Ten "elektromagnes" to sprzęgło elektromagnetyczne włączania noży kosiska. A ta kostka przy silniku na drugim zdjęciu to może być regulator napięcia/prostownik ładowania akumulatora.
Konkretnie, bez ogólników. Musiałbyś zadać konkretnie pytanie, a na powyższe masz to: 1 - Nadmierne obciążenie dla regulatorów napięcia (prostowników) może je uszkodzić. 2 - Różnice pojemności i stanu akumulatorów może doprowadzić nawet do eksplozji akumulatora.
swoją drogą z takiego regulatora można łatwo zrobić prostownik automatyczny :)
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Ale jak sam piszesz to nie będzie typowy stabilizator napięcia tylko swojego rodzaju wyłącznik po naładowaniu akumulatora. Druga sprawa to napięcie 14.4V na jakie typowo jest ustawiany regulator napięcia w alternatorze. W stacjonarnym prostowniku jest to trochę niskie napięcie aby prawidłowo naładować akumulator.
Można zastosować i to z powodzeniem.Schemat znajdziesz na elektrodzie.
Unitra Zatra produkowała transformatory EI i zwijane. Z ich wykorzystaniem sprzedawano prostowniki, stabilizatory i regulatory napięcia. Zaleta prostownika to ładowanie małym prądem akumulatora, który pobiera więcej prądu na końcu ładowania.
To jest kompletny układ elektroniczny na końcowym tranzystorze o prądzie wyjściowym 5 Amper.Możesz zamiast tego regulatora zamontować każdy inny regulator napięcia byle był nie uszkodzony nawet ze szrotu.Ten układ steruje bramkami tyrystorów aby napięcie w końcowym procesie ładowania akumulatora utrzymywało się na poziomie 14,5V Po uzyskaniu w trakcie...
Będzie działał, ale napięcie wyjściowe będzie proporcjonalnie wyższe. To tylko transformator o regulowanej przekładni z prostownikiem.
Prostownik zasilający regulator napięcia jest sprawny?
Prostownik /ładowarka ładuje akumulator do wartości bliskiej szczytowej napięcia. ponieważ przy pełnym otwarciu regulatora napięcie wyjściowe z prostownika to 13 woltów, napięcie końcowe ładowania (teoretycznie) osiągnie wartość przeszło 18V. Jest to jedynie w teorii w praktyce bowiem nie przekroczy 16V przy prądzie płynącym przez akumulator w granicach...
witam. mam prośbę. Zbudowałem prostownik bardzo prymitywnej konstrukcji (trafo na wyjściu 16v, mostek prostowniczy 25A, bezpiecznik). po podłączeniu do akumulatora na zaciskach napięcie ok 14V ale w bardzo szybkim tempie leci do góry, zdążyłem odłączyć aku przy ok 18,5V. Domyślam się że muszę zastosować jakiś regulator. Czy szanowni koledzy mogliby...
Na początek weź multimetr i przedzwoń uzwojenia czy nie są przerwane lub przebite na masę. Z tego co wiem to w tych quadach jest tak, że światła mają wspólne uzwojenie z ładowaniem, ale świeca bezpośrednio z generatora bez prostownika i regulatora napięcia po drodze. Jeśli uzwojenia dobre i Magneto nigdzie nie ociera o stator to następnym elementem...
zrób jakiś z elektronicznym regulatorem prądu ładowania i zabezpieczeniem przed przeładowaniem. Schematy na pewno są gdzieś na necie.
Na wtórnym przed mostkiem jest ok. 14 V, a za mostkiem 31,8 V bez tego regulatora Przełączyłeś zakres pomiaru na mierniku, jak mierzyłeś napięcie za mostkiem?
Możesz zastosować mały transformator 222VAC / 400VAC, do podniesienia napięcia na elektrohamulec, a sterować to z przekaźnika falownika. Sprawdź także, czy przypadkiem moduł elektrohamulca nie posiada w sobie regulatora fazowego obniżającego napięcie przed prostownikiem na cewkę el.ham. Powinno być to na module napisane.
