Nieraz jak swieca ma przebicia to kiedy silnik jest zimny to w danym cylindrze nie dojdzie do zaplonu, bo iskra jest za slaba i w cylindrze panuje duza wilgoc. Po nagrzaniu silnika nie ma juz wilgoci w mieszance, mieszanka jest lepiej sprezona i mala iskra pochodzaca z przebicia wystarczy do zaplonu zupelnie tak jak w pomieszczeniu pełnym oparów
Witam, Czy przypadkiem nie został przestawiony czujnik Halla w aparacie zapłonowym (najszersza przerwa odpowiada zapłonowi pierwszego cylindra). Palec rozdzielacza ok? Nie ma przebicia na ekran kopułki?
Podstaw jeszcze przewód WN (odpinając go z cewki i swiecy)z cylindra np.3 na 4 i zobacz czy pojawi iskra na 4tym.Brak iskry na 1 i 4 cylindrze w tym samym momencie może być również winą cewki. Przewody jeśli mają przebicie to i tak nadają się do wymiany.
W pierwszej kolejności sprawdź kolejność podłączenia, możesz ściągac po kolei przewody i sprawdziś który cylinder nie ma zapłonu. potem sprawdź czy wogule jest iskra, może świeca jest uszkodzona. Jeśli iskra jest to najprawdopodobniej przewody WN maja przebicie. Ale skoro tylko rano masz ten problem, potem po nagrzaniu auto pracuje normalnie to przewody...
Moze cewka. Sprawdz w nocy czy nie ma przebicia na przewodach WN. A w dzien popatrz po silniku czy gdzies nie oderwal sie kabel. P.S. Iskra jest slaba czy cylinder nie pracuje? Bo to dwie inne zeczy i nie moga razem wystepowac.
Ja natomiast widzę związek, jeżeli sprawdzasz, na wykręconej świecy, wtedy ta osłona jest daleko od obudowy i iskra jest na świecy. Po wkręceniu świecy i założeniu fajki osłona jest kilka milimetrów od obudowy cylindra i wtedy może być przebicie, a iskra zamiast na świecy jest pomiędzy fajką a obudową cylindra.
Jeśli jak piszesz układ jest bezrozdzielaczowy, to iskra występuje równocześnie na trzecim i drugim cylindrze i po obrocie wału korbowego o 180° na pierwszym i czwartym. Zdejmij "fajkę" ze świecy trzeciego cylindra, włóż do niej inną sprawną świecę, korpus świecy połóż na głowicy (nie trzymaj w ręku bo kopnie!!!). Gdy ktoś inny włączy rozrusznik obserwuj...
Kręce wiertarką iskrę było widać tylko dwa razy jak przeskakiwała na cylinder i dalej brak iskry
Zostaw ten sterownik w spokoju. IAW6 z tego co pamiętam jak wykryje cykliczne wypadanie zapłonu to odcina wtryskiwacz w jednym cylindrze. Ty musisz się zainteresować cewką zapłonową. Cewka jest zintegrowana, jak ma przebicie wewnątrz to jest możliwość że odcina dwa cylindry. Jest to układ z traconą iskrą, więc jedna cewka strzela na dwu świecach jednocześnie.Kup...
Ewidentnie przebicie na masę świecy. Swieca albo kabel.
Wypadanie zapłonów - sprawdź świece, przewody WN, czujnik położenia wału. Może masz przebicie w cewce WN i gubi iskrę wtedy niedopalone paliwo idzie na katalizator i zapycha go. Jeśli masz niesprawny układ paliowy to zniszczysz katalizator. Jeśli jeden cylinder nie pali będzie wyczuwalne szapanie silnikiem i brak mocy. Sond lambda może mieć zwarcie...
Zanim kupiłem nowe świece, stroiłem silnik na starych, różnych, używanych. Było ich 5-6 sztuk. Około połowy nie działa już w silniku, nie podpalają mieszanki gdy muszą pracować w cylindrze, kompresja nie pozwala? Na zewnątrz silnika, przytknięte do masy, dają iskrę. W głowicy już nie. Jak miałem rometa to miałem to samo. Na zewnątrz piękna iskra a...
Nie ma możliwości aby w jednej"grupie" iskra była dobra i słaba. Sterowanie wszak jedno. Jest, jak cewka ma uszkodzoną izolację (przebicie). Wymień zespół cewek na nowy.
Często taki objaw daje daje: -cewka z przebiciem lub zanikaniem iskry z innych powodów -kable zapłonowe z przebiciem -świeca z przebiciem Ogólnie to wygląda to tak, że w silniku masz zazwyczaj 2 cewki sterujące 4-ma świecami, więc jedna cewka daję iskrę w tym samym momencie na dwa cylindry, choć w jednym nie następuje zapłon. Koledzy z Elektrody kiedyś...
