Można odłączyć klemy lub kupić podtrzymujący prostownik w Lidlu za 60 zł.
Wieki temu, w zamierzchłych czasach, miałem prostownik do ładowania akumulatorów z funkcją regeneracji aku. Polegało to na kilku cyklach rozładowania i naładowania akumulatora właśnie bardzo małym prądem. I w końcu się przydał, bo któregoś dnia mój aku praktycznie "zdechł". Postanowiłem z ciekawości spróbować regeneracji (bez wymiany kwasu!). Trwało...
Sprawdziłem prąd ładowania już dwóch prostowników, bo zdążyłem wymienić w Lidlu. I pierwszy i drugi zachowuje się dokładnie tak jak u kolegi hase01, znaczy mimo przełączenia w tryb "samochodowy" albo "polarny", prąd ładowania wynosi 0,8A a nie obiecane 3,8A. Wykryłem dwie różnice między tymi dwoma prostownikami, z którymi miałem do czynienia. Pierwsza...
Wszyscy widzą tylko bałagan i porównują do ładowarek z biedronki w których już zaczynając od mostka prostowniczego należało by zacząć "poprawę", elementy klejone glutem, procesor który głupieje nie wiadomo od czego i kiedy i to wszystko sprzedawane jako super bezpieczna bezobsługowa ładowarka - powtarzam, sprzedawane na niczym się nie znającemu kowalskiemu...
Przedstawię może swoją koncepcje. Zmajstrowałem w zeszłym roku prosty prostownik podtrzymujący dla akumulatorów które trzymam w garażu(używane sezonowo). Układ składający się z transformatora, mostka, stabilizatora lm317, tyrystora i kilku rezystorów. Ustawiony jest na utrzymywanie 14V. Po podłączeniu do mocno rozładowanego akumulatora napięcie bardzo...
podejrzewam że po jakimś czasie się spali bo nie wytrzyma prądu. Jakiego prądu? Sprawne auto w stanie uśpienia pobiera nie więcej niż 50mA, akumulator przy samorozładowaniu traci 50-100mA. Łączny prąd nie przekroczy 0,2 A. Oczywiście ten prostownik może służyć tylko do podtrzymania akumulatora a nie do jego doładowania.
Jednej sprawy nikt z Was nie zauważył, ten układ zawsze będzie ładował (R1) Nie zauważyłeś, że ja zauważyłem :D . Nie będzie, jeżeli przerzutnik (T2, T3) wyłączy T1. Pomijam mały prąd podtrzymujący z R1.
Ładowałem ta ładowarka 3 rożne akumulatory, stary kilkunastoletni używany na codziennie(slaby zasiarczony) akumulator po podłączeniu po 30 minutach osiągnął napięcie 14,2 po czy prostownik się przełączał chyba w jakiś tryb ładowania , tak pulsacyjne 14,2V-13v po jakim czasie akumulator osiągnął 14,7 i prostownik wskazał Full, po czy napięcie na akumulatorze...
:arrow: trymer01 Generalnie bardzo dużo tu zależy od napięcia w sieci. Prawda: dopuszczalne zmiany napięcia w sieci są +-10%, co oznacza, że ten sam prostownik może dawać napięcie np. od 12.6V do 15.4V - pierwsze nie naładuje akumulatora prawie wcale, drugie wystarczy do intensywnego gazowania, kiedy już będzie naładowany. :arrow: rafbid #14 - Nie jest...
W miarę zwiększenia napięcia akumulatora prąd ładowania będzie zmniejszał się i po osiągnięciu ustalonego poziomu napięcia prąd będzie podtrzymywał się na poziomie prądu samo rozładowania akumulatora.
Prąd przemienny gorzej podtrzymuje wyładowanie łukowe. Jakbyś użył prostownika to będziesz mieć znacznie dłuższe wyładowania.
