Trzeba dać regulator ładowania. Jak w przypadku turbin pionowych nie trzeba się martwić za dużymi obrotami to już minimalne tak. Można produkować minimalne ilości prądu ale jak obciążymy bez odpowiedniego regulatora stanie zupełnie. Jest też układ który można nazwać podbijaniem napięcia który zapewnia ładowanie przy mniejszych obrotach. Regulator nie...
Raczej niewiele regulacją uzyskasz. A jeździć można
Generalnie w VW nie ma wczesnego ostrzegania "sprężynką" o przeładowaniu, komputer zablokuje i koniec Oczywiście 1.9TDI to za mało jak na opis samochodu
15darekvw - wartość ciśnienia zadanego ma wynosić 1948 mbar (przy pedale wciśniętym całkowicie do podłogi, podczas dynamicznego rozpędzania samochodu np. na 3 biegu w zakresie obrotów od 1500 do 4200 RPM) a wartość rzeczywista ciśnienia ma oscylować w granicy tej ww. wartości czyli 1948 mbar. Podczas rozpędzania wartość rzeczywista będzie mniejsza,...
Turbina na stół. I czyszczenie kierownic. http://forum.vw-passat.pl/threads/4086-T...
Taka różnica to nie różnica wg mnie sztangę ruszyłeś albo się przycina. Wystarczy że inaczej gruszka siadła na śrubach i masz te 1-2 obroty na sztandze.
Zostaw to cięgło w spokoju, tam nie ma kierownic w tej turbinie, tylko klapka westegate. Odłącz wężyk od gruchy i przejedź się powinna przeładować turbina
yaaro wszystko wskazuje na defekt turbosprężarki a dokładnie zapieczone lub całkiem zatarte kierownice. Zerknij na moje posty z poniższego linka, opisany jest tam podobny przypadek. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic67... Powodzonka.
Najprawdopodobniej przyczyna tkwi właśnie w kierownicy,rozebrać wyczyścić i po kłopocie.
Witam..Passat 2.0 TDI co jakiś czas odcina pedał gazu, dopiero po wciśnięciu sprzęgła odzyskuje kontakt Wszystko sprawdzone zero błędów jedynie grupa 62:2 Carbonn mass wychodzi ponad 120 gdzie wartość krytyczna popiołu jest zapisana na 60 przebieg 400 tys.. I zauważyłem że częściej wypala na postoju przy czym są lekkie szarpania.. Widziałem w internecie...
A nie ładuje sadzą za bardzo? Może drugie turbo właśnie pokazuje na co umarło pierwsze.
Ciekawe czy masz błąd przeładowania turbiny przy nieotwierajacej sie klapie?
Prawdopodobne przeładowanie turbiny, podejdź na diagnostykę i sprawdź błędy. Turbina do czyszczenia.
Wgraj ori i dopiero naprawiaj, bo podejrzewam źle obrobiony soft.
[Golf V 1.9 BXE] Proszę o analizę logów 1.9 BXE. Turbina ma przeładowywanie. Co może być przyczyną? https://log.tunezilla.com/s/m0vjeiS8
P0234 to błąd przeładowania turbiny (większa niż dopuszczalna różnica między oczekiwanym, a zmierzonym ciśnieniem doładowania). Zapewne problem w sterowaniu geometrią turbiny.
Witam, Podbiję temat. Również walczę z tematem przeładowania (od około 2 lat) ale w Focusie 1.6 tdci 109km . Tak znalazłem. Tak jak podejrzewałem zimny lut na rezystorze w ECU. Zakładam, że nie masz IDS'a więc musisz na początek podjechać do kogoś z kompem i niech sprawdzi jaką temperaturę widzi ECU z czujnika w przepływomierzu ( nie pomiar IAT z czujnika...
Co do mocy to masz klasyczne przeładowanie turbiny, poczytaj o "17965" "notlauf" w googlach.
Ten zawór pomiędzy silnikiem a wiatrakiem to zapewne zwór proporcjonalny sterowania turbiną, a turbina do tego aby uzyskiwać ciśnienie na niższych obrotach potrzebuje mieć zwiększone ciśnienie w siłowniku czasami zwanym gruszką . Jak obroty silnika wzrastają i co za tym idzie wzrasta ciśnienie doładowania spada ciśnienie sterujące w siłowniku aby nie...
