swoją drogą z takiego regulatora można łatwo zrobić prostownik automatyczny :)
Prostownik zasilający regulator napięcia jest sprawny?
zrób jakiś z elektronicznym regulatorem prądu ładowania i zabezpieczeniem przed przeładowaniem. Schematy na pewno są gdzieś na necie.
Będzie działał, ale napięcie wyjściowe będzie proporcjonalnie wyższe. To tylko transformator o regulowanej przekładni z prostownikiem.
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Ale jak sam piszesz to nie będzie typowy stabilizator napięcia tylko swojego rodzaju wyłącznik po naładowaniu akumulatora. Druga sprawa to napięcie 14.4V na jakie typowo jest ustawiany regulator napięcia w alternatorze. W stacjonarnym prostowniku jest to trochę niskie napięcie aby prawidłowo naładować akumulator.
Masz tam w ogóle jakieś oświetlenie? Akumulator? Zapłon masz na 99% CDI. Ma on dwie cewki - zasilającą i wyzwalającą. Służą one JEDYNIE do pracy z modułem i nie nadają się do zasilania innych odbiorników. Potrzebne są tam dodatkowe cewki i prostownik- regulator napięcia. Żarówki o których mówisz NIE NADAJĄ się do zastosowań w pojazdach. Jest na nich...
Luźny pasek. Na początek sprawdziłbym napięcie na akumulatorze (11,5 - 12V) na wyłączonej stacyjce, a potem na uruchomionym silniku - powinno być około 13,5-14V. Po za tym należy sprawdzić prostownik i regulator napięcia.
Transformator potrzebny jest do obniżenia napięcia do ok.14V Diody jak na rysunku 4sztuki 10A,lub mostek prostowniczy 16-20A i do tego radiator do chłodzenia mostka.Jeśli diody to najlepiej po 2 sztuki w jednym kierunku
Unitra Zatra produkowała transformatory EI i zwijane. Z ich wykorzystaniem sprzedawano prostowniki, stabilizatory i regulatory napięcia. Zaleta prostownika to ładowanie małym prądem akumulatora, który pobiera więcej prądu na końcu ładowania.
Przede wszystkim regulacje prądu lub napięcia w prostownikach wykonuje się na uzwojeniu wtórnym transformatora, a nie pierwotnym. Zapoznałeś się przed zakupem tego regulatora z jego przeznaczeniem, do czego on służy?
Nie, nic się nie zmieni. Ponieważ zmieniasz układ ładownia, gdzie wcześniej miałeś pełnookresowy prostownik na regulator napięcia, musisz połaczyć z masa pojazdu jeden przewód cewki. I nie ma to żadnego, ale to żadnego znaczenia który z nich. To połączenie z masą przyjmij jako rodzaj przewodu, który łączy cewkę,GND i minus akumulatora. Równie dobrze...
Na początek weź multimetr i przedzwoń uzwojenia czy nie są przerwane lub przebite na masę. Z tego co wiem to w tych quadach jest tak, że światła mają wspólne uzwojenie z ładowaniem, ale świeca bezpośrednio z generatora bez prostownika i regulatora napięcia po drodze. Jeśli uzwojenia dobre i Magneto nigdzie nie ociera o stator to następnym elementem...
Siemanko! Mam pewien mały problem. A mianowicie chcemy z kolegą reaktywować stary bioreaktor w którym jest silnik na prąd stały. Niestety prostownik który był w nim wcześniej, po pierwsze jest trudno dostępny w Polsce, a koszt ściągnięcia go ze Stanów to ok 1000zł. Dlatego chcemy zbudować osobny moduł sterująco-zasilający. Prosty schemat - prostownik+gałka...
Ten "elektromagnes" to sprzęgło elektromagnetyczne włączania noży kosiska. A ta kostka przy silniku na drugim zdjęciu to może być regulator napięcia/prostownik ładowania akumulatora.
