A w jaki sposób mierzyłeś napięcie jakim ładuje prostownik? i po jakim czasie zmierzyłeś napięcie po zapaleniu się kontrolki 100%?
Odłącz prostownik, zmierz napięcie, poczekaj pól godziny, zmierz napięcie, poczekaj jeszcze pół godziny i znów zmierz napięcie.
Zmierz napięcia jakie masz na tych zakresach.
Podłącz miernik do akumulatora, podłącz prostownik (ma być wyłączony z kontaktu), zmierz napięcie (DC). Mierząc napięcie poproś kogoś o włączenie prostownika. Jeśli napięcie wzrośnie - akumulator jest ładowany.
Witam, zaczęła mi się palić kontrolka braku ładowania. Czasami się wyłączała. Dzisiaj samochód nie chciał odpalić, to wyciągnąłem i podłączyłem do prostownika. Podłaczyłem a na amperomierzu wskazówka przekroczyła 10A. Co może być tego przyczyną, zwarcie celi? Z 5 min tak go poładowałem włożyłem do samochodu odpaliłem i dalej brak ładowania, przygazowałem...
Za diodami podłącz kondensator elektrolityczny i zmierz na nim napięcie. Pomiar napięcia stałego. Zmierzysz napięcie szczytowe. Diody mierzyłeś omomierzem?
Ok, nie rozumiem jednej rzeczy, mierząc końcowe napięcie ładowania za pomocą podłączonego prostownika. Będę mierzyć napięcie prostownika? Tak i masz zmierzyć na biegunach akumulatorów.
Niech się autor określi czy chciał mierzyć akumulator w samochodzie i prąd ładowania alternatora czy może podczas ładowania zwykłym prostownikiem.
Prostownik ładuje za mało.W trakcie końcowego ładowania akumulator powinien mieć napięcie około 14,5V
To jeżeli wszystko jest sprawne to czemu nie działa ;) Podłącz baterie czyli podaj prąd na prostownik żeby ładował i zmierz napięcie za mostkiem i podaj wartość.
Weź zmierz napięcie przed i za prostownikiem
Czy pojemność kondensatora miałaby jakieś znaczenie dla pomiaru bez obciążenia, Jeżeli ma to być tylko pomiar napięcie, to pojemność kondensatora nie ma specjalnego znaczenia. Jego zastosowanie pozwala zmierzyć napięcie szczytowe jakie się na nim odłoży. Napięcie 12.5V które zmierzyłeś, to jest napięcie średnie i ono w tym wypadku nie jest wcale takie...
Zaraz,chwila....Skąd taka pewność że prostownik zły ,no bo niby z jakiej racji ? Może wrzuć zdjęcie tego prostownika zanim kupisz taki sam ,tylko w innej obudowie :D Możesz też zmierzyć napięcie prostownika.
Ponad 4 lata dla akumulatora katowanego /miejską jazdą/ to już jest zgon. Zostaw akumulator w spokoju na 2-3h (nie ładuj, nie odpalaj auta), i zmierz napięcie normalnym multimetrem.
Podłącz prostownik ustaw prąd ~7A i zmierz napięcie na akumulatorze. Masz wyładowany całkiem akumulator czas ład. 10h.
Zmierz napięcie stałe na zaciskach akumulatora z podłączonym prostownikiem.
Czyli prostownik i woltomierz sprawny. Ładuje prądem 1,5A. Akku był pusty jak murzyński bęben a że ma pojemność 60Ah to będzie się ładował ponad 2 doby. Zostaw go podłączonego do prostownika. Zmierz napięcie o 22:00. Będzie powoli rosło w trakcie ładowania. Przy takim niskim prądzie ładowanie możesz zakończyć przy 15V.
Może niech kolega podłączy ten prostownik do innego akumulatora 12v i zmierzy napięcie przed i po podłączeniu prostownika. Dodano po 1 Może niech kolega podłączy ten prostownik do innego akumulatora 12v i zmierzy napięcie przed i po podłączeniu prostownika.
