Witam akumulator ładowałeś dobrze co to jest 15 godzin aby w pełni naładować akumulator powinien sie ładować 60 godzin oczywiście z odpowiednim natężeniem prądu w tym przypadku 5,5 A wiec akumulator masz jak najbardziej w porządku i pamietaj żeby podczas ładowania odkręcać korki A w rozruszniku to jak ci taki opór stawia to musisz mu na 100% wymienić...
W którym miejscu na schemacie jest układ odpowiedzialny za odłączenie ładowania przy pełnym naładowaniu ? A opis czytałeś? Tam nie ma odłączenia, po naładowaniu prąd ładowania jest ograniczany.
Możesz spróbować wykonać kilka cykli ładowania i rozładowania. Aby to zrobić, podłącz żarówkę 12V 50-60W do akumulatora i rozładuj do minimalnego zalecanego napięcia . Następnie naładuj akumulator prądem znamionowym 1/10 C do maksymalnego zalecanego napięcia. Ponownie podłącz wskazaną żarówkę do akumulatora i zmierz czas, w którym napięcie zmniejszy...
Przedstawiam schemat automatycznego odłączenia akumulatora. Przy zwiększeniu napięcia akumulatora powyżej 15V napięcie przez diodę Zenera 15V postępuje na bazę tranzystora, który otwiera się i włącza przekaźnik, jego kontakty przerywają się i odłączają akumulator od prostownika. Jednocześnie zaświeci diodę LED D3 - wskaznik odłączenia akumulatora. Dla...
Po czym moge pozanać że ogniwa są przeładowane ?? Odrazu mówie że mają napięcie 1,2V - 1,3V i dzałają jakoś wyjątkowo długo. Witam Nie przejmuj się, nie przeładujesz. Co to za problem że działają zbyt długo - to chyba dobrze. Niektóre acu trzeba ładować ponad 40 h. Pozdrawiam
Niestety nie wiem.
O sprawdzeniu diody jest na forum wsio opisane kolego
Witam. Nic dodać nic ująć, ładowanie za duże, jak wspomnieli koledzy powinno się zawirać w przedziale 14,0 - max 14,8 V. Powodów też może być kilka. Najpierw spróbuj drugim miernikiem, jak wspomniał kolega, sprawdź jakie napięcie wychodzi bezpośrednio na styku alternatora a jakie jest na akumulatorze. 5 lat , przy takich trasach , akumulator pewnie...
Miernik masz dobry?. Jeżeli tak, istnieje coś takiego jak SEM (siła elektromotoryczna żródła). Długie zagadnienie, dla uproszczenia można je pominąć. Prawidłowego pomiaru dokonasz podłączając do akumulatora żarówkę 5-10 W (lub włączając światło postojowe) i wtedy mierz napięcie. To będzie wartość, która obrazuje stan akumulatora. pozdrawiam
Zbyt mała pojemność aku. zajadą się w błyskawicznym tempie. Bezpiecznie jest założyć DOD 40% i prąd ładowania 0.2C.
Zniszczyleś pojemność akumulatora. Wylej elektrolit , nalej wody destylowanej , przeładuj akumulator prostownikiem Następnie wylej zawartość i wlej elektrolit po czym naładuj ponownie. Powinien wtedy działać dlugo i poprawnie
Tak samo automatycznie ustala sobie akumulatory Automatycznie to dopasowuje się do napięcia na aku, czyli wybiera sobie, czy ma aku 12V czy 24V. Typ aku trzeba wybrać ręcznie . Z tego co widzialem w instrukcji to napiecia ladowania ustalaja sie automatycznie w tym kontrolerze. Tak, do wybranego typu aku przypisane są ustawienia defaultowe. I można...
Pomogłoby myślę wielu ale stawiasz nam niewykonalne zadanie chcąc prostego schematu nie mówiąc o braku informacji o prostowniku (schematu), jakie ma napięcie jałowe(bez podpiętego aku ), jakim prądem ładujesz? Potrzebujesz w uproszczeniu kilkuamperowego stabilizatora 14,6V z regulacją prądu,odpornego na zwarcie,odwrotne podłączenie akumulatora i odpornego...