D+ to stałe napięcie z prostownika regulatora, czyli DC +12V, Ten drugi przewód to coś innego, zmienne napięcie wychodzące bezpośrednio z uzwojenia trójfazowego, częstotliwość przebiegu zależna od obrotów. Można by wykorzystać ten drugi przewód ale trzeba by dać diode i kondensator.
W ogóle nie podoba mi się to rozwiązanie. Jeśli już je zastosować to na przewodzie idącym z regulatora napięcia/ prostownika (nie pamiętam jak tam jest to rozwiązane) do akumulatora a nie na głównym zasilaniu.
Luźny pasek. Na początek sprawdziłbym napięcie na akumulatorze (11,5 - 12V) na wyłączonej stacyjce, a potem na uruchomionym silniku - powinno być około 13,5-14V. Po za tym należy sprawdzić prostownik i regulator napięcia.
Mój bez obciążenia daje tylko 14. A jak to sprawdzałeś? Podłącz na wyjście prostownika jakiś kondensator (z 50-100 mikro) i zmierz jakie wtedy będzie napięcie.
Witam! Zamieszczam schemat uzwojenia stojana podróbki agregatu Honda EM 5500CXS. Aluminiowe uzwojenie zastąpione miedzianym. Kontrola napięcia na jednej fazie. Prądnicę tego agregatu obecnie przezwajałem. Napięcia poszczególne kształtują się następująco: - uzwojenie główne - 3x400V , 3 po 230 V; - napięcie pomiarowe - odniesienia / odczep z uzwojenia...
Witam. Mam takie pytanie. Czy regulator prostownika reguluje napięcie czy prąd. Bo składam prostownik 6 i 12v i chcę zrobić regulator, a nie wiem w sumie co on reguluje. Napięcie czy natężenie? Czy ja ustawię natężenie 6A (akumulator 60Ah) i napięcie będzie 10v to go naładuje? Może ma ktoś jakiś sprawdzony regulator? Czy może być takie coś? http://obrazki.elektroda.net/20_12571741...
Mam pytanie, czy stosując ten układ w prostowniku obniżamy prąd i napięcie? [/img] Mam podobny prostownik(elementy regulatora są trochę inne), i przy zmianie wartości potencjometru spada napięcie, a przecież w prostowniku powinno być ono stałe, żeby regulować tylko prąd.
W prostownikach tych "samochodowych" ustawiane jest napięcie a akumulator w zależności od rozładowania (rezystancja wewnętrzna sie zmienia) pobiera prąd zgodnie z prawem Ohma. Tak samo jest w samochodowych regulatorach napięcia.
nie mam autotransfomatora ani regulatora napięcia, tylko prostownik 12v ale to chyba za mało no i sieć,
Bez ingerencji w urządzenie - jak napisał stanisław1954 można dołożyć regulator napięcia sieciowego. Kiedyś były takie modne gdy napięcie sieciowe spadało a lampowe odbiorniki nie radziły sobie z tym i obraz był zawężony. Urządzenie takie to autotransformator z odczepami umożliwiającymi zwiększenie lub zmniejszenie napięcia wyjściowgo. Regulator może...
Witam, Ten motor nie posiada fabrycznego regulatora napięcia jedynie przełączalne cewki i prostownik.
Na 100% jesteś pewien? bo to trochę dziwne połączenie aby najpierw był regulator napięcia a po nim dopiero prostownik. Nie spotkałem się jeszcze z regulatorem napięcia z wejściem AC i wyjściem AC. https://allegro.pl/listing?string=regula... tego typu stabilizatory mają już w sobie prostownik więc dodatkowy prostownik...
...ale dla zabawy wziąłem prostownik, do niego podłączyłem przetwornicę i wysterowałem na 21v i 7A prądu. Podłączyłem też na wejściu i wyjściu amperomierze i woltomierze. Na wejściu 16,7v i 0,6A, na wyjściu zamiast 21v tylko 13,2v. i ten sam amperaż. Pokusiłem się też o podłączenie prostownika wprost do wejścia panelu na regulatorze, ale pokazywał...
