mi podpowiedzieć...
Prądniczka tacho,czyli silnikiem id programatora???
Witam Przejdę od razu do opisu usterek jakie znalazłem i usunąłem. Element który był przepalony został wymieniony mimo tego nic to nie pomogło-nadal włączał się serwis. Szukałem dalej przyczyny i znalazłem - uszkodzona cewka prądniczki tacho na silniku i 2 rezystory 13k łączące się z nią na programatorze. Po założeniu cewki tacho która kosztowała mnie...
Na programatorze przepaliła się ścieżka od prądniczki, ale z tym sobie poradziłem Tam nie tylko ścieżki się palą trzeba na module sprawdzić wszystkie elementy od tacho opory tranzystory no i sam procesor też mógł paść.
Czy zawołanie fachowca do pralki coś da ? Kupić nowy silnik (widziałem tą iskrę - programator jej przecież nie zrobił) ? Ad1.Zdecydowanie tak. Ad2.Dopiero jak ktoś to dokładnie sprawdzi.
W pralce została zalana wtyczka silnika oczywiście nastąpiło zwarcie i uszkodziło silniczek tacho, na płycie programatora wypalone R71, R72 które wymieniłem na nowe. Cewkę tacho wymontowałem z innej pralki Mastercook, ale z innego silnika obudowa identyczna cewki. Niestety, ale nie pracuje pralka dalej pobiera wodę, ale nie kreci normalnie tylko szybkie...
Witam. Mam kilka pytań odnośnie układu. Zapewne moje pytania mogą wywołać odpowiedzi w stylu "nie znasz się to nie rób" ale mimo tego prosiłbym o wyrozumiałość i odpowiedź. Zaznaczam, że odpowiedzi w google szukam od 2012 roku i dopiero ten temat cokolwiek wyjaśnił. Pozostałe kierowały zazwyczaj do google. Od 7 lat pracuję jako automatyk-programista....
Pralka jest ok. 5-letnia i nagle teraz przestał działać program wirowania. Czasami, zupełnie przypadkowo, uruchamia się - ale bardzo sporadycznie. Poprosiłem o pomoc serwis, sugerując im usterkę programatora, ale po jego wymianie na nowy nic to nie dało. Sami też nie wiedzą co może być przyczyną braku wirowania i po konsultacjach telefonicznych zasugerowali...
sprawdz szczotki silnika i tacho
Jesteś kobietą? Może programator poszedł spać? Albo silnik albo tacho na silniku.
A tacho , połączenie silnika z programatorem , programator ?
Moja siedemnastoletnia pralka w końcu odmówiła całkiem posłuszeństwa. Gdy włączam program, obraca na chwilę bębnem z dziwnym dźwiękiem (wydaje mi się, że chce dać za duże obroty) i przestaje. Na pustym bębnie przy programie odwirowywanie też wkręca na chwilę i przestaje. Jestem kompletnym amatorem jeśli chodzi o elektronikę. Chciałbym się upewnić, czy...
Do wymiany jest prawdopodobnie tacho pompy myjącej.
poczekaj troche spiepszą jakis licznik np. corsa c albo z immo w środku zaraz cena pujdzie w góre bo ten co bedzie po nich poprawiał nie krzyczy 50 a 10 razy tyle sam robie liczniki i nawet przy zczytaniu programatorem mozna wyłozyć licznik a nie wspomne o tacho , którym binu zapisać nie można (CHODZI O NIEKTÓRE LICZNIKI)
Do sprawdzenia jest kilka elementów np: grzałka, NTC, prądniczka tacho, szczotki..... ale najprawdopodobniej uszkodzony masz programator(moduł)
Najpewniejszy w tym przypadku jest programator i wylut pamięci. VAG TACHO jak i COMMANDER nie obsługują wszystkich liczników - druga sprawa jest taka że trzeba wiedzieć co się robi żeby nie narobić sobie jeszcze gorzej.
Rzecz ma się następująco: Wirowanie działa poprawnie - włacza się płynnie i działa regulacja prędkości wirowania. Ale... Przy obrotach rewersyjnych - po włączeniu zasilania załączają się poprawnie wolne obroty w jedną stronę, jednak po przełączeniu kierunku, silnik gwałtownie rusza po czym przekaźnik na module rozłącza styki. Historia się powtarza po...
