Dobry film! Ja bym to rozebrał i potwierdził że to idzie z cewki, uruchomił to na stole (najlepiej na uziemionej blasze) i obejrzał czy widać ślady osmoleń. Na moje ucho to jest zbyt mięsista iskra na taką ceweczkę, może jest tam pod tym silnikiem coś jeszcze? Ale jeśli to przepięcie od wyłączanej cewki to zastosuj gasik. Podłącz do niej (opornik-kondensator)...
A czy silnik w tym czasie pali? Wszystko wskazuje na uszkodzony przewód międy cewką a kopułką, lub palec rodzielacza, ew ( jeżeli przeskoki nie są ciągle tylko np co 4 takty to na przewód między kopułką a świecą lub sama świeca..... Pozdr.J.
No to testuj iskrę. Weź teter odczytaj błędy, parametry sprawdź ,są tam tzw misfire counters .Obejrzyj cewki czy nie mają jakich nadpaleń i śladów przebicia.
Będę szczery ,ala nie mam pojęcia.Z mechanikiem nie rozmawiałem na ten temat.Dzięki bardzo za cenną sugestię.Wiesz dzisiaj stwierdzono przy aparacie zapłonowym przy cewce ślady osmoleń i okopceń.Czy mogą być to ślady przebicia cewki i czy ma to wpływ na parcę silnika?
jak pali cewki? Dostają przebicia na wtórnym? To typowe w cewkach Bremi, zamontuj Beru.
Sprawdź kable WN (ich rezystancję) oraz cewki pod kątem przebić. Miałem raz taki przypadek w pandzie, dosłownie cała elektronika w samochodzie wariowała
Podobny przypadek w rodzinie wypadanie zapłonów, nierówna praca silnikiem telepie, padły jednocześnie dwie cewki zapłonowe, dostały przebicia.
Może.
Witam! Pewnie gdzieś są dostępne dane producenta, dotyczące napięcia przebicia tej cewki. Musisz tych danych poszukać. Nie sądze, żeby nadawała się do Twoich celów, bo w przypadku cewek wysokonapięciowych daje się solidniejsze przekładki międzyzwojowe i uzwojenia są inaczej nawijane - występuje wieksza odległość od skrajnego, zwoju do końca przekładki...
Sprawdziles czy na porcelanach świec nie masz śladów przebicia?
Witam opis objawowy uszkodzenia cewki lub przebić do masy kontrola świec. Powinno pomóc .
Paskudnie ten wał wygląda (co magneto nie było przykręcone czy to efekt twoich "spawań"?) ale da się złożyć. Klin jak wymierzyłeś 5 mm to taki ma być. Zapłonu się nie ustawia. Gaśnie albo od przebicia cewki albo od zapchanego gaźnika ewentualnie jakaś nieszczelność na drodze gaźnik - silnik.
Rozkręć silnik to go zobaczysz. Dwa czerwone przewody wychodzące z górnego otworu to wyprowadzenia wyłącznika odśrodkowego. Dodaję schemat amatorskiego testera przebicia izolacji. http://obrazki.elektroda.net/10_12814761... Żarówka nie powinna się zaświecić jeśli izolacja jest dobra. Zaznaczam że jest to sposób amatorski. Norma przewidywała...
Ale w 126p to starcza i nie trzeba nic więcej kombinować. Proponuję zgłębić temat. Nie możesz podłączyć cewki na napięcie 6-7 V pod 12 V, bo będzie iskrzyć, grzać cewkę, wypalać przerywacz, przebijać kondensator i przewody. Nie wspominając już o samej cewce, która w momencie wyładowania może dostawać przebicia międzyzwojowego. Takowego przebicia cewki...
(at)aksakal Słusznie, lecz trochę inaczej - gazowany iskiernik, służący do ochrony cewki przed przebiciem, w przypadku odłączenia (się) elektrody zapłonowej.
Zdecydowanie lepszy jest drut z podwójną izolacją, ponieważ napięcie przebicia między sąsiednimi zwojami cewki będzie znacznie większe. Podczas nawijania drutu nie trzymaj go gołymi rękami, ponieważ tłusta osłona dłoni znacznie pogarsza właściwości izolacyjne drutu.