Nie, nic się nie zmieni. Ponieważ zmieniasz układ ładownia, gdzie wcześniej miałeś pełnookresowy prostownik na regulator napięcia, musisz połaczyć z masa pojazdu jeden przewód cewki. I nie ma to żadnego, ale to żadnego znaczenia który z nich. To połączenie z masą przyjmij jako rodzaj przewodu, który łączy cewkę,GND i minus akumulatora. Równie dobrze...
Jezeli reguluje napięcie to reguluje też prąd ( na stałej rezystancji)
Nie ma to większego znaczenia ze względu na obecność C3. Tętnienia będą większe ale zadziała.
Mam takie pytanie czy ktoś z Was kiedyś zastosował w prostowniku do ładowania aku samochodowego regulator napięcia z alternatora np: od "Malucha" są tanie. ciekawe jak by się sprawował taki prostownik? Proszę o wypowiedźi Pozdrowienia.
Nie szukaj winy w kontrolce i liczniku - są potrzebne tylko do wzbudzenia alternatora. Jak już zacznie ładować to ten obwód nie jest do niczego potrzebny. Wymień regulator jeśli są fluktuacje napięcia i po sprawie.
Witam po dłuższej nieobecności, znowu wziąłem się za to gaszenie a raczej jego brak w mojej ETZ 250 rocznik 1983 i odkryłem pewną rzecz, a mianowicie po odłączeniu masy idącej od regulatora napięcia do prostownika gaszenie działa prawidłowo, czy to może być wina regulatora napięcia? Ładowanie sprawdzałem i jest ok. No i w dodatku nagle zniknął mi klakson,...
Ewa-prostownik,regulator napięcia Elba-przerywacz kierunkowskazów ten nieoznaczony po środku-moduł zapłonowy cewka z wyjściem 59a,59b napięcie zmienne do ładowania akumulatora(przez prostownik i regulator napiecia) możemy porozmawiac na gg nr 6696263
Masz tam w ogóle jakieś oświetlenie? Akumulator? Zapłon masz na 99% CDI. Ma on dwie cewki - zasilającą i wyzwalającą. Służą one JEDYNIE do pracy z modułem i nie nadają się do zasilania innych odbiorników. Potrzebne są tam dodatkowe cewki i prostownik- regulator napięcia. Żarówki o których mówisz NIE NADAJĄ się do zastosowań w pojazdach. Jest na nich...
Oj koledzy to raczej nie tak. Prawdopodobnie szeregowo połączone cewki bez obciążenia podadzą ponad 50 V AC, A zatem sprawę rozwiąże regulator napięcia połączony z prostownikiem lub przetwornica.
Kolego, przemyslaw111187! Schemat Twojego starego regulatora jest prawie analogiczny do schematu z post#8. Jeśli możesz , umieść zdjęcie przedniego panelu prostownika, wygląda na to, że istnieje możliwość jego modernizacji. Podłącz transformator do sieci bez regulatora i zmierz napięcie uzwojenia wtórnego. Jeśli chcesz, prostownik można uzupełnić bardzo...
Witam ponownie. Silnik posiada cztery przewody: -żółty -czerwony -biały -czarny przyłączony do masy voltage-regulator posiada trzy przewody: -dwa żółte -jeden zielony przyłączony do masy cewka zapłonowa posiada cztery przewody: -dwa czerwone -biały -czarny przyłączony do masy czerwony i biały kabel wychodzące z silnika są podłączone do cewki zapłonowej,...
Witam! Mam pytanie jak zamontować ładowanie do akumulatora na 6V. Zamontowałem w mojm ogarze 200 akus i niewiem jak zabardzo zrobic ładowanie. Chyba potrzeba regulatora napięcia i prostownika, ale moze ktos juz to zrobil i mi moze doradzic. Dziekuje za odpowiedzi poz
Witam. Mam ogromny problem z moim motorem Benelli spring 50 ponieważ dałem go do mechanika i mi powiedział żebym wymienił regulator napięcia. Niby nic trudnego, ale ja mam regulator napięcia z prostownikiem. Nigdzie go nie mogę dostać i kupić :cry: Kolega mi powiedział, że można podłączyć oddzielnie regulator i prostownik w moim motocyklu. Czy to jest...