Nie ma to większego znaczenia ze względu na obecność C3. Tętnienia będą większe ale zadziała.
Użyj dowolnych żarówek na 12v (do ok. 20W) -cewki na magnecie mogą wyprodukować więcej niż 12V i po co tracić droższe .W ten sposób sprawdzisz ładowanie do elementu -prostownik.
Przedstawiam schemat regulatora do prostownika po stronie wtórnej transformatora. Układ bardzo dobrze działa, wręcz wyśmienicie. Zbudowałem już chyba z piętnaście prostowników na tym regulatorze. Regulacja napięcia jest płynna praktycznie od zera do maksymalnego napięcia. Jedyna wadą jest to, że nie można montować kondensatorów filtrujących przed regulatorem...
Układ zapłonu jest oddzielnym podzespołem, ma swoją cewkę zasilającą i wyzwalającą, nie są one połączone (za wyjątkiem masy) z układem zasilania świateł i ładowania akumulatora. Sprawdź miernikiem na zakresie ACV jakie masz napięcie na żółtych przewodach wychodzących ze statora (względem siebie oraz masy), pomiar zrób z podłączonym jak i odłączonym...
Konkretnie, bez ogólników. Musiałbyś zadać konkretnie pytanie, a na powyższe masz to: 1 - Nadmierne obciążenie dla regulatorów napięcia (prostowników) może je uszkodzić. 2 - Różnice pojemności i stanu akumulatorów może doprowadzić nawet do eksplozji akumulatora.
taka opcja szukaj :) wystarczy juz tylko raz kliknac i myszka przewinac http://szukaj.elektroda.net/search.php?m... ach dodam bo skreca mnie prad zalezy od odbiornika RLC U Ciebie będziesz prostował napięcie. Bo chesz ładowac coś napięciem stałym a nie zmiennym :)
Ewa-prostownik,regulator napięcia Elba-przerywacz kierunkowskazów ten nieoznaczony po środku-moduł zapłonowy cewka z wyjściem 59a,59b napięcie zmienne do ładowania akumulatora(przez prostownik i regulator napiecia) możemy porozmawiac na gg nr 6696263
Bez ingerencji w urządzenie - jak napisał stanisław1954 można dołożyć regulator napięcia sieciowego. Kiedyś były takie modne gdy napięcie sieciowe spadało a lampowe odbiorniki nie radziły sobie z tym i obraz był zawężony. Urządzenie takie to autotransformator z odczepami umożliwiającymi zwiększenie lub zmniejszenie napięcia wyjściowgo. Regulator może...
"Wyrysowałem" coś takiego. Czy tak Kolega podłączył: http://obrazki.elektroda.net/74_12902758... Jeśli tak, pozostaje uszkodzenie płytki prostownika w alternatorze.
Prostownik /ładowarka ładuje akumulator do wartości bliskiej szczytowej napięcia. ponieważ przy pełnym otwarciu regulatora napięcie wyjściowe z prostownika to 13 woltów, napięcie końcowe ładowania (teoretycznie) osiągnie wartość przeszło 18V. Jest to jedynie w teorii w praktyce bowiem nie przekroczy 16V przy prądzie płynącym przez akumulator w granicach...
D+ to stałe napięcie z prostownika regulatora, czyli DC +12V, Ten drugi przewód to coś innego, zmienne napięcie wychodzące bezpośrednio z uzwojenia trójfazowego, częstotliwość przebiegu zależna od obrotów. Można by wykorzystać ten drugi przewód ale trzeba by dać diode i kondensator.
ELBA jest to prostownik regulator napięcia i przerywacz kierunków w jednym - nie ma inaczej
Napisz jaki model quada masz i rok produkcji. W quadach zwykle występuje alternator trójfazowy + prostownik zintegrowany z regulatorem napięcia.
Schemat tego regulatora. Dla prądu 10 A napięcia AC 14V trochę mało . W analogicznym prostowniku MASTA wyrabianym w Polsce to napięcie składa 16V. https://obrazki.elektroda.pl/9017053900_...