Podejrzewam, że zalało przewody wysokiego napięcia olejem spod uszczelki pokrywy zaworów. Miałem taki sam problem w Espero. Cewka , przewody i świece były dobre. Sprawdź. Pozdrawiam
Nikt Ci nie zabroni, ale licz się z np.: przebiciem do cewki, sklejeniem styków roboczych, przebiciem między sekcjami. Z 230V nie ma zabawy :)
Ten transformator jest w zasadzie autotransformatorem i dlatego takie jego oznaczenie schematowe. Wyprowadzenie "5" jest więc podwójne- jest to koniec cewki anodowej i jednocześnie początek cewki wysokiego napięcia. Sądząc po zdjęciu, właśnie ten ostatni przewód został urwany. Można to potwierdzić omomierzem- powinien pokazać przejście między urwanym...
Dysponowanie sądą w.n. to dobra rzecz- nie trzeba gdybać. Krótki pomiar i sprawa wyjaśniona. Oczywiście tak, jak Kolega pisze można nią mierzyć w.n., napięcie ogniskujace, czy też nawet to przyśpieszające na siatce drugiej. I faktycznie natychmiast można stwierdzić, czy uszkodzony jest kineskop, czy też potencjometr trafopowielacza. Nie bardzo rozumiem,...
Sprawdź też cewki odchylania czy nie mają przebicia między zwojami. Pozdrawiam.
Może jest już czas na wymianę świec ... iskra pójść musi, jak nie przez świece to gdzie indzie. Jak świece ok. To wymień cewki.
Nie jezdze nim. Moze byc to spowodowane swieca lub przebiciem cewki ?
Najpierw sprawdź czy cewka zapłonowa dobrze masuje do ramy i sprawdź wszystkie styki instalacji. Kabel w/n masz dobry nie łapie przebicia gdzieś?
a jak ją sprawdzić , chodzi ci o kostkę od stacyjki?
Ale jeśli ta spawarka kiedyś spawała, a cewki nie są spalone ani przegrzane to końcówki cewek uzwojenia pierwotnego lub wtórnego są źle między sobą połączone. Trzeba sprawdzić połączenie cewek lub czy cewki nie mają przebicia do blach.
witam, mógłby ktos wytłumaczyć jak badać dokładnie rezystancje ,co ona daje i ile powinna wynosić podobnie badanie w poszukiwaniu przebicia na cewkach. wiem tyle że przy badaniu rezystancji ustawia się miernik na 200 omów i co dalej? chodzi mi głównie o cewki odpowiedzialne za ładowanie aku+ światła bo z tym mam problem, ile omów powinno tam być podobnie...
Sterowniki padają na skutek przebicia cewki Oj, nie dlatego.
Najlepszy i najprostszy sposób to po ciemku odpalić silnik , podnieść maskę i posadzić kogoś za kierownicą aby dodawał gazu. Jak w całkowitej ciemności popatrzysz sobie na przewody ewentualnie poruszasz nimi za pomocą jakiegoś izolowanego wkrętaka ( chyba że jesteś twardziel to możesz bez ) to wszystkie przebicia pokażą się jak na dłoni. Moja rada -...
Jeśli tam przeskakuje iskra to możesz mieć przebicie między zwojami cewki lub do masy,ale stawiam na rozmagnesowane koło.Pozdrawiam.
Buczenie pojawia się z chwilą uzyskania elektrycznego styku obudowy elektrozaczepu ze stalową ramą bramki wejściowej … ??? przebicie pomiędzy przewodem zasilającym, a obudową zaczepu ??? …. ??? …. ??? Jeśli buczenia wcześniej nie było to prawdopodobnie przebicie z cewki na obudowę elektrozaczepu.
Bo każdy elektryzator ma w środku iskiernik, by jak ktoś nieświadomie odepnie linię by nie nastąpiło przebicie cewki, nadmiar się właśnie tak rozładowuje.
Jeśli wierzyć tej "dokumenacji", to nie, bo styki przekaźnika nie są przystosowane do 230V. http://www.noveltyinfo.com/showprod.asp_... Poza tym, jaki jest sens stosowania kiepskiej jakości przekaźnika, jak za 15zł można kupić normalny, porządny przekaźnik, albo stycznik na szynę DIN i zamontować to w jakiejś przyzwoitej...