Przecież na prostowniku będzie Ci pokazywać 14V bo takim napięciem mniej więcej jest ładowany. Miernik Ci pokazuje napięcie ładowania a nie akumulatora. Zmierz napięcie akumulatora bez podłączania go pod samochód czy prostownik.
Wszystko zrobione, zmierzone omomierzem, zwarcia brak. Jednak prostownik nie ładuje, napięcie na zaciskach 0,68V.
Zrób zdjęcie prostownika wewnątrz, zobaczymy jak wyglądają połączenia. Posiadasz multimetr? Jeśli tak to zmierz napięcie na wyjściu transformatora.
Zmierz jakim napięciem ładuje ten prostownik. Najprawdopodobniej to co słyszysz to gazowanie akumulatora. Albo akumulator oddaje ducha , lub ładujesz za wysokim napięciem.
Pomiędzy zewnętrznymi powinno być napięcie zmienne z przetwornicy. Zobacz czy za prostownikiem po wtórnej jest jakiś wiekszy elektrolit, zmierz na nim napięcie jęśli jest w granicach 14V możesz próbować tu się wpiąć zachowując biegunowość. Jeżeli ładowanie odbywa sie impulsowo to pewnie nic nie zrobisz.
Możesz spróbować zmostkować i zmierzyć napięcie na wyjściu.
Tak z ciekawości - co to jest miedzy miernikiem a przełącznikiem na pierwszej fotce? Co do regulatora prądu i napięcia, to regulacja prądu ładowania realizowana jest przez regulację napięcia. Można coś takiego dołożyć, ale to nie załatwi bezpiecznego ładowania. Podane napięcie 15.5V jest za wysokie, podłącz na wyjście prostownika jako obciążenie jakiś...
Prąd nigdy nie spadnie do zera, ponieważ napięcie szczytowe w prostownikach to często 16-17V, więc po naładowaniu prąd dalej płynie (i przeładowuje). Jeśli po kilku godzinach od odłączenia prostownika ma napięcie 12,8 to się naładował. Za krótki czas na uszkodzenie akumulatora. Prostownik najprawdopodobniej jest sprawny ale ładuje prądem pulsującym...
W tym prostowniku prąd ładowania jest wypadkową napięcia biegu jałowego transformatora, stopnia naładowania akumulatora i spadków napięć na układzie diodowym. Jak chcesz wiedzieć do jakiego napięcia będzie dążył na akumulatorze to pod wyjście podłącz kondensator nie mniejszy niż 100uF/50V i zmierz napięcie na zakresach 12/24V. po podłączeniu pod Aku...
Tak można otworzyć korki, widać że występuje gazowanie w trakcie ładowania, a akumulator się minimalnie nagrzal (po prostu cieplejszy od tego nie ładowanego, ale nie gorący), nie mam możliwości na tym prostowniku zmniejszyć prądu ładowania. Jutro zmierzę jego napięcie. Wcześniej ładowaliśmy ten akumulator ładowarką CTEK MXS 5A , jednak strasznie słabo...
Dokładając kondensator zmierzył kolega maksymalne (szczytowe) napięcie na wyjściu prostownika i bardzo dobrze kolega zrobił. Napięcie na kondensatorze spadało, bo do pomiaru miernik zużywa trochę prądu z obwodu mierzonego a i kondensator sam z siebie się rozładowuje. Napięcie transformatora jest zbyt duże by zrobić ładowarkę nie wymagającą kontroli...
Proszę o radę co mogło się uszkodzić? Być może jest sprawny. Jaki prąd ładowania wskazuje wbudowany amperomierz? Pomiar napięcia prostownika nie podłączonego do akumulatora nie jest miarodajny. Podłącz do akumulatora i wtedy zmierz napięcie i prąd ładowania.
czy koledzy uwazacie ze moj prostownik (nowy, pierwszy raz użyty) dobrze ładuje ? 4A max i to na koniec po nastej godzinie. Na początku 2-3A max Tak zachowują się mocno zasiarczone akumulatory. Wzrasta gęstość, zmniejsza się RW, spada napięcie i rośnie prąd. Kup nową baterię do miernika i zmierz aktualne napięcie ładowania, Lub zaufaj prostownikowi...
