Dzięki robokop za wyjaśnienie. Interesując się głowicą wyczytałem, że można sprawdzić szczelność zaworów przez wlanie na nie benzyny. Oczywiście przy strąconej czapce i zdjętym wałku tak, że wszystkie są zamknięte. No i jeśli są szczelne to benzyna powinna się utrzymać. Dałem głowicę do frezowania...
Na prowadnice się uwziąłem bo mają duży luz. Ale fakt mimo luzów mogą być szczelne, pomierzę te luzy i zrobię próbę szczelności to się okaże co i jak. A pierścienie tłokowe mam nadzieje dobiorę z jakiejś osobówki, najwyżej lekko się podszlifuje na zamkach- płacić za oryginały 40-60 zł to bezsens.
Emocjonalnie to nie co raczej finansowo. Za 2 stówki nie kupię ani sprawnej kosiarki, ani silnika. Wał prosty nie wytarty, reszta osprzętu i elementów też nie najgorsza. Tłok nosi ślady przytarcia dołu płaszcza, główka nie ruszona, może poza powiększonym luzem pierścieni. Gładź cylindra też wygląda nieźle....
Ciekawa sprawa że tylko wydechowe... Zwykle mają mniejsze grzybki niż ssące i mijają się z tłokiem z większym marginesem bezpieczeństwa. Jeśli rozrząd na 100% nie przeskoczył, to przyjrzyj się pasowaniu trzonków zaworów w prowadnicach. Silnik, z tego co piszesz doładowany, może za wysokie EGT, trzonki...
Witam, Przy okazji remontu silnika, chciałem dotrzeć zawory. Po dotarciu zaworów sprawdziłem szczelność naftą wlewając ją w kanały ssące/wydechowe. Po około 30min pojawia się lekkie zapocenie. Po zostawieniu wszystkiego na jakieś 12h widać lekkie wycieki, przepuszczanie zaworów. Jednak poziom nafty...
Panowie ponawiam pytanie co do dzwonienia zaworów przy schodzenia z obrotów,czy wskazuje to na wypalone zawory czy wypracowane prowadnice?Barzdo bym prosil o odpowiedz.Pozdrawiam i dziekuje.
możliwość dokupienia istnieje w serwisie za kosmiczną sumę, ale licz się z wymianą zaworów i prowadnic na 100% min połowa jest krzywa :)
To dość typowa usterka "zeteków", potrzebna wymiana zaworów i prowadnic lub ich nazwijmy to regeneracją tych elementów, czasami kłopoty z hydrauliką lub......umiejętnie trzeba mu dać w "dupę" znaczy się silnikowi na drodze....
Szukaj drugiego silnika, albo oddaj ten w dobre ręce, które go uleczą. Wymiana zaworów, po crash'u, bez wymiany prowadnic i obróbki gniazd, to druciarstwo, które w żaden sposób nie ma prawa dać pozytywnego rezultatu. Tak samo ze sprawdzeniem samej głowicy na szczelność. Zamykam - nie widzę szansy powodzenia...
Po czasie ale odpowiem,przełożyłem głowicę całą,szybciej niż zabawa w szukaniu problemu,ale postanowiłem rozebrać tą klepiącą i myślę że kilka czynników wpłynęło na klepanie,dźwigienki powycierane w miejscu styku z wałkiem rozrządu i zniszczona gładź na nich,miały dosyć duże luzy boczne,prowadnice zaworu...
Rozmawiałem z tokarzem ma mi dorobić tylko muszę mu dostarczyć materiał, ciekawe czy się by nadawała np. jakiś wałek ze skrzyni biegów od komara bo mam trochę tych części ? A co do frezowania gniazd zaworów to trzeba, gniazda nie są uszkodzone a kosa dużo nie przepracowała ?
Bez ściągania głowicy 150, ze zdjęciem głowicy 300. Oczywiście robocizna. Za mniej bym się nie podjął. Do 150 dolicz uszczelniacze za 20 i uszczelkę pod pokrywę zaworów za 10. Do 300 dodatkowo uszczelkę pod głowicę za 70 i szlif głowicy za 50. Pierwszy przypadek oszczędniejszy drugi dokładniejszy, można...
Kupiłem komplet uszczelek silnika do samochodu Renault 19,i zaskoczyła mnie jedna rzecz.Chodzi o uszczelniacze trzonków zaworów.Wymieniałem te uszczelniacze w innych autach i były tam zwykłe siemeringi,czyli takie małe gumki.Tutaj zaś są jakieś dziwne plastiki.Byłem z tym u mojego kumpla który zajmuje...
Bądz pęknieta prowadnica co ciezko zauwazyc
Posłuchaj kolego - albo kupiłeś sobie w miarę nowoczesnego zachodniego diesla i jak reszta ich właścicieli godzisz się na wysokie koszty napraw, albo naprawiasz "tanio" po stodołach i masz cały czas problem z samochodem. Owszem, da się wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy, z tymże tak jak napisałem...
Olej znikał przez pierścienie lub prowadnice zaworów, bo maluch dymił. Pierścienie wymieniłem ale nie jestem pewien czy to one nawalały więc pytam o te uszczelniacze. Bo nie chce znowu odkręcać głowicy jak nadal będzie dymił. Skoro widziałeś tłoki to powinieneś wywnioskować czy winne pierścienie, dziwię...
Witam, kolego po pierwsze sprawdza sie szczelność na spiętych zaworach (warunki pracy), kiedyś były takie maszynki w konstrukcji przypominały wiertarki reczne które wykonywały lewe-prawe obroty ,teraz docieram takim ustroistwem z gumowymi przyssawkami, komora jak i zawory wyczyszczone na błysk, przylgnie...
Po urwaniu zaworu musiałem kupić głowice 200 pln Splanować i sprawdzić 100 pln (ręcznie dokonałem obróbki gniazd zaworowych i prowadnic) Wymienić jeden tłok (tłok+ panewki 110 pln) Uszczelka głowicy 120pln Końcówka wtrysku i świaca którąuszkodził urwany zawór 70 pln olej,płyn chłodniczy 130 pln Czas...