(at)rafjarko W zasadzie tak, ponieważ napięcie wytwarzane przez ta pętle wchodzi na czuły wzmacniacz i w przypadku przebicia wysokiego napięcia z cewki wtórnej, skutki dla reszty układu zasilacza mogą być tragiczne.
To nic nie da bo nie masz akumulatora z którego mocniejsza cewka mogłaby pobrać zwiększony prąd. W tym motorowerze masz prądnicę która jest zdolna do wytworzenia ograniczonej mocy. I o optymalne jej wykorzystanie zadbał producent a ty go chcesz poprawiać. Każde dodatkowe urządzenie w obwodzie (przetwornica lub transformator) obniżą tylko dostępną moc...
multimetrem cyfrowym Multimetrem, jedynie możesz zmierzyć ciągłość uzwojenia cewki, jego oporność i przebicie cewki do obudowy! Dlatego pytam, skąd - mV?
Kolega psilos1 ma rację, tylko lutowanie. Będziesz potrzebował dodatkowo kawałek kabla bo może ci zabraknąć na długości jak będziesz lutował i trzeba zrobić "wstawkę" a kawałka kabla. Do tego dobre koszulki termoizolacyjne żeby nie było przebić po lutowaniu. Do cewki oczywiście nowe kable, bo zapłonowych nie zlutujesz. A swoją drogą nieźle komuś podpadłeś...
Można by zrobić uzwojenie wtórne na zewnątrz, ale wtedy uzwojenia trzeba oddzielić rurką ze sztywnego materiału izolacyjnego - jakiekolwiek nierówności podłoża uniemożliwią nawinięcie cewki o tysiącach zwojów. Rdzeń można zrobić ze stalowych drucików, ale cienkich i z miękkiej stali (powinna być przyciągana przez magnes, ale nie magnesować się trwale),...
No to może ten cylinder zalany olejem ma zakłócenia zapłonu, bo jest przebicie i prąd z cewki zapłonowej idzie w masę zamiast na elektrody świecy. A propos, świece w dobrym stanie i odstępy elektrod w normie, czy nie sprawdzałeś?
Jeśli to nie pomoże to ja już nie wiem Podstawowe pytanie co było w komplecie z CDI? Sprawdzić: - czy masa jest wszędzie gdzie ma być - cewki magneta sprawne i ich połączenie z modułem właściwe - sprawdzić czy świeca przewód i fajka nie ma przebicia - sprawdzić czy cewka jest właściwa do CDI i sprawna
Spróbuj wykonać na tych cewkach porządny szczelny ekran z folii, uziemionej w jednym miejscu. Nie zrób tylko zwarcia. Pod folię daj na wszelki wypadek jakiś dobry elastyczny izolator, żeby nie było przebicia na cewki. Na początku eksperymentów zachowaj odpowiednią izolowaną odległość ekranu od cewek. Jak sieje zakłóceniami od cewek to trzeba będzie...
Na początek sprawdź masę silnika (przewód masowy rozrusznika), a następnie masę układu zapłonowego z instalacją (masa modułu, cewki WN).
Cewki i moduł przeważnie padają w wyniku przebicia na kablach WN . Dbaj o kable i świece to nie będziesz miał kłopotów z modułem .
To jeśli moduł w drzwiach cicho buczy to tylko Piotr 2608 może coś poradzi. Nie pomoże, bo na 99% uszkodzony jest MCU i to z prozaicznej przyczyny, otóż: - AquaStop chłodzony jest przepływem wody, jeśli woda nie płynie zawór się przegrzewa, dochodzi do przebicia cewki, po czym, uszkadza się triak, potem port procesora a na końcu MCU. Gdyby MCU żył,...