Dwa takie akumulatory (takie same), ten SOL 20A i dwa panele 200W to masz zestaw na konkretną pracę i na pewno nie przeładuje akumulatorów. Na jeden akumulator to tylko jeden panel chyba ze chcesz jak pisałem wyżej pełnić wachtę albo szybko zutylizować 120-tkę ...
Nie polecam podłączać panelu bezpośrednio do akumulatora bez żadnej kontroli. Powinien koniecznie być regulator, czy to pwm czy mppt, albo nawet zwykły kontroler ładowania, który nie pozwoli przeładować akumulatora. Inaczej ten szybko będzie do wymiany.
Jaki masz panel? Myślałeś o ładowarce akumulatora z MPPT?
Miałem na myśli np. XL4015, LM2596. Nie jest potrzebny żaden przekaźnik, co najwyżej ładować przez diodę. Dla napięcia ładowania 13,6-13,8V nie ma szansy na przeładowanie akumulatora.
Nic. To typowa sytuacja.
Możesz zastosować regulator solarny ,będzie działał nie przeładuje akumulatora .Chińczyk powinien działać poprawnie .
Potrzebuje zasilić pewien układ napięciem 10-13V. Pomyślałem, że 3 akumulatory z telefonów o napięciu 3,7V będą nadawały się idealnie. Potrzebuje jednak na szybko (tymczasowo) najprostsze zabezpieczanie przed przeładowaniem tych aku. Akumulatory Li-Ion i Li-Pol wymagają dosyć precyzyjnej kontroli parametrów ładowania, jak sie kończą wszelkie "cwaniactwa"...
Witam! Najpewniej będzie się oprzeć na instrukcji danego akumulatora, producent zawsze podaje wszystkie te dane. Pozdrawiam
Generalnie akumulatory żelowe mogą być eksploatowane w dowolnej pozycji. Jedyny problem może być w sytuacji, gdy nastąpi przeładowanie akumulatora (np. z powodu awarii ładowarki) to odwrócone np. dnem do góry podobno łatwiej ulegają w ten sposób uszkodzeniu.
Z opisu wynika, że nic mu złego nie zrobiłeś. W samochodzie napięcie ładowania może być do 14,4 V, a nie zastanawiasz się czy nie zrobić przerwy w jeździe żeby nie przeładować akumulatora.
14 voltów jest do przyjęcia. Mozliwe ,że wymienisz i tez bedzie 14 więc szkoda kasy. Maxymalne napiecie to 14,4 V!! 14,7 to juz przeładowanie !!
Czy mogę ładować go zwykłym prostownikiem z regulowanym natężeniem? Generalnie możesz, jednak musisz koniecznie pilnować, aby prostownik nie przeładował akumulatora - tzn. napięcie na akumulatorze nie może przekroczyć 2,4 V celę (czyli 14,4 V dla aku 12 V) - przeładowanie spowoduje nieodwracalne zniszczenie baterii.
Trzeba dać regulator ładowania. Jak w przypadku turbin pionowych nie trzeba się martwić za dużymi obrotami to już minimalne tak. Można produkować minimalne ilości prądu ale jak obciążymy bez odpowiedniego regulatora stanie zupełnie. Jest też układ który można nazwać podbijaniem napięcia który zapewnia ładowanie przy mniejszych obrotach. Regulator nie...
A w PV liczy się szybkość ładowania, bo nigdy nie wiadomo kiedy i ile będzie słońca. Nigdy się nie patrzy taką miarą na ładowanie PV... takimi sposobami tylko można szybko odprawić akumulatory na tamten brzeg :D Można domniemywać, że takie było założenie dania tych trzech paneli i regulatora MPPT. A skąd wiadomo ze to MPPT🤔 A jeśli by to był MPPT to...
Jeśli napięcie prostownika będzie wynosić 14.4 V szczytowej wartości, to taki prostownik nie przeładuje akumulatora aczkolwiek czas ładowania bedzie znacznie wydłużony. W praktyce podaje się wyzsze napięcia ale jednocześnie stosuje się automatykę wyłaczajacą ładowanie jeśli akumulator "dojdzie" do napięcia naładowania.
