Prostownik ładuje za mało.W trakcie końcowego ładowania akumulator powinien mieć napięcie około 14,5V
Witam, jeśli samochód odpalany był na krótko to akumulator nie zdążył się naładować. Spróbuj naładować go prostownikiem, zmierz napięcie ładowania.
Bo to napięcie 12V odnośi się do możliwości ładowania akumulatorów 12V. Bardziej jest to informacja dla laika. Sugerowałbym, zmierzenie napięcia na akumulatorze po podpięciu prostownika. Zapewne wszystko będzie OK.
Jak czegoś nie piszą, to pozostają samodzielne pomiary - opisałem, jak można zmierzyć napięcie włączania.
Niech się autor określi czy chciał mierzyć akumulator w samochodzie i prąd ładowania alternatora czy może podczas ładowania zwykłym prostownikiem.
A w jaki sposób mierzyłeś napięcie jakim ładuje prostownik? i po jakim czasie zmierzyłeś napięcie po zapaleniu się kontrolki 100%?
Spróbuj zasilić duży transformator bezpośrednio z sieci 230V, z pominięciem tego małego i przełącznika "mocy". Zmierz ile uzyskasz na wyjściu prostownika
Po czytałem już trochę tutaj o ładowaniu aku ale za mało informacji uzyskałem. Na ten temat napisano już mnóstwo, tylko trzeba to czytać z krytycznie, bo dużo mitów na ten temat też napisano . Pod obciążeniem żarówki nap na jego zaciskach wynosi 11.3V wydaje mi się ciut mało. Natomiast gdy odłącze żarówkę nap skacze do 20V. Więc radzę do prostownika...
Tak z ciekawości - co to jest miedzy miernikiem a przełącznikiem na pierwszej fotce? Co do regulatora prądu i napięcia, to regulacja prądu ładowania realizowana jest przez regulację napięcia. Można coś takiego dołożyć, ale to nie załatwi bezpiecznego ładowania. Podane napięcie 15.5V jest za wysokie, podłącz na wyjście prostownika jako obciążenie jakiś...
Zmierz napięcia jakie masz na tych zakresach.
Czy pojemność kondensatora miałaby jakieś znaczenie dla pomiaru bez obciążenia, Jeżeli ma to być tylko pomiar napięcie, to pojemność kondensatora nie ma specjalnego znaczenia. Jego zastosowanie pozwala zmierzyć napięcie szczytowe jakie się na nim odłoży. Napięcie 12.5V które zmierzyłeś, to jest napięcie średnie i ono w tym wypadku nie jest wcale takie...
byłem sprawdzić teraz bo chyba w wcześniej nie pisałem prostownik na minimum ma 10,20 V na max ma 14,60 V Te napięcia to są napięcia uśrednione, na które składają się wartości od zera do wartości maksymalnej (amplitudy) i tu po ustawieniu voltów na żabkach prostownika na te ok 14 volt i podpięciu pod akumulator i zmierzeniu woltomierzem ile to naprawdę...
Podłącz miernik do akumulatora, podłącz prostownik (ma być wyłączony z kontaktu), zmierz napięcie (DC). Mierząc napięcie poproś kogoś o włączenie prostownika. Jeśli napięcie wzrośnie - akumulator jest ładowany.
Jak chcesz zmierzyć ile to napięcie wynosi naprawdę to podłącz jakąś żarówkę 12v 20W, równolegle do niej z dwa kondensatory 2200nF i wtedy zmierz napięcie.
Kolego, przemyslaw111187! Schemat Twojego starego regulatora jest prawie analogiczny do schematu z post#8. Jeśli możesz , umieść zdjęcie przedniego panelu prostownika, wygląda na to, że istnieje możliwość jego modernizacji. Podłącz transformator do sieci bez regulatora i zmierz napięcie uzwojenia wtórnego. Jeśli chcesz, prostownik można uzupełnić bardzo...