Zobacz na oscyloskopie przebieg z cewki (czujnika polozenia) do modułu, w momecie kiedy silnik gubi zapłony. Cewka od wysokiego ma również dobre rezystancje. To nic nie znaczy ze dobra rezystancja. Mogą byc przebicia. Cewki sprawdza sie przez obserwacje przebiegu WN na ekranie
Skoro zapala się "check" to odczytaj błędy. Objawy pasują do standardowej usterki - sterownik silnika, potwierdzeniem będzie zapamiętany błąd jednej z cewek. Do uszkodzenia najczęściej dochodzi z powodu przebicia cewki np. z powodu zbyt dużej przerwy na świecy lub zdjęcia "fajki" świecy na pracującym silniku.
Przebicie na uzwojeniach cewki tacho ostatnio w electrolux-ach staje się czymś powszednim, niestety. Uściślając pralka zaczyna tak zachowywać się po 20-40 minutach pracy, zgadza się?
Sprawdz przewod WN biegnacy z cewki do kopulki. Jak jest przebicie to iskra napewno nie dojdzie do swiec.
Witam. Ta dioda zabezpiecza tranzystor przed przebiciem. Zapewnia ciągłość przepływu prądu po wyłączeniu tranzystora (indukcyjność cewki przekaźnika). Pzdr.
Bzdura. Jak może kopać 12 V. Jeśli już coś "kopie" to prędzej przebicia z cewki.
Sklep przyśle Ci tylko ECU ale w stanie fabrycznym (po założeniu "sparuje" się z centralką FIAT CODE). Może i widziałeś kilka komputerów od środka ale tego najwyraźniej nie widziałeś... W sterowniku uszkadza się tranzystor, a właściwie jego bocznik odpowiedzialny za pomiar prądu cewki, na skutek czego sterownik wykrywa awarię cewki (mimo, że ta działa...
to jest zbyt długi temat by go ciągnąć lecz gdy widzę gościa który ma dostęp do kodów i nic więcej to mnie zalewa ! teraz do zainteresowanego,powinieneś mieć schemat i sprawdzić zawór mechatronik,jego cewki ,rezystancję połączeń lub przebić,znajduje się na skrzyni biegów służy do napowietrzania siłowników połówek i grupy zakresowej.Cewka MV5 131Ω/5W...
Raczej musisz połączyć pierwotne równolegle, a wtórne szeregowo żeby miało to sens. Na jeden rdzeń spokonie mieszczą się 2 cewki WN, przy łączeniu większej ilości mogą nastąpić przebicia i cewki ulegną uszkodzeniu.
Odpowiednie do tego silnika, ja zawsze wybieram NGK i zmieniam po 20kkm nie ze względu na to, że auto źle jedzie a na to, że szkoda przebić cewkę/cewki WN. Zawsze też zmniejszam szczelinę o 0,2 od tego co zaleca producent gdyż na LPG jest wyższe napięcie międzyelektrodowe. Każdy robi jak uważa, mnie się sprawdza.
Witaj, firma firmie nierówna i ja bym jeszcze raz sprawdził ten wtrysk. 150k to duża różnica. Zmierz jeszcze czy nie ma przebicia do macy z cewki pompowtryskiwacza.
Może cewki kiepskiej jakości?
100% uszkodzone cewki - cewka H ma dwie połowy, w jednej jest zwarcie. Być może drut skorodował na styku z gumowym klinem - odbojem. Na górnej części, więc górne pół obrazu się zwężyło. Jest to kineskop PIL? No to przy kineskopie PIL, ale sprawnych cewkach, żaden nawet najdzikszy przebieg H i V nie spowoduje braku zbieżności. Obraz będzie krzywy, ale...
A czy gdy silnik jest ciepły i nie chce odpalić iskra na przewodzie WN (bez fajki) jest podobna jak na zimnym? Jeśli jest mniejsza lub zanika to moze byc wewnętrzne przebicie uzwojeń cewki zapłonowej (cewka do wymiany)
miałem to samo sprawdz cewki wys. napięcia i/lub przewody+ świece (w moim puncie 1.1 97r. spaliło sie pół silnika od przebicia z cewki
Już wiadomo, rozlutowane uzwojenia od przewodów idących do tabliczki zaciskowej w efekcie chociaż cewki ładnie wyglądają to mają jakieś przebicia i trzeba przezwoić.