Najlepiej to jakbyś miał rozładowany akumulator. Wtedy sprawdź jakie ma napięcie. Podłącz prostownik, zmierz napięcie na zaciskach aku i znów to samo po jakimś czasie. Będziesz wtedy miał pewność. Jeżeli nie ładuje to mógłbyś dodać model, markę i ewentualnie jakieś zdjęcia prostownika.
Włącz żarówkę w szereg i zmierz napięcie przed żarówką i na akumulatorze.
Bezpiecznik ok, przed i za mostkiem natężenie wynosi kilka mA. Nie wiadomo co tam robisz i po co mierzysz natężenie i jeszcze żeby było poprawnie zmierzone. Najprościej dla Ciebie- żarówka 12V
Akumulator delikatnie gazuje. Kolego, ten akumulator już jest naładowany, dalsze ładowanie nie ma sensu, bo energia ładowana w akumulator idzie na elektrolizę wody, której ubytek trzeba uzupełniać (w większości tzw akumulatorów bezobsługowych takiej możliwości nie ma i trzeba wtedy wymieniać akumulator). Co do prądu ładowania. Gdyby prostownik trzymał...
Co nam po lampkach? Zmierz napięcie przy podłączonym Carpoincie.
Zmierz napięcie przede wszystkim, jakie trafia na akumulator w trakcie ładowania.
Monitorować PRĄD ładowania. Naładować do pełna. Odłączyć. Zmierzyć napięcie. Odstawić na 24 godziny. Zmierzyć ponownie. Porównać wyniki, czy nie ma upływności. Sprawdzić pod obciążeniem.
Nie da sie chyba tego aku otworzyć. Próbowałem na różne sposoby. Niby jest jakieś wieczko, ale za cholere nie da się go podważyć. Ten aku pasuje chyba do tego opisu (znalazlem w necie): Akumulatory szczelnie zamknięte nie zapewniają dostępu do elektrolitu, i nie można go uzupełniać. Nie ma na nich wyjmowanych korków odgazowania, ani centralnego układu...
Jak akumulator pada to szkoda kasy na ładowarkę nic mu nie pomoże. Trzeba zmierzyć lądowanie w samochodzie oraz spadek napięcia przy rozruchu.
1. Wyciągać i ładować aby przy włączonym prostowniku napięcie doszło do 15V. Potem ładować jeszcze trzy godziny, chyba że napięcie wcześniej osiągnie 15,6V wtedy przerwać ładowanie. 2. Zmierzyć napięcie 30 min po zakończeniu ładowania i 12 godzin po zakończeniu ładowania. 3. Jeżeli 30 min po zakończeniu ładowania spadnie do 12,4 V kupić nowy akumulator,...
Metoda 'naprawiania' tego ustrojstwa jest mianowicie taka: (można na początku sprawdzić diody i uzwojenia, lecz gdy alterek jest w samochodzie to lepiej na początku sprawdzić instalację) Sprawdzić czy jest + akku na zacisku śrubowym !!! Gdu nie ma + sprawdzić przewód idący do rozrusznika.Sprawdzić plecionkę miedzianą idącą do karoserii, ona zawsze koroduje,...
Od zrobienia zdjęć transformatora długo się ładowały;)
Podłączyłem go dzisiaj na chwilę zmierzyłem napięcie na zaciskach i jest 1,78V W takim razie ten pomiar też może być nieprawdziwy. Akumulator ładuje?
Jeśli prostownik i trafo sprawne, wszystko połączone prawidłowo i jak twierdzisz wydajność prądowa trafa to ok 700 mA, to nic innego tylko padnięty akumulator. Pomierz napięcie na podłączonym prostowniku jak zaczynasz ładować aku i po 5 godz. Jaka różnica napięcia, odłącz akumulator zmierz napięcie, tego za Ciebie nikt nie zrobi.
Jak ładuje akumulator to działa prawidłowo - prawdopodobnie oszukuje Cie miernik. Podłącz do zacisków prostownika dowolny kondensator o pojemności kilka mikro faradów i wówczas zmierz napięcie i prawdopodobnie bardzo się zdziwisz (przy elektrolitycznych pamiętaj o biegunowości).