Niedawno naprawiałem taki prostownik. Regulacja prądu jest przełącznikami po stronie pierwotnej przez odczepy. Po wtórnej stronie jest prosta elektronika która ma wyłączać obwód ładowania gdy napięcie na akumulatorze osiągnie wymagany poziom i przełancza na prąd podtrzymujący. Wówczas styki przekaźnika są zrównoleglone rezystorem dużej mocy /ten zielony...
A jaki w tym Polo 1.1 jest akumulator, że wymaga prądu ładowania 15A? 150 Ah nie mają nawet niektóre dostawczaki. Prostownik z pierwszego posta ma napisane "5 Ah", nie "5 A" jak twierdzi sprzedawca. To oznacza, że prąd ładowania będzie w okolicach 0,5 A, czyli zdecydowanie za mało do akumulatora samochodowego (chyba, że mowa o ładowaniu podtrzymującym,...
Akumulator pewnie na złom. Ten prostownik się nie rozłączy. Nie nadaje się na prostownik podtrzymujący. Akumulator powinieneś ładować maksymalnie prądem 4,2A ale to w tym wypadku o wiele, wiele za dużo. Ja bym go zostawił z ładowaniem w okolicy 0,5A na trzy doby. Twój prostownik takiego ładowania nie "obsłuży". Jedyna rada, żarówka w szereg.
Wracając jeszcze do prostownika, to moim zdaniem najlepszy algorytm ładowania realizuje układ UC 2906. Mianowicie rozpoczyna ładowanie stałym prądem C/10, następnie po osiągnięciu napięcia 2,3V/ogniwo przechodzi na stabilizację napięcia na poziomie 2,4V/ogniwo i ta wartość napięcia utrzymywana jest do momentu spadku prądu do wartości C/100 (osiąganie...
Spróbuj przeczytać [url=https://ep.com.pl/files/9987.pdf]te... artykuł. Kondensator ma za zadanie podtrzymać przepływ prądu, gdy brakuje napięcia z prostownika. Im większa pojemność, tym dłużej podtrzymuje napięcie. Jednak dużą pojemność trzeba ładować dużym prądem, żeby kondensator zdążył się naładować do jak najwyższego napięcia. Przy przebiegach prostokątnych...
Jeśli dobrze rozumiem działanie to ładowałby do 14,4V ograniczonym prądem a po przekroczeniu progu aż do 16V wartością dolnego zakresu? A który wariant wybierasz? Automatyczne wyłączenie prostownika po osiągnięciu na aku 16V, czy podtrzymywanie napięcia 16V do momentu wyłączenia przez Ciebie prostownika?
Gdy do akumulatora zostanie przyłożone „napięcie podtrzymujące”, w akumulatorze generowany jest „prąd podtrzymujący”, dokładnie kompensujący własny prąd samorozładowania akumulatora. Zamknięte akumulatory kwasowo-ołowiowe należy przynajmniej od czasu do czasu ładować na biegu jałowym, w przeciwnym razie z czasem tracą swoje...
Dzień dobry. 1. Dodawanie samego mostka prostowniczego do transformatora ze spawarki nie ma sensu. Prąd wyprostowany i tak schodzi do zera i przerywa łuk. Efekt taki jak przy prądzie przemiennym(odpowiednie elektrody) . Za układem prostowniczym musi być dioda i dławik o określonej indukcyjności. Energia zgromadzona w dławiku podtrzymuje prąd poprzez...
Co w tym przypadku jest problemem i dlaczego tyrystor się nie wyłącza? Tyrystory można wyłączyć tylko wtedy, gdy prąd płynący przez niego spadnie poniżej prądu podtrzymującego. Czyli w przypadku sterowania prądem przemiennym przy zaniku napięcia na bramce wyłączy się przy najbliższym zaniku napięcia (przejściu sinusoidy). Czyli w konfiguracji z prostownikiem...
