swoją drogą z takiego regulatora można łatwo zrobić prostownik automatyczny :)
Prostownik zasilający regulator napięcia jest sprawny?
Będzie działał, ale napięcie wyjściowe będzie proporcjonalnie wyższe. To tylko transformator o regulowanej przekładni z prostownikiem.
zrób jakiś z elektronicznym regulatorem prądu ładowania i zabezpieczeniem przed przeładowaniem. Schematy na pewno są gdzieś na necie.
Masz tam w ogóle jakieś oświetlenie? Akumulator? Zapłon masz na 99% CDI. Ma on dwie cewki - zasilającą i wyzwalającą. Służą one JEDYNIE do pracy z modułem i nie nadają się do zasilania innych odbiorników. Potrzebne są tam dodatkowe cewki i prostownik- regulator napięcia. Żarówki o których mówisz NIE NADAJĄ się do zastosowań w pojazdach. Jest na nich...
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Luźny pasek. Na początek sprawdziłbym napięcie na akumulatorze (11,5 - 12V) na wyłączonej stacyjce, a potem na uruchomionym silniku - powinno być około 13,5-14V. Po za tym należy sprawdzić prostownik i regulator napięcia.
Transformator potrzebny jest do obniżenia napięcia do ok.14V Diody jak na rysunku 4sztuki 10A,lub mostek prostowniczy 16-20A i do tego radiator do chłodzenia mostka.Jeśli diody to najlepiej po 2 sztuki w jednym kierunku
Ale jak sam piszesz to nie będzie typowy stabilizator napięcia tylko swojego rodzaju wyłącznik po naładowaniu akumulatora. Druga sprawa to napięcie 14.4V na jakie typowo jest ustawiany regulator napięcia w alternatorze. W stacjonarnym prostowniku jest to trochę niskie napięcie aby prawidłowo naładować akumulator.
Układ zapłonu jest oddzielnym podzespołem, ma swoją cewkę zasilającą i wyzwalającą, nie są one połączone (za wyjątkiem masy) z układem zasilania świateł i ładowania akumulatora. Sprawdź miernikiem na zakresie ACV jakie masz napięcie na żółtych przewodach wychodzących ze statora (względem siebie oraz masy), pomiar zrób z podłączonym jak i odłączonym...
Unitra Zatra produkowała transformatory EI i zwijane. Z ich wykorzystaniem sprzedawano prostowniki, stabilizatory i regulatory napięcia. Zaleta prostownika to ładowanie małym prądem akumulatora, który pobiera więcej prądu na końcu ładowania.
Nie, nic się nie zmieni. Ponieważ zmieniasz układ ładownia, gdzie wcześniej miałeś pełnookresowy prostownik na regulator napięcia, musisz połaczyć z masa pojazdu jeden przewód cewki. I nie ma to żadnego, ale to żadnego znaczenia który z nich. To połączenie z masą przyjmij jako rodzaj przewodu, który łączy cewkę,GND i minus akumulatora. Równie dobrze...
Ewa-prostownik,regulator napięcia Elba-przerywacz kierunkowskazów ten nieoznaczony po środku-moduł zapłonowy cewka z wyjściem 59a,59b napięcie zmienne do ładowania akumulatora(przez prostownik i regulator napiecia) możemy porozmawiac na gg nr 6696263
Na początek weź multimetr i przedzwoń uzwojenia czy nie są przerwane lub przebite na masę. Z tego co wiem to w tych quadach jest tak, że światła mają wspólne uzwojenie z ładowaniem, ale świeca bezpośrednio z generatora bez prostownika i regulatora napięcia po drodze. Jeśli uzwojenia dobre i Magneto nigdzie nie ociera o stator to następnym elementem...
Ten "elektromagnes" to sprzęgło elektromagnetyczne włączania noży kosiska. A ta kostka przy silniku na drugim zdjęciu to może być regulator napięcia/prostownik ładowania akumulatora.