Bo wiesz aby silnik benzynowy pracował potrzebne sa trzy rzeczy paliwo iskra i kompresja chyba wiesz o tym no iw tym przypadku jest czegos za duzo, za mało albo nie ma wogóle. A co do iskry to moze ma przebicie. A moze byc tak ze po wkreceniu do cylindra nie ma iskry np zagiecie kablaWN powoduje rozłaczenie przepływu, a moze fajka siwecy wtedy nie lączy....
Ta która nigdzie iskry nie daje prawdopodobnie jest ubita. Trzeba by podpatrzeć czy wogóle sterowanie ma. Raczej nie bo instalacja ustawiana juz wiele razy. Korekty super, czasy wtryskow tez, wiec to raczej nie wina LPG. Tym bardziej, ze na benzynie tez te zaplony wylatuja ale mniej intensywnie. Bez iskry na jednym cylindrze? Wolne żarty.
w tych silnikach szczelność dolotu przede wszystkim i sprawdz przewody zapłonowe i cewkę czy czasami coś zielonego nie urosło w gniazdach na przewody. swoją drogą to jeżeli masz stare przewody i świece to możesz mieć przebicie gdzieś na przewodach i jeżeli nie ma iskry w cylindrze to niespalona mieszanka idzie do wydechu a tam to już wiesz z kąd te...
Witam. Przy wymianie przewodów WN nie obowiązują żadne zasady oprócz tej,że wymienia się je kiedy są uszkodzone np mają przebicie na masę.Jeżeli silnik nie pali na wszystkich cylindrach, to przyczyną może byc przebicie przewody WN, ale nie tylko. Przyczyną może być także uszkodzona kopułka, gdzie iskra potrafi sobie wypalić ścieżkę po której iskra zamiast...
Witam od pewnego czasu moja 900 zaczeła przebierać , okzały się kable - przebicie , wymieniłem je , nie pomogło , wymieniłem również świece to samo , nie pali na 3 cylinder , iskra jest , świeca jest delikatnie okopcona po wyciągnięciu , ogólnie auto nie traci jakoś na mocy tylko na luzi przebiera i podczas jazdy przy wrzycaniu wyższego biegu po wciśnięciu...
Dokładnie tak jak piszesz. Dlatego ważny jest kolor iskry, bo jak jest niebieska, to znaczy, że ma odpowiednią energię na to żeby przebić się przez sprężoną mieszankę w cylindrze. Pytałem też o krzywkę, bo za mała przerwa i zbyt mały kąt natarcia powoduje, że młoteczek podnosi się nisko, niemrawo, co nie daje poprawnego wyładowania. Przerwa na świecy...
Ciśnienie 12 atm nie oznacza dziury w tłoku, gorsze złomy jeżdżą i olejem nie zarzucają. Nie szukaj przyczyny w oleju i nie kombinuj z niskim stanem. Jeśli gubi iskrę to zalewa paliwem, powinno być czuć benzynę z wydechu. Wąchanie rury wyjaśni sprawę czy to olej, czy to benzyna :) W nocy można spryskać wodą wiązkę/silnik i obserwować czy nie ma przebić.
Należałoby sprawdzić ciśnienia na kompresorze i pompie paliwa w czasie pracy silnika czyli pod obciążeniem. Jaką stosujesz świecę i jakie jest ciśnienie w cylindrze ? Gdy świeca jest czarna ma przebicie a iskra skacze gdzie chce to wskazuje na niskie ciśnienie ze sprężarki.
Cewka Bosch, ta sama co do poloneza... Przebicie na wtórnym to norma w nich
Odlaczylem wtryskiwacze benzyny od instalacji lpg, zamienilem też wtryski miejscami, jeszcze raz zamienilem miejscami świece, sprawdzilem czy jest iskra (jest),podlaczylem dodatkową masę do silnika i nic z tych rzeczy nie przyniosło skutku. Pozostaje regulacja zaworów i sprawdzenie cisnienia, czego już sam nie zrobię. Zastanawia mnie ciagle skąd bierze...
Raczej kable. Co znaczy konkretnie wypadanie zapłonu? Cewka jest na dwa cylindry? Sprawdzasz rezystancję uzwojenia niskiego napięcia i wysokiego. Wysokie do minusa po stronie niskiego. Minus jest wspólny. Nie znaczy to jednak, że cewka nie ma przebicia. Możesz tez zobaczyć kolor iskry. Miałem problem kiedyś, że silnik szarpał okazało się, że pęknięte...
Świeca rozumu nie ma, ale pod ciśnieniem przeskok iskry przez gazy zostaje utrudniony. Wystarczy, że izolacja na przewodach WN po drodze do świecy będzie w którymś miejscu za słaba i już iskra przeskakuje tamtędy a nie tędy, gdzie ma przeskoczyć. Świeca też może mieć wewnętrzne przebicie. Niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu powodował by powstawanie...
