Koledze (at)Megawe chodzi o regulator tzw. stratny, który zwiera przemienne napięcie wyjściowe alternatora do masy. Moim zdaniem lepiej byłoby zastosować dodatkowy prostownik półsterowany na tyrystorach i z niego uzyskać 12V.
Luźny pasek. Na początek sprawdziłbym napięcie na akumulatorze (11,5 - 12V) na wyłączonej stacyjce, a potem na uruchomionym silniku - powinno być około 13,5-14V. Po za tym należy sprawdzić prostownik i regulator napięcia.
W układzie z postu nr 3 wirnik nie jest MAGNESOWANY przez żarówkę a tylko podmagnesowany - czyli jest wzmacniany szczątkowy magnetyzm już istniejący w materiale wirnika. W poście nr 6 kolega zwraca zresztą uwagę że prąd płynący przez żaróweczkę jest zbyt mały do prawidłowej pracy alternatora ale pozwala na łatwiejsze i szybsze wzbudzenie alternatora....
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Czyli najlepiej wyciągnąć alternator? W zależności od jego lokalizacji - czasami można wymienić regulator bez demontażu alternatora. Lepiej jednak wyjąć i sprawdzić też komutator i okazyjnie łożyska. Jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną jak nie regulator? Kable, akumulator, słabe połączenie (śniedź itp), prostownik alternatora, uszkodzony wirnik...
Prostownik o którym pisałem wyżej w 7 poście działa wg stałego napięcia ( regulator alternatora ), mocno rozładowany akumulator może jednak przeciążyć transformator, stąd w obwodzie uzwojenia PIERWOTNEGO oporniki i kondensatory, dobrane, by nie przekroczyć maksymalnego prądu strony wtórnej. Można powiedzieć, że ten prostownik ma ograniczenie prądu do...
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
Cześć Do wymiany masz regulator napięcia. Jak wpiszesz w gogle model auta i silnik to od x ci wyskoczy. Nie wiem jaki masz dostęp ale czasami da się to zrobić bez demontażu alternatora. Oczywiście odłączamy klemy + i - żeby zwarcia nie zrobić No i baterię na 12h pod prostownik Dodano po 3 Regulator napięcia jest z tyłu alternatora.do niego są przykręcone...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Witam Umieszczę schemat dzisiaj jak go poszukam. Gdy podłączymy uzwojenie 380 V do 220V to zmniejszymy magnesowanie rdzenia i jednocześnie spadnie nam moc na wtórnym. Podstawowy parametr 45/s na liczbę zwoi. Transformator stanie sie " miękki" Napięcie wtórne zmienne mierzone miernikiem uniwersalnym 19 -21 V. Potem diody 2 lub 4 zależności od uzwojenia....
Alternator jest wytwornicą prądu 3-fazowego. Regulator reguluje ilość potrzebnego prądu oraz napięcie w granicach 12,5-14,5V. Diody służą tylko za prostownik i w żaden sposób nie ograniczają przepływu prądu, działają zaporowo w jedną stronę, tzn. przepuszczają prąd z alternatora w stronę akumulatora, w drugą nie. Jeśli są uszkodzone i przepuszczają...
http://obrazki.elektroda.net/35_12899479... Witam!! Chciałem się pochwalić, że udało mi się zaradzić problemom ze stabilnością napięcia w tanim dwusuwowym agregacie chińskiej produkcji takim jak ten. Jest ich pełno na allegro, łączy je niska cena i strasznie niestabilne napięcie. Udało się to dzięki pomocy Fiata 126p :-) Otóż w prądnicy agregatów...
Tak, jeżeli nie jest automatyczny to trzeba kontrolować, ale bez przesady. Pod koniec ładowania prąd przy tych prostownikach jest minimalny. W samochodzie regulator napięcia alternatora daje maksimum tego napięcia przez cały czas, gdy samochód jest na obrotach i nikt z tego powodu nie robi np. specjalnych przerw w jeździe (na rozładowanie) , albo nie...
Witam kupiłem MZ etz 150 z brakiem ładowania, pali się kontrolka a po przyłożeniu miernika do akumulatora ładowania faktycznie nie ma. Do tej pory posprawdzałem ciągłość wszystkich przewodów, bezpieczniki - wszystko ok. Sprawdziłem prostownik wszystkie 9 diod ok - przewodzą w jednym kierunku. Sprawdziłem uzwojenie stojana czy nie ma przebicia do masy...