Na razie się nie nastawiaj, bo może to być dużo różnych rzeczy. Trzeba wykonać diagnostykę to się dowiesz. Mógł przeskoczyć rozrząd (chyba najbardziej prawdopodobne), rzeczywiście mogło dojść do przebicia cewki zapłonowej a niestety uszkodzona cewka mogła uszkodzić driver w sterowniku silnika. Jeśli wymieniłeś cewkę należało też wymienić albo chociaż...
Błażej, ten olej ma tylko jedną powinność-odprowadzić ciepło :lol: Nie do końca się z tym zgodzę, pracowałem 12 lat w serwisie RTG i trochę się tego oleju przelało. Olej także zabezpiecza przed przebiciem cewki. Wystarczyło, ze olej nie wniknął dobrze w uzwojenia i zostało tam coś powietrza i transformator leciał z dymem. Musiał być zalany gorącym...
Samo sprawdzenie rezystancji omomierzem nie powie o sprawności cewki WN. Konieczne jest dodatkowo pomierzenie indukcyjności uzwojeń, co pomoże określić czy uzwojenie nie ma zwarć międzyzwojowych. Mogą pojawić się jeszcze wewnętrzne przebicia, a to wymaga podłączenia cewki w normalny układ pracy. Cewka pracuje w zapłonie iskrownikowym, bateryjnym czy...
moze nagła zmiana napiecia w sieci na 230 V bo do tej pory spotykam miejsca.... z 220 V a nawet mniej ale w to juz nie wnikajmy... zadzwon poprostu do tych od energetyki [ tel masz na rachunku ja przynajmiej mam ] i jeszcze jedna możliwość Arek poprostu przeciązył trafo .. chodz teoretycznie jak by przeciazył to powinno zmiejszyc napiecie na skutek...
Proszę sprawdzić (podmienić) kondensator C504 - z kolektora tranzystora WN na cewki H. Może ma przebicie.
Warto jeszcze sprawdzić czy niema przebicia z cewki do masy. Jeden kabelek podpinasz do masy a drugi do cewki. Multimetr ustawiasz na największy zakres omomierza i jak nic nie pokaże to jest dobrze.
Witam. Oporniki mają oporność 13 kom. Naprawiałem identyczną usterkę w takim samym programatorze. Usterka jest spowodowana zawilgoceniem złącza silnika - przebicie na styki cewki tachogeneratora. Naprawa polega na: wymianie rezystorów, regeneracji ścieżek, wymianie na nowe złącza silnika napędowego. Jest nadzieja, że nie uszkodził się procesor, jeżeli...
masz przebicie cewki na masę, sprawdzałeś?
Nowe przewody firmy janmor - te droższe. Przebija między śrubą cewki a początkiem przewodu, zawsze w tym samym miejscu. Przewody zamienialem, podmienialem na nowe/stare i ciągle to samo.
To nie jest przebicie tylko cos drga,moze karkas,same cewki,ferryt,blaszki.
jakie diody spróbować zrobić podmiankę wielokrotnie byly stosowane 1N4148 ja stosuje prostownicze 1N4001-4007 w sumie co jest pod reka. Jedno jest pewne - nie zenerki... czym mogło być spowodowane zniszczenie tych diód? Tego się nie dowiemy. Możliwe, ze z jakiejś przyczyny powstało na nich zbyt duże napięcie i zostały przebite? Nie ważne w sumie. Są...
A czy próbowałeś go łączyć później w gwiazdę, możliwe, że poprzednio jedna z cewek nie miała styku w punkcie zerowym. I skoro można rozpinać cewki, to pomierz sobie omomierzem rezystancję cewek, powinny być podobne oraz czy nie ma przebicia z cewki na stojan
Brak uziomu grozi uszkodzeniem i przebiciem cewki Wn w transformatorze. A autor tego projektu, mimo młodego wieku, niech nie unosi się tak bardzo swoimi umiejętnościami, bo tu raczej nikt nie chce go urazić. Ja się spytam krótko, jak radzi sobie Twoja lampa bez kontaktu z uziemieniem. Przy dobrze dostrojonych układach, paliłem zupełnie niechcący w ten...
A kiedy zmieniałeś świece i czy cewki nie maja przebić.
