Starą się wyjmuje lub rozwierca delikatne, minimalnie rozwiertakiem powiększa otwór i wkłada nową, nadwymiarową, teoretycznie jest to do zrobienia samemu. Trzeba się jednak przygotować do zajęć i mieć pomoce "naukowe" Zwróć uwagę na kształt rozwiertaka do powiększania otworu, to ważne, szczególnie na jego końcówkę. Musi być takiej średnicy jaką ma trzonek...
A bo ten zawór pewnie nie ma luzu ale ważniejsze jest to że prowadnica jest wytarta do granic.
Dzięki za podpowiedź a czy w tych głowicach są wymienne prowadnice zaworów
Wszystko zależy jak duży jest ten owal. Jeżeli niewielki, to wymiana pierścieni pomaga. Cylinder, z żeliwną tuleja, można poddać szlifowaniu, założyć tłok nadwymiarowy (są w sprzedaży) i będzie jak nowy. W cylindrach bez tulei, można taka wstawić, cena 200 - 300 zł. Silnik spala olej z powodu zużytych pierścieni lub prowadnic zaworów.
Nic nowego, typowa usterka dla tych silników, luz zaworu ssącego za duży, zużycie, itp. Sprawdź dźwigienkę oraz zawór i jego luz w prowadnicy, sprawdź śrubę mocującą. Zorganizuj sobie laskę popychacza dla zaworu wydechowego, ma ona taką samą długość i jest wykonana ze stali, załóż, wyreguluj odpowiednio zawory. Pozdrawiam
Jeżeli silnik ma duże rysy w gładzi cylindra to szkoda czasu, nerwów i pieniędzy. Moim zdaniem, spróbuj sprzedać kupione części i kup jakiś dobry, nawet używany, silnik. Kupno używanego bloku to duże ryzyko, jeżeli nawet cylinder będzie w miarę dobry to może być wytarte ułożyskowanie wału, lub prowadnice zaworów. Nie jesteś tego w stanie dostrzec bez...
Odkręć dekiel rewizyjny jak pisałem wyżej, wypnij zawór i wyciągnij z gniazda. Umyj dokładnie (nafta, WD ) trzon zaworu i prowadnice. Zamontuj zawór i przykręć głowice.
To taka okrągła klapka, która otwiera się, gdy tłok cofa się do komory korbowej. Prowadnice zaworów w jakim są stanie, nie maja dużego luzu?
Niebieski dym to olej. W tym silniku drogi widzę trzy odma (za wysoki poziom oleju), pierścienie (zużycie) albo wyrobione prowadnice zaworów (przegrzany). Wszystkie trzy przećwiczył znajomy w jednej kosiarce.
Najlepiej sprawdzić odkręcając głowicę, z tymi kolorami obudowy to jest różnie. W jakim stanie jest ułożyskowanie walu, tłok, korbowód, wał? Prowadnice zaworów są niewymienne. Musisz, to wszystko sprawdzić i ocenić, czy naprawa jest opłacalna.
Raczej luzów takich niema w prowadnicach. Tylko rowki w koło zaworu i na gnieździe. Już nie wiem jak to docierać.
Pytanko do Kolegi Rycha T: W mojej kosiarce (TECUMSECH 3.5) na korpusie silnika, za tłumikiem jest płytka z wytłoczeniem przykrywająca (o ile pamiętam) trzonki zaworów. Zauważyłem, że nagle kosiarka zaczęła po nagrzaniu wyrzucać przez przetłoczenia w tej płytce olej (ok 2-3 cm3 na godzinę). Nagle to znaczy nie robiła tego ani na zimno ani na gorąco...
Witam, problem masz z zbyt ubogą mieszanką a nie zaworami, miałem taki sam efekt gdy zmieniłem membranę w gaźniku na nową. Jak będziesz miał zbyt duży luz między prowadnicą i zaworem np. wydechowym to będzie Ci wywalało olej do tłumika.
Popytaj w firmach robiących te rzeczy w silnikach samochodowych. Na pewno znajdziesz, bez problemu taki, który się tego podejmie. Zrobią, tuleje i prowadnice zaworów. W tym silniku powinny być wymienne prowadnice, tak samo gniazda zaworowe. O zawory zapytaj tu: http://www.greentools.pl/199-zawory
Moim zdaniem remont jest nieopłacalny. Cylinder jest wytarty owalnie, jeżeli sporo to nowe pierścienie tylko pogorszą sprawę. Uszkodzenie (rysy) cylindra będzie się pogłębiać. Prowadnice zaworów raczej też wytarte, w tych silnikach są niewymienne. Koszty naprawy przewyższą wartość tego silnika.
Kol. niutat ma rację. Pierścienie i prowadnice zaworów pewnie już zużyte, Założenie nowych pierścieni, do tak wyeksploatowanego silnika może tylko pogorszyć sprawę. Prowadnic zaworów w tym silniku nie wymienisz, w silnikach Tecumseh można wymienić tulejki, w tym ich po prostu niema. Przy nieszczelnych prowadnicach zaworów, będzie wyrzucało olej na zewnątrz...