Faktycznie gdy skutecznie uszczelni się prowadnice to trzonki zaworów pozostaną bez smarowania i niechybnie się zatrą.. pozostaje tylko wymiana zaworów i prowadnic. Nie ma co poprawiać producenta bo może być jeszcze gorzej.
miałem taki temat ostatnio i przyczyną była pęknieta prowadnica łańcucha rozrządu. Sam byłem zaskoczony jak to zobaczyłem. Swoją drogą ciekawą teorie postawił Ci mechanik
Można by jeszcze sprawdzić ciśnienie smarowania podpinając manometr. Upewnisz sie czy czujnik działa prawidłowo. Jeżeli ciśnienie jest prawidłowe (min.0,8 bara na wolnych obrotach- silnik oczywiście rozgrzany) to przyczyna będzie zatkany kanał smarowania. Zawory tak naprawde nie są smarowane ( po to...
Gdy zajrzysz do zębatki rozrządu , to sprawdz kolko prowadzące łańcuszek rozrządu; prowadnica ], w przypadku zużycia lub złego zainstalowania tego kółka prowadzącego ,łańcuszek rozrządu będzie tarł o wewnętrzną ściankę cylindra .
Witam, panowie koledze zerwał się pasek rozrządu w samochodzie jak w tytule, wszystkie zawory wydechowe dostały strzała, ssące są ok. Kupiliśmy drugą głowicę i jak się okazało są na płaszczyźnie dość duże wżery co prawda nie przy samej komorze spalanie tylko w miejscach przy kanałach wodnych. Dodam że...
Może być skręcony wałek rozrządu. Nie miałeś z tym jakichś cyrków? Smarowanie zawsze miał, olej wymieniany zgodnie z zaleceniami? Zawory w prowadnicach chodzą jak trzeba, nie zacierają się?
Wyrobione prowadnice zaworowe.
Sprawdź też uszczelniacze zaworowe, jeżeli silnik zaraz po odpaleniu wydziela sporo dymu a później jakby trochę mniej lub dużo mniej to wymień uszczelniacze :) Uszczelniacze zaworowe znajdują się w górnej części głowicy tam gdzie trzonki zaworów wychodzą z prowadnic zaworów, są one z gumy olejoodpornej...
Zmień mechanika... Raczej to kombinator naciągacz... Ale by nie doprecyzować, to wyciek był oleju napędowego? środka chłodniczego czy oleju. Zapytaj mechanika kto oszczędza przy wymianie uszczelki głowicy i planuje głowicę bez sprawdzenia szczelności płaszcza wodnego(bo zapewne na nim wystąpiło pęknięcie), ...
Mogą być nieszczelne prowadnicę zaworów jak zdejmiesz kolektor wydechowy to zobaczysz czy z prowadnic wycieka olej. Dymienie czy parowanie z odmy może być spowodowane nieszczelnością skrzyni korbowej, miarka oleju, wlew oleju, membrana odmy, prowadnice zaworów, pierścienie -tłoki. W tej kolejności
Zwróć uwage kiedy kopci olejem najwięcej. Jeżeli zaraz po uruchomieniu po dłuższym postoju np. po nocy to wszystko wskazuje na zuzyte uszczelniacze i/lub prowadnice zaworów. Olej spływa po trzonku zaworowym do kanałów lub komory spalania i zaraz po odpaleniu pojawia się biały dym o charakterystycznym...
Spaliny w kolorze niebieskim oznaczają spalanie oleju. Długotrwała emisja spalin takiego koloru oznacza prawdopodobnie kosztowną naprawę, ponieważ świadczy o uszkodzeniu pierścieni tłoków lub ścianek cylindrów. Jeśli niebieskie spaliny wydobywają się tylko przez chwilę, np. rano po uruchomieniu samochodu,...
A może prowadnice zaworów w głowicy (głowicach) nie trzymają, są wytarte. Odkręc kolektor i sprwadź z której głowicy wali. Ja tak miałem w c330 olej dostawał się przez prowadnice zaworów
Uszkodzone uszczelniacze zaworów lub same prowadnice zaworów objawiają się tym, że przy odpalaniu pojawia się niebieski dym spalanego oleju. Mówiąc prościej po zgaszeniu silnika na noc olej dostaje się przez uszkodzone prowadnice do komory spalania a przy rozruchu zostaje przepalony. Zazwyczaj podczas...
A jak ma wyrobione prowadnice zaworów i zamiast zawor się zamykać to się suwa?? Miałem kilka takich przypadkow kompresja poniżej 40% próba olejowa dała pozytywny wynik a okazały się uszkodzone wyrobione prowadnice zaworów. Oczywiście ty byś spisał ten silnik na śmietnik a wystarczyło zregenerować głowice. PS....
Sprawdź czy pokrywa zaworów nie jest zgnieciona przez nakrętki i czy prowadnice zaworów wydechowych prawidłowo wystają nad głowicę. W przegrzanej głowicy prowadnice wydechowe się zapadają i mogą poruszać się razem z zaworem. Luzy zaworowe to podstawa. NIe wiem jak było z silnikami malucha i benzyną...
Ok I jeżeli kompresja będzie ok to przejść na 5W jakiegoś Motula a jeżeli lipa to zostać na 10 Kolego nie sugeruj się opiniami, że to stary samochód to należy lać 15W 40 który rzekomo uszczelnia silnik. Jest to gówno prawda gdyż ten olej jest jedynie gęstszy w temperaturze ujemnej zaś w temperaturze...
Witam Troszkę późno odpisuje ale 14.06.2014 r. uporałem się z takim NISSANEM PRIMERA P12 silnik QR20 DE przebieg 119 000 (pewne) już wcześniej opisywałem wyciek oleju z tego silnika poprzez pokrywę zaworów wokół świec zapłonowych(ale to było preludium napraw a wymiana pierścieni itp to epilog tej...