Poza przeładowaniem turbiny z pewnością jeszcze jakaś przypadłość trapi Twój samochód gdyż jak opisujesz po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika tryb awaryjny nie zanika, przede wszystkim odczyt błędów a potem logi dynamiczne i podziel się tutaj spostrzeżeniami.
Witam, Przyczyną od początku wątku był zespół zaworów elektromagnetycznych, po wymianie puszki wszystko działa ok. Temat zamkniety
Zawór przeładowania turbiny upuszcza ciśnienie. Chyba, że o inny dźwięk chodzi.
Zrób test wykonawczy N75,ponadto sprawdz czy geometria nie przycina się.
Przydały by się jakieś logi.A przy dźwigni od kierownic nic nie było regulowane?Ile pokazuje MAP i BPS przy włączonym zapłonie?
Witam Jestem właścicielem skody octavii 1,9 TDI AGR. W nawiązaniu do tematu – sztanga turbiny – interesuje mnie czy luz na połączeniu sztangi z ramieniem gruszki ok. 2 mm to normalna sprawa? I czy może wpływać to na dynamikę jazdy? Pozdrawiam
W logach różnica ciśnień rzędu 300mbar przy 2600rpm to wypełnienie 52%, a taka sama różnica 700mbar przy 1800rpm to wypełnienie 45%. Oczywiście w obu przypadkach sytuacja przyspieszania. Tutaj jest potrzebna wiedza jak działa turbo i dlaczego przy innych obrotach czasami wyższych "pompuje" mniejszym ciśnieniem. Zacznijmy od "korzeni" gdzie było stosowane...
Cześć. Jest problem w Peug e ot 206. Silnik 1.6 HDI. Raz na czas wyskoczy błąd przeładowania turbiny i odcina oczywiście turbo. Podciśnienia sprawdzone, gruszka chodzi. Przy sprawdzaniu podciśnienia, vacum na biegu jałowym jest dobre, maleje wraz ze wzrostem obrotów. Przy 3 tys. obr. jest go mało. Czy podmienić wpierw zawór N75? Jakieś inne pomysły?...
Z logu ewidentne widać że jest przeładowanie - sterownik silnika każe odciąć podciśnienie podawane przez N75 a ciśnienie podawane przez turbinę nie spada. Najlepiej to podpiąć wakuometr przed gruszką i obserwować w czasie jazdy co pokazuje, jakie jest podciśnienie gdy VAG pokazuje wysterowanie N75 na 94%. Możesz mieć źle podłączony lub uszkodzony N75,...
Generalnie nie wiemy jakie masz pojęcie o mechanice i czy znasz zasady montowania turbiny żeby jej nie zatrzeć przy pierwszym uruchomieniu. Jeśli masz na tyle pojęcia żeby wyciągnąć turbinę to możesz próbować ewentualnie jak sam nie poradzisz z jej rozebraniem na części możesz oddać komuś do czyszczenia zawsze zaoszczędzisz dwie stówki.
Witam, tak jak kolega wyżej zasugerował wyczyściłem turbinę i są efekty: 16381142.41244.443.8 17221173.01254.645.8 17641101.61203.647.4 17851091.41162.841.0 18271224.01173.042.2 19111275.01295.449.4 20581948.21346.424.7 23101948.21989.059.4 25831948.21917.658.6 28561948.21948.259.0 31081948.21978.861.8 33601948.21948.263.8 pomimo iż turbo nie było zbyt...
Różnica ponad 0,5 bara = przeładowanie. Turbina.
Zmęczenie materiału lub przeładowanie turbiny - efekty wskazują jednoznacznie na n75 bądź coś ze sztangą.
na oryginalnej jeszcze gorzej
Na filmie widać, że na biegu jałowym lekko się cofa cięgno, kilka milimetrów przy przygazowaniu pokazuje właśnie to film https://youtu.be/0-lRKVRMA-4. Przy podłączonym podciśnieniu pojawia się takie "szuranie" w przewodzie intercoolera, jakby metaliczny dźwięk. Podczas jazdy, idzie jak "kuna" niestety również pojawia się ten hałas a później zapala się...
W pierwszych logach przeładowanie turbiny.1.3 bar rzeczywiste do 1.0 bar wymaganego .Przepływka przekłamuje wynik bądź nieszczelny egr,420-440 powinno być 470mg/suw. Z pomiaru przepływomierza wychodzi ze masz pojemnosc silnika 1700cm3. Góra przepływomierza wskazuje faktycznie ze doładowanie wynosi 1.3 bar -985mg/suv Niestety dawka paliwa nie idzie w...