Miedzy prostownik a akumulator włącz żarówkę ze świateł głównych, prąd zostanie ograniczony przez żarówkę, która dodatkowo świeceniem bedzie Cie informowac o ładowaniu. Możesz swój prostownik łatwo przerobic na tyrystorowy, który nigdy Ci nie "przeładuje" akumulatora, jak dojdzie do kńonca ładowania to zmniejsza prad i nie ma gazowania. Załączam schemat.
PS czy przy ładowanym akumulatorze ma być z niego coś słychać? jakiś szum? Witam. Tak jak napisali już koledzy, powinno być słychać coś w rodzaju "bulgotania", intensywność powinna zmieniać wraz z poziomem naładowania akumulatora. Moim zdaniem możesz pozostawić podłączony prostownik nawet na całą noc, nic nie powinno stać się z akumulatorem. Jak widzę...
A jednak to właśnie napięcie szczytowe jest najważniejszym parametrem prostownika, bo jak jest za małe, to nic nie naładuje, a jak za duże, to można przeładować akumulator. I nie mówiłem o uszkodzeniu transformatora ale np. prostownika. Podłącz jakiś kondensator 100-2200uF do wyjścia prostownika, i wtedy zmierz napięcie (to będzie napięcie szczytowe)...
do wkrętarki 3,6V od 4,5 do 5 volt i prądzie ładowania np 200 mA? Przez mostek. Można wykorzystać zasilacz uniwerslany właśnie? Musisz pilnować ładowania, żeby nie przeładować akumulatorów, kontrolując stan naładowania.
Do paneli masz już sterownik więc podłączasz tak jak jest w opisie. Akumulatory zepnij razem + do + i -do- będziesz miał 200 Ah. Turbina powinna mieć podobny regulator i podpinasz ja tak samo. Oba regulatory mają zabezpieczenie przed przeładowaniem.
Aku jest z oczkiem w którym widać stan naładowania i jest rozładowany, jak naładuję to jest naładowany, ale po kilku godzinach już kiszka. Jak podłączyłem multimetr podczas jazdy do zapalniczki to ładowanie jest za wysokie i tylko jazda na wolnych obrotach daje napięcie w miarę w normie. Nie sądzę żeby diody padły bo ładuje i to za mocno. Skoro skutki...
Witam mam zamiar zrobić prostownik i potrzebne mi jest zabezpieczenie przed przeładowaniem akumlatora .Chodzi o to ,że gdy akumlator będzie naładowany to to zasilanie na zaciskach będzie odcięte.Akumlator będzie ładowany prawdopodobnie prądem 3-4A .Jeszcze jedno pytanie jak zrobić regulacje prądu ładowania?
Witam Ta ładowarka nie ma żadnej automatyki. Przeczytaj dokładnie instrukcję. Posiadam podobne urządzenie. To urzytkownik musi pilnować, żeby nie przeładować akumulatorów. Ja kupiłem sobie taki zegar za kilkanaście złotych i ustawiam dwie godziny ładowania (bo łatwo zapomnieć). I problem z głowy. Dioda zielona informuje, że ładowarka podłączona do sieci....
1) W jakiej kolejności powinno się podłączać i odłączać akumulator od samochodu? 2) Czy można przeładować akumulator? Tzn. prostownikiem np. ładować naładowany i coś po jakimś czasie się stanie? Niby alternator nie jest w stanie przeładować akumulatora, a prostownik?
zastosuj układ z pierwszego postu. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... Zabezpiecza on akumulator przed przeładowaniem.
Ciekawy pomysł żeby odkręcić 4 płaty. Te żarówki to mają być 230V? Jak przestanie padać to przetestuję ten pomysł. Na razie nie mam problemu z przeładowaniem akumulatora. Dzięki.
Ja napiszę jak ja bym w takim przypadku postąpił tym bardziej, że jest dostęp do cel - korki . Wyciek elektrolitu - sprawdziłbym miejsce wycieku, czy pęknięta gdzieś obudowa, czy za wysoki poziom elektrolitu oraz sprawdziłbym napięcie ładowania alternatora, bo przy wysokim poziomie elektrolitu oraz za wysokim napięciu ładowania należy się liczyć z wyrzucaniem...
Witam wszystkich. Może ktoś wie czy ładowarka w stacji dokującej w telefonie simens gigaset A155 może przeładować akumulatory w telefonie czy ma może jakieś zabezpieczenie przed przeładowaniem.
