Owszem, przebieg napięcia wyjściowego z prostownika może nie będzie piękny książkowy ale będzie ok. Zawsze można dorobić regulator ładowania akumulatora.
Ale jak sam piszesz to nie będzie typowy stabilizator napięcia tylko swojego rodzaju wyłącznik po naładowaniu akumulatora. Druga sprawa to napięcie 14.4V na jakie typowo jest ustawiany regulator napięcia w alternatorze. W stacjonarnym prostowniku jest to trochę niskie napięcie aby prawidłowo naładować akumulator.
Jak długo ci się ładuje akumulator na prostowniku? Jakim prądem ładuje prostownik i jakie masz parametry akumulatora? Prawdopodobnie w wyniku awarii regulatora napięcia, akumulator ci po prostu zdechł i nie trzyma prądu. Naładujesz go prostownikiem to wytrzyma chwilę, a że nie jest ładowany, bo układ ładowania powiedział papa, to ci wszystko zdycha....
(at)zworys Koleżko, chcesz zasilać przetwornice tym co wychodzi z tych cewek tylko poprzez diode ? Gratuluję pomysłu :cry: (at)Szwarx Podałem ci rozwiązanie ,,eleganckie" - skuterowy prostownik - regulator, oraz akumulator - poświeci trochę ta lampa także po zatrzymaniu silnika. Ponadto możesz zamontowac dodatki - obrotomierz, LEDowe swiatła stopu...
Czy można zastoswać regulator PWM na wyjściu prostownika do ładowania akumulatora kwasowego ?
Ten "elektromagnes" to sprzęgło elektromagnetyczne włączania noży kosiska. A ta kostka przy silniku na drugim zdjęciu to może być regulator napięcia/prostownik ładowania akumulatora.
Witam wszystkich, buduję urządzenie typu powerbox pod namiot. Akumulator podłączony jest pod regulator MPPT, lecz chciałbym też, aby akumulator był ładowany w domu poprzez prostownik, który chcę umieścić wewnątrz powerboxa. Regulator MPPT to PowMR 30A. Akumulator 4x20Ah 1. Czy podłączając prostownik, muszę odłączyć regulator MPPT od akumulatora? 2....
Widzę krótkie życie tych akumulatorów, w/g tego schematu. Dla uściślenie, co robi ten regulator? Czy jest dodatkowym obciążeniem dla akumulatorów i prostownika (ładowarki)? ESR 100Ah akumulatora jest inne dla pary 2x100Ah, a inne dla 200Ah. Jak chcesz to zrobić prawidłowo, to kieruję do literatury, a na szybko takich akumulatorów tak się nie łączy.
Da się to zestroić, u mnie idzie w jednej instalacji 5 regulatorów MPPT i 2 automatyczne prostowniki na tych samych akumulatorach. Wszystko hula jak należy.
Unitra Zatra produkowała transformatory EI i zwijane. Z ich wykorzystaniem sprzedawano prostowniki, stabilizatory i regulatory napięcia. Zaleta prostownika to ładowanie małym prądem akumulatora, który pobiera więcej prądu na końcu ładowania.
Też prosta sprawa. Dwie diody tworzą prostownik dwupołówkowy ze względu na dzielone uzwojenie wtórne transformatora. Mamy połączone razem katody diod i jest to + układu a zacisk k21 jest minusem. Tak podłączamy do regulatora PWM, a jego wyjście przez bezpiecznik i amperomierz jako końcówki do akumulatora.
Witam !!! poszukuję jakiegoś układu do prostownika który mi zabezpieczy akumulator przed przeładowaniem najlepiej żeby ograniczał napięcie do 14.4V coś typu jak w alternatorach samochodowych jest tam regulator właśnie 14.4V
Prądnica ma trzy cewki: 1 - zasila moduł zapłonowy CDI (AC) 2 - zapewnia ładowanie akumulatora poprzez regulator ładowania z prostownikiem 3 - zasila światła i ssanie w gażniku (AC) również poprzez regulator ale bez prostownika.
Takie napięcia jak masz są ok, jak podłączysz akumulator to i tak wzrośnie ponad 16V.
