Koledze (at)Megawe chodzi o regulator tzw. stratny, który zwiera przemienne napięcie wyjściowe alternatora do masy. Moim zdaniem lepiej byłoby zastosować dodatkowy prostownik półsterowany na tyrystorach i z niego uzyskać 12V.
Luźny pasek. Na początek sprawdziłbym napięcie na akumulatorze (11,5 - 12V) na wyłączonej stacyjce, a potem na uruchomionym silniku - powinno być około 13,5-14V. Po za tym należy sprawdzić prostownik i regulator napięcia.
W układzie z postu nr 3 wirnik nie jest MAGNESOWANY przez żarówkę a tylko podmagnesowany - czyli jest wzmacniany szczątkowy magnetyzm już istniejący w materiale wirnika. W poście nr 6 kolega zwraca zresztą uwagę że prąd płynący przez żaróweczkę jest zbyt mały do prawidłowej pracy alternatora ale pozwala na łatwiejsze i szybsze wzbudzenie alternatora....
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Czyli najlepiej wyciągnąć alternator? W zależności od jego lokalizacji - czasami można wymienić regulator bez demontażu alternatora. Lepiej jednak wyjąć i sprawdzić też komutator i okazyjnie łożyska. Jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną jak nie regulator? Kable, akumulator, słabe połączenie (śniedź itp), prostownik alternatora, uszkodzony wirnik...
Prostownik o którym pisałem wyżej w 7 poście działa wg stałego napięcia ( regulator alternatora ), mocno rozładowany akumulator może jednak przeciążyć transformator, stąd w obwodzie uzwojenia PIERWOTNEGO oporniki i kondensatory, dobrane, by nie przekroczyć maksymalnego prądu strony wtórnej. Można powiedzieć, że ten prostownik ma ograniczenie prądu do...
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
Cześć Do wymiany masz regulator napięcia. Jak wpiszesz w gogle model auta i silnik to od x ci wyskoczy. Nie wiem jaki masz dostęp ale czasami da się to zrobić bez demontażu alternatora. Oczywiście odłączamy klemy + i - żeby zwarcia nie zrobić No i baterię na 12h pod prostownik Dodano po 3 Regulator napięcia jest z tyłu alternatora.do niego są przykręcone...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Witam Umieszczę schemat dzisiaj jak go poszukam. Gdy podłączymy uzwojenie 380 V do 220V to zmniejszymy magnesowanie rdzenia i jednocześnie spadnie nam moc na wtórnym. Podstawowy parametr 45/s na liczbę zwoi. Transformator stanie sie " miękki" Napięcie wtórne zmienne mierzone miernikiem uniwersalnym 19 -21 V. Potem diody 2 lub 4 zależności od uzwojenia....
Alternator jest wytwornicą prądu 3-fazowego. Regulator reguluje ilość potrzebnego prądu oraz napięcie w granicach 12,5-14,5V. Diody służą tylko za prostownik i w żaden sposób nie ograniczają przepływu prądu, działają zaporowo w jedną stronę, tzn. przepuszczają prąd z alternatora w stronę akumulatora, w drugą nie. Jeśli są uszkodzone i przepuszczają...
http://obrazki.elektroda.net/35_12899479... Witam!! Chciałem się pochwalić, że udało mi się zaradzić problemom ze stabilnością napięcia w tanim dwusuwowym agregacie chińskiej produkcji takim jak ten. Jest ich pełno na allegro, łączy je niska cena i strasznie niestabilne napięcie. Udało się to dzięki pomocy Fiata 126p :-) Otóż w prądnicy agregatów...
Tak, jeżeli nie jest automatyczny to trzeba kontrolować, ale bez przesady. Pod koniec ładowania prąd przy tych prostownikach jest minimalny. W samochodzie regulator napięcia alternatora daje maksimum tego napięcia przez cały czas, gdy samochód jest na obrotach i nikt z tego powodu nie robi np. specjalnych przerw w jeździe (na rozładowanie) , albo nie...
Witam kupiłem MZ etz 150 z brakiem ładowania, pali się kontrolka a po przyłożeniu miernika do akumulatora ładowania faktycznie nie ma. Do tej pory posprawdzałem ciągłość wszystkich przewodów, bezpieczniki - wszystko ok. Sprawdziłem prostownik wszystkie 9 diod ok - przewodzą w jednym kierunku. Sprawdziłem uzwojenie stojana czy nie ma przebicia do masy...
Ładowanie 20 A na prostowniku półokresowym? Ktoś w tym BS oszalał? prąd łądowania po odpaleniu to 20A i spada i tyle co pomierzyłem Co ty za akumulatory używasz? Rozumiem jakiś 100 Ah zaraz po rozruchu może taki prąd przyjąć, ale przy typowym alternatorze samochodowym. Prąd po krótkiej chwili powinien ograniczyć się do kilku amperów, chyba że akumulator...