Jeśli Ci gotuje akumulator to znaczy że jest zbyt wysokie napięcie ładowania a prąd na poziomie 3A jest tylko konsekwencją podniesionego napięcia. Zmierz napięcie na akumulatorze gdy zacznie tak bulgotać.
Tylko nie wiem czy prostownik jest dobry, bo jak jest dioda a dalej mam 1 z 10 ...ładuje już 4 godziny. Masz miernik? Odłącz prostownik i zmierz napięcie na klemach. Akumulator Varta mierzyłem miernikiem pokazało ze jest napięcie poniżej 10V Jakie dokładnie było gdy mierzyłeś i jakie jest aktualnie?
Jak to mierzyłeś przejście na akumulatorze? Zmierz napięcie na zaciskach. Nie trzepnąłeś tym akumulatorem o coś? Nie upadł Ci przy wkładaniu? Nie wpadłeś w jakąś dużą dziurę? Prostownik metalowy? Ładowałeś w aucie? Może zwarłeś obudowę do masy? Rozumie aku bezobsługowe samochodowe ołowiowe?
Odlutuj jedną nogę diody zenera D3 i zmierz tak jak poprzednio prąd jakim ładuje akumulator.
No będzie że dwa lata ? Zachowuje się tak jakby tracił pojemność ...nie mam problemu z paleniem ale ....no .np dziś diesel jak zagrzał świece i zakręcił to jakby nie miał uderzenia , jakby nie rozpylił ropy , nie zagrzał ,kulał silnik ,czuć smród ropy. Mówią naladoj prostownikiem i zmierz ...ok ...ale nie będę co dzień ładował ...???
ZMierz napięcie i dużo ci się wyjaśni. Po drugie ładowanie akumulatora tak dużym prostownikiem to głupota. Ale cóż czekamy na pomiary.
Co sprawdzać w prostowniku? Z góry dziękuję za podpowiedz. Sprawdź bezpiecznik po stronie wtórnej (jeżeli jest) i sprawdź amperomierz. Multimetr wskazuje ponad 12v a prądu 0A. Multimetr wskazuje napięcie akumulatora czy prostownika? Zmierz napięcie na samym prostowniku na jego wyjściu.
Ustawić prostownik z regulacją na jak najniższy prąd ładowania i sprawdzać co jakiś czas gęstość elektrolitu? Ja bym tak zrobił, z tym, że praktyczniejszy jest pomiar napięcia, dopiero na końcu pomiar gęstości. Pytanie też w jakich warunkach temperaturowych było przeprowadzane ładowanie opisane poprzednio, bo przypomniała mi się sytuacja z jaką ja...
Gdyby nie post #67, a konkretnie zdjęcie z przebiegu prądu przy obciążeniu żarówką, to byłbym skłonny twierdzić, że takie zjawisko przy ładowaniu akumulatora może wynikać z ustawień progów przełączania co nadmieniono w poście #74 i ja się też z takim problemem spotkałem, że po podłączeniu prostownika (z ustawionymi progami 14.8V i 12.8V) do akumulatora,...
Akumulator może być złom. Trzeba zmierzyc jego napięcie i prąd rozruchowy. Prostownikiem samochodowym taki maly akumulator nie wolno ladowac. Za duży prąd ładowania. Kup sobie prostownik do akumulatorów motocyklowych. Być mozże w skuterze masz uszkodzony regulator napięcia
Po prosu zmierz ładowanie, jak za niskie napięcie pod obciążeniem to zmień alternator.
Witam. Przy takim używaniu samochodu okresowe doładowanie akumulatora jest wskazane. Przy podłączonym do instalacji akumulatorze należy uważać aby napięcie na nim nie przekroczyło15V bo można uszkodzić elektronikę, dlatego lepiej ładować prostownikiem na którym da się ustawić max. napięcie na 15V. W aku bezobsługowym też można zmierzyć gestość elektrolitu...