Witam Prąd ładowania odsiarczającego powinien wynosić 1/20 pojemności akumulatora.Jeśli nie można go zmniejszyć regulatorem w prostowniku,to proszę połączyć ładowanie w szereg ze wspomnianą żarówką.Po częściowym naładowaniu,kiedy oporność akumulatora wzrośnie i prąd ładowania się zmniejszy żarówkę można zlikwidować.Regulacja prądu ładowania odbywa się...
Prostownik akumulatora transformatorowego na wyjściu pomiar jałowy to 14 V. Akumulator jest naładowany do 12,5 V. Po podłączeniu prostownika do akumulatora nagle napięcie rośnie do 16 V. Jakim cudem? Cześć! Fajnie, że pytasz o tak interesujący temat jak prostowniki akumulatorowe. Wydaje się, że opisujesz sytuację z prostownikiem transformatorowym,...
Szukam schematu regulatora prądu do prostownika.Może być na wtórnym lub na pierwotnym. Mój e.mail to a.m.maj3(at)neostrada.pl .Za schemat z góry dziękuję. Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Transformator dedykowany do sporego wzmacniacza mcz. Nie nadaje się do prostownika. Napięcia wyjściowe 60 woltów i 19 woltów, wiec co z tym robić ? Można by było ewentualnie uzwojenie 60 VAC połączyć szeregowo z sieciowym tak, by na wtórnym spadło do ok 13 VAC, a to z kolei za mało do prostownika. Zastosować regulator fazowy na wejściu ?. W/g mnie szkoda...
Konkretnie, bez ogólników. Musiałbyś zadać konkretnie pytanie, a na powyższe masz to: 1 - Nadmierne obciążenie dla regulatorów napięcia (prostowników) może je uszkodzić. 2 - Różnice pojemności i stanu akumulatorów może doprowadzić nawet do eksplozji akumulatora.
Czyli raczej regulator sprawny, sprawę mógł psuć ten duży prostownik. Teraz musi kolega poobserwować co się będzie działo z akumulatorem.
Ta wersja woltamperomierza z wbudowanym bocznikiem. Aby poprawnie zalecić jego zamontowanie, nalezy znać typ prostownika do ładowania akumulatorów. Jeśli prostownik jest regulowany, lepiej jest włączyć urządzenie do regulatora , w przeciwnym razie wraz ze zmianą napięcia wyjściowego prostownika zmieni się również napięcie zasilania urządzenia . I chociaż...
Kolega t64 pisał, że jego prostownik jest duży i wykonany przez dziadka a więc stosunkowo dano. Nie sądzę, aby uzwojenie nawinięte było podwójnie drutem nie izolowanym (oba druty razem owijane izolacją). To jest duży transformator a więc nie mógł nikt liczyć na spadek napięcia a więc robiono większą ilość odczepów, gdyż półprzewodniki dawniej były drogie,...
I tak też robiłem , ale zwykły 500 W "ściemniacz" nie wyrabia , pali się bezpiecznik , a poza tym przy wiekszym obciążeniu , prostownik wpada w rytm częstotliwości sieci aż do tego stopnia , ze niemal podskakuje
Z tego, co kojarzę, w tańszych transformatorowych prostownikach układ regulacji prądu jest zrealizowany na triakowym regulatorze mocy po stronie pierwotnej. Akumulatory AGM mają inną charakterystykę ładowania, łącznie z wyższym napięciem końcowym. Fakt, wymienić amperomierz i śmigać. ;) Ta pomarańczowa kostka wygląda na bezpiecznik automatyczny/resetowalny.
Zawsze możesz zamiast dwóch zacisków wyjściowych dać trzy lub cztery (przed i za regulatorem), ew przełącznik pozwalający całkowicie omijać regulator. Nie trzeba zmieniać urządzenia a można zwiększać jego możliwości.
Są takie ładowarki, wpisz w Allegro; Ładowarka solarna prostownik zasilacz Obecnie ten sprzedawca nie ma wystawionej aukcji. Używam podobnej o mocy 300W.
