Odpowietrznik automatyczny - jak cieknie to jest do wymiany. Można go wymienić samodzielnie - trzeba opróżnić kocioł z wody. Ważne żeby po wyjęciu starego odpowietrznika wyczyścić gniazdo z brudu i przy montazu nowego - posmarować oring smarem silikonowym. Co do iskry - przebicie elektryczne możesz zabezpieczyć stosując takie specjalne silikonowe izolatory...
Każda iskra powinna uderzać w czarną okrągłą pokrywę palnika. Jeśli uderza niżej, to są problemy z zapalaniem. Ewentualnie może być przebicie na kablu iskrownika (pod płytą) i część iskry idzie na obudowę. https://obrazki.elektroda.pl/2077586700_...
Sprawdz przewod WN biegnacy z cewki do kopulki. Jak jest przebicie to iskra napewno nie dojdzie do swiec.
Dobry film! Ja bym to rozebrał i potwierdził że to idzie z cewki, uruchomił to na stole (najlepiej na uziemionej blasze) i obejrzał czy widać ślady osmoleń. Na moje ucho to jest zbyt mięsista iskra na taką ceweczkę, może jest tam pod tym silnikiem coś jeszcze? Ale jeśli to przepięcie od wyłączanej cewki to zastosuj gasik. Podłącz do niej (opornik-kondensator)...
Witam. Objaw - błąd e01 - czasami i wtedy nie podaje iskry. Po podaniu ręcznie iskry, odpala i co wg mnie dziwne wtedy na chwilę zaczyna podawać iskrę. Gdyby nie ten w/w wg mnie dziwny objaw to obstawiałbym transformator zapłonowy. Bo po tych objawach, właśnie wskazuje na usterkę generatora iskry (transformatora zapłonowego), ewentualnie może być jeszcze...
Na 99% coś z cewką. Na początek przełóż osłonki na świece (ten giętki element co wchodzi na świecę), one często lubią dostawać przebicie i iskra zamiast na elektrodzie idzie do masy. -Kasujesz błędy -zamieniasz osłonki miejscami, 3 z dowolnym -następnie jeździsz i "łapiesz" błędy -odczytujesz błędy, jeżeli masz błąd P0300 (ogólne wypadanie zapłonów)...
Zdarza się uszkodzenie, przebicie palca rozdzielacza do jego ośki, iskra jest na kablu królewskim, na świecach już nie ma
Jeśli tam przeskakuje iskra to możesz mieć przebicie między zwojami cewki lub do masy,ale stawiam na rozmagnesowane koło.Pozdrawiam.
Na moje około winowajcą może być czujnik położenia przepustnicy albo czujnik temperatury ponieważ to on odpowiada za ssanie. No chyba że jest coś zatkane lub pompa paliwa pada ale skoro na gazie jest to samo to brak mi pomysłów. Może moduł zapłonowy ma przebicie i iskra skacze wszędzie tylko nie tam gdzie trzeba, czujnik położenia wału też bym zweryfikował.
Jeśli objawy nasilają się wraz ze wzrostem obciążenia to jest to kolejna przesłanka wskazująca na problemy z iskrą . Z tym że dochodzi możliwość przebitej izolacji "na zewnątrz" . Taka cewka podczas testu "na wymontowanej" jest niby ok . Po zamontowaniu kiedy odległość miedzy przebitym korpusem cewki a głowicą silnika jest minimalna iskra czyli przepływ...
W sytuacji gdy występuje przebicie na cewce, raz na czas ginie iskra sterownik widzi fluktuacje obrotów wału korbowego i wtedy zarejestruje wypadanie zapłonów. Ale takie zdarzenia muszą występować przy pracującym silniku.
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
Stroboskop wykrywa przepływ prądu przez przewód wysokiego napięcia, czyli praktycznie bezpośrednio wskazuje czy wystąpiła iskra na świecy. Zalanie świecy może wykazywać brak iskry (brak świecenia stroboskopu), natomiast przebicie po izolatorze wewnętrznym lub zmostkowanie świecy będzie wykazywać występowanie iskry (stroboskop świeci). Czasami problem...
Opisz proszę jak wygląda iskra czy przeskakuje we właściwym miejscu? Ostatnio montowałem nowy podgrzewacz wody Aristona i też ciężko odpalał okazało się że miał przebicie na przewodzie wysokiego napięcia i iskra albo w ogóle nie przeskakiwała między elektrodami albo była bardzo słaba. Choć zawsze było słychać że iskrzy tylko że nie w tym miejscu.