Witam. Mam takie pytanie. Czy regulator prostownika reguluje napięcie czy prąd. Bo składam prostownik 6 i 12v i chcę zrobić regulator, a nie wiem w sumie co on reguluje. Napięcie czy natężenie? Czy ja ustawię natężenie 6A (akumulator 60Ah) i napięcie będzie 10v to go naładuje? Może ma ktoś jakiś sprawdzony regulator? Czy może być takie coś? http://obrazki.elektroda.net/20_12571741...
Mam pytanie, czy stosując ten układ w prostowniku obniżamy prąd i napięcie? [/img] Mam podobny prostownik(elementy regulatora są trochę inne), i przy zmianie wartości potencjometru spada napięcie, a przecież w prostowniku powinno być ono stałe, żeby regulować tylko prąd.
Uszkadza sie prostownik,regulator napięcia,i jak jestes urodzony pod nieszczęśliwą gwiazdą wirnik
Mój bez obciążenia daje tylko 14. A jak to sprawdzałeś? Podłącz na wyjście prostownika jakiś kondensator (z 50-100 mikro) i zmierz jakie wtedy będzie napięcie.
...ale dla zabawy wziąłem prostownik, do niego podłączyłem przetwornicę i wysterowałem na 21v i 7A prądu. Podłączyłem też na wejściu i wyjściu amperomierze i woltomierze. Na wejściu 16,7v i 0,6A, na wyjściu zamiast 21v tylko 13,2v. i ten sam amperaż. Pokusiłem się też o podłączenie prostownika wprost do wejścia panelu na regulatorze, ale pokazywał...
Mam nadzieje że przeszczep się uda tyle tylko że jak chcesz montować altek z jawy musisz zastosować się do schematów wrzuconych przez p.Błażeja no i nabyć prostownik,regulator napięcia i przekaźnik kontrolki ładowania.
Myślę, że po prostu podłącz regulator do trafa prostownika i sprawdź, co będzie na wyjściu z trafa, a nie szukaj dziury w całym.
Też żądam aby koledzy robokop i SKM1964 nie pisali głupot tylko pokazali, jak regulatorem napięcia od alternatora można regulować prąd ładowania akumulatora w prostowniku z transformatorem. Czekam.....
Nie szukaj winy w kontrolce i liczniku - są potrzebne tylko do wzbudzenia alternatora. Jak już zacznie ładować to ten obwód nie jest do niczego potrzebny. Wymień regulator jeśli są fluktuacje napięcia i po sprawie.
Sprawdź impulsator miernikiem, jeśli ma kilkaset Ω do 1 kΩ to jest to na pewno czujnik indukcyjny, jeden przewód do masy, drugi do modułu (który gdzie sprawdzisz doświadczalnie). Jak zamontujesz prostownik/regulator napięcia trójfazowy oraz akumulator, to możesz zastosować moduł DC-cdi, możesz również użyć modułu AC-cdi i zasilić go z dedykowanej...
Cześć. Obudowę koniecznie Zmień na metalową. Polecam na allegro sprzedawcę "elgig1", fajne sztywne obudowy ma. Taki mostek jak Masz też nie wygląda zachęcająco, miałem kiedyś przez taki mostek problemy. Lepiej samemu zrobić mostek z pojedyńczych diod. A [url=https://allegro.pl/oferta/regulator...
Jak długo ci się ładuje akumulator na prostowniku? Jakim prądem ładuje prostownik i jakie masz parametry akumulatora? Prawdopodobnie w wyniku awarii regulatora napięcia, akumulator ci po prostu zdechł i nie trzyma prądu. Naładujesz go prostownikiem to wytrzyma chwilę, a że nie jest ładowany, bo układ ładowania powiedział papa, to ci wszystko zdycha....