Siemanko! Mam pewien mały problem. A mianowicie chcemy z kolegą reaktywować stary bioreaktor w którym jest silnik na prąd stały. Niestety prostownik który był w nim wcześniej, po pierwsze jest trudno dostępny w Polsce, a koszt ściągnięcia go ze Stanów to ok 1000zł. Dlatego chcemy zbudować osobny moduł sterująco-zasilający. Prosty schemat - prostownik+gałka...
ELBA jest to prostownik regulator napięcia i przerywacz kierunków w jednym - nie ma inaczej
Jeżeli szczotki i regulator wymienione to pozostaje prostownik główny, diody wzbudzenia (jakiś czas temu u siebie z tym walczyłem , niby ładował ale nie tak jak powinien i właśnie kontrolka nie gasła tylko lekko świeciła, okazały się spalone 2 z 3 diod wzbudzenia, nie miałem nawet oryginalnego mostka tylko wstawiłem 3 pojedyncze diody prostownicze -...
Uszkadza sie prostownik,regulator napięcia,i jak jestes urodzony pod nieszczęśliwą gwiazdą wirnik
taka opcja szukaj :) wystarczy juz tylko raz kliknac i myszka przewinac http://szukaj.elektroda.net/search.php?m... ach dodam bo skreca mnie prad zalezy od odbiornika RLC U Ciebie będziesz prostował napięcie. Bo chesz ładowac coś napięciem stałym a nie zmiennym :)
Mam nadzieje że przeszczep się uda tyle tylko że jak chcesz montować altek z jawy musisz zastosować się do schematów wrzuconych przez p.Błażeja no i nabyć prostownik,regulator napięcia i przekaźnik kontrolki ładowania.
D+ to stałe napięcie z prostownika regulatora, czyli DC +12V, Ten drugi przewód to coś innego, zmienne napięcie wychodzące bezpośrednio z uzwojenia trójfazowego, częstotliwość przebiegu zależna od obrotów. Można by wykorzystać ten drugi przewód ale trzeba by dać diode i kondensator.
Napisz jaki model quada masz i rok produkcji. W quadach zwykle występuje alternator trójfazowy + prostownik zintegrowany z regulatorem napięcia.
Sprawdź impulsator miernikiem, jeśli ma kilkaset Ω do 1 kΩ to jest to na pewno czujnik indukcyjny, jeden przewód do masy, drugi do modułu (który gdzie sprawdzisz doświadczalnie). Jak zamontujesz prostownik/regulator napięcia trójfazowy oraz akumulator, to możesz zastosować moduł DC-cdi, możesz również użyć modułu AC-cdi i zasilić go z dedykowanej...
Użyj dowolnych żarówek na 12v (do ok. 20W) -cewki na magnecie mogą wyprodukować więcej niż 12V i po co tracić droższe .W ten sposób sprawdzisz ładowanie do elementu -prostownik.
Konkretnie, bez ogólników. Musiałbyś zadać konkretnie pytanie, a na powyższe masz to: 1 - Nadmierne obciążenie dla regulatorów napięcia (prostowników) może je uszkodzić. 2 - Różnice pojemności i stanu akumulatorów może doprowadzić nawet do eksplozji akumulatora.
Prostownik /ładowarka ładuje akumulator do wartości bliskiej szczytowej napięcia. ponieważ przy pełnym otwarciu regulatora napięcie wyjściowe z prostownika to 13 woltów, napięcie końcowe ładowania (teoretycznie) osiągnie wartość przeszło 18V. Jest to jedynie w teorii w praktyce bowiem nie przekroczy 16V przy prądzie płynącym przez akumulator w granicach...
Mam pytanie, czy stosując ten układ w prostowniku obniżamy prąd i napięcie? [/img] Mam podobny prostownik(elementy regulatora są trochę inne), i przy zmianie wartości potencjometru spada napięcie, a przecież w prostowniku powinno być ono stałe, żeby regulować tylko prąd.