Cewka 12V przy zasilaniu 6V będzie dawała słabszą iskrę. Przerywacz sprawdzony? Młoteczek nie ma luzów? Iskra ma niebieski kolor czy czerwono żółty? Mokra świeca świadczy o braku iskry i czyszczenie gaźnika w takim wypadku to strata czasu. Przy braku paliwa iskra jest a świeca jest sucha. Kolega sprawdzi czy przewód WN ma przejście od fajki do cewki....
Jedyne co mi przychodzi do głowy to wewnętrzne przebicie w transformatorze pomiędzy uzwojeniem pierwotnym, a wtórnym. W innym przypadku to co piszesz jest niemożliwe. W tym pastuchu brakuje też iskiernika zamontowanego na przewodach WN, a zabezpieczającego trafo przed przebiciem w razie odłączenia ogrodzenia. Znam ten pastuch bo mam go ponad 2 lata...
To masz przebicie wewnątrz aparatu i już. Pewnie pęknięta kopułka i przebija do blaszanej nakładki nałożonej nań.
Świeca do wymiany, dostaje przebicia gdy jest podłączona do przewodu WN, po zdjęciu fajki iskra skacze pomiędzy nią i świecą oraz na samej świecy, jest dużo słabsza i nie następuje przebicie
Pojawił się prąd na cewce butelkowej A jak ten prąd stwierdzasz? Drugi zacisk cewki butelkowej jest dobrze umasiony? Cewka nowa, przewód dobry to chyba fajka została. Da się tą fajkę jakoś spradzić. Przykładamy kablem z cewki do głowicy i też żadna iskra nie pada To właśnie sprawdziłeś fajkę (metodą jej wyeliminowania). Jaki odstęp iskrowy zachowujesz?...
Jak wyżej musisz po prostu zobaczyć gdzie ta iskra przeskakuje. Najprawdopodobniej kabel od powielacza jest blisko jakiegoś elementu i nastąpiło przebicie chociaż te kable są bardzo wytrzymałe, albo po obudowie trafopowielacza.
Podstaw jeszcze przewód WN (odpinając go z cewki i swiecy)z cylindra np.3 na 4 i zobacz czy pojawi iskra na 4tym.Brak iskry na 1 i 4 cylindrze w tym samym momencie może być również winą cewki. Przewody jeśli mają przebicie to i tak nadają się do wymiany.
Musiałbyś mieć wyjątkowego pecha by ci padł ten serwomotor. W Opali C11E i w MAG`ach 11-0/0 potrafi paść co kilka lat serwo ale to jest zupełnie inna konstrukcja. Ty masz Opalię C11E-A a w nich serwa nie padają. Sprawdź czy nie masz przebicia między przewodami elektrod a tym metalowym kołkiem wkręconym w zespół gazowy i wymień baterię na nową. Iskra...
-Wez odlacz i odkrec 4 cewki zaplonowe i wyciag srubki. -Podlacz te cewki (tylko zlacza) i wloz je na swoje miejsca. -Zapal teraz silnik najlepiej w ciemnym pomieszczeniu. -Podnos lekko po kolei kazda z cewek i obserwuj zmiane pracy silnika. -Obserwuj tez kolor i gdzie skacze iskra po lekkim uniesieniu. Jesli ktoras cewka po podniesieniu ma od razu...
Jak żarówka świeci Ci ciągle to masz przebicie na przerywaczu. Najlepiej ustawić zapłon nastawiając koło pasowe na znakach i przy zdjętej kopułce kręcić poluzowanym aparatem aż przeskoczy iskra między stykami przerywacza. Jak coś grzechocze to może być łańcuszek rozrządu i on może przeskoczyć na zębach.
nadal to samo ;/ troche lamerskie pytanie ktory to tranzystor liniowy ? Troche z ojcem pogadalem i sie okzalo ze jak sie zepsul to ostro walnelo ;/ Tranzystor wykonawczy odchylania linii (poziomego) to T602-S2055AF , praktyka podpowiada że przebicie wystąpiło w trafopowielaczu TR602-typ H32-02 i wtórnym efektem może być dodatkowo uszkodzony właśnie...
