https://obrazki.elektroda.pl/9862707000_... Witam. Zbudowałem prosty statecznik do lampy sodowej (lub rtęciowej LRF) o mocy 70W zasilany napięciem 12V. Głównym celem było zrobienie układu mobilnego, który będzie można zasilać z samochodu, pakietu akumulatorów lub po prostu zasilacza 12V. Układ miał być też możliwie lekki i przenośny....
masz małą energię iskry po prostu.
Podam koledze prosty sposób sprawdzenia. Ustaw tłok w górnej pozycji. Na kole zaznacz pozycję białą farbo. Odepnij kabel od cewki i podłącz neonówkę. Bez świecy ,,kopnij''. Otrzymasz efekt stroboskopowy i zauważysz,czy jest ok. Jeśli będzie dobrze przy różnych obrotach-cewka,świeca. Jeśli nie czujnik, luz na wale ,cewka pod kołem magnetycznym.
To sprawdzenie jest tylko statyczne. Powinno się dokonać pomiarów napięcia impulsatora podczas kręcenia kołem magnesowym. Najlepiej sondą napięcia szczytowego. Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Układ zapłonowy nie działa? Z reguły uszkodzeniu ulega cewka ładująca CDI lub moduł.
Regulacja zapłonu - fiat 126 zapłon elektroniczny A w jakim celu chcesz dokonac takiej regulacji?
Ratuje cie kupno wiązki silnika i podpięcie 1 kabelka. Koszt ok 50zł z cewką i modułem.
Wydaje mi się, że powinno być na piecyku pokrętło regulujące przepływ wody - zasada jest prosta - mniej wody = jest ona cieplejsza. Piecyk ma określoną moc grzewczą i tylko podnosi temperaturę pomiędzy określoną ilością wody zimnej wlotowej o określoną liczbę stopni. Pzdr Bartek
http://obrazki.elektroda.pl/5044167900_1... Witam. W ramach pasji często zajmuję się między innymi konstruowaniem różnych układów stabilizacyjno - zapłonowych dla świetlówek. Tym razem zaprezentuję prosty elektroniczny statecznik, stanowiący alternatywę dla magnetycznych układów zapłonowych, wykorzystujących starter bimetaliczny. Układ...
Proszę mi powiedzieć - czy moduł odczyta tak zmodyfikowane koło ( podwojone ) jako podwojone obroty ? Tak. Każdą sekwencję odczyta w ten sposób jak jeden obrót wału. Czy w ogóle z takim kołem moduł zadziała ? Jak wyżej, zadziała.
Kiedyś w latach 80-tych robiłem dla siebie i znajomych zapłony tyrystorowe a następnie tranzystorowe i jednym z ostatnich, jakie zrobiłem był to układ według opisu z "radioelektronik 11/85" Jest to prosty układ tranzystorowy, ale w istotny sposób poprawiający tak start jak i pracę silnika Nie wiem czy dzisiaj nie byłoby lepiej (szybciej i taniej) za...
Tak jest to możliwe. Czujnik położenia wału korbowego jest przykręcony do bloku za pomocą dwóch śrub, jedna ma klasyczny łeb sześciokątny a druga to "urywka" - musisz wziąć kleszcze, chwycić na wystający walec i odkręcić, nastepnie na jej miejsce dajesz normalną srube i jest ok - możesz już regulować kat wyprzedzenia zapłonu.
nie rysowałem nigdy schematów na kompie a skanera też nie mam dlatemu opisze mój interface do czujnika indukcyjnego jest to prosty przerzutnik bistabilny na 2 tranzystorach NPN sygnał z czujnika przez 10K dalej do masy 2 diody 1n4148 zaporowo i 2 normalnie czyli taki ogranicznik napięcia +1,2V -1,2V dalej przez 4k7 do bazy T1 baza T1 też przez 68K do...
W tym przypadku dobrym rozwiązaniem by było założyć moduł od charta (GL-133), tylko że platynki trzeba by zastąpić impulsatorem. Podobno impulsatorem może być głowica magnetofonowa. http://obrazki.elektroda.pl/6136874600_1... Można wykonać ten moduł samodzielnie, ponieważ jest on bardzo prosty. Parametry podzespołów można znaleźć wpisując...