Zmierz napięcie AC wychodzące z transformatora. Można zastosować gotowe rozwiązanie prostownika zaprezentowane na elektrodzie.
Ciekawostka akumulator po około 6-8 godzinach został naładowany -prostownik się wyłączył zasygnalizował koniec procesu ładowania. (program przewidywał 16 godz ładowania) Zmierzyłem na nim napięcie 12,4V. co o tym sądzić? Coś wykonałem nie tak?
W tym prostowniku prąd ładowania jest wypadkową napięcia biegu jałowego transformatora, stopnia naładowania akumulatora i spadków napięć na układzie diodowym. Jak chcesz wiedzieć do jakiego napięcia będzie dążył na akumulatorze to pod wyjście podłącz kondensator nie mniejszy niż 100uF/50V i zmierz napięcie na zakresach 12/24V. po podłączeniu pod Aku...
Odłącz prostownik, zmierz napięcie, poczekaj pól godziny, zmierz napięcie, poczekaj jeszcze pół godziny i znów zmierz napięcie.
Nie Kolego ,"zariad" to ładownie ,a "pusk" to rozruch. "Tok" to prąd , "naprażenie" to napięcie. Ucz się angielskiego! Napięcie ładowania zmierz miernikiem nastawionym na 20V na klemach akumulatora - oczywiście podczas ładowania!
jedna rzecz mi nie pasuje, prostownik był tworzony pod 220V, teraz w gniazdu miewam ~236V i tak myślę że to się przecież przekłada na napięcia wyjściowe (większe). Tak przypadkowo zmierzyłem napięcie przy podłączonym prostowniku do aku, po 2h ładowania (bza-24/10) na najmniejszym prądzie, wynosiło 16V! więc sporo za dużo, jak początkowo (sam aku) miał...
Zmierzyłeś chociaż napięcie ładowania? Akumulator był ewidentnie przeładowany tylko czy teraz czy kiedyś, czy auto czy prostownik... Tego nie wiem. Wysyłanie na gwarancję raczej nic nie da. Nie przepalają Ci się ostatnio żarówki w aucie?
Do tej pory ładowałeś i było dobrze, a teraz kupiłeś, albo pożyczyłeś miernik i jest źle. A ja mam wrażenie, że jest prawidłowo. Jeśli masz czym to zmierz jeszcze prąd ładowania akumulatora.
4A prostownik na zwarciu powinien może iskrzyć "trochę bardziej" :) Masz jakiś inny miernik aby zmierzyć napięcie, lub prąd ładowania?
Ok, nie rozumiem jednej rzeczy, mierząc końcowe napięcie ładowania za pomocą podłączonego prostownika. Będę mierzyć napięcie prostownika? Tak i masz zmierzyć na biegunach akumulatorów.
Dzień dobry wszystkim. Mam nadzieję że do właściwego forum trafiłem z tematem. Kiedyś źle podłączyłem prostownik do akumulatora i spalił się amperomierz w prostowniku. Tym prostownikiem później ładowałem inny akumulator i napięcie na akumulatorze po 24 h ładowania podniosło się z 11,89 V do 12,35 V. Dzisiaj chciałem zmierzyć napięcie prostownika miernikiem...
Rozrusznik ma za słaby prąd, żeby płynnie obrócić wałem silnika - rozładowany akumulator o ile nie padł całkowicie. Zmierz napięcie prądu na akumulatorze. Możesz spróbować podłączyć inny prostownik wygląda na to, że dla tego co podłączałeś akumulator jest za bardzo rozładowany i nie uruchamia cyklu ładowania...
1. Wyciągać i ładować aby przy włączonym prostowniku napięcie doszło do 15V. Potem ładować jeszcze trzy godziny, chyba że napięcie wcześniej osiągnie 15,6V wtedy przerwać ładowanie. 2. Zmierzyć napięcie 30 min po zakończeniu ładowania i 12 godzin po zakończeniu ładowania. 3. Jeżeli 30 min po zakończeniu ładowania spadnie do 12,4 V kupić nowy akumulator,...