Użycie liniowych stabilizatorów dla ładowania akumulatorów nie sam lepszy wariant - zbyt duże bezsensowne straty mocy . Jeśli wykorzystać wskazany tobą transformator to napięcie na wejściu US LMxxx będzie składało blisko 29V DC. Różnica między wejściowym i wyjściowym napięciem złoży 14-15V . Przy wskazanych tobą maksymalnych prądach ładowania 1.5-3-5A...
Po bardzo długim czasie kiedy ta pojemność się naładuje napięcie zapewne zbliży się bardziej do maksymalnej wartości sinusoidy. Tak, zbliży się, ale jej nigdy nie osiągnie, bo na to nie pozwoli ta upływność, która jest powodem samoistnej utraty ładunku (tzw. samorozładowanie) i właśnie na uzupełnienie tej samoistnej utraty ładunku, jest wykorzystywany...
To jest prąd podtrzymujący,działa na zasadzie podłączonego telefonu w kontakcie przy ładowarce.
Teraz masz prostowniki przeróżne Nawet automatyczne podpinasz zostawiasz Po pełnym naładowaniu prostownik przestaje podawać napięcie a tylko podtrzymuje prąd, gdy będą spadki prądu prostownik znów sam się załączy No chyba że bardziej zaawansowany automatyczny/manualny z możliwością regulacji napięcia Najprościej to wytłumaczyć tak że masz 2 prostowniki...
Czytajcie, mam taką sytuację - ładuję akumulator 12V 60Ah, Ca-Ca technology, maintenance free. Ładowanie prądem 2A, koniec ładowania przy 15V (miał być przy 16V). Po zakończeniu ładowania prądem 2A ładowanie podtrzymujące prądem 25mA. Akumulator bardzo długo utrzymuje napięcie 13,5V zamiast książkowych 12.8V czy nawet wspominanych 12.6V. Co z nim jest...
O ładowaniu akumulatora można by książkę napisać o procesach elektrochemicznych tam zachodzących. Napięcie ładowania powinno mieścić się w rozsądnych granicach a prąd podawany przez producenta to 1/10 pojemności przez 12 godzin z utrzymaniem tych parametrów. A wiadomo że akumulator kwasowy ma swoje właściwości i ładowanie go zbyt małym prądem też nie...
Witam U mnie właśnie po trzech latach stało się tak że przetwornica zaczęła piszczeć i przerwała pracę. Woda za akumulatora jenox hobby 100 ah wyparowała. Czy da się jakoś usunąć ładowanie z tej przetwornicy (doładowywałbym zwykłym prostownikiem) ale żeby podtrzymywała zasilanie po wyłączeniu prądu. ?
przecież to logiczne że różnica pojemności to różnica w prądzie podtrzymującym. naładuj podłącz woltomierz i się dowiesz czy już go włożyć czy nie, bezsensowna dywagacja, Alternator podtrzymuje tylko do tego został zaprojektowany
jaki prostownik automatyczny do 800 zł z funkcją odsiarczania akumulatorów i ładowania akumulatorów kompletnie rozładowanych. Myślę nad Kulonem fajnie ze ma Wifi i można ustawić wiele rzeczy ale czy można też po prostu ustawić automatyczne ładowanie? I czy podczas ładowania przechodzi on przez parę trybów tak jak np Noco czy Ctek? Mam parę prostowników...
Witam. Zrobiłem sobie taką ładowarkę w obudowie zintegrowanej z wtyczką sieciową. Transformatorek 230/13,5V-0,2A, cztery diody 1A oraz opornik 10 omów szeregowo na wyjściu. W momencie podłączenia płynie prąd około 100mA i stopniowo spada do 40mA po dwóch dniach(akumulator 72Ah) a napięcie utrzymuje się na poziomie 14,4V. Zafira z silnikiem 2DTI stoi...