Cześć. Obudowę koniecznie Zmień na metalową. Polecam na allegro sprzedawcę "elgig1", fajne sztywne obudowy ma. Taki mostek jak Masz też nie wygląda zachęcająco, miałem kiedyś przez taki mostek problemy. Lepiej samemu zrobić mostek z pojedyńczych diod. A [url=https://allegro.pl/oferta/regulator...
Użyj dowolnych żarówek na 12v (do ok. 20W) -cewki na magnecie mogą wyprodukować więcej niż 12V i po co tracić droższe .W ten sposób sprawdzisz ładowanie do elementu -prostownik.
A skoro wystarcza (nawet 11,5VAC) Wystarcza i tylko z mostkiem, bez żadnych bajerów (regulatorów, ograniczników), ładuje akumulator 55 Ah do napięcia 15.2-15.3 V. Przy 14 VAC bardziej niż regulator prądu przydatny byłby ogranicznik napięcia.
Transformator potrzebny jest do obniżenia napięcia do ok.14V Diody jak na rysunku 4sztuki 10A,lub mostek prostowniczy 16-20A i do tego radiator do chłodzenia mostka.Jeśli diody to najlepiej po 2 sztuki w jednym kierunku
Napisz jaki model quada masz i rok produkcji. W quadach zwykle występuje alternator trójfazowy + prostownik zintegrowany z regulatorem napięcia.
Myślę, że po prostu podłącz regulator do trafa prostownika i sprawdź, co będzie na wyjściu z trafa, a nie szukaj dziury w całym.
Witam a jaki trafo dobrać do tego regulatora? 160VA? a napięcie? 230/12? z góry dziękuje
Akumulator powinien osiągnąć końcowe napięcie ładowania takie, jak zaleca producent. Informację tę można znaleźć w instrukcji obsługi akumulatora. Ta informacja dotyczy ładowania akumulatora w pojeździe czyli przy stałym napięciu ładowania choć idealnie stałe ono nie jest i zależy od sposobu działania regulatora napięcia alternatora.
akasal Sorki ale dla mnie wydaję się być ok uszkodzony tylko regulator napięcia po stronie pierwotnej ? Proszę bardziej po ludzku czy coś mam jeszcze nie tak - w sumie już kupiłem ten regulator napięcia na wyjściu wtónym
Oczywistym jest, że w przypadku ładowania stałym napięciem, tak jak ma to miejsce w aucie, w początkowej fazie ładowania rozładowanego akumulatora pobierany prąd jest znaczny, a następnie pobór prądu spada. I choćbyś miał ogromny alternator to i tak nic to nie zmieni, bo po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, aby naładować akumulator do maksymalnej...
Jak długo ci się ładuje akumulator na prostowniku? Jakim prądem ładuje prostownik i jakie masz parametry akumulatora? Prawdopodobnie w wyniku awarii regulatora napięcia, akumulator ci po prostu zdechł i nie trzyma prądu. Naładujesz go prostownikiem to wytrzyma chwilę, a że nie jest ładowany, bo układ ładowania powiedział papa, to ci wszystko zdycha....
nic tam nie ma jak mzoesz wes rozrysuj mi schemacik takiego regulatora
A nie prościej w podobnych pieniądzach było kupić regulator gotowy i dedykowany do prostownika - ładowania akumulatora. Masz kontrolę i pomiar tego co się dzieje na akumulatorze, np: https://www.gotronik.pl/kontroler-regula... https://mlodytechnik.pl/zrob-to-sam/3087...
Z pustego i Salomon nie naleje - jeśli transformator daje za małe napięcie to żadna regulacja tu nie pomoże a wręcz pogorszy sytuację (na każdym regulatorze występuje spadek napięcia).
Ciekawe, jak do w 90% naładowanego akumulatora "wpompujesz" prąd 33A, przy napięciu 14,4V. Widać wyraźnie, że budowa, zasada działania i charakterystyki akumulatorów są tobie zupełnie obce. Zasadę działania tego prościutkiego regulatora PWM znajdziesz bez trudu w Google.