Jeśli uda się ponownie odpalić (na przykład po naładowaniu akumulatora prostownikiem) to będzie trzeba zmierzyć napięcie ładowania na zaciskach akumulatora. Po prostu trzeba ustalić czy akumulator jest odpowiednio ładowany. A i zapomniałem dopisać pomiar taki wykonujemy podczas, gdy silnik pracuje. A minimalne, ale to naprawdę minimalne napięcie ładowania...
Ponad 4 lata dla akumulatora katowanego /miejską jazdą/ to już jest zgon. Zostaw akumulator w spokoju na 2-3h (nie ładuj, nie odpalaj auta), i zmierz napięcie normalnym multimetrem.
Ten prostownik (urządzenie podładowujące) nie ma automatycznego odcięcia ładowania lecz sygnalizację stanu naładowania akumulatora. Lampka powinna zapalić się po osiągnięciu założonego przez konstruktora napięcia na akumulatorze (prawdopodobnie około 14,5 V). Ładowanie trwa dalej aż do wystąpienia gazowania akumulatora. Występujący na rezystorze R1...
Witam Jest to prostownik "fabryczny" bez elektroniki, zmierzyłem napięcie na klemach podczas ładowania na początku i po ok. 4h - 15,6V. Czy to nie jest za dużo?
1. Napięcie mierzy się przy jakimś obciążeniu. Czyli do zacisków akumulatora w czasie pomiaru musi być podłączona np. żarówka o mocy minimum kilku Watów. I dopiero tak zmierzone napięcie coś ci powie. 2. Jest wielce prawdopodobne, ze ten akumulator nadaje się do wymiany na nowy.
Jak pisał przedmówca zmierz napięcie ale również prąd ładowania może masz prostownik inteligentny i nie ruszy z martwym akumulatorem.Najprościej jest podłączyć na przewodach równolegle inny akumulator i obudzić prostownik do pracy. Inna opcja podłączyć inne autko na kable i niech po pracuje z 10 minut a twój załapie napięcie i prostownik podejmie pracę.
Proszę o radę co mogło się uszkodzić? Być może jest sprawny. Jaki prąd ładowania wskazuje wbudowany amperomierz? Pomiar napięcia prostownika nie podłączonego do akumulatora nie jest miarodajny. Podłącz do akumulatora i wtedy zmierz napięcie i prąd ładowania.
Pewnie mierzyłeś napięcie bez podłączonego akumulatora. Podłącz choćby kondensator do zacisków prostownika i zmierz napięcie. Powinno być ok 14,5V. Moim zdaniem jest dobrze.
Tam na wyjściu napięcia nie zmierzymy, proszę sprawdzić jak działa tyrystor
Pomiędzy zewnętrznymi powinno być napięcie zmienne z przetwornicy. Zobacz czy za prostownikiem po wtórnej jest jakiś wiekszy elektrolit, zmierz na nim napięcie jęśli jest w granicach 14V możesz próbować tu się wpiąć zachowując biegunowość. Jeżeli ładowanie odbywa sie impulsowo to pewnie nic nie zrobisz.
Podłączyłem go dzisiaj na chwilę zmierzyłem napięcie na zaciskach i jest 1,78V W takim razie ten pomiar też może być nieprawdziwy. Akumulator ładuje?
Nie jestem taki głupi, wiem jakim prądem ładuje się akumulatory, standardowe ładowanie to prąd 1/10 pojemności akumulatora i trwa 10h. Akumulator na którym testowałem prostownik to akumulator SAMOCHODOWY o poj. 55Ah, pół roczny, stał w piwnicy 2mce po wyjęciu z samochodu, a nie motocyklowy, motocyklowy to kiedyś ładowałem (prąd 0,5A przy pojemności...