Troszeczkę przemyślałem temat, przeczytałem trochę tematów o "obrotomierzach" Poczytaj jeszcze o zapłonach, skoro zapłon, a nie obrotomierz chcesz zrobić ;) W typowych konstrukcjach zwykle nie wykorzystuje się jednego 'ząbka' na obrót, a znacznie więcej - nawet 60. W pewnej mierze spowodowane jest to niejednostajnością obrotów silnika - zwłaszcza jednocylindrowego...
A to magneto nie robi przypadkiem za koło zamachowe? Chyba, że je zastępujesz śmigłem lub innym elementem wirującym o właściwej masie. Modułu od podkaszarki nie masz co otwierać, bo pewnie zalany żywicą. A ten z linku - jeśli się da, to też zajrzałbym do środka i sprawdził za co się płaci. Pochwal się, co to za model z tak dużym silnikiem.
Witam! 555 jest specyficznym scalakiem z pogranicza analogówki/cyfrówki (ma jedno i drugie wewnątrz). Zasada podstawowa szczególnie w układach cyfrowych: do każdego scalaczka, jak najbliżej nóg zasilających kondensator bezindukcyjny (od kilkudziesięciu do kilkuset nF - typowo pcha się tam 100). Jeśli nadal bedą problemy to przedstaw schemat migacza...
Czasem naprawdę czegoś nie rozumiem. Paliwo nie zostaje spalone w komorze, lecz w tłumiku, gdy w końcu dostanie ognia z kolektora wydechowego. I nie jest to wina gaźnika, że nie jest spalone, bo cały czas jest owe paliwo podawane. Zanik iskry, spóźniony zapłon powodują takie objawy. Niedowiarkom proponuję przejażdżkę autem na benzynie i na czwartym...
opis budowy zaplonu w motorze mz: http://www.motocykle-mz.pl/articles.php?... a tutaj uklady zaplonwe w autach: http://www.bosch-prasa.pl/informacja.asp... http://europa.eu.int/eur-lex/pl/dd/docs/... Dodano po 7 tutaj masz schematy: http://www.republika.pl/arecki113/schema...
Zapłon należy przyspieszać wraz ze wzrostem obrotów, nie opóźniać! W jakim silniku??? Kolejny samochodowiec... Popatrz sobie jak wygląda mapa zapłonu od dwusuwa Dokładnie! pavvell Rutyna cię zjadła. :cry: michal880913 szukasz po wsi. Zrób prosty elektroniczny zapłon ze stałym punktem i będzie dobrze. Realizacja idealnego układu zapłonowego wymaga:...
Witam w sklepach z artykułami oswietleniowymi mozna dostać elektroniczne startery moc 8-40W koszt ok 15-20 zł postaram się poszukac w schematach układu do świetlówek który kiedyś wykonałem kilka diod, kondensatory + rezystory (b. prosty układ) świetlówka świeci bez dławika i startera , zapłon następuje w ok 1 s. co ciekawe świetlówka może miec przepalone...
Kable się topiły bo jakiś mądry napisał kiedyś poradnik jak przemagnesować prądnicę, w poradniku tym radził by zewrzeć styki w regulatorze odpowiedzialne za przekazanie napięcia z prądnicy do akumulatora co wiązało się z sklejeniem tych styków i wtedy pozostaje tylko kable rwać bo instalacja płonie, oczywiście można to zrobić ale przy pracującym silniku...
Właśnie o to chodzi, że Ty masz zapłon elektroniczny a ja nie miałem takiego. Spróbuj może przeczyścić gaźnik i odłącz elektroniczną dyszę. Zobaczymy. A powiedź kolego czy silnik nie był przegrzany lub przytarty trochę. Brak mocy na rozgrzanym może świadczyć o czymś takim. Kiedyś przytarłem silnik to nie obyło się bez jego remontu. Na szczęście silnik...
Witam. Buduję napęd do paralotni na silniku WSK 175. Z oryginalnego silnika pozostał tylko cylinder wraz z głowicą z obciętymi żeberkami, i kawałek karterów ze skrzynią korbową oraz wał z tłokiem i pierścieniami, (chodzi o zmniejszenie wagi). I teraz mam problem jaki układ zapłonowy zastosować do tego silnika. Czy bateryjny - prosty pewny w działaniu...