Umieść zdjęcie starego regulatora od strony elementów. Większość prostowników z regulacją po stronie pierwotnej wykorzystuje regulator, jak na zdjęciu . Schematy mogą różnić się nominałami elementów. https://obrazki.elektroda.pl/6730581400_...
taka opcja szukaj :) wystarczy juz tylko raz kliknac i myszka przewinac http://szukaj.elektroda.net/search.php?m... ach dodam bo skreca mnie prad zalezy od odbiornika RLC U Ciebie będziesz prostował napięcie. Bo chesz ładowac coś napięciem stałym a nie zmiennym :)
Prostownik /ładowarka ładuje akumulator do wartości bliskiej szczytowej napięcia. ponieważ przy pełnym otwarciu regulatora napięcie wyjściowe z prostownika to 13 woltów, napięcie końcowe ładowania (teoretycznie) osiągnie wartość przeszło 18V. Jest to jedynie w teorii w praktyce bowiem nie przekroczy 16V przy prądzie płynącym przez akumulator w granicach...
Tak w dzień słoneczny będzie pracować pompa jak i ładować akumulator. Pompa przy w pełni naładowanym akumulatorze powinna pracować na nim ~7,5h. Regulator ma ponoć zmierzchowy, ze możesz ustawić na LOAD bo tam podłączysz pompę zakres jego działania. Dodano po 4 I zawsze w razie W, możesz sobie akumulator podładować jakimś małym prostownikiem czy zasilaczem,...
Witam. Najprostszy - proszę bardzo , dwa akumulatory dwunastki i rezystor nastawny do regulacji natężenia prądu wzbudzenia , a dodatkowo prostownik do podładowywania akumulatorów.
Tak tylko w moim przypadku nie jest to alternator tylko prądnica trujfazowa i nie występuje tam prąd wzbudzenia chcę tylko się dowiedzieć czy taki regulator uszkodzi się gdy odłącze akumulator przy uruchomionym silniku .
Ja uzywam prostownika z regulacja pradu, ktory sam zrobilem. Mialem transformator 24 V, 300 W. Na wejsciu (220V) zalozylem regulator obrotow silnika ze starego odkuracza (ok 1000 W). Calosc zabezpieczylem oczywiscie bezpiecznikiem. Na wyjsciu jest tylko mostek prostowniczy 30 A i pomiar pradu. Urzdzenie dziala znakomicie, ma pelna regulacje pradu od...
Witam Kiedyś zobiłem prostownik do ładowania akumulatorów i działa do tej pory bardzo dobrze. Przesyłam schemat regulatora który zastosowałem może komuś się przyda.
na przewodzie od ładowania z reguły nie ma nic ale jaki to simson ze ma regulator ???? o ile dobrze pamiętam to tam to tam jest taka puszka która pełni rolę przerywacza kierunkowskazów i prostownika
Jak wykonac prostownik do ładowania akumulatorów?Mam transformator bezpieczeństwa 24V , czy moge go wykorzystać? ****** Nic nie piszesz na temat trafa jak są nawinięte uzwojenia. Jeśli oddzielnie to najpierw musisz rozebrać rdzeń transformatora. Jest to trafo 24V a Ty chcesz uzyskać 12 V . Proponuję abyś odwinął dokładnie połowę uzwojeń i wykonał odczep....
Użyj innego miernika 17,8 to zabójstwo dla akumulatora jeśli wyjdzie tyle samo masz wadliwy regulator lub uszkodzony prostownik w alternatorze . Maksymalnie 14,4V
Można zrobić szybki test jak masz prostownik do samochodu podłącz go pod akumulator/y uprzednio odłączając panele od regulatora. Gdy prostownik pokaże ze akumulator/y są naładowane to odłącz go (prostownik) i teraz jeśli masz pod aku podłączona przetwornicę to podłącz do niej jakieś obciążenie ok 100-120W i zobacz jak długo będzie działać. Jak nie masz...
Oczywistym jest, że w przypadku ładowania stałym napięciem, tak jak ma to miejsce w aucie, w początkowej fazie ładowania rozładowanego akumulatora pobierany prąd jest znaczny, a następnie pobór prądu spada. I choćbyś miał ogromny alternator to i tak nic to nie zmieni, bo po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, aby naładować akumulator do maksymalnej...
Dobrze, ale koszty układu wyjda mi podobne jak tego regulatora.