Wykluczone, czytałem posty innych użytkowników. Oglądałem zdjęcia, tam jest dokładnie ten sam transfornator z tymi samymi wyprowadzeniami. Skoro tak twierdzisz, to "Ok". Nie mam zamiaru podważać tego co napisałeś. To Ty masz ten prostownik na warsztacie a my, jedynie zdalnie próbujemy Tobie pomóc. Zmierzyłeś pobór prądu podczas ładowania? Zmierz spadek...
Za diodami podłącz kondensator elektrolityczny i zmierz na nim napięcie. Pomiar napięcia stałego. Zmierzysz napięcie szczytowe. Diody mierzyłeś omomierzem?
Przerabiałaem podobny temat na sobie. Lampka powinna zgasnąć zaraz po ustabilizowaniu sie wolnych obrotów a jej świecenie się jest objawem że jedna z diod prostowniczych albo jest przepalona albo zwarta i alternator nie wydaje tzw odpowiedniego napięcia ładowania od 13,8 do 14 V. W przypadku zwarcia diody ucieka przez nią prąd co daje efekt pustego...
Na początek kolego, to doprowadź ten prostownik do ładu i porządku, sprawdź wszystkie połączenie lutowane i skręcane a dopiero w tedy zmierz napięcie po podłączeniu akumulatora.
Monitorować PRĄD ładowania. Naładować do pełna. Odłączyć. Zmierzyć napięcie. Odstawić na 24 godziny. Zmierzyć ponownie. Porównać wyniki, czy nie ma upływności. Sprawdzić pod obciążeniem.
Dokładnie, jeżeli masz czas to po osiągnięciu 14,7V zmniejsz prąd ładowania do 2A (napięcie spadnie) i dalej ładuj aż znów dojdzie do 14,7V Czas tego ładowania też możesz zmierzyć. Po całej "zabawie" odłącz prostownik, zmierz napięcie bezpośrednio po odłączeniu, 1h po odłączeniu i jeżeli możesz to odstaw go na 24h i zmierz napięcie po upływie doby....
Przecież na prostowniku będzie Ci pokazywać 14V bo takim napięciem mniej więcej jest ładowany. Miernik Ci pokazuje napięcie ładowania a nie akumulatora. Zmierz napięcie akumulatora bez podłączania go pod samochód czy prostownik.
Szeregowo włączona żarówka ograniczy prąd, ale nie ograniczy maksymalnego napięcia ładowania. Wraz ze wzrostem napięcia akumulatora prąd zmniejszy się, a napięcie wzrośnie . Zamiast żarówki lepiej włączyć diodę krzemową 10-20A między wyjściem prostownika a akumulatorem, co zmniejszy napięcie o około 1V , ale prąd będzie ograniczony tylko mocą transformatora...
Czyli prostownik i woltomierz sprawny. Ładuje prądem 1,5A. Akku był pusty jak murzyński bęben a że ma pojemność 60Ah to będzie się ładował ponad 2 doby. Zostaw go podłączonego do prostownika. Zmierz napięcie o 22:00. Będzie powoli rosło w trakcie ładowania. Przy takim niskim prądzie ładowanie możesz zakończyć przy 15V.
Jest wiele czynników, które mogą na to wpływać. Najbardziej miarodajny pomiar napięcia jest gdy końcówki pomiarowe przykładasz do powierzchni wyprowadzeń akumulatora, a nie do "żabek" przewodów prostownika. Pod koniec ładowania występuje silne "gazowanie", to również wpływa na wynik pomiaru. Chcesz zmierzyć napięcie jakie ma akumulator po ładowaniu,...
Prawdopodobnie to trafo właśnie jest z jakiegoś prostownika, ma wiele odczepów razem z pakieciakiem odpowiedzialnym za zmianę napięcia, a co za tym idzie prądu ładowania. Ale to taka pierwsza myśl. Teraz potrzebujesz omomierz i pomiar oporności uzwojen, mierzysz zapisujesz na kartce i podpisujesz z którego to uzwojenia pomiar. Przydał by się też induktor...