Witam . Widzę panowie dla was się nie da tego zrobić . Ja natomiast twierdzę że się da . Może nie będzie to prostownik z regulacją prądu ale po naładowaniu akumulatora do wartości przy której regulator wyłącza wzbudzenie wyłączy też ładowanie akumulatora. Poniżej prosty schemat od przyjaciół za wschodniej granicy . Patent przetestowany i działa znakomicie....
Jako wyłącznik prostownika - w momencie osiągnięcia napięcia14,4 V na lad. akum. możesz z powodzeniem zastosować regulator (14,4V) napięcia od alternatora z dołączonym przekaźnikiem o cewce 12 V a stykach na 220V. Styki zwierne włączysz w obwód uzwojenia pierwotnego transformatora zaś cewkę przekaźnika w miejsce wzbudzenia alternatora, zacisk masowy...
To i ja dołożę trzy grosze do tej uczonej dyskusji. Sprawa ładowania stałonapięciowego, jakie jest realizowane przy ładowaniu prądnicą, alternatorem lub zasilaczem impulsowym. Przeprowadziłem swego czasu takie eksperymenty przy ładowaniu napięciem 13.8, 14.4, 14.8 oraz 15.2 V. Przy ładowaniu napięciem 13.8V końcowy prąd ładowania wynosił 400 mA, przy...
Dlatego w ładowarkach jest jedno napięcie które sprawdzi się przy +35 stopniach i -10 . Zabawa w kompensację temperaturową ma sens w urządzeniach stacjonarnych i to przy dużych pakietach akumlatorów bo tam koszt szybszego zużycia przez za wysokie napięcie ładowania liczony jest w tysiacach albo dziesiatkach tysięcy złotych . Ta korekta temperatury w...
Tak, nie zajedziesz daleko. Musisz oddzielić samochody od fotowoltaiki i innych takich. Akumulator w samochodzie jest rozruchowy - podkreślę: ROZRUCHOWY. Nie służy więc do głębokich rozładowań, dawania prądu na telewizory, laptopy, lampy itp. On służy do chwilowego wykrzesania kilkuset amper i na tym się kończy jego rola (a przynajmniej zakres "obowiązków",...
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne skoki napięcia w nominalnym zasilaniu 12 V. W rzeczywistości napięcie...
Coś dziwnie zeznajesz... Zaczynam miec wątpliwości czy aby na pewno dobrze sprawdziłeś diody i uzwojenia. W zasadzie powinieneś mieć odłączony prostownik od uzwojeń aby zrobic rzetelne pomiary. Jednak wtedy od razu by wyszło że są dwie dodatkowe diody. Podejrzewam, że sa to Transile zabezpieczające diody główne. Uwaga Banana jest słuszna. Aby zastosować...
Czy iskrzy ??? Tzn. ? Czy iskrzy między przewodem a trzpieniem ??? Hmm. Sam regulator jest nowy w tym alternatorze. Tzn. alternator jest stary, włącznie z prostownikiem a wsadziłem tylko nowy regulator z nowego badziewnego chińskiego jak się okazało alternatora. Czy jest słaby styk w tym miejscu na płytce prostownika - hmm. Szczerze nie zmieniałem tego...
Swoją drogą to rzeczywiście kompletne niedbalstwo producentów samochodów, że nie potrafią zabezpieczyć instalacji przed odwrotnym podłączeniem baterii 12 V do pojazdu. Akumulator jak i każda inna część zamienna powinna być montowana przynajmniej przez ludzi którzy mają jako takie pojęcie o technice. Obok słupków jest jak wół napisane + lub -, na klemach...
Zawsze ci spadnie jak prostownik sie nagrzeje. Można rzeźbić i zastosować zewnetrzny regulator tylko to już mega drut .
(at)domin192 A gdzie go masz ? Masz zintegrowany blok T20 w którym jest prostownik alternatora i regulator napięcia.
Pisze na forum po raz któryś i nie mogę zrobić ładowania.Moja sprawa przedstawia się następująco. Wymieniłem szczotko trzymacz, REGULATOR NAPIĘCIA ALTERNATORA 12V MZ ETZ 250 251, Prostownik (zrobiony z 2 mostków prostowniczych 1000V 50A od ss , tak jak w tej instrukcji http://jawa-cz.site90.com/naprawa%20pros... ).Słyszałem...
Witam buduję prosty prostownik akumulatora do ciągnika. Moje trafo ma kilka odczepów od 14V do 19V. I tu moje pytanie, czy mogę użyć regulatora napięcia z samochodowego alternatora lub z chińskiego skutera? Taki regulator można kupić za parę złotych. Wtedy mógłbym przełączając odczepy regulować prąd ładowania. A regulator by dbał aby napięcie nie było...