Po czytałem już trochę tutaj o ładowaniu aku ale za mało informacji uzyskałem. Na ten temat napisano już mnóstwo, tylko trzeba to czytać z krytycznie, bo dużo mitów na ten temat też napisano . Pod obciążeniem żarówki nap na jego zaciskach wynosi 11.3V wydaje mi się ciut mało. Natomiast gdy odłącze żarówkę nap skacze do 20V. Więc radzę do prostownika...
Wycieki oleju się USUWA. A szamponu jakiegoś użyłeś? Jeśli nie, to masz przyczynę. Bo bez szamponu i odżywki, to żadne mycie silnika. Owszem - mycie to daremny półśrodek - zdaję sobie z tego sprawę. Samochody nie są moją pasją i raczej wyznaję zasadę nie otwierania maski, bo i tak nie za bardzo wiem jak to wszystko działa. Jeżdżę autem dopóki coś się...
TAK - mierzysz oporniki miernikiem uniwersalnym - multimetrem. TAK - możesz podłączyć tzw. akumulator i zmierzyć, do jakiego napięcia się ładuje. Wynik będzie inny niż kondensatorem, ale też trzeba go inaczej interpretować.
Można ustawić napięcie tego transformatora.Wystarczy policzyć ilość zwojów na wtórnym i zmierzyć napięcie-ile zwojów przypada na 1Volt.Następnie z prostej proporcji wyliczyć żądane napięcie biorąc pod uwagę spadki napięcia na układzie prostowniczym.
KU101A - to tyrystor. Zwiera impulsy sterujące głównymi tyrystorami, czyli kończy ładowanie, albo uniemożliwia ładowanie. Tyrystory grzały się bez obciążenia? R7 reguluje prąd poprzez opóźnienie zapłonu tyrystorów. Im mniejszy opór jego opór, tym większy prąd ładowania. Trzeba zamienić miejscami skrajne kable jeśli ktoś tam mieszał. Reszta tranzystorów...
Chciałbym prosić o pomoc przy naprawie prostownika do akumulatorów o modelu jak w tytule. Problem jest taki, że prostownik po podłączeniu akumulatora i wykryciu napięcia powinien wystartować uruchamiając główny transformator poprzez przekaźniki, a w praktyce wygląda to tak że przekaźniki cyklicznie załączają się i wyłączają, przy czym impuls jest tak...
Z prostownika tego za wiele nie wyciśniesz. Proponuję podłączyć go teraz i niech ładuje akumulator przez całą noc. Rano natężenie prądu może być nie do odczytu na wskaźniku. W tym przypadku trudno mówić o ładowaniu prądem 1A przez 10 godzin. Zasada ta obowiązuje dla akumulatora rozładowanego. Jeśli masz areometr a akumulator nie jest bezobsługowy (masz...
Jak masz multimetr to czemu nie zmierzysz napięcia na ładowanym akumulatorze - napisałem o tym wyżej. Prostowniki z automatyka wyłączają odłaczają napięcie (przerywają ładowanie) po osiągnięciu przez ładowany akumulator napięcia 14.5V. Dalsze ładowanie powoduje rozkład wody w elekrolicie (elektrolizę) i obniżanie się poziomu elektrolitu. Masz możliwość...
Nie gotuj go takim prądem, miało być 0,6A nie 5A. Odłącz go od prostownika i zmierz napięcie. Zostaw na noc i nie ładuj rano znów zmierz napięcie, potem jak masz jakieś żarówki samochodowe to podłącz jak pisał kolega Rezystor240 i zmierz napięcie, ale sądzę że po takim przeladowaniu to nie ma sensu, podłącz do skutera i zobacz czy odpali. Przy podłączaniu...
Ale co to za różnica czy mierzę napięcie na zaciskach aku. czy na R1. Poza tym próbowałem kiedyś zmierzyć napięcie na R1 i prąd płynął tylko wtedy kiedy aku był ładowany, gdy aku nie był ładowany przez R1 nie płynął prąd.
A czy jest sens mierzyć na zakresie DC z kondensatorem jeżeli w pomiarze AC jest grubo poniżej 12V oczywiście przy prostowniku 12V Jest jeszcze pytanie co chcesz zmierzyć ustawiając miernik na AC i podłączając go do napięcia pulsującego skoro ten zakres jest do napięcia przemiennego.