Temat powraca w innym aucie. Mam takiego pacjenta, Sigma 1994 r, 3.0V6 24v. Kondensatory zmienione, auto czasem odpala, czasem nie. Kolejną przypadłością, z którą spotkałem się tylko w Sigmie jest... stacyjka - ale ta najczęściej nie pozwala odpalić wcale i robi to w miarę wyraźnie. Stacyjkę naprawiłem, dodatkowo próbowałem z innym, sprawnym bębęnkiem...
Należy tu też dodać że obowiązuje nowa norma unijna mówiąca że wszystkie nowe oprawy świetlówkowe powinny być wyposzrzone w elektroniczny układ zapłonowy. W praktyce nikt tym sie z bytnio nie przejmuje.A jeśli klijent chce elektroniczny układ zapłonowy to musi dopłacić. Jeszcze jedną i dla niektórych najważniejszą zaletą układów elektronicznych zapłonowych...
Jak wsadzisz papierek cienki w przerywacz to ma ten papierek wypuscic jak tlok bedzie tak na oko (strzelam) 0.4 do 0.7 milimetra PRZED maksymalnym górnym polozeniem tloka. Jak odpali to regulujesz na wyczucie, jak na maxa obrotach kreci sie jak dziki ale nie chce chodzic bez gazu to jest za wczesnie zaplon (tlok za nisko jak przerywacz sie otwiera)...
Jak najbardziej pierwszy poprawny, z zapłonem platynkowym. Na początek jeśłi tylko się da podłącz instalacje tak, aby odpalił tylko motor. Potem dopiero będziesz podpinał resztę. Czyli wynika, że rezygnujesz z EWR, ale zostaje nieszczęsna elba. Osobiście nie polecam. Spaliłem już kilka. Jedna chodziła 15min od kupna. Najlepszy jest regulator od zwykłego...
Podejrzewam że najlepszym rozwiązaniem będzie zakup silnika w pierwszej kolejności. silniki od WSK wydają się proste ale ja bym się na to nie porywał. Większość dostępnych na rynku wtórnym ma za sobą spotkania z szerokim gronem domorosłych naprawiaczy. Dostępne na rynku rzemieślnicze części gwarantują zajęcie do końca życia projektu ;-). Zapłon z przerywaczem...
i zapłon elektroniczny czy platynkowy?
Przesyłka takiego aku do mnie wynosi ok 50 zł :D dla tego też mija się to z celem. Może po krótko wyjaśnię założenia do mojego projektu. chcę wykorzystać układ zasilania silniczka gazem drzewnym z mini generatora gazowego więc zapłon żarowy odpada jak wiadomo gaz nie zapali się samo czynie w wyniku sprężenia więc muszę wykorzystać zapłon iskrowy testowałem...
dodam ze nie jeżdze na swiatlach - wsk do jazdy w las, do tej pory mialem w niej kwasowy 6V bez oswietlenia, doładowywałem go tylko w zimie, przez lato nigdy bo po prostu wystarczało mu to co dostawał od prądnicy. 6 lat wytrzymał bez zastrzeżenia, teraz jednak ma problem utrzymac ponad 6V po 2 tygodniach od jazdy. (6 lat jak na jedno z tanszych aku...
Witam, Mam problem w MZ ETZ 150 z iskrą, mianowicie iskra, która idzie przy podpiętym akumulatorze, jest bardzo długa — trwa około 5 s albo jest ciągła. Zapłon elektroniczny. Co może być przyczyną? Moduł?
proszę bardzo: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42... może tutaj coś znajdziesz...
Ja mam BU921 ale tego raczej też nie dostaniesz ale 931 możesz próbować w mofetach popatrz na napięcie i natężenie albo niech Ci w sklepie coś dobierze co ma.
jack63 Przede wszystkim dzięki Panowie za odpowiedzi i pomoc. Odpowiedź na wykonie map jest bardzo prosta, jestem elektronikiem informatykiem, zatem wykonie elektroniki czy napisanie softu nie jest czymś odległym od tego co robię na co dzień. Pewnie szybciej zbuduję nowy elektroniczny zapłon np TCI, niż znajdę uszkodzenie elektryczne bo tu faktycznie...