Witam! Zamieszczam schemat uzwojenia stojana podróbki agregatu Honda EM 5500CXS. Aluminiowe uzwojenie zastąpione miedzianym. Kontrola napięcia na jednej fazie. Prądnicę tego agregatu obecnie przezwajałem. Napięcia poszczególne kształtują się następująco: - uzwojenie główne - 3x400V , 3 po 230 V; - napięcie pomiarowe - odniesienia / odczep z uzwojenia...
To jest kompletny układ elektroniczny na końcowym tranzystorze o prądzie wyjściowym 5 Amper.Możesz zamiast tego regulatora zamontować każdy inny regulator napięcia byle był nie uszkodzony nawet ze szrotu.Ten układ steruje bramkami tyrystorów aby napięcie w końcowym procesie ładowania akumulatora utrzymywało się na poziomie 14,5V Po uzyskaniu w trakcie...
Prostownik akumulatora transformatorowego na wyjściu pomiar jałowy to 14 V. Akumulator jest naładowany do 12,5 V. Po podłączeniu prostownika do akumulatora nagle napięcie rośnie do 16 V. Jakim cudem? Cześć! Fajnie, że pytasz o tak interesujący temat jak prostowniki akumulatorowe. Wydaje się, że opisujesz sytuację z prostownikiem transformatorowym,...
Możesz zastosować mały transformator 222VAC / 400VAC, do podniesienia napięcia na elektrohamulec, a sterować to z przekaźnika falownika. Sprawdź także, czy przypadkiem moduł elektrohamulca nie posiada w sobie regulatora fazowego obniżającego napięcie przed prostownikiem na cewkę el.ham. Powinno być to na module napisane.
Ta wersja woltamperomierza z wbudowanym bocznikiem. Aby poprawnie zalecić jego zamontowanie, nalezy znać typ prostownika do ładowania akumulatorów. Jeśli prostownik jest regulowany, lepiej jest włączyć urządzenie do regulatora , w przeciwnym razie wraz ze zmianą napięcia wyjściowego prostownika zmieni się również napięcie zasilania urządzenia . I chociaż...
Mam takie pytanie czy ktoś z Was kiedyś zastosował w prostowniku do ładowania aku samochodowego regulator napięcia z alternatora np: od "Malucha" są tanie. ciekawe jak by się sprawował taki prostownik? Proszę o wypowiedźi Pozdrowienia.
A czemu mialo by nie działać w prostowniku?
Spróbuj zainstalować podobne opornice stosowane w prostownikach spawalniczych służących do regulacji prądu spawania.Stosowane opornice wyglądem odpowiadają takiej jaką zamieściłeś na foto.
Z czym masz problem... znajdź schemat jakiejkolwiek chińskiej 125'ki (np. współczesne Romety, Junaki). Podłączenie jest proste jak drut. Stacyjka ma 4 przewody i 2 pozycje kluczyka: 0/STOP - zwarty czarny z kawałkiem blachy (podłączony do masy) z zielonym (podłączonym z wejściem gaszącym modułu) 1 - zwarty czerwony (+ akumulatora) z czarnym z wsuwką...
Nie popadajmy w skrajności. Alternator w samochodzie daje około 13.5 V, takie też powinno być napięcie ładowania z prostownika. Radio to powinno wytrzymać. Poza tym nie słyszałem aby padło radio przy awarii regulatora napięcia. U mnie na przykład wytrzymało jakieś 18V, a akumulator nie (zagotował się). A jeżeli chcesz mieć 100 % pewności że nic się...
Normalne było w 9 diodowych, że na prostowniku nie było kontrolki. Napięcie w układzie powyżej napięcia odcięcia regulatora gasiło kontrolkę, bo zamykał się regulator. Ruscy swoje regulatory trochę inaczej konstruowali, ale generalnie zjawisko pewnie podobne występuje.
Mówisz że napięcie jest przekraczane na akumulatorze,więc ile ono wynosi,przy końcu ladowania? Podaj jeszcze jaki to prostownik dokładnie.