Ja jeżdiłem przez 2 lata na eurosuper 95 z orlenu. Miałem maluszka z 96 roku. Jeździł pięknie a poza tym miałem wrażenie że nawet na eurosuper miał większego kopa. Nie masz się co bać jeżdzić maluszkiem na bezołowiówce. Problem tkwi tu w tym że 95 jest bardziej sucha i prowadnice zaworów nie są odpowiednio...
witaj krzys kolega kavior ma zupełną rację co do pierścieni. VW w ramach napraw gwarancyjnych i po, kazał wymieniać pierścienie co pomagało. Zalecał również sprawdzenie prowadnic zaworowych i wymianę uszczelniaczy. Może być taka sytuacja, że mechanik przy tym przebiegu stwierdzi luz na prowadnicach...
Witam. Poszukuję jakiegoś schematu ustawiania rozrządu w Frodzie Transicie 2.5d. 1994r. Dokładny opis wraz z ustawieniem statycznego kąta wyprzedzenia wtrysku masz tu: post #8. Opis jest dla pompy Lucas Epic (czyli silnik turbo), ale przy Boschu (czyli silnik wolnossący) ustawiasz identycznie. Są...
Dziękuję za pomoc. Ta czarna kropka to brud, też to zauważyłem. Głowicę do planowania chyba jednak dam, bo nie za bardzo chciałbym raz jeszcze to rozbierać. W szlifierni mówił mi że na pewno parę setek zejdzie. Nie wiem czy to będzie miało jakiś wpływ, zwłaszcza na ciśnienie sprężania bo teraz i tak...
Witam Głowica okazała się sprawna. Były tylko lekkie luzy na prowadnicach zaworów wylotowych. Korzystając z okazji, że głowica była zdjęta wymieniliśmy prowadnice oraz zawory wylotowe i prze frezowaliśmy gniazda zaworowe. Wychodzi na to, że jeden popychacz po prostu pękł, a drugi wygiął się przez ten...
Z mojego doświadczenia wynika że w przypadku palenia malucha na zimno, a na ciepło nie uszkodzenia należy szukać w głowicy. Przeważnie są to nieszczelności lub uszkodzenia zaworów, lub pęknięcia głowicy między zaworami, również luzy na prowadnicach zaworów. Temat takiego palenia malucha przerabiałem...
Jak już zdejmiecie głowicę (bez tego raczej się nie obejdzie)to powinniście założyć uszczelkę jeden stopień grubszą,gdyż w końcu coś przy zaworach było robione. Co ma "coś robienie przy zaworach" do potrzeby dania grubszej uszczelki ? Jeśli głowica byłaby planowana to tak bo zawory byłyby bliżej...
u mnie wskazówka wisi na począttku litery N od napisu NORMAL.a Kiedyś dochodziła jeszcze do połowy to pamietam bo sie jeszcze temu przyglądałem. Dzisiaj postawie go na "kobyłki" odsłonie pasek rozrządu pokrywy zaworów i te sprawy bo nie wiem zy zdąze wszystko rozkręcić. GDzie znajde te uszczelniacze...
Przejechałem się na wysokich obrotach jakieś 10 km i silnik zaczął nieco lepiej funkcjonować. Z rana problem się powtórzył (czyt. pierwszy post) ale z mniejszym skutkiem, bo silnik nie zgasł tylko znacznie stracił na mocy. Po południu odwiedziłem znajomego mechanika i oto co się dowiedziałem: - po...
Nie wiem co można jeszcze sprawdzić. Jak objawiają się zużyte pierścienie lub tłoki?:?: Spadkiem ciśnienia sprężania. Nie wiem jak akurat u ciebie jest rozwiązane uszczelnienie zaworów, ale mogą to być zużyte uszczelniacze i / lub prowadnice zaworów, olej z ic to raczej mało prawdopodobne, aczkolwiek...
Kwok, przylgnia o szerokości 0.5 mm bardzo szybko wypali się na wydechu. Po szlifowaniu lub docieraniu przylgnia zaworu powinna mieć szerokość S 1.3 mm, W 1.4 mm, jezeli jest większa należy zmniejszyć ją frezem o kątach 150 stopni, następnie 30 stopni. Natomiast gdy jest mniejsza trzeba ją powiększyć...
Zawór regulujący ciśnienie w układzie smarowania najprawdopodobniej będzie się znajdował przy pompie olejowej bo tam za zwyczaj występuje i mieści się pod miską olejową. Jest to kulka ze sprężynką i śrubą regulującą nacisk na tą sprężynę, która działa jak zawór bezpieczeństwa otwierając się przy zbyt...
Ustawienie rozrządu to żaden problem. Teoretycznie tłok powinno wyciągać się do komory olejowej. Można też po odkręceniu głowicy ale jeżeli silnik ma wytarty cylinder to przy jego górnej krawędzi powstaje próg. Zaczepiają o niego pierścienie i wyjęcie tłoka w te stronę jest prawie niemożliwe bez użycia...
Jeśli trzeba było wymieniać tłoki i tuleje to : trzeba remontować głowice ,szlifować gniazda i zawory , sprawdzić prowadnice zaworów , wymienić uszczelnienia na trzonkach zaworów .Głowica jest ważniejsza niż układ tłok-pierścień-tuleja . Niestety trzeba zdemontować głowice i oddać do warsztatu .
Jeśli silnik bierze olej to to wina albo pierścieni albo zaworów, zdejmiesz wszystkie głowice i najlepiej nalać nafty do wszystkich cylindrów i do gniazd głowic odwróconych do góry kołami ( tłoki wcześniej ustaw w poziomie na równo wszystkie) Może brać również przez prowadnice zaworów. Zakładam oczywiście...
200 000km, Miałem dokładnie takie objawy jak ludzie którzy wkładają sobie podkładkę 0,25mm, z tym że ja miałem inny błąd na kompie. Falowanie obrotów, gasł, nie reagował na gaz. W między czasie zobaczyłem olej w płynie chłodniczym i 1200pln, za planowanie, wymianę 4 zaworów, 8 prowadnic zaworów, spawanie...