Można to wytłumaczyć jedynie w taki sposób, że prostownik, który ma na wyjściu napięcie tętniące (jak większość prostowników transformatorowych) o wartości średniej (zmierzonej miernikiem w stanie jałowym) wynoszącej 12 V, dostarcza napięcia szczytowego rzędu 12 V*1.1*1.41 = 18.6 V. Aby prostownik ładował, to trzeba 14,8 V skutecznego, a wtedy szczytowe...
zmierzyłem nim napięcie na prostowniku i jest 12 .3V Dodano po 2 ładuję baterię miernika na wszelki. jak sprawdzić czujnik temperatury?
gimak napisał: 11.6V na wyjsciu + mostek To na czym to podbicie napięcia zrobione? 11.V~ to jest napięcie skuteczne (takie mierzymy przy prądzie przemiennym), którego wartość chwilowa w szczycie wynosi 16.4V i takie samo pozostaje po wyprostowaniu. To samo napięcie zmierzone po wyprostowaniu dwupołówkowym będzie wynosiło ok. 10.3V, bo to jest wartość...
Nie jestem taki głupi, wiem jakim prądem ładuje się akumulatory, standardowe ładowanie to prąd 1/10 pojemności akumulatora i trwa 10h. Akumulator na którym testowałem prostownik to akumulator SAMOCHODOWY o poj. 55Ah, pół roczny, stał w piwnicy 2mce po wyjęciu z samochodu, a nie motocyklowy, motocyklowy to kiedyś ładowałem (prąd 0,5A przy pojemności...
Ten prostownik (urządzenie podładowujące) nie ma automatycznego odcięcia ładowania lecz sygnalizację stanu naładowania akumulatora. Lampka powinna zapalić się po osiągnięciu założonego przez konstruktora napięcia na akumulatorze (prawdopodobnie około 14,5 V). Ładowanie trwa dalej aż do wystąpienia gazowania akumulatora. Występujący na rezystorze R1...
Proponuję nie zmieniać układu elektrycznego ładowarki, jedynie kupić wyłącznik czasowy, który załatwi Ci automatyczny "monitoring"; podłącz sterownik do gniazdka, ustaw czas ładowania np. na 10 godzin, do sterownika dołącz ładowarkę, układ po tym czasie sam się wyłączy. Znowu z pełnym szacunkiem, ale to jest idealna metoda na zarżnięcie akumulatora...
Aż jakaś dziewczyna spróbowała tak zagotować zupę... niestety trochę osoloną, i poleciały bezpieczniki. Wystarczyło odsunąć żyletki na większą odległość o ile nie gotowała zupy w szklance. Mogła też niechcący zrobić zwarcie. Gdy będę miał osoloną wodę po ziemniakach, powtórzę eksperyment przy bezpiecznym napięciu, zmierzę natężenie prądu i przeliczę...
A nic nie piszesz na temat samego akumulatora.Akumulatory pod koniec swojego życia lubią robić takie rzeczy i akumulator wcale nie musi mieć 6 czy 10 lat zdarza się to u młodszych.Przetestuj akumulator ,naładuj prostownikiem odłącz na kilka godzin i zmierz napięcie najlepszy byłby tester ,który mierzy pod obciążeniem.
tu nie ma żadnej filozofi :D jeżeli prostownik daje napięcie to je zmierzyć .......porównać napięcie AKU i prostownika jeśli prostownik daje niższe no to propblem rozwiązany ........ jeśli daje np 12v a aku ma 6 v i nie ładuje no to kwestia uszkodzonego AKu zasiarczony i nawet 30v pewnie nie wywoła ładowania aaaaaaaaaa masz uszkodzoną 1 diode pewnie...
1,45*10=14,5V Oj coś kręcisz że tylko 10 sztuk, w mojej 18V było 12 sztuk. Napięcie rzeczywiste? A jak je mierzysz? pewnie bez obciążenia? Więc mierzysz napięcie szczytowe za prostownikiem, wsadź tam rezystor 1k lub żarówkę 12v/5W i wtedy zmierz napięcie. A apropo ładowania - to poczytaj troszkę na necie - nie ładuje się napięciem, tylko prądem, mierząc...