Ja nie mam lpg. Czuje lekkie poszarpywanie, pewnie tylko ja bo mechanicy twierdzą że chodzi idealnie, a najlepiej pokazać to poprzez zmianę obciążenia gaz-hamowanie silnikiem-gaz czuć wtedy szarpnięcie.
Czesc moze te informacje moga ci pomoc a wiec ja bym raczej radzil nowy lub uzywany modul zaplonu zalatwic i sprawdzic czy on to przypadkiem nie jest temu winny dosc czesto mialem takie przypadki w autach ze auto potrafilo zapalic i zaraz gasnac mimo ze iskra byla na cewce zaplonowej a tego zadnym vagiem nie sprawdzisz bo tej usterki niezapisuje komputer...
A jakiego typu ten kondensator? Ceramiczny?
W miarę bezpieczne napięcie anodowe dla pentody lampy ECL86 to 300V. Dlatego nie jest to dobry pomysł umieszczanie przekaźnika już za ostatnim kondensatorem filtra zasilacza, skoro masz na nim 320V. W ostatnim kondensatorze jest zgromadzony dość duży ładunek elektryczny i napięcie, więc po podłączeniu do układu najprawdopodobniej doszło do przebicia...
Zanim kupiłem nowe świece, stroiłem silnik na starych, różnych, używanych. Było ich 5-6 sztuk. Około połowy nie działa już w silniku, nie podpalają mieszanki gdy muszą pracować w cylindrze, kompresja nie pozwala? Na zewnątrz silnika, przytknięte do masy, dają iskrę. W głowicy już nie. Jak miałem rometa to miałem to samo. Na zewnątrz piękna iskra a...
. Wewnątrz są za to pięknie błękitne. ... Mam na myśli nie iskrzy wewnątrz (tylko ładnie rozbłyskuje jaśniej na niebiesko kiedy mocno uderzy bas ). Wysokie Ua - normalka. Iskra (najczęściej widoczne w lampach prostowniczych przy uszkodzonym kondesatorze elektrolitycznym) oznacza znaczne przeciążenie lampy - gwałtowna desoprcja gazów z elektrod lampy...
Problem rozwiązany. Okazało się, że było przebicie na kablu iskrownika. Iskra zamiast odpalać pilot, uciekała na obudowę cewek. Jako środek zaradczy całą długość przewodu włożyłem do wężyka, zamiast całość owijać taśmą izolującą. Teraz jest mocna iskra.
Problem rozwiązany. Okazało się, że było przebicie na kablu iskrownika. Iskra zamiast odpalać pilot, uciekała na obudowę cewek. Jako środek zaradczy całą długość przewodu włożyłem do wężyka, zamiast całość owijać taśmą izolującą. Teraz jest mocna iskra. https://obrazki.elektroda.pl/4457709300_...
No to fajka ma przebicie - wymień ją.
Ok, jutro to sprawdzę po ciemku, jak przebicie można wyłapać?
Sprawdź przewody od przerywacza, kondensatora i ten do gaszenia, może któryś jest przetarty i powoduje przebicie na masę i zanik iskry. A jak ciężko odpala gdy jest iskra to może simeringi na wale wtedy ciężko pali i nie chce pracować na wolnych obrotach. A moja MF przed wymianą simeringów też chciała rękę wyrwać, ale to mogła być wina zapłonu. Po kompleksowym...
Powietrze na minimalne minimum jak nie pomoże to co 2 lamelka z wiatraka do śmieci https://filmy.elektroda.pl/99_1539886705... Dodano po 12 tak ma wyglądać w piecu https://obrazki.elektroda.pl/9882083700_... https://obrazki.elektroda.pl/9932775300_... https://obrazki.elektroda.pl/6233862300_... filmik...
Jeśli byś poczuł spaliny, to silnik by pracował. Tylko wtedy pojawiają się spaliny. Teraz nie wiemy czy brakuje iskry czy paliwa, czy powietrza. Wlot powietrza też musi być drożny. Paliwo ma swobodnie lecieć do komory pływakowej. Często są z tym problemy gdy w zbiorniku są paprochy i woda. Po to był kranik, odstojnik i filtr, żeby to zatrzymywać. Mogła...
No to w tym wypadku mamy brak kompresji. Lejące paliwo - problem z zaworem w komorze pływakowej czy innym ograniczającym dopływ paliwa. Powietrze - sprawdzić możesz tylko dolot do gaźnika czy cylindra, czy filtr czysty, czy się osy nie zalęgły albo inne owady. Albo czy ktoś nie zrobił kawału zapychając dolot szmatą. Sprawdzasz poziom paliwa, czy paliwo...