Na wtórnym przed mostkiem jest ok. 14 V, a za mostkiem 31,8 V bez tego regulatora Przełączyłeś zakres pomiaru na mierniku, jak mierzyłeś napięcie za mostkiem?
Witam. Mam takie pytanie. Czy regulator prostownika reguluje napięcie czy prąd. Bo składam prostownik 6 i 12v i chcę zrobić regulator, a nie wiem w sumie co on reguluje. Napięcie czy natężenie? Czy ja ustawię natężenie 6A (akumulator 60Ah) i napięcie będzie 10v to go naładuje? Może ma ktoś jakiś sprawdzony regulator? Czy może być takie coś? http://obrazki.elektroda.net/20_12571741...
Musisz założyć prostownik , regulator napięcia , akumulator a reszta to zabawka . Wyciąg ze średniej klasy samochodu kompa i czujniki poupychaj to wszystko w motorku , wgraj nowy program i jazda . Prawda że proste? Tylko patrz na drogę a nie na ten piękny pulpit bo daleko nie zajedziesz. Powodzenia w montażu
Witam! Zamieszczam schemat uzwojenia stojana podróbki agregatu Honda EM 5500CXS. Aluminiowe uzwojenie zastąpione miedzianym. Kontrola napięcia na jednej fazie. Prądnicę tego agregatu obecnie przezwajałem. Napięcia poszczególne kształtują się następująco: - uzwojenie główne - 3x400V , 3 po 230 V; - napięcie pomiarowe - odniesienia / odczep z uzwojenia...
Też żądam aby koledzy robokop i SKM1964 nie pisali głupot tylko pokazali, jak regulatorem napięcia od alternatora można regulować prąd ładowania akumulatora w prostowniku z transformatorem. Czekam.....
Witam Mam problem ze zlokalizowaniem usterki w samochodzie, mianowicie Usterka objawiała się tym, że co jakiś czas, podczas jazdy włączał się alarm i świeciła kontrolka ładowania akumulatora. Napięcie spadało / zainstalowany miernik napięcia/ by za chwilę ponownie wrócić do normy. i tak sytuacja się powtarzała. Postanowiłem zregenerować alt. wymieniłem...
Mój bez obciążenia daje tylko 14. A jak to sprawdzałeś? Podłącz na wyjście prostownika jakiś kondensator (z 50-100 mikro) i zmierz jakie wtedy będzie napięcie.
Przedstawiam schemat regulatora do prostownika po stronie wtórnej transformatora. Układ bardzo dobrze działa, wręcz wyśmienicie. Zbudowałem już chyba z piętnaście prostowników na tym regulatorze. Regulacja napięcia jest płynna praktycznie od zera do maksymalnego napięcia. Jedyna wadą jest to, że nie można montować kondensatorów filtrujących przed regulatorem...
Z czym masz problem... znajdź schemat jakiejkolwiek chińskiej 125'ki (np. współczesne Romety, Junaki). Podłączenie jest proste jak drut. Stacyjka ma 4 przewody i 2 pozycje kluczyka: 0/STOP - zwarty czarny z kawałkiem blachy (podłączony do masy) z zielonym (podłączonym z wejściem gaszącym modułu) 1 - zwarty czerwony (+ akumulatora) z czarnym z wsuwką...
Czy prostownik i regulator napięcia są połączone elektrycznie z masą pojazdu? W prostowniku to jest przewód z wsuwką lub porządne dokręcenie do ramy (przewód pewniejszy). W regulatorze jest to jego aluminiowa podstawa.
Dokładnie. Ile faz, tyle bloków. Tu masz schemat do XT 600: http://www.motoinfo.yoyo.pl/Yamaha/Yamah... i z tego, co widzę, to alternator jest tam trójfazowy. Z alternatora (nr 6 na rysunku) idą TRZY przewody do prostownika/regulatora napięcia (18). Poza tym, należało by się dowiedzieć, czemu regulator się spalił. Czy przypadkiem nie jest...