Prostownik masz jednopołówkowy i dwupołówkowy. Skoro żarówki były zasilane prądem przemiennym, to wypada użyć prostownika dwupołówkowego. Kondensator dobiera się do wartości prądu, jaki ma być pobierany z zasilacza (cewka prądnicy, prostownik, kondensator jako filtr tworzą zasilacz do świateł). Cewki świateł raczej nie nadają się do ładowania baterii...
Ten potencjometr się dobiera , jest zależny od napięcia transformatora. Tak więc jak masz 22k to ustaw potencjometr w pozycji kiedy zaczyna się minimalne ładowanie i zmierz rezystancje i dobierz odpowiedni potencjometr.
Dokładnie, jeżeli masz czas to po osiągnięciu 14,7V zmniejsz prąd ładowania do 2A (napięcie spadnie) i dalej ładuj aż znów dojdzie do 14,7V Czas tego ładowania też możesz zmierzyć. Po całej "zabawie" odłącz prostownik, zmierz napięcie bezpośrednio po odłączeniu, 1h po odłączeniu i jeżeli możesz to odstaw go na 24h i zmierz napięcie po upływie doby....
Nie ma absolutnie zadnej elektroniki tylko mostek i 2 bezpieczniki + amperomierz. No prostownik to nówka cewka nierdzewka ..... z tym ze akumulator potrzebuje na jutro rano :) a naprawa/wymiana pewnie potrwa. Jakie powinno być minimalne napięcie uzwojenia wtórnego do poprawnego naładowania ? Dodano po 6 co do mostka to sprawdziłem omomierzem i wygląda...
Akumulatory są połączone szeregowo. Rozlutuj przewody i zmierz napięcia na tych akumulatorach. Może któryś z nich się skończył. Jeśli ten prostownik selenowy działa, to możesz nim ładować każdy akumulator osobno. Wszystkich trzech naraz nie naładujesz.
Weź woltomierz i zmierz napięcie na akumulatorze. Jak zwiększyć po prostu podładować. Czym np prostownikiem który wystartuje. Jak napięcie spadło bardzo znacznie to akumulator może być już uszkodzony.
Najlepiej to by było zmierzyć napięcie na akumulatorze, ale ogólnie to prąd spadnie do wartości bliskiej zero, chyba że napięcie ładowania masz wysokie.
Dzień dobry wszystkim. Mam nadzieję że do właściwego forum trafiłem z tematem. Kiedyś źle podłączyłem prostownik do akumulatora i spalił się amperomierz w prostowniku. Tym prostownikiem później ładowałem inny akumulator i napięcie na akumulatorze po 24 h ładowania podniosło się z 11,89 V do 12,35 V. Dzisiaj chciałem zmierzyć napięcie prostownika miernikiem...
Ptero. Zastanów się. Weż kilka różnych amperomierzy analogowych połącz je szeregowo i zmierz nimi prąd ładowania akumulstora. Iekawe co pokażą. A tak prawdę mówiąc jakim prądem jest ładowany akumulator ?
Spróbowałem ładować nim drugi akumulator rozładowany i troche niestabilny heh jak na zdjęciu z podpiętym miernikiem zaczęło od napicia 13.11 i tak rosło powoli 13.12 13.13 13.14 itd. po 40 minutach waha się na 14.88 a 14.87 i nie przekracza tych liczb ;) Ten tekst co pogrubiem oznacza naładowany akumulator. Akumulator jest wtedy w pełni naładowany,...
Witam. Mój problem polega na tym iż ww prostownik przestał ładować. Pierwszym moim krokiem było zmierzenie napięć na wyjściu. Okazało się iż napięcia wynosiły kolejno 6.7V, 11.9V, 21.1V ( prostownik ten ma 3 zakresy 6V, 12V, 24V i 2 szybkości ładowania każdego zakresu) na jednej i drugiej szybkości. Kolejnym krokiem jaki zrobiłem było sprawdzenie mostka...