(w wieku przedszkolnym na emeryture chce iść :) ta współczesna młodzież :) ) Pociągnij nowe przewody ze sterownika do ceweki, mogą być uszkodzone i niedziałać właściwie i obejżyj jeszcze raz cewki bo z tego wynika że gdzieś jest przebicie do masy (bo ogulnie teoretycznie wswzystko działa-> oprócz kabli-wiem że teoretycznie są sprawne ale nie w 100%...
Koniobójcza iskra jaki ma kolor? Masz pewność, że jest dość silna by przebić mieszankę sprężoną w cylindrze?
pomiar , ktory chce kolega wykonac jest jednym z podstawowych pomiarow ktore powinny byc wykonywane w kazdym warsztacie elektromechaniki pojazdowej .jak zycie pokazuje 98% z nich niestety nie ma czym i... zgaduje czy cewka jest ok , czy nie. Przyrzad do tego celu skonstruowany powinien posiadac mozliwosc pomiaru conajmniej 4 cylindrow na raz . czy bedzie...
Może być gdzieś przebicie na kablu świecy. Przy sprawdzaniu jest odsunięty od cylindra a po wkręceniu świecy jest przeskok iskry. Druga możliwość to uszkodzenie modułu zapłonowego polegające na przesunięciu punktu powstawania iskry.
Świece zamienialiście? Może maja przebicie. W tym silniku jak rozdzielacz sie kręci i nie ma iskry np.na tych samych tylko 2 cylindrach pozostaje awaria kopułki, przewodów, świec.Innej opcji nie ma.
Witam, mam problem ze swoją kosą spalinową, ostatnio zapaliła od razu bez zadnych problemów, kosiłem, zgasiłem wszysto było okej. Teraz nie chce odpalić za nic, wyczyscilem gaznik, wymienilem swiece, wymienilem cewke bo miała troche juz przytartą gume na przewodzie, mysalem ze lapie przebicie, cylinder nie jest zatarty, mi juz sie skończyły pomysły,...
Na pewno to masz iskrę ale nie w cylindrze tylko na zewnątrz. Twoja teoria nie pasuje. Jak wymieniał świece to i gniazdo wyczyścił z oleju. A do tego jest nowa cewka i świeca więc przebicie przez olej który jeszcze pewnie nie zdążył się tam pojawić jest nieprawdopodobne.
Przerywacz ustawiałem w ten sposób, że najpierw zapłon na 3mm przed gmp, a później na najwyższym rozwarciu przerywacza 0,4 mm. Przewód od gaszenia zchowałem i podłączyłem(i niema żadnych przebić). Wymieniłem przewód w/n i po przyłożeniu do cylindra pojawia się iskra ale jak podłącze do fajki to na świecy nie ma iskry. Dodam, że fajka została wymieniona,...
Jak nie odpala, przed ponowną regulacją wlej troszkę paliwa do cylindra, i wtedy zobacz, jak odpali to coś z gaźnikiem a nie iskrą.
Problem został rozwiązany. Cewka na 4tym cylindrze miała przebicie. co ciekawe auto nie miało wogóle wypadaących zapłonów. czyli poawiającasie iskra była spowodowana tym ze na bloku poawiało sie wysokie napiecie. prawdopodo nie jak poduszka zblizala sie do nadwozia to wtedy gasł. tylko nadal nie rozumiem jak to mozliwe ze przebicie iskrzyło na bloku
Paliwo dostaje? Możliwe że cewka. Czasami wystarczy pomiar rezystancji uzwojenia i wiadomo, a czasami to przebicie i się ujawnia przy dużym napięciu.
Ciśnienie jest ok bo mierzyłem i pokazało 9 barów. Skuter ma 3tys przebiegu i jeździ nim starszy Pan. Ale wytłumacz mi co ma to o czym piszesz do tego o co mi chodzi. Jeśli kabel jest około 1cm od fajki to pali na dotyk i iskra jest super granatowa a po przybliżeniu kabla iskra zanika. Nie pisz że to przez warunki panujące w cylindrze bo to głupoty....
sprawdź czy nie ma przebić na przewodach wn czy świece mają iskrę i jaka ta iskra
A próbowałeś na innej świecy? To że ma iskrę 'na wierzchu' nie znaczy że w silniku pod ciśnieniem też. Może mieć przebicia. No i sprawa tego gwintu w głowicy. Jeśli nie zapewnia szczelności, to nie ma o czym gadać.