Czy prostownik i regulator napięcia są połączone elektrycznie z masą pojazdu? W prostowniku to jest przewód z wsuwką lub porządne dokręcenie do ramy (przewód pewniejszy). W regulatorze jest to jego aluminiowa podstawa.
Witam . Jeżeli masz 220-380V to do czego Ci trafo impulsowe i regulator napięcia ?. Podłącz normalny prostownik i będzie ładował , bez zbędnych dodatkowych urządzeń.
Siemanko! Mam pewien mały problem. A mianowicie chcemy z kolegą reaktywować stary bioreaktor w którym jest silnik na prąd stały. Niestety prostownik który był w nim wcześniej, po pierwsze jest trudno dostępny w Polsce, a koszt ściągnięcia go ze Stanów to ok 1000zł. Dlatego chcemy zbudować osobny moduł sterująco-zasilający. Prosty schemat - prostownik+gałka...
Lepiej zastosować jakiś regulator mocy.
A jak bym dał na wyjściu regulator napięcia?
Zajrzyj na strone design 77 republika.pl Dodano po 10 Prostowniki i regulatory
Przy podłączonym akumulatorze podczas ładowania przy użyciu mostka napięcie nie wzrośnie, ponieważ spadek napięcia na 1 diodzie wynosi około 1 V, a na 2 diodach mostka jest 2 razy większy. Problem z tym prostownikiem będzie polegał na zbyt dużym napięciu uzwojenia wtórnego, ponieważ transformator został, prawdopodobnie, zaprojektowany dla sieci 220...
ELBA jest to prostownik regulator napięcia i przerywacz kierunków w jednym - nie ma inaczej
"Wyrysowałem" coś takiego. Czy tak Kolega podłączył: http://obrazki.elektroda.net/74_12902758... Jeśli tak, pozostaje uszkodzenie płytki prostownika w alternatorze.
Witam ! Napięcie zasilania elektroniki masz podwyższone , nie piszesz jakie jest napięcie na szczotkach. Powodem tego jest nie przerwa w uzwojeniu pomiarowym -odniesienia / napięcie między punktem zerowym gwiazdy a odczepem uzwojenia roboczego jednej fazy / lecz skrót w tym uzwojeniu. Napięcie to powinno być około 17 V. Dlatego regulator widzi spadek...
Witam! Sprawdź główną gałąź zasilania tranzystora linii. Prawdopodobnie padł regulator napięcia włączony między prostownik na wtórnym uzwojeniu zasilacza monitora (po stronie "zimnej"), a jedną z końcówek trafo linii. Powodzenia!
Regulacja triakiem w pierwotnym uzwojeniu transformatora to zły pomysł. Regulacja po stronie niskonapieciowej za pomocą tranzystora też nie najlepszy. I po co dwie regulacje? Dowiń kilka zwojów na wtórnym aby uzyskać ok.17-18VAC i zastosuj jeden z wielu opisywanych tu na elektrodzie regulatorów na tyrystorze (tyrystorach) na niskim napięciu.
rysa możliwe że cewka jest nawinięta na plastiku, a wtedy jest tak jak bez rdzenia. Co się zaś tyczy aku to zawsze mozna tak nawinąć pradnicę by dawała 12v przy nawet bardzo niskich obrotach (wtedy prąd będzie mały) i zastosowac regulator napięcia który nam obnizy (przy większych podmuchach) do tych 14v. Aku będzie się więc ładował, tylko bardzo powoli....
Kolego "cugi253" popełniłeś błąd podłączając tak przekaźnik bo jak ma ci nie gasnąć kontrolka skoro dałeś plus na zacisk prądu wzbudzenia. Działa to tak że prąd wzbudzenia musi iść przez żarówkę, bo na tym zacisku jak alternator nie ładuje jest masa i żarówka świeci, a jak alternator zacznie ładować to na nim pojawia się napięcie i żarówka gaśnie. A...