Jak dla mnie to w dzisiejszych czasach stare prostowniki bez automatyki to porażka. 1. W sieci jest wyższe napięcie o 10V, to jest o ok 5%, również o podobną wartość będziesz miał wyższe napięcie na wyjściu prostownika a więc o kilka dziesiątych V. To będzie tylko jeśli będziemy brali wartości znamionowe napięcia. 2. Akumulatory obecnie są przeważnie...
Witaj. Napięcie ładowania w zasadzie każdego akumulatora jest wyższe niż napięcie zadeklarowane na jego obudowie. Napięcie ładowania dla większości akumulatorów Li-Ion 3.7V to właśnie 4.2V. Jeśli nie masz pewności to powinieneś sprawdzić w specyfikacji ogniwa, które chcesz ładować. Tam taki parametr jak napięcie ładowania powinien być wyszczególniony.
Przy prądzie rzędu 0,4 A to zapewne nie będzie dłużej. Poniżej bardziej, moim zdaniem, prawidłowy opis: CBC-1 to unikalna, miniaturowa konstrukcja służąca do podładowywania, konserwacji akumulatorów 6V / 12V o niemal dowolnej pojemności. Urządzenie jest zupełnie bezobsługowe, automatycznie wykrywa rodzaj (napięcie) baterii i bezpiecznie ładuje. Ładowanie...
No przecież podałem Ci schemat układu, który utrzyma Ci stałe napięcie 14,4V niezależnie od zmian prądu ładowania i ograniczy maksymalny prąd ładowania do tych 0,4A. Nie będziesz musiał mierzyć czasów, po prostu po naładowaniu prąd spadnie prawie do zera i tyle. Nie ma obawy przeładowania akumulatora w przypadku takiego układu. Dla ścisłości układ ten...
Dziękuję wszystkim za pomoc
czy walnięty regulator to jedyna możliwa przyczyna ? na 100% choć mogło paść coś jeszcze. prąd ładowania prawie 17V Zapewne masz na myśli napięcie ładowania, prąd ładowania podajesz w A.
Prądnica prądu stałego i współpracujący z nią regulator napięcia ma za zadanie ładowanie akumulatora określonym prądem a zarazem właściwym napięciu aby nie nastąpiło przeładowanie akumulatora i zagotowanie się co zakończyło by jego jego żywot. Jest to instalacja samochodowa i zapłon tego zabytku jest bateryjny. Wciskasz kluczyk i napięcie ze stacyjki...
Optymalny reżim ładowania twojego akumulatora - Umax - 14.2-14.5V I = 0.26A . Najlepiej wykorzystać regulowany prostownik, który pozwoli ustalić maksymalne napięcie ładowania, pozwoli to uniknąć przeładowania akumulatora . Koniecznie ograniczyć maksymalny prąd ładowania . Przy użyciu regulowanego prostownika odpada konieczność kontroli czasu ładowania,...
Witaj. Ten głośnik jest zasilany i ładowany z standardowej ładowarki USB mini więc poprostu zostawiasz ładowarkę na stałe. Urządzenie ma wbudowany moduł ładowania który nie pozwoli przeładować akumulatora więc nic mu nie będzie. Chyba że bardzo tego chcesz i masz troszkę smykałki to możesz dołożyć zewnętrzny odłącznik bateria. Ale może się okazać że...
Czemu kiepski ? Wprowadzenie w obwodzie ładowania (dość dużym prądem) spadku napięcia w granicach około 1,5 V może wywołać nienormalne warunki ładowania i rozładowania akumulatora. Skutki mogą być różne: np: przeładowanie akumulatora i popularne "wybulenie". Układ może także powodować zdecydowanie krótszy czas podtrzymania tak przygotowanego UPS,a....
Według dokumentacji producentów nadmierna temperatura i przeładowanie znacznie skraca żywotność - akumulator uwalnia gazy, aby zabezpieczyć się przed wybuchem, co powoduje spadek pojemności.