Głowica po remoncie (wymienione zawory, uszczelniacze zaworów, wałka rozrządu, wymienione prowadnice zaworów, sprawdzone gniazda zaworowe, planowanie), pierścienie również wymienione. I dalej bryndza - auto nie trzyma dobrze wolnych obrotów - utrzymuje około 700 obrotów (silniczek krokowy sprawny), podciśnienie...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa...
Można wysnuć wiele teorii ale bez jakikolwiek czynów nic z tego nie będzie... ;) Oprócz pogietych zaworów mogą być popękane prowadnice zaworów, pęknięta głowica itd
Witam panowie, całkiem nie dawno kupiłem , VW T4 z silnikiem VR6 ten sam co w Sharanie (ma inny wałek rozrządu) , problem jest taki że auto po osiągnięciu temp. 30*C przestaje palić na jeden cylinder (chodzi kulawo) podłączony pod VAG-a nie pokazuje żadnych błędów w aucie przez poprzedniego właściciela...
Zostawiając oryginalne zawory trzeba byłoby zaprojektować nowy wałek rozrządu obracający się 1 do 1 z wałem korbowym, otwierający zawór dolotowy w czasie ruchu tłoka w dół i otwierający zawór wylotowy w czasie ruchu w górę - problemem będzie smarowanie prowadnic zaworów, oraz szczelność zaworów wylotowych...
Rozumiem że za to odpowiada ta zebatka biała z taką zapadką tak? być może tak,(to jest właśnie blaszka na tym kółku która jest odpowiedzialna za celową nie szczelność )ale według mnie to mało prawdopodobne,aby przez tak nie wielką nie szczelność (chodzi dokładnie o kilka ruchów początkowych tłoka)...
Ciśnienie wypchalo zalegający ojej w cylindrze? Jego nie powinno tam być. Olej był do koła otworu do wkręcania świecy. Tam są takie tulejki i w nich są świece i tam był olej. Dziwne żeby komuś się wlał bo wlew jest wcześniej. Oleju z cylindra raczej nie wypchało, bo go tam nie ma w takiej ilości,...
ja słyszałem o wielu przyczynach pare wymienię 1-dawno nie wymieniany filtr powietrza lub zamarznięty 2-pokrzywiona przepustnica przepływomierza lub uszkodzony przepływomierz 3-zasysanie lewego powietrza poczynając od obudowy filtra powietrza aż do kolektora ssącego 4-aparat zapłonowy przepalony...
Nie jestem pewien jak jest w Mondeo, ale w Focus'ach jedyne instalacje jakie nie niszczą silników to są z wtryskiem ciekłego gazu. Dzieje się tak ze względu na konstrukcję głowicy gdzie zastosowali ceramiczne? prowadnice zaworów, które muszą być chłodzone paliwem, bo inaczej poprostu stają zawory. Na...
Nie,mój silnik to zwykły diesel. tak do eksploatacji to nie mam zastrzeżen tylko to branie oleju nigdzie sie z niego nie wylewa do układu chłodzenia nie przedostaje. Dzięki ze się zainteresowałeś.Podczas remontu było wszystko remontowane łącznie z głowicą.Tej zimy nie miałem żadnych problemów z odpaleniem...
I teraz to dopiero trudny wybór. Przyznaję, że zużycie 0,5 l / 1000 km to trochę dużo jak obecne silniki. Rozumiem, że chodzi o zużycie przez silnik a nie wyciek. Biorąc pod uwagę, iż takie zużycie odbywa się raczej przez prowadnice zaworów więc niewiele da zastosowanie oleju o zwiększonej gęstości....
Dzięki za odpowiedź Dzolo :) Skończyło się tak że założyłem Dream'a XXi N. Znalazłem serwis forda który przed instalacją zrobił mi eksprertyzę głowicy w związku z tym całym zamieszaniem w porcelanowymi prowadnicami zaworów... Ostatecznie stwierdzili ze mój model 1.8 '02 jest wolny od tych dodatków...
Witam Tak przeglądając sieć znalazłem taki ciekawy artukuł na ten temat. Oto pare zdań z tego artykułu: O działaniu świecy zapłonowej można twierdzić na podstawie jej oględzin, dokonanych krótko po zatrzymaniu pracy silnika. Przed badaniami pojazd powinien przejechać odcinek ok. 10...
Sprawdz kluczem dynamometrycznym czy dobrze są dokręcone śruby na głowicy. Jeśli to nie pomoże to musisz wymienić pierścienie i uszczelkę pod głowicą. Sprawdz tez prowadnice zaworów czy nie są wyrobione.
Ja mam 1.8 125 KM i swego czasu interesowałem się gazem . W serwisach odradzano montaż ze względu na ceramiczne prowadnice zaworów . Mówiono że 2.0 tak ale 1.8 odpada?
A oleju w silniku nie ubywa? Według starej szkoły niebieski dym to olej(najprawdopodobniej uszczelniacze i prowadnice zaworów) a czarny to wtryski. Idę o zakład o zdjęcie głowicy cie nie ominie, O ile się nie myle jest to silnik sześcio garowy z LT?
Tak tylko wez tez pod uwage kto to pisał. Widziałes wogóle turbine od środka? Ona ma specjalny system uszczelniaczy odporny na wysokie temp i działanie nawet kwasów, najlepiej to widać na 3 ilustracji, jezeli one pójdą, to nie dziwota ze łożyska sie zatrą, ale przedtem przez dosc długi okres czasu...
Nie pisałes nic o jakie błędy chodziło pewnie o wypadanie zapłonów , a przyczyną pewnie były popychacze hydrauliczne lub za ciasne prowadnice zaworów .Pochwal się ile zapłaciłeś.
Głowice popękały czy wymiana z powodu zużytych gniazd zaworowych, a jak wyglądały prowadnice zaworów??
Samo branie oleju nie musi oznaczać poważnych problemów - wystarczy uszkodzona uszczelka pokrywy wałków rozrządu. Wtedy olej się będzie kitrał na zewnątrz, co będzie łatwo wykrywalne-swąd palonego oleju, jak kapnie na wydech, pokaźna plama pod samochodem..... Branie oleju w szesnastkach to nie...