Nie polecam podłączać panelu bezpośrednio do akumulatora bez żadnej kontroli. Powinien koniecznie być regulator, czy to pwm czy mppt, albo nawet zwykły kontroler ładowania, który nie pozwoli przeładować akumulatora. Inaczej ten szybko będzie do wymiany.
Dalej testuje przetwornicę i ten mój akumulator Co tu testować? To ma być fotowoltaika off grid czy tester ładowania akumulatora? Panele + inwerter hybrydowy + akumulator. Inwerter ma przetwornicę kilka razy mocniejszą niż kupowany oddzielnie. Regulator MPPT w inwerterze pozwala na używanie sporej ilości paneli PV, podczas gdy typowy regulator to np....
Cewki trzeba przewinąć nie grubszym ale cieńszym przewodem nawojowym od zera do zapełnienia karkasu. Jak najwięcej zwojów. To i tak eksperyment! Okaże się co z niego wyjdzie. Trzeba zamontować do motoru i zrobić pomiary pod obciążeniem żarówką 45W na różnych obrotach silnika. Tu masz informacje jak zrobić regulator: [url=http://zaplon.pl.tl/REGULATOR-NAPIE...
Witam serdecznie naładuj akumulator prostownikiem. kiedy był ładowany.
Tak jak napisał (at)klamocik Ciesz się bo masz fantastyczny prostownik tylko trzeba go kontrolować. Dołożyć regulator obniżający napięcie na zasilaniu 230V, którym zmniejszysz w sposób bardzo prosty napięcie zasilania, a tym samym napięcie na wyjściu na akumulator. Do tego na pewno warto założyć na prądzie stałym amperomierz, by można było nastawić...
Transformator potrzebny jest do obniżenia napięcia do ok.14V Diody jak na rysunku 4sztuki 10A,lub mostek prostowniczy 16-20A i do tego radiator do chłodzenia mostka.Jeśli diody to najlepiej po 2 sztuki w jednym kierunku
Podłącz z mostkiem na diodach 10A do akumulatora max 80Ah i zobaczysz czy napięcie po chwili ładowania nie przekroczy 14,4V. Zdarzały sie takie przypadki że prąd transformatora miał taki zapas ze podbijał napięcie do wartości uszkadzających akumulator i potrzebny był regulator na pierwotnym.
Nie popadajmy w skrajności. Alternator w samochodzie daje około 13.5 V, takie też powinno być napięcie ładowania z prostownika. Radio to powinno wytrzymać. Poza tym nie słyszałem aby padło radio przy awarii regulatora napięcia. U mnie na przykład wytrzymało jakieś 18V, a akumulator nie (zagotował się). A jeżeli chcesz mieć 100 % pewności że nic się...
Będzie pobierać prąd podtrzymania wyższego napięcia 14,4 V i będzie on wynosić po ustabilizowaniu w granicach ok. 0,5-1 A. Napięcie ładowania akumulatora zależy od temperatury elektrolitu dlatego alternatory ładują do 14,4 V natomiast prostowniki do znacznie wyższego napięcia. Współczesne auta mają kompensację temperaturową i wraz z nagrzewaniem się...
...ale dla zabawy wziąłem prostownik, do niego podłączyłem przetwornicę i wysterowałem na 21v i 7A prądu. Podłączyłem też na wejściu i wyjściu amperomierze i woltomierze. Na wejściu 16,7v i 0,6A, na wyjściu zamiast 21v tylko 13,2v. i ten sam amperaż. Pokusiłem się też o podłączenie prostownika wprost do wejścia panelu na regulatorze, ale pokazywał...
Można zamontować cztery dynama po dwa szeregowo by był większy prąd ,prostownik , regulator ładowania, akumulator ok.8Ah i reflektor od samochodu 55W. I oświetlenie jak się patrzy.
Najprostszy regulator to żarówka samochodowa w obwód szeregowo między prostownikiem a akumulatorem. Mam taką niemiecką płytkę ładowarki do akumulatorów opartej na układzie L200C i dużym tranzystorze.
a dlaczego jesli alternator ładuje to odrazu na akumulatorze nawet rozładowanym mamy 14,5V j Bo pomiaru dokonałeś na pewno na pracującym silniku, stąd jest napięcie takie jakie daje alternator. Jak wyłączysz silnik i odczekasz kilka minut, to jak akumulator jest rozładowany to napięcie spadnie. alternator łąduje takim prądem non stop i czy to nie jest...