Ja nie pisałem o odłączeniu magneta od masy tylko o odłączeniu cewki od magneta, tak abyś miał wyprowadzone obydwa końce cewki. I to do mostka, co też zrobiłeś, mimo że się nie zrozumieliśmy. może lepiej byłoby naładować aku ładowarką i dopiero wtedy sprawdzić jakie jest napięcie ładowania? Tak zrób. Będziesz wtedy szybciej wiedział czy taki układ ładowania...
Praca cykliczna polega na cyklicznym rozładowaniu i potem naładowaniu. Przy czym w czasie rozładowywania ładowarka jest odpięta od akumulatora. Przy pracy buforowej akumulator jest cały czas podpięty pod urządzenie ładujące. Jeśli jest napięcie zasilające to ono zasila obciążenie i jednocześnie ładuje akumulator a gdy nastąpi zanik zasilania to energia...
Dwa połączone szeregowo akumulatorki Li-ion z elektronicznym układem zabezpieczającym przed nadmiernym rozładowaniem/przeładowaniem(BMS).
Wg kart katalogowych DW01A odłączy napięcie po przekroczeniu 4,3V. Niby tak, lecz za maksymalne napięcie, oraz prąd ładowania odpowiedzialny jest: TP4056. Przeanalizuj np. ten schemat: https://obrazki.elektroda.pl/3811801500_... i wyciągnij wnioski. Pozdrawiam serdecznie. EDIT: Tyle, co zobaczyłem na niezbyt sprawnej baterii Parkside,...
Wydaje mi się że jest to równoległy warystor zabezpieczający układ przed zwbyt wysokim napięciem na zasilaniu. http://en.tdk.eu/inf/75/db/CTVS_09/Stand... może on się uszkodzić w przypadku "przeładowania" akumulatora podczas jego ładowania w motocyklu, bez odłączania aku od instalacji. Warystor ten należałoby wymienić. Możliwe, że nie tylko...
W moim pierwszym prostowniku zrobionym w 1975 roku, też użyłem transformatora bezpieczeństwa, z którego odwinąłem tyle zwojów, aby na wyjściu otrzymać 12 VAC (bez obciążenia) i do tego na początku jedna dioda prostownicza, wymieniona na mostek po prawie 40 latach. Prostownik samograj - nie ma możliwości przeładowania akumulatora. Ze względu na to że...
Ja wywnioskowałem, że jakiś chińczyk tak po prostu nazwał przedmiot. No tak, ale skoro to zasilacz do lądowania akumulatorów Li-ion to musi mieć ograniczenie prądu, choćby dlatego, ze zaczynamy ładować rozładowany pakiet. Nie widzimy, co jest napisane na etykietce zasilacza. Z doświadczenia powiem, że przy okazji przeróbki w/w (w #10) odkurzacza kupiłem...
Witam. Najczęstszą przyczyną takich awarii jest przeładowanie akumulatora i definitywne uszkodzenie go - dostaje przerwy. Użytkownicy sądzą bowiem, że im dłużej go ładują, tym lepiej. Tymczasem zasilacze w tych chińszczyznach nie maja stabilizacji, bo mają być i są tanie. Gdy w takim stanie włączymy świecenie, a wtyczka jest w gniazdku, to diody natychmiast...
bezpiecznik jest po to aby nie przeładować akumulatora aby nie ładowal się zbyt dużym prądem w przypadku gdyby był za bardzo rozładowany [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v...
No napięcie końcowe z tego co się orientowałem u sprzedawców, to 14.5V - 15V dla pracy cyklicznej. Tylko co w tym prostowniku to by gwarantowało. Napięcie które podałeś 15.5V jest już większe i na pewno zmierzone bez obciążenia, a więc średnie. Napięcie maksymalne, do którego będzie prostownik chciał naładować akumulator będzie dużo większe, podejrzewam,...
Akumulatorka 6 V nie naładujesz tym urządzeniem. Napięcie musi być wyższe - ok 7,1V.
Odpowiadając na Twoje pytania: 1.Wystarczy dać jedną diodę na cały układ ogniw fotow. - ma ona zabezpieczyć akumulatorek przed rozładowaniem w nocy. 2.Przy tak małym prądzie nie jesteś w stanie przeładować akumulatorka-nie musisz stosować żadnych zabezpieczeń przed przeładowaniem/zbyt wysokim napięciem.