Zmierz napięcie na podłączonym akumulatorze, bo na żarówkach może być napięcie skuteczne (niższe).
chyba zmienił maja oznaczenie 25fr100 Diody jak najbardziej do sprawdzenia być może któraś padła i robi za "obciążenie". Ktoś się musiał postarać że upalił oryginalne diody (chyba, że odpalał na samym prostowniku). Teraz pod obciążeniem Aku który ma 12.4v po podłączeniu w trybie normalnym ładuje 12.9 natomiast w trybie boost 13.8 czy to prawidłowe...
Jest to bardzo możliwe. Skoro wzrasta to zostaw tak na jakiś czas i zmierz ponownie, ewentualnie zmierz napięcie stałe podczas ładowania między końcami białego rezystora, będzie niewielkie. Możesz zmierzyć prąd ładowania włączając szeregowo z akumulatorem amperomierz prądu stałego.
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Jak to mierzyłeś przejście na akumulatorze? Zmierz napięcie na zaciskach. Nie trzepnąłeś tym akumulatorem o coś? Nie upadł Ci przy wkładaniu? Nie wpadłeś w jakąś dużą dziurę? Prostownik metalowy? Ładowałeś w aucie? Może zwarłeś obudowę do masy? Rozumie aku bezobsługowe samochodowe ołowiowe?
Tak można otworzyć korki, widać że występuje gazowanie w trakcie ładowania, a akumulator się minimalnie nagrzal (po prostu cieplejszy od tego nie ładowanego, ale nie gorący), nie mam możliwości na tym prostowniku zmniejszyć prądu ładowania. Jutro zmierzę jego napięcie. Wcześniej ładowaliśmy ten akumulator ładowarką CTEK MXS 5A , jednak strasznie słabo...
Kolego w prostowniku najlepiej jak będziesz miał 4 diody prostownicze - kolego, "najlepiej" jest wrogiem dobrego :twisted: Jak widać na załączonym mamy tu prostownik dwupołówkowy z dzielonym uzwojeniem wtórnym. Ktoś "ciachnął" jedną z diod Jaki efekt uzyskamy? Zmniejszenie prądu ładowania o połowę - widocznie był zbyt duży dla "ciachającego" :D Wyniki...
Obstawiam jednak ze niestety akumulator w tym przypadku "dał ciała" , możesz wziąć jeszcze do ręki miernik i zmierzyć jakim prądem ładuje się ten akumulator, oraz napięcie końcowe ładowania choć 14,5 V jest jak najbardziej prawidłowe . Obstawiam że jednak akumulator poległ może nawet jedna z cel mieć zwarcie i dlatego Ci gazuje przy 14,5 V. Bo 14.4...
Prostownik masz jednopołówkowy i dwupołówkowy. Skoro żarówki były zasilane prądem przemiennym, to wypada użyć prostownika dwupołówkowego. Kondensator dobiera się do wartości prądu, jaki ma być pobierany z zasilacza (cewka prądnicy, prostownik, kondensator jako filtr tworzą zasilacz do świateł). Cewki świateł raczej nie nadają się do ładowania baterii...
Z prostownika do ładowania akumulatorów nie wolno zasilać radia samochodowego . Takie prostowniki mają nadmiar napięcia, by "wbić" duży prąd w akumulator a po podłączeniu do radia kondensatory elektrolityczne naładują się do wartości szczytowej (U skuteczne X 1.41). Napięcie osiąga zwykle ok 25V a tego radio nie przeżyje ! Łatwo sprawdzić - do prostownika...
Co to za instalacje 110÷130V? Czym kolego to zmierzył?
Zmierzyć czy jest napięcie po stronie wtórnej. Potem ewentualnie sprawdzić mostek prostowniczy i wspomniany wyżej termik.