Na schemacie masz prostownik nie regulator podłączony do akumulatora. Do świateł zaś podłączony jest regulator
Nie do tego celu został skonstruowany ten regulator, więc raczej bez przeróbki działał prawidłowo nie będzie w prostowniku. :cry:
Wg. mnie dziwny wynalazek, w razie awarii regulatora napięcia jakby się nagle pojawiło 16V to nie wiem czy się nie zapali-wolę jednak zwykłą kwasówkę z ołowiem. Co do prostownika masz podane-parametry jak dla instalacji 12V w pojazdach (napięcie 14,4V) i maksymalny zalecany prąd ładowania 3A (ciekawe, czy ma jakieś zabezpieczenia, czy jakby była rozładowana...
Ciekawe, jak do w 90% naładowanego akumulatora "wpompujesz" prąd 33A, przy napięciu 14,4V. Widać wyraźnie, że budowa, zasada działania i charakterystyki akumulatorów są tobie zupełnie obce. Zasadę działania tego prościutkiego regulatora PWM znajdziesz bez trudu w Google.
To będzie wystarczającym zabezpieczeniem przed rozładowaniem a można też naładować akumulator. W opisie regulator jest do paneli ale na transformatorze z prostownikiem też działa. https://modulosy.pl/fotowoltaika/972-reg...
Kolego, Krzysztof Kamienski! Rekomendowałem wykorzystać regulator po wtórnej stronie potem, jak autor wyłożył zdjęcie swojego prostownika. Popatrz i przeanalizuj stan transformatora, któremu kilku dziesiątków lat. Podejrzewam, że przy regulacji po pierwotnej stronie będą problemy. W 60 - 80 latach ubiegłego stulecia przy montażu transformatora rzadko...
A nie prościej w podobnych pieniądzach było kupić regulator gotowy i dedykowany do prostownika - ładowania akumulatora. Masz kontrolę i pomiar tego co się dzieje na akumulatorze, np: https://www.gotronik.pl/kontroler-regula... https://mlodytechnik.pl/zrob-to-sam/3087...
Mam panel od pastucha elektrycznego, może by dopasował. A może pokaż zdjęcia i jakieś dane tego panela PV? Tak zupełnie w ciemno bardzo trudno polecać jakikolwiek regulator ;-) Ten się Tobie spodoba Link. 6/12V, prąd też przyzwoicie duży. Ten prostownik "bywał kiedyś" na Aliekspress, choć inaczej "pomalowany" i oferowany pod kilkoma innymi "firmami"....
Mało tego nowy regulator może mieć prostownik jednopołówkowy co oznacza spadek mocy ładowania o połowe. Miałem taki przypadek.
Kolega, Ukki0112! Który pójdzie prąd przez akumulator, zależy od stanu akumulatora. Podłącz do prostownika kolejno kilka jednakowych akumulatorów i otrzymasz różne znaczenia prądu. Zawiadom które minimalne i maksymalne napięcie 2 uzwojenia przy przelaczeniu odczepow pierwotnego . Dla wskazanego tobą akumulatora 170A/h nominalny prąd ładowania 17A( C/10...
mierzyłem prąd wychodzący z prostownika przewód 61 do regulatora a na akumulatorze wychodzi do około 18 V na wolnych obr. około 14,30V
Panowie może ktoś doradzi czy moduł AVT 3166 da się wyregulować na zakończenie ładowania przy 16-16,1V? Obawiam się, że przy napięciu, które w poście poprzednim (na fotce) 16.6 V, będzie to nie wykonalne, z powodu za niskiego napięcia zasilania, ale mogę się mylić. Wg mnie, przy tym napięciu maksymalnym (16.6 V) i napięciu odcięcia (zakończenia ładowania)...