Witam Mam problem ze zlokalizowaniem usterki w samochodzie, mianowicie Usterka objawiała się tym, że co jakiś czas, podczas jazdy włączał się alarm i świeciła kontrolka ładowania akumulatora. Napięcie spadało / zainstalowany miernik napięcia/ by za chwilę ponownie wrócić do normy. i tak sytuacja się powtarzała. Postanowiłem zregenerować alt. wymieniłem...
Przy podłączonym akumulatorze podczas ładowania przy użyciu mostka napięcie nie wzrośnie, ponieważ spadek napięcia na 1 diodzie wynosi około 1 V, a na 2 diodach mostka jest 2 razy większy. Problem z tym prostownikiem będzie polegał na zbyt dużym napięciu uzwojenia wtórnego, ponieważ transformator został, prawdopodobnie, zaprojektowany dla sieci 220...
Kolego, przemyslaw111187! Schemat Twojego starego regulatora jest prawie analogiczny do schematu z post#8. Jeśli możesz , umieść zdjęcie przedniego panelu prostownika, wygląda na to, że istnieje możliwość jego modernizacji. Podłącz transformator do sieci bez regulatora i zmierz napięcie uzwojenia wtórnego. Jeśli chcesz, prostownik można uzupełnić bardzo...
Jezeli reguluje napięcie to reguluje też prąd ( na stałej rezystancji)
Musisz założyć prostownik , regulator napięcia , akumulator a reszta to zabawka . Wyciąg ze średniej klasy samochodu kompa i czujniki poupychaj to wszystko w motorku , wgraj nowy program i jazda . Prawda że proste? Tylko patrz na drogę a nie na ten piękny pulpit bo daleko nie zajedziesz. Powodzenia w montażu
Czy prostownik i regulator napięcia są połączone elektrycznie z masą pojazdu? W prostowniku to jest przewód z wsuwką lub porządne dokręcenie do ramy (przewód pewniejszy). W regulatorze jest to jego aluminiowa podstawa.
Witam, Ten motor nie posiada fabrycznego regulatora napięcia jedynie przełączalne cewki i prostownik.
Na 100% jesteś pewien? bo to trochę dziwne połączenie aby najpierw był regulator napięcia a po nim dopiero prostownik. Nie spotkałem się jeszcze z regulatorem napięcia z wejściem AC i wyjściem AC. https://allegro.pl/listing?string=regula... tego typu stabilizatory mają już w sobie prostownik więc dodatkowy prostownik...
Owszem, przebieg napięcia wyjściowego z prostownika może nie będzie piękny książkowy ale będzie ok. Zawsze można dorobić regulator ładowania akumulatora.
A nie prościej w podobnych pieniądzach było kupić regulator gotowy i dedykowany do prostownika - ładowania akumulatora. Masz kontrolę i pomiar tego co się dzieje na akumulatorze, np: https://www.gotronik.pl/kontroler-regula... https://mlodytechnik.pl/zrob-to-sam/3087...
Wg. mnie dziwny wynalazek, w razie awarii regulatora napięcia jakby się nagle pojawiło 16V to nie wiem czy się nie zapali-wolę jednak zwykłą kwasówkę z ołowiem. Co do prostownika masz podane-parametry jak dla instalacji 12V w pojazdach (napięcie 14,4V) i maksymalny zalecany prąd ładowania 3A (ciekawe, czy ma jakieś zabezpieczenia, czy jakby była rozładowana...
Otóż takie rozwiązanie nie miałoby sensu. Z alternatorem współpracuje zwyczajny regulator stratny. Rozłączanie prądu ładowania (na przewodzie od akumulatora) powodowałoby zwiększone obciążenie regulatora napięcia (tyrystorów). Ponadto wywoływałoby to przepięcia doprowadzające do niestabilnej pracy regulatora i w rezultacie jego uszkodzenie. To nie jest...