Ostatecznie napięcie po ładowaniu 13.982V, Po ładowaniu czyli natychmiast po odłączeniu prostownika? A do ilu doszło przed odłączeniem? Teraz możesz zrobić prosty test: Zmierz napięcie akumulatora 24h i 96h po ładowaniu. Podaj nam wyniki.
Wiem jaki jest dostęp do alternatora:) jutro jak będę się lepiej czuł to zmierzę napięcie ładowania. A prostownik może coś mieć do wspomagania na postoju? Alternator wtedy i tak nie działa.
Możesz na próbę połączyć jedną i zmierzyć natężenie prądu ładowania (zmierz wcześniej napięcie przed podłączeniem prostownika na akumulatorze, by mieć porównanie dla ewentualnych innych pomiarów). Jeśli będzie mały prąd to wtedy zrób mostek, ewentualnie największy prąd powinieneś uzyskać przy dwóch diodach stosując prostowanie dwupołówkowe na dzielonym...
Jak ładuje akumulator to działa prawidłowo - prawdopodobnie oszukuje Cie miernik. Podłącz do zacisków prostownika dowolny kondensator o pojemności kilka mikro faradów i wówczas zmierz napięcie i prawdopodobnie bardzo się zdziwisz (przy elektrolitycznych pamiętaj o biegunowości).
Cewki to może nie, ale regulator zintegrowany z prostownikiem to chyba tak :cry:. Zmierz napięcie na wyjsciu cewek prądnicy.
czy koledzy uwazacie ze moj prostownik (nowy, pierwszy raz użyty) dobrze ładuje ? 4A max i to na koniec po nastej godzinie. Na początku 2-3A max Tak zachowują się mocno zasiarczone akumulatory. Wzrasta gęstość, zmniejsza się RW, spada napięcie i rośnie prąd. Kup nową baterię do miernika i zmierz aktualne napięcie ładowania, Lub zaufaj prostownikowi...
Jeśli na uzwojeniu jest 11,3V przemiennego, a po prostowniku 11V napięcia skutecznego, to wszysko jest prawidłowo. Jeśli chcesz wiedzieć jakie jest rzeczywiste napięcie ładowania, to włącz kondensator np. 10uF na zaciski ładowania i zmierz napięcie, a przekonasz się że będzie około 19V. Pozdrawiam.
Jeśli Ci gotuje akumulator to znaczy że jest zbyt wysokie napięcie ładowania a prąd na poziomie 3A jest tylko konsekwencją podniesionego napięcia. Zmierz napięcie na akumulatorze gdy zacznie tak bulgotać.
Ładowarka z jakiegoś powodu wyłączała się z powrotem w stan gotowości i tak w kółko. Przeczytałem w instrukcji że może być to spowodowane że akumulator jest już naładowany i temu się tak dzieje. Zmierzyłem napięcie na akumulatorze i wynosiło 11,66 V. I tak prawdopodobnie było. Trzeba było zmierzyć napięcie w czasie gdy akumulator był podłączony do...
A może ty nic nie przerabiaj tylko zmierz napięcie dobrym woltomierzem.
gimak napisał: Gawcio90 napisał: Zastanawia mnie tylko sam fakt tego drugiego prostownika, Nie wiem dlaczego masz takie wątpliwości, jak to jest takie oczywiste. Z tego jak ja to zrozumiałem, akumulator naładowany prostownikiem VOLT, podłączyłeś do prostownika Kukla i ustawiłeś prąd na 5 A, to ten akumulator musiał w tej sytuacji tyle brać, a napięcie...
wykorzystaj wskazówki jakie dał ci mczapski i zmierz napięcie podczas ładowania i po odłączeniu prostownika , to będziesz coś wiedział więcej.
Po dalszym ładowaniu akumulator uzyskał sobie 15,48 V i dalej pobierał prąd rzędu 3 A. I końca nie widać. Jako kolejna ciekawostka to odłączony od akumulatora prostownik podaje napięcie maksymalne 14,80 V. Miernik raczej pewny a przynajmiej nie zawiodłem się na nim. Rozumiem, że na wyjściu prostownika są jakieś piki, ale ta sytuacja jest ciekawa. Sytuacja...