Jakieś pomysły co może być nie tak? Szczotki, regulator napiecia, prostownik, itp. Jak masz blisko (bardzo krótki czas dojazdu) to naładuj akumulator i podjedź do warsztatu naprawiającego alternatory. I jeszcze dlaczego prąd ładowania jest aż tak duży? Zazwyczaj jest to normalne natężenie ładowania rozładowanego akumulatora od samochodu osobowego....
Witam! EWA jest to prostownik i zarazem tyrystor sterujący pracą reflektora i św pozycyjnego(są one zasilane bezpośrednio z prądnicy) pełni też funkcję ogranicznik prądu tych świateł. A ładowniem akumulatora zajmuje się z EWY tylko prostownik i ELBA jako regulator prąd ładowania. Tak bynajmniej było w simsonie S53 95' którego naprawiałem. Pozdrawiam...
Witam. Z tym ładowaniem akumulatora nieodłączonego od instalacji to ja nie był bym taki pewien, znam przypadki uszkodzenia regulatora prądu ładowania przy takim podłączeniu prostownika. Pozdowionka.
Przeanalizowałem schemat i zasadę działania regulatora Я112Б w alternatorach z wbudowanym regulatorem. https://obrazki.elektroda.pl/2246501100_... Skomplikowali sobie układ robiąc pomiar napięcia na zacisku B+ alternatora, podczas gdy układ Boscha robi pomiar na diodach wzbudzenia (zacisk D+ napięcie zbliżone do napięcia akumulatora)....
W prostownikach tych "samochodowych" ustawiane jest napięcie a akumulator w zależności od rozładowania (rezystancja wewnętrzna sie zmienia) pobiera prąd zgodnie z prawem Ohma. Tak samo jest w samochodowych regulatorach napięcia.
Chce nim ładować akumulator bezobsługowy, tak aby napięcie nie przekraczało 14,4V. A ten prostownik daje powyżej 17V
1. Ładowanie sprawdzasz gdy masz wpięty akumulator do instalacji. 2 Jeśli nie ma ładowania gdy wpięty jest akumulator to proponuje wymienić regulator napięcia 3 Akumulator żelowy najlepiej ładować prostownikiem motocyklowym z funkcjá ładowania akumulatorów żelowych ( choć osobiście ładuje prostownikiem z funkcją AGM i Aku ma 3 lata i jest w dobrej kondycji)
Można jednak skonstruować układ z histerezą, który odłączy przy 14,4V zapobiegając tym samym przed przeładowaniem i włączy ponownie gdy napięcie spadnie poniżej 14V. Miałem okazję kiedyś taki prostownik testować. Po tygodniu ładowania, gęstość elektrolitu doszła w okolice 1,20 czy 1,22 g/cm³ i ani drgnęła wyżej. Ten sam akumulator, swoim prostownikiem...
Najpierw napraw kontrolkę. Pulsacja napięcia wskazywała by na regulator. Sprawdź połączenia alternator akumulator i masy. Zmierz napięcie alternator obudowa, bo może być tak że alternator widzi swoje napięcie, a nie instalacji.
Te raz 1,44 powinno się robić jak do układu dołączone są kondensatory ? Zgadza się, ale jak pisałem potraktuj akumulator jak kondensator o bardzo dużej pojemności. Zmierz napięcie wyjściowe fabrycznego prostownika z podłączonym i nie akumulatorem, zrozumiesz w czym rzecz.
Napisz jaki model quada masz i rok produkcji. W quadach zwykle występuje alternator trójfazowy + prostownik zintegrowany z regulatorem napięcia.
Istnieje dość prosty układ prostownika do ładowania akumulatorów - był chyba prezentowany na Elce, ale nie mogę go teraz znaleźć.Zbudowałem go i pracuje prawidłowo. Nie ma tam nic do ustawiania - pełny automat.Po naładowaniu prostownik wyłącza się i jeśli nie jest odłączony od sieci przechodzi w stan podtrzymania, doładowując akum małym / kilka mA /...
Prostownik o którym pisałem wyżej w 7 poście działa wg stałego napięcia ( regulator alternatora ), mocno rozładowany akumulator może jednak przeciążyć transformator, stąd w obwodzie uzwojenia PIERWOTNEGO oporniki i kondensatory, dobrane, by nie przekroczyć maksymalnego prądu strony wtórnej. Można powiedzieć, że ten prostownik ma ograniczenie prądu do...