Witam, na twoim miejscu zrobiłbym tylkoi i li wyłącznie przekładkę samego kineskopu jako komplet. W końcu jak piszesz to ten sam (identyczny) typ kinola. Cewek odchylania radzę nie ruszać ! a tym bardziej przekładać - czekają Cię bowiem niezle klopoty w strojeniu pierścieniowymi magnesami korekcyjnymi od czystości koloru (zbieżności) na szyjce kinola....
Sprawdź silnik krokowy (wyczyść), cewki (jak sagem to zobacz czy nie mają przebić), świece (stan oraz czy są odpowiednie do tego silnika) i szczelność dolotu powietrza.
niekoniecznie , przy małych mocach moze pracować normalnie a przy wyższych dostaje przebicia i po syczku sprawdzone!!! Pozatym nie każdy odróżni wybuch kondensatora od basu :D
Witam. Uszkodzone cewki i/lub przebicia na przewodach WN.
Próbuję ustawić zapłon, ustawiłem i malutka iskra się pokazała, ale bardzo mała. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć lub pokierować mnie, gdzie szukać usterki i co jest nie tak? Drugą kwestią jest to, że w tym zapłonie, co tu był, kabel świecy kopie prądem jak głupi, ale iskry nie ma z fajką czy bez i tak nie ma iskry. Gdybyś wstawił jakiś filmik jak ta iskra...
Piszą tu czasem, ostrzegają przed sprawdzaniem iskry przy niepodłączonych świecach. Iskra gdzieś się musi wyładować, także istnieje ryzyko przebicia wewnątrz cewki i jej uszkodzenie, a czy spalenie ? Uszkodzenie komputera ? Pewnie nic nie zrobisz, nie widziałeś co robili i jak. Prawdopodobieństwo takiego podejrzenia nie jest równoznaczne z pewnością...
Cewki wizualnie bez uszkodzeń i nie mają przebicia do masy i wszystkie są połączone ze sobą. Na wyprowadzeniach mają po 0,5Ω.
Dokładnie mam każdą cewkę nawiniętą czterema drutami i chcę zrobić pary po dwie i dać szeregowo - tak właśnie myślałem że fizyki nie oszukam i P=U*I musi działać :> A tak teoretycznie przy standardowym drucie nawojowym przy jakim V może być problem (przebicie ?? ) bo mam też fajny silnik od hulajnogi elektrycznej 48V 10A a chciałbym z niego zrobić prądnicę...
Pompka CO na 1 biegu ma 40W Trafo 120AV myślę aby rozdzielić jedno wyjscie na wtórnym, ale obawiam się przebicia bo cewki idą równolegle https://obrazki.elektroda.pl/8493884700_... Prosta przetwornica z generatorem sinusa https://www.youtube.com/watch?v=QS-aeVLa... Na dwa mosfety, max 100W zapotrzebowanie na moc Mysle że dam rade:)
Wiem jest tego sporo ale nadal nie zanalazłem odpowiedzi na pytanie czy uszkodzenie jednej cewki uniemożliwia odpalenie auta. Pompa paliwa chodzi paliwo jest, świece mokre od paliwa, ale żadna z nich nie jest czarna wszystkie co jawyżej lekko okopcone. Sterowanie na cewki i wtryski jest. Na desce pali się symbol silnika i stop. Na cewkach nie ma śladu...
Cewka wymieniona. Jest o wiele lepiej. Auto nie szarpie, nie dławi się, da się nim normalnie jechać. Mocne przebicia w pobliżu cewki zniknęły. Jedyne co zostało to lekkie błyski widoczne jakby wewnątrz metalowych fajek i w dwóch miejscach na przewodach. Auto nie chodzi jeszcze idealnie i słychać że ma czasami minimalnie nierówne obroty. Chyba spróbuję...
W tym układzie zapłonowym kategorycznie nie należy zdejmować "fajek" ze świec na pracującym silniku, grozi to przebiciem cewki, a nawet uszkodzeniem sterownika silnika. pod maską przy gaźniku W tym aucie nie ma gaźnika. Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi z tym miejscem gdzie "ręcznie regulujesz obroty"... ale jeśli coś Ci tam "bryzga" to zgaduję, że...