Witam jarek_lnx nie doczytałeś tematu... Miała być prosta ładowarka a to nie koresponduje zupełnie z metodę -ΔV. Oczywiście możemy wlutować jakiś zintegrowany układ ładowania i wyjdzie proste w montażu, ale na piechotę nie będzie błędem ładowanie do jakiegoś napięcia końcowego. Przy koncepcji składania z podstawowych klocków powinno to tak wyglądać:...
Regulacja będzie. Stosowałem podobne rozwiązanie w regulatorze napięcia. Mam gdzieś jeszcze schemat. Ustawiałem precyzyjnie napięcie do żądanej wartości.
Dokładnie. Ile faz, tyle bloków. Tu masz schemat do XT 600: http://www.motoinfo.yoyo.pl/Yamaha/Yamah... i z tego, co widzę, to alternator jest tam trójfazowy. Z alternatora (nr 6 na rysunku) idą TRZY przewody do prostownika/regulatora napięcia (18). Poza tym, należało by się dowiedzieć, czemu regulator się spalił. Czy przypadkiem nie jest...
Ma tam Kolega instalację na alternator, prostownik i regulator napięcia? To jeśli tak, to tam: http://arecki113.republika.pl/schematy/m... jest chyba tego schemat. Wszystko jest rozrysowane.
Z tego, co kojarzę, w tańszych transformatorowych prostownikach układ regulacji prądu jest zrealizowany na triakowym regulatorze mocy po stronie pierwotnej. Akumulatory AGM mają inną charakterystykę ładowania, łącznie z wyższym napięciem końcowym. Fakt, wymienić amperomierz i śmigać. ;) Ta pomarańczowa kostka wygląda na bezpiecznik automatyczny/resetowalny.
Ciekawe, jak do w 90% naładowanego akumulatora "wpompujesz" prąd 33A, przy napięciu 14,4V. Widać wyraźnie, że budowa, zasada działania i charakterystyki akumulatorów są tobie zupełnie obce. Zasadę działania tego prościutkiego regulatora PWM znajdziesz bez trudu w Google.
Regulator z prostownika włączony był po stronie pierwotnej (230V) i miał wpływ na wielkość napięcia na wyjściu prostownika. Teoretycznie mógłbyś spróbować go włączyć analogicznie u siebie, ale takich rozwiązań w zasilaczach się nie stosuje. Taki regulator jest też używany w odkurzaczach, które mają regulację mocy. Zasilacz, który pokazałeś na zdjęciach,...
Chodzi o to że nie wiadomo jaki tam siedział może 200k, 300k.
witam. mam prośbę. Zbudowałem prostownik bardzo prymitywnej konstrukcji (trafo na wyjściu 16v, mostek prostowniczy 25A, bezpiecznik). po podłączeniu do akumulatora na zaciskach napięcie ok 14V ale w bardzo szybkim tempie leci do góry, zdążyłem odłączyć aku przy ok 18,5V. Domyślam się że muszę zastosować jakiś regulator. Czy szanowni koledzy mogliby...
Kolego, Krzysztof Kamienski! Rekomendowałem wykorzystać regulator po wtórnej stronie potem, jak autor wyłożył zdjęcie swojego prostownika. Popatrz i przeanalizuj stan transformatora, któremu kilku dziesiątków lat. Podejrzewam, że przy regulacji po pierwotnej stronie będą problemy. W 60 - 80 latach ubiegłego stulecia przy montażu transformatora rzadko...
Oczywistym jest, że w przypadku ładowania stałym napięciem, tak jak ma to miejsce w aucie, w początkowej fazie ładowania rozładowanego akumulatora pobierany prąd jest znaczny, a następnie pobór prądu spada. I choćbyś miał ogromny alternator to i tak nic to nie zmieni, bo po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, aby naładować akumulator do maksymalnej...