Bez przesady, przyjmuje się, że iskra przeskakująca pomiędzy elektrodami świecy o odstępie 1mm pracującej w cylindrze przy ciśnieniu sprężania 10 bar, odpowiada 1cm iskry przy ciśnieniu atmosferycznym. Jak cewka generując taką iskrę dostanie przebicia, to nadaje się do utylizacji
Iskra szeroka na 1,5cm i długa na około 1cm. Normalnie kurtyna ognia. Mało widziałeś. Układ zapłonowy typu TCI potrafi dać iskrę na długość kilku centymetrów. Przeciętny CDI daje iskrę na długość 2 cm. Problemy z przebiciami przewodów WN najczęściej zaczynają od nieprawidłowego przebiegu spalania — uboga mieszanka, wysokie ciśnienie w cylindrze,...
Przewody WN wymień, jeśli ma przerwę to ostatecznie cewka może dostawać przebicia. (po jakimś czasie).
Sprawdź czy nie masz przebicia palca rozdzielacza do masy w miejscu jego mocowania. Wiem, jest nowy ale jakość części często pozostawia dużo do życzenia.
wlasnie o to chodzi ze praxuje jeden cylinder a co do szarpania to niebardzo nim szarpie troszke. A co do kabli to maja przebicie bo nawet jak kumpel sprawdzal czy jest iskra to go popiescil prad. O jakie gumki ci chodzilo o takie okregi na kablach?
Przebicia sprawdź, Oplowskie 16 ecoteci sa wrażliwe na świece, wymien.
Sklep przyśle Ci tylko ECU ale w stanie fabrycznym (po założeniu "sparuje" się z centralką FIAT CODE). Może i widziałeś kilka komputerów od środka ale tego najwyraźniej nie widziałeś... W sterowniku uszkadza się tranzystor, a właściwie jego bocznik odpowiedzialny za pomiar prądu cewki, na skutek czego sterownik wykrywa awarię cewki (mimo, że ta działa...
Witam wszystkich, podłączyłem się ostatnio do lambdy przez sterownik od gazu i zrobiłem sobie wykres. Zaniepokoił mnie pewien fakt że autko lubi na wolnych obrotach zatrzęś silnikiem co jest odczuwalne w środku. Aha jest to Xsara 1.4 99r z sekwencja AGISa założoną miesiąc temu. No i do rzeczy: sonda na wolnych pracuje chyba dobrze bo oscyluje w granicach...
Może być cewka ale miałem przypadek że seicento na dwóch cylindrach była słaba iskra silnik kołysał po podmianie cewki brak poprawy mimo że komputer wskazywał na cewkę okazało się że wina komputera .
Czyli ten zapłon który jest w motorku to nie jest CDI ? Dodano po 13 Witam udało mi sie podłączyć moduł jak ze zdj i jest taki sam efekt jak na oryginalnym, brak iskry, co ciekawe swieca "kopie" tylko jestli nie styka sie z cylindrem, może mam jakieś przebicie ?
Witam :) Auto przyjechało do mnie na 2 garach 2i3 cylinder pracuje 1i 4 zero reakcji auto było po servisie :cool: Problem mam niesamowity bo nie mogę dojść co jest zmieniłem kopułkę bo myślałem ze jest przebicie... Kable były pomieszane(ktoś zmieniał świece i kable ) teraz pracują dalej 2 cylindry tylko ze 2i 4 :cry: 1i3zero reakcji iskra jest . Sprawdziłem...
Myślałem o cewce, lecz cewka cały czas by nie domagała, a nie tylko na zimnym silniku i przez pierwsze 2-3 km jazdy. Mylisz się właśnie tak może być że na zimnym gubi iskrę na jednym cylindrze, ewentualnie jeśli są dostępne możesz wymienić same gumowe fajki może one mają przebicie a jak nie to listwa-cewka do wymiany.
Paliwo do cylindra nie dostaje się bezpośrednio z wężyka. Ameryki nie odkryłeś .Prawo jazdy mam od 33lat a przygodę z motocyklami zacząłem dużo wcześniej . Należę do klubu motocyklowego więc nie tłumacz jak działa zasilanie silnika motocyklowego w paliwo . Po drodze jest jeszcze m.in. komora pływakowa. Więc zamknięcie kraniku nic nie da. Właśnie że...
Pytanie, sprawdzałeś iskrę w momencie, kiedy nie chce palić? Dwie mokre i jedna sucha może sugerować przebicie w kopułce. Gaźnik albo daje na wszystkie cylindry albo na żaden. Poza tym śmiesz te nędzne parę rurek podciśnienia nazywać liczbą 372 :D :D :D Patrz tutaj, niestety miałem okazję widzieć to na własne oczy.
A wyciągałeś tę nową świecę z trzeciego cylindra?. Jeżeli nie to zrób to i patrz czy nie jest zaolejona, nadmiernie zasyfiona nagarem, sadzą itp. Przyczyną mogą być umierające pierścienie na tym cylindrze przez co do cylindra dostaje się olej i zanieczyszcza świecę, co z kolei może być przyczyna przebicia lub słabej iskry. Pozdr
Witam, prawdopodobnie (nierówna praca) przyczyną jest to, że nie pali na wszystkich cylindrach.... Sprawdź może przewody, połączenia do świec oraz ogólny ich stan (przetarcia + wilgoć = przebicia i brak iskry )..... Jeśli jest ok to można szukać innych przyczyn...