Witam Mam takie małe pytanko ,ponieważ nie jestem elektronikiem jak w najprostszy sposób można przetestować cewki czy nie mają przebicia i czy są dobre.Z góry dzięki za pomoc.
Trafo lub cewki odchylające, Jeszcze można sprawdzić te kondensatory podł. do kolektora tranz. wn. na napięcie 1500 V. Chociaż jak one "wysiadają", to najczęściej też uszkodzeniu ulega tranz. wn. Spróbuj powąchać cewki odchylające. Przebicie następuje najczęściej u samej góry tuż pod wentylem. Uważaj na nos, żeby nie pobrudzić grafitem. Pozdrawiam.
Wyglada na przebicie cewki wtryskiwacza , wyrywaj wtryski i na stół ale z tym wyjęciem może być problem :D
Wygląda to na uszkodzenie cewki które po latach eksploatacji niestety pękają takie mamy warunki. I jeśli jest faktycznie zimno i wilgotno to wtedy ma przebicie a po osiągnięciu temperatury wraca do sprawności . Cewki, komplet kabli + świece to niewielki koszt więc zdało by się wymienić.
Cewki padają jsk muchy. Sonda ma zapewne przebicie z grzalki. Wymień na, Boscha
Zrobiłem tak jak napisałeś i nie ma przebicia, ale i iskry nie ma ( no jest, ale 1mm ). Jest tylko brzęczący dźwięk. Obawiam się że przebicie i iskra jest, ale wewnątrz cewki...
Szczelina na zdjęciu musi być - to szczelina powietrzna magnetowodu/miejsce złożenia połówek rdzenia. Przebicia są w okolicy cewki i kabla WN. Trzaski przy anodzie, a właściwie w miejscu podłączenia kabla WN do kineskopu, mogą świadczyć o tym, że jest tam rdza i nie styka sprężyna do blachy kineskopu. To miejsce oczyścić po rozładowaniu WN.
Raczej kable. Co znaczy konkretnie wypadanie zapłonu? Cewka jest na dwa cylindry? Sprawdzasz rezystancję uzwojenia niskiego napięcia i wysokiego. Wysokie do minusa po stronie niskiego. Minus jest wspólny. Nie znaczy to jednak, że cewka nie ma przebicia. Możesz tez zobaczyć kolor iskry. Miałem problem kiedyś, że silnik szarpał okazało się, że pęknięte...
Prawda jest taka, że problem przebić dotyczy cewek produkcji firmy Sagem. Modyfikowane cewki ( firmy bodaj Denso) nie mają już takich przypadłości.
A zabezpieczyć przed przebiciem z cewki może dioda włączona równolegle do cewki. Diode należy dać w kierunku zaporowym tzn. katodą do plusa. - ________nmmmm_________ + | | |____|\|___| |/| Napisz czemu ma służyć twój układ.
Aha czyli cewki nie mogą mieć przejścia na masę . - Cewka to + , masa to - , Żarówka sprawdza czy działa cewka. Musimy podłączyć żarówkę do przewodu cewki i masy statora, albo przewodu masowego statora. Ok , ale jak sprawdzić cewki owomierzem , Rozumiem że jedna sondę do cewki a druga do czego ? Dodano po 11 Czyli cewka to nawinięty przewód miedziany...
Rozsadza cewkę, czy dostaje przebicia?
Tym bardziej że to nie elektronika musi być winna. Równie dobrze może być zwarcie/przebicie w uzwojeniach.
Podstaw jeszcze przewód WN (odpinając go z cewki i swiecy)z cylindra np.3 na 4 i zobacz czy pojawi iskra na 4tym.Brak iskry na 1 i 4 cylindrze w tym samym momencie może być również winą cewki. Przewody jeśli mają przebicie to i tak nadają się do wymiany.
cewki wysokiego napięcia przebicia napiecie przebicia przebicia świecach
ustawienie regulatora pokojowego termet monter elektronik peugeot boxer kluczyk
mikrokomputer cobra1 czarna lista zasilaczy
Peugeot 208 2013 – montaż radia dotykowego, adaptery CAN, ramka 2 DIN, sterowanie z kierownicy Gilera 50 – liczba przewodów czujnika temperatury cylindra, typy instalacji