Niebieski przewód na 16 zacisk cewki biegnie on z stacyjki z pinu 15 stacyjki , na innych cewkach jest też B+ oznaczenie . są też cewki z oznakowaniem 15 i obok B+ to nowsze cewki stosowane z zapłonem elektronicznym .
Zapewne jest w oprawie zapłon elektroniczny i dla tego szybko się zapalają.
Roli zagladnij tutaj http://www.fiat-furious.pl i walnij tez tutaj post http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvf&f...
AKKU 12v I modół al-118 od polcisza. Chyba że chcesz gdzieś wkomponować modół od piły czy kosiarki spalinowej!
Jak już platynkowym można określić układ zapłonowy stosowany w Simsonie, a nie Simsona ;) - Bardziej kojarzy się z jego kolorem;P Układ zapłonowy z przerywaczem platynkowym nie potrzebuje modułu. Tylko wersja z zapłonem "elektronicznym/tyrystorowym" potrzebował modułu. W simsonie silnika z układem zapłonowym na platynkach powinny wychodzić 4 przewody,...
cewka od omegi nie bedzie sie nadawac bo omega ma zaplon elektroniczny i ma mniejszy opor cewka ,bedzie palic przerywacz
Zamontuj zapłon elektroniczny ,będzie spokój z kondensatorem i przerywaczem.Wpływ na żywotność kondensatora ma tak że temperatura.
Jaki masz tam zapłon z rozdzielaczem czy bez? Nie podałeś roku produkcji, a były z cewką pojedynczą, podwójną i z zapłonem elektronicznym, może masz prolem z zaworami i stad sucha świeca?
,,Ftrysk" to cała kupa elektroniki..... Sterownik, czujniki.... Nie za wysokie to progi, na Pana nogi ? :cry:
Jeśli wierzyć książce (E.Wernera) to były 2 modele S51E (zapłon elektroniczny) i S51E/4 (przerywacz i uproszczona instalacja elektryczna).
Szkoda gazu na świeczkę w G17-30 . Może zainwestuj w termę z zapłonem elektronicznym. Koszt niewielki, gwarancja 3 letnia i .... Np G19-02
Koledzy Motronic i gromleon z całym szacunkiem do was powiem, że Wasza dyskusja w tym temacie nie ma sensu. Szczególnie jeżeli nie padła definicja punktu odniesienia. Co jest "zerem"? Czyli do czego odnosimy aktualne wyprzedzenie zapłonu? Czy punktem odniesienia jest GMP ? Czy może moment zapłonu najlepszy do uzyskania max mocy? A może do uzyskania...
zobacz czy cewka dostaje impuls z modułu, jeżeli nie to albo moduł albo czujnik na wale. Jeżeli jest impuls to cewka uszkodzona. Można założyć cewkę od czegoś innego aby była to cewka od zapłonu elektronicznego (od jakiegoś starszego suzuki powinna podejść)
Do wymiany regulator ilości wody (element plastykowy z tuleją mosiężną). Zgłoś do konserwacji, po to by ocenić stan urządzenia. Jeżeli nagrzewnica nie przepalona, nie cieknie to zdążysz przedłużyć sprawne działanie termy o kilka lat. Jest to pierwsza terma z zapłonem elektronicznym wprowadzona na polski rynek. Twój model z roku 1997,to już 15 lat.
Gdyby odpalił to potrafią dawać 160-200v. Namieszałeś kolego :D. To nie jest moduł CDI, od tego trzeba zacząć. To elektroniczny zapłon bateryjny. Darlington NPN w zapłonie CDI? teraz jeszcze podpialem plus z miernika do tego pinu 5 i jak krecilem rozrusznikiem to pokazuje 7,4V jak przestaje krecic dalej jest to napiecie na mierniku widoczne dopiero...
elektroniczny zapłon zapłon elektroniczny prosty projekt elektroniczny
pralka amica pc5580b425 zmywarka amica wymiana pompa awaryjny światła
keysight 34465a suszarka electrolux
Regulacja gaźnika w pilarce Oleo Mac 937 - śruby L i H Błąd Oxc19a0002 w drukarce HP 3525 - Rozwiązania