Witam, Ten motor nie posiada fabrycznego regulatora napięcia jedynie przełączalne cewki i prostownik.
Mówisz że napięcie jest przekraczane na akumulatorze,więc ile ono wynosi,przy końcu ladowania? Podaj jeszcze jaki to prostownik dokładnie.
Otóż takie rozwiązanie nie miałoby sensu. Z alternatorem współpracuje zwyczajny regulator stratny. Rozłączanie prądu ładowania (na przewodzie od akumulatora) powodowałoby zwiększone obciążenie regulatora napięcia (tyrystorów). Ponadto wywoływałoby to przepięcia doprowadzające do niestabilnej pracy regulatora i w rezultacie jego uszkodzenie. To nie jest...
Witam jarek_lnx nie doczytałeś tematu... Miała być prosta ładowarka a to nie koresponduje zupełnie z metodę -ΔV. Oczywiście możemy wlutować jakiś zintegrowany układ ładowania i wyjdzie proste w montażu, ale na piechotę nie będzie błędem ładowanie do jakiegoś napięcia końcowego. Przy koncepcji składania z podstawowych klocków powinno to tak wyglądać:...
Mam takie pytanie czy ktoś z Was kiedyś zastosował w prostowniku do ładowania aku samochodowego regulator napięcia z alternatora np: od "Malucha" są tanie. ciekawe jak by się sprawował taki prostownik? Proszę o wypowiedźi Pozdrowienia.
A czemu mialo by nie działać w prostowniku?
Tu masz lepszy schemat: http://obrazki.elektroda.pl/6189306300_1... Wiązka modułu zapłonowego: Y/G (żółto-zielony) - WY - impulsy na obrotomierz (nie podłączony) Bk/Y (czarno-żółty) - WY - impulsy na cewkę B/Y (niebiesko-żółty) - WE - sygnał z impulsatora przy alternatorze G/W (zielono-biały) - WE - awaryjne gaszenie silnika (przez odłączenie...
...ale dla zabawy wziąłem prostownik, do niego podłączyłem przetwornicę i wysterowałem na 21v i 7A prądu. Podłączyłem też na wejściu i wyjściu amperomierze i woltomierze. Na wejściu 16,7v i 0,6A, na wyjściu zamiast 21v tylko 13,2v. i ten sam amperaż. Pokusiłem się też o podłączenie prostownika wprost do wejścia panelu na regulatorze, ale pokazywał...
Nie ma to większego znaczenia ze względu na obecność C3. Tętnienia będą większe ale zadziała.
Na 100% jesteś pewien? bo to trochę dziwne połączenie aby najpierw był regulator napięcia a po nim dopiero prostownik. Nie spotkałem się jeszcze z regulatorem napięcia z wejściem AC i wyjściem AC. https://allegro.pl/listing?string=regula... tego typu stabilizatory mają już w sobie prostownik więc dodatkowy prostownik...
ładowanie w każdym aucie powinno wynosić od 13,8 do 14,4 V sprawdz to byle jakim miernikiem podczas pracy auta. jeśli będzie poniżej to wiadomo=prostownik plus regulator napięcia pozdrawiam
Bez ingerencji w urządzenie - jak napisał stanisław1954 można dołożyć regulator napięcia sieciowego. Kiedyś były takie modne gdy napięcie sieciowe spadało a lampowe odbiorniki nie radziły sobie z tym i obraz był zawężony. Urządzenie takie to autotransformator z odczepami umożliwiającymi zwiększenie lub zmniejszenie napięcia wyjściowgo. Regulator może...
(at)domin192 A gdzie go masz ? Masz zintegrowany blok T20 w którym jest prostownik alternatora i regulator napięcia.
Ma tam Kolega instalację na alternator, prostownik i regulator napięcia? To jeśli tak, to tam: http://arecki113.republika.pl/schematy/m... jest chyba tego schemat. Wszystko jest rozrysowane.