Witam Może jest przebicie pod kopułką i ucieka iskra. Sprawdź to, bo jeśli na innych przewodach masz iskrę to przyczyna chyba właśnie tkwi w rozdzielaczu zapłonu. Powodzenia
No to w tym wypadku mamy brak kompresji. Lejące paliwo - problem z zaworem w komorze pływakowej czy innym ograniczającym dopływ paliwa. Powietrze - sprawdzić możesz tylko dolot do gaźnika czy cylindra, czy filtr czysty, czy się osy nie zalęgły albo inne owady. Albo czy ktoś nie zrobił kawału zapychając dolot szmatą. Sprawdzasz poziom paliwa, czy paliwo...
Motronic, chodzi mi o sytuację gdy masz wyciągnięty zespół cewek i opierasz go ze świecami o dekiel rozrządu celem sprawdzenia iskry. jak jest przebicie na fajce, to wszystko będzie wyglądało ok, a po włożeniu na swoje miejsce iskra będzie skakała z fajki do otworu w głowicy
, ale również do wykrywania wypadających zapłonów. Ta... To w jaki sposób. Bo od wykrywania braku zapłonu to jest ECU. Dobrze sobie radzi samym CPS. W ten sposób, to można dojść do wniosku, że do wykrywania wszystkiego jest wyłącznie ECU. Nie zacietrzewiaj się jakbyś pozjadał wszystkie rozumy. Czujnik spalania stukowego generuje impulsy (jak one wygladają,...
Również miałem podobny problem w moim Polo. Wymieniłem świece i nic, okazało się że jest chyba przebicie przez ekran na kablu, wywaliłem te osłony i jeżdże nadal. Mechanik coś wspomniał że bez tych blach magę mieć zakłócenia w radiu :)
wymieniłem cewkę, aparat zapłonowy ,kopułkę, palec,kable a teraz piszesz że Problem rozwiązany, kable miały przebicie Nowe kable były uszkodzone ? Co do przepustnicy to co rozbierałeś ? Możliwe że wystarczy tylko adaptacja.
Silniki hit and miss sa zarówno nisko wysoko jak i średnioprężne. To jest raczej sposób regulacji zależnie od obciążenia. Sposoby zrobienia krzywdy jest różny zauważ ze najekonomiczniej jest zrobić takie kuku silnikowi na czas gdy nie potrzebuje pracować żeby nie tracić przy tym paliwa i zmagazynowanej energii w kole zamachowym. Ze względu na różne...
Witam sprubuj z inną świecą mimo że ta daje iskrę. Kiedyś mieliśmy tak u znajomego że świeca po wykręceniu z głowicy dawała wyraźną iskrę ale skuter nie palił jak się okazało świeca miała delikatne przebicie co przy zalaniu jej dodatkowo paliwem w cylindrze uniemożliwiało zapalenie się łuku i mieszanki po wymianie (nowej prosto ze sklepu a jednak wadliwej...
Witam, Problem polega na: - duże przebicie na przewodach i fajkach - związane z tym straty powodują słabą iskrę i przerwę w zapłonie na przednim cylindrze Pytanie: czy mogę dobrać cewki zapłonowe inne niż oryginalne (dlatego, że przewody zapłonowe są "zatopione" w cewce i chyba niewymienne)? Jeżeli tak to jakie i w jaki sposób je dobierać (wiem że mierząc...
Po pierwsze, to jest sprzęt na wyścigi, a nie do pyrkania po drodze. Silnik nie posiada termostatu dlatego wymaga rozgrzania, podczas jazdy się przechładza. Gaźnik jest zestrojony na osiągi a nie na poprawną pracę w całym zakresie obciążeń i obrotów. Po drugie, gaźnik wymaga strojenia w zależności od zastosowania, wysokości n.p.m. i ciśnienia, w instrukcji...
Ja bym sprawdził kompresję w cylindrach a w szczególności na tym który był wymieniany.No i oczywiście świece,czy na nich jest iskra,bo nie napisałeś czy je sprawdzałeś.A czy masz przebicie,obojętnie gdzie - czy na kablach zapłonowych,czy na cewce,to łatwo to sprawdzić jak jest ciemno.A najbardziej odpowiednią porą jest wilgotny wieczór.Może być też...