Prostownik o którym pisałem wyżej w 7 poście działa wg stałego napięcia ( regulator alternatora ), mocno rozładowany akumulator może jednak przeciążyć transformator, stąd w obwodzie uzwojenia PIERWOTNEGO oporniki i kondensatory, dobrane, by nie przekroczyć maksymalnego prądu strony wtórnej. Można powiedzieć, że ten prostownik ma ograniczenie prądu do...
(at)domin192 A gdzie go masz ? Masz zintegrowany blok T20 w którym jest prostownik alternatora i regulator napięcia.
Będzie pobierać prąd podtrzymania wyższego napięcia 14,4 V i będzie on wynosić po ustabilizowaniu w granicach ok. 0,5-1 A. Napięcie ładowania akumulatora zależy od temperatury elektrolitu dlatego alternatory ładują do 14,4 V natomiast prostowniki do znacznie wyższego napięcia. Współczesne auta mają kompensację temperaturową i wraz z nagrzewaniem się...
Zostały założone w mojej Gminie 270 instalacji PV , również i u mnie. Wszystko działa dobrze ale jak jest piękna pogoda to napięcie w sieci rośnie do ponad 250V (zwłaszcza na jednej fazie ) i inwerter chwilami ogranicza moc produkcji. Chciałbym zrobić tak aby kiedy napięcie na danej fazie wzrośnie po wyżej powiedzmy 248 V to regulator utrzymywał by...
Koledze (at)Megawe chodzi o regulator tzw. stratny, który zwiera przemienne napięcie wyjściowe alternatora do masy. Moim zdaniem lepiej byłoby zastosować dodatkowy prostownik półsterowany na tyrystorach i z niego uzyskać 12V.
Taki transformator z prostownikiem i regulatorem napięcia nie ma szans dać 8V 4,25A. Transformator prawdopodobnie będzie dawać napięcie około 3% większe od nominalnego, bo obciążenie będzie mniejsze (jest na 6A, będzie obciążony na 4,25A), ale tylko przy nominalnym napięciu w sieci, pewnie to jest 230V, przy napięciu sieci 223V da równo 8V. Można zrobić...
A co ma wspólnego car audio do uszkadzania sie regulatora? Owszem, gdyby paliło prostownik albo stojan ....
W tych regulatorach jest już wbudowany prostownik dwu połówkowy.
Nie wiem, chłopaki, co tam kombinujecie ale w oryginale ten układ sterujący zachowuje się poprawnie. Nie wiem co wam mogą dać jakieś inne zmiany. Ten potencjometr zamyka chyba napięcie do około 3,7 V a otwiera bez obciążenia do koło 12 - 12,5. Po podczepienia akumulatora maksymalny prąd jaki tam może iść to koło 3- 4 A, a w miarę postępu ładowania napięcie...
ładowanie w każdym aucie powinno wynosić od 13,8 do 14,4 V sprawdz to byle jakim miernikiem podczas pracy auta. jeśli będzie poniżej to wiadomo=prostownik plus regulator napięcia pozdrawiam
Tak, jeżeli nie jest automatyczny to trzeba kontrolować, ale bez przesady. Pod koniec ładowania prąd przy tych prostownikach jest minimalny. W samochodzie regulator napięcia alternatora daje maksimum tego napięcia przez cały czas, gdy samochód jest na obrotach i nikt z tego powodu nie robi np. specjalnych przerw w jeździe (na rozładowanie) , albo nie...
Tu masz lepszy schemat: http://obrazki.elektroda.pl/6189306300_1... Wiązka modułu zapłonowego: Y/G (żółto-zielony) - WY - impulsy na obrotomierz (nie podłączony) Bk/Y (czarno-żółty) - WY - impulsy na cewkę B/Y (niebiesko-żółty) - WE - sygnał z impulsatora przy alternatorze G/W (zielono-biały) - WE - awaryjne gaszenie silnika (przez odłączenie...
czy dobrze to rozumiem. Wg mnie nie do końca. W prądnicy samowzbudnej do wzbudzenia wykorzystuje się magnetyzm szczątkowy w wirniku, czasem wzmocniony dołożonym silnym magnesem stałym. Wirnik z tym polem magnetycznym, wprawiony w ruch obrotowy, powoduje powstanie w uzwojeniach stojana napięcia (SEM), pod wpływem której, do prostownika popłynie na początku...