Możesz zastosować mały transformator 222VAC / 400VAC, do podniesienia napięcia na elektrohamulec, a sterować to z przekaźnika falownika. Sprawdź także, czy przypadkiem moduł elektrohamulca nie posiada w sobie regulatora fazowego obniżającego napięcie przed prostownikiem na cewkę el.ham. Powinno być to na module napisane.
To jest kompletny układ elektroniczny na końcowym tranzystorze o prądzie wyjściowym 5 Amper.Możesz zamiast tego regulatora zamontować każdy inny regulator napięcia byle był nie uszkodzony nawet ze szrotu.Ten układ steruje bramkami tyrystorów aby napięcie w końcowym procesie ładowania akumulatora utrzymywało się na poziomie 14,5V Po uzyskaniu w trakcie...
Taki transformator z prostownikiem i regulatorem napięcia nie ma szans dać 8V 4,25A. Transformator prawdopodobnie będzie dawać napięcie około 3% większe od nominalnego, bo obciążenie będzie mniejsze (jest na 6A, będzie obciążony na 4,25A), ale tylko przy nominalnym napięciu w sieci, pewnie to jest 230V, przy napięciu sieci 223V da równo 8V. Można zrobić...
Myślę, że po prostu podłącz regulator do trafa prostownika i sprawdź, co będzie na wyjściu z trafa, a nie szukaj dziury w całym.
Witam ponownie. Silnik posiada cztery przewody: -żółty -czerwony -biały -czarny przyłączony do masy voltage-regulator posiada trzy przewody: -dwa żółte -jeden zielony przyłączony do masy cewka zapłonowa posiada cztery przewody: -dwa czerwone -biały -czarny przyłączony do masy czerwony i biały kabel wychodzące z silnika są podłączone do cewki zapłonowej,...
Witam. Czy chodzi tobie o regulowane zasilacze(prostowniki), czy o regulatory napięcia większej mocy( regulacja obrotów itp.).
Cześć. Obudowę koniecznie Zmień na metalową. Polecam na allegro sprzedawcę "elgig1", fajne sztywne obudowy ma. Taki mostek jak Masz też nie wygląda zachęcająco, miałem kiedyś przez taki mostek problemy. Lepiej samemu zrobić mostek z pojedyńczych diod. A [url=https://allegro.pl/oferta/regulator...
A nie prościej w podobnych pieniądzach było kupić regulator gotowy i dedykowany do prostownika - ładowania akumulatora. Masz kontrolę i pomiar tego co się dzieje na akumulatorze, np: https://www.gotronik.pl/kontroler-regula... https://mlodytechnik.pl/zrob-to-sam/3087...
generalnie sprzedawca pisał, że jest to transformator od spawarki, przewody we/wy są dość grube, te cienkie pewnie zasilają układ od spawarki. Ja chce z niego zrobić prostownik z regulatorem napięcia od fiata 125p (chce opór zmierzyć multimetrem) Chyba faktycznie zasilał on układ sterowania od spawarki, a nie jest to transformator o który mi chodziło.
Zajrzyj na strone design 77 republika.pl Dodano po 10 Prostowniki i regulatory
Jak długo ci się ładuje akumulator na prostowniku? Jakim prądem ładuje prostownik i jakie masz parametry akumulatora? Prawdopodobnie w wyniku awarii regulatora napięcia, akumulator ci po prostu zdechł i nie trzyma prądu. Naładujesz go prostownikiem to wytrzyma chwilę, a że nie jest ładowany, bo układ ładowania powiedział papa, to ci wszystko zdycha....
witam. mam prośbę. Zbudowałem prostownik bardzo prymitywnej konstrukcji (trafo na wyjściu 16v, mostek prostowniczy 25A, bezpiecznik). po podłączeniu do akumulatora na zaciskach napięcie ok 14V ale w bardzo szybkim tempie leci do góry, zdążyłem odłączyć aku przy ok 18,5V. Domyślam się że muszę zastosować jakiś regulator. Czy szanowni koledzy mogliby...