Witam . Widzę panowie dla was się nie da tego zrobić . Ja natomiast twierdzę że się da . Może nie będzie to prostownik z regulacją prądu ale po naładowaniu akumulatora do wartości przy której regulator wyłącza wzbudzenie wyłączy też ładowanie akumulatora. Poniżej prosty schemat od przyjaciół za wschodniej granicy . Patent przetestowany i działa znakomicie....
Ładowanie 20 A na prostowniku półokresowym? Ktoś w tym BS oszalał? prąd łądowania po odpaleniu to 20A i spada i tyle co pomierzyłem Co ty za akumulatory używasz? Rozumiem jakiś 100 Ah zaraz po rozruchu może taki prąd przyjąć, ale przy typowym alternatorze samochodowym. Prąd po krótkiej chwili powinien ograniczyć się do kilku amperów, chyba że akumulator...
Jako wyłącznik prostownika - w momencie osiągnięcia napięcia14,4 V na lad. akum. możesz z powodzeniem zastosować regulator (14,4V) napięcia od alternatora z dołączonym przekaźnikiem o cewce 12 V a stykach na 220V. Styki zwierne włączysz w obwód uzwojenia pierwotnego transformatora zaś cewkę przekaźnika w miejsce wzbudzenia alternatora, zacisk masowy...
To i ja dołożę trzy grosze do tej uczonej dyskusji. Sprawa ładowania stałonapięciowego, jakie jest realizowane przy ładowaniu prądnicą, alternatorem lub zasilaczem impulsowym. Przeprowadziłem swego czasu takie eksperymenty przy ładowaniu napięciem 13.8, 14.4, 14.8 oraz 15.2 V. Przy ładowaniu napięciem 13.8V końcowy prąd ładowania wynosił 400 mA, przy...
Dlatego w ładowarkach jest jedno napięcie które sprawdzi się przy +35 stopniach i -10 . Zabawa w kompensację temperaturową ma sens w urządzeniach stacjonarnych i to przy dużych pakietach akumlatorów bo tam koszt szybszego zużycia przez za wysokie napięcie ładowania liczony jest w tysiacach albo dziesiatkach tysięcy złotych . Ta korekta temperatury w...
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne skoki napięcia w nominalnym zasilaniu 12 V. W rzeczywistości napięcie...
Tak, nie zajedziesz daleko. Musisz oddzielić samochody od fotowoltaiki i innych takich. Akumulator w samochodzie jest rozruchowy - podkreślę: ROZRUCHOWY. Nie służy więc do głębokich rozładowań, dawania prądu na telewizory, laptopy, lampy itp. On służy do chwilowego wykrzesania kilkuset amper i na tym się kończy jego rola (a przynajmniej zakres "obowiązków",...
Coś dziwnie zeznajesz... Zaczynam miec wątpliwości czy aby na pewno dobrze sprawdziłeś diody i uzwojenia. W zasadzie powinieneś mieć odłączony prostownik od uzwojeń aby zrobic rzetelne pomiary. Jednak wtedy od razu by wyszło że są dwie dodatkowe diody. Podejrzewam, że sa to Transile zabezpieczające diody główne. Uwaga Banana jest słuszna. Aby zastosować...
Czy iskrzy ??? Tzn. ? Czy iskrzy między przewodem a trzpieniem ??? Hmm. Sam regulator jest nowy w tym alternatorze. Tzn. alternator jest stary, włącznie z prostownikiem a wsadziłem tylko nowy regulator z nowego badziewnego chińskiego jak się okazało alternatora. Czy jest słaby styk w tym miejscu na płytce prostownika - hmm. Szczerze nie zmieniałem tego...
Swoją drogą to rzeczywiście kompletne niedbalstwo producentów samochodów, że nie potrafią zabezpieczyć instalacji przed odwrotnym podłączeniem baterii 12 V do pojazdu. Akumulator jak i każda inna część zamienna powinna być montowana przynajmniej przez ludzi którzy mają jako takie pojęcie o technice. Obok słupków jest jak wół napisane + lub -, na klemach...
Zawsze ci spadnie jak prostownik sie nagrzeje. Można rzeźbić i zastosować zewnetrzny regulator tylko to już mega drut .
(at)domin192 A gdzie go masz ? Masz zintegrowany blok T20 w którym jest prostownik alternatora i regulator napięcia.