1. Zasilanie oświetlenia w normalny sposób, czyli z akumulatora, po stacyjce. Można dołożyć dodatkowy bezpiecznik, ew. także osobny wyłącznik oświetlenia. Według schematu wentylator jest zasilany z głównej linii AC z własnym bezpiecznikiem, to też należałoby inaczej podłączyć aby nie było dwóch bezpieczników połączonych szeregowo. 2. Zasilanie z uruchomionego...
Alternator samochodowy ma wbudowany prostownik a nowsze mają też regulator, jeśli chodzi o wydajność prądową to to masz szeroką skalę do wyboru, zastanawia mnie tylko ile mocy jest w stanie wytworzyć taka turbina... Ten który jest podanym linku posiada regulator napięcia.
Kolego już Ci to wszyscy tłumaczyli - Z TYM PROSTOWNIKIEM TEGO NIE ZROBISZ! Po pierwsze przy mocno rozładowanym akumulatorze musiałbyś oszukiwać prostownik "podciągając" napięcie na akumulatorze żeby od razu dał max prąd. Z kolei przy ok 70% naładowania musiałbyś sztucznie zmniejszyć faktyczne napięcie na akumulatorze żeby prostownik dalej ładował max...
Doskonale Cię rozumiem. Chcesz mieć pewność, że podłączone pod tą śrubę przewody na pewno są dobrze dociśnięte i przewodzą prąd. Była to jedna z pierwszych rzeczy jaką zrobiłem - sprawdziłem wszystkie połączenia. Kłopot mam z tym, że wcześniej ten alternator był podłączony przez słabego fachowca. B+ pociągnął dwoma przewodami. Jeden przez pozostały...
Zwyczajnie dwie cewki- dwie diody, bo tam zdaje się żadnego ,,regulatora selenowego" :D nie było, tylko prostownik jak widać selenowy pełnookresowy + regulator mechaniczny (przekaźnikowy) napięcia. Poszukać regulatora 6 woltowego do alternatora dwucewkowego (jakis skuter, etc) i usunąć zarówno stary regulator oznaczony jako ,,koło na górze schematu",...
Doczytałem ze jest to triak bta20 czyli max prad wynisi 20A. Ale z odpowiednio dużym radiatorem. A jezeli bym zastosowal regulator napiecia taki samochodowy po stronie DC ? Brak jak widzę pojęcia o tym jak działa taki regulator - on reguluje wzbudzenie alternatora tak by nie zostało przekroczone napięcie. Prostownik wzbudzenia nie ma... Ponadto taki...
przypuszczam ze to zwykly alternator , najprosciej podlacz regulator od duzego fiata pod wirnik i wydaje mi sie ze bedzie dzialal. ( regulator do 6 diodowego alternatora)
Kolego na temat alternatora Hitachi jest już tu napisane chyba wszystko więc alternator wyciągać i najczęstszą przyczyną jest uszkodzony prostownik i gnijący stojan a regulator to rzadkość ale wymienia się zaraz profilaktycznie ,na dodatek jest spalony przekaźnik K-79 i tyle.P
14,4v do ładowania obecnych akumulatorów to zbyt mało. Nie zrobi gęstości elektrolitu i akumulator z czasem ulegnie uszkodzeniu. Optymalne napięcie to około 16,5v: https://www.youtube.com/watch?v=5hkfJpAa... Polecam obejrzeć. Napięcie ładowania akumulatora kwasowo-ołowiowego wg instrukcji producentów akumulatorów wynosi dla akumulatora: - bezobsługowego...
Ależ oczywiście że ma ograniczenie prądu. Ależ oczywiście że nie ma. Mógłbyś to poprzeć jakimś linkiem? Gdzie w alternatorze samochodowym jest ograniczenie prądu i na jakiej zasadzie ono działa? I po co pisze na nim zwykle 90A albo 130A skoro ma on jakieś ograniczenie? Pomimo że nie masz wbudowanego ogranicznika prędkości, pobiegniesz 50km/h? Ograniczenie...
Witam od jakiegoś czasu posiadam motocykl Jawa 350 TS.Niestety nie ma ładowania i ciągle pada akumulator.Motocykl wyposażony jest w alternator.Jest w nim też prostownik i regulator który prawdopodobnie jest nie sprawny.Mam elektroniczny regulator alternatora produkcji polskiej http://www.ape.com.pl/index.php?id=17&pr... ,nowy ma 3 wyprowadzenia...
Tylko jak ten pobór prądu przez wirnik sprawdzić? Regulator ze szczotkami jak i prostownik mam zabudowane w środku. Aby się do nich dostać muszę rozpoławiać alternator i wyciągać wirnik. Oczywiście poprawne wpięcie pinów to podstawa. Ale nawet ewentualna pomyłka chyba nie powinna uszkodzić regulatora. W miejscu gdzie dostawał + po kontrolce dostał by...
nr alternatora to A2T18476 Jedna szczotka jest polaczona bezposrednio i tylko z regulatorem a druga z regulatorem i 3 diodami pomocniczymi. Prostownik jest wykonany na 9 diodach. Jak teraz polaczyc to wszystko?