Niestety podmiana nie pomogła. Przekaźnik zaczyna brzęczeć od razu. Element 3 - nóżkowy , robi nie tylko za włącznik zasilania dla cewki przekaźnika , ale również za prostownik i regulator napięcia. Poprostu "element 3 - nóżkowy " i cewka jest podłączona szeregowo do 220. Więc ten " tranzystor ? " powinien obniżyć i wyprostować napięcie do 30 V DC.
Witam również Działam na matlabie R2008a w porównaniu z popularną 13-tką jest sporo udogodnień jak chociażby bardzo łatwe łączenie i rozbudowany help, jeśli chodzi o ten układ to błąd z mojej strony jest taki, że zamiast skupić się na jednym modelu to stworzyłem kilka z małymi zamianami, przez co te moje wyniki mogły być czasem różne.....w sumie to...
Przy podłączonym akumulatorze podczas ładowania przy użyciu mostka napięcie nie wzrośnie, ponieważ spadek napięcia na 1 diodzie wynosi około 1 V, a na 2 diodach mostka jest 2 razy większy. Problem z tym prostownikiem będzie polegał na zbyt dużym napięciu uzwojenia wtórnego, ponieważ transformator został, prawdopodobnie, zaprojektowany dla sieci 220...
Witam, Mam takie nietypowy problem. Mam piec gazowy starszej daty jednofunkcyjny do któego podłączam zwykły agregat 2kW i piec wchodzi w tryb awaryjny. Ten sam agregat podłączam do nowego pieca kondensacyjnego 2f. i on się włącza. Pożyczyłem z zaprzyjażnionej wypożyczalni sprzętu budowlanego agregat HONDA który miał wbudowany jakiś prostownik, regulator...
Skoro na światłach alternator daje 10A, to jakiej mocy masz tam żarówki, (pewnie za mocne ) i stąd grzanie się prostownika.
Ja kiedyś w podobnym sprzęcie, zastosowałem moduł - prostownik i regulator napięcia w jednym, z chińskiego skutera, taki typowy, na chyba 4 piny. Cewka ładowania była bezmasowa, więc jeden przewód na masę, drugi do regulatora. Dalsze połączenia, zależnie od zastosowanego regulatora, ale to było masa, wyjście + do akumulatora. Sprawdził się idealnie....
Nie szukaj winy w kontrolce i liczniku - są potrzebne tylko do wzbudzenia alternatora. Jak już zacznie ładować to ten obwód nie jest do niczego potrzebny. Wymień regulator jeśli są fluktuacje napięcia i po sprawie.
A co ma wspólnego car audio do uszkadzania sie regulatora? Owszem, gdyby paliło prostownik albo stojan ....
A co było oryginalnie??? Czy to jest prądnica czy alternator??? Czasami w motorach było coś co przypominało budową alternator ale działało to tak , że z każdej z trzech cewek zasilane były inne odbiorniki , osobno oświetlenie osobno cewka zapłonowa i osobno poprzez prostownik i regulator napięcia akumulator i urządzenie wymagające prądu stałego.
W tych regulatorach jest już wbudowany prostownik dwu połówkowy.
Jezeli reguluje napięcie to reguluje też prąd ( na stałej rezystancji)
Czy będziesz umiał odczytać schemat? Napisz! Jeżeli tak, to ściągnij go sobie z netu. Poszukaj, jest tego mnóstwo! Będzie łatwiej dyskutować. Instalacja jest źle podłączona! Oba kable (szaro-czerwony i czerwono-żółty nają być wpięte do prostownika lub regulatora napięcia świateł - EWR. Pewnie nie potrafisz rozróżnić elementów elektronicznych instalacji....