Najlepiej to by było zmierzyć napięcie na akumulatorze, ale ogólnie to prąd spadnie do wartości bliskiej zero, chyba że napięcie ładowania masz wysokie.
Zmierzyłem napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku i ładowania brak- 12V. To stanowczo za mało. Minimalne napięcie ładowanego akumulatora to około 13.7V Ewidentnie uszkodzony alternator, ewentualnie jego regulator. I jeszcze dlaczego prąd ładowania jest aż tak duży? To oczywiste, że w pierwszym momencie jest tak duży. Po prostu prostownik...
Na przyszłość włącz szeregowo pomiędzy prostownik i akumulator rezystor np. 1? 10W, zmierz spadek napięcia i oblicz płynący prąd ładowania. Unikniesz uszkodzenia miernika, przeciążenia prostownika przy bardzo rozładowanym akumulatorze oraz niekorzystnych zmian w akumulatorze przy ładowaniu zbyt dużym prądem.
Kolego w akumulatorach AGM mówienie o gęstości elektrolitu w takim kontekście jak przy zwykłych kwasiakach to poplątanie z popyrtaniem - w nich tej gęstości nie da się sprawdzić (zmierzyć), bo są całkowicie zamknięte. Tu możesz sobie coś poczytać na ich temat https://centra-akumulatory.pl/akumulator... podane tam że napięcie ładowania...
Jak już tak bardzo martwi Cię to napięcie to podłącz do zacisków prostownika kondensator elektrolityczny większy niż 1 mikro farad (UWAGA na polaryzację +/-) i wówczas zmierz napięcie, a bardzo się zdziwisz.
Witam, początkowy prąd ładowania to ok. 8 A lecz szybko spada do ok. 5 A i tak już pozostaje. Chyba dobry pomysł by zmierzyć gęstość elektrolitu. Aha, proszę odpisać na pytanie: wartość 14,4 V(czyli max nap. ładowania) to napięcie średnie mierzone na prostowniku bez obciążenia czy nap. mierzone na podłączonym aku. bo wtedy jest to wartość max. (szczytowa)?...
Raczej należałoby zmierzyć, jak się zmienia napięcie w trakcie ładowania. Woltomierzem cyfrowym.
Zmierz napięcie stałe na zaciskach akumulatora z podłączonym prostownikiem.
Weź zmierz napięcie przed i za prostownikiem
No i znów dzisiaj lipa po tych nocnych mrozach sprawdziłem napięcie na klemach i miał 12.66V więc niby wszystko w porządku a nie oddaje tej pojemności na rozrusznik bardzo słabo kręcił i nie odpaliłem.Te napięcie o którym piszesz an końcu ładowania to zmierzyć w czasie ładowania prostownika czy po wyłączeniu prostownika.Bo tak jak pisałem wyżej po 12...
Bezpiecznik ok, przed i za mostkiem natężenie wynosi kilka mA. Nie wiadomo co tam robisz i po co mierzysz natężenie i jeszcze żeby było poprawnie zmierzone. Najprościej dla Ciebie- żarówka 12V
Dawniej to już było w tzw. PRL u kiedy rządziły ruskie prostowniki tyrystorowe które osiągały nawet 16V. Co mają ruskie prostowniki do współczesnego alternatora sterowanego z komputera samochodu??? Te 16 V to było zmierzone przez ciebie napięcie prostownika czy końcowe napięcie ładowania aku.? Teraz przy zaawansowanej technice samochodowej zalecane...
To jeżeli wszystko jest sprawne to czemu nie działa ;) Podłącz baterie czyli podaj prąd na prostownik żeby ładował i zmierz napięcie za mostkiem i podaj wartość.