Jest to prostownik pełnofalowy 3-fazowy więc na wyjściu jest 6 diod. Napięcie podawane na regulator prostowane jest natomiast półfalowo więc przy pomocy osobnych 3ch diod.
Opcja nr 2 oczywiście że by działała. Pytanie tylko jaki prąd będzie pobierać nowy wirnik, o ile jest większy od starego, i czy w dłuższym (lub bardzo krótkim ;) ) czasie nie upali fabrycznego regulatora. Inną opcją jest dopasowanie alternatora od diesla. W większości marek diesle mają mocniejsze alternatory. Ew zbudowanie jakiegoś "składaka". Sam kiedyś...
Czekam na Odp czy jest Możliwość Podłączenia bezpośrednio Alternatora z Akumulatorem. Jest możliwość, zakłądając ze prostownik i regulator masz już zintegrowany w alternatorze. W przypadku alternatora sześciodiodowego potrzebny będzie jeszcze wyłacznik zastępujący stacyjkę, inaczej po zatrzymaniu napędu zasilone stale wzbudzenie zje ładunek prądu z...
no dobrze czyli napędzam alternator rolką niewiele wieksza niż średnica oski. poproszę dokładniej (łopatologicznie) o wyjaśnienie jak podłączyć mam to wszystko. potrzebuję jeszcze jakiś prostownik który podłacze pod uzwojenie wirnika(czyli na szczotki). a na wyjsciu alternatora zarówkę samochodową tylko regulator napięcia mam zostawić? mam prostownik...
Witam. Problem główny jest taki że skopcił się regulator z prostownikiem ( regulator 4 pin ). W moto jest prądnica 3 fazowa prądu przemiennego, prostownik ( 6-cio diodowy ) wyciągnąłem z alternatora chyba z opla, nie mam oscyloskopu, ale multimetr nie skacze, więc zakładam że prąd jest wyprostowany. Mam też regulator z tegoż alternatora, wychodzą 2...
Alternator ma na wyposażeniu własny prostownik i regulator napięcia. pomysł jest taki aby wyciągnąć uzwojenia z alternatora i dołożyć drugi prostownik. Wszystko to po to aby wzmacniacz nie mógł pobierać prądu z akumulatora. jeden prostownik będzie miał za zadanie uzupełnienie prądu w akumulatorze natomiast drugi będzie zasilał wzmacniacz. wszystko to...
Mam pytanie, mianowicie jak zrobić układ prostujący 9-cio diodowy taki jak jest w alternatorze, tyle, że do dynama w rowerze. Żart jest taki, że mam akumulatorki w rowerze wnioskując z tego, co jest napisane na wikipedii Układ prostowania prądu posiada często oddzielne diody do prostowania prądu głównego i oddzielne 3 diody do prostowania prądu używanego...
Witam, Któregoś pięknego ranka BMW nie miał prądu, żeby odpalić... Ponieważ mocno się spieszyłem, odpaliłem od prostownika. Po kilku minutach alternator się zadymił i przestał ładować. Założyłem używkę, ponieważ ten zaczął się równierz grzać, zmierzyłem cęgami prąd. Na wyjściu z alternatora miernik pokazał 65A, na wejściu do akumulatora było 45A. Pomijając...
Witam. Na wstępie proszę modelatorów o przeniesienie mego forum na odpowiedni dział.Piszę do wszystkich fanów Jawy 350 ts którzy bawili się elektryką :D. Sprawa przedstawia się następująco. Kupiłem Jawę od brata bez ładowania chcąc zrobić ładowanie kupiłem regulator napięcia od REGULATOR NAPIECIA ALTERNATORA 12V MZ ETZ 250 251 ponieważ sprzedawca powiedział...
mierzyłem Df i mase w kostce co się podłącza do regulatora i było bez poprawek 66 ohm po rozebranu pokrywy od alternatora i dokreceniu szczotkek pomiar wskazywał 2 ohm i był stabilny. Sprawne elementy: Prostownik diodowy ( pomierzyłem wszystkie diody wszystkie działaja napewno dobrze) Przekaźnik w obwodzie regulatora działa sprawdzalem Alternator też...
Witam . Od 3 tygodni jestem posiadaczem regulator AVT3166 .Ładuje nim 5 rożnych akumulatorów od 35-120 Ah .Trzech z nich używam do pastuchów elektrycznych 2 do samochodu ,żaden z nich nie jest pierwszej nowości.Transformator zastosowałem od niewielkiego UPS daje 13.9-14 V mostek wykonałem z 4 diod od zepsutego alternatora ,napięcie jakie pokazuje miernik...