Kolega jak widać zakłada minimalne straty i łatwą naprawę. Oby tak było. Ale generalnie to niezależnie od wielkości kosztów należy powalczyć z całą głowicą czyli zweryfikować. A są tam jeszcze prowadnice zaworów i wałki rozrządu. Bywa , że tłokom korbowodom też się oberwie.
Jeżeli silnik bierze olej w takim stopniu to oznacza że " odchodzi do krainy wiecznego koszenia " i naprawa jest nieopłacalna. Cylinder w tych silnikach wyciera się zawsze w owal. Założenie nowych pierścieni do tak wytartego cylindra tylko pogorszy sprawę i poniesiesz tylko niepotrzebne koszty. Jest...
Czy w przy silniku było cos jeszcze robione np wymiana pierścieni? Czy po zdemontowaniu głowicy był sprawdzany luz na prowadnicach zaworów, czy uszczelniacze zaworowe były wymieniane? Czy zauważyłeś że silnik papa olej? jeśli tak to mniej więcej ile litrów na ile km? czy po zdemontowaniu głowicy nie...
Pytam o kompresję bo mogą zacierać się prowadnice zaworów przez co zawory zostają minimalnie uchylone i jest problem. Usterka często występująca na starych typach silnika zetec. Po rozgrzaniu problem zanika.
Nie wiem ojakich uszczelniaczach mowisz ale jak miałeś zdjętą głowicę to trzeba było sprawdzić luz na prowadnicach zaworów i koniecznie wymienić uszczelniacze na nich.
Przyczyn może być kilka, od uszczelki pod głowicą, luzów na prowadnicach zaworów, do pozacieranych lub połamanych pierścieni ( o ile choć raz zdażyło ci się przegżać silnik). Najbardziej prawdopodobne jest to że masz przedmuchy do kartera silnika (uszczelnienie tłok cylinder), czyli silnik już umiera....
Następny problem... Po wymianie uszczelek i pierścieni, po przejechaniu 15 km z warsztatu padł 1 cylinder. Po sprawdzeniu powiedziano mi ze zatarło się coś...Prowadnica zaworów czy coś takiego i nie idzie jej wybić. czy to jego wina?
Kol. niutat ma rację. Pierścienie i prowadnice zaworów pewnie już zużyte, Założenie nowych pierścieni, do tak wyeksploatowanego silnika może tylko pogorszyć sprawę. Prowadnic zaworów w tym silniku nie wymienisz, w silnikach Tecumseh można wymienić tulejki, w tym ich po prostu niema. Przy nieszczelnych...
Jeżeli silnik ma duże rysy w gładzi cylindra to szkoda czasu, nerwów i pieniędzy. Moim zdaniem, spróbuj sprzedać kupione części i kup jakiś dobry, nawet używany, silnik. Kupno używanego bloku to duże ryzyko, jeżeli nawet cylinder będzie w miarę dobry to może być wytarte ułożyskowanie wału, lub prowadnice...
Jeżeli problem był by w gaźniku to silnik dymił by na czarno, jasny kolor dymu to wyłącznie spalanie oleju. Silnik odpala więc olej dostaje się przez prowadnice zaworów.
Zrób jakieś zdjęcie gładzi cylindra. Jak bardzo intensywne jest to dymienie, może tak duży ubytek oleju jest spowodowany nieszczelnością na dolnym uszczelnieniu wału. Sprawdź luzy prowadnic zaworów. Może silnik tam bierze olej. Jeżeli się dba o silnik to potrafi on pracować ponad 20 lat. Remont jest...
Objawy wskazują na zużycie cylindra, pierścieni lub prowadnic zaworów. Osiem lat to sporo i powierzchnia koszenia też duża. Starsze modele wytrzymywały znacznie dłużej.
Element, o który pytasz, to odśrodkowy regulator obrotów. Dźwignia opiera się o górny kołnierz regulatora. Prowadnice zaworów w Tecumsehu są wymienne, zawory również. Na rysunku jest pokazane położenie dźwigni względem regulatora.
No to wygląda na zużyte prowadnice zaworów. Podaj coś dokładniej, czy głowica nowa czy używka i który kolektor?
To raczej oczywiste, że nikt bez osobistych oględzin stanu elementów silnika nie da merytorycznej porady. A nawet te merytoryczne nie będą zgodne z racji różnych doświadczeń. Po kilku dniach dyskusji ja odczuwam brak pomiaru średnicy cylindra w odpowiednim miejscu oraz informacji, czy jest jakiś próg....
Trochę mało szczegółów. Zrozumiałem, że główna naprawa to wymiana pierścieni tłokowych. reszta to pochodne. A więc oczywiście takie pierścienie (nic nie wiemy o cylindrach) muszą się dopasować do cylindrów. To trochę czasu zabierze. Znów zakładam, że pierścienie dobrano poprawnie. Czyli przez okres dopasowania...
Jest też możliwość że poszła uszczelka pod jedną z głowic i pcha ciśnienie w kanał spływu oleju. Ale ta teza jest mocno naciągana. Tak naciągana, że aż nie realna. Uszczelkę wywala na bok - tzn. pomiędzy cylindry, tam gdzie płaszczyzna docisku jest najmniejsza. Słaba kompresja, jeśli dodatkowo...
Witam Czy możesz dokładniej określić ten biały dym , [ czy może siwy , szczypiący ] o ile nie czuć w nim woni spalonego oleju , tylko spaliny i para wodna , oczywiście nie wyrzuca wody przez chłodnicę to jedynie uszkodzona głowica , pęknięcie które może wystąpić w kanale kolektora wydechowego , wodę...
W sumie to, nie jest nigdzie napisane jaki kolor ma dym, przydało by się to wiedzieć. Jeżeli dym i olej wydostaje się też przez odmę, to pierścienie, cylinder lub prowadnice zaworów, są w złym stanie. Jeżeli dymi na czarno, to tak jak napisał stan2300, istnieje wtedy możliwość że wyciek oleju z odmy...