Posiadam prostownik - Einhell BC-BT 10E 12V - awaria, nie ładuje akumulatora. Zmierzyłem napięcie na wyjściu miernikiem cyfrowym i jest zaledwie 9 V. Transformator sprawny, napięcie zmienne na wtórnym 14,3 V. Rozkręciłem go i trochę się zdziwiłem bo tam jest tylko jedna dioda z trzema biegunami z opisem KP 25A 600V. Jestem laikiem w tych sprawach, ale...
Ze względu na okoliczności powstania usterki: 1. Sprawdź przełącznik. 2. Sprawdź przekaźnik. - dojrzałem, jest to jednak rozbudowany przełącznik. 3. Tak dla pewności zmierz napięcia na C8 i C7, też podłączając jakieś niewielkie obciążenie np. dwie żarówki samochodowe 5W połączone szeregowo.
Zmierzyłem napięcie na żabkach (kablach) od podłączania akumulatora jest 14,5 v ale nie ma mocy ,nie ładuje . Co jest nie tak? Amperomierz pokazuje zero po podłączeniu akumulatora.
Witam Mam taki model http://www.basspolska.com/prostownik-z-r... Jak podłączam klemy i nie włączam prostownika to poziom naładowania (diody) wynosi 50%. Włączam ładowanie na 2 bądź 6 A i diody od razu pokazują100% naładowania. Przed operacja zmierzyłem napięcie miernikiem 12,6V czyli teoretycznie aku naładowany. Po włączeniu prostownika...
To nie są to takie koszty- panel 450 zł, regulator ładowania 100 zł. Montaż własny. Przegląd na zmiany 250 zł?. Elementy policzyłem dość drogie: panel 330W, regulator też nie najtańszy. Jak w alternatorze padła jedna strona prostownika to będzie ładował za małym prądem (napięcie dobre bez obciążenia). Zmierzyć na postoju prąd prąd rozładowania akumulatora....
Jeśli uda się ponownie odpalić (na przykład po naładowaniu akumulatora prostownikiem) to będzie trzeba zmierzyć napięcie ładowania na zaciskach akumulatora. Po prostu trzeba ustalić czy akumulator jest odpowiednio ładowany. A i zapomniałem dopisać pomiar taki wykonujemy podczas, gdy silnik pracuje. A minimalne, ale to naprawdę minimalne napięcie ładowania...
Co do prostowników, używałem rożnych prostowników i żadne mnie nie zadowalały w końcu kupiłem prostownik mikroprocesorowy 15A i problemy sie skończyły. Od kiedy zaczęło jeździć sie na światłach i przy moich krótkich odcinkach jazdy i bardzo częstych rozruchów silnika zaczynało brakować prądu i musiałem raz na dwa dni doładować akumulator. Jak nowym...
Jak będzie w autach po kilku dniach Większość współczesnych samochodów na postoju bez kluczyka jednak jakiś prąd pobiera, chociażby pamięć radyjka, czuwanie alarmu, zazwyczaj ten prąd nie przekracza 0,35A ale jednak. Po pierwsze powinieneś dokonać pomiaru tego prądu, a następnie pozostawić akumulator odpięty i kontrolować jego samorozładowanie poprzez...
To jest prostownik selenowy . Zmierz napięcie przemienne które jest na transformatorze na zakresie AC. Powinno być około 13-14V wtedy jest sens użyć diody Schottky-go jako mostek prostowniczy.
Tak jak kolega pisał, bez kondensatora napięcie było poniżej 12 V i tak gdzieś oscylowało w granicy 10 V za mostkiem prostowniczym. Na początku wystraszyłem się że coś jest nie tak, ale po rozebraniu okazał się że prostownik nie posiada żadnego kondensatora dla wygładzenia sinusoidy. Po dołożeniu kondensatora na wyjściu dla celów pomiarowych zmierzyłem...
zmierzyć napiąć ładować napiąć ładować prostownik prostownik zmierzyć
termostat danfoss parametry marshall footswitch honda civic termostat
stabilizator napięcia prądnicy wideodomofon zamel
Jak włączyć tryb awaryjny w Androidzie i iOS Amica 506GcE3 - Brak termoobiegu i grzania