Przecież Autor nawet tam amperomierza nie ma (sprawnego w każdym razie) to niby w jaki sposób określi jakim prądem ładuje? Poza tym cytaty odnosiły się do ostatnich (pełnych zachwytu nad wspaniałą konstrukcja) zdań Autora tematu z pierwszego postu. Do tej pory są "klepane" takie prostowniki, dla potanienia konstrukcji, z regulacją fazową tyrystorem....
Na pewno sprawdzałeś to zasilając prądem stałym? Zasilając z samego prostownika będzie gasł ponieważ i tak prąd płynący przez tyrystor 100 razy/sek wynosi zero... dla mnie działa prawidłowo.
Zacząłem od niby najmniejszego prądu i... wywaliło 10A bezpiecznik. Wsadziłem 15 i chwilkę kontynuowałem ładowanie - prostownik się grzał, ale zaryzykowałem i po 10 min prąd spadł do 7.5A. Cały cas na najmniejszym aż po jakiś 3 godiznach spadł do 5A. Podtrzymywałem te 5A zwiększając pozycje. Doszedłem do 4 kiedy napięcie podniosło się ponad 14,4V, więc...
Mam kilka pytań co robi ten sterownik prostownika. - Czy jest płynna regulacja prądu? - Czy jest regulacja napięcia np. do akumulatorów 6V. - Do jakiego napięcia ładuje akumulator i czy można to regulować? Czy po naładowaniu jest automatyczne przełączany z napięcia ładowania na napięcie podtrzymujące? - O co chodzi z trybem automatycznym? Pytam bo od...
Tak też od razu zrobiłem i pomiary są następujące: Prostownik z lidla po wybraniu trybu z wpiętym szeregowo miernikiem pokazuje prąd ładowania 0.8A. Po kilku sekundach napięcie na aku szybko wzrasta do ok 14.5V i ładowarka przechodzi w tryb podtrzymywania ładując prądem 0.05A. Prostownik inny transformatorowy ładuje na początku ok 0.9A następnie powoli...
Mam jeszcze jedno pytanie, w tym układzie który mam zrobić, po naładowaniu akumulatora załóżmy, że będzie ustawiony na 14,4V po osiągnięciu tego napięcia, układ odłącza zasilanie, czy będzie podtrzymywał tym napięciem cały czas aż do wyłączenia prostownika z prądu ?
Maverick73 napisał: Dlaczego 200Ah bo przypuszczam ze możesz mieć prąd ładowania z 200W nawet ok 16-18A a to za dużo jak na aku 140Ah. Regulator Cię się nie będzie pytał ile ma podawać prądu do aku tylko będzie pruł z wszystkiego co dają panele. To są tylko moje przemyślenia a dasz co uważasz za słuszne. No nie sadze żeby tak było. Chyba po to aku...
Witam. Ja wykorzystuje od 6-ściu lat taki układ. Sam odłącza ładowanie ,pozostawiając prąd podtrzymujący. http://obrazki.elektroda.net/72_12267686...
Ja także mam akumulator tejże firmy. Kiedyś robiłem test chcąc zmierzyć pobór prądu na postoju. U mnie pobór jest na poziomie 70mA. Akumulator mam od 8 lat. Robię każdego dnia około 20km. Zimą poniżej 0°C wyjmuję i zabieram akumulator do domu a na jego miejscu zostawiam mniejszy, jakiś stary, podtrzymujący alarm. Dwa razy w roku podłączam akumulator...
Zrozumiałem i dalej podtrzymuję swoje zdanie. Wiesz przez ile godzin taki sprawny ale rozładowany akumulator będzie pobierał taki prąd? Ja wolę ładować go prostownikiem, taniej wychodzi.
Dlaczego nie da rady.. gdzie jest bariera ? Skrót myślowy, da ale to będzie trwało. Jak Ci się nie spieszy to taka po odpowiednio długim czasie w końcu naładuje. Jak chcesz bez odłączania klem to nie przekraczaj 14,7V, czyli tylko "ładowarki" marketowe. Mam jakąś starą z Lidla jeszcze bez wyświetlacza i jak zostawiłem podpiętą na prawie miesiąc to...