Pisze na forum po raz któryś i nie mogę zrobić ładowania.Moja sprawa przedstawia się następująco. Wymieniłem szczotko trzymacz, REGULATOR NAPIĘCIA ALTERNATORA 12V MZ ETZ 250 251, Prostownik (zrobiony z 2 mostków prostowniczych 1000V 50A od ss , tak jak w tej instrukcji http://jawa-cz.site90.com/naprawa%20pros... ).Słyszałem...
Witam buduję prosty prostownik akumulatora do ciągnika. Moje trafo ma kilka odczepów od 14V do 19V. I tu moje pytanie, czy mogę użyć regulatora napięcia z samochodowego alternatora lub z chińskiego skutera? Taki regulator można kupić za parę złotych. Wtedy mógłbym przełączając odczepy regulować prąd ładowania. A regulator by dbał aby napięcie nie było...
Witam. Dostałem do naprawy prostownik oparty jeszcze na płytkach selenowych. Płytki są do wymiany , więc użyje zamiast nich mostka prostowniczego . Prostownik ma mieć możliwość rozruchu silnika , więc planuje użyć mostka 50A. Właściciel zażyczył sobie jeszcze ragulacje prądu ładownia . Czyli mam pytanie jakiego układu użyć ? Czytałem rożne inne tematy...
Wiatm. Mam pewien problem z podłączeniem alternatora do akumulatora, mianowicie gdy podłączyłem go do akumulatora i zacząłem kręcić wirnikiem alternatora na takich obroitach jak powinien chodzic -nastąpiło wyladowanie akumulatora. Proszę o jakikolwiek schemat lub pisemne wyjaśnienie która końcówka z wyjścia alternatora, do której końcówki akumulatora,...
Witam! Dostałem od kolegi alternator od autobusu (nie wiem jakiego) wraz z regulatorem mechanicznym (napewno pracował w komplecie z alernatorem). Chce to zamontować w maszynie rolniczej ale problem w tym, że nie jestem pewien jak to podłaczyć. Alternator ma nastepujące wyprowadzenia: - +24 V to wiadomo jak podłączyć - do akumlatora - szczotki (jeden...
Witam mam w esiaku instalacje pod prądnice i regulator z żuka koło stacyjki, mogę podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem pod wyprowadzone kable czy muszę ten drugi regulator zdemontować? Bo w tym momencie będą dwa regulatory podpięte na jednych kablach do alternatora czy to przeszkadza?
1. Zasilanie oświetlenia w normalny sposób, czyli z akumulatora, po stacyjce. Można dołożyć dodatkowy bezpiecznik, ew. także osobny wyłącznik oświetlenia. Według schematu wentylator jest zasilany z głównej linii AC z własnym bezpiecznikiem, to też należałoby inaczej podłączyć aby nie było dwóch bezpieczników połączonych szeregowo. 2. Zasilanie z uruchomionego...
Alternator samochodowy ma wbudowany prostownik a nowsze mają też regulator, jeśli chodzi o wydajność prądową to to masz szeroką skalę do wyboru, zastanawia mnie tylko ile mocy jest w stanie wytworzyć taka turbina... Ten który jest podanym linku posiada regulator napięcia.
Witam mam u siebie w maszynie instalacje 24V i kupiłem do niej alternator z regulatorem podłączył i to wszystko kumpel i jest problem kontrolka od ładowania na zapalonym siłniku nie gaśnie dokońca tylko się żaży sprawdzałem miernikiem i jest zamały prąd ładowania. Alternator ma 4 wyjścia dwa są to wystające śruby i są dwa wyjścia na wsówki na jednym...
Witam jak wyzej jak to wszystko spiac do kupy alternator,regulator, stacyjka,i wskaznik naladowania?? zeby dzialalo ladowanie prosze o pomoc i jakis schemat, ponizej zamieszczam obrazki Alternator: http://img77.imageshack.us/my.php?image=... Regulator: http://img464.imageshack.us/my.php?image...
Proszę o pomoc w podłączeniu alternatora i regulatora. Regulator z podłączeniem D+, DF, D- alternator DF, W, D+ i wiadomo B+ . Proszę o zrozumiałe wyjaśnienie podłączenia.