Problem z silnikiem może mieć przerwę tacho.
Ale bład F06 nie oznacza bład czujnika NTC... tylko błąd F05 by się wyświetlał jak by był uszkodzony czujnik. F06 oznacza błąd tacho lub komunikacji silnika z programatorem, dodatkowo wyświetla się również błąd F27 co również oznacza problemy ze sterowaniem silnikiem ponieważ nie kręci się bęben. Sprawdziłem cewke tacho jest ok. Problem pojawia się...
Przed zczytywaniem nie byl lutowany, ja go delikatnie stacja lutowniczą wylutowałem i odczytałem programatorem Wilem 7.1. vag tacho miał problemy z odczytaniem.
Więc jeżeli nie pasuje Ci VAG TACHO to kup sobie programator. Tylko czy jest sens inwestować dla jednego licznika?
Moje przypuszczenia są takie : zaczęło padać tacho podając zbyt niskie napięcia więc programator rozpędzał bardziej silnik. Nie wiem czy sterowanie jest napięciowe (gorsze) czy prądowe ale przy braku zabezpieczenia maksymalnych wartości dla programatora (błąd konstrukcyjny) mogło doprowadzić do podania zbyt wysokich wartości i przyjarania uzwojenia...
F-06 to usterka tachometra ale jeśli programator nie potrafi odczytac prądu z prądnicy tacho , to też wyświetli ten sam kod dlatego jeśli jakiś kod podaje nam usterkę części a ona jest dobra to wtedy trzeba zwrócic się w stronę programatora bo coś mu się musiało "pomerdac"
Witam posiadam programator AKO typ 513 309 i są uszkodzone oporniki które idą do prądnicy tacho są przepalone i nie wiem jaka jest ich wartość może ktoś ma taki programator ? efekt był taki że pralka startowała na max obrotach i zatrzymywała się.
Sprawdź, czy jest sprawna prądniczka tacho.
Podejrzewam, że tacho wytwarza za dużo prądu, możliwe, że dlatego błąd od razu się nie wyświetla jak w przypadku przerwy na tacho. Jeżeli mam rację to dalszej użytkowanie może skutkować uszkodzeniem programatora.
Chodzi mi o zasymulowanie jakimś generatorkiem (przestrajanym) sygnału z prądnicy tacho, by programatorowi się wydawało, że widzi pralkę ? Programator "widzi" obroty silnika głównego jako częstotliwość napięcia z prądnicy tachometrycznej i na podstawie tego stabilizuje obroty sterując odpowiednio triakiem.
Witam, Ostatnio podczas prania pralka zatrzymała się z kodem F12 i pulsowały wszystkie lampki, wyjąłem z gniazdka i włożyłem z powrotem aby zrestartować pralkę. Włączyła się normalnie, pomyślałem że coś się przyblokowało, i włączyłem pranie, aby dokończyć pranie, po chwili było czuć swąd palonego kabla. Po zdjęciu tylnej osłony okazało się że wyciekła...
Poszukuję schematu lub zdjęcia programatora do pralki Samsung WF1804WPVH. Uszkodzeniu uległo gniazdo modułu tacho. Podczas ruszania wtyczką pralka wirowała lub nie włączała wirowania. Po wyjęciu programatora z żelu i zlutowaniu gniazda pralka nie wiruje, więc albo mam coś źle polutowane (potrzebny schemat), albo dodatkowo uszkodziłem programator przy...
Witam. Pralkę naprawiłem, był uszkodzony programator. W programatorze uszkodzone było sterowanie czujnika Halla (tacho) Temat zamykam. Dziękuje wszystkim za pomoc.
Warto sprawdzić prądniczkę tacho.
gdie szukac powodu takiego zachowania się pralki:brak obrotów bębna-po zdjeciu paska zaobserwowałem ,że w momencie kiedy powinien się włączyc silnik wykonuje tylko jakies pól obrotu i dalej nic . jak sprawdzic regulator RM130,tacho?? programator - od czego zacząć?! czy regulator pracuje tylko dla wirowania? czy dla prania równiez -może ktoś ma schemat...
jaką rolę w silniku spełnia tacho?? i jak go sprawdzić??