W motocyklu masz stratny regulator napięcia, to nie jest prostownik, instalacja świateł jest zasilana prądem zmiennym
Będzie pobierać prąd podtrzymania wyższego napięcia 14,4 V i będzie on wynosić po ustabilizowaniu w granicach ok. 0,5-1 A. Napięcie ładowania akumulatora zależy od temperatury elektrolitu dlatego alternatory ładują do 14,4 V natomiast prostowniki do znacznie wyższego napięcia. Współczesne auta mają kompensację temperaturową i wraz z nagrzewaniem się...
Mówisz że napięcie jest przekraczane na akumulatorze,więc ile ono wynosi,przy końcu ladowania? Podaj jeszcze jaki to prostownik dokładnie.
Uszkadza sie prostownik,regulator napięcia,i jak jestes urodzony pod nieszczęśliwą gwiazdą wirnik
Nie wiem, chłopaki, co tam kombinujecie ale w oryginale ten układ sterujący zachowuje się poprawnie. Nie wiem co wam mogą dać jakieś inne zmiany. Ten potencjometr zamyka chyba napięcie do około 3,7 V a otwiera bez obciążenia do koło 12 - 12,5. Po podczepienia akumulatora maksymalny prąd jaki tam może iść to koło 3- 4 A, a w miarę postępu ładowania napięcie...
Czyli sprawdzić regulator, jakie napięcie jest na wejściu i wyjściu?
Potrzebuje złożyć regulator napięcia do prostownika napięcie około 20V i natężenie około 20A i chcę coś złożyć najprostszego najlepiej na 2N3055 ale bez LM317 bo nie wiem gdzie go zdobyć poniewarz mieszkam na zadupiu. aha mój tata miał tekże jakąś regulacje napięcia na takiej kostce 2cm na 2cm i miała ma trzy wyprowadzenia i przy jednym wyprowadzeniu...
Tak, widac, ze ktos grzebał przy kablach. Wiesz, moze od czego mozna byc dopasowac regulator napięcia z prostownikiem z "-" na masie?? Moje moto to Yamaha RD 80 LC II, ma ten sam uklad co popularna Yamaha DT LC II. Regulator napiecia jest w jednej kostce z prostownikiem. -------- Nie jestem pewien czy moj układ STANLEY-S232 dal by rade wyprostowac tyle....
Koledze (at)Megawe chodzi o regulator tzw. stratny, który zwiera przemienne napięcie wyjściowe alternatora do masy. Moim zdaniem lepiej byłoby zastosować dodatkowy prostownik półsterowany na tyrystorach i z niego uzyskać 12V.
W tych regulatorach jest już wbudowany prostownik dwu połówkowy.
Jak się znasz trochę na elektronice to możesz założyć regulator napięcia na pierwotnym
Układ zapłonu jest oddzielnym podzespołem, ma swoją cewkę zasilającą i wyzwalającą, nie są one połączone (za wyjątkiem masy) z układem zasilania świateł i ładowania akumulatora. Sprawdź miernikiem na zakresie ACV jakie masz napięcie na żółtych przewodach wychodzących ze statora (względem siebie oraz masy), pomiar zrób z podłączonym jak i odłączonym...
Tu chyba są mylone pojęcia - bezpiecznik 5A na przewodzie energetycznym ? Ten bezpiecznik zabezpiecza regulator napięcia, a to całkiem inna bajka.
Ta wersja woltamperomierza z wbudowanym bocznikiem. Aby poprawnie zalecić jego zamontowanie, nalezy znać typ prostownika do ładowania akumulatorów. Jeśli prostownik jest regulowany, lepiej jest włączyć urządzenie do regulatora , w przeciwnym razie wraz ze zmianą napięcia wyjściowego prostownika zmieni się również napięcie zasilania urządzenia . I chociaż...
A co ma wspólnego car audio do uszkadzania sie regulatora? Owszem, gdyby paliło prostownik albo stojan ....
Regulacja będzie. Stosowałem podobne rozwiązanie w regulatorze napięcia. Mam gdzieś jeszcze schemat. Ustawiałem precyzyjnie napięcie do żądanej wartości.