Mam problem ze sterowaniem stratnym regulatorem napięcia alternatora trójfazowego z magnesami stałymi. Stopień wykonawczy regulatora na tranzystorach polowych działa bez zastrzeżeń, więc nie będę go szczegółowo omawiał (mostek 3F z diodami Schottkiego w górnej i n-mosfetami w dolnej gałęzi, których diody pasożytnicze działają jako prostownicze), natomiast...
Witam Czy ma ktos lub wie gdzie mozna znaleźć schemat podłaczenia regulatora napiecia RNc12 Znajomy przerabia instalacje elektryczna i wywalił prądnice i chce ja zastąpic alternatorem. Z regulatora RNc 12 wychodza dwa przewody i nie wie jak podączyc i gdzie zółty i zielony przewód Pozdrawiam
Cześć! Mam pewne urządzenie, w którym nad wyraz szybko lecą regulatory napięcia. Jest to regulator elektroniczny, instalacja 24V. Z mojej wiedzy wynika że: Napięcie w instalacji przy uruchomionym silniku ma wynosić 28,4 do 28,9 V Alternator - choć to nie istotne - ma 60A wydajności prądowej przy tym napięciu Uzwojenie wzbudzenia ma rezystancję od 12...
Witam, czy może ktoś mi podpowiedzieć jak zmątować regulator napięcia??? Cały czas mam problemy z ładowaniem góra 13.2V, a im więcej podłącze tym bardziej spada (przy wyższych obrotach to samo) Czy dało by radę np. LM338 podłączyć w taki sposób, że nawet jeżeli odpalę wszystko co jest możliwe do odpalenia, żeby ten LM cały czas wyciskał z alternatora...
witam, mój problem polega na tym iż kupiłem alternator do c-330 z wbudowanym regulatorem, w zeszłym roku podczepiłem wszystko i jakoś działało, później spaliła się stacyjka i zaczął się problem. Wymieniłem stacyjkę. alternator mam podpięty w następujący sposób: + bezpośrednio z + akumulatora i rozrusznikiem, drugi wolny zacisk alternatora pod kontrolkę...
witam szukam schematu do regulatora napięć. Interesuje mnie gdzie i co na jakim elemencie stykowym powinno być; jakie nap jest podawawane na szczotki itp. Chce podłączyć regulator z alternatora samochodowego w zasilacz na transformatorze sporej mocy
Kolego już Ci to wszyscy tłumaczyli - Z TYM PROSTOWNIKIEM TEGO NIE ZROBISZ! Po pierwsze przy mocno rozładowanym akumulatorze musiałbyś oszukiwać prostownik "podciągając" napięcie na akumulatorze żeby od razu dał max prąd. Z kolei przy ok 70% naładowania musiałbyś sztucznie zmniejszyć faktyczne napięcie na akumulatorze żeby prostownik dalej ładował max...
Doskonale Cię rozumiem. Chcesz mieć pewność, że podłączone pod tą śrubę przewody na pewno są dobrze dociśnięte i przewodzą prąd. Była to jedna z pierwszych rzeczy jaką zrobiłem - sprawdziłem wszystkie połączenia. Kłopot mam z tym, że wcześniej ten alternator był podłączony przez słabego fachowca. B+ pociągnął dwoma przewodami. Jeden przez pozostały...
Witam! Mam Escort 1,3 i alternator G4X2A (A172-70) kontrolka ładowania akumulatora świeci im większe obroty tym jaśniej :) czasami gaśnie. W związku z tym posprawdzałem pasek, styki na kablach i wyszło na wymianę regulatora. W sklepie motoryzacyjnym dobrali zamiennik regulatora na lucas system. Problem jest taki że wszystko pasuje ale ze starego regulatora...
Witam. Mam taki objaw pracy alternatora. Zapalam silnik i mam za wysokie napięcie w instalacji. Na woltomierzu widać jak wzrasta wraz ze wzrostem obrotów. Zdaża się, że napięcie wraca do normy i jest stabilne (normalne). Jak przygazuję to znowu mam to samo. Rzuciłem się na regulator, ale wymiana w nim tranzystorów na nowe i sprawdzeniu reszty stan pracy...
WItam, ponieważ nie jestem zbyt ogarnięty w elektronice, a chcialbym dokłądnie zrozumieć zasadę działania regulatora napięcia w alternatorze mam kilka pytań: 1. po co dokładnie jest dioda D1 w schemacie 2. nie wiem czy dobrze rozumiem, ale w momencie kiedy na R1 napięcie osiąga wartość napięcia regulacji ( napięcia przebicia diody? ) wówczas t1 zaczyna...