Jeśli próbowałeś odłączać akumulator w czasie pracy silnika, to gratuluję! Jeśli tak zrobiłeś, to szykuj regulator i prostownik do wymiany. W ŻADNYM pojeździe w czasie pracy NIE MOŻNA odłączyć alternatora od akumulatora. A motocyklowe systemy tego nie wytrzymują. Poza tym przy tych twoich kombinacjach już miało prawo coś pójść. Tam jest alternator załączany...
Widze że ta cena jest chyba normalna. Chce go wymienić bo nie ma ładowania na wolnych obrotach, po odpaleniu jest jakieś 12.5V jak włączysz kilka odbiorników czyli światła wentylator i włączy się wentylator od chłodnicy klimy to siada do 11.9V jak dodasz gazu napięcie podchodzi do 13.5V. Cały alternator obmierzony, wszystko w porządku, prostownik uzwojenia....
Objawy historia: kiedyś jadąc latem z rodziną z obciążeniem elektrycznym: wentylator na 2 biegu, radio, światła mijania, klimatyzacja i stojąc w korku na trasie z wciśniętym hamulcem przez 10min, zapalił się ABS, kontrolka ładowania, poduszka. Podejrzewając akumulator wyłączyłem radio, klimę, wentylator. Dojechałem szczęśliwie, objawy zniknęły. tydzień...
Koledzy znów mam problem z tym alternatorem, padł tym razem regulator rozebrałem go przemierzyłem uzwojenia prostownik wszystko ok, oprócz regulatora i znów pytanie dlaczego się spalił czy po podmiance nie spali się znowu i gdzie takie cudo można dostać za dużo mniej niż nowy alternator? podaje dane i numer alternatora: 14V -- 90A -0 123 325 008---to...
witam, bardziej elegancki byłby rozruch za pomocą alternatora, tylko musiał byś prostownik i regulator wzbudzenia zastąpić falownikiem a wzbudnice zasilić obco :) prędkość obrotową alternatora mogłeś odczytać z fft napięcia fazowego ;) (jak się nie ma kasy na zabawki to trzeba kombinować) bardzo mnie interesuje sprawność takiej zabawki, cały czas zastanawiam...
Z Jawą są trzy problemy: 1. Ma alternator, nie wirnik, typowo obcowzbudny. Historyczna konstrukcja, nie tyle samego alternatora co osprzętu bo: a) prostownik jest sześciodiodowy b) ma idiotyczny przekaźnik kontrolki ładowania c) elektroniczny regulator oparty o elementy pobierające dużo prądu i wymagający sporego napięcia do otwarcia tranzystora mocy...
Diody odkręć i zmierz miernikiem będziesz wiedział czy są sprawne. Na upartego to możesz je sprawdzić żarówką i w szereg podłączasz diodę no i akumulator bądź prostownik jak masz zwykły bez elektroniki. Też kiedyś walczyłem z tymi regulatorami i w końcu wygrałem tę walkę od kilku lat. Wstawiłem w to miejsce alternator od Poloneza Caro i mam święty spokój....
krzychu001, bez przesady że alternator, tylko prostownik i RN w razie czego ;-) Hannesor regulator napięcia nie będzie Ci robił takiego bałaganu, bo on zasilany jest z dwóch źródeł: 1. plus wyłącznie PO KLUCZYKU poprzez kontrolkę ładowania akumulatora 2. wyjście prostownika wzbudzenia z prostownika wewnątrz samego alternatora (aby prąd z akumulatora...
Wszystkie T25 mają kontrolkę ładowania / zerwania paska wentylatora. Dochodzącą do alternatora ? "Mój" schemat ma zewnętrzny regulator i jakiś prostownik z których dopiero wychodzi przewód na kontrolkę :?: Panowie, wg jakich materiałów podłączacie kontrolkę ? Nie chciałbym mieszać, ale czy są inne schematy, i na razie przytykamy gdzieś jakieś przewody...
Można oprócz rysunku prosić o podpowiedź: Co muszę zrobić dodatkowo po odkręceniu tych 4 długich śrub aby dostać się do prostownika. Nowe szczotki z regulatorem i spokojnie jeszcze pochodzi ten alternator nie ma co wydawać pieniędzy na nowy komutator. Właśnie nowy regulator założony, tylko dostałem na 14,5V. Napięcie sprawdzane na zacisku wyjściowym...
Masz może rację, 0.1V nie zrobi wielkiej różnicy. Jednak przy wahaniach temperatur (nawet w garażu) rzędu 0-25st. daje to ok 0.7V-0.8V różnicy przy kompensacji napięcia ładowania, a to już może być istotne. Pod maską auta panują znacznie większe różnice temperatur (-30 +70), i jakoś prosty regulator alternatora daje radę. Tak więc to nie prostownik...