Szeregowe włączenie żarówki spowoduje, że odłoży się na niej napięcie proporcjonalne do przepływającego prądu co spowoduje spadek napięcia ładowania akumulatora. Efekt podobny jak przy użyciu prostownika z regulatorem napięcia. Dodatkowo, żarówka lekko stabilizuje prąd bo jej opór nie jest stały a zależy od temperatury żarnika czyli pośrednio od natężenia...
Ciekawe, jak do w 90% naładowanego akumulatora "wpompujesz" prąd 33A, przy napięciu 14,4V. Widać wyraźnie, że budowa, zasada działania i charakterystyki akumulatorów są tobie zupełnie obce. Zasadę działania tego prościutkiego regulatora PWM znajdziesz bez trudu w Google.
Na pewno ja radził bym od sprawdzenia napięcia w instalacji oświetlenia do gniazda żarówki podepnij multimetr woltomierz i sprawdź jakie będziesz miał napięcie parametr w chwili odpalenia sinika przygazój na wysokich obrotach jeśli napięcie podskoczyć ponad poziom napięcia znamionowego to to będziesz miał pewność,że to uszkodzony, lub diody zenera w...
Kolego, przemyslaw111187! Schemat Twojego starego regulatora jest prawie analogiczny do schematu z post#8. Jeśli możesz , umieść zdjęcie przedniego panelu prostownika, wygląda na to, że istnieje możliwość jego modernizacji. Podłącz transformator do sieci bez regulatora i zmierz napięcie uzwojenia wtórnego. Jeśli chcesz, prostownik można uzupełnić bardzo...
Do bardzo podobnego prostownika dołożyłem regulator XY-L30A , ustawiam napięcie jakie podaje producent akumulatora i nie bawię się w żadne pomiary bo szkoda na to czasu - po naładowaniu następuje rozłączenie obwodu ładowania.
a nowszych modelach do ładowania potrzebmna była cewka prostownik i regulator napięcia- ELBA no i akumulator, i ja potrzebuje jakis układ zamiast tej elby, bo nowa kosztuje 50zł a szkoda mi już kasy. Oto schemat ładowania jekiego chce zrobic. Brakuje mi tylko tego regulatora http://obrazki.elektroda.net/42_11723451...
W tym układzie prostownika, poza napięciem tętniącym jest jeszcze regulator fazowy na uzwojeniu pierwotnym, zapewne też robi sporo bałaganu...
Alternator ma na wyposażeniu własny prostownik i regulator napięcia. pomysł jest taki aby wyciągnąć uzwojenia z alternatora i dołożyć drugi prostownik. Wszystko to po to aby wzmacniacz nie mógł pobierać prądu z akumulatora. jeden prostownik będzie miał za zadanie uzupełnienie prądu w akumulatorze natomiast drugi będzie zasilał wzmacniacz. wszystko to...
Chodzi o to że nie wiadomo jaki tam siedział może 200k, 300k.
Sam się kiedyś zastanawiałem żeby wyrzucić cewkę wysokiego napięcia z magneta na zewnątrz i zastąpić ją cewką niskiego napięcia i połączyć to razem w trójkąt lub gwiazdę oraz wyprostować to na trójfazowym mostku prostowniczym. NApewno trzeba by za tym prostownikiem założyć jakiś regulator napięcia tak żeby nie przeładowało to akumulatora.
wiem ze może być ich masa, dlatego w pierwszej kolejności analizowałem PDF ze znanymi mi układami ale nic nie pasowało. Zadałem więc pytanie tu na forum, może ktoś coś podobnego robił ma schemat albo ma jakąś propozycje co do układu, z jednej strony jest wejście 3 piny złączone podane napięci później jeden pin osobno tak jak by napięcie odniesienia...
Oczywistym jest, że w przypadku ładowania stałym napięciem, tak jak ma to miejsce w aucie, w początkowej fazie ładowania rozładowanego akumulatora pobierany prąd jest znaczny, a następnie pobór prądu spada. I choćbyś miał ogromny alternator to i tak nic to nie zmieni, bo po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, aby naładować akumulator do maksymalnej...