Witam Prąd ładowania odsiarczającego powinien wynosić 1/20 pojemności akumulatora.Jeśli nie można go zmniejszyć regulatorem w prostowniku,to proszę połączyć ładowanie w szereg ze wspomnianą żarówką.Po częściowym naładowaniu,kiedy oporność akumulatora wzrośnie i prąd ładowania się zmniejszy żarówkę można zlikwidować.Regulacja prądu ładowania odbywa się...
Tu chyba są mylone pojęcia - bezpiecznik 5A na przewodzie energetycznym ? Ten bezpiecznik zabezpiecza regulator napięcia, a to całkiem inna bajka.
Skoro na światłach alternator daje 10A, to jakiej mocy masz tam żarówki, (pewnie za mocne ) i stąd grzanie się prostownika.
A jaki to alternator ? Z magnesami trwałymi czy ze wzbudzeniem wyprowadzonym ? Ilu fazowy ? (ile kabli z niego wychodzi?) Jeżeli ze wbudzeniem to można regulator samochodowy zastosować. No plus prostownik oczywiście stosowny. Jak z magnesami trwałymi to tu się sprawa komplikuje. Najlepiej zastosować taki regulator jaki był orginalnie z tym alternatorem...
Witam. Czy chodzi tobie o regulowane zasilacze(prostowniki), czy o regulatory napięcia większej mocy( regulacja obrotów itp.).
Zajrzyj na strone design 77 republika.pl Dodano po 10 Prostowniki i regulatory
a nowszych modelach do ładowania potrzebmna była cewka prostownik i regulator napięcia- ELBA no i akumulator, i ja potrzebuje jakis układ zamiast tej elby, bo nowa kosztuje 50zł a szkoda mi już kasy. Oto schemat ładowania jekiego chce zrobic. Brakuje mi tylko tego regulatora http://obrazki.elektroda.net/42_11723451...
W prostownikach tych "samochodowych" ustawiane jest napięcie a akumulator w zależności od rozładowania (rezystancja wewnętrzna sie zmienia) pobiera prąd zgodnie z prawem Ohma. Tak samo jest w samochodowych regulatorach napięcia.
generalnie sprzedawca pisał, że jest to transformator od spawarki, przewody we/wy są dość grube, te cienkie pewnie zasilają układ od spawarki. Ja chce z niego zrobić prostownik z regulatorem napięcia od fiata 125p (chce opór zmierzyć multimetrem) Chyba faktycznie zasilał on układ sterowania od spawarki, a nie jest to transformator o który mi chodziło.
Szeregowe włączenie żarówki spowoduje, że odłoży się na niej napięcie proporcjonalne do przepływającego prądu co spowoduje spadek napięcia ładowania akumulatora. Efekt podobny jak przy użyciu prostownika z regulatorem napięcia. Dodatkowo, żarówka lekko stabilizuje prąd bo jej opór nie jest stały a zależy od temperatury żarnika czyli pośrednio od natężenia...
Ciekawe Kolego MichałS, czyli przy małych obrotach i niskim napięciu np. 5V - czy 8V przez prostownik naładujemy akumulator 12V ? WOW Jak ? Moze przez te tyrystory ?
regulator napięcia prostownik regulator prostownik prostownik regulator
temperatura klimatyzatora automatyka budynkowa pioneer impedancja
lidlomix silnik samsung ww60j4063lw
Mercedes W140 – przebieg wiązki alternatora, schemat, przewody, usterki izolacji Thomson 32HD5506X1 – specyfikacja, Smart TV, aktualizacje, opinie użytkowników