Jak wyłapałem check engine od przeładowania turbiny, to zgłębiłem lekko temat. Turbo ponoć zawsze daje trochę więcej niż wymagana wartość, u mnie tez jest w okolicy 0,5 bara więcej niż oczekiwane. Oczywiście wartości zmieniają się, max to 0,5 bara więcej. U mnie na błąd przeładowania miał wpływ brudny czujnik, wystarczyło go oczyścić i przeszło. U Ciebie...
Witam wszystkich, proszę o informację jakie logi należy wykonać, aby jednoznacznie zdiagnozować problem. Pozdrawiam i dziekuje
Tak,jest tak samo,jak przed regeneracją turbiny ale prosiłem o podpowiedź,co jeszcze można sprawdzić,bo jak nie dam rady,to wiadomo,że będę musiał uderzyć gdzieś dalej...
Cuda tuningu, w normalnym silniku zadurze ciśnienie doładowania przełącza w prace awaryjną a zresztą poczytaj sobie. http://obrazki.elektroda.net/55_12347379... http://obrazki.elektroda.net/69_12347379...
Witam. Mam problem z autem, jak w temacie. Występuje w nim błąd przeładowania turbiny 17965. Wymienione zostały wszystkie wężyki, zaworek N75, EGR. Sztanga turbiny pracuje poprawnie z tego co udało się zaobserwować. Na koniec zrobiłem logi, zamieszczam niżej: Grupy 003, 011: [url=http://vaglog.pl/log-011_003_zx8j9.... 003, 011: [url=http://vaglog.pl/log-011_003_A3OOor...
To zapnij wężyk na krótko bezpośrednio z vacumpompy bo być może masz uszkodzoną gruszkę to częsty przypadek a koszt niewielki i to trzeba sprawdzić .
https://youtu.be/LngDyZXsEhM ruch sztangi po odpięciu i przypięciu wężyka z gruszki https://youtu.be/fAkdXnPSr2o puszczenie strzykawki po wcześniejszym zassaniu i ruch sztangi w dół. https://youtu.be/kGL7S11HSCc test bs 011 - ruch sztangi Zamieszczam kilka filmików z ruchu sztangi w moim passacie. Jak na zimnym silniku zasysałem powietrze z gruszki...
Rozrząd dobrze ustawiony? Wałek nie wytarty? Jak wygląda wartość synchronizacji.
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
witam To mój pierwszy wpis na forum więc witam wszystkich serdecznie. Co do problemu kolegi z audi to proponowałbym podmienić czujnik ciśnienia doładowania. może po prostu okłamuje sterownik że przeładowuje... pozdrawiam
witam ! mam problem dzisiaj gdy zjechałem z obwodnicy auto nagle zaczęło wchodzić na wysokie obroty i strasznie kopcić tak że nie widziałem nic w lusterku wstecznym ,więc wyłączyłem silnik i po pewnym czasie chciałem go odpalić ale nawet nie chciał zakręcić.co może być przyczyną ?.dodam że od pewnego czasu auto robiło się mułowate i jakby turbo zaczynało...
Podmień map sensor,ew, spr. szczelność podciśnień sterujących zaworkami
Przeładowanie turbiny wyczyszciłem zmienną geometrię i wszystko gra
Przy zaciągniętym cięgnie,wastegate powinien być cały czas zamknięty. I nie powinien się ruszać podczas dodawania gazu bo po co? Sterownik powinien go zluzować przy np przeładowaniu. Na takiej zasadzie działa turbina w łoplach DTI o ile dobrze kojarzę.
Do paneli masz już sterownik więc podłączasz tak jak jest w opisie. Akumulatory zepnij razem + do + i -do- będziesz miał 200 Ah. Turbina powinna mieć podobny regulator i podpinasz ja tak samo. Oba regulatory mają zabezpieczenie przed przeładowaniem.
turbina przeładować nieszczelność turbina przeładować przeładować turbina gruszka
oporność cewka elektrozawór uszkodzenie cewki zapłonowej zawór regeneracji bosch
sterownik atheros ar9285 esp32 radio internetowe
Brak świateł przeciwmgielnych Kia Carnival 2007 - diagnostyka i naprawa Minimalny ruch jałowy dźwigni hamulca ręcznego w Passacie B5 1.9 TDI 90 KM kombi