Przyczyn nierównej pracy może być wiele, od drobiazgów do braku kompresji na którejś dziurze. Check się zapala?. Błędy były odczytane ze starego komputera?. Na wyższych obrotach chodzi równo? Podstawić trzeba 100% sprawdzoną cewkę, nowe przewody i świece. Dopiero potem szukać dalej. Jak dla mnie to masz przebicie na którymś kablu lub świecy - przyczyna...
witam pisząc o głowicy miałem na myśli zawory , czy nie są powypalane , miałem kiedyś taki przypadek , że auto paliło na 3 tłoki ( było to auto które miało 3 lata i przebieg 55 tyś km) , wymieniłem świece ale nic to nie pomogło , jak połozyłem świece na silniku iskra była , jak ją wkręciłem , silnik nie palił na ten cylinder , dopiero później doszedłem...
Witam szanownych forumowiczów, dzisiaj miała kolega kłopot ,i myślałem ,że trafiłem diagnozę, jednak...... Silnik nie pracował na wszystkie cylindry (przewody WN są nowe), wiec sciągam po kolei i na drugim wtyku cewka ma przebicie, wali iskrami na prawo i lewo. Wymieniłem na nową, zaplam. Igła. Po chwili znowu na wszystkie nie pali.... sprawdzam świece,...
Witaj. Sprawdz: -świece, może już czas je zmienić, napisz ile na nich przejechałeś, czy nie są okopcone i wilgotne. -kable wn, jak na kablach masz takie metalowe osłonki to je ściągnij i zobacz jak będzie chodzić czy nie ma tam przebicia,(ja psikłem spryskiwaczem do kwiatków i zwykłą wodą, w ciemności przeskakiwały iskry) jak to nie pomoże to: - aparat...
"Przy ustawianiu zapłonu na której kresce na obudowie rozrządu ma zacząć świecić żarówka? " - według instrukcji na pierwszej licząc od góry. Zaś dolna kreska oznacza 0 stopni - brak wyprzedzenia. "ale zmiana pozycji aparatu nawet sporo poza zakres nie robi różnicy i silnik chodzi tak samo czyli prawie wcale... " - przy wolnych obrotach faktycznie tak...
Ogólnie rzecz biorąc to robienie jednej rzeczy na raz znacznie ułatwia życie. Wiadomo nowy cylinder z tłokiem musi zostać prawidłowo dotarty. Jeśli iskra jest słaba to mamy pierwszy powód ciężkiego odpalania. Wymiana gaźnika na większy też nie pomaga. Dysze wolnych obrotów i dysza główna dwie magiczne dysze które odpowiadają za dostarczanie prawidłowej...
to dudnienie polega na tym ze masz do wymiany cewke zaplonowa. ma przebicie na 100%, mialem tak sam. okazuje sie ze nie nie pali na jeden cylinder ale pali na dwa, tylko ze na jednym z nich jest iskra co drugi raz i z tad to dudnienie. cc700 nie bedzie chodzil na jednym cylindrze nigdy, zgasnie od razu. u mnie bylo tak samo jak u Ciebie, po chwili lapal...
No i na tym trzecim jest przebicie na kablu od góry ale wymieniłem kable i cewkę podobna sytuacja Ze co? Nowe kable świece i dalej przebija na trzecim? Nierealne . Kabli nie da się inaczej (w sumie da się ) bo jedna cewka zasila przeważnie 1-4 a druga 2-3 to iskra tracona lub jak niektórzy twierdzą dopalająca 🤣🤣
Przewody WN i tak lepiej wymienić ale sprawdź dokładnie te cienkie kable czy nie są gdzieś poprzerywane lub zaśniedziałe. Jeśli obroty spadają do ok 500-600 i silnik gaśnie to w tym momencie może nie palić na jakiś cylinder. Sprawdź jeszcze czy jakaś z cewek nie ma przebicia. Najlepiej jak będzie ciemno, odpal go i zobacz czy nie ma gdzieś przeskoku...
Szkoda pchać się w koszty bez pewności? Przecież wyłączyłeś jeszcze pracujący silnik, nie to że sam zgasł. Teraz kręci ale z mocnym oporem. Komputer pokazał błąd położenia wałka rozrządu Jak mu się przestawił rozrząd, to możliwe że masz wcześniejszy zapłon i hamuje to rozrusznik. Podobnie miałem, tyle że z autem z kopułką, było w niej przebicie, iskra...
Witam mam problem ze skuterkiem kymco kb 50, dziś zjeżdżając z górki bez gazu skuter zgasł i nie odpala (górka stroma) i dziurawa. Dopchałem te 3 km skuter do domu i go rozkręciłem i patrzyłem co się dzieje. Skuterek 2t olej pobiera z dozownika. Pojemność 50cc Co sprawdziłem: Olej do mieszanki Sthil zawsze dolewam do pełna co tankowanie. Kompresja 8Barów....
ja mialem dosc podobny problem ostatnio w chryslerze. okazalo sie ze: - nowe kable zaplonowe byly wadliwe (nie mialy przebicia , ale gdzies po drodze iskra sie gubila losowo na roznych cylindrach, na zimnym bylo OK - problem pojawial sie na zagrzanym silniku - przewody po stronie niskiego napiecia (idace od ECU do cewek zaplonowych) byly juz stare i...