Chodzi o to ze nikt nie da gwarancji na rozrząd jeśli nie zostanie wymienione wszystko co napędza pasek rozrządu. Jeśli łożyska na pompie się zatrą i pompa stanie, to potnie ząbki na pasku lub przeskoczy rozrząd. Jak klient nalega to mój kumpel wymienia bez pompy ale nie daje gwarancji na rozrząd,...
Jakie jest pierwsze przykazanie każdego mechanika?? Nie zakładać nowych pierścieni, na stare tłoki w "podchodzonym" silniku :D . Tyczy się to tak samo, silnika z Malucha jak i z takiej Mazdy. Niestety ale tego zużycia oleju już nie da się zminimalizować. Radze się cieszyć że tylko tyle teraz pobiera...
Spaliny wydostające się przez odmę to skutek przedmuchów do komory korbowej (pierścienie lub prowadnice zaworów) Jeżeli wyciągałeś tłok to pierścienie ustawione są teraz w innym położeniu, stąd te przedmuchy. Cylinder, w tych silnikach, wyciera się zawsze owalnie. Powinny się ułożyć gdy silnik trochę...
Luz, w prowadnicach zaworów, można sprawdzić w prosty sposób (bez pomiarów). Po odkręceniu głowicy, ustawiamy zawór w pozycji otwartej i sprawdzamy czy ma luz na boki. Prowadnice, w tych silnikach są częścią wymienną. Zaworek odmy masz dobrze założony? Wyjmij sprężynkę, którą tam włożyłeś.
Moim zdaniem remont jest nieopłacalny. Cylinder jest wytarty owalnie, jeżeli sporo to nowe pierścienie tylko pogorszą sprawę. Uszkodzenie (rysy) cylindra będzie się pogłębiać. Prowadnice zaworów raczej też wytarte, w tych silnikach są niewymienne. Koszty naprawy przewyższą wartość tego silnika.
czy źle ustawione zawory mogą być przyczyną takich objawów ? Nie, nie mogą - powiedz temu mechanikowi że jest idiotą. Czasem zdarzały się wyrobione, bądź cofnięte prowadnice zaworów i one potrafiły być przyczyną takich objawów. Ale raczej u Ciebie - tutaj na 90 - kilka procent to co wyżej napisałem.
Bardzo durze, w najgorszym przypadku pęknięty wałek rozrządu, pokrzywione zawory, popękane prowadnice zaworów, a nawet pęknięte tłoki, w najlepszym układzie, pogięte zawory, co i tak wiąże się z zdejmowaniem głowicy.
witam!głowica po regeneracji, prowadnice zaworów nowe oraz zawór też nowy. wszystko leciutko pracowało. Czy mógłby uszkodzić się kanał olejowy podczas kolizji głowicy?
Szesnastki opla olej uwielbiają.Ja robiłem takiego niedawno co w czasie jazdy tak dymił że nie było nic widać w lusterkach.Problem był taki że auto na gazie,takie luzy na prowadnicach zaworów wydechowych że wypychało olej do kolektora wydechowego i tam zamieniał się w dym.Swiece po wykręceniu były białe...
Proszę o poradę lub diagnozę silnik po remoncie, naprawa głowicy- wymiana prowadnic, zaworów, popychaczy, planowaniu, wymiana innego spodu silnika, po zamontowaniu brak możliwości odpalenia z rozrusznika rozrząd po wymianie....nowy i dobrze ustawiony po próbie uruchomienia z rozrusznika obrotomierz...
Świeca oczywiście wymieniona - szukam przyczyn. jeśli chodzi o wypalenie elektrod to po prostu zużycie naturalne świecy (reszta pewnie wygląda tak samo) nagar to oczywiście spalony olej i tu przyczyny zasadniczo dwie: ciągnie olej przez prowadnice zaworów (uszczelniacze i/lub wypracowane prowadnice),...
Witam Zima to dobry moment na remont silnika. Silnik bierze olej i chciałbym przeprowadzić remont. Znalazłem zakład który zrobi szlif lub tuleję. Co waszym zdaniem jest lepsze - tulejowanie czy szlif? Czy przy tulejowaniu wymienia się tylko pierścienie? Czy prowadnice zaworów są wymienne i czy są...
Powiedz w jaki sposób stwierdziłeś ze to kompresja. Remont silnika w tej Astrze jest nieopłacalny. Jedziesz do pompiarza, wykreca wtryski i kręcąc rozrusznikiem mierzy ciśnienie na przyrządzie - dostajesz kartkę z wykresem graficznym z każdego cylindra. Przy takich problemach trzeba mierzyć...
Witam Z góry dziękuję za szybka odpowiedz i rozwijam przebieg całych problemów Po zakupie samochodu w tamtym roku po przejechaniu ok500 km ukręciła mi sie ośka w turbinie została ona zregenerowana . Następnie po przebiegu ok 1500 do 2000 km uszkodziła mi sie głowica i pompa wody.(pewnie było...
Zrobiłem kiedyś "test łosia" Polonezem przy 70km/h gdy z bocznej mi wyjechał koleś. Zdecydowanie nie polecam. Nigdy się tyle strachu nie najadłem. W końcu to zawieszenie starego Fiata opracowane w latach 60 ubiegłego wieku. A co do unikania wysokich obrotów, w instrukcji do Poloneza albo 125p było...
Prowadnice zaworów.
Pierścienie lub uszczelniacze prowadnic zaworów. Pomiar kompresji z próbą olejową powinien wyjaśnić sprawę.
To zależy co się stało w silniku. Może pierścienie poszły i bierze olej, albo prowadnice zaworów. Chyba lepie wstawić cały silnik od jakiego rozbitka.
Ja bym stawiał na duże luzy na prowadnicach zaworów i uszczelniacze .
Prowadnice zaworów, w Tecumsehu, są wymienne. Olej w odmie, to normalna rzecz, jest tam nawet coś w rodzaju filtra oleju.
Spalanie oleju, to pierścienie i prowadnice zaworów, niestety, nie ma na nich żadnych uszczelniaczy. Tyle lat, to sporo, naprawa jest, moim zdaniem, nieopłacalna.