KU101A - to tyrystor. Zwiera impulsy sterujące głównymi tyrystorami, czyli kończy ładowanie, albo uniemożliwia ładowanie. Tyrystory grzały się bez obciążenia? R7 reguluje prąd poprzez opóźnienie zapłonu tyrystorów. Im mniejszy opór jego opór, tym większy prąd ładowania. Trzeba zamienić miejscami skrajne kable jeśli ktoś tam mieszał. Reszta tranzystorów...
Zmierz jakim napięciem ładuje ten prostownik. Najprawdopodobniej to co słyszysz to gazowanie akumulatora. Albo akumulator oddaje ducha , lub ładujesz za wysokim napięciem.
Zmierzone napięcie zmienne dla punktów 2-3 i 1-3. Wyniki w załączniku. Prostownik był na dwa napięcia ładowania?
Zmierzyłeś w końcu prąd ładowania, o co Pytał Kolega "Adam-T" , bez przeróbek trafa???
Jeśli się boisz ładować to jednak prostownik z automatyką jest lepszy. W tych prostych to napięcie na akumulatorze zależy wprost od napięcia sieci, które wynosi 230+/-10%. Czyli napięcie na wyjściu też będzie w zakresie +/-10%. Sam prostownik też nie musi mieć nominalnego napięcia odpowiedniego do akumulatora. Kiedys używałem raz takiego prostownika....
Napięcie na wyjściu prostownika półokresowego ma postać impulsów o częstotliwości 50 Hz, które nie każdy multimetr cyfrowy jest w stanie zmierzyć w trybie DC . Aby móc mierzyć, równolegle do zacisków prostownika, należy podłączyć кondensator elektrolityczny o pojemności 50-200 uF, napięciu co najmniej 25 V ( nie pomylić się z polaryzacją). Prostownik...
Ładny. Dobra podepnij pod akumulator i zmierz napięcie jakim łąduje. To podstawa.
Kolega Ptolek zasugerował Ci najprostszy sposób zmierzenia napięcia szczytowego (te 20V nie wzięło się cudownie z kondensatora, tylko ono tam było ;)). Twój woltomierz mierzy napięcie skuteczne (Usk=Uszcz/1,41), stąd więc takie małe wskazania. Jak pisano wyżej, napięcie szczytowe jest ważnym parametrem prostownika do ładowania akumulatorów i to jego...
Schematy super! Przekaźnikiem się nie przejmuj - na razie. On pełni tylko funkcję informacyjną dla kierowcy i nie pływa na pracę alternatora. Uwaga: napięcia mierzymy względem masy, chyba, że wyraźnie napiszę o innym sposobie. Najpierw odłącz kable XYZ od prostownika. Nie znam koloru. powinny być trzy w jednym kolorze. Nie zaznaczaj ich przed odpięciem....
Akumulator przeciętnie wytrzymuje 3-4 lata. Przy takiej eksploatacji samochodu jest permanentnie niedoładowany i nawet jeśli wszystko byłoby sprawne to w okresie jesienno-zimowym będzie wymagał doładowywania prostownikiem raz na 2-3 tygodnie. Zmierz napięcie ładowania i pobór prądu w stanie spoczynku (lub zleć takie pomiary elektromechanikowi).
Napięcie trzeba zmierzyć pod obciążeniem. Na każdym z akumulatorów. Do tego zmierz pobierany prąd. Ten prostownik średnio nadaje się do tych akumulatorów. Można je łatwo wygotować i tym samym uszkodzić. Przy ładowaniu równoległym wszystkich jest mniejsza szansa na uszkodzenie.
zmierzyć napięcie ładowania prostownik zmierzyć zmierzyć ładowania akumulatora
alpine wyłącza układ centralnego ogrzewania otwarty proteco sterowanie
mikrofala usterki mikrofala usterki
Jak ładować baterie guzikowe w domu? Schemat Webasto w BMW E39: Kluczowe elementy i połączenia