Jak sprawdzisz wszystko o czym koledzy pisali i nie pomoże to zrób jeszcze 2 rzeczy. Wykręć świecę i wlej do cylindra kilkanaście kropel benzyny. Wkręć świecę i spróbuj odpalić, jak się odezwie to problem z gaźnikiem lub dolotem. Jak się nie odezwie to spróbuj zmniejszyć przerwę na świecy na ok 0,5-1mm. Swego czasu pół roku walczyłem z motorynką, która...
"Świece są wszystkie ok" - po czym to wnioskujesz? sprawdzałeś iskrę na wykręconej? zamieniałeś miejscami? wymieniłeś na inną? świeca dalej jest mokra czy sucha na tym niepalącym cylindrze? jeśli to są świece NGK to od razu bez myślenia do wymiany na coś normalnego, najlepiej Champion ale może być beru, denso (ngk) umierają często same na przebicie...
Jedna cewka daje iskrę na dwa cylindry jednocześnie, najpierw sprawdź tak jak są, a potem zamień cewki miejscami, a przewody wysokiego napięcia pozostaw tak jak były, jeśli silnik będzie kulał na te same cylindry co wcześniej to masz uszkodzony moduł. A na które kuleje sprawdisz ściągając poszczególne kable ze świec i kierując je w stronę masy, będzie...
proponowałbym wymianę kabli wysokiego napięcia, może mieć gdzies przebicie, najlepiej w ciemnym miejscu otworzyć maskę i popsikać wodą, lepiej będzie widać przeskok iskry (o ile takowy występuje). Tam są 4 cewki, osobno na każdy cylinder. Jeśli siedzą Sagem to w ciemno wymiana na Beru. F4P to dosyć trwałe silniki Chyba F4R?
Świeca z kablem była przyłożona do bloku a drugi koniec przewodu świecowe go do gniazda w cewce tam gdzie kabel królewski po włączeniu zapłonu iskra się pokazywała ale jak wszystko podpielem do aparatu i zaczęłam kręcić to iskry już niebylo skoro iskrę ma z pominięciem kopułki no to albo palec ma przebicie do bolca (zdarza się) albo w palcu spalił...
Po odpaleniu na słuch słychać że silnik pracuje na 3 cylindrach (tak mi się wydaje) i czuć paliwo której zapewne nie jest przepalone. Piszę to na forum elektroniką ponieważ odczytałem błędy które już tutaj zamieszczam: Te błędy były po 1 podłączeniu: http://obrazki.elektroda.pl/5142967700_1... http://obrazki.elektroda.pl/9992053100_1...
Na takiej przerwie chodziły dawniej silniki. Ja, po wymianie dwóch cewek zapłonowych w megance, też obecnie w swoich samochodach, zmniejszam przerwę na świecach z 1 mm na 0.7 mm. Cewki wtedy mniej są narażone na przebicie. W roku chyba 1966, na Mazurach w dwucylindrowym silniku zaburtowym (z dwoma cewkami zapłonowymi), na jednym cylindrze przerwę musiałem...
A przebicia gdzieś na kablach nie ma? Brak powietrza - musiałoby się bardzo zapchać przed gaźnikiem. Silnik z zasady jest prosty - jak jest mieszanka paliwowo powietrzna i jest iskra, to ta mieszanka musi się zapalić. Z trzech elementów iskra, paliwo, powietrze eliminuje kolega po kolei. Paliwo jest - świeca jest zalewana. Iskra - ta powinna być na...
a sprawdzales w jakim stanie są kable WN i sama kopułka? dobry test - uruchomić samochód nocą i zajrzeć pod maskę - ja już w jednym aucie miałem kable WN w wersji BlueDiscoBanjo - iskry latały wszędzie tylko nie do cylindrów. odnośnie kopułki to sprawdź jej stan zużycia, czy nie ma śladów nadpaleń korpusu izolatora, może tam też są gdzieś przebicia
Sprawdź, czy przewód WN nie ma przebicia na karter silnika. Spróbuj zbliżyć cewkę do koła magnesowego na odległość ok. 0,3 mm (na grubość kartki z zeszytu), aby koło magnesowe nie ocierało o cewkę. Zbadaj sprawność tzw. fajki świecy, może w niej kryje się usterką. Najlepiej sprawdź iskrę bez tej fajki, zbliżając kabel WN do części metalowych silnika...
Trochę to dziwne że nie ma iskry tylko na jednym cylindrze ponieważ ten model posiada dwie cewki z których każda zasila dwa cylindry i jeśli cewka się uszkodzi to nie palą dwa cyl.Kiedyś miałem podobny numer w seicento 900 (ten sam silnik) i okazało się że całkiem nowa cewka miała wewnątrz przebicie.