Mam dodatkowe pytanie: czy da się jakoś sprawdzić czy regulator jest dobry? Bo prostownik to chyba się da bez większych problemów. I ostatnie pytanie: czy po złożeniu wszystkiego musze wsadzić alternator do auta czy można by go sprawdzić w jakiś inny sposób - pytam bo moim Dieslu wsadzeniu i wyciągniecie go jest dość kłopotliwe
Od kilku dni mam na stanie jawę 350TS. Ładnie pali na dwa gary. Mam natomiast problem z ładowaniem. Sprawdziłem wszystko wg książki począwszy od alternatora (urwana jedna szczotka) po prostownik i stanałem na regulatorze. Możecie mi powiedzieć na jakiej zasadzie działa ten regulator? Czy na wzbudzaniu powinien dawać jakieś napięcie? Bo w moim przypadku...
Jak auto przyjechało to miał altek bez oznaczeń składany z trzech aluminiowych pokryw bez osłony plastikowej do nawiewu, z regulatorem napięcia białym zespolonym z szczotkami. Mam dwa altki od TDCi o nr 1S7T-BC Visteon z blaszaną osłoną na prostownik i plastikowym tunelem do chłodzenia. Regulator bez szczotek które są osobno. Instalacje prześwietliłem...
Witam wszystkich! I od razu zwracam się z prośbą o pomoc w temacie regulatora napięcia PP310b i reszty osprzętu alternatora w Zaporożcu. A teraz do rzeczy: posiadam od niedawna pojazd typu "SAM" z silnikiem fiata 126p i... alternatorem wraz z regulatorem PP310b od Zaporożca. Regulator ma dwa styki wyprowadzone na zewnątrz. Jeden styk oznaczony "sz"...
Mogę koledze trochę podpowiedzieć. Mam coś takiego.Problem rozwiązałem tanim kosztem.Regulację prądu ładowania -zastosowałem gotowy moduł regulacji obrotów silnika odkurzacza elektrolux na wejściu trafa.Na wyjściu mostek prostowniczy następnie przekaźnik samochodowy 12v35a (w+) i między +a- elektroniczny regulator napięcia z alternatora od poloneza(w...
Mogło tak się bo nieodłączjąc zacisków akumulatora napięcie ładowania dociera także do obiorników mój prostownik Elsin potrafi ładowac nawet 16V. Kiedyś stosowano regulatory mechaniczne takie same jak w prądnicy. Po przystosowaniu alternatora z FERGUSONA stosowano wyłącznie regulatory elektroniczne zalewane żywicą, które albo działają dobrze albo nie....
Witam! Sprawa tyczy sie motocykla, aczkolwiek prawie ze identycznego z samochodem :) Jets to BMW GS1100, alternator jak w samochodzie na nim tez normalny regulator napiecia, akumulator 19Ah 12V, silnik na wtryskach czyli posiada ECU oraz ABS. I teraz pytanie dotyczy jak to jest naprawde z odlaczaniem klemy podczas ladowania akumulatora prostownikiem?...
hmm rozwiązanie takie stosuje sie powszechnie w motocyklach honda yamaha kawasaki itp.. . z alternatora wychodza 3 fazy a wzbudzenie jest na magnesch stałych . prostownik raem z regulatorem jako jeden moduł przykrecany do ramy dla odprowadzenia ciepła . Mysle ze rozsadnie pod wzgledem strat mocy i wydzelanego ciepła było by zastosowanie prostownika...
jakość i estetyka panelu przedniego pozostawia wiele do życzenia. Chociażby gotowa obudowa za 10zł w elektroniku. Miałeś trafo czy kupiłeś? Mam wstręt do tych obudów za 10zł. Wole metalowe :D Trafo dostałem od Dziadka, jeszcze ze starych zapasów :) Czyli może służyć jako prostownik rozruchowy ? :) Nie, jest to prostownik do doraźnego podładowania akku....
Miałem okazję zastosować rozruch jednofazowy o napięciu 20v w ciągniku ze starymi, bardzo kiepskimi akumulatorami 2x 6v 165Ah. Jedyną reakcją ze strony akumulatorów było natychmiastowe "gotowanie" elektrolitu. 20V?? To przecież cały prąd szedł na gotowanie akumulatorów a nie rozruch!! I w tym właśnie przypadku, a nie w przypadku przedstawionego urządzenia,...
Załóżmy, że uzyskam na wyjściu, po prostowniku napięcie średnie 16V, wtedy maksymalne 16,8V, minimalne 14,5V. Czy do takiego napięcia we wspomagającym prostowniku rozruchowym jest sens i potrzeba dołączać zabezpieczenie przepięciowe? Przy takim napięciu nie powinien płynąć ogromny prąd ładowania akumulatora, a napięcie 17V nie powinno uszkodzić elektroniki...