Wszystko zależy jak duży jest ten owal. Jeżeli niewielki, to wymiana pierścieni pomaga. Cylinder, z żeliwną tuleja, można poddać szlifowaniu, założyć tłok nadwymiarowy (są w sprzedaży) i będzie jak nowy. W cylindrach bez tulei, można taka wstawić, cena 200 - 300 zł. Silnik spala olej z powodu zużytych...
Niebieski dym po uruchomieniu - w cylindrach gromadzi się olej, np. z uszczelniaczy prowadnic zaworów. Niestabilne wolne obroty - niesprawny układ zapłonowy lub zużyty rozrząd (niewłaściwe luzy zaworowe, wytarte krzywki, luźny pasek/uszkodzony napinacz). Silnik krokowy to zawór dodatkowego powietrza,...
Prowadnice zaworów. Silnik chłodzony powietrzem?
Witam. Problem po ponad dwóch latach w końcu jest rozwiązany :) Problem był z prowadnicami zaworów w głowicy, czyli wszystkie zawory zacierały się gdy silnik był zimny. Badanie ciśnienia sprężania w cylindrach na zimnym silniku wykryło tą usterkę. Silnik był wiele razy sprawdzany pod kątem ciśnienia...
jakoś nikt nie napisał o samym wałku rozrządu-jest on ODLEWEM i w przypadku zerwania paska pęka a to koszt dodatkowy no i jeszcze gniazda i prowadnice zaworów - na pewno któryś będzie "do wymiany"-w sumie koszt naprawy większy od wymiany silnika
A od wymiany do wymiany oleju silnikowego dolewam tylko osiem setek albo i mniej. To jeszcze nic nie znaczy - w dieslu zachodzi zjawisko uzupełniania oleju paliwem. Masz dwa możliwe miejsca, które przyczyniają się do ewentualnego niebieskiego kopcenia - turbina, wyciek ze strony gorącej, bądź uszczelniacze...
Prowadnice zaworów, uszczelnienia nowe?
Rozrząd jest ustawiony domyślnie w punkcie gdy dwa znaki na kołach zębatych mają do siebie najkrótszą drogę. Innej możliwości nie ma (mowa o modelu Vantage itp) A przyczyną wyrzutu oleju może być również silne zużycie prowadnic zaworów. Pozdrawiam
To taka okrągła klapka, która otwiera się, gdy tłok cofa się do komory korbowej. Prowadnice zaworów w jakim są stanie, nie maja dużego luzu?
A EGR chyba będę musiał jeszcze spradzić Są dwie proste metody zaślepienia EGR w silniku Transita 2,5D z Boschem. Jest tu zamontowana przepustnica w kolektorze ssącym. Służy w zasadzie tylko do wytworzenia podciśnienia do sterowania EGR-em - jest zamknięta na wolniejszych obrotach, po dodaniu gazu...
Niestety zdjęcia pierścieni nie zrobiłem. Aczkolwiek ścianki tłoka były jednolite, z drobnymi ryskami. Przed rozebraniem silnika kompresja "na oko" była dobra - tłok ciężko było przekręcić. Jedyne co mnie dziwi to kolor oleju, lałem świeży najzwyklejszy minerał GM, po około 8 godzinach pracy (do usterki)...
Też jestem ciekaw co z tego będzie. Mam nadzieję że założyciel tematu nie handluje tym specyfikiem a ten temat to tylko próba reklamy. Przy spalaniu oleju w okolicach 0,6-0,8l/1000km powinno juz być widać jakieś kopcenie przy przegazowaniu, powinno być też czuć olej w spalinach. Na branie oleju raczej...
ale z tego co pamiętam to w ubiegłej zimie przy -10 st. miał poważne problemy. Przy ciśnieniu na zimnym 20, 22, 28, 26 bar nie będzie po mroźnej nocy dobrze palił. Tylko trzeci cylinder coś tam zagada, reszta to już porażka... Ewidentnie potrzeba zrobić pierścienie, ale sprawdzić też trzeba prowadnice...
Prowadnice zaworów do sprawdzenia a takze spreżyny w c 360 pamiętam jak pękła jedna spreżyna na wydechowym to waliło z tłumika ropą
Scania tak ma, że leje się woda z kolektorow na zimnym- kondensacja pary. Olej może przedostawać się prowadnicami zaworów wydechowych.
Teoretycznie różnica w pionie, może dochodzić do 0.8mm. Wymiar nominalny w tym silniku to 68.28mm. Praktycznie, to różnie bywa, trudno ocenić cylinder nie widząc go. Dodatkowo ta rysa. Silnik spalał olej, w jakim stanie są pierścienie, prowadnice zaworowe? Jeżeli cylinder jest z żeliwną tuleją...
Niebieski dym to typowy objaw spalanego oleju. Nie koniecznie musisz widzieć ubytek do tego silnika i tak się dolewa między wymianami. najczęściej bierze przez pierścienie ale mogą to też być wyrobione prowadnice zaworów. W każdym razie zanim zaczniesz cokolwiek robić silnik trzeba ustawić żeby wyeliminować...
Jakiej firmy założyłeś pierścienie? Są jakieś luzy na prowadnicach zaworów?
Jeśli silnik suchy i bez turbo to pozostają tylko dwie możliwości tego ogromnego zużywania oleju : 1) poprzez pierścienie, 2) poprzez prowadnice zaworów.Dodam, że prawdopodobnie przez te dwie opcje jednocześnie bierze olej
Stawiam że to ursus C-330- przynajmniej zawsze o niego pytałeś :D Olej najczęściej idzie spod szpilek kolektora wydechowego. Wystarczy je wkręcic w głowicę na uszczelniacz. Ewentualnie jak odkręcisz kolektor to będziesz widział czy czasem nie wali przez prowadnice zaworów. :D
silnik 1.8D u forda ma odlewany wałek rozrządu (bardzo kruchy -celowo) i przy zerwanym pasku się łamie wykruszając stopki łożyskowe głowicy oraz na 100% uszkadzają się zawory (przynajmniej w jednym cylindrze- uderzenie o tłok) no i ukruszają się prowadnice zaworów i "lubi" pękać tłok. Tak więc optymizm...