Jeżeli akum rozładował się do zera to to nie ma co podtrzymywać . Jeżeli koniecznie chcesz to najlepiej drugi akumulator bo co będzie jak wyłączą prąd, gdy będzie podłączony prostownik ?
Cześć. Mam pytanie odnośnie działania mojej instalacji. Na pojeździe ciężarowym, w przestrzeni ładunkowej, mam zamontowane Webasto 5,5 kW. Webasto jest podłączone do dwóch akumulatorów 12 V, 900 A, 140 Ah. Akumulatory te w czasie postoju pojazdu są ładowane prądem 230 V przez prostownik cyfrowy. Problem polega na tym, że podczas rozruchu silnika pojazdu...
Cześć. Mam pytanie odnośnie działania mojej instalacji. Na pojeździe ciężarowym w przestrzeni ładunkowej mam zamontowane Webasto 5,5 kW. Webasto jest podłączone do dwóch akumulatorów 12 V, 900 A, 140 Ah. Akumulatory te w czasie postoju pojazdu są ładowane prądem 230 V przez prostownik cyfrowy. Problem polega na tym, że podczas rozruchu silnika pojazdu...
A więc jednak prąd nie był zerowy. Dalej marna jakość informacji. Co to takiego został wstępnie podładowany? Akumulator był ładowany przez 4 godziny wspomnianym już prostownikiem Bester i natężenie prądu ładowania przez ten czas wzrosło od wartości bliskiej 0 (wskaźnik na prostowniku ma mało dokładną podziałkę więc nie podam dokładnej wartości) do...
Kilka pytań uzupełniających: - jakie urządzenie ma podtrzymywać ten "UPS" i przez jaki czas - jaką moc zużywa podtrzymywane urządzenie - inwerter 12->230V jaka moc, jaki przebieg napięcia wyjściowego (prostokąt, sinus aproksymowany, czysty sinus), - prostownik -> jaki prąd ładowania, czy jest wyposażony w układ automatyki zapobiegający przeładowaniu...
Witam. Posiadam prostownik 6a z zabezpieczeniem przed przeladowaniem aku oraz podtrzymywaniem napięcia po naladowaniu. Chciałbym go przerobić by dawał prąd 20-25a. Czy jak wymienię trafo na mocniejsze to nie zepsuje układu prostowniczego i zabezpieczenia?
Kolego odwiń uzwojenie wtórne trafo do 13V ładowanie wróci do normy. I podtrzymuje wypowiedź kolegi wyżej. Nic lepszego nie ma niż dobrze dobrany napięciowo trafo.
Jeśli napięcie akumulatora 14,5-15,0V to on otrzymał pełny ładunek.Po odłączeniu prostownika napięcie na łapkach powinno obniży się do 13,2-13,5V za 2-3 godziny.Sprawdź którą faktyczną pojemność ma akumulator.Dla tego włącz do jego żarówkę 12V 50W(prad 4A) i trzymaj jej włączoną tak długo żeby napięcie akumulatora obniżylo się do 10,8-11,0V.Czas pracy...
Ja tak dla testów zbadałem że te ładowarki normalnie zapewniają prąd 4A do uzyskania naładowania a potem jest 2,5 A konserwujące i na końcu podtrzymanie . Pomimo i tak bawienia się w podtrzymywanie akumulatora i inne gusła jego napiecie po 2 dniach spada do 12,2V . Chyba że mu faktycznie z 16V przywalę . Jednak prędzej to pójdzie na reklamację .
prostownik podtrzymujący prostownik samochodowy podtrzymujący prąd podtrzymujący akumulator
programator lampki choinkowe ekranowanie subwoofera sygnał dekodera komputerze
dahua reolink zasilacz laboratoryjny
Nierówna praca silnika VW Passat B5 1.9 TDI AVB Błąd F10 w klimatyzacji Toshiba - czujnik TA