Dla prostownika z użyciem tyrystora w roli regulatora prądu napięcie wtórnego uzwojenia musi składać nie mniej 15V - optymalny - 17-19V .
Alternator to maszyna prądu przemiennego i to w dodatku trójfazowego.Po drodze jest prostownik diodowy , a następnie regulator napięcia. j Acha, to z prostownika prąd płynie poprzez regulator i z regulatora na akumulator :) A może kolego sympatyczny zapytał byś czy on tam ma alternator Delphi lub Bosch :)
Jeśli nie będzie reflektora głównego to wydajność prądnicy będzie więcej niż wystarczajaca. Problemem moze być napięcie w instalacji. Trzeba byłoby pomierzyć napięcie w obecnej instalacji i dopiero wtedy można coś więcej powiedzieć - czy ma być tylko prostownik, czy także stabilizator.
przekaźnik jest za nakładką progową,jak słupek prawych przednich drzwi. Silnik 1,5 to nieodmiennie Isuzu,z wysoce awaryjnym alternatorem Hitachi Przepraszam, że podpinam się pod temat, ale mam taki sam problem z Vectrą A 1,7 TD Isuzu. Alternator Hitachi po spaleniu prostownika i regulatora napięcia. Wszystko wymieniłem na nowe, uzwojenia dobre. Ladowanie...
Poczytaj temat PROSTOWNIK DO AKUMULATOROW 12V.Zastosuj regulator napięcia na wyjściu podpięty przez diodę i steruj nim przekaźnik na zasilaniu trafa.
Schemat tego regulatora. Dla prądu 10 A napięcia AC 14V trochę mało . W analogicznym prostowniku MASTA wyrabianym w Polsce to napięcie składa 16V. https://obrazki.elektroda.pl/9017053900_...
Serio? To jaki regulator proponujesz założyć żeby był trwalszy?I wracam jeszcze do poprzedniego pytania o zamiennik prostownika.
Sprawdź napięcie ładowania i poziom naładowania akumulatora. Jak jest za niskie to kwas "wyłazi z akumulatora". Przyczyną słabego ładowania może być słabo napięty pasek, częsty rozruch silnika + światła, walnięty regulator, słabe połączenia itp. Dodatkowo niedoładowany akumulator padnie bardzo szybko. W razie potrzeby (jak alternator nie nadąży ładować)...
Twój akuś będzie naładowany gdy osiągnie napięcie 7,2V. Wystarczy napięcie to podać przez odpowiedni dzielnk napięcia na komparator wykonany na wzmacniaczu operacujnym dla porównania z napięciem odniesienia (dioda Zenera albo dzielnik z zaslania wzmacniacza op. - jeśli stabilizowane).na wyjściu komparatora tranzystorek z przekaźnikiem wyłączającym prostownik.
W prostownikach tych "samochodowych" ustawiane jest napięcie a akumulator w zależności od rozładowania (rezystancja wewnętrzna sie zmienia) pobiera prąd zgodnie z prawem Ohma. Tak samo jest w samochodowych regulatorach napięcia.
Ja wykonałem kilkadziesiąt prostowników i do regulacji używałem gotowego układu JABEL "regulator prędkości obrotowej wiertarki" fak że jest on małej mocy ale można go troszke przerobić wymieniając tyrystor ipt. Natomiast prąd pobierany przez akumulator jest zależny od różnicy potencjałów prostownik>>>akumulator, czyli regulacje prądu ładowania najlepiej...
regulator napiąć prostownik schemat zrobić regulator napiąć prostownik regulator prostownik
email recover przeprowadzić kalibracja bateria ekspres delonghi alarmy
Czy siła przy podłączaniu zasilacza MSI A850G mogła uszkodzić kartę Asus RTX 4070 Ti? Radio samochodowe: biały ekran po zmianie kabli