To jest jakieś rozwiązanie, tylko czy nie przeładuję akumulatora? Czasami zostawiam prostownik podłączony na kilka godzin.
A można nim ładować całkowicie bezobsługowe akumulatory (Centra Futura)? I co tak na prawdę oznacza przejście na ładowanie konserwacyjne? Czyli nie dopuszcza do przeładowania akumulatora? Pozdrawiam! :)
15 V to już jest silne gotowanie elektrolitu w akumulatorze kwasowo ołowiowym ,należało by w tym momencie przerwać proces ładowania bo nastąpi jego przeładowanie .Akumulatory AGM czy żelowe to też akumulatory kwasowe tylko kwas w AGM jest uwieziony w włóknie szklanym a żelowy w żelu który przylega do płyty ołowiowej .Do akumulatorów AGM i żelowych zaleca...
Słabszy alternator 55A czyli Fela musi być z początku produkcji '95. Płyta była odkryta najprawdopodobniej z powodu przeładowania akumulatora, zagotowania roztworu i odparowania wody czemu winny był regulator napięcia.Jeśli chodzi o Centrę nie mam najlepszej opinii.
Nie znalazłem tematu który by mi pomógł rozwiązać "problem"... Bo rozwiązanie nie istnieje, nie da się uzyskać dwóch różnych napięć jednocześnie na jednym źródle. Zasada działania sterownika PWM to bezpośrednie połączenie PV do akumulatora bez konwersji napięcia - sterownik PWM przerywa okresowo to połaczenie tylko przy napięciach maksymalnych, nie...
Przypuszczalnie akumulator, który ma 4 V jest kiepski (niska pojemność) i osiągnął dużo wcześniej pozom pełnego naładowania i zaczął się przeładowywać, co spowodowało zadziałanie zabezpieczenia przed przeładowaniem. Przy kiepskim akumulatorze napięcie mogło szybko spaść do 4 V.
Sprawdź, które odbiorniki pobierają "prąd" po kluczyku tj. włączonym zapłonie i spróbuj wytypować wadliwy odbiornik. Jak załączę zapłon to pobór prądu jest trochę ponad 4A. A świeci wtedy m.in. żarówka przód (55W), tył (5W) i kontrolki więc pobór prądu jest chyba ok, same żarówki tyle biorą. Z tym że prąd ładowania jest zbyt duży to bym się zgodził....
Sprawdź napięcie ładowania przy zapalonym siniku na zaciskach akumulatora i porównaj z zalecanym przez producenta aku. Jeśli za wysokie to aku się ugotuje.
Zobaczmy co agregator wiedzy ma do powiedzenia w tym temacie :) (at)ElektrodaBot czy woda nasycona wodorem lub inhalacja wodorem może mieć pozytywny wpływ na zdrowie człowieka, czy są badania o wpływie wodoru na zdrowie? Oraz czy przeładowany akumulator żelowy może wydzielać siarkowodór?
Jest to zwykły transformatorowy zasilacz, i napięcie podane na tabliczce dotyczy zasilacza obciążonego znamionowym prądem. Bez obciążenia jest wyższe i to jest normalne. Jako zasilacz buforowy NIE nadaje się, przeładuje Ci akumulator i doprowadzi do jego uszkodzenia. Do zasilania buforowego potrzebujesz zasilacza ze stabilizowanym napięciem wyjściowym.
Ładowarki PWM nie ograniczają napięcia, tylko prąd ładowania poprzez modulację szerokości impulsu a Twoja taka właśnie jest. Akumulator zawsze dostaje od takiej ładowarki piki pełnego napięcia zasilania z paneli, dlatego szybko się wygazowuje i traci swoją żywotność. Nawet po pełnym naładowaniu nadal będzie dostawał krótkie impulsy pełnego napięcia...
Jeżeli dwa szeregi to zastosować po 6 sztuk razem 12 i zasilić bezpośrednio z akumulatora 18 V bez żadnych przetwornic i powinno zagrać! 6x3,5=21 V, a więc nawet przeładowany akumulator nie zrobi im krzywdy? Ale radiator z aluminium zrób koniecznie. Powodzenia!