Też żądam aby koledzy robokop i SKM1964 nie pisali głupot tylko pokazali, jak regulatorem napięcia od alternatora można regulować prąd ładowania akumulatora w prostowniku z transformatorem. Czekam.....
Prostownik regulator to ten moduł? Mi się wydaje że prostownik z regulatorem jest osobno, w skrzyni akumulatora. Jeżeli tak to jazda bez akumulatora mogła uszkodzić moduł główny?
Musisz założyć prostownik , regulator napięcia , akumulator a reszta to zabawka . Wyciąg ze średniej klasy samochodu kompa i czujniki poupychaj to wszystko w motorku , wgraj nowy program i jazda . Prawda że proste? Tylko patrz na drogę a nie na ten piękny pulpit bo daleko nie zajedziesz. Powodzenia w montażu
Masz jak się nie mylę regulator 20A i ten panel co masz powinien tyle Ci dostarczyć w MPPT. Piszę Ci ze w 12V możesz podłączyć: Moc obsługiwanych paneli 260W(at)12V Przez ten jeden panel masz już optymalny prąd do tego regulatora (dołożenie kolejnego panele może mu się odbić czkawką). Chciałbyś dołożyć panel to i byś musiał mieć regulator 40A albo dokupić...
Te przełączniki są zrobione według radzieckiej myśli technicznej :D 6,3A powinno być przy przełączniku w pozycji 1, zariad i pusk w pozycji 2. Regulator toka może nie działać przy pewnych konkretnych ustawieniach. Moim zdaniem powinieneś ustawić 6,3A/zariad, drugi przełącznik na 1 i regulatorem ustawić pożądany prąd. Do mierzenia napięcia wystarczy...
Są przypadki gdzie uszkodzony regulator nic nie zrobi a są gdzie ubije sterownik silnika. Sam byłem świadkiem jak padł sterownik w Seicento. Wypaliło driver wtryskiwacza. Akumulator jest wstanie wydać i przyjąć chwilowo duże wartości prądu. Większe niż sam alternator jest w stanie dostarczyć na pełnej mocy. Jest on niejako ogranicznikiem napięcia w...
Zamiast regulatora napięcia zastosuj ładowarkę do akumulatorów żelowych/AGM bez transformatora i prostownika. A odnośnie pytania to myślę, że to powinno rozwiązać problem: http://obrazki.elektroda.pl/2928761200_1...
Iskrownik zostaw do zasilania układu zapłonowego. Z cewki świateł można trochę prądu ukraść, ale wtedy zasilanie świateł trzeba przerobić na bateryjne. cewka świateł jest połączona z masą jednym końcem, drugi wychodzi do stacyjki i włącznika. Utrudnia to zrobienie prostownika, bo albo musisz odłączyć cewkę od masy, albo zrobić drugą masę za prostownikiem...
Od godz około 15 do godz 20 ładowałem akumulator, na klemach akumulatora z wlaczonym prostownikiem było 15,2v a amperomierz pokazywal natężenie 0,5A. Regulator jeszcze chcial ladowac akumulator. Po wyłączeniu prostownika i odczekaniu około 5min akumulator miał 13,3V.
Mam takie pytanie czy ktoś z Was kiedyś zastosował w prostowniku do ładowania aku samochodowego regulator napięcia z alternatora np: od "Malucha" są tanie. ciekawe jak by się sprawował taki prostownik? Proszę o wypowiedźi Pozdrowienia.
Przedstawiam schemat regulatora do prostownika po stronie wtórnej transformatora. Układ bardzo dobrze działa, wręcz wyśmienicie. Zbudowałem już chyba z piętnaście prostowników na tym regulatorze. Regulacja napięcia jest płynna praktycznie od zera do maksymalnego napięcia. Jedyna wadą jest to, że nie można montować kondensatorów filtrujących przed regulatorem...