Ja bym sprawdził ze nie są wywalone prowadnice zaworów w szczególności ssącego bo będzie tamtędy brał olej. No i jeszcze ten "zawór" odmy ale to przy okazji. A jeszcze wcześniej luzy zaworowe i przylgnie ale to poza konkursem.
Wcześniej, w odpowiedzi na moje pytanie, napisałeś że zaworek jest sprawny, teraz zadajesz pytanie. Zaworek ma przepuszczać w jedna stronę, dzięki temu w skrzyni powstaje delikatne podciśnienie. Gąbkę wymyj w benzynie. Prowadnica zaworu wydechowego jest w porządku, tutaj też może dmuchać do odmy, jeżeli tłumik będzie miał ograniczony przepływ z powodu...
olej wymieniany na wiosnę, nie dolewany, przewracać nie przewracałem. Próbowałem przepalić olej, ale bez skutku. Według mnie przyczyny mogą być trzy: uszczelka pod głowicą, pęknięty pierścień lub zużyta prowadnica zaworu, ale to prawie nowa kosiarka. Jak to sprawdzić bez rozbierania i czy mogą być jeszcze inne przyczyny? A może się mylę...
Witam. Kosiarkę posiadam od około 13 - 14 lat. Żadnych domowych przeróbek nie było. Pacjent to : Briggs & Stratton Classic 35 , kod silnika 9D902 - 2006 - E1 - 99061451 Objawy : Nierówna praca , po kilku minutach gaśnie , kopcenie na czarno podczas koszenia. Wyjąłem silnik i położyłem go przechylonego jakbym podniósł tylne koła. Rano ku mojemu zaskoczeniu...
Witam. obecnie staram się doprowadzić do ładu silnik Briggsa Model 31G777 Typ0154 B1 Problem mam w tym że na wysokich obrotach silnik faluje (obroty) i to bez obciążenia. Najpierw myślałem że to problem z paliwem. Wymieniłem filtr paliwa i dwukrotnie przeczyściłem gaźnik. Na wolnych obrotach bardzo ładnie pracuje. Oczywiście zmieniłem świecę i ponownie...
A co z zaworem odmy? Tam raczej nie ma czegoś takiego, skrzynia korbowa jest połączona z obudową filtra i wszystkie opary oleju i inne "śmieci" ze skrzyni korbowej kierowane są do filtra powietrza i poprzez gażnik z powrotem do cylindra, tylko jest wtedy dobrze jeśli nie ma tam, w tych oparach, za dużo oleju. jak go jest za dużo to już trzeba szukać...
Moje doświadczenia są takie że tam się kasuje luz zaworowy, przy poważnej eksploatacji w tych silnikach a mam pod "opieką" dwa sprawdzam co sezon luzy na jesień. Jak się luz skasuje kosiarka dalej chodzi ale ma przedmuchy wypala przylgnie zaworowe pojawiają się przedmuchy bierze olej w dalszym etapie zaczyna kichać. Wyrabiają się prowadnice zaworowe...
Rycho T spotkałeś się już z luzną prowadnicą od zaworów ( na pewno) w ubiegłym sezonie spotkałem się z kilkoma przypadkami gdy gniazdo zaworowe było luzne, a silnik B&S pracował tylko przez 3-5min normalnie pózniej zaczynał pływać po obrotach i tracić moc, dopiero przy próbie docierania gniazda zaworowego zauważyłem że ono się obraca w karterze cylindra...
Moim zdaniem trzeba ten cylinder szlifować na nadwymiar i kupić tłok, ale nadwymiarowy + pierścienie też nadwymiarowe. "Mięsa" na cylindrze powinno wystarczyć, bo wżery nie są duże. Do silników Quantum nadwymiarowy tłok (0,020" czyli 0,5 mm) powinien być dostępny bez większego problemu. Ile kosztuje szlif, tego nie wiem. Niewiadomą dla mnie jest stan...
Witam. Niefortunnie ktoś położył mi kosiarkę na bok zamiast świecą do góry. Od tamtej pory mam problem z zimnym rozruchem. Musze kręcić 10 razy. Potem wszystko jest ok. Co poradzić? Cześć, mam ten sam problem w Klippo z Briggs'em 750EX. U mnie też olej poszedł do cylindra, dymiła bardzo mocno, ale po 20 minutach wszystko wróciło niby do normy i dokończyłem...
prowadnice zaworów briggs zaworów regulacja zaworów briggs
podłączyć niemiecki telefon peugeot partner rozrząd podlewać ogród
Samsung UE40H6470SS – listwy podświetleniowe D4GE-400DCA-R2 i D4GE-400DCB-R2, konfiguracja, zamienniki Diode Color Code Guide: Decoding 1N4148, 1N34A, Zener, JAN, and Vintage Models