Cześć. Mam problem ze skuterem Jmstar Juno, nie chce odpalić. Miał dawane paliwo do cylinder, strzykawką a i tak nie chciał zapalić. Iskra na świecy jest, przebicia nie ma, gaźnik wymieniony na nowy, wymienione także uszczelniacze na wale, które były przyczyną jego awarii, wymieniał mechanik. Po ich wymianie regulowany był gaźnik, ponieważ skuter jeździł...
witam jeśli masz na kablach WN metalowe końcówki ( nakładasz na świece) to je usuń , albo kup nowe przewody , jak sprawdzasz czy jest iskra jest ok , a gdy założysz na świece, to kabel dostaje przebicia i silnik nie pali na 1 gar ( miałem taki przypadek pzy cordobie 2 letniej - wywaliłem te metalowe końcówki i przejechałem jeszcze na tych przewodach...
[quote="Aleksander_01"]Jak najbardziej do odzyskania. Musisz tylko kupić (w najgorszym przypadku) jak najtaniej drugi taki sam komputer. W tych autach jest układ z tzw traconą iskrą. Cewka (1 i 4) oraz cewka (2 i 3) kluczowane są naprzemiennie przez elementy elektroniczne (tranzystory, tyrystory lub dość proste układy scalone). Idąc od wyjścia komputera...
Ja wymienilem kable bo bylo przebicie ale przy kopulce. Dopiero po wymienie kabli zorientowalem sie ze przeskakuja mi iskry przy swiecach na wszystkich 4 cylindrach. Jednak po zdjeciu metalowych oslonek ktore byly na nowych kablach i zalozeniu ich spowrotem (bez metalowych oslonek) iskrzenie zniknelo. Tylko zastanawiam sie czy to swiadczy o jakichs...
Cewka zapłonowa daje krótką iskrę, ale po sprężeniu powietrza w cylindrze silnika Bez sprężania też (próba na wykręconej świecy) albowiem długość iskry jest ograniczona odstępem elektrody świecy od jej korpusu :| Podejrzewam że na niej nie uzyskasz tak dużej iskry Uzyska ale ryzykuje przebiciem uzwojenia WN. Na układzie z BU 326A uzyskiwałem bez problemy...
Witam. Sądząc po objawach może to być uszczelka pod głowicą - płynu nie powinno ubywać ale nie tylko... Jeśli chodzi o dymek z rury - to przy uszkodzonej uszczelce będzie on szary często o dziwnym mdłym zapachu. Problem jest taki, że jeśli uszkodzenie jest niewielkie - trudno zauważyć objawy. Jeśli chodzi o zbiornik paliwa - przy otwieraniu słychać...
ECU = sterownik silnika. Standardowa usterka w tym modelu - cewka dostaje przebicia i uszkadza obwód kontrolny w ECU, iskra jest dobra ale ECU nie widzi poprawnie prądu "ładowania" cewki i zakładając że cewka jest niesprawna odcina wtryski na cylindrach obsługiwanych przez uszkodzoną cewkę aby chronić katalizator. Uszkodzeniu (przebiciu) sprzyja obecność...
Już wszystko ok. pomimo że iskra była na przewodach, to 2 z nich miały przebicie przy fajkach i uziemiały się z silnikiem zamiast iść na świece. sprawdziłem inne przewody od tego samego modelu i chodził dobrze, więc miałem pewność. kupiłem wszystkie nowe przewody i smiga. więc nawet jeśli iskra jest na przewodach to nie zawsze musi trafić na świecę....
Witam. Kable mają przebicie - czyli lecą iskry jak na świecy czy zjawisko wyładowań pojemnościowych?- to drugie to normalne dla kabli. Raczej to drugie bo gdyby leciały iskry z kabli to auto nie dawało by się użytkować. Następne pytanie. Ten sam problem występuje na benzynie? Raczej nie. Więc do sprawy - świece przy LPG potrzebują o 0,1 mm mniejszej...
Witam mam ogromny problem. Od tygodnia prubuje odpalic mojego romana ale ni jak mi to nie idzie. Robilem w nim remont generalny wymienialem łozyska, simeringi, tlok, pierscienie, cylinder, glowice aparat zmiany biegow i inne. Po złozeniu romek zalapal. ale na moje nieszczescie spadlo zabezpieczenie z tloka i narobilo mi ambarasu. rozebralem, wymienilem...
iskra cylinder iskra przebicie przebicie iskra
drukarka laserowa monochromatyczna zmywarka dłużej zmywa wentylator chłodnicy scenic
amica instrukcja mascott schemat
Błąd 00537 w VW Passat B5 1.6 ARM - sonda lambda Usunięte kanały 51 i 52 - jak je przywrócić?