Dobra - stary i wielokrotnie sprawdzony układ zasilacza buforowego: Transformator sieciowy TS15/29 (nie pytać czy można zastosować inny, bo zjem!), mostek Greatza 2A/50V (może być mocniejszy), akumulator żelowy 12V/7Ah (taki jak do UPSa - może być trochę mniejszy, może być trochę większy 4-12 Ah). Gotowe! Taki układ zasilacza buforowego był i zapewne...
Podłączenie nie jest problemem tak jak pisałem wcześniej. Kwestia konfiguracji i czy jest dtu do wykorzystania w tym układzie czy do usunięcia. Według schematu który zamieściłem wyżej wnioskuję że dtu nie będzie potrzebne bo całością będzie sterować falownik. Zero export tylko po co jeśli naładuje akumulator to niech wysyła do sieci. Bms akumulatora...
Ale rozumiem, że na pierwsze pytanie odpowiedź brzmi - zasilanie 12V DC nie oznacza wcale akumulatora. Dobrze zrozumiałeś. Pozdrawiam.
No tak, widzę tu rozwiązanie na 6V. Z tego co się dobrze orientuje to musi być ograniczenie prądowe, ograniczenie napięcia, no to jak Pan wspomniał wcześniej, tylko przydało by się jakieś zabezpieczenie przed przeładowaniem akumulatora i przed jego uszkodzeniem.
Chciałbym zamontować akumulator do instalacji CDI w Romecie, akumulator musiałby mieć w takim razie ładowanie i jakiś prostownik, żeby cewki nie przeładowały akumulatora. Akumulator ma służyć do pomocy w zasilaniu świateł na niskich obrotach silnika. Jak i gdzie go podłączyć? Podsyłam schemat https://obrazki.elektroda.pl/9186663100_...
Miałem na myśli ewentualne przeładowanie akumulatora w tej lampie przez solar, ewentualnie zwarcie. Szczerze, nie mam o tym bladego pojęcia. Jeśli przestanie działać, to nie ma problemu - nie chciałbym tylko ujrzeć kiedyś pochodni ;) Ogólnie bardzo dziękuję za Wasze zaangażowanie na forum wobec mnie - jako nowicjusza w temacie.
To jest zadanie regulatora napięcia. Jego uszkodzenie może doprowadzić do przeładowania akumulatora. Pozdrawiam.
Kolego koki2 , z tego co na temat akumulatorów żelowych wyczytałem, że nie lubią być przeładowywane, czyli nie służy im napięcie ładowania wyższe niż 13.8V (o ile dobrze pamiętam - jest niższe niż przy zwykłych akumulatorach). Więc na miejscu kolegi sprawdziłbym jakie napięcie daje ten prostownik w trybie motocyklowym, bo to że napisane jest na nim...
Oczywiście, że można - pytanie tylko jak chcesz to zrobić? Najpierw Siec -> On-Grid -> Off-Grid to bez problemu, ale przy braku sieci On-Grid nie działa czy Sieć->Off-grid->On-Grid to poczytaj o AC Coupling bo wsparcie tego standardu jest wymagane aby nie przeładować akumulatorów, a to oferuje bardzo niewiele producentów
W wielu tematach pojawia się kwestia nieświecącej diody, kontrolki czy jak tam zwał tak zwał tego wskaźnika na niektórych akumulatorach. Jest to nic innego jak mini areometr, który monitoruje gęstość elektrolitu w jednej, jedynej celi i daje bardzo ogólny obraz stanu całego akumulatora. Po prostu odpowiednio dobrana wagowo kuleczka w zielonym kolorze...
Ja tam nie widzę problemu, bynajmniej ja takiego nie mam. Regulator jest tak samo ustawiony jak falownik (napięcia) jedynie to mam podzielone ładowanie. Przykładowo jak baterie mogą być ładowane prądem 20A to falownik jest ograniczony do 10A i tak samo regulator do 10A, w innym przypadku może nastąpić przeładowanie akumulatorów.
Skąd wiesz że została przeładowana?Korzystając z oryginalnej ładowarki nie ma możliwości przeładowania akumulatora.
Sprawdź akumulator. Te kamerki nie mają żadnego zabezpieczenia ogniwa podczas ładowania. Jeśli przeładowałeś akumulatorek, możesz go śmiało zutylizować i kupić nowy... Temat powiązany z moim postem sprzed dwóch lat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23...