Witam wszystkich Jestem posiadaczem ciągnika z silnikiem multicar m25 w którym jest ( tak mi się zdaje ) alternator z wbudowanym regulatorem napięcia - dodam że instalacja jest w tym ciągnika bardzo wybrakowana i dlatego nie mogę się nią zasugerować. Na dzień dzisiejszy jest podłączony ( akumulator 12v ) przewód zasilający plusowy do rozrusznika i dalej...
Witam! Czy połączenie akumulatora z alternatorem jest odpowiednie (patrz rysunek)? I jeszcze mam takie pytanie. Co należy podłączyć do alternatora w miejscu zaznaczonym na kolejnym rysunku? Za pomoc z góry dziękuję ;)
Wózek 30-letni w dobrym stanie technicznym. Napięcie mierzone w czasie pracy na akumulatorze: 12,8 na biegu jałowym, 13,5 V na wyższych obrotach. Regulator mechaniczny. Alternator 6 diod. Chciałbym zmodernizować układ. Czy jest możliwa zmiana regulatora na elektroniczny? Czy ma ktoś schemat elektryczny do DV 1792.33.23 ? Ja mam oryginalny ale zawiera...
Witam! Mam problem bo alternator nie chce ładować. Sprawdziłem diody- są one w porządku (wskazują każda po 416). Następnie szczotki... też są jeszcze dobre. Pozostaje jeszcze regulator napięcia. No tak ale gdzie on jest? Podejrzewam, że się odkręcił i wypadł. Mam takie pytanie: Czy powinien on być podłączony w miejsce na wsuwkę z oznaczeniem R? (załączam...
Zwyczajnie dwie cewki- dwie diody, bo tam zdaje się żadnego ,,regulatora selenowego" :D nie było, tylko prostownik jak widać selenowy pełnookresowy + regulator mechaniczny (przekaźnikowy) napięcia. Poszukać regulatora 6 woltowego do alternatora dwucewkowego (jakis skuter, etc) i usunąć zarówno stary regulator oznaczony jako ,,koło na górze schematu",...
Doczytałem ze jest to triak bta20 czyli max prad wynisi 20A. Ale z odpowiednio dużym radiatorem. A jezeli bym zastosowal regulator napiecia taki samochodowy po stronie DC ? Brak jak widzę pojęcia o tym jak działa taki regulator - on reguluje wzbudzenie alternatora tak by nie zostało przekroczone napięcie. Prostownik wzbudzenia nie ma... Ponadto taki...
przypuszczam ze to zwykly alternator , najprosciej podlacz regulator od duzego fiata pod wirnik i wydaje mi sie ze bedzie dzialal. ( regulator do 6 diodowego alternatora)
Kolego na temat alternatora Hitachi jest już tu napisane chyba wszystko więc alternator wyciągać i najczęstszą przyczyną jest uszkodzony prostownik i gnijący stojan a regulator to rzadkość ale wymienia się zaraz profilaktycznie ,na dodatek jest spalony przekaźnik K-79 i tyle.P
14,4v do ładowania obecnych akumulatorów to zbyt mało. Nie zrobi gęstości elektrolitu i akumulator z czasem ulegnie uszkodzeniu. Optymalne napięcie to około 16,5v: https://www.youtube.com/watch?v=5hkfJpAa... Polecam obejrzeć. Napięcie ładowania akumulatora kwasowo-ołowiowego wg instrukcji producentów akumulatorów wynosi dla akumulatora: - bezobsługowego...
Ależ oczywiście że ma ograniczenie prądu. Ależ oczywiście że nie ma. Mógłbyś to poprzeć jakimś linkiem? Gdzie w alternatorze samochodowym jest ograniczenie prądu i na jakiej zasadzie ono działa? I po co pisze na nim zwykle 90A albo 130A skoro ma on jakieś ograniczenie? Pomimo że nie masz wbudowanego ogranicznika prędkości, pobiegniesz 50km/h? Ograniczenie...
Tylko jak ten pobór prądu przez wirnik sprawdzić? Regulator ze szczotkami jak i prostownik mam zabudowane w środku. Aby się do nich dostać muszę rozpoławiać alternator i wyciągać wirnik. Oczywiście poprawne wpięcie pinów to podstawa. Ale nawet ewentualna pomyłka chyba nie powinna uszkodzić regulatora. W miejscu gdzie dostawał + po kontrolce dostał by...
Witam od jakiegoś czasu posiadam motocykl Jawa 350 TS.Niestety nie ma ładowania i ciągle pada akumulator.Motocykl wyposażony jest w alternator.Jest w nim też prostownik i regulator który prawdopodobnie jest nie sprawny.Mam elektroniczny regulator alternatora produkcji polskiej http://www.ape.com.pl/index.php?id=17&pr... ,nowy ma 3 wyprowadzenia...
nr alternatora to A2T18476 Jedna szczotka jest polaczona bezposrednio i tylko z regulatorem a druga z regulatorem i 3 diodami pomocniczymi. Prostownik jest wykonany na 9 diodach. Jak teraz polaczyc to wszystko?
Jest to prostownik pełnofalowy 3-fazowy więc na wyjściu jest 6 diod. Napięcie podawane na regulator prostowane jest natomiast półfalowo więc przy pomocy osobnych 3ch diod.
Czekam na Odp czy jest Możliwość Podłączenia bezpośrednio Alternatora z Akumulatorem. Jest możliwość, zakłądając ze prostownik i regulator masz już zintegrowany w alternatorze. W przypadku alternatora sześciodiodowego potrzebny będzie jeszcze wyłacznik zastępujący stacyjkę, inaczej po zatrzymaniu napędu zasilone stale wzbudzenie zje ładunek prądu z...
no dobrze czyli napędzam alternator rolką niewiele wieksza niż średnica oski. poproszę dokładniej (łopatologicznie) o wyjaśnienie jak podłączyć mam to wszystko. potrzebuję jeszcze jakiś prostownik który podłacze pod uzwojenie wirnika(czyli na szczotki). a na wyjsciu alternatora zarówkę samochodową tylko regulator napięcia mam zostawić? mam prostownik...
Opcja nr 2 oczywiście że by działała. Pytanie tylko jaki prąd będzie pobierać nowy wirnik, o ile jest większy od starego, i czy w dłuższym (lub bardzo krótkim ;) ) czasie nie upali fabrycznego regulatora. Inną opcją jest dopasowanie alternatora od diesla. W większości marek diesle mają mocniejsze alternatory. Ew zbudowanie jakiegoś "składaka". Sam kiedyś...
Witam. Problem główny jest taki że skopcił się regulator z prostownikiem ( regulator 4 pin ). W moto jest prądnica 3 fazowa prądu przemiennego, prostownik ( 6-cio diodowy ) wyciągnąłem z alternatora chyba z opla, nie mam oscyloskopu, ale multimetr nie skacze, więc zakładam że prąd jest wyprostowany. Mam też regulator z tegoż alternatora, wychodzą 2...
Alternator ma na wyposażeniu własny prostownik i regulator napięcia. pomysł jest taki aby wyciągnąć uzwojenia z alternatora i dołożyć drugi prostownik. Wszystko to po to aby wzmacniacz nie mógł pobierać prądu z akumulatora. jeden prostownik będzie miał za zadanie uzupełnienie prądu w akumulatorze natomiast drugi będzie zasilał wzmacniacz. wszystko to...
Witam, Któregoś pięknego ranka BMW nie miał prądu, żeby odpalić... Ponieważ mocno się spieszyłem, odpaliłem od prostownika. Po kilku minutach alternator się zadymił i przestał ładować. Założyłem używkę, ponieważ ten zaczął się równierz grzać, zmierzyłem cęgami prąd. Na wyjściu z alternatora miernik pokazał 65A, na wejściu do akumulatora było 45A. Pomijając...
Witam. Na wstępie proszę modelatorów o przeniesienie mego forum na odpowiedni dział.Piszę do wszystkich fanów Jawy 350 ts którzy bawili się elektryką :D. Sprawa przedstawia się następująco. Kupiłem Jawę od brata bez ładowania chcąc zrobić ładowanie kupiłem regulator napięcia od REGULATOR NAPIECIA ALTERNATORA 12V MZ ETZ 250 251 ponieważ sprzedawca powiedział...
regulator alternatora prostownik prostownik alternatora prostownik alternatora schemat
prądniczka tacho amica piekarnik whirlpool opinie piekarnik termoobieg
epcos kondensator epcos kondensator
Podłączenie kabla z białym paskiem do wzmacniacza Układ kolorów w ES88A - szczegóły i porady