Kolego ja na twoim miejscu nie robil bym takich pomiarów nie wolno odłaczac akumulatora ppodczas pracy silnika jak nie chcesz pozegnać sie z regulatorem lub prostownikiem. Tak jak koledzy radzili sprawdź upływ prądu a take sprawdź jak bardzo spada napiecie na rozruszniku podczas kręcenia i podaj do ilu spadnie
- drugie rozwiązanie - zasilacz do lapka (zwykle mają napięcie 19-20 V i 2-3 A) plus do tego LM317 lub LM338 (na radiatorze) w układzie regulatora napięcia, z ustawionym napięciem 14.4 V i nic więcej nie trzeba To jest propozycja najlepsza. To samo napislaem tyko kolega gimak był pierwszy. Post skasowałem.
(at)robokop Podstawowe DWA rozwiązania - swiatla drogowe zasilane bezpośrednio z ,,alternatora", reszta z akumulatora ładowanego poprzez prostownik - regulator ( Moduł typ 1), albo WSZYSTKO zasilane z akumulatora wówczas Moduł typ.2. Oczywiście różni sie to także konstrukcją magneta.
Do bardzo podobnego prostownika dołożyłem regulator XY-L30A , ustawiam napięcie jakie podaje producent akumulatora i nie bawię się w żadne pomiary bo szkoda na to czasu - po naładowaniu następuje rozłączenie obwodu ładowania.
Panowie. Jedna rzecz mnie niepokoi. Cały czas czytam o akumulatorach i polecane są AGM, natomiast wszedzie też piszą, że ładuje się je prostownikami automatycznym i proces ladowania jest bardzo ważny dla ich żywotności. Czy akumulator AGM + najtańszy regulator ladowania PWM to na pewno dobry pomysł?
Witam, mam proste pytanie, czy prostownikiem 12A bez regulacji prądu ładowania mogę ładować akumulator 45Ah? Czytałem że dla tego typu akumulatora prąd ładowania powinien wynosić 4,5A, czy to oznacza, ze bez regulatora prądu ładowania tegoż prostownika nie ma mowy o naładowaniu mojego akumulatora?
Witam. 1/ to masa jest na ramie. Minus akumulatora jest podłączony do ramy i wszystko związane z masą .2/ sprawdzić czy ładuje. jak nie masz przyrządu to można zobaczyć czy ładuje w prosty sposób dodaj gazu jak ładuje to w momencie dodawania gazu żarówki będą jaśniej świecić. Co się tyczy regulatora to myślę że jest dobry. bo gdyby nie miałeś ładowania...
Mam dwa pytania 1. Czy da radę bez większych modyfikacji ładować podłączone szeregowo 2 akumulatory żelowe 6V 4,5Ah prostownikiem do akumulatora samochodowego 12V? 2. Czy da radę naładować akumulator 6V przynajmniej częściowo napięciem 6V 0,5A bez żadnych regulatorów etc.? Czy to nie skróci znacznie jego żywotności? pzdr.
Kollego ,gimak! Masz rację. Nowoczesne profesjonalne ładowarki po osiągnięciu przez akumulator znamionowego napięcia ładowania zmniejszają prąd ładowania o 2 razy aby uniknąć nadmiernego nagrzewania elektrolitu i jego degradacji, a także nadmiernego gazowania, co może spowodować wybuch akumulatora.
Praca szeregowa w autobusie. Jak już jest naprawdę źle, to akumulatory są wyciągane i próbujemy je reanimować, każdy osobno. Dlatego też zastanawiam się nad prostownikiem z nowoczesnymi dodatkami, by wspomóc "reanimację". Nie wiem w jakim reżimie jeżdżą te autobusy - czy jeżdżą na okrągło 24 godziny na dobę, czy mają jakieś przestoje i w jakich warunkach...
Czyli najlepiej wyciągnąć alternator? W zależności od jego lokalizacji - czasami można wymienić regulator bez demontażu alternatora. Lepiej jednak wyjąć i sprawdzić też komutator i okazyjnie łożyska. Jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną jak nie regulator? Kable, akumulator, słabe połączenie (śniedź itp), prostownik alternatora, uszkodzony wirnik...
regulator prostownik akumulator regulator prostownik prostownik regulator
dioda głośnik creative autotransformator prostownik rozszczelniona matryca
ustawienia cccam kenwood uszczelka
Lokalizacja Webasto w Mercedesie W210 kombi 2.6 l Przyczyny upalania się zera w instalacji trójfazowej