Na podstawie noty katalogowej możesz je szybko naładować prądem 1C=1350mA, przy takim ładowaniu należy zwracać uwagę, aby nie przeładować akumulatora, oraz nie przekroczyć temperatury 45C, patrz nota.. Bezpieczne, ale i długotrwałe ładowanie (16h):cry: to prądem 0.1C czyli około 0,135mA. Z tego co widzę po nocie, to kompromisem będzie ładowanie 0.5C,...
Rozumiem że po zapłonie akumulatory są połączone równolegle - to alternator nie jest w stanie przeładować akumulator jak ma prawidłowe napięcie ładowania 14,0 - 14,4 V.
W takim wydaniu marnie to widzę. Jak wspomniał poprzednik diody na linii 12 V zniweczą zamiar ładowania akumulatora z instalacji samochodu. Tylko oporność linii zasilającej utrudni to ładowanie, bowiem przy prądzie rzędu 3 A nastąpi spadek napięcia ok 0,5 V (jeśli poprawna instalacja). Czyli jeśli uważasz to za konieczne to tylko automatyka przekaźnikowa....
Odłącz już ten akumulator. Zaraz zacznie mocno gazować. Przeładujesz. Ładuj tylko do pierwszej oznaki naładowanego akumulatora i odłączaj. To niewiele warty prymitywny prostownik, niewiele mający wspólnego z marketingowym opisem.
Twierdzę tak, bo znam te ładowarki o ile lidlowa jeszcze cis tam po kilku dniach męki naładuje, o tyle biedronkowa przez zabezpieczenia termiczne przed spalenie zamiast 4A będzie ładować średnio 1,5A. W końcu stwierdzi, że akumulator uszkodzony bo ona w określonym czasie nie mogła go naładować. Druga sprawa, żadna z tych ładowarek nie naładuje akumulator...
Jak podłącze to wszystko wróci do normy czy będą jakies błędy? nie będzie błędów, wszystko wróci do normy AGM (i każdy inny) się nie przeładuje. Akumulator zawsze sam decyduje, w zależności od jego rozładowania, jaki prąd przyjmować.
Czy widzicie jakieś przeciwskazania? W zasadzie to żadnych przeciwskazań. Jeżeli tylko jest zabezpieczenie przed rozładowaniem i przeładowaniem.
Odpowiedź będzie pokrętna, ponieważ z jednej strony różnice są niewielkie, a przecież powstają całe książki naładowane teorią. Ja powiem tak: same ładowarki nie różnią się konstrukcją, ich cechą jest pewna, ustalona wartość prądu ładowania. Podstawowa sprawa, to znajomość zasady działania i eksploatacji akumulatora Ni-Cd. Taki akumulator MUSI być przed...
18650 to akumulator i wymaga kontroli ładowania. Jeśli kolega dodał płytkę kontrolującą naładowanie, jest OK, ale jeśli bezpośrednio podłączył ogniwo 18650 zamiast oryginalnej baterii NiCd, to przy długim czasie użytkowania generatora może dojść do przeładowania ogniwa. Przeładowanie akumulatora litowego jest niebezpieczne! Przy akumulatorze litowym...
A kolego nie jest czasem tak że zasadowe akumulatory można rozładować do zera / największa zaleta. Nie można ich przeładować(zniszczenie akumulatora)/największa wada.
Przeładowanie akumulatora wyższym napięciem niż 14,4V powoduje odparowanie wody z elektrolitu - wtedy robi się "gęstszy". Nie ma to jednak pozytywnego wpływu na pojemność akumulatora. Niedomiar wody jest szkodliwy dla akumulatora. Traktowanie gęstości elektrolitu w kategorii - im gęściej tym lepiej jest błędem powtarzanych przez youtuberów.
przeładowanie akumulatora żelowego przeładowanie akumulatora prostownik przeładowanie bramki
wyświetlać błąd zafira palet maszyna prądnica pierścieniowa
pomiar indukcyjności pomiar indukcyjności
Uszczelnienie rozszczelnionej głowicy drukarki atramentowej Obliczanie uzwojenia silnika 3-fazowego 700 obr/min, 36 żłobków