A czy gdy silnik jest ciepły i nie chce odpalić iskra na przewodzie WN (bez fajki) jest podobna jak na zimnym? Jeśli jest mniejsza lub zanika to moze byc wewnętrzne przebicie uzwojeń cewki zapłonowej (cewka do wymiany)
http://obrazki.elektroda.pl/3988333700_1... Podrzucam schemacik. Niech kolega odłączy czarno/biały kabelek z modułu zapłonowego, jest odpowiedzialny za gaszenie. Jeśli iskra się pojawi, gdzieś jest przebicie tego kabelka do masy.
Próbuję ustawić zapłon, ustawiłem i malutka iskra się pokazała, ale bardzo mała. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć lub pokierować mnie, gdzie szukać usterki i co jest nie tak? Drugą kwestią jest to, że w tym zapłonie, co tu był, kabel świecy kopie prądem jak głupi, ale iskry nie ma z fajką czy bez i tak nie ma iskry. Gdybyś wstawił jakiś filmik jak ta iskra...
Problemem mogą być nie napięcia wyindukowane w cewce czujnika ale ewentualne przebicie z uszkodzonej cewki a właśnie do tego ma służyć ta sonda. To tylko kwestia czasu aż czujnik dostanie iskrą na obudowę i wolałbym żeby ta iskra nie uszkodziła oscyloskopu. ps.Iskra z uszkodzonej cewki wn ma parę centymetrów długości i potrafi skutecznie uszkodzić izolatory...
Masz gdzieś przebicie w izolacji kabli od iskrownika do obudowy. Spróbuj je tak ustawić, żeby nie stykały się z obudową lub rurkami od gazu. W ciemności może zobaczysz, gdzie iskra ucieka do obudowy.
Jak dobrze zmierzyłem to napięcie jest 175V. Problem jest taki że w chwili zapłonu jak zgaszę światło to widać jak w transformatorze jest przebicie w środku i iskra jest losowo. Kocioł odpala się "wybuchowo"
Sprawdzałeś iskrę na samym kablu, bez fajki? Wygląda to na przebicie na fajce. Fajka nie kopie? Rozumiem że iskra w ogóle jest, ale nie na elektrodach świecy?
Witam Właśnie rozłożyłem pastucha. 10J. Pociągniete są 3 przewody po drzewach z użyciem standarodwych izolatorów z wkrętem. Elektryzator wygląda, że chodzi poprawnie, puszcza sygnały co 1 sekundę i słychac rozładowanie (pstryk) z obudowy. Wszystko czyste, teren wysprzątany. Ale pstryknięcia słyszę też na kazdym izolatorze przy drzewie. Jest to ciche...
Jednak chodziło o elektrodę zapłonową, czasem zdarzało się przebicie izolacji przewodu i iskra wędrowała na obudowę cewek. Wymieniłem elektrodę i teraz zapala za każdym razem. Dziękuję i zamykam temat.
Witam. Dzisiaj po raz kolejny "bawiłem się" z podobnym podgrzewaczem Euroterm (typ podam jutro, pojutrze). Na początek: zdążyłem się przyzwyczaić do mycia rąk w zimnej wodzie, bo zanim zapali się palnik główny i ciepła woda dotrze do kranu zdążę to zrobić. Dzisiaj: Słaba iskra (mała częstotliwość) nie zapala świeczki. Jak już uda się zapalić, podgrzeje...
Mój błąd w nazewnictwie lub niedostateczna wiedza. Patrzyłem przebicie na 'pikaczu'. Robiłem to tak, że minus miałem przytkany do ramy a plusem dotykałem po kolei 4 końcówki wychodzące z alternatora. Nic nie piszczało wszędzie 1. Miernik ustawiłem na pomiar rezystancji i zrobiłem to samo. Też nic nie wykryło wszędzie 1. Zauwazylem taką rzecz kiedy mam...
iskra przebicie przebicie iskra cylinder iskra trafopowielacz przebicie
sygnalizator włącznika ravemaster tomaszo sterownika laguna
bateria parkside styki bateria parkside
Toyota Avensis T25 - Bezpiecznik Oświetlenia Wewnętrznego Renault Megane brak mocy i zrywu - możliwe przyczyny