Dlatego szukałem Z16YNG. Nawet był jeden ale po wypadku i z pękniętym blokiem Nawet miał b.mały przebieg, ale chyba bez sensu byłoby przekładać tłoki i wał do mojego bloku. Głowicę mam ze swojego zawsze mogę przełożyć. Na razie wleje setke kleen-flo pojeżdzę trochę, poobserwuje i zalewam Max-Live...
Panowie po naprawie głowicy (wymienione prowadnice zaworów wydechowych dotarte zawory 100%szczelne) silnik ustawiony na znakach fabrycznych za nic w świecie nie chce zapalić , błędów brak wszystko podłączone sprawdzone 3 raz jakieś pomysły ?
Ja z kolei miałem przypadek wytartych prowadnic zaworów w tym motorze, po rozgrzaniu dawał na dwa gary, naprawa głowicy załatwiła sprawę (około 80 000km przebiegu).
tak zrobię. Ale faktycznie bardzo duże prawdopodobieństwo jest że olej spływa przez prowadnice zaworów. jutro rano przed pracą podeprę kosiarkę a po 8 h pracy skoszę. powinno coś spłynąć przez ten czas. Dodano po 9 ale w sumie jeżeli olej ścieka z prowadnic zaworów to przechylenie silnika nic...
Wiec napiszę co było powodem i co zostało zrobione w Lupo: 1.Turbo w środku było zmasakrowane więc poszło do regeneracji. 2.Uszczelka pod głowicą była lekko uszkodzona więc głowica poszła do kompletnej regeneracji. Połamane i pokrzywione prowadnice zaworów. 3.Uszczelek pompowtrysków praktycznie nie...
Mógłbyś konkretniej podpowiedzieć co może być tego przyczyną? Konkretniej, to silnik wyrzuca olej - zdarte/zapieczone pierścienie zgarniające, spalone uszczelniacze, wyrobione prowadnice zaworów. Skąd komu wiedzieć co tak naprawdę jest przyczną, bez sekcji zwłok?
Błąd wtryskiwacza (niezależnie od jego numeru) pojawia się w następujących przypadkach: 1. Uszkodzony wtryskiwacz 2. Uszkodzone połączenia z ECU 3. Uszkodzone ECU 4. Brak możliwości kompensacji dawki wyrównoważenia cylindrów w żądanym zakresie. Jeżeli zamieniono wtryskiwacze na poz. 2 i 4, a objaw...
Wymieniłeś dwie z 3 podstawowych rzeczy. Zostały Ci kable. Jak nie pomoże - pomiar kompresji. Tam nie ma kabli tam jest dis .Co do wypadania zapłonów to jak nie będzie palił na jeden cylinder wyciągnij cewkę na zewnątrz wsadz do nie 4 świece zmasuj i jak nie bedzie iskry na 2 cylindrze to masz...
Czyli możliwe, że cały silnik do wymiany? :OOO Czy wystarczy jakieś częsci wymienić? Zależy co jest zuzyte, może to tylko prowadnice zaworów, a może tuleje cylindrów. To już musisz w warsztacie sprawdzić.
Rozebrałem ten silnik,znaczy zrzuciłem głowice. Okazało się że:2 tłoki sa nieszczelne,głowica do remontu nie chodzi tutaj tylko o planowanie ale też o nowe prowadnice zaworów wszystkie do wymiany bo wszędzie są luzy.Moje pytanie brzmi czy nie bardziej mi się opłaca kupić jakiś używany silnik o mniejszym...
Olej napędowy do oleju silnikowego w dieslu może się dostać poprzez nieszczelności pompy wtryskowej i pompy zasilającej(również membranowej),oraz gdy są zbyt duże luzy pomiędzy prowadnicami zaworów a zaworami.Jeżeli silnik normalnie odpala i ma właściwą moc,to raczej nie może być mowy o niespalaniu ON.Pompkę...
Niebieski dym to olej. W tym silniku drogi widzę trzy odma (za wysoki poziom oleju), pierścienie (zużycie) albo wyrobione prowadnice zaworów (przegrzany). Wszystkie trzy przećwiczył znajomy w jednej kosiarce.
Koleżanko, najprawdopodobniej padła uszczelka pod głowicą. Dalsza jazda nie wskazana - możesz zatrzeć silnik. Koszt niestety spory, jeśli chcesz zrobić porządnie. Przy takiej robocie zalecałbym od razu wymianę pierścieni. Sama regeneracja głowicy w wykwalifikowanym warsztacie (planowanie, sprawdzenie...
Odpal to bez kolektora wydechowego i zobacz czy dymi albo pluje olejem. Miałem przypadek dymienia z oleju i okazało się że prowadnice zaworów były tak mocno wytarte że pozwalało uszczelniacze, ale aż pluł olejem w rurę, natomiast moc była.
Objawy się pogłębiły. 1. Szarpie na benzynie i gazie, nie ważne czy na zimnym czy po rozgrzaniu silnika. Wymieniono cewkę zapłonową, sondy lambda. 2. Wywaliło check engine 3. W trybie check engine silnik pracuje lepiej(!), równiej niż normalnie. Zauważyłem falowanie obrotów na biegu jałowym, nie...
Witam.Mam problem z dafem fx95 460 koni, mianowicie problemem jest to że dymi na niebiesko, właściciel auta stwierdził że często {na 1500 km 3L} dolewa olej.Pierwsze co zrobiłem to zamontowałem uszczelniacze na prowadnice zaworów i poprawa była znaczna przestał brać olej i mniej dymi, ale jeszcze jest...
Z tego co tu przeczytałem to śmiać mi się chcę. Citroen czy Peugeot na początku lat 90 oferował samochody z silnikiem 1.4 (na wtrysku) o mocy 75KM, więc przy 1.8 75KM w Golfie.... Więc porównując samą masę silnika, ja wole ten z PSA. Z Ciebie kolego też może się zaraz pośmieję? Tak się właśnie...