Robiłeś próbę pomiaru rezystancji wirnika gdy się kręci? Pomiar na wyprowadzeniach szxzotek? Te 0.5 oma to pewnie błąd wynikający z rezystancji samych kabli pomiarowych. Zewrzyj końcówki pomiarowe i zobacz jaką rezystancję pokaże miernik? Poczytaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Robiłem kilka dni temu i podczas pracy silnika było...
Witam, Spędziłem nad robotą całą noc (dosłownie). Niestety auto jest już wykonane 'po nowemu' i żeby wymontować alternator musiałem wyjąć chłodnicę (na szczęście była do wymiany). Niestety po zamontowaniu innego alternatora dzieje się dokładnie to samo. Obserwacje dodatkowe: 1. Po podłączeniu zacisku B+ alternator zaczyna się grzać jak diabli w takim...
Nowe wiesci z pola bitwy. Rozkrecilem alternator. Oprocz niepewnych lozysk wyparowaly diody od wzbudzenia. Prostownik jest ok, zprawdzalem z zarowka 60W H4. Musze wlutowac nowe diody na wzbudzenie. Czy na 2 A wystarcza czy musze dac mocniejsze?? Mam prosbe. Moze mi ktorys z kolegow zrobic odreczny rysunek jak sa podlaczone wszystkie diody do uzwojenia...
LEXSUS IS Jeżeli chcesz kupić regulator zajrzyj str.8 post z 13.02.mają tam na różne moce i napięcia z wyj.na grzałkę i bez wyjścia.chyba,że chcesz sam zrobić to ci nie pomogę.Prostownik sam już zrobiłem,ale taki na małą moc do woltomierza a jak wykonać taki prostownik wytłumaczył mi sprzedawca u którego kupowałem mostek prostowniczy a w rezultacie...
Bylo w poprzednim topicu! Sprawdz spadki napiecia na alternatorze. + miernika do + akumulatora, a - miernika do + alternatora (ten najgrubszy kabel przy altku ;) ). Potem - miernika do - akumulatora, a + miernika do obudowy alternatora, potem do silnika. Pokaze ci w ten sposob spadki od alternatora do akumulatora na +'sie i -'usie ;). Jak beda duze...
Podstawowym moim problemem jest brak odpowiednich warunków do takich napraw w tygodniu / samochodem muszę dojerzdżać do pracy/ . Nie sprawdzałem, nie wiem jaki jest ich stan. Wczoraj jeszcze odłączałem ten cienki przewód co odchodzi od ALTERNATORA i podłączałem bezpośrednio kablem do + akumulatora tak mi doradzał jeden pan z forum. Nie było żadnej poprawy...
Nie szukaj winy w kontrolce i liczniku - są potrzebne tylko do wzbudzenia alternatora. Jak już zacznie ładować to ten obwód nie jest do niczego potrzebny. Wymień regulator jeśli są fluktuacje napięcia i po sprawie.
Witam. jeżdżę czymś takim jak Fiat 126p - w miejskich korkach i na światłach spala ten potwór około 15l/100km, jak było jeżdżenie bez świateł, to spalał do 8l dwukrotnie miałem przyjemność stanąć w korku i prosić przechodniów o pchnięcie, bo skończył się prąd w akumulatorze, pomimo częstych przygazówek i takiego puszczania z dymem paliwa, akumulator...
Wartość max. prądu dla diód i żarówki zależeć będzie od tego jaki silnik używasz to znaczy jaki on ma pobór prądu przy max obrotach. Ja bym zrobił na twoim miejscu mostek prostowniczy. Tak na szybko jeśli masz dostęp do jakiegoś alternatora samochodowego na pewno znajdziesz tam 4 diody które bankowo wytrzymają nawet bardzo wymagający silnik :) http://obrazki.elektroda.net/77_12030772...
Dzięki za dzisiejsze porady, dalszą część wieczoru spędzę na pilnowaniu prostownika i jutro z rana się odezwę gdy sprawdzę wszystko w aucie. Ostatnie pytania dzisiaj: sprawny alternator (Magneti Marelli, oryginał) w Sienie 1.4 8V jakie powinien wskazywać ładowanie? 14,4V czy coś więcej? Przy jakich obrotach silnika sprawdzać owe ładowanie? Na ssaniu...
jack63, dzięki za zainteresowanie - więc tak: kupiłem MZ ETZ z roku 1990 i przerabiam (usprawniam) instalację elektryczną, gdyż stan techniczny pozostawia wiele do życzenia - zaśniedziałe końcówki konektorów, przewody naderwane itd. Ponadto ładowanie wynosiło 12,8 V na około 4 tyś obrotów, więc: 1. Wymieniłem regulator napięcia na regulator 9 diodowy...
Witam. od trzech dni walczymy ze szwagrem z jego samochodem Ford Mondeo 93r 1,8 TD. Wszystko zaczęło się od braku ładowania, świeciła kontrolka, nie zawsze, ale świadczyło to o zużytych szczotkach. W końcu kiedy całkowicie zabrakło ładowania postanowiliśmy to naprawić. Po wyjęciu regulatora okazało się że szczotek już nie ma. Po ich wymianie kiedy przyszło...