Witam! Tak stef311 twoje wyliczenie jest słuszne. Producent akumulatora może odmówić Ci uwzględnienia reklamacji jeżeli udowodni że nie zapewniłeś napięcia ładowania 14,2V +/- 0,3V . Dlatego w samochodzie do doładowywania akumulatora jest alternator (bez wdawania się w zasadę działania jest w książkach, to - trójfazowy elektromechaniczny generator z...
Witam jarek_lnx nie doczytałeś tematu... Miała być prosta ładowarka a to nie koresponduje zupełnie z metodę -ΔV. Oczywiście możemy wlutować jakiś zintegrowany układ ładowania i wyjdzie proste w montażu, ale na piechotę nie będzie błędem ładowanie do jakiegoś napięcia końcowego. Przy koncepcji składania z podstawowych klocków powinno to tak wyglądać:...
mam pytanie czy można by było zamontować w simsonie sr50 regulator napięcia (prostownik) z fiata 126p???? i jaki kabelek powinien być podłączony (z cewki ładowania) trzeba było by podłączyć pod ten regulator.....?????? z góry dzięki!!!!!!!!!!
Aha- jeszcze dodam że amperomierz/woltomierz który jest na 10a pokazuje takie rozbieżne wartości jak powyżej napisałem, natomiast amoeromierz/woltomierz pod 50a z bocznikiem ciągle miga. Jak podłącze pod akumulator to pokazuje ok. Wszystko mierzone bez obciążenia Dodano po 1 Takim urządzeniem zniszczysz akumulatory. Musi być układ ograniczający prąd...
Witam Cię Arsene. Pamiętam jak opisywałeś swoje problemy z Tym chińczykiem.Mam tylko jedno pytanie, czy napięcie z generatora na akumulatory idzie prosto z prostownika, czy poprzez regulator. Poz tym napięcia z generatora na prostowniku muszą być idealnie równe, jeżeli jedna z trzech faz będzie mieć inne napięcie, to przyczyna może być w prostowniku...
Dla prostownika z użyciem tyrystora w roli regulatora prądu napięcie wtórnego uzwojenia musi składać nie mniej 15V - optymalny - 17-19V .
witam mam problem z moja gazela którą remontuje a dokładnie z podłączeniem ładowania w tym motocyklu były znikome resztki instalacji prądnica jest 12v i wychodzą z niej 3 kable 1 żółty i 2 czarne na żadnym schemacie niema takiego oznaczenia jak to podłączyć a i czy można by było jakiś regulator napięcia zastosować zamiast prostownika selenowego
Alternator to maszyna prądu przemiennego i to w dodatku trójfazowego.Po drodze jest prostownik diodowy , a następnie regulator napięcia. j Acha, to z prostownika prąd płynie poprzez regulator i z regulatora na akumulator :) A może kolego sympatyczny zapytał byś czy on tam ma alternator Delphi lub Bosch :)
Cześć. Napisz proszę na których pinach regulatora te napięcia powinny się pojawić. Dziś podłączyłem jeszcze raz prostownik i na wyjściu pojawiło się napięcie 220V. Gdy dotykałem przewodem minusowym regulatora w miejsce minusowe podłączenia szczotek, na styku iskrzyło, więc zasilanie regulatora wydaje mi się że jest.
A czemu mialo by nie działać w prostowniku?
regulator na pięcia jest sprawny
W tym układzie prostownika, poza napięciem tętniącym jest jeszcze regulator fazowy na uzwojeniu pierwotnym, zapewne też robi sporo bałaganu...
To alternator nie jest prądnicą? Jest jak najbardziej, ale w potocznym tego słowa znaczeniu przez prądnicę rozumiemy generator prądu stałego (niech będzie pulsacyjnego). Nie ma co drążyć tematu. a - diody wzbudzenia b - diody "dodatnie" mostka prostowniczego c - diody "ujemne" .................................. U,V,W - trzy uzwojenia stojana d - wirnik...
prostownik regulator napiąć regulator napiąć prostownik schemat regulator prostownik
wodomierz magnes odblokować eberspacher elektryczna tylna klapa
listwa przeciwprzepieciowa anoda tytanowa
Ładowanie kondensatora prądem jednopołówkowym: zmiany ładunku i tętnienia Działanie obwodu diody i kondensatora z AC