Prawdopodobnie coś jest nie tak ze stykami programatora - wszak mechaniczny. http://obrazki.elektroda.pl/3880829300_1... Tacho raczej nie ma nic tu do gadania. Zobacz, czy ten schemat http://obrazki.elektroda.pl/7954524200_1... podpasuje do wspomnianego wyżej sterownika silnika.
Sprawdź dokładnie silnik, cewkę tacho (całą wtyczkę silnika) i przewody na wtyczce silnika/tacha, a masz oprócz ścieżek uszkodzone rezystory R71 i R72 mają wartość SMD 133=13K :D https://obrazki.elektroda.pl/8578378400_...
Witam, czy mógłby ktoś mi podać wartość rezystora smd idącego od tacho do bazy tranzystora na płycie programatora ? Rezystorek odpadł bo nie ma śladów jakiejś awarii elektrycznej. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Na kostke od silnika czy nie jest wypalona, stan szczotek. Jeżeli kostka wypalona, usunąć wypalone elementy zastępując nowymi, wykonać pomiar tacho oraz oględziny modułu programatora, usunąć wyciek.
Szukam schematu programatora lub wartości rezystor w obrąbie prądniczki tacho.
W pralce j.w. po włączeniu zasilania pokazuje się pozdrowienie, a po chwili wyświetla kod E51 i odsyła do instrukcji. Sprawdziłem silnik, tacho, zdemontowałem programator, ściągnąłem wszystkie złączki z płyty, zmontowałem ponownie, znowu wyświetliło kod 51. Zdjąłem kostkę z blokady pokrywy, pomierzyłem na niej napięcia, zmierzyłem rezystancję na kostce,...
W ramach sprzątania. Okazało się, że programator jest sprawny. Przyczyna objawów były zużyte szczotki silnika. Silnik nie startował i prawdopodobnie brak sygnału z tacho silnika powodował zatrzymanie biegu programu.
Kup dobry programator, to więcej naprawisz niż uwalisz
Przy wylutowywniu układu który jest jest dość dobrze osadzony na płycie nieraz nie warto go ruszać bo narobi się większych szkód niż cięcie skalpelkiem ścieżki obok pada. kamyczek nie zabardzo rozumiem o co chodzi z tym etl programmer. Czy tobie chodzi o Tacho eeprommer.
Nie wiem skąd wiesz że to jest FB - a nie Fb ...a może F6 w tej pralce raczej trudno tak jak w kalkulatorze posługiwać się literami dlatego może to duże "F" i małe "b" co by oznaczało F6 a to już jest błąd tachometra i pralka nie będzie wirowała i zacznie się zatrzymywać sygnalizując awarię.... zdejmij "plastikową" pokrywkę z prądniczki "tacho" i zobacz...
Pralka pobiera wodę programator pracuje wypompowywuje wodę, ale silnik ani drgnie. Kondensator wymieniony czujnik tacho zwarty na krótko, miernik na tym tacho pokazuje napięcie 220V na jednym z przewodów kostki silnika też jest 220V na pozostałych pokazuje się okresowo 30V, a co sprawdzić dalej?
Planuje kupić oryginał tacho uniwersal + jakieś programatory tylko konkretnie jakie? (VP990 + Motorola, ST, TMS to wystarczy ?) chciałbym kupić to i mieć z głowy i powoli z tym ruszać. Skąd wziąść wsady ? gdzie je kupić ? Proszę o konkretne wypowiedzi.
Dobrzy ludzie ja z tej całej pralki mam tylko programator z żyjącym "sercem" firmy NEC nie mam więc dostępu do tabliczki znamionowej ani możliwości zmierzenia sobie owej prądniczki. Badam go sobie jak czarną skrzynkę usiłując dobrać sztuczne sygnały wejściowe by udawały pralkę. A może ktoś ma chociaż jej symbol względnie inne parametry. Na pewno jest...
tacho whirlpool sprawdzić tacho tacho whirlpool sprawdzi tacho kontrolka tacho
drzwi zmywarka candy transport kolumn pomiar częstotliwość xmega
hewalex sterownik hewalex sterownik
TEAC A-3440 – przyspieszone obroty po 10 minutach odsłuchu, serwo capstan, naprawa Audi Q5 8R 2.0 TFSI – wymiana pływaka z pompą paliwa, kodowanie, adaptacja, VCDS