Witam Cygan001=> W aucie jest trochę inaczej. To regulator napięcia w ,i ,lub obok alternatora "pilnuje napięcia ładowania". A prąd akumulator bierze tylko po to aby pokryć straty. Dlatego m/n na akumulatorach jest napisane => Akumulator rozruchowy. Jest potrzebny tylko po to aby zakręcić rozrusznikiem. Przy sprawnie działającej instalacji w aucie ,...
Jeszcze raz powiem. Trzeba dojśc do ładu z instalacją. Może gdzieś robi się zwarcie. Moze jest jakaś przerwa??? Jak są problemy z rozbieraniem to trzeba dorobić "kawałek" instalacji zewnętrznej tak aby przeprowadzić próby na samym prądnicy a w zasadzie cewce zasilającej. Lepiej poświęcić na to trochę czasu pracując metodycznie niż błądzić... Za dużo...
Nie wiem czemu nie wskoczył odnośnik http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42... A z załączonego przez ciebie schematu wynika, ze moduł zapłonowy ma własną cewkę zasilającą i wyzwalającą (typowe rozwiązanie), więc nie powinien ucierpieć. Reszta elektryki jest prosta i odwrotne podłączenie nie powinno jej zaszkodzić. Skoro znikło ci ładownie, to...
Błażej o taka podpowiedź mi chodziło... miejsce się znajdzie a proporcje alternatora od jelcza nawet bardziej mi pasują. Nie wgryzałem się jeszcze w zawiłości działania alternatorów i brakuje mi trochę wiedzy na ten temat... ponadto alternatory od jelcza czy stara po regeneracji można kupić poniżej 200 zł więc nie jest źle... czy np ten alternator...
Czyli mam rozumieć, że to nie było przejęzyczenie i w przypadku tego alternatora muszę użyć przekaźnika?? Czy ktoś mógłby narysować poprawny schemat i napisać jaki to przekaźnik??? Bo rozumiem, że są różne. hmm a miało być tak pięknie, czy te ruskie nie mogły zrobić 9 diodowego alternatora, tylko wszystko na przekór. Naprawdę do elektryka mam kawałek,...
Witam, na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem bardzo początkujący, ale bardzo się staram :) Od pewnego czasu borykam się z problemem braku ładowania. Do tej pory udało się wymienić alternator (sam alternator regenerowany z wbudowanym regulatorem Magneti Marelli) i zmienić akumulator (z padniętego Kagera na Bosch 53Ah 450A). Muszę tu też zaznaczyć,...
Jeżeli podłączy się źródło o zbyt wysokim napięciu może paść nie tylko elektronika. Oświetlenie, układ zapłonowy albo regulator napięcia alternatora także mogą ulec zniszczeniu. Dedykowane zasilacze rozruchowe mają odpowiednie charakterystyki napięciowo prądowe. Na biegu jałowym zasilacz często ma wyższe napiecie, po podłączeniu do "obiektu" normalizuje...
Hi, hi, tym mailem możesz przesłać tylko tekst, prosiłem o priv maila :D Daj mi go na PW (prywatne wiadomości) :P Ale schemy dopiero jutro, na dziś mam dość. Więc na chybcika znalazłem takie schematy z tranzystorkiem BC313 (podaj jakie mam Ci schematy wysłać na tego podanego maila?): - Przerywacz do latarki (schemat i druki, podać nr. B293) - Wzmacniacz...
Ten schemat to jest nic innego jak UPS. Pasowało by w miejscu rezystora podłączyć regulator/układ ładowania no chyba że będzie ładował co jakiś czas w domu ładowarką automatyczną do akumulatora żelowego bo napięcie ładowania podtrzymującego jest do 13.8V, a nie jak w aucie 14.4V na to trzeba uważać, no chyba że zwykły akumulator kwasowy wtedy układ...
Użyj innego miernika 17,8 to zabójstwo dla akumulatora jeśli wyjdzie tyle samo masz wadliwy regulator lub uszkodzony prostownik w alternatorze . Maksymalnie 14,4V
Prostownik zasilający regulator napięcia jest sprawny?
musi być prostownik. W większości takich i podobnych, prostownik jest w regulatorze.
"Wyrysowałem" coś takiego. Czy tak Kolega podłączył: http://obrazki.elektroda.net/74_12902758... Jeśli tak, pozostaje uszkodzenie płytki prostownika w alternatorze.
regulator alternatora prostownik prostownik alternatora regulator prostownik
zmywarka programator ariston automatyczne otwieranie konstruktor elektronik zdalnie
thomson 26hu5253 whirlpool kuchenka mikrofalowa
Brak wokalu w wieży Panasonic podczas odtwarzania CD Problem z